Och vill prova något nytt!! Finns det någon som kan tipsa om någon/några bra strömkablar? Område=cd spelaren.
Tackar på förhand / cjhg.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 15 August 2012 - 13:12
Jag har ALLTID kört med Acoustic zen och Harmonic tech kablar runt om i mitt system!
Och vill prova något nytt!! Finns det någon som kan tipsa om någon/några bra strömkablar? Område=cd spelaren. Tackar på förhand / cjhg. Postad 17 August 2012 - 18:34
Tja de på Clas Ohlson. Strömkablar behöver man inte var ett dugg nogrann med om man nu inte måste ha en kabel med något nätfilter i.
Postad 17 August 2012 - 21:09 Ja, tänkte säga detsamma, men antog att det inte skulle uppskattas. Postad 19 August 2012 - 21:13
Lätt och säga när man har en anläggning som skulle kunna vara köpt på cleas.. Postad 20 August 2012 - 07:05
Du kan inte komma med några egna argument eller tips istället för att förolämpa folk? Eller nej just det, det kan du förstås inte, det finns ju inga... Postad 20 August 2012 - 11:02
Om det nu vore så att ni Inte förstått att han sökte något annat än Claes Ohlson-kablar så skulle man ju kunna tolka det som tips. Nu var det sarkasm mot cjhg och inte tips så ni kan inte komma och säga att chjg förolämpar med hahahaha eller att han skrev om anläggning köpt på Claes.
Postad 20 August 2012 - 11:12
Postad 20 August 2012 - 11:26 Vad har du själv för anläggning som är så extremt känslig för strömkablarnas beskaffenhet? Kanske bättre att köpa lite vettigare utrustning än att lägga pengarna på kablar. Postad 20 August 2012 - 11:33
Du ska ha en sån här:
Det var den dyraste jag kunde hitta på Prisjakt, då måste den ju vara bra på att leverera elektronerna! Postad 20 August 2012 - 15:09
Ingen sarkasm. Folk kanske vill bara rädda honom från att lägga massa pengar på Placebo-produkter? Om han söker annat än Claes Ohlson så kan jag rekommendera kablar från Kjell & CO. Postad 20 August 2012 - 16:42 OUCCH! Hur tänker man då? Finns det något motsvarande att sätta längst ut på en blandare så att dricksvattnet blir mycket bättre? Tänkte att det borde finnas någon slangbit på några cm i någon rymd-super-duper-polymer som renar otjänligt vatten Postad 20 August 2012 - 18:59
Om jag skriver och frågar om tips på kablar och säger att kag provat den och den så menar jag väl inte att jag vill veta ATT du inte hör skillnad! Att folk tycker att det är hokuspokus det får stå för dem själva!
Trodde att man hade forum för att hjälpa varann! Och om ni tror att ni hjälper mig med att "spara pengar och köpa bättre anläggning" så kan jag säga så att jag är nöjd med min anläggning och är en kabel kort! Där av min fråga! Så kan ni inte hjälpa till så skit i att skriva!
Har "tyvärt" redan bättre och faktist dyrare.. Postad 20 August 2012 - 20:29
Nej det måste det inte! Men det är inte lönt att skriva nått. För enligt dig/är det ingen skillnad. Postad 20 August 2012 - 21:41 Vi skriver för att hjälpa. Om vår hjälp inte duger så får du bortse från våra inlägg. Det är så det funkar. Hoppas du hittar det du söker! Postad 21 August 2012 - 06:31 1. Starta inte en tråd på ett fritt och publikt forum om du inte vill eller förväntar dig att få andras fria åsikter och tips. 2. Förvänta dig inte nåt vettigt bemötande när det första du gör är att vara otrevlig, förolämpa och racka ner på andras prylar. Lycka till! Postad 21 August 2012 - 07:30
Haha nått fel har ni ju! Det är inget snack om saken! Att förvänta sig nått annat är ju bara löjligt!
Vettigt bemötande? Vad är det första jag får av er? Inte fan är det hjälp allafall! Så kom inte och snacka. Förstår ju att det ät nått fel men vad det är... Det behöver vi inte diskutera här. Finns säkert forum för dina problem också.. Postad 21 August 2012 - 07:49
Ja du cjhg, lite ödmjukhet skulle inte skada. Skärpning.
Redigerat av BrittBastard, 21 August 2012 - 07:52. Postad 21 August 2012 - 08:00 BMI Oceanic Statement kanske? Postad 21 August 2012 - 08:10
Jo det är det du fått, du har fått ett par riktiga bra tips där du kan hitta riktiga bra nätkablar samt sparar en jäkla massa pengar, svaren har varit ärliga och inte sarkastiska. Postad 21 August 2012 - 08:41
Tycker allt det är lite onödig aggressivitet i tråden och jag är lite inne på Lovstas linje här.
Uppenbarligen så är priset på kabeln ingen avgörande faktor. Utan TS vill bara ha tips på alternativ till de kablar han redan har. Detta framgår ju direkt av första inlägget. Även om majoriteten av medlemmarna på forumet,gissar jag, inte handlar kablar i detta prissegment (inkl mig själv) så innebär det ju inte att ingen gör det. Och det är väll till dessa frågan vänder sig… Vissa köper kablar för 1000:- för att de är snygga/känns som bra kvalitet/m.m. Andra köper kablar för 40 000:- av samma anledning… Redigerat av F.L., 21 August 2012 - 11:22. Postad 21 August 2012 - 10:33
Han skrev: "kan tipsa om någon/några bra strömkablar?" Och han fick bra ärliga svar imo. Om man vill ha snygga och/eller dyra så är det bara att leta på prisjakt, sortera efter prisspann och sen välja den snyggaste, finns nog ingen här som kan säga vilken som är snyggast för någon annan eller bestämma vad det ska kosta. Postad 21 August 2012 - 11:05
Jag tycker att jag skriver klart och tydligt att jag har provat ht och az och vill ha tips på andra kablar som Är bra! Och vet man då inte vad det är för kablar eller måste skriva sarkastiskt för verka rolig så kan man ju strunta i att skriva. Pengar är nått man har! Det trodde jag ni hade fattat. Postad 21 August 2012 - 11:08
Sjukt löjligt att du ens lägger tid på att skriva nått som inte här tiöö ämnet utan du håller med andra. Ni kanske har läs svårigheter. Då tycker jag inte man skall svara på nått msn inte förståt eller är kapabel till att förstå! Man kan såfall skriva på ett trevligare sätt och säga eller fråga varför jag ska ha en sådan kabel osv. Sen om NI inte förståt varför man har kablar utöver lakrits snöre så är det upp tiöö er! Slut disskuterat. Postad 21 August 2012 - 11:15
Är det något man lärt sig på detta forum så är det att aldrig be om tips vad gäller kablar.
Man kanske ska precisera sig bättre i frågan med typ prisintervall, färg o form eller dyl. för att få ett bra svar. Men när jag tänker efter så gör det nog föga då du lär ha 10 personer som direkt tar upp kabelkrigsföringen och hävdar att man ska köra med Klasses, Kjells eller tillbockad stålgalge...tyvärr Postad 21 August 2012 - 11:16
Dom kablar som rekommenderades ÄR bra, dom leder ström, strömmen förblir densamma från ände till ände. Är det ett pris du vill ha eller en design så är det som jag skrev bara kolla på prisjakt. En viss sarkasm finns där och det är för att det finns personer tror att strömmen blir annorlunda efter att den passerat en dyr kabel. Postad 21 August 2012 - 11:18 Som så många gånger förr avhandlats...Tron kan vara oerhört stark oavsett om man hör skillnad eller ej. Postad 21 August 2012 - 11:20 Om nu det inte är några problem med att lägga 40 tusen kronor på en strömkabel så förutsätter jag att din övriga utrustning inklusive lyssningsrummet ligger på en väldigt hög nivå. Vad är det för prylar du har? Postad 21 August 2012 - 11:21
Även om man har en stark tro så är det dumt att fråga någon annan vilken Gud man ska tro på. Postad 21 August 2012 - 11:56
Jag är medlem på minhembio så du kan väl själv kolla. Tyvärrr är jag student (bor hemma) så någon akustik har jag inte lagt nått på.. Postad 21 August 2012 - 12:00
Jo tack! Det var första gången jag la något o forumet men lärt mig har jag gjort. Bananer funkar också som spikes! Postad 21 August 2012 - 12:17
Oavsett vad så har du ju bett om tips och tips fick du. Tydligen inget du ville ha. Lite bättre precisering hade ju varit på sin plats. Samt oavsett vad andra tycker och tänker så är det ju inte så att han hånar någon för deras till tips eller anläggning. Här finns ju allt från 1000-1000000 klassen. Å vi har alla samma intresse som vi gärna delar med oss. Tycker man inte om tipset tar man det till sig och får kanske fler tips som är mer i ens egen gener. Och som någon sa är det bara för att de ska vara dyra eller snygga kablar så använd prisjakt ovh sortera efter pris. Hoppas du finner det du söker, dock tror jag inte på många vettiga svar pga ditt bemötande.
Postad 21 August 2012 - 12:20
Du skriver som jag vore dum i huvudet. Jag är inte född igår. Postad 21 August 2012 - 12:24
De skulle man kunna säga. Men nu va de ju inte jag som SKREV det i alla fall... Redigerat av alexander_e_b, 21 August 2012 - 12:31. Postad 21 August 2012 - 12:28
Bara lägg ner! Du vet ju inte ens att du SKREV! och inte sa. Bara sluta skriva om du inte har nått vettigt och säga. Håll du dig till kjell &co istället. Postad 21 August 2012 - 12:33
Det verkar som om arrogans och okunskap går hand i hand.
I all välmening. Vill du lägga ordentligt med pengar på bättre ljud så anlita en akustikkonsult. Då kan du få stora förbättringar i ljudkvalitet. Att köpa ny nätkabel ger i bästa fall en kortvarig placeboeffekt. Att sedan håna dem som försöker hjälpa dig att förstå dessa självklarheter är bara tragiskt... Postad 21 August 2012 - 13:32
Som sagt så är jag en kabel kort och ville ha tips på en ny. Självklart vet jag bäst själv! Och anlita någon akustikkonsult när jag bor hemma och är student (21) känns det väldigt onödigt att göra det nu. Men att det ska behöva gå så här långt för jag ville ha tips det är tragiskt. Men jag vet allafall att det var fel forum att fråga på! Alltid lär man sig något nytt. Postad 21 August 2012 - 13:44 Han har ju redan både bättre och ffa dyrare än en Siltech á 43 000kr, så gissningsvis runt 50 000kr. Postad 21 August 2012 - 13:46 Näe, man måste upp betydligt högre än så för att få en bra kabel, det vet alla som inte är nybörjare. Börja leta på ca 70 000 kr är mitt förslag. Edit: söker man på prisjakt/MHB kommer man bara upp i ca 43000 kr för en nätkabel, och det bevisar bara vilket nybörjar-forum Minhembio är. Redigerat av what17ever, 21 August 2012 - 13:50. Postad 21 August 2012 - 14:21 Jag hade bytt ut Pioneer-högtalarna innan jag lägger 40+ tusen på en nätkabel. Postad 21 August 2012 - 15:41
Jag har hittat vad som torde vara världen bästa nätkabel.
http://cdsweb.cern.c...009-003-Eng.pdf Denna slår Nord Ost Odin Supreme på fingrarna! Den tekniska faktan är solklar: Nord Ost Odin Supreme: 86% av ljusets hastighet 60A EFP Isolering Upp till 5m CERN LHC: 99,9999999% av ljusets hastighet 20 000A Isolering via 9600 magneter som kyls av superfluid helium till runt -270 grader Upp till 27km Nackdelen som jag ser det är att man troligtvis behöver 2 stycken av LHC sen år man lösa jordningen med en tredje kabel. Men eftersom LHC utan tvekan lämna strömmen både renare och snabbare än Odin Supreme, 2 av Nord Ost annars starkaste argument. Enligt oberoende tester ska LHC även ge extra studs i basen. Det finns obekräftade rykten att bieffekter som svart materia kan uppstå men detta är nog bara en hifi myt. Pris: 5 miljarder Euro för 27km eller 185 000 Euro metern. Redigerat av PalmiNio, 21 August 2012 - 15:48. Postad 21 August 2012 - 15:54
Ahaha säger killen som sitter med ett par högtalare som låter som man hängt en matta framför högtalaren. Bara sluta. Ha ha!
Antagligen så är du en nybörjare. På er verkar det bara som om ni är förtrödna på folk som har pengar! Postad 21 August 2012 - 16:37
Handlar inte om pengar, hade du skrivit "vilken nätkabel kan man slösa bort mest pengar på", så hade du fått en massa tips på dyra kablar men även fått frågan "varför". Postad 21 August 2012 - 17:04 Och du uppträder som att du vore bättre än alla andra bara för att du "har pengar". Om du nu ens har det. Lägg ner med din överlägsna attityd tack. --- Och så tar alla och höjer nivån på inläggen ett par snäpp tack och tänk på vad som är ämnet. Redigerat av BrittBastard, 21 August 2012 - 17:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |