Till att börja med måste jag säga att finishen och byggkvaliten är mycket bra, och det känns att högtalaren betingade ett högt nypris. Men, två saker kunde ha varit bättre:
Frontskydden är lite svåra att få på och ta av. Jag hade nog föredragit en magnetlösning.
De runda "plopparna" som man trycker ner över spikesen går inte hela vägen ner till golvet, vilket hade varit snyggare.
Ljudet då? Nu är jag ingen expert och usel på att beskriva ljud, men jag gör ett försök ändå. I mina öron låter det mycket bra, och för mig låter dom betydligt bättre än Audiovector S3 Super, som jag ägde tidigare. Jag hade kontakt med en lokal hifi butik, som beskrev skillnaden med att Audiovector är skramliga i övre mellanregister och diskant jämfört med Audio Physic, och jag kan inte annat än att hålla med honom i denna beskrivning. För mig är diskanten och mellanregistret mjukare och mer avslappnat men ändå med mycket detaljer. Detta bidrar enligt mig till att det som jag inte tyckte om med Audiovector, framför allt den ibland mycket vassa diskanten, nu är borta. Musik som jag tidigare hade svårt att lyssna på, låter nu bra.
Missförstå mig nu inte och tro att jag tycker Audiovector S3 Super är en dålig högtalare. I mina öron är det en bra högtalare, men inte i alla situationer.
I övrigt tycker jag att Scorpion har gott om basresurser, men i vissa lägen kan jag sakna lite attack och torrhet. Detta kan jag nog fixa till med placering och ny kraftigare förstärkare. Enligt specen borde dom inte vara så svåra att driva, men jag tror ändå det behövs mer kraft. Det är ju trots allt fyra baselement som skall drivas.
Jag tycker att ljudet är homogent och att inga register sticker ut, vilket jag tror kommer att bidra till att man inte tröttnar. Ljudbilden känns stor och det känns som att hela rummet fylls av välljud. För att sammanfatta det hela, tycker jag i nuläget att jag har gjort rätt val, och att jag kommer att vara mycket nöjd med mina Audio Physic. Förhoppningsvis står sig detta även om ett par månader.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000
191 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?