Kommentarer till Cybervagabond´s Project av Cybervagabond
Startad av
Cybervagabond
, Sep 12 2012 05:48
58 svar till detta ämne
Postad 08 July 2014 - 19:10
Kanonfint rum, bra jobbat!
måste fråga: Hur fick du "sick-sacks" listerna att bli så snygga i trappan?
Jag har gjort exakt samma grej med heltäckningsmatta under, men får inte lika fint resultat som du hade fått.
Som sagt, bra jobbat!
måste fråga: Hur fick du "sick-sacks" listerna att bli så snygga i trappan?
Jag har gjort exakt samma grej med heltäckningsmatta under, men får inte lika fint resultat som du hade fått.
Som sagt, bra jobbat!
Postad 08 July 2014 - 23:33
Mightyice: Kommer inte riktigt ihåg namnet men det ska vara denna: http://www.bauhaus.s...00cm-svart.html
Den är lite tjockare, mjuk och behaglig att ha under fötterna.
Sedan är färgen väldigt bra, den binder ihop dom gråa väggarna och alla svarta detaljer riktigt bra.
Den är lite tjockare, mjuk och behaglig att ha under fötterna.
Sedan är färgen väldigt bra, den binder ihop dom gråa väggarna och alla svarta detaljer riktigt bra.
Postad 09 July 2014 - 00:03
Psycho_nr1: Oj, det var ett himla pill. Ska försöka förklara nu men imorrn kan jag fixa en bild beskrivning lägga upp. Tror det kan bli lättare att förstå
Mattan skars ut noga i ett stycke och limmades sedan på plats.
Målade alla lister svarta innan sågning.
Började uppe och arbetade mig ner med listen.
Första delen på översta steget: den gjorde jag markering i nederkant på listen precis i kanten/hörnet där trappsteget viker ner. Sedan 45 graders sågning så och då blir det ett överhäng som sticker ut från trappkanten.
Nästa bit som fortsätter neråt: Började med att såga 45 graders vinkel åt motsatta hållet som jag sågade först så att det skulle matcha överhänget på första biten. Sedan mätte jag fråntrappkanten/hörnet igen men denna gång ner till nästa avsats/trappsteg. Jag tog sedan det måttet till delen jag precis börjat såga.
Den 45 graders vinkel jag precis sågade, i nederkant av listen måttade jag upp längden jag fick och gjorde en ny markering. Denna nästa sågning blir samma 45 graders vinkel som vi nyss sågade.
Så nu borde du ha 2 bitar, där dom båda möts över första trappstegshörnet i en 90 graders perfekt vinkel.
Så fortsatte jag ner längs hela trappen, måttade på nytt längs nästa steg, gjorde markering i nedre kan av listen och sågade del 3 i motsatt 45 graders vinkel så den passade ihop med del två. I andra änden mot trappstegskant nr 2 så vart det ett nytt 45 graders överhäng.
Sedan börjar det om igen.
Mycket mäta för varje del men insåg att det blev bäst resultat att mäta för varje del för varje trappsteg.
När alla delar satt uppe så fyllde jag eventuella glipor med målarfog, lät det torka ett dygn för att fylla på där det sjunkit in dag 2 och sedan måla över med svart färg.
Mattan skars ut noga i ett stycke och limmades sedan på plats.
Målade alla lister svarta innan sågning.
Började uppe och arbetade mig ner med listen.
Första delen på översta steget: den gjorde jag markering i nederkant på listen precis i kanten/hörnet där trappsteget viker ner. Sedan 45 graders sågning så och då blir det ett överhäng som sticker ut från trappkanten.
Nästa bit som fortsätter neråt: Började med att såga 45 graders vinkel åt motsatta hållet som jag sågade först så att det skulle matcha överhänget på första biten. Sedan mätte jag fråntrappkanten/hörnet igen men denna gång ner till nästa avsats/trappsteg. Jag tog sedan det måttet till delen jag precis börjat såga.
Den 45 graders vinkel jag precis sågade, i nederkant av listen måttade jag upp längden jag fick och gjorde en ny markering. Denna nästa sågning blir samma 45 graders vinkel som vi nyss sågade.
Så nu borde du ha 2 bitar, där dom båda möts över första trappstegshörnet i en 90 graders perfekt vinkel.
Så fortsatte jag ner längs hela trappen, måttade på nytt längs nästa steg, gjorde markering i nedre kan av listen och sågade del 3 i motsatt 45 graders vinkel så den passade ihop med del två. I andra änden mot trappstegskant nr 2 så vart det ett nytt 45 graders överhäng.
Sedan börjar det om igen.
Mycket mäta för varje del men insåg att det blev bäst resultat att mäta för varje del för varje trappsteg.
När alla delar satt uppe så fyllde jag eventuella glipor med målarfog, lät det torka ett dygn för att fylla på där det sjunkit in dag 2 och sedan måla över med svart färg.
Postad 09 July 2014 - 08:18
Sanslöst fint! Mycket imponerad! jag tyckte verkligen om lösningen med bordet bakom/mellan fåtöljerna! Den idén snor jag gärna om jag får. Klipscharna såg fantastiska ut i ditt rum och färgmatchningen med dörrar m.m. är grymt cool.
skulle gärna sätta högre än 10 om det gick.
skulle gärna sätta högre än 10 om det gick.
Postad 09 July 2014 - 08:51
Schonning : Borden kommer från IKEA http://www.ikea.com/...ducts/90243297/
Hela 79 kr styck med hylla under också.
Hela 79 kr styck med hylla under också.
Postad 09 July 2014 - 14:15
Ditt biorum har blivit jätte fint. Du ska verkligen vara jätte glad för det du har byggt med alla fina detaljer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
103 bilder
142 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?