Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tänk om man skulle bygga eget ändå, hur bra kan det bli?

227 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 28 October 2012 - 10:32

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Ja mitt var seriöst. Men du gör som du själv vill och lycka till nu i djunglen av köpesubbar.

Dock så ska du veta att de flesta högtalar tillverkare, även de använder sig av mdf skivor till sina kabinett.

;) ja givetvis, det är bara ett symboliskt uttryck...

Ja jag ska leta vidare, är väl för kräsen för att bygga just nu känner jag, och prestandan (väldigt hög prestanda) går ju att uppnå både med köpesubbar eller seriösa hemmabyggen.

Postad 28 October 2012 - 10:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

4,5 liter kanske. Kommer inte ihåg.

Ok..

Det känns som att du kanske inte vill svara på detta, men vad är det då som utmärker sig med dessa Ino-subbar? gentemot andra, tex så flyttar ju en st Sunfire EQ 12" betydligt mer luft än en st Ino, och detta med ytterst liknande dist siffror, plus att Sunfiren kan spela högre och djupare.

Postad 28 October 2012 - 10:44

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Ok..

Det känns som att du kanske inte vill svara på detta, men vad är det då som utmärker sig med dessa Ino-subbar? gentemot andra, tex så flyttar ju en st Sunfire EQ 12" betydligt mer luft än en st Ino, och detta med ytterst liknande dist siffror, plus att Sunfiren kan spela högre och djupare.

Det finns inga uppgivna siffror på hur mycket mina Ino-basar distar. Så det blir ju svårt att jämföra.

Postad 28 October 2012 - 10:49

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Det finns inga uppgivna siffror på hur mycket mina Ino-basar distar. Så det blir ju svårt att jämföra.

Klart att det finns, dock kanske inte officiella, och med andra ord så vet du inte ens hur bra eller dåliga dina basar är?

Jag tog för givet att Ino subben spelar med väldigt låg dist som Sunfiren gör, men Ino subben kanske distar betydligt mer då.

Postad 28 October 2012 - 10:58

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Du får undersöka det.

Postad 28 October 2012 - 11:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Inosubbarna lär inte dista speciellt mycket. känner man till vem som gjort dom och hur hans historia med ljud ser ut så är det nog rätt lätt att koppla samman två och två. inos pi60 eller pip ska ju bara dom vara rena mirakel, speciellt för priset. Basarna lär ha samma krav på sig som inos övriga sortiment.

Ska dock tillägga att hag personligen upplever inos (inbyggnadshögtalare) som vassa i diskant även fast jag vet att dom inte är det. så någon super****** kan jag nog inte klassas som. förutom till basarna. fi fan så bra dom är :D

edit: får man inte skriva fanboy? Fan-boy. Fläktpojke då? :D

Redigerat av Zartok, 28 October 2012 - 11:06.

Postad 28 October 2012 - 11:15

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Du får undersöka det.

Hmm :)

Ino-folket är dom som oftast ratar VÄLDIGT många andra produkter än just Ino, och när sedan ngn vill ha siffror på en specifik Ino-subb så tar det stopp?

Hur kommer detta sig kan man undra, och hur kan man förespråka produkter som man inte ens har siffror på?, och i andra fall kräva siffror på alla andra produkter.

Postad 28 October 2012 - 11:42

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Klumpa inte ihop mig med "Ino-folket". Jag är en individ.

Ring Ingvar om du vill ha distuppgifter och mätningar. Jag har inga. (Faktum är att jag kan garantera att det inte finns några distmätningar alls på Infra-Z (genIII) eftersom jag har de enda som tillverkats.)

De som är nyfikna på hur de låter brukar alltid vara välkomna. Särskilt om intresse för hur verkligheten fungerar finnes.

Postad 28 October 2012 - 11:54

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jo det är en sak, men om det inte finns mätningar på dom så betyder dina ord inget, subjektiva åsikter väger inte tungt.

Postad 28 October 2012 - 11:58

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Jo det är en sak, men om det inte finns mätningar på dom så betyder dina ord inget, subjektiva åsikter väger inte tungt.

Nej och just det har jag försökt slå in i ditt huvud sedan jag började skriva till dig. Jag har till och med skrivit att mina subjektiva åsikter som rör mitt system SKALL tas med en nypa salt. Men du... vilka subjektiva åsikter har jag yttrat om mina egna basmoduler är det du inte tycker väger tungt?

Postad 28 October 2012 - 12:09

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jag menar att jag är intresserad utav prestandan på dina subbar, och eftersom du inte kan berätta det för mig så blir jag konfunderad.

Finns det inga mätningar så vet man ju heller inte hur pass bra eller dåliga dom är.

Och iom detta så undrar jag oxå varför Bakerman påstått att dina subbar är det bästa som finns.....???

Postad 28 October 2012 - 12:16

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Siffran jag gav dig på svept volym stämmer. Såg efter nyss. Cirkus 4,5 liter per Z-modul.

Distsiffror finns inte att få tag på på nätet. Ring Ingvar Öhman om du vill ha dem. Du behöver inte leva i konfundersamhet.

Telefonnummer: 070-523 32 32

Postad 28 October 2012 - 17:35

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Svept volym....?

Postad 28 October 2012 - 17:48

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Sd * xmax (p-p alltså) = Svept volym = Volym som elementet kan pumpa.

Står också på den där sidan jag länkade till dig. Har du läst den alls?

Postad 28 October 2012 - 18:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hur stort är elementet?

Postad 28 October 2012 - 18:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hur stort är elementet?

Infra Z har 12"-element. Två i varje låda.

Komorok bygger en specialare med fyra i varje låda.
Han ska dock ha sex lådor...

Postad 28 October 2012 - 18:53

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Hur stort är elementet?

Om det är mina basar du undrar över så heter elementet Ino W121. Det är en 12"are. Sd ligger då på ca 450cm^2.

Postad 28 October 2012 - 19:42

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Jag har bara sett att w121 ska ha 33mm slaglängd p-p och sd 465 det ger ungf 3l per z låda typ

Postad 28 October 2012 - 19:46

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag har sett dem slå 50mm utan att det låtit distat.

Postad 28 October 2012 - 19:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har du mätt att det är 50mm? Kan se mer ut än vad det faktiskt är.

Postad 28 October 2012 - 19:57

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Mina element har exakt 25mm frigång och precis innan det låter klonk så låter det fortfarande bra imho. Även hos DavidA uppe i Söderhamn mätte vi upp hur långt de slog när vi kollade på Flight of the Phoenix.

Postad 28 October 2012 - 20:14

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Enbart blickat över den, tiden räcker inte till tyvärr... men har den som bokmärke.

Dessa lådor betingar i pris?

(Ino Z alltså)

Om man beställer originalversionen med dubbla 12" element och i färdigt utförande inkl lack.

Har du mätt att det är 50mm? Kan se mer ut än vad det faktiskt är.

Skulle tippa (är väldigt säker) på att dessa element INTE har en fungerande/funktionell slaglängd på 50mm.

Jag har bara sett att w121 ska ha 33mm slaglängd p-p och sd 465 det ger ungf 3l per z låda typ

Stämmer enligt det jag oxå har hittat och läst, dock vet jag inte vilket som stämmer till 100%.

Men ngn annan vet det säkerligen.

Mina element har exakt 25mm frigång och precis innan det låter klonk så låter det fortfarande bra imho. Även hos DavidA uppe i Söderhamn mätte vi upp hur långt de slog när vi kollade på Flight of the Phoenix.

Härlig basrulle för övrigt :) ska beställa den på BD nu, har den bara på DTS (DVD).

Tänk 4st! Earthquake MKVI 15, det blir 4st aktiva 15 tums element, och 4st passiva radiatorer med en extrem slaglängd och hög egen output, 8st 15" element i symbios, kan bli jäkligt bra.

Även samma funderingar fast med Sunfire... (ca 60tkr, och 8st 12" element istället)

Och detta för ca 80tkr, inte så farligt jämförelsevis mot era hemmabyggen.

Redigerat av EtageMedia, 28 October 2012 - 20:15.

Postad 28 October 2012 - 20:20

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
InfraZ-12 (eller InfraZ-vadsomhelst) finns inte ens prissatt i Inos prislista. Men Infra Y-6 kostar 80000kr färdiglackade och monterade. Och utgår vi från det så borde alltså InfraY-24 kosta 320000kr. Twinholdrarna kostar separat 2500kr/st och tolv sådana behövs. Så lägg på 30000kr till. 350000kr totalt då.

Men är man händig så bygger man själv eller ber en snickarkompis hjälpa till. Sen målar och monterar man själv. Kostnaden blir avsevärt mycket lägre då. Elementen kostar lite under 5000kr /st. Så då blir det istället 135000kr för 24 element, MDF och färg.

---

Etage: Ditt tippande ger jag inte mycket för. Så vitt jag vet har du inte hört ett delat Ino-system ens.

---

Det där med specad Xmax går ju att föra massor av diskussioner omkring. Själv har jag ingen lust att delta i en sådan diskussion då den redan har blivit avhandlad i min byggtråd om MegaBörje 6 som står att finna på faktiskt.se.

Postad 28 October 2012 - 20:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det finns ju priser på Prof Z-2.
Skiljer det så mycket i pris ?

Postad 28 October 2012 - 20:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
ProfZ-2 kostar 57000 färdiglackade enligt min urgamla prislista. Do the math... Jag är för seg idag.

Postad 28 October 2012 - 20:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Samma enligt min 11-2.

342.000 färdiga då. :D

Prof är väl lite större samt har fyra portar ? Runda av det till 300 då.
Lär ändå spöa det mesta på planeten. ;)

Postad 28 October 2012 - 20:34

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

InfraZ-12 (eller InfraZ-vadsomhelst) finns inte ens prissatt i Inos prislista. Men Infra Y-6 kostar 80000kr färdiglackade och monterade. Och utgår vi från det så borde alltså InfraY-24 kosta 320000kr. Twinholdrarna kostar separat 2500kr/st och tolv sådana behövs. Så lägg på 30000kr till. 350000kr totalt då.

Men är man händig så bygger man själv eller ber en snickarkompis hjälpa till. Sen målar och monterar man själv. Kostnaden blir avsevärt mycket lägre då. Elementen kostar lite under 5000kr /st. Så då blir det istället 135000kr för 24 element, MDF och färg.

---

Etage: Ditt tippande ger jag inte mycket för. Så vitt jag vet har du inte hört ett delat Ino-system ens.

---

Det där med specad Xmax går ju att föra massor av diskussioner omkring. Själv har jag ingen lust att delta i en sådan diskussion då den redan har blivit avhandlad i min byggtråd om MegaBörje 6 som står att finna på faktiskt.se.

I vilken frekvens delar du dina i64?

Jag har alltid tyckt att Ino är grymt överprissatt (min personliga åsikt) jag har hört piP och i32, ej hört ngn Z-basmodul.

Av det jag sett och hört på högtalarna ifråga så är det att kvaliteten inte är hög på varken element, låda, och ljudkvalitet.

Postad 28 October 2012 - 20:39

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Har alltid undrat vad det är med folk som valt Ino högtalare, för dom allra flesta utav dom ratar allt annat efter att dom köpt just Ino.

Varför?

Jag har lyssnat på väldigt många olika märken och högtalare under nästan 20års tid, och Ino levererar verkligen inte bra jämförelsevis (min personliga åsikt)

Komorok:

Du pratar om vad 6 respektive 24st bas-moduler kostar, right?

Lättare att prata par eller st, eftersom alla andra övriga subwofers säljs så.

Postad 28 October 2012 - 20:41

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Finish?

Postad bild

Postad bild

Nej, den är ju skitdålig.

Postad 28 October 2012 - 20:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
:lol: :lol: :lol:

Postad 28 October 2012 - 20:47

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Finish?

Postad bild

Postad bild

Nej, den är ju skitdålig.

Nej, inget illa mot just dina exemplar av i64 "special", jag tycker dom är ganska vackra och fräcka iom ditt egna val av kabinett material, dock hade jag personligen valt grafit/svart sten. (men det hör inte hit)

Däremot så är många många andra Ino.byggen verkligen byggda på ett ej proffsigt sätt, och dessa byggen ser ofta väldigt dåliga ut.

Så blir det ju när "svenssons" själva ska stå för bygge och finnish, detta är ju oundvikligt.

Postad 28 October 2012 - 20:50

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Har alltid undrat vad det är med folk som valt Ino högtalare, för dom allra flesta utav dom ratar allt annat efter att dom köpt just Ino.

Varför?

Ingen aning. Jag kan bara svara för mig själv.

Jag har lyssnat på väldigt många olika märken och högtalare under nästan 20års tid, och Ino levererar verkligen inte bra jämförelsevis (min personliga åsikt)

Du har ju rätt till din åsikt.

Komorok:

Du pratar om vad 6 respektive 24st bas-moduler kostar, right?

Lättare att prata par eller st, eftersom alla andra övriga subwofers säljs så.

Ja, jag pratar om 6 eller 24 st. InfraY-6 innebär sex separata lådor med varsin 12"-bas. InfraZ-12 innebär tolv slutna lådor med två 12"-element i twinholder per låda.

Nej, inget illa mot just dina exemplar av i64 "special", jag tycker dom är ganska vackra och fräcka iom ditt egna val av kabinett material, dock hade jag personligen valt grafit/svart sten. (men det hör inte hit)

Däremot så är många många andra Ino.byggen verkligen byggda på ett ej proffsigt sätt, och dessa byggen ser ofta väldigt dåliga ut.

Så blir det ju när "svenssons" själva ska stå för bygge och finnish, detta är ju oundvikligt.

Ja visst kan det bli pannkaka. Men kunden har ju iaf valmöjligheten. Det skulle vara skoj att se någon få loss B&W 801-ritningar och sätta fart med ett par sådana: " Fan, jag tror jag vill ha dem sprayade med guld, silver och kopparspray i slumpvist mönster. Ja, fy fan vilken bra idé." :D

Postad 28 October 2012 - 20:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Tycker inte att mina ser svintokiga ut med tanke på att jag har lackat dom själv och inte är lackerare.

Bifogad fil(er)

Postad 28 October 2012 - 20:52

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tja... jag är nöjd med finishen på mina Discoburkar.

Dina blev bra tycker jag, Bagarn.

Postad 28 October 2012 - 20:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tja... jag är nöjd med finishen på mina Discoburkar.

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Postad 28 October 2012 - 20:56

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jo....

Men helt ärligt nu, tycker ni att tex Bakers Ino har en lika bra finnish som ett par Cremona M eller ett par Focal Utopia, skillnaden är enligt mig markant, och dom fabrikstillverkade är mkt finare, detta betyder mkt för dom flesta, då dagens hem kräver och håller såpass hög standard i kvalitet och finnish på övriga saker, möbler osv.

Postad 28 October 2012 - 20:59

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jag kan vända på det.... tänk att ett par i64 skulle bli tillverkade med största noggrannhet av produktionsteknikerna i Sonus Fabers verkstad.

Först då skulle man börja kunna jämföra :)

Sen är väl inte direkt själva formerna Inos finaste egenskaper B) (lite väl 80-tal, hallå, det är 2012 nu, när ska IÖ börja rita igen???)

Postad 28 October 2012 - 21:02

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Jo....

Men helt ärligt nu, tycker ni att tex Bakers Ino har en lika bra finnish som ett par Cremona M eller ett par Focal Utopia, skillnaden är enligt mig markant, och dom fabrikstillverkade är mkt finare, detta betyder mkt för dom flesta, då dagens hem kräver och håller såpass hög standard i kvalitet och finnish på övriga saker, möbler osv.

Nej, det tycker jag inte. Men jag tycker att mina är hästlängder snyggare än de du nämner. Finish på basmoduler vill jag inte betala ett öre för då jag inte vill ha dem synliga alls av akustiska skäl. Så det är bortslösade pengar.

Jag kan vända på det.... tänk att ett par i64 skulle bli tillverkade med största noggrannhet av produktionsteknikerna i Sonus Fabers verkstad.

Först då skulle man börja kunna jämföra :)

Sen är väl inte direkt själva formerna Inos finaste egenskaper B) (lite väl 80-tal, hallå, det är 2012 nu, när ska IÖ börja rita igen???)

Formen på i64s (och i68es-s som mina egna heter) är som den är av tekniska skäl. De är inte formgivna alls. Bara konstruerade för maximal prestanda. Rätt och slätt.

Postad 28 October 2012 - 21:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Vill man betala hundra lök för bara finish så gör man det.
Själv betalar jag hellre för välljud än för finish.

IÖ designar ENBART sina talare efter optimalt ljud. Han skiter fullständigt i design.
Design är alltid en kompromiss.
Precis som jättejättesmå baslådor.

Dessutom står mina i en mancave. Där är det alltid mörkt.
Utseende spelar föga roll.

Redigerat av Bakerman, 28 October 2012 - 21:04.

Postad 28 October 2012 - 21:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bakers ser förjävliga ut om man jämför med mina viennor som har mängder pianolack. detta spelar jättestor rolö för ljudet ska alla veta! Eller inte. sen så är jag säker på att jag betalat mer för mina färdiga viennor än baker för hans byggsats

Postad 28 October 2012 - 21:07

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Komorok:

Om du skulle valt element skruvar med tex torx eller insex skalle istället så hade det gjort en hel del för utseende och kvalitets intryck, att använda sig utav stjärnskruv är väl inte direkt ngn höjdare? (min personliga åsikt)

Vad tycker och anser du?

Nej, det tycker jag inte. Men jag tycker att mina är hästlängder snyggare än de du nämner. Finish på basmoduler vill jag inte betala ett öre för då jag inte vill ha dem synliga alls av akustiska skäl. Så det är bortslösade pengar.

Formen på i64s (och i68es-s som mina egna heter) är som den är av tekniska skäl. De är inte formgivna alls. Bara konstruerade för maximal prestanda. Rätt och slätt.

Formen går att göra väldigt mkt med, för det rent estetiska även på Inos högtalare, sålänge man inte ändra vinklar på högtalarens framsida och inuti kabinettet.

Postad 28 October 2012 - 21:10

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Komorok:

Om du skulle valt element skruvar med tex torx eller insex skalle istället så hade det gjort en hel del för utseende och kvalitets intryck, att använda sig utav stjärnskruv är väl inte direkt ngn höjdare? (min personliga åsikt)

Vad tycker och anser du?

Jag använder de som IÖ specificerat. Men visst, det kunde väl ha varit ännu snyggare med andra skruv. Det är av föga vikt för mig. Det är viktigare att de spelar bra och att allt som kan göras för att systemet skall prestera optimalt görs. De pengar jag lägger ned på mitt system hamnar alltid där de gör mest nytta. Jag lovar att skruvar ligger långt ned på den listan.

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Vill man betala hundra lök för bara finish så gör man det.
Själv betalar jag hellre för välljud än för finish.

IÖ designar ENBART sina talare efter optimalt ljud. Han skiter fullständigt i design.
Design är alltid en kompromiss.
Precis som jättejättesmå baslådor.

Dessutom står mina i en mancave. Där är det alltid mörkt.
Utseende spelar föga roll.

Varför överdriva och påstå att man betalar 100 000kr enbart för finnishen på en viss högtalare som inte är en Ino skapelse?

Man betalar för helheten och det (i denna prisklass) innefattar bra finnish OCH bra ljud, bättre ljud än Ino om du frågar mig och väldigt många andra.

Varför, asså varför "hatar" Ino ägare "alla" andra högtalare???? överlag är det ju så, kan ngn förklara varför det är så för mig?

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Tyckte tråden var intressant att läsa i början men nu dras den ju bara till att folk som har inosystem skall behöva förklara sitt val.
Finns väl massor med andra trådar man kan älta sånt :)?

Postad 28 October 2012 - 21:11

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Jag använder de som IÖ specificerat. Men visst, det kunde väl ha varit ännu snyggare med andra skruv. Det är av föga vikt för mig. Det är viktigare att de spelar bra och att allt som kan göras för att systemet skall prestera optimalt görs. De pengar jag lägger ned på mitt system hamnar alltid där de gör mest nytta. Jag lovar att skruvar ligger långt ned på den listan.

Förstår dig.

Dock är det så väldigt lite pengar vi pratar om här, men resultatet hade verkligen blivit bra.

Postad 28 October 2012 - 21:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bakers ser förjävliga ut om man jämför med mina viennor som har mängder pianolack. detta spelar jättestor rolö för ljudet ska alla veta! Eller inte. sen så är jag säker på att jag betalat mer för mina färdiga viennor än baker för hans byggsats

O jag tror att dina Viennor spelar helt underbart vid moderata nivåer.
Är man dock en sån starkspelande snubbe som jag är så skulle dom dock inte räcka långt... ;)

Jag letade länge och väl. Sökte av hela marknaden efter högtalare som kunde spela riktigt starkt.
Efter mycket letande så stod det klart att det fanns Ino eller PA och välja mellan.
Jag ville dock ha hifi, så då fanns det inte så mycket att välja på... ;)

Postad 28 October 2012 - 21:13

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Tyckte tråden var intressant att läsa i början men nu dras den ju bara till att folk som har inosystem skall behöva förklara sitt val.
Finns väl massor med andra trådar man kan älta sånt :)?

Kan bli så ibland...

Dock har du rätt...

Dock är trådens ämne nu ett förlegat sådant, då jag bestämt att det kommer bli köpesubbar istället, men visst kan man diskutera vidare i det ämnet, köpe Vs hembyggda subbar.

Postad 28 October 2012 - 21:16

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Bra, då lämnar vi Ino.

Jag rekommenderar att bygga 40-liters lådor med varsin Seas L26ROY till samtliga som funderar på DIY-basbygge.

Postad 28 October 2012 - 21:18

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

O jag tror att dina Viennor spelar helt underbart vid moderata nivåer.
Är man dock en sån starkspelande snubbe som jag är så skulle dom dock inte räcka långt... ;)

Jag letade länge och väl. Sökte av hela marknaden efter högtalare som kunde spela riktigt starkt.
Efter mycket letande så stod det klart att det fanns Ino eller PA och välja mellan.
Jag ville dock ha hifi, så då fanns det inte så mycket att välja på... ;)

Vart delar du dina "toppar"? har Bikerman fortfarande blockat mig så kan väl ngn citera detta inlägg.

Det jag vill komma fram till är att det finns VÄLDIGT många andra högtalare som kan spela exakt lika starkt som dina Ino för samma pengar eller mindre.

Bra, då lämnar vi Ino.

Jag rekommenderar att bygga 40-liters lådor med varsin Seas L26ROY till samtliga som funderar på DIY-basbygge.

Ruskigt läckra små element! är dom lika bra som dom ser ut?

40L är ju oxå trevligt, nu blev jag sugen igen :)

Postad 28 October 2012 - 21:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att ta bort blocken tillfälligt för att se alla dumheter du skriver.
Om det finns VÄLDIGT många högtalare som kan spela lika starkt med samma låga dist så kan du väl nämna EN ?
Ta den första du kommer att tänka på.

Kan meddela att TAD R1 eller Focal Grande Utopia inte är i närheten.

EDIT: För sakens skulle kan vi ta med priset också.
Jag är inte miljonär.
Sätt ett tak på hundra lök.

Redigerat av Bakerman, 28 October 2012 - 21:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.