//MVH
EDIT: Visade sig att jag var tvungen att starta Anynet+ Nu fungerar allting
Redigerat av Taft, 08 January 2013 - 02:57.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
7 relaterade trådar
Postad 05 January 2013 - 18:24
Har en fråga angående ARC med HDMI. Jag har kopplat min TV (Samsung PS63C7705) HDMI2 som det står ARC på och sen in till receiver HDMI ut. Och sedan på receiver HDMI settings ställer jag ARC på ON. Men det kommer ju ingen ljud från TV?
//MVH EDIT: Visade sig att jag var tvungen att starta Anynet+ Nu fungerar allting Redigerat av Taft, 08 January 2013 - 02:57. Postad 08 January 2013 - 02:52
Halloj. Jag har lite problem med min 322k. Jag har en viasat hd box och ps3 inkopplat via hdmi och en aktiv splitter till tv och projektor men när jag skulle kolla på nya batman (bluray) ikväll så tappade den signalen lite då och då. Jäkligt iriterande så jag provade på tv'n och samma där. Tänkte att min splitter spökade så jag koppla projektorn direkt på hdmi ut men det fortsatte. Någon som har något liknande problem? Hdmi kabeln är en 10m 1,4 deltaco resten är noname 1,3. Kollar jag via boxen så är det inga problem.
Tack på förhand. Postad 08 January 2013 - 02:59
Jag använder iofs inte projektor bara Ps3, 360 och HTPC. Inga av dem tappar signal. Du tror inte det kan bero på kabel? Använder du utav deltaco flat kabel 1.4? Det är sånt jag använder mig utav. Inga dyra direkt men då har jag bara 1m och 2m kablar. Postad 08 January 2013 - 08:47
Tack för svaret. Dock så fungerar ju allt när jag kör via min viasat hd box. Samma setup hdmi ut till splitter till tv och projektor. Vad har du för inställningar på ps3an? Pcm eller bitstreem? 1080p24hz? Det verkade nästan som att när skivan böt spår så tappades signalen. Ska prova med en annan bluray film ikväll. Vet att när avatar kom på bluray så kunde inte jag spela den i min dåvarande samsung bluray. Kanske är det som är problemet? Att ps3an måste uppdateras fast när jag kollade igår så hade jag senaste.
Postad 08 January 2013 - 08:50
Jag misstänker trots det att det har med HDMI-kabeln att göra. Har du möjlighet att testa PS3:an med en kortare kabel? Många billigare kablar strular när man kommer upp mot 10 meter och längre. Postad 08 January 2013 - 09:44
ska prova skifta lite kablar ikväll. 10m deltaco kabeln fungerar bra med boxen så det måste ju då nästan vara kabeln till ps3an eller ps3an själv som strular.
Postad 08 January 2013 - 11:37
Jag använder bitstream, ärligt så testade jag aldrig PCM då jag ändrade direkt till bitstream när jag kopplade till 322K. Postad 08 January 2013 - 13:41
Kan det inte teoretiskt vara så att PS3:an skickar en aning svagare signal än boxen, så att det inte riktigt räcker till? Försvinner både bild och ljud, eller enbart bild? Postad 08 January 2013 - 19:38
Ja både ljud och bild försvinner, ibland så händer det flera gånger i rad typ 2-3 sen kan det vara lugnt i 10min sen börjar det igen. Hel skumt!
Postad 08 January 2013 - 19:43
Testa som sagt med kortare kabel typ 1-3m Postad 08 January 2013 - 22:55
Precis, och om det funkar med en kortare kabel så kan lösningen vara att köpa en bättre kabel med rätt längd. T.ex Supras kablar har jag för mig är certifierade för att klara 15 meter. Postad 11 January 2013 - 11:20
Köpte 322k samt yamaha paketet NSP-40, men jag förstår mig inte alls på recievern.
Jag har ställt in högtalaravstånd, storlek på högtalare mm. Men för att det ska gälla kan jag inte välja auto surround utan måste välja "direct" eller "pure direct". När jag väljer dessa finns inte möjligheten att ställa bas/diskant?! :s Väljer jag autosurround kan jag dock ställa bas och diskant. MEN jag kan inte ställa in några som helst andra frekvens inställningar. Det finns ingen form av eq alls?! Kan heller inte ställa olika frekvenser för exempelvis centerhögtalare eller frontar, utan om jag ställer bas eller diskant gäller det hela systemet?! Väljer jag några surround profiler som action eller drama så lägger stärkaren ett äckligt reverb på hela systemet vilket gör alla dessa profiler helt oanvändbara? Ska det vara såhär? Det finns en mängd olika inställningar för olika typer av avkodning, olika inställningar för att simulera olika bredd på surroundeffekten och massa annat skit. Men när man väl väljer "pure direct" för att slippa allt jox, och för att kalibreringsinställningarna jag faktiskt gjort, så kan jag inte ens ställa diskant eller bas? :s Vad ska man betala för att få en reciever som klarar att EQa varje kanal för sig t.ex? Postad 22 January 2013 - 15:29
Jag var en av dem som fyndade denna receiver, däremot har jag inte haft tid att packa upp och pröva den ännu så idag när jag tänkt göra just det såg jag en annan receiver i elgigantens annonsblad för 1290 kr, nämligen Onkyo tx-sr313b
Denna verkar vara lite bättre med fler optiska ingångar samt USB med mera. Nu har ju jag fortfarande öppet köp på pioneeren. Vad tycker ni, värt att byta? Pioneer VSX-322 https://www.prisjakt...t.php?e=1250744 Onkyo TX-SR313B https://www.prisjakt...t.php?e=1151195 Redigerat av Brulize, 22 January 2013 - 15:30. Postad 23 January 2013 - 01:19
Nu är båda instegsmodeller... Men Onkyon är i värsta fall lika dålig som pioneer stärkaren. Så jag skulle chansa på den. Jag gillar inte pioneer stärkaren pga att den helt saknar EQ, och att de flesta surroundprofilerna är helt oanvändbara. Det kanske är likadant på andra recievers i den här prisklassen men är hur som helst inte nöjd med den biten. Att jag aldrig blev nöjd med ljudet ur yamaha-paketet jag köpte kan jag ärligt inte svara på om det hade med recievern eller högtalarna att göra... eller bådeoch. Köper jag något som inte är ett färdigt kompaktsystem i framtiden så ska det helt klart ha automatisk kalibrering. Det saknar båda dessa modellerna. Köpte ett kompaktsystem på blocket för 200kr. Visst... det låter inte lika mycket som yamaha + pioneer. Men faktum är att mellanregistret är bra mycket klarare. Basen är klen men passar till musik. Ingen som helst kraftfull djupbas som man får med en aktuv subwoofer men för 200kr kan jag leva med alla de bristerna. Blir till att lägga pengarna på projektor istället 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |