Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Dune HD Base 3D

810 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 januari 2013 - 02:06

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Har inte hunnit kolla så mycket film ännu. Mest lekt omkring och jag gillar spelaren rejält. Snabb och stabil.
Körde Jelly 120Mbits streamat utan problem. SideWinder 3 maxade på max 80Mbits...

Installerade precis en Plexapp så nu får jag serier med watched/unwatched osv. Om det funkar bra blir den en 303D i sovrummet istället för AppleTv2:an.

Postad 22 januari 2013 - 09:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Har inte hunnit kolla så mycket film ännu. Mest lekt omkring och jag gillar spelaren rejält. Snabb och stabil.
Körde Jelly 120Mbits streamat utan problem. SideWinder 3 maxade på max 80Mbits...

Installerade precis en Plexapp så nu får jag serier med watched/unwatched osv. Om det funkar bra blir den en 303D i sovrummet istället för AppleTv2:an.

Gott att du kände samma som mig.

Har du 7.1? AVForum ville höra om PCM 7.1 fungerade. Samma om Zoom fungerar bra.

Postad 22 januari 2013 - 09:21

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Kan man köra Plex i Dune spelaren ?

Postad 22 januari 2013 - 09:25

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Gott att du kände samma som mig.

Har du 7.1? AVForum ville höra om PCM 7.1 fungerade. Samma om Zoom fungerar bra.

Tyvärr bara 5.1. :blush:

Har du, eller någon annan, koll på yaDIS? Jag har precis installerat det och det funkar bra. Snyggt UI men kan man inte få skiten att skanna automatiskt?
Man ska väl inte behöva köra en refresh & export bara för att man lägger till en film eller ett avsnitt. Det vore ju galet och tillbaka till 90-tal...

Kan man köra Plex i Dune spelaren ?

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/33136-dune-player/page__hl__dune

Postad 22 januari 2013 - 14:48

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Har du, eller någon annan, koll på yaDIS? Jag har precis installerat det och det funkar bra. Snyggt UI men kan man inte få skiten att skanna automatiskt?
Man ska väl inte behöva köra en refresh & export bara för att man lägger till en film eller ett avsnitt. Det vore ju galet och tillbaka till 90-tal...

Tyvärr får du köra den varje gång, eller rättare sagt varje gång du startar upp YaDis scannar den ju efter nya filmer men du måste ju exportera det på nytt.
Är lite sugen på köra deras Flash Plugin istället tyvärr verkar det rätt krångligt att konfigurera men så är det väl med allt nytt man inte gjort innan :)

Jag har 7.1 skall testa imorgon när jag får min Base 3D, har inga möjligheter att åka 40 mil för hämta den idag nämligen, trots 08:or är efter så är det där den finns först :P

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 22 januari 2013 - 14:49.

Postad 22 januari 2013 - 14:53

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Hmm... Känns väldigt 90-tal att man måste skanna, processa och exportera manuellt. Men det kanske kommer i 3.0, om/när den kommer.
Innan Plex körde jag Popcorn Hour med YAMJ och där körde jag ett bat-script som jag la in som ett schema i Windows. Funkade bra.
Behöver inte vara svårare än så...

Postad 22 januari 2013 - 16:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Palmino: Om du jämför bild/ljudkvalitekvalite med Boxee Box... är det stor skillnad då tycker du? MKV och BD.
Sen går det snabbare att bläddra i´menyerna? Fixar den 3TB hdd? :)

Postad 22 januari 2013 - 16:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Palmino: Om du jämför bild/ljudkvalitekvalite med Boxee Box... är det stor skillnad då tycker du? MKV och BD.
Sen går det snabbare att bläddra i´menyerna? Fixar den 3TB hdd? :)

Svårt att säga, kollade inget SD material men på HD ser det samma ut.

Kan ej kolla 3TB diskarna då jag ej äger någon :)

Postad 22 januari 2013 - 17:56

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
fixat

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 22 januari 2013 - 19:48.

Postad 22 januari 2013 - 18:19

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0

Hmm... Känns väldigt 90-tal att man måste skanna, processa och exportera manuellt. Men det kanske kommer i 3.0, om/när den kommer.
Innan Plex körde jag Popcorn Hour med YAMJ och där körde jag ett bat-script som jag la in som ett schema i Windows. Funkade bra.
Behöver inte vara svårare än så...

My Movies klarar det du vill automatiskt, men det är inte gratis (c:a 700 kr plus ev. app).

Jag kör det på min server (WHS 2011) och hanterar samlingen från klientdatorer (Win7) samt har appen i en iPhone (har ingen surfplatta). Det är lite jobb att komma igång med, men är ett kraftfullt system för att hantera filmer. Skrev lite om mina erfarenheter av My Movies på ett annat forum häromdan.

En stor fördel är att det kan användas till att skapa metadata för flera olika mediaspelare och program för uppspelning i dator, kan bli riktigt bra ihop med kommande (?) Dune-spelare för Zappiti eller XBMC.

Postad 22 januari 2013 - 18:25

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Tack för tipset men kommer inte vilja betala så pass mycket ännu iaf. Min Dune är bara till BD (3D) iso, allt annat kör jag vi Plex.
Men om Dune börjar få till lite samma funktion som Plex så kan det hända att jag byter ut alla Plexklienter mot diverse Dunespelare och då tycker jag det är värt dom pengarna om My Movies är bra.

Såg att man kan köra YAMJ också. Körde den som fysiken på den tiden jag hade massa Popcorn Houers. Kanske ska kika på det i helgen.

Postad 22 januari 2013 - 20:10

grs3msncom
  • grs3msncom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu har man testat lite.. Men har någon koll på hur man gör om man har en film med 3D och 2D. För den startar bara i 3D läge. Jag har inte hittat hur man byter till 2D länge...

Postad 22 januari 2013 - 20:56

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag stänger bara av 3D på Tvn (Sony 55HX855) och då slår filmen om till 2D.

Postad 22 januari 2013 - 21:01

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Nya Dune Base 3D har ju Gigabit nätverk, Dune Max har ju enbart detta som "test" man kan aktivera vilket inte ger så bra resultat.
Får ut 80 mbits från Dune Max och funderar på om det är vad man får räkna med Dune Max med 10/100 Ethernet ?
Skall testa imorgon igen med 3D spelaren och se om den får ut mer, när jag kör datorn har jag inga problem att få ut över 130 så det måste vara min Max som sätter gränsen

Postad 22 januari 2013 - 23:26

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Hmm... Har stött på några (2-3 kanske) som inte spelas upp så bra. Ljudet hackar på en, bilden på en annan men det är inte nätverket som strular för den andra delen (bild eller ljud) flyter hur fint som helst.
Testade lägga en av BD iso på intern hdd också med samma dåliga resultat...

Gjorde en read test och fick 95MB/s medans filmen maxade 35MB/s så ska inte vara några problem.
Tyvärr kan jag streama samma fil helt felfritt på min SideWinder 3 vilket är riktigt irriterande. :(

Jag har skickat en ticket så hoppas på svar snart.

Postad 22 januari 2013 - 23:40

Luthuur
  • Luthuur
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Funderar på vad jag egentligen vinner på Dune HD Base 3D gentemot Dune HD SMART D1 förutom då 3D möjlighet? För tillfället kan jag endast köra 3D om jag har den direkt kopplad till TVn då min surround receiver inte stöder 3D. En nackdel som jag kan tycka emot D1:an är att Base 3D är större.

Har dock funderingar på att införskaffa mig en Anthem MRX-300
inom en snar framtid.

Redigerat av Luthuur, 22 januari 2013 - 23:41.

Postad 22 januari 2013 - 23:51

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag hämtade ut min Dune HD Base 3D på Webhallen idag. Har haft lite annat att göra men här kommer mina snabba intryck efter någon dryg timme. Observera att jag säkert missat en massa!

Setup
Jag kopplar den till min TV (Samsung UE55C8005) genom förstärkaren (Denon AVR-4310). Allt media ligger på en NAS (ReadyNAS Ultra 4) som nås som SMB-share via trådat nät genom en gigabit-router.
Jag kan koppla in en USB-disk om någon är väldigt nyfiken på hur den beter sig då, hojta till i så fall. Testa med WLAN eller inbyggd hårddisk tänker jag dock inte göra.
Jag har tidigare kört HTPC (MediaPortal och XBMC), Tvix 6500 och nu senast WDTV Live Gen 3.

The Good
Väldigt lätt att konfigurera.

Något som glädjer mig är att GUI:t kan köras i 24 Hz. Min TV tar ganska många sekunder på sig att switcha mellan olika framerates, och eftersom det mesta jag tittar på är i 24 Hz så är det perfekt att köra GUI:t så.

Den startar snabbt från standbyläge. Har inte mätt strömförbrukningen än men jag räknar kallt med att det är OK att ha den i standbyläge.

Fjärrkontrollsappen för Android är helt OK, låst till porträttläge, men ändå OK.

Switchning mellan 24, 50 och 60 Hz funkar bra. Har även provat en filmfil på 30 FPS och då valde den 60 Hz. Allt detta har jag kört med 1080p-output.

Ganska trevligt med teckenfönster, det saknade jag verkligen på min WDTV Live.

Den känns stabil, saker funkar! De få filmfiler jag provkört har fungerat utan problem, inklusive Jellyfish-120-Mbps.mkv från http://jell.yfish.us/

The Bad
Ganska fult gränssnitt...enligt mig. Jag kanske ska prova någon jukebox?

7 klick för att radera en fil är lite mycket, men det blir nog bra när jag lagt in det som makro på Logitech Harmony One. Den klarar max 5 kommandon...men det kan väl ses som en feature att få klicka på mittenknappen två gånger för att bekräfta att jag faktiskt vill radera filen ifråga. Får återkomma med hur snabbt spelaren kan ta kommandon. Plus åtminstone för att gränssnittet uppdaterar sig blixtsnabbt när filen väl raderas.

DLNA? Hittar inga såna inställningar, och enheten syns varken i Windows eller i mina Androidenheter.

Det är en global inställning om man vill ha autoresume på filmfiler eller inte. Jag skulle hellre vilja få frågan "Do you want to resume from 00:42?".

Lite trist OSD, någon mer visuell indikation på hur långt man kommit i den aktuella filmfilen skulle jag vilja ha.

Känns som att fjärrkontrollen eller IR-ögat är lite klent. Jag måste rikta fjärren ganska exakt eller trycka riktigt rejält på knapparna. Får återkomma när jag bytt över till Logitech Harmony One som kanske är mer kraftfull?

Bildvisning verkade riktigt segt...

The Ugly (det riktigt dåliga)
Ingenting än så länge.

Postad 23 januari 2013 - 00:00

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

7 klick för att radera en fil är lite mycket, men det blir nog bra när jag lagt in det som makro på Logitech Harmony One. Den klarar max 5 kommandon...

Skapa ett eget kommando och läs in ett par knapptryckningar i raw. Du kan säkert få tre-fyra tryck i ett kommando. Då har du massa knapptryck i dom 5 steg man kan ha i en sekvens.

Postad 23 januari 2013 - 00:06

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Skapa ett eget kommando och läs in ett par knapptryckningar i raw. Du kan säkert få tre-fyra tryck i ett kommando. Då har du massa knapptryck i dom 5 steg man kan ha i en sekvens.

Grymt tips, tack! Då får jag säkert tillfälle att praktisera min Starcraft-APM... :D

Postad 23 januari 2013 - 00:12

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Lycka till! ;)
http://logitech-en-a..._id/3859/kw/Raw

Postad 23 januari 2013 - 09:19

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

1. Du behöver inte BDA-licens för att använda menyer.
2. Du behöver BDA-licens för att använda optisk läsare.
3, AACS är relevant för Cinavia.
4. AACS skiljer på licensed drive och licensed product. Några av Dunes äldre produkter faller in under de kategorierna, men denna i dagsläget faller in under licensed player. Varken du eller jag vet dock vilka licenser de ansökt om eller hurvida licensen gäller för utökande till optisk läsare.
5. Aldrig hört talas om dessa Sigma-bundles, existerar de ens?

1. Jo. I en medoaspelare behövs BD-licens för att stödja BD-ISO eller BDMV. Mjukvarumässigt på en PC går det att läsa fulla menyer, men det är inte lagligt. Från feb 2012 infördes Cinavia som ett krav, mediaspelarbranchen fick undantag från detta, men begränsades istället till BD Light.
2. Ja, inklusive Cinavia.
3. Ja, AACS är samlingsnamnet för BDs krypteringssystem. Motsvarande CSS för DVD.
4. Ja, därför har mediaspelare fått "dispens" att slippa Cinavia, till skillnad från diskmaskiner. Med baksidan att de begränsas till BD Light alltså.
Nej, ingen vet exakt vilken/vilka licenstyper HDi har ansökt om för Max 3D. Jämför man med (HT)PC-världen så är det där fullt möjligt att göra det som Max 3D hävdar. Med exempelvis PowerDVD får man full BD-licens med Cinavia för att kunna spela BD-skivor med menyer. Sedan kan annan valfri mjukvaruspelare användas för att spela upp filer, utan att behöva blanda in Cinavia. Gråzonen här är hur menyer skall kunna användas helt lagligt...
5. Alltså, det beror ju på vad Sigma-chipen har för målgrupp. Från början, innan 8911, fanns 8910 som hade BD-spelare och high end mediaspelare som målgrupp. Om någon extern BD-spelartillverkare valt/väljer 8910 vet jag ej. Med "bundlat" menade jag att Cinavia är inkluderat och då med avseende att kunna användas i BD-spelare. Sedan kom 8911 där Cinavia ej är mandatory. Mycket möjligt att funktionen finns i SDK, men behöver inte vara aktiverat på 8911, om 8911 ens hårdvarumässigt stödjer Cinavia över huvud taget. Vet inte.

Postad 23 januari 2013 - 11:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

The Bad
Ganska fult gränssnitt...enligt mig. Jag kanske ska prova någon jukebox?

Lite trist OSD, någon mer visuell indikation på hur långt man kommit i den aktuella filmfilen skulle jag vilja ha.

Priset man får betala för stabil spelare = tråkig utseende och inga extra funktioner.

Postad 23 januari 2013 - 12:45

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
läste att denna har support för openGL. då borde någon smart rackare kunna komma på ett sett att installera XBMC på denna. samma sak gäller ju TV-303D (som har samma chip och antagligen samma prestanda?). då vore dessa spelare mycket intressanta

Postad 23 januari 2013 - 13:00

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Det ryktas om en Dune XBMC så det borde inte vara omöjligt... :rolleyes:

Postad 23 januari 2013 - 13:05

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Det ryktas om en Dune XBMC så det borde inte vara omöjligt... :rolleyes:

fast den spelaren som Dune själva visat upp med XBMC är ju MAX 3D och den kommer ha Intel processor tydligen. inte Sigma 8672 som TV-303D och Base 3D har.

Postad 23 januari 2013 - 13:07

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Så har nu testkört Dune Base 3D och kan konstatera att min Dune Max inte behövs längre :)
Sjukt snabb och stabil. Inga problem här heller med Jellyfish 120, fick 27 Mbit i läshastiget över Samba.
Körde även 3D filmer med DTS HD MA 7.1 utan några som helst problem.
Har YaDis sedan innan som jag bara länkade till och där ligger allt snyggt med 3D ikoner för filmer med 3D och slipper nu ha 2 mediaspelare. Riktigt skönt :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.png   1,68MB   8 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.png   1,3MB   13 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.png   1,63MB   22 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4.png   1,12MB   23 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 23 januari 2013 - 13:31.

Postad 23 januari 2013 - 15:32

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Dune Base 3d firmware verkar ha en bugg ihop med YaDis!
Klockan ligger kvar även när man kör YaDis kommer väl en fix för detta men i nuläget så påverkar det nog både Zappiti, Moviefolders, DuneX och YaDis tyvärr. Bara skönhetsfel men ändå :)

Postad 23 januari 2013 - 19:09

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Så har nu testkört Dune Base 3D och kan konstatera att min Dune Max inte behövs längre :)
Sjukt snabb och stabil. Inga problem här heller med Jellyfish 120, fick 27 Mbit i läshastiget över Samba.
Körde även 3D filmer med DTS HD MA 7.1 utan några som helst problem.
Har YaDis sedan innan som jag bara länkade till och där ligger allt snyggt med 3D ikoner för filmer med 3D och slipper nu ha 2 mediaspelare. Riktigt skönt :)

Jag har rippat alla mina BD med DVDFab till BD-iso. Funkar det att köra sådana i denna?

Postad 23 januari 2013 - 19:33

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Priset man får betala för stabil spelare = tråkig utseende och inga extra funktioner.

Vad väntar ni er av tyskar?
Kvalitet som funkar och enkelhet för användaren, utan att "söla ner" med massa tjafs! :)

Postad 23 januari 2013 - 19:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Vad väntar ni er av tyskar?
Kvalitet som funkar och enkelhet för användaren, utan att "söla ner" med massa tjafs! :)

Tyskar o tyskar.....tror inte tyskarna är så mycket involverade numera.

Postad 23 januari 2013 - 21:56

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Jag har rippat alla mina BD med DVDFab till BD-iso. Funkar det att köra sådana i denna?

Det funkar, men du får bara bd-lite. Alltså inte fulla menyer, för det får du titta på en MAX istället.
Så frågan är, behöver man 3d, eller tillgång till fulla menyer - så man kan gå igenom extramaterialet på skivan. Det är upp till var och en.

Redigerat av Sir Mix Alot, 23 januari 2013 - 21:59.

Postad 23 januari 2013 - 22:48

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Tyskar o tyskar.....tror inte tyskarna är så mycket involverade numera.

Mer menat som ett skämt! ;)
Men hellre en produkt med tillräckligt med funktioner och samtliga funkar än en med nörti-arton funktioner fast bara några funkar hjälpligt...

Så frågan är, behöver man 3d, eller tillgång till fulla menyer - så man kan gå igenom extramaterialet på skivan. Det är upp till var och en.

Fast extramaterial osv kan man ofta se ändå med BD Light, om det går att välja playlist vill säga. Kan bli en gissningslek dock.

Postad 25 januari 2013 - 09:27

bjornsson81
  • bjornsson81
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Någon som har möjlighet att testa en extern BluRay- USB spelare och köra 3D film.

Postad 25 januari 2013 - 18:36

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det funkar, men du får bara bd-lite. Alltså inte fulla menyer, för det får du titta på en MAX istället.

TACK FÖR SVARET.

Postad 27 januari 2013 - 19:38

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Tjoffade in ett SD-kort och valde det som plats for yaDIS. Halverar nästan laddtiden för yaDIS. Inte för att det var långa tider innan men ju mindre ju bättre.
Sen ett plus är att man kan ta skärmdumpar. :)

Testade på skoj att stoppa i en hdd men jäklar vad den låter rövare då. Fläkten snurrade på som bara den fast hårddisken blev stekhet efter bara ca: 10 minuters användande.
Hade aldrig tänkt köra hdd men det kan vara en tankeställare för dom som ev. tänkt det...

Postad 27 januari 2013 - 19:49

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Tjoffade in ett SD-kort och valde det som plats for yaDIS. Halverar nästan laddtiden för yaDIS. Inte för att det var långa tider innan men ju mindre ju bättre.
Sen ett plus är att man kan ta skärmdumpar. :)

Testade på skoj att stoppa i en hdd men jäklar vad den låter rövare då. Fläkten snurrade på som bara den fast hårddisken blev stekhet efter bara ca: 10 minuters användande.
Hade aldrig tänkt köra hdd men det kan vara en tankeställare för dom som ev. tänkt det...

Vad var det för hdd du testade med?

Postad 27 januari 2013 - 19:50

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Seagate Barracuda 7200.11 1.5GB.

Postad 28 januari 2013 - 16:44

xelon
  • xelon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som har möjlighet att testa en extern BluRay- USB spelare och köra 3D film.

Detta vill jag gärna veta också.

Postad 29 januari 2013 - 10:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
hey, ktd, du har plex appen installerad i din Base 3D va?

går det att mounta den appen direkt vid uppstart? så som man kan göra med tex yaDIS i nya Dunen ?

förresten provade jag att installera PLEX appen i min Smart D1. fungerade bra tills jag försökte spela upp filmerna. "filetype not supported" kom upp på alla olika filformat :( men jag hittade min PMS server och fick omslag osv...

vore ju klockrent om denna app fungerade bra och att det går att mounta den i uppstart. då behöver man inte hålla på med yaDIS eller liknande och exportera omslag etc... då fixar ju plexen allt åt en hehe.

Redigerat av beat_strandh, 29 januari 2013 - 10:34.

Postad 29 januari 2013 - 11:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jupp, det funkar utmärkt att starta den vid start. Har kollat på några serier eftersom det är där Plexappen gör sig till rätta för att få watched/unwatch mot alla andra enheter.
Filmer kommer jag köra genom yaDIS iom att Plex inte skrapar BD iso och BD mappar ordentligt.

Har redan stött på en film som via Plexappen inte fixade ljudet, det bara sprakade och AVRen visade PCM, men spelade jag upp samma film via yaDIS så slog AVRen så snällt om till DTS.
Det var en "vanlig" mkv...

Postad 29 januari 2013 - 12:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jupp, det funkar utmärkt att starta den vid start. Har kollat på några serier eftersom det är där Plexappen gör sig till rätta för att få watched/unwatch mot alla andra enheter.
Filmer kommer jag köra genom yaDIS iom att Plex inte skrapar BD iso och BD mappar ordentligt.

Har redan stött på en film som via Plexappen inte fixade ljudet, det bara sprakade och AVRen visade PCM, men spelade jag upp samma film via yaDIS så slog AVRen så snällt om till DTS.

fan vad nice att det fungerar iaf...

synd bara att det inte fungerar att skrapa BD iso och BDMV och att ljudet verkar spöka. hoppas det fixas.

Postad 29 januari 2013 - 12:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

har du skrivit detta till snubben som gjort appen? såg att du svarat på min fråga i Plex forumet också. man tackar ;)

det skulel ju vara SÅ skönt om killen fixade till denna app så den blev riktigt bra och stabil.

Postad 29 januari 2013 - 12:27

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Nä, jag har problem med att jag inte får fram bilder. Jag vägrar installera disk i min Dune så han "måste" komma runt det.
Första försöket med att inte chacha bilderna funkar inte.
Jag får bilder i info men inte på "väggen".

Det var någon annan på Plexforumet som också fick som du med filetype not supported. Jag har inte det problemet.

Redigerat av ktd, 29 januari 2013 - 12:28.

Postad 29 januari 2013 - 12:35

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Nä, jag har problem med att jag inte får fram bilder. Jag vägrar installera disk i min Dune så han "måste" komma runt det.
Första försöket med att inte chacha bilderna funkar inte.
Jag får bilder i info men inte på "väggen".

Det var någon annan på Plexforumet som också fick som du med filetype not supported. Jag har inte det problemet.

hehe du kan ju lätt fixa det med en simpel USB sticka typ 4gb och system storage.

jag menade att du borde meddela honom angående BD ISO och ditt ljudproblem.

Postad 29 januari 2013 - 12:38

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag testade stoppa i en USB-sticka men min Dune vägrade använda den som system storage. Det ska gå alltså?
Helst skulle jag vilja köra mitt 32GB SD.kort som system storage.

Vet inte om det är en bugg i Base 3D som inte tillåter annan media än hdd som system. Ikonen visar ju en USB-sticka så det borde gå. :)

Postad 29 januari 2013 - 12:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag testade stoppa i en USB-sticka men min Dune vägrade använda den som system storage. Det ska gå alltså?
Helst skulle jag vilja köra mitt 32GB SD.kort som system storage.

Vet inte om det är en bugg i Base 3D som inte tillåter annan media än hdd som system. Ikonen visar ju en USB-sticka så det borde gå. :)

har du provat med detta: "The easiest way to configure System Storage is to attach an empty USB flash drive (1GB+) to the player and just perform firmware update (e.g. reinstall the currently installed firmware version). Firmware update can be performed, in particular, using the built-in online firmware update mechanism ("Setup / Misc / Firmware Upgrade"). During firmware update, the player will detect the empty USB flash drive and will propose to initialize it as the System Storage."

Postad 29 januari 2013 - 12:59

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Nä, ska testas. Tack För tipset!

Postad 29 januari 2013 - 16:44

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Vet inte vad jag gjorde sist men nu stängde jag av spelaren med knappen bak, pluggade in ett helt nytt 8GB stick och vips kunde jag installera det som system storage.

Tack beat_strandh för att du "tvingade" mig att testa igen.

Postad 29 januari 2013 - 18:30

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Vet inte vad jag gjorde sist men nu stängde jag av spelaren med knappen bak, pluggade in ett helt nytt 8GB stick och vips kunde jag installera det som system storage.

Tack beat_strandh för att du "tvingade" mig att testa igen.

det är lugnt polarn ;)

bara kul med fler "beta" testare för denna app.

Postad 29 januari 2013 - 18:31

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Ser ut att vara identisk med gamla Dune Base 3.0 som jag har två av sedan tidigare. Alltså GUI:t, subtitle-förflyttning, filhanterare osv.

Funderar på att sälja ena Base 3.0:an och ersätta den med nya dock pga gigabit-ethernet och förhoppningsvis en kvickare maskin i övrigt när man manöverar den. Just 3D-biten kan jag klara mig utan då det inte är något jag fastnat för hur som helst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.