Vilken ska jag välja Grandview eller Kingpin
Grandview Fantasy Motorised Matt White 16:9 106" (234x132)
(Projektordukar)
|
2
|
(1)
|
11 270:- | |
Grandview Fantasy Motorised Grey 16:9 92" (203x115)
(Projektordukar)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Grandview Fantasy Motorised Grey 16:9 100" (221x124)
(Projektordukar)
|
1
|
(1)
|
7 490:- |
Postad 16 January 2014 - 19:10
Postad 18 January 2014 - 14:17
Lutar åt en sådan då!
Väntar på nya bilder i ditt galleri med duken
Postad 25 January 2014 - 16:44
Så funkar det att skicka ner duken till nedre "stoppläget" med ett tryck och även skicka tillbaka den upp med ett tryck? Eller behöver du trixa mer för att få ner/upp den?
Sent svar men i alla fall...
Det funkar precis som med orginalfjärren avseende kommandona. Problemet är att jag ofta får upprepa dem, trycka flera gånger innan den "fattar". Frågat om detta i en annan tråd men inte lyckas lösa det.
Postad 08 October 2014 - 18:09
Redigerat av mcmike, 08 October 2014 - 18:10.
Postad 22 October 2014 - 18:09
Köpte en Grandview Fantasy för någon tid sedan och är ännu mycket nöjd. Är det någon som vet hur tusan man "ställer in höjden" så att den motordrivna duken alltid kommer på rätt höjd utan att behöva köra fjärren upp-och-ner för önskat resultat?
mvh,
Chris
Postad 22 October 2014 - 19:29
Postad 22 October 2014 - 19:58
Utav manualen som medföljer fattar jag 0 - ska jag skruva bort de där 4st philips skruvarna för att komma åt dessa? Det står inte heller åt vilket håll man ska skruva (eller hur mycket).
Kass manual så jag vände mig till detta forum :-)
Jag vore väldigt tacksam ifall det är någon som kunde upplysa hur man gör detta mera i detalj - tack på förhand!
Postad 23 October 2014 - 19:04
Jag fatta inte riktigt åt vilket håll jag skulle skruva så det blev try and error.
Postad 25 November 2014 - 08:34
Står inför samma val d.v.s Kingpin Tab-tension vs Grandview Fantasy.
Mina förutsättningar är ljust rum med vitt tak och ljusa tapeter, kommer att köra tillsammans med en Epson TW6600.
Ska tillägga att den Grandview duk jag tittar på har 0.8 i gain mot Kingpin 1.0.
Redigerat av Aristoteles, 25 November 2014 - 08:44.
Postad 25 November 2014 - 12:09
Ingen skillnad sen i böjan på åretJa jag valde Grey och jag är supernöjd inga tendenser till vågor. Funkar hur bra som helst!
Postad 09 June 2015 - 09:21
Mycket igenkänning i beslutsångesten i denna tråd! Fick igårkväll hem min 106" Grandview Fantasy Electric Grey, snabbt uppskruvad och inkopplad, duken ser helt plan och felfri ut i mina ögon. Stoppläget omnämns vad jag kan se inte ö.h.t alls i den "svenskspråkiga" (google translate förmodar jag) manualen, så ska se om jag hittar några gula insex-skruvar ikväll.
Lite oro/funderingar:
När jag rullade ner duken första gången gav duken ifrån sig ett otäckt "klistrigt" ljud, som när man river loss tejp ungefär. Jag stoppade duken och rullade upp igen, efter en rullning försvann ljudet nästan helt. Är detta normalt från fabrik?
När jag rullar längst ner börjar blackdropen vecka/våga sig lite, jag har visserligen lågt i tak och kommer inte använda någon blackdrop, men blir ändå lite oroad av att den känns ojämn däruppe. Är det vanligt, eller är det ett tecken på att duken hänger snett på något sätt? Den är monterad direkt i taket, så använde inget vattenpass eller så, förlitar mig på att taket är hyfsat plant (nyproducerad lägenhet, ingen gammal skev villa eller så).
Redigerat av emilsall, 09 June 2015 - 09:22.
Postad 09 June 2015 - 19:42
Nyproducerad lägenhet är väl en garanti för att inget är rakt!? ![]()
Kan inte minnas att min backdrop vågade sig, den gör det inte nu i alla fall. Kolla med ett vattenpass när du får tillfälle. Borde bli ganska enkelt att justera om taket är bara något skevt.
Ljudet som av klister hade min med, och kanske fortfarande till viss del. Den luktar, eller stinker en del i början också, men det kanske du visste. Jag lät min hänga nere och vädra lite i början.
Efter snart 3 år har jag inga tendenser till vågor, har dock en 92.
Postad 01 August 2015 - 23:22
Beställde 90" KP CES210 som levererades helt skev,misstänker att fraktbolaget inte va så snäll med den. Böt den mot en ny CES210 som va trasig vid leverans, denna gång ett tecken på fabriksfel. De fattades skruvar, ena sidan satt inte fast samt att duken va trasig.
Slutade med att det blev en Grandview 92" Fanasty Grey istället. Hoppas jag blir lika nöjd som Er, går inte detta hem med min TW6600 så blir nästa duk en ReAct, tur de finns öppet köp. Svider i plånkan men är som det är, ![]()
Redigerat av stukastini, 01 August 2015 - 23:23.
Postad 03 August 2015 - 07:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Val av projektor (och duk)
9 bilder
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?