Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG Plasma 2013

230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 50PH670V (TV) 1 (0) Inga priser
LG 60PH670V (TV) 2 7,57 (6) Inga priser
LG 60PN650T (TV) 7 7,87 (7) Inga priser
LG 50PN450D (TV) 6 7 (2) Inga priser
LG 42PN450D (TV) 6 7 (1) Inga priser
LG 50PN650T (TV) 7 7,29 (6) Inga priser
LG 50PN6500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 50PN450B 50" Plasma (TV) 1 (0) Inga priser
LG 42PN450B 42" Plasma (TV) 3 (0) Inga priser
LG 60PH660V (TV) 8 6 (1) Inga priser
LG 50PH660V (TV) 8 (0) Inga priser
LG 60PA660S (TV) Rapporterad 1 (0) Inga priser
LG 42PN4503 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 60PH6608 60" Full HD (1920x1080) Plasma (TV) 3 7 (1) Inga priser
LG 50PN6504 (TV) 5 (0) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 11 juni 2013 - 16:56

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

En fråga bara, stämmer det att det inte finns någon hörlursingång? Isåfall om jag ändå vill använda hörlurar till tv:n kan jag använda mig av någon sorts adapter då? Och förresten, följer det med några 3d glasögon?

Hörlursutgång finns ej...linje out finns!
Inga 3D lev med.. men samsungs kostar ca 190:- /st

Redigerat av MrLelle, 11 juni 2013 - 17:03.

Postad 11 juni 2013 - 17:02

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Peppelito. Jag funderar på att byta dels för att många rekomenderar tv:n och säger att det är bra bild. Dels för att min tv gick på 13000 kr och den känns lite för liten. Det är även så att jag tittat på en polares 55" LED för 10 000 kr och jag gillade bilden där och då måste väl denna vara bättre?

Tror du kommer tycka/uppleva att Pannans Svärta är bättre! Men för övrigt är det bra "tryck" i bilden.
Denna är väl ingen "biogrottans" konung men helt ok för blandat tv tittande.
Men jag kör som sagt med injusterade lägen, ett på dagtid och ett fram på kvällen!
Pga dagläget är inte acceptabelt fram på kvällstimmarna!

Postad 11 juni 2013 - 17:26

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hörlursutgång finns ej...linje out finns!
Inga 3D lev med.. men samsungs kostar ca 190:- /st

Vad menas med linje out? Jag är inte direkt kunnig inom det här. Kan jag använda hörlurar?

Postad 11 juni 2013 - 17:46

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
MrLelle, vill du dela med dig med dina dagsinställningar också?

Postad 11 juni 2013 - 19:19

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

MrLelle, vill du dela med dig med dina dagsinställningar också?

Kan jag väl, men jag har ett grymt ljust rum med ljus från 3 håll...och ej kalibrerat utan endast inställt efter vad jag tyckte blev hyfssat!

Tilläga att energispar är på båda ISF lägen= av!

Background light: 89
Contrast - 88
Brightness - 48
H sharp - 6
V sharp - 6
Color - 50
Tint - 0
Dynamic contrast - off
Super resolution - off
Gamma - 2,4
Color gamut - standad
Edge enhancer - off
Color filter - off
Noise reduction - off
Black level - low
Film mode - off
Trumotion - off
Vite balance: Varm2
colure Manegment.
Blue : 0
Green: 0
Red: 0
Black level= low

Den är inte hundra bra, men klart bättre än ISF läge 1 som passar för kvällen!

Postad 11 juni 2013 - 19:31

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Vad menas med linje out? Jag är inte direkt kunnig inom det här. Kan jag använda hörlurar?

Via scart kontakten så får du ut ljudet analogt, och kan då koppla in en hörlurförstärkare. om du inte har en reciver/förstärkare med hörlurs utgång!

jag hade satsat på att koppla den till en separat förstärkare ändå för att få ut bättre ljud vid normalt tittande, sen kopplat in hörlurarna där!

Redigerat av MrLelle, 11 juni 2013 - 19:32.

Postad 11 juni 2013 - 20:05

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ok tack då vet jag, en sista grej bara. Jag har 3d glasögon från nvidia som jag fick från nvidia 3d vision kitet (aktiva), skulle de fungera med den här tv:n? Om inte, kan ni länka några som är bra och skulle fungera?

Postad 11 juni 2013 - 20:20

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Ok tack då vet jag, en sista grej bara. Jag har 3d glasögon från nvidia som jag fick från nvidia 3d vision kitet (aktiva), skulle de fungera med den här tv:n? Om inte, kan ni länka några som är bra och skulle fungera?

Samsungs billigare glasögon funkar till denna. (SSG-4100GB och årets modell SSG-5100GB ca 190:-/st)

SSG-5100GB köpte jag och dessa funkar utmärkt, tror det svårt att hitta billigare!
Hurvida nvidia 3d vision kitet funkar på denna vet jag ej!

Redigerat av MrLelle, 11 juni 2013 - 20:21.

Postad 11 juni 2013 - 20:33

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Skulle en hörlursförstärkare fungera till den här tvn för att få ljud i hörlurarna? Typ en sån här: https://www.prisjakt...kt.php?p=485014

Postad 11 juni 2013 - 23:23

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Använd en hemmabioreceiver som har ARC (Audio Return Channel). Då kan du via HDMI-kabeln få ut TV-ljudet till de externa högtalarna. Receivern har uttag för hörlurar och då behövs ingen hörlursförstärkare (bara att dra på volume på fjärren). ARC är grymt bra!

Postad 12 juni 2013 - 00:18

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag tänkte på om en rca -> 3.5mm adapter skulle fungera? Visst borde det göra det? Men frågan är om ljudet då kommer från både hörlurarna och högtalarna på teven samtidigt? Jag vill helst inte få ljud från tv högtalarna när jag använder hörlurarna. Någon som vet mer?

Redigerat av rlstlskls, 12 juni 2013 - 00:18.

Postad 12 juni 2013 - 06:51

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 314 inlägg
  • 0

Kan jag väl, men jag har ett grymt ljust rum med ljus från 3 håll...och ej kalibrerat utan endast inställt efter vad jag tyckte blev hyfssat!

[klipp]

Gamma - 2,4

Har inte haft någon dejt med LG:s nya modeller ännu, men för dagsljustittande i ljust rum bör du definitivt sänka gamma för att få en tonkurva som lättar upp bilden. Gamma 2.4 brukar normalt kräva helt ljuskontrollerade rum för att fungera.

Postad 12 juni 2013 - 07:19

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Har inte pillat helt klart med inställningarna, men så här efter ett par dagar så skulle jag nog inte rekommendera 60":aren, definitivt inte för 15 000kr, eventuellt när den ligger på 10 000.

Tycker bilden är alldeles för grådassig (redan panelen i sig när tvn är avstängd är ju grå).

+ Stor
+ Bra ljud för att vara
- Grådassig bild
- Sega kanalbyten (sattelit)
- Grå panel när avstängd, ser budget ut
- Fördröjning på bild i Youtube men ljudet kör igång direkt. (även via Miracast)

Postad 12 juni 2013 - 11:10

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
dhanjel, borde jag alltså behålla min panasonic?

Postad 12 juni 2013 - 12:03

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Jag skulle nog gjort det, ja.

Postad 12 juni 2013 - 13:13

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Känns som att LG:s variant är den enda 60 tummaren som är i min prisklass dock. Bilden är väl ändå bra? Min första tv och det innebär även att jag sparar in 3500 på att byta in min Panasonic. Dessutom så känns 50" för litet :S

Postad 12 juni 2013 - 15:46

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Beror nog lite på ad man har för krav, hag kommer nog sälja min dock.

Postad 12 juni 2013 - 19:15

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Varför har ni inte min Panasonic då om jag inte borde byta? :o

Postad 12 juni 2013 - 20:08

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Panna är normalt rejält dyra från 55" och uppåt. Emellanåt kommer det något tillfälligt kanonerbjudande, såsom 55" ST60 för 13K.

Postad 12 juni 2013 - 20:30

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Beror nog lite på ad man har för krav, hag kommer nog sälja min dock.

Tråkigt att den ej svara upp mot dina förväntningar, kan hålla med om att svärtan inte är i topp klass..

Den sämre svärtan syns inte så väl på dagtid..med massa släpljus in..
Märker att det är sämre när det är helt mörkt i rummet, Har nu börjat justera alltid lite varje kväll,tyvärr... just för svärtans nivå är sämmre!

Kan nog säga att min tidigare Sammy hade lite bättre svärta nu när jag kollat mera i mörklagt rum!
Sälja din- Har man inte ånger köp på Dusitin?

Redigerat av MrLelle, 12 juni 2013 - 20:31.

Postad 12 juni 2013 - 21:50

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att använda en rca -> 3.5mm adapter och därifrån koppla in hörlurar till denna tv? Går det att ställa in att ljudet endast ska komma från hörlurarna? Ni som har den här modellen kanske vet mer.

Redigerat av rlstlskls, 12 juni 2013 - 21:52.

Postad 12 juni 2013 - 22:22

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att använda en rca -> 3.5mm adapter och därifrån koppla in hörlurar till denna tv? Går det att ställa in att ljudet endast ska komma från hörlurarna? Ni som har den här modellen kanske vet mer.

Det lär inte funka pga linje out skickar en och samma nivå hela tiden. (alltså inte reglerbar)

Postad 12 juni 2013 - 22:52

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ok, i sådana fall är min enda möjlighet att använda en förstärkare eller hörlursförstärkare antar jag? Vet inte vilken prisklass som gäller dock om jag vill få någorlunda bra ljud. Jag hittade denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=485014 men den kanske är i billigaste laget?

Postad 13 juni 2013 - 07:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0

Sälja din- Har man inte ånger köp på Dusitin?

Ångra kan man väl inte när den är upppackad och använd?

Uppd: Pratade med Dustin, verkar inte vara några problem med återköp. Bra butik!

Redigerat av dhanjel, 13 juni 2013 - 08:09.

Postad 13 juni 2013 - 09:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Tycker det är riktigt synd att LG inte lyckats bättre med svärtan och ansikontrasten eftersom deras apparater har andra väldigt fina egenskaper. På förra årets PM670 mätte avforums.com upp en ansikontrast på ca 500:1 jämfört med ca 5000:1 på Pana ST50. Det är i ärlighetens namn riktigt dåligt och som testaren även påpekar, tom med sämre än LG:s egna LCD-LED som har IPS-paneler...

Kolla testerna från avforums och speciellt avsnittet "Contrast and Black level":
http://www.avforums....st_Results.html
http://www.avforums....st_Results.html

Postad 13 juni 2013 - 21:40

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har beställt en nu och om jag inte är nöjd så är det skönt att veta att det går bra med återköp trots testad produkt. Min bror har en äldre LG plasma 50 tum 3 år gammal och en billig sådan: bilden där är riktigt skön, men visst är svärtan dålig. Dock är svärtan inget jag störde mig på utan man fick en bra filmkänsla. Och som sagt, vill man ha 60" och inte betala en förmögenhet är detta det enda vettiga alternativet ju :D

Ej nöjd och pengarna tillbaka. WIN WIN. Tack för all hjälp :)

Postad 13 juni 2013 - 21:49

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Ett troligtvis bättre alternativ just nu är 60" Samsung F5505. Komplett 8 990 kr + billig hämtavgift eller dyr pallfrakt. Svärtan lär vara bättre än LG:s 670:a. Erbjudandet kan försvinna när som helst.

Postad 14 juni 2013 - 00:33

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Men nu blir man ju förbannad. Dagen efter man precis beställt... Ska jag skicka efter en sådan istället?

Postad 14 juni 2013 - 00:37

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Det var bara ett tillfälligt erbjudande den 13/6. Nu är priset tillbaka på 14K - vilket den inte är värd. Ett pris på 9-10K inkl. frakt för 60" F5505 verkar vettigt.

Postad 14 juni 2013 - 00:53

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Så skönt. Då slipper man ha ångest ;) Blir att packa upp LG:n imorgon och se om den håller måttet. Annars blir det 50" Panasonic ;)

Postad 14 juni 2013 - 08:13

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Har bara fått den indikationen än av dustin, väntar fortfarande på svar från kundservice.
inte snabbast i världen.

Jag återkommer!

Postad 14 juni 2013 - 09:17

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Har bara fått den indikationen än av dustin, väntar fortfarande på svar från kundservice.
inte snabbast i världen.

Jag återkommer!

Du har enligt distansköplagen rätt att returnera en vara som är köpt på distans inom 14 dagar och det gäller även om du har packat upp den och testat. Som konsument ska du ha möjligheten att se om du är nöjd med en vara som är köpt på distans och det kan man ju bara veta om man får en möjlighet att testa varan när den kommer hem...

Postad 14 juni 2013 - 10:27

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Fick retursedel utan krusiduller. Nu återstår bara att lösa hur man får iväg en stor pall :)

Postad 14 juni 2013 - 12:10

anwik
  • anwik
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Så skönt. Då slipper man ha ångest ;) Blir att packa upp LG:n imorgon och se om den håller måttet. Annars blir det 50" Panasonic ;)

Jag fick hem min igår. Jag är väldigt nöjd eftersom jag hade en 40" Samsung LCD från 2009 innan! Det första som slog mig var ju hur jävla stor bild jag helt plötsligt fick :D Hade jag ju fått oavsett vilket märke jag valt dock så det säger ingenting om just den här TV'n.

Jag har hittills inte fått den riktiga wow-känslan, satt och pillade med inställningarna igår i några timmar men tycker att det saknas lite "tryck" i färgerna på något sätt. Har använt Lelles inställningar och försökt modifiera till mitt eget tycke. Ska fortsätta ikväll och är rätt säker på att jag kommer hitta ett läge jag blir nöjd med. Färgerna finns ju där när man använder något av de förinställda lägena så det borde såklart gå att få till det i ISF också :)

Gillar verkligen Smart-delen eftersom den är snabb och responsiv till skillnad från vissa andra jag testat, framför allt Philips variant.

Kommer ta ett tag att vänja mig vid fjärren, det lilla jag hunnit testa fungerar ju utan problem men jag tror att jag kommer störa mig på att vara tvungen att röra den försiktigt för att slippa få upp muspekaren. Samma sak gäller när man vill bli av med muspekaren men kanske vill fortsätta att hålla fjärren i handen, då måste man hålla den helt still så att man inte stör timeouten för när muspekaren ska försvinna från bilden.

Det lilla jag hunnit testa angående 3-D fungerade över förväntan! Trodde inte 3D skulle funka så bra i hemmets lugna vrå men satt fan i mig och skrattade för mig själv eftersom det kändes så äkta! Det jag testade var en insektsfilm som ligger under 3D-kategorin i smart-delen. En figur kommer ut ur bilden och är så nära ansiktet att man kan känna dess andedräkt :D

En sak som jag upptäckte igår på vissa kanaler (analoga) var fördröjning mellan ljud och bild. Vet inte om det var en tillfällighet eftersom det var en gammal film som visades på kanalen jag tittade på, men jag upplevde det även på vissa filmer som jag spelade upp på Boxee... Hoppas jag kan hitta orsaken och åtgärda det för det är helt ohållbart för mig. Blir som att kolla på Prusiluskan från Pippi Långstrump.

Märkte att det var lättare att hamna i osynk när jag hade igång TrueMotion, antar att man ska använda det ihop med finjusteringen för ljudet. Men jag ser ju helst att jag slipper hålla på och pilla med såna här saker. Jag kan lätt lägga 10h eller mer på att konfigurera något men då vill jag att det fastnar sen så att jag kan glömma bort och bara njuta när jag ska se på något.

MEN
Jag är absolut inte missnöjd med den, allt jag stört mig på hittills lär gå att åtgärda och det är bara en fråga om tid och tålamod ;) För 9990 är det helt klart en bra TV!

Redigerat av anwik, 14 juni 2013 - 12:13.

Postad 14 juni 2013 - 14:39

Unregistered099926d3
  • Unregistered099926d3
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jag har en PK350 som ju inte är nån 2013 modell men jag tänkte svara på föregående inlägg angående lipsync-fel på LGs apparater.

Jag märkte detta direkt på min egen tv och även min kompis LED LG, har även sett detta på flera LG modeller i butik där man har många apparater och märken uppställda brevid varann som visar samma kanal. Man ser tydligt på LG apparaterna att dom byter bild nån hundradelssekund efter dom andra.

På vissa filmer märker jag inte av det men på andra ser jag det direkt, som tur är har min WD TV Live en inställning för just lipsyncen men på dvd eller blu-ray går det ju inte att göra nåt såvida man inte kör ljudet via flerkanalsförstärkare som tillåter justering av lipsyncen.

Skickade även in min tv på service när den var ny men det blev endast marginellt bättre om något.

Tycker det är tragiskt att LG har problem med lipsync år 2013!!!

Jag är idag hyffsat nöjd med min LG50PK350 men tror nog inte det blir nån fler LG tv i detta hushåll just pga lipsyncen.

Redigerat av Unregistered099926d3, 14 juni 2013 - 14:42.

Postad 14 juni 2013 - 18:11

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Fick retursedel utan krusiduller. Nu återstår bara att lösa hur man får iväg en stor pall :)

Gött att du får retunera den, det visar att dustin håller vad som de har i avtalet på webben! (synd att den ej passa dig!)

Postad 14 juni 2013 - 18:30

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Jag fick hem min igår. Jag är väldigt nöjd eftersom jag hade en 40" Samsung LCD från 2009 innan! Det första som slog mig var ju hur jävla stor bild jag helt plötsligt fick :D Hade jag ju fått oavsett vilket märke jag valt dock så det säger ingenting om just den här TV'n.

Jag har hittills inte fått den riktiga wow-känslan, satt och pillade med inställningarna igår i några timmar men tycker att det saknas lite "tryck" i färgerna på något sätt. Har använt Lelles inställningar och försökt modifiera till mitt eget tycke. Ska fortsätta ikväll och är rätt säker på att jag kommer hitta ett läge jag blir nöjd med. Färgerna finns ju där när man använder något av de förinställda lägena så det borde såklart gå att få till det i ISF också :)

Gillar verkligen Smart-delen eftersom den är snabb och responsiv till skillnad från vissa andra jag testat, framför allt Philips variant.

Kommer ta ett tag att vänja mig vid fjärren, det lilla jag hunnit testa fungerar ju utan problem men jag tror att jag kommer störa mig på att vara tvungen att röra den försiktigt för att slippa få upp muspekaren. Samma sak gäller när man vill bli av med muspekaren men kanske vill fortsätta att hålla fjärren i handen, då måste man hålla den helt still så att man inte stör timeouten för när muspekaren ska försvinna från bilden.

Det lilla jag hunnit testa angående 3-D fungerade över förväntan! Trodde inte 3D skulle funka så bra i hemmets lugna vrå men satt fan i mig och skrattade för mig själv eftersom det kändes så äkta! Det jag testade var en insektsfilm som ligger under 3D-kategorin i smart-delen. En figur kommer ut ur bilden och är så nära ansiktet att man kan känna dess andedräkt :D

En sak som jag upptäckte igår på vissa kanaler (analoga) var fördröjning mellan ljud och bild. Vet inte om det var en tillfällighet eftersom det var en gammal film som visades på kanalen jag tittade på, men jag upplevde det även på vissa filmer som jag spelade upp på Boxee... Hoppas jag kan hitta orsaken och åtgärda det för det är helt ohållbart för mig. Blir som att kolla på Prusiluskan från Pippi Långstrump.

Märkte att det var lättare att hamna i osynk när jag hade igång TrueMotion, antar att man ska använda det ihop med finjusteringen för ljudet. Men jag ser ju helst att jag slipper hålla på och pilla med såna här saker. Jag kan lätt lägga 10h eller mer på att konfigurera något men då vill jag att det fastnar sen så att jag kan glömma bort och bara njuta när jag ska se på något.

MEN
Jag är absolut inte missnöjd med den, allt jag stört mig på hittills lär gå att åtgärda och det är bara en fråga om tid och tålamod ;) För 9990 är det helt klart en bra TV!

Jepp det är grymt med den storleken för pengen! 60" gör gott om man har lite avstånd till TVen...
Smart -tv delen är behaglig förutom en jävla bugg på Play kanalerna...som gör att fullbilden ligger under visnings området. :-(

Mina inställningar skall du ta med en höft, det är lite som "Dhanjel" säger den lider lite av dålig svärta vid mörklagt rum. Dessa bör du skruva en hel del på för att hitta så "rätt" som det går! (här vart min tidigare Sammy bättre faktiskt)
Kan tilllägga att jag är inte 100% nöjd med just bilden på kvällstid, men har lyckats bra med att köra den när det är lite ströljus i rummet. (här är LG bättre än tidigare Sammyn)
Men jag kör oftast Projjen när det blir filmdax..så det gör mig inte så mycket!
TVen är mest för dagligt tv-tittande , typ Nyheter,såpoperor o.s.v och då är tanten nöjd!
Då poppar den bra tycker då jag!

Har även jag lip-sync problem via HD kanalerna på satteliteboxen..men nu har jag en bra reciver som det fixas lätt in.
Tydligen skall de gå att fixa med att du tar in ljudet via Tvens optiska ingång (alltså till TV först och vidare till förstärkaren, då blir ljudet och bild i fas..)

Truemotion använder inte jag... alla dessa förbättringar är oftas till ondo (käkar processor kraft och allt blir segt)

Håller med dig 3D på denna är riktigt bra..(grymt bättre än min tidigare Sammy i allafall, den var förvisso från sent 2010)

Redigerat av MrLelle, 14 juni 2013 - 18:33.

Postad 14 juni 2013 - 18:43

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Ok, i sådana fall är min enda möjlighet att använda en förstärkare eller hörlursförstärkare antar jag? Vet inte vilken prisklass som gäller dock om jag vill få någorlunda bra ljud. Jag hittade denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=485014 men den kanske är i billigaste laget?

Du kommer behöva en hörlurs förstärkare som du kan styra volymen på pga linje out är en stabil utsingal och ej justerbar.
tror du skulle kunna använd denna billiga http://www.thomann.d...nger_ma_400.htm

PS. jag har faktiskt en bättre liggandes som jag kan sälja till dig men den blir dyrare pga bättre kvalite!

Redigerat av MrLelle, 14 juni 2013 - 18:45.

Postad 14 juni 2013 - 21:49

anwik
  • anwik
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jepp det är grymt med den storleken för pengen! 60" gör gott om man har lite avstånd till TVen...
Smart -tv delen är behaglig förutom en jävla bugg på Play kanalerna...som gör att fullbilden ligger under visnings området. :-(

Mina inställningar skall du ta med en höft, det är lite som "Dhanjel" säger den lider lite av dålig svärta vid mörklagt rum. Dessa bör du skruva en hel del på för att hitta så "rätt" som det går! (här vart min tidigare Sammy bättre faktiskt)
Kan tilllägga att jag är inte 100% nöjd med just bilden på kvällstid, men har lyckats bra med att köra den när det är lite ströljus i rummet. (här är LG bättre än tidigare Sammyn)
Men jag kör oftast Projjen när det blir filmdax..så det gör mig inte så mycket!
TVen är mest för dagligt tv-tittande , typ Nyheter,såpoperor o.s.v och då är tanten nöjd!
Då poppar den bra tycker då jag!

Har även jag lip-sync problem via HD kanalerna på satteliteboxen..men nu har jag en bra reciver som det fixas lätt in.
Tydligen skall de gå att fixa med att du tar in ljudet via Tvens optiska ingång (alltså till TV först och vidare till förstärkaren, då blir ljudet och bild i fas..)

Truemotion använder inte jag... alla dessa förbättringar är oftas till ondo (käkar processor kraft och allt blir segt)

Håller med dig 3D på denna är riktigt bra..(grymt bättre än min tidigare Sammy i allafall, den var förvisso från sent 2010)

Jag kan också justera i receivern men jag är ju inte 100 på att det är exakt lika många ms fördröjning på allt innehåll jag vill se från Boxee. Blir ju extremt jobbigt att sitta och ändra vid varje tillfälle. Speciellt när rutan för lipsync tar över hela bilden så att jag måste backa ur efter justering för att se om det blivit bättre, och sen in igen och justera mer...

Om jag inte får allt att lira som jag vill under helgen så vet jag faktiskt inte hur jag ska göra. Jag köpte denna istället för projje. Har länge gått i köpartankar av en projektor men dels har jag inte övertygat frugan helt än och dels känns det inte som jag orkar mecka med det just nu.
Det är ju trots allt mindre omständigt med en tv (så länge den fungerar som man vill) :)

Kan HDMI-kablarna göra någon skillnad i det här avseendet? De 3 jag använder, (en för PS3, en för Boxee och en för HDMI OUT) är av olika märke allihop. Testade Netflix via PS3:an igår och jag märkte inget fel på syncen där. Men kan ju lika gärna bero på något annat?

Postad 14 juni 2013 - 23:43

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Du kommer behöva en hörlurs förstärkare som du kan styra volymen på pga linje out är en stabil utsingal och ej justerbar.
tror du skulle kunna använd denna billiga http://www.thomann.d...nger_ma_400.htm

PS. jag har faktiskt en bättre liggandes som jag kan sälja till dig men den blir dyrare pga bättre kvalite!

Är det någon som har den här tv:n och kan säga om den har rca utgång? På de ställen jag läst står det att den här tv:n inte har rca utgång utan bara ingång. Kan någon bekräfta?

Redigerat av rlstlskls, 14 juni 2013 - 23:43.

Postad 15 juni 2013 - 18:10

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Jag kan också justera i receivern men jag är ju inte 100 på att det är exakt lika många ms fördröjning på allt innehåll jag vill se från Boxee. Blir ju extremt jobbigt att sitta och ändra vid varje tillfälle. Speciellt när rutan för lipsync tar över hela bilden så att jag måste backa ur efter justering för att se om det blivit bättre, och sen in igen och justera mer...

Om jag inte får allt att lira som jag vill under helgen så vet jag faktiskt inte hur jag ska göra. Jag köpte denna istället för projje. Har länge gått i köpartankar av en projektor men dels har jag inte övertygat frugan helt än och dels känns det inte som jag orkar mecka med det just nu.
Det är ju trots allt mindre omständigt med en tv (så länge den fungerar som man vill) :)

Kan HDMI-kablarna göra någon skillnad i det här avseendet? De 3 jag använder, (en för PS3, en för Boxee och en för HDMI OUT) är av olika märke allihop. Testade Netflix via PS3:an igår och jag märkte inget fel på syncen där. Men kan ju lika gärna bero på något annat?

Om du inte har grymt gamla och dåliga kablar så har det garanterat inte at göra med HDMI kablarna utan det är troligen vilken källa du kör ifrån(olika syncning), det kan hjälpa att boota om källan=boxer,sattelit mottagare efter du har startat ut TVen.

Är det någon som har den här tv:n och kan säga om den har rca utgång? På de ställen jag läst står det att den här tv:n inte har rca utgång utan bara ingång. Kan någon bekräfta?

Njaae det finns ej som jag påpekade förut, men du kan ta ut rca via scart utgången (via en adapter), men det kan oxå få föjden att ljudet ej lev ut på denna utgången pga om det är digitat eller analogt!

Redigerat av MrLelle, 15 juni 2013 - 18:13.

Postad 15 juni 2013 - 18:50

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Njaae det finns ej som jag påpekade förut, men du kan ta ut rca via scart utgången (via en adapter), men det kan oxå få föjden att ljudet ej lev ut på denna utgången pga om det är digitat eller analogt!

Du menar typ en sådan här: http://www.electrowo...-3x-rca-s-video
Där går det ju att välja att det ska vara utgång. Men vad menar du med att "ljudet ej lev ut på denna utgången pga om det är digitalt eller analogt"? Scart är ju analogt och det är även rca.

Postad 15 juni 2013 - 20:09

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Du menar typ en sådan här: http://www.electrowo...-3x-rca-s-video
Där går det ju att välja att det ska vara utgång. Men vad menar du med att "ljudet ej lev ut på denna utgången pga om det är digitalt eller analogt"? Scart är ju analogt och det är även rca.

Den är okej, då får du ut Rca utgångarna du vill ha!
Menar att ev om du väljer digital mottagning typ marksänt så är det inte säket att Tv konverterar ut ljudet analogt,ut just på scarten... (kan inte lova att du verkligen får ut ljudet då)

Igentligen tycker jag du skall lägga en peng och köpa dig en reciver som har Hörlursuttgång... då får du även ett bättre ljud från TVen.. kanske dax för en riktig Bio-reciver oxå... :) då löser det sig själv...

Postad 16 juni 2013 - 00:29

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Den är okej, då får du ut Rca utgångarna du vill ha!
Menar att ev om du väljer digital mottagning typ marksänt så är det inte säket att Tv konverterar ut ljudet analogt,ut just på scarten... (kan inte lova att du verkligen får ut ljudet då)

Igentligen tycker jag du skall lägga en peng och köpa dig en reciver som har Hörlursuttgång... då får du även ett bättre ljud från TVen.. kanske dax för en riktig Bio-reciver oxå... :) då löser det sig själv...

Ok då förstår jag, men den hörlursförstärkare som du länkar (http://www.thomann.d...nger_ma_400.htm) förstår jag inte riktigt hur den ska kunna kopplas in. Den har ju ingen ingång för rca kablar?

Redigerat av rlstlskls, 16 juni 2013 - 00:29.

Postad 16 juni 2013 - 10:51

anwik
  • anwik
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Om du inte har grymt gamla och dåliga kablar så har det garanterat inte at göra med HDMI kablarna utan det är troligen vilken källa du kör ifrån(olika syncning), det kan hjälpa att boota om källan=boxer,sattelit mottagare efter du har startat ut TVen.

Jag har nu ställt in +40ms i förstärkaren och det gjorde susen för Boxee. Har inte hunnit kolla hur det blir med ps3 men i värsta fall får jag avaktivera lipsyncen varje gång jag vill spela något där.

Testade 3D på riktigt igår med Hansel and Gretle Witch Hunters.. FYFAN VAD GRYMT!! Dock pillade jag med inställningarna efter ca 30min (suckarna haglade från min sambo) och drog då ner 3D-djup och någon annan inställning som jag inte kommer ihåg till 0. Blev sjukt mycket bättre bild efter detta. Innan såg man skuggor vid sidan av det som var i fokus men efter dragit ner dessa två till 0 så blev det helt perfekt. Är riktigt nöjd med inställningarna nu både för 2D och 3D.

Redigerat av anwik, 16 juni 2013 - 10:52.

Postad 18 juni 2013 - 03:14

vursting
  • vursting
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur når du alla inställningar? Jag når varken R, G eller B. Heller inte Enchancer och liknande :S

Postad 18 juni 2013 - 06:23

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
"Avancerade bildinställningar" eller nåt sånt längst ner på bildinställnings-menyn har jag för mig.

Postad 18 juni 2013 - 18:22

anwik
  • anwik
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hur når du alla inställningar? Jag når varken R, G eller B. Heller inte Enchancer och liknande :S

Du måste ha den på ISF1 eller ISF2 för att komma åt menyvalet som dhanjel pratar om.

Postad 19 juni 2013 - 20:00

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
OBS! Just nu ett fantastiskt bra pris på 60" 650T. Om du bara vill ha en stoor Full HD-TV och inte bryr dig om 3D & Smart-TV så är detta för dig. Electroworld har dessutom fri frakt, dock jobbigt om varan måste returneras (frakten tillbaka betalas av köparen).

http://www.electrowo...CECOMP_PRISJAKT

Postad 20 juni 2013 - 14:37

rlstlskls
  • rlstlskls
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Angående ljud i lurarna... Jag har testat nu med en scartadapter där man kan välja output men jag får inget ljud överhuvudtaget i lurarna, bara från tv-högtalarna... förstår inte riktigt varför. Det står t.o.m AV in/out på scart ingången på tv:n. Någon som vet mer?

Redigerat av rlstlskls, 20 juni 2013 - 14:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.