Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektor vs TV

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 maj 2013 - 09:57

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Tja Marcus

Hans fösrta förslaget var en som kostar ungefär 20k Vivtek H5085FD, och den andra var Infocus IN860. Priset på den andra var lite biligare. (Kommer inte ihåg riktigt).
Jag sade till honom att jag vill inte att han säljer dåliga saker utan jag vill ha nåt som är skapligt bra (budget är 20k).

mvh
Njanja

Lite sunkiga förslag tycker jag B) För de pengarna hade jag nog hellre försökt att hitta en Sony HW30 och möjligen den där vita Grandviewduken alternativt en grå om du föredrar dess fördelar. Men du måste förstås titta själv eftersom varje kombination har sina för/nackdelar och detta är bara mina preferenser.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 08 maj 2013 - 10:37

NJANJA
  • NJANJA
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tja Marcus igen

OK, men vilken duk ska jag köpa? Tänk bara att jag har ljusa väggar och tak.

mvh
Njanja

Redigerat av NJANJA, 08 maj 2013 - 10:38.

Postad 08 maj 2013 - 13:29

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Tja Marcus igen

OK, men vilken duk ska jag köpa? Tänk bara att jag har ljusa väggar och tak.

mvh
Njanja

Vilken duk som passar dig och vilka kompromisser du väljer kan jag inte avgöra åt dig. Varje duk(och projektor) har sina egenskaper och det går inte att välja åt någon annan. För att jag tycker att InFocus och Vivitek överlag inte är lika bra val som tex en Sony innebär ju inte per automatik att du måste tycka likadant. Det beror på vad du värdesätter i bild och prestanda. För din budget hade jag nog valt en HW30 ihop med en vit duk och försökt att göra rummet mörkare med lite draperier och lite färg. Kan du sträcka på budgeten så hade jag själv valt en högkontrastduk i ett rum som ditt, om du inte vill åtgärda det.

Men, som sagt, det är bara du som kan avgöra vad du tycker ser bra ut. Mitt jobb är att lyssna på vad folk tycker när jag visar produkter och sätta ihop lösningar därefter.

Hade det bara funnits en produkt som alltid var bäst så hade allting varit väldigt enkelt, om än lite tråkigt. Så enkel är inte verkligheten.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 08 maj 2013 - 13:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Är du låst vid att det skall vara nytt? Annars finns det mycket bra på begagnat marknaden både projektorer och dukar ..

Bara några exempel http://www.hifimagas...?annonsID=80817
http://www.blocket.s...4.htm?ca=15&w=3
http://www.blocket.s...9.htm?ca=15&w=3
http://www.blocket.s...8.htm?ca=15&w=3

Redigerat av jimjans, 08 maj 2013 - 14:03.

Postad 05 juni 2013 - 18:51

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
Hej Nja Nja

Hur går det har du hittat någon hemmabioprojje ännu?
Här har du en länk till butiken The Rock Som är en av dom mest kunniga i hela sverige) och som demonstrerar bland annat Högkontrastduken Euroscreen React 2.1 som jag har tjatat om till dig.Dom har även ett flertal projjar som du kan få dig en timmes demonstration på,typ!

http://www.therock.se/

Postad 06 juni 2013 - 08:08

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0
Idag finns det väldigt många alternativ att kombinera så man får riktigt bra bild... säkert bättre än tv oxå.
Men det du måste tänka på är ju att man får vad man betalar för. Nu hade du ju en okej budjet på runt 20K.
Ska man ha ruggit bra kontrastrik bild att jämföra med en TVs så kostar det en del.

Men ta dig till en bra butik (the rock gärna) så kan du se och bilda dig en uppfattning om hur mycket du måste kosta på för att känna dig nöjd..

Finns det inga bra affärer i närheten kan du ju alltid kasta ut en förfrågan här på forumet.
Det finns säkert någon trevlig forummedlem som skulle kunna ställa upp och visa sina grejer.
Lägg ut vart i sverige du bor så kanske det löser sig...
Jag tycker du gör het rätt i att köra på projektor, grymt kul att ha stor bild.
Mitt tips är att köpa lite bättre proj och duk än man kanske tänkt göra först för då blir du nöjd längre iaf ;)
Ska man köpa begangnat så ska dom ändå vara väldigt nya eftersom det kommer nya och bättre modeller hela tiden.
Lycka till

Postad 06 juni 2013 - 08:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Till T:S om han inte redan inhandlat!

Finns en JVC x30 till salu för 13000 i marknaden och sedan en hc duk typ Euroscreen, Grandview med tanke på ditt ljusa rum. Visst någon tusenlapp dyrare totalt, men efter det så lär du sitta ganska så nöjd ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.