Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Revel

409 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Revel Performa F-50 (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
Revel Performa M-22 (Surroundhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Revel Performa3 C208 (Centerhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Revel Performa3 S206 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Revel Performa3 C205 (Centerhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Revel Performa3 F206 (Golvhögtalare) 2 8,33 (2) Inga priser
Revel Performa3 F208 (Golvhögtalare) 2 8,75 (3) 65 990:-
Revel Performa3 B110 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
Revel Performa3 B112 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
Revel Performa3 M105 (Surroundhögtalare) 3 (0) 19 990:-
Revel Performa3 M106 (Surroundhögtalare) Rapporterad 2 7,5 (1) Inga priser
Revel Concerta2 B10 (Subwoofers) 1 (0) 19 990:-
Revel Concerta2 F35 (Golvhögtalare) 1 (0) 24 590:-
Revel Concerta2 F36 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Revel Concerta2 M16 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Revel Concerta2 S16 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Revel Concerta2 C25 (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Revel Concerta2 F36 (st) (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 08 mars 2015 - 18:52

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Ägare av Performa3 högtalare: 

Jag undrar om alu-domen tenderar till vasshet i återgivningen emellanåt? eller fungerar den bra till allt. (Ja förutom uppenbart dåliga inspelningar)

Redigerat av WB-Cinema, 09 mars 2015 - 16:38.

Postad 09 mars 2015 - 16:38

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Hallon!?  :)

Postad 09 mars 2015 - 19:18

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0
Här var det dött, lite tråkigt.

Fick mail nu precis om att priserna snart höjs på Revel iom dollarn.

Så nu är det dags! Om man vill ha högtalarna till det gamla priserna.

Saken är bara den att jag inte har hunnit in till hifi stället och lyssnat än, plus att inköpet var tänkt att göras om 1,5 månad pga andra inköp..

Tänkte om någon i detalj har lust att försöka beskriva hur högtalarna låter i dess olika register, beroende på vad dom matas med etc, Revel brukar svara väldigt väl på elektronikbyte, gäller detta även Performa3?

Jaja får se hur det blir :-)

Redigerat av WB-Cinema, 09 mars 2015 - 19:23.

Postad 10 mars 2015 - 00:16

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag har släppt Revel spåret, har bestämt mig för något annat så jag har inte varit och lyssnat något mer, därav min tystnad här.

Postad 10 mars 2015 - 00:58

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0
I see...
Vilket annat spår blev det?

Postad 10 mars 2015 - 19:31

LLL_Växjö
  • LLL_Växjö
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ända sen jag läste testen i H&M om Performa F50 så har jag varit väldigt sugen på att äga ett par. Dyker det upp ett par vid rätt tidpunkt så......  

Postad 10 mars 2015 - 19:44

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Ända sen jag läste testen i H&M om Performa F50 så har jag varit väldigt sugen på att äga ett par. Dyker det upp ett par vid rätt tidpunkt så......  

F50 är ruggigt bra! en klassiker.

:)

Postad 11 mars 2015 - 18:33

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0

I see...
Vilket annat spår blev det?

Ino spåret...

Postad 11 mars 2015 - 18:38

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Ino spåret...

Ush då ;)

Postad 12 mars 2015 - 12:18

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Vem har agenturen för Revel i Sverige ?

Postad 12 mars 2015 - 16:38

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0

Danska Steensen Audio. Listan över svenska återförsäljare är dock gemensam för Mark Levinson och Revel och därmed inte helt relevant, dessutom inte helt komplett.

När jag kollade samtliga ÅF:s webbplatser för ett halvår sen var det bara Takt & Ton i Luleå och Ultimate Sound i Vimmerby som förde Revel, vet inte om det ändrat sig nu. Sen finns det ett par som borde vara med på listan nu, om inte jag förstått saken fel. Det är Hifi-stället i Göteborg och Perfect Sense i Stockholm.

Postad 12 mars 2015 - 17:59

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Tack för infon !

Danska Steensen Audio. Listan över svenska återförsäljare är dock gemensam för Mark Levinson och Revel och därmed inte helt relevant, dessutom inte helt komplett.

När jag kollade samtliga ÅF:s webbplatser för ett halvår sen var det bara Takt & Ton i Luleå och Ultimate Sound i Vimmerby som förde Revel, vet inte om det ändrat sig nu. Sen finns det ett par som borde vara med på listan nu, om inte jag förstått saken fel. Det är Hifi-stället i Göteborg och Perfect Sense i Stockholm.

Postad 13 mars 2015 - 20:24

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag lyssnade på dom hos Takt & Ton i Luleå men för dom flesta här så är det väl lite väl långt hit. :)

Postad 22 mars 2015 - 21:09

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Priserna är iaf tyvärr höjda nu, och finns knappast några modeller kvar som säljs till det gamla priset.

Postad 22 mars 2015 - 21:18

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 1

Med tanke på hur kronan försvagats mot dollarn på sistone var det väl inte oväntat, men en höjning med nästan 25 % känns ju rätt rejält... Trots prisökningen så tycker jag nog att Revel är väl värda att lyssna på om man funderar på nya högtalare.

Det gäller att inte dra på inköpen för länge! ;)

Postad 23 mars 2015 - 08:29

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1

F30 är fortfarande min största hifikick!  :wub:

Postad 26 mars 2015 - 15:25

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Idag får man betala drygt 22000kr för dubbla C205, mitt gamla pris med rabatt var 15000kr, idag 18000kr inkl rabatt.

Får se vad lönen och regeringen tycker i April :)

Postad 10 maj 2015 - 10:18

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Igår var jag och en polare och lyssnade på Revel Performa3 i Göteborg på HiFi-Stället.

Vi valde att lyssna på golvmodellen F206, och dess prestation var riktigt bra! en fast bas med riktigt stabilt fundament.

Upplösningen i diskanten var enligt mig riktigt bra, och man kunde urskilja väldigt mycket detaljer i toppen, högtalaren spelar väldigt öppet i toppen, bra "släpp",  och helhetsupplevelsen är att det låter väldigt korrekt och neutralt.

Jag älskade dom och har nu mer eller mindre bestämt mig för att det kommer bli Revel Performa3 C205 x 3 i frontuppsättningen i mitt kommande hifi/flerkanals system.

Som surround så funderar jag på om man skulle köra med 4st från den nya Concerta2 serien?

Postad 10 maj 2015 - 10:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

jag skulle vilja rekommendera dig att du kollar med försäljarna så att dom går att köra på det sättet, endel högtalare är inte gjorda för att sprida på det sättet medans andra behöver vinklas för att spela så. xtz tror jag har ett par modeller som bör ligga som center och stå som sidohögtalare. men som sagt, det där lär säljarna ha rätt bra koll på, och det kanske tom var dom som föreslog lösningen?

Postad 10 maj 2015 - 10:25

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Revel själva, och C205 är exemplarisk i en LCR uppsättning  :)

Performa3 serien har en stor spridning/sweetspot överlag, vilket jag föredrar.

Postad 10 maj 2015 - 10:38

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Tog ett kort med min dåliga lånetelefon :)

Drivningen stod Mark Levinson för, högklass-produkter med "jobbiga" prislappar.

Bifogad fil(er)

Postad 10 maj 2015 - 10:42

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Som surround så funderar jag på om man skulle köra med 4st från den nya Concerta2 serien?

Pratar du om S12? Har du lyssnat på dessa också?

Postad 10 maj 2015 - 10:47

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Pratar du om S12? Har du lyssnat på dessa också?

Jag menar högtalare från den nya, kommande Concerta2 serien.

Bifogad fil(er)

Postad 10 maj 2015 - 10:48

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Hej!

Ja F206 och F208 mäter sjukt linjärt! är en extremt mycket bättre högtalare än vad många vet om tyvärr.

Mvh/Micke

Postad 10 maj 2015 - 10:49

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Hej!

Ja F206 och F208 mäter sjukt linjärt! är en extremt mycket bättre högtalare än vad många vet om tyvärr.

Mvh/Micke

Det hördes verkligen, allt lät så korrekt, det var verkligen en trevlig demo.

Även min vän som var med tyckte mycket om det han hörde.

Postad 27 augusti 2015 - 14:44

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Lutar nu starkt åt en beställning, har tagit ledigt och ska åka ner till stan imorgon och lyssna så mycket jag bara kan på allt som finns att tillgå, om inget "slår" Revel så blir det beställning imorgon.

Då är frågan vit pianolack eller svart? tycker svart lämpar sig bäst i biogrottan, men vitt ser bättre och mer medvetet ut.

Postad 27 augusti 2015 - 15:02

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3 144 inlägg
  • 0

Lutar nu starkt åt en beställning, har tagit ledigt och ska åka ner till stan imorgon och lyssna så mycket jag bara kan på allt som finns att tillgå, om inget "slår" Revel så blir det beställning imorgon.

Då är frågan vit pianolack eller svart? tycker svart lämpar sig bäst i biogrottan, men vitt ser bättre och mer medvetet ut.

Kanske inte alls är intressant för dig men om du vill ha något att jämföra med så har man just nu 20% rabatt på Vienna Aqoustics hos hifi consult.
Finns som golvare, center schyssta vägghögtalare i vit och svart piano. Om det är värt att kolla in avgör du.

Postad 27 augusti 2015 - 17:03

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0

Nu finns modellen jag har inte i vitt, men för min del var det ingen tvekan om att jag skulle ha svart. Vita högtalare skulle inte få komma i närheten av min duk och inget jag är särskilt förtjust i alls. Förstår inte varför vita skulle se mer "medvetet" ut, inte om bildkvalitet iaf... :rolleyes:

Postad 27 augusti 2015 - 17:11

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Har du hört c205 än?

Lyssnade på F208 för ett tag sedan. Föredrog faktiskt dom före JBL K2 med en herrejösses-prislapp, som stod i samma rum. Revel är grymma. :)

Postad 27 augusti 2015 - 18:02

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Kanske inte alls är intressant för dig men om du vill ha något att jämföra med så har man just nu 20% rabatt på Vienna Aqoustics hos hifi consult.
Finns som golvare, center schyssta vägghögtalare i vit och svart piano. Om det är värt att kolla in avgör du.

Tack för tipset, Vienna låter väldigt bra enligt mig, speciellt i tvåkanal/musik. Till film tycker jag dock att dom kan sakna lite attack och liv.

Kanske dock glider förbi där och låter mig lyssna en gång till.

Nu finns modellen jag har inte i vitt, men för min del var det ingen tvekan om att jag skulle ha svart. Vita högtalare skulle inte få komma i närheten av min duk och inget jag är särskilt förtjust i alls. Förstår inte varför vita skulle se mer "medvetet" ut, inte om bildkvalitet iaf... :rolleyes:

Du har nog rätt =) har aldrig haft vita högtalare tidigare, men tycker att just C205 är rätt läcker i just vitt med sina svarta detaljer...?

Men blir säkert svart..

Postad 27 augusti 2015 - 18:09

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Har du hört c205 än?
Lyssnade på F208 för ett tag sedan. Föredrog faktiskt dom före JBL K2 med en herrejösses-prislapp, som stod i samma rum. Revel är grymma. :)

Japp, men bara som center än sålänge, inte i L/R, har dock hört 105, 106, 206, och 208 så känner mig väldigt trygg. Tycker seriens grundljud är väldigt bra balanserat i samtliga register, och detaljinformation i mellanregistret håller verkligen klass.
Finner det svårt att hitta en bättre högtalarserie för hifi och flerkanal.

Postad 27 augusti 2015 - 19:44

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Japp, men bara som center än sålänge, inte i L/R, har dock hört 105, 106, 206, och 208 så känner mig väldigt trygg. Tycker seriens grundljud är väldigt bra balanserat i samtliga register, och detaljinformation i mellanregistret håller verkligen klass.
Finner det svårt att hitta en bättre högtalarserie för hifi och flerkanal.

Ok, bara att slå till då låter det ju som. :)

Som sagt F208 var grym. Jag gillar när det inte låter högtalare. Långt ifrån alla högtalare som fixar det i mina öron. Däremot så bör du testa att dra på lite. För 208:orna var inte så vass på den punkten. Dom sa ifrån relativt tidigt.

Postad 27 augusti 2015 - 19:52

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte mina F206 och lilla centern i vitt ser asbra ut!.:)

Men det här med färger och utseende är ju en smaksak givetvis.

Ljudmässigt så är dom helt sanslösa! dom låter helt gudomligt.

tipsar om Tekton design Lore reference... polaren(Beat strandh) här på forumet har dom och kan säga att dom låter så bra så man tappar hakan bokstavligt talat! och till bråkdelen av vad mina kostar.

//Micke

Postad 27 augusti 2015 - 20:26

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Som sagt F208 var grym. Jag gillar när det inte låter högtalare. Långt ifrån alla högtalare som fixar det i mina öron. Däremot så bör du testa att dra på lite. För 208:orna var inte så vass på den punkten. Dom sa ifrån relativt tidigt.

Ja det känns så  :)

När jag lyssnade på 206 sist så spelade vi i 104-106db i peakarna utan att någon utav oss kunde detektera missljud eller hörbar förvrängning, så har lite svårt att tro att diskant och midbas inte mäktar med upp mot 110-115db?

Detta är dock något jag får testa imorgon, förhoppningsvis för ägaren på butiken :D

Hej!

Köpte mina F206 och lilla centern i vitt ser asbra ut!. :)

Men det här med färger och utseende är ju en smaksak givetvis.

Ljudmässigt så är dom helt sanslösa! dom låter helt gudomligt.

tipsar om Tekton design Lore reference... polaren(Beat strandh) här på forumet har dom och kan säga att dom låter så bra så man tappar hakan bokstavligt talat! och till bråkdelen av vad mina kostar.

//Micke

Ja jag har kikat in Tekton som helt klart verkar intressanta/potenta. 

Dock känner jag att jag inte orkar med ej "svensk-köpta" denna gången, då jag inte vill skicka saker hit och dit vid eventuellt strul, och smidigt med svensk garantihantering etc.

Har du ngn gång spelat så att dina 206 sagt ifrån pga för hög SPL???

Postad 27 augusti 2015 - 20:46

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Och hur tycker du att centern (C205) presterar överlag?

Mata mig gärna med eventuella brister, eller fördelar! :)

Postad 27 augusti 2015 - 20:53

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Hör högt brassade du på med 208, hur sa dom ifrån? körde du fullrange?, vilken musik/film?

Postad 27 augusti 2015 - 21:20

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 1

Nu delar jag visserligen mina F208 vid 80 Hz mot subben så det kanske inte räknas, men ändå.... När jag fått subben injusterad provspelade vi med lite bastung musik. Med låten Warm Swarm med Krumelur uppmättes 105 dB i genomsnitt och 111 dB i topparna. Ljudet var helt fritt från distortion och lät helt avslappnat, golvet skakade i de djupa frekvenssvepen. :)

Det var med musik i två kanaler, med film i alla kanaler kan det nog bli några decibel till. Jag är dock inte den som normalt spelar på det sättet, nöjer mig med betydligt svagare.

Postad 27 augusti 2015 - 21:24

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Nu delar jag visserligen mina F208 vid 80 Hz mot subben så det kanske inte räknas, men ändå.... När jag fått subben injusterad provspelade vi med lite bastung musik. Med låten Warm Swarm med Krumelur uppmättes 105 dB i genomsnitt och 111 dB i topparna. Ljudet var helt fritt från distortion och lät helt avslappnat, golvet skakade i de djupa frekvenssvepen. :)

Det var med musik i två kanaler, med film i alla kanaler kan det nog bli några decibel till. Jag är dock inte den som normalt spelar på det sättet, nöjer mig med betydligt svagare.

Detta låter precis så som jag själv upplever dom  :) har inte märkt av några tendenser till dålig SPL-kapacitet, tvärtom!

Om jag heller inte minns fel (när jag sent igår satt och läste i timmar på nätet) så har Performa3 serien någon slags "teknik" i filtret som minimerar dist, och även "tunar" samspelet mellan dom olika registren?

Redigerat av WB-Cinema, 27 augusti 2015 - 21:37.

Postad 27 augusti 2015 - 21:30

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hör högt brassade du på med 208, hur sa dom ifrån? körde du fullrange?, vilken musik/film?

Vet inte hur starkt vi spelade, har sällan med dB-mätare. Ljudet hårdnar lite och blir odynamiskt. Inte alls lika oansträngt som det lät när volymen var lite lägre. Dom spelade i fullrange.

Musiken kommer jag inte ihåg vad vi spelade. Han som demade hade med lite musik. Jag tror även jag spelade en del medtaget. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad. Spelar så otroligt mycket olika musik när jag lyssnar på olika system. Brukar ha med några hundra olika plattor. Är omöjligt att komma ihåg vad man spelar på alla anläggningar. :)

Postad 27 augusti 2015 - 21:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Och det viktigaste, var det stampa takten? :D

Jag behöver komma iväg och lyssna på revel själv, men banne mig att det inte finns i norrland. Vi har typ... Linn :(

Postad 27 augusti 2015 - 21:35

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Vet inte hur starkt vi spelade, har sällan med dB-mätare. Ljudet hårdnar lite och blir odynamiskt. Inte alls lika oansträngt som det lät när volymen var lite lägre. Dom spelade i fullrange.

Musiken kommer jag inte ihåg vad vi spelade. Han som demade hade med lite musik. Jag tror även jag spelade en del medtaget. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad. Spelar så otroligt mycket olika musik när jag lyssnar på olika system. Brukar ha med några hundra olika plattor. Är omöjligt att komma ihåg vad man spelar på alla anläggningar. :)

Ok, har bara lite svårt att se framför mig att ni spelar så starkt i en butik så att en F208 bryter upp, det måste ha spelats redigt högt :D Blev inte butiksarbetaren upprörd?? Har faktiskt själv spelat på över gränsen i ett par butiker, reaktionerna utav de som arbetar i butiken har varit olika :lol:

Postad 27 augusti 2015 - 21:35

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag behöver komma iväg och lyssna på revel själv, men banne mig att det inte finns i norrland. Vi har typ... Linn :(

Det var det absolut. Dom lät kanon! :)

Postad 27 augusti 2015 - 21:41

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0

Takt & Ton i Luleå är en av de få butiker som sålt Revel rätt länge. Senast jag kollade så låg det i Norrland. ;)

När jag skulle köpa så var det bara de och Ultimate i Vimmerby som hade hemma för demo, och jag bor närmare Vimmerby än Luleå....  Nu finns de i fler butiker. 

Postad 27 augusti 2015 - 21:41

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Det trevliga med just C205 är att den är sluten, och är en trevägskonstruktion jämfört mot 105 & 106.

Har tänkt att dela vid 80hz.

Edit: står olika på olika ställen, tvåvägs, trevägs... :huh:

Redigerat av WB-Cinema, 27 augusti 2015 - 21:43.

Postad 27 augusti 2015 - 21:47

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ok, har bara lite svårt att se framför mig att ni spelar så starkt i en butik så att en F208 bryter upp, det måste ha spelats redigt högt :D Blev inte butiksarbetaren upprörd?? Har faktiskt själv spelat på över gränsen i ett par butiker, reaktionerna utav de som arbetar i butiken har varit olika :lol:

Det var på en mässa. Det var inte superstarkt, det var ju han som demade som skötte volymen först. Det var säkert långt kvar tills dess att dom skulle säga ifrån på riktigt. Men ljudet höll inte riktigt i transienterna eller när volymen åkte upp lite tyckte jag och mitt sällskap.

Postad 27 augusti 2015 - 21:55

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0

På Revels webbplats står det att C205 är 3-vägs, men de anger bara en delningsfrekvens. C208 står också som 3-vägs och där anger de två delningsfrekvenser. Det verkar onekligen som att det står fel på Revels webbplats.

Undrar hur det skulle låta med tre C208 fram då.... :rolleyes:

Postad 27 augusti 2015 - 21:59

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

Det var på en mässa. Det var inte superstarkt, det var ju han som demade som skötte volymen först. Det var säkert långt kvar tills dess att dom skulle säga ifrån på riktigt. Men ljudet höll inte riktigt i transienterna eller när volymen åkte upp lite tyckte jag och mitt sällskap.

Okok...

På Revels webbplats står det att C205 är 3-vägs, men de anger bara en delningsfrekvens. C208 står också som 3-vägs och där anger de två delningsfrekvenser. Det verkar onekligen som att det står fel på Revels webbplats.

Undrar hur det skulle låta med tre C208 fram då.... :rolleyes:

Japp, tror nog att den är 2-vägs ändå? 

3st C208 skulle nog vara riktigt potent, tar dock för mkt plats på min bänk, plus C205 räcker gott till mitt rum, priset blir ju ett annat också...

Postad 27 augusti 2015 - 22:03

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Okok...

Japp, tror nog att den är 2-vägs ändå?

3st C208 skulle nog vara riktigt potent, tar dock för mkt plats på min bänk, plus C205 räcker gott till mitt rum, priset blir ju ett annat också...

Hoppas att något ställe kan skrapa ihop två st C205 åt dig så att du får testa den lösning du har tänkt.

Postad 27 augusti 2015 - 22:05

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1 312 inlägg
  • 0

2,5-vägs?

Enligt Reference Audio..

Postad 27 augusti 2015 - 22:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ok, har bara lite svårt att se framför mig att ni spelar så starkt i en butik så att en F208 bryter upp, det måste ha spelats redigt högt :D Blev inte butiksarbetaren upprörd?? Har faktiskt själv spelat på över gränsen i ett par butiker, reaktionerna utav de som arbetar i butiken har varit olika :lol:

Du måste ju få testa vad prylarna går för om man ska kunna leva med inköpet ett tag framöver. Spelar man så starkt så att säljaren blir orolig för prylarna så är det ju antagligen för klena prylar. Tänk dig själv, ifall du köper grejerna. Då blir det ju du själv som sitter och är orolig om prylarna skall hålla när du spelar på den nivån du ville spela i butiken. Den faktorn hade jag inte velat ha i min anläggning. ;) :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.