Spotify Connect. Bra eller dåligt?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
899:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 25 november 2013 - 10:11
Postad 25 november 2013 - 14:32
Postad 25 november 2013 - 15:19
Segt med info angående Spotify Connect. Vad jag vet är följande:Funderar på en Bluesound node, men vill först avvakta alternativen för Spotify-connect. Förhoppningen är ju att det ska komma en liten mottagare för Spotify connect som man kan koppla till en dac och sedan vidare till befintlig stereo, något i stil med Airport Express. Fast det verkar som om väntan blir lång. Om det överhuvudtaget dyker upp.
Philips: Högtalare
Marantz: Nätverksspelare på gång ( dyr)
Pioneer: AV-receivers, högtalare, kompaktanläggning
Revo: Köksradio
Argon Audio: Köksradio, nätverksreceiver på gång (billig runt 1200 SEK)
Denon: ingen info
Hama: Köksradio
Bang & Olufsen: Nåt system ( helt ointressant )
Teufel audio: På gång, Raumfeld connector ( Sonosliknande, men verkar bättre )
Yamaha: AV-receivers
Postad 26 november 2013 - 00:05
Postad 26 november 2013 - 12:12
Postad 26 november 2013 - 21:26
Postad 27 november 2013 - 08:11
Det stämmer inte, Pioneer var väl först. Det är fult att ljuga. Sen så skriver dom att det är en "världsnyhet". Hmmm...och så visas det inte ens på förstasidan.
Postad 27 november 2013 - 14:21
Från HiFi-klubbens hemsida: "Argon iNet2+ är världens första produkt som har Spotify Connect-funktionen inbyggd"
Det stämmer inte, Pioneer var väl först. Det är fult att ljuga. Sen så skriver dom att det är en "världsnyhet". Hmmm...och så visas det inte ens på förstasidan.
Som du skrev tidigare, just nu är det ont om information om Spotify connect och kanske är det också lite informationsförvirring. Det där med "världsnyhet", troligen vill klubben inte lyfta fram detta för mycket eftersom de också har Sonos, som ju inte verkar få Spotify connect. Dessutom kan man gissa att de vill sälja av äldre modeller av nätverksspelare och liknande från t.ex. Argon och Cambridge innan Spotify connect blir ett reellt alternativ.
Det är bara att avvakta och se. Förhoppningsvis blir det på den här sidan jul som dyker det upp någon pryl med Spotify connect som man kan koppla till stereon.
Postad 27 november 2013 - 14:33
Det verkar som det inte dyker upp nåt innan jul. Sen förstår jag inte varför Argon presenterar en köksradio som första produkt. En nätverksspelare att koppla till stereon är väl mer åtråvärt.Det är bara att avvakta och se. Förhoppningsvis blir det på den här sidan jul som dyker det upp någon pryl med Spotify connect som man kan koppla till stereon.
Postad 29 november 2013 - 01:48
ONKYO Europe @ONKYO_EU Our current information is that Onkyo will support Spotify Connect within the next year.
Redigerat av foffen, 29 november 2013 - 01:49.
Postad 30 november 2013 - 10:41
Postad 02 december 2013 - 11:30
"The Cambridge Audio NP30 is a first-rate network music player – easy to use, beautifully built and a highly competent performer." ..... streaming music services like Spotify and Last FM can be shared with your hi-fi in stunning quality".
Går man sen in på läken till deras hemsida så står det ingenting om Spotify. Underligt...
Postad 03 december 2013 - 09:50
Postad 03 december 2013 - 10:22
Postad 03 december 2013 - 10:39
Zykoslan: Har du fått försökt/fått något svar från någon support (Spotify/Pioneer)? Ser ditt fel ut som mitt, dvs. Spotify Connect-symbolen (ringen kring ljudsymbolen i appen) dyker upp när man är på samma nätverk som förstärkaren men när man trycker på den så går det inte att välja något (dvs. samma sak som händer när man trycker på ljudsymbolen och man inte är på samma nätverk som förstärkaren.
- Vet någon några nyheter om när desktopstöd för Spotify Connect ska dyka upp (till Mac).
Postad 04 december 2013 - 10:35
Postad 07 december 2013 - 10:53
Koppla in utgången från Stream1 till en ingång på ljudkort i datorn. Via Jriver, gör en loopback från ingången. Nu kan du aktivera Spotify i en zon via ringklockan på ytterdörren!

Har någon hört om Connect kommer vara tillgänglig via web eller desktop version?
Postad 08 december 2013 - 22:21
Nån som vet om man kan koppla flera spotifykonton till samma enheter? Både jag och frun har spotify premium på mobilen, vore ju trevligt om man slapp vänta tills den med "rätt" konto kom hem om man vill lyssna på musik... Det skulle ju eventuellt även kunna lösa problemet med multi-room av olika låtar, dvs om fruns konto kör i vardagsrummet och mitt i tex badrummet (även om det då fortfarande inte funkar med synkroniserad uppspelning av samma låt).
Postad 09 december 2013 - 02:22
Köpte en aragon köksradio med spotify connect för någon dag sedan på hifiklubben. Den skall ha spotify connect enligt reklamen och spotify loggan på kartongen.
Får dock aldrig upp ringen ring högtalar-ikonen som all info visar. Har testat via min iPhone5, min iPad och en annans iPhone4S alla med spotify premium och kör senaste iOS och spotify app. Spelar airplay perfekt. (de befinner sig såklart på samma nätverk och alla har access)
På hifiklubben sa de att spotify inte "kört igång" ännu. Men de verkade extremt okunniga på vad connect ens var, så känns inte helt trovärdiga.
Någon som vet?
Postad 10 december 2013 - 02:04
På hifiklubben sa de att spotify inte "kört igång" ännu.
Och idag släpptes ny firmware till köksradion där nyheten är support för "spotify connect" - http://www.argonaudi...port-for-inet2/
Och nu funkar det!
Postad 10 december 2013 - 15:35
Postad 10 december 2013 - 15:41
En fråga till dig som kör med en Pioneerreceiver: Går det att starta Spotify utan telefon/surfplatta?Efter intensiv kontakt med Spotifys support så funkar det igen. Lösningen var att logga in med ett annat konto på telefonen vilket gjorde att SC började fungera, vilket det också gjorde när jag loggade in med mitt vanliga konto efteråt.
Postad 11 december 2013 - 09:33
– Vi tror att många kommer att använda det här genom att ta en gammal Ipod touch eller en Ipad hemma som man har till stereon och köra via det. Sen framöver när vi lanserar desktop-versionen så har man datorn kopplad till stereon och då kan man få den här upplevelsen utan att köpa en enda pryl. Men när man väl ska köpa någonting nytt så tänker vi oss att om några år så kommer det vara konstigt att köpa något som är tänkt för att lyssna på musik, men som inte har en supersmidig lösning för att lyssna på musik inbyggt i sig, säger Sten och det krävs inte mycket för att gissa vilken lösning han syftar på."
Äntligen en riktig remote play!! Spotify är så fula! Köp ny hårdvara, 6-8 månader senare kommer stöd i desktop version!
Postad 11 december 2013 - 16:11
Vad jag har testat och forumtrollat mig till så finns det inte stöd för Connect i web eller desktop version. Enligt Sten på Spotify så ska det komma... Det känns som att Spotify har kniven på strupen och trycker ut Connect lite innan alla bitar är på plats.så kan man inte det.
Postad 11 december 2013 - 17:09
Postad 11 december 2013 - 19:10
Kan man t.ex. ställa in så att Spotify Connect / Air Play spelas upp via den förstärkta zon 2 utgången som default? Funderar på att sätta en högtalarväxel på den och koppla in mina takhögtalare för lite hela huset bakgrundsmusik.
Postad 14 december 2013 - 09:26
Jag har testat lite med mina Marantz när jag satte upp kommunikation för styrning med PLC. Det enda som går att sätta som default på Marantz är startup volume level. Jag testade runt lite med zon 2, byte av source och on/off. Det finns ingen default source vilket gjorde att vald source låg kvar vid omstart. Jag provade med radio vilket inte är en input source, det fungerade. Jag har ingen ethernet port på mina Marantz vilket gjorde att jag inye kunde testa. Det fungerade med intern radio så jag kan tycka att det borde fungera med andra funktioner!Ni som har VSX-528 / VSX-923 hur upplever ni att det fungerar? Har reserverat en av varje och försöker bestämma mig. Lutar åt 923:an för 2990:- vs 2240:- för 528:an.
Kan man t.ex. ställa in så att Spotify Connect / Air Play spelas upp via den förstärkta zon 2 utgången som default? Funderar på att sätta en högtalarväxel på den och koppla in mina takhögtalare för lite hela huset bakgrundsmusik.
Postad 14 december 2013 - 10:03
Ni som har VSX-528 / VSX-923 hur upplever ni att det fungerar? Har reserverat en av varje och försöker bestämma mig. Lutar åt 923:an för 2990:- vs 2240:- för 528:an.
Det fungerar klockrent, till zon 2 nej..(923) Om du har en Apple tv kan du AirPlaya genom den till zonen, dock ej provat själv men fattat att det ska fungera..
Postad 16 december 2013 - 15:53
Det är inte svårt att förstå, det är att den "andra appen" är kass (typ Onkyos remote-app)En del av grejen är ju att man kan använda Spotifys GUI (tror jag) för att styra musiken. En del har svårt att förstå att de måste använda en annan app för att lyssna på musik via Spotify på stereon.
Postad 16 december 2013 - 19:54
Hela grejen med "Connect" är att man slipper tredje parts apps!Det är inte svårt att förstå, det är att den "andra appen" är kass (typ Onkyos remote-app)
Postad 27 december 2013 - 12:57
En ny hårdvara i Connectfamiljen. http://news.spotify.com/us/
Det rör på sig.

Postad 27 december 2013 - 14:13
Postad 28 december 2013 - 10:40
Raumfeld Connector kommer att få Spotify Connect under våren nån gång, enligt dom själva.
Låter bra. Det ser ut att bli en innehållsrik vår för streamingentusiaster.

Postad 14 januari 2014 - 03:33

Postad 14 januari 2014 - 09:27
Jag har inte sett och hört nåt nytt. Det är som förut. Argon Stream 1 kommer troligtvis i mars och Raumfeld Connector nån månad senare.Något nytt om Argons Stream1 eller vad den nu kommer heta eller liknande produkter? Börjar bli galet sugen, eller så får jag helt enkelt uppgradera receiver
Postad 23 januari 2014 - 20:50
Går det för att lyssna på nedladdade listor på en telefon medans någon annan familjemedlem lyssnar på spotify-connect hemma?
Postad 24 januari 2014 - 18:30
Redigerat av nisseläsk, 24 januari 2014 - 18:32.
Postad 25 januari 2014 - 11:01
Hur fungerar det om man är flera i hushållet och man bara har ett spotify (premium) konto? Antar att alla som vill använda spotify connect här hemma behöver logga in på premium kontot på sina telefoner (om man vill slippa reklam)?
Går det för att lyssna på nedladdade listor på en telefon medans någon annan familjemedlem lyssnar på spotify-connect hemma?
Jag tror att man bara kan ha en inloggning aktiv åt gången. Man kan inte använda två enheter samtidigt på samma konto.
Ni som kört Connect ett tag, varför kan man inte spela från PC till reciever? Skulle vilja använda min bärbara dator eller surfplatta med win 8.1. Är det något som kommer eller? Funkar från min Iphone eller min gamla Android platta men vore bra om det gick att spela från dator också, fattar inte varför de inte fixat det!
Det kommer nog. Spotify slår på stora trumman innan allt är på plats.
Postad 25 januari 2014 - 11:11
Hur fungerar det om man är flera i hushållet och man bara har ett spotify (premium) konto? Antar att alla som vill använda spotify connect här hemma behöver logga in på premium kontot på sina telefoner (om man vill slippa reklam)?
Sättet att göra detta är att se till att man använder offline-mode på telefonen.
Redigerat av janern, 25 januari 2014 - 11:12.
Postad 25 januari 2014 - 11:42
Sättet att göra detta är att se till att man använder offline-mode på telefonen.
Tack. Man lär sig något nytt hela tiden. Trodde inte att det gick. Då kan man alltså ha ett konto för hela familjen om alla kör offline-läget.
Postad 25 januari 2014 - 13:14
Postad 27 januari 2014 - 10:11
MVH/Pelle
Postad 27 januari 2014 - 22:25

Redigerat av Turbovin, 27 januari 2014 - 22:26.
Postad 29 januari 2014 - 13:52
Trodde Spotify Connect endast tilläts inom samma nätverk.
När den väl är igång kan jag inte stänga av den heller, utan receivern kommer alltid att vara På tills man kommer hem.
Postad 29 januari 2014 - 14:51
Lite dåligt att man kan sätta igång recievern med Spotify connect från jobbet, utan att vara ansluten till samma nätverk.
Trodde Spotify Connect endast tilläts inom samma nätverk.
När den väl är igång kan jag inte stänga av den heller, utan receivern kommer alltid att vara På tills man kommer hem.
Det är precis det som är tanken med connect att du ska kunna styra var du vill ha ljudet utan att vara ansluten. Är din förstärkare någorlunda intelligent så har den en automatisk avstängning. Väljer du att spela upp i din telefon istället för förstärkaren så ska förstärkaren sluta spela och gå ner i viloläge.
Postad 07 februari 2014 - 16:27
Postad 10 februari 2014 - 09:15
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar