Postad 05 December 2013 - 23:07
Postad 06 December 2013 - 00:39
2 element känns vettigt 3 är häftigt men egentligen opraktiskt ur placerings synpunkt och vikten då som XTZ själva nämnde. Antar att det hänger på samma anledning som dom slutade med W12.16DSP. Jag frågade för längesen varför den försvann svaret var att det hade med vikten och frakten till kund att göra blev en halv pall eller nått sånt
Bättre med fler moduler utplacerade än 2st stora som gör samma jobb.
XTZ ni kör väl med 30mm MDF varför inte 19mm och bra stagning för att hålla nere vikten? det gör väldigt stor skillnad på innervolymen och vikten på lådan. Räknade själv på de med mina lådor och skillnaden mellan 19mm och 22mm samma yttermått på lådan gjorde 7liter på innervolymen.
30mm är det bara i fronten isf tror jag, om jag minns rätt är den byggd i 25mm runt om, stagen inuti lådan är dock lite klena enligt mig oxå (10mm), där hade man gärna kunnat öka på massan lite.
XTZ, det ska bli riktigt intressant att få ta del av informationen utav era större subbar sen framöver
Redigerat av xtraljud, 06 December 2013 - 00:54.
Postad 08 December 2013 - 11:53
Lär väl vara därför att det kommer mindre varianter också
Man får hoppas att det går bra med lanseringarna, XTZ är ett märke man gott kan unna det! Typ halva priset på CInema jämfört med M&K's stora känns riktigt intressant - och det brukar ju ligga lite tyngd bakom deras påståenden. Så vi får hoppas att det är så bra som de säger?!
Postad 08 December 2013 - 12:16
Postad 08 December 2013 - 13:20
Redigerat av RobNB, 08 December 2013 - 13:21.
Postad 08 December 2013 - 13:40
och om modellen med 2st 12" är 2/3 utav höjden med samma design som divine så är det ju en grymt snygg design även för basmoduler.
Postad 08 December 2013 - 13:43
Blir lite svår möblerat hos mig i så fall.
Postad 08 December 2013 - 13:50
SVS PC13Ultra är 120cm så har man plats till dom borde man få plats med 3*12" i ett Divine skal
Redigerat av MattiasBGD, 08 December 2013 - 13:53.
Postad 08 December 2013 - 14:34
Kanske som att ha 3st subblådor ovanpå varandra.? bara en tankeHar lite svårt att skapa mig en bild hur den största med 3x12" kommer att se ut (storleken)
Postad 08 December 2013 - 14:38
Postad 08 December 2013 - 16:48
Med M&K systemen får man garanterat pröjsa en rejäl slant för THX certifieringen men vad är det värt om man tycker att ett annat icke certifierat system låter bättre. Jag hade aldrig betalat nypris för mitt system men det jag betalade gjorde det till ett fynd
Precis! Spelar väl ingen roll vad det står på grejerna, likaväl som en Musik-DVD med "bara" Dolby Digital kan få en Blu-ray med DTS-MA att låta skit...
Postad 09 December 2013 - 00:33
Postad 09 December 2013 - 19:31
Mitt problem är att jag inte har så mycket kvar på sidorna
Och jag vill inte gå ner i storlek på duken häller. Men ingenting är omöjligt.
Ljudtransparent duk kallas det
Postad 09 December 2013 - 19:50
Bas påverkas förmodligen väldigt lite utav en duk.
Men duken kan påverkas av bas ;-)
Postad 09 December 2013 - 20:39
Jo de e så sant så. Men jag har svårt för att gömma så fina sakerLjudtransparent duk kallas det
I så fall skulle mitt rum se heeeelt annorlunda ut
Postad 10 December 2013 - 15:55
Tyvärr sitter jag inte inne på så mycket information som jag kan dela med mig. Känns dumt också när arbetat fortfarande pågår, speciellt för de större modellerna av subwoofers. Det jag kan säga är att de större modellerna blir som att bygga på den mindre med en respektive två sektioner till fast utan delen med basreflex porten, endast en port nertill för varje subwoofer. Varje element kommer att ha en egen förstärkare.
I fallet med Cinema serien så har vi hjälp av ingenjörer från ett företag som tidigare har utvecklat produkter åt MK Sound. De har också konstruerat subwoofers åt SVS, Velodyne, Ken Kreisel och MK Sound. Så de vet verkligen vad de gör. Det är därför vi kan vara kaxiga. Sen kommer priset vara bra mycket lägre än tidigare nämnda märken.
/Joel
Postad 10 December 2013 - 18:17
Fy va detta låter spännande. Kul att ni får sådan trevlig hjälp, nu har man verkligen något att se framemotSorry att jag har varit seg på att svara. Det har varit helg plus mycket att göra. Om det är något som jag inte svarar på nedan så ställ frågan igen eller skicka pm/mail.
Tyvärr sitter jag inte inne på så mycket information som jag kan dela med mig. Känns dumt också när arbetat fortfarande pågår, speciellt för de större modellerna av subwoofers. Det jag kan säga är att de större modellerna blir som att bygga på den mindre med en respektive två sektioner till fast utan delen med basreflex porten, endast en port nertill för varje subwoofer. Varje element kommer att ha en egen förstärkare.
I fallet med Cinema serien så har vi hjälp av ingenjörer från ett företag som tidigare har utvecklat produkter åt MK Sound. De har också konstruerat subwoofers åt SVS, Velodyne, Ken Kreisel och MK Sound. Så de vet verkligen vad de gör. Det är därför vi kan vara kaxiga. Sen kommer priset vara bra mycket lägre än tidigare nämnda märken.
/Joel
Postad 12 December 2013 - 09:41
Skulle vara väldigt intressant att får höra om någon av de nya subbarna i samma prisklass som ICE kommer att finnas i vitt så det är värt att vänta in och se vad det är.....
Något Joel kan/får uttala sig om månne?
Postad 12 December 2013 - 12:49
Trådens charm är ju att läsa om nyheter från XTZ, gärna innan dom är officiella vilket ger en "minhembio-exklusiv" känsla.
Så inlägg gällande andra märken görs mer än gärna i dess respektive trådar.
-----------
Tråd rensad på off-topic inlägg.
Redigerat av Nahaz, 12 December 2013 - 12:50.
Postad 12 December 2013 - 14:59
Bifogad fil(er)
Postad 12 December 2013 - 15:33
frågan är bara vad den kommer att kosta.
Postad 12 December 2013 - 17:16
3x12 x 2
Ett måste framöver.
Snäääälllllaaaa Joel, ett ca pris på en 3x12 snälla
Postad 12 December 2013 - 19:06
Funderar allvarligt på att köpa en ICE subwoofer. Efentligen är det enda som hindrar mig färgen då jag helst vill ha en vit. BK Monolith+ finns ju i vitt så det är också ett alternativ om jag skall vara stenhård på den punkten.
Skulle vara väldigt intressant att får höra om någon av de nya subbarna i samma prisklass som ICE kommer att finnas i vitt så det är värt att vänta in och se vad det är.....
Något Joel kan/får uttala sig om månne?
Inga vita subwoofers på gång det närmaste halvåret, kanske senare.
3 gånger tolvan såg brutal ut
frågan är bara vad den kommer att kosta.
De uppgifterna jag har är ett planerat pris på ungefär 15 000 kr för 3x12.
Vi kommer att ha introduktionspris på alla högtalare i Cinema serien nu i början vid förbokning.
Jag återkommer med mer info snart.
/Joel
Postad 12 December 2013 - 19:35
Exempel: 30% rabatt på M2 master vid pre-order
men det finns möjlighet till bättre rabatter om man är villig att skriva recension :-) och det vill man ju.
Skulle vara kul med lite priser så man kan börja tänka på hur man ska finansiera det hela
Postad 12 December 2013 - 19:36
Visst gör den, 2st skulle man haft
haha ja och ett dubbelt så stort rum så dom ryms
ne man vart lite små sugen på att lägga ut min svs sb13 ultra och skaffa sig en xtz.
tror dock inte att min sambo skulle hålla med.
15000 kr känns som ett helt okej pris.
vad väger den?
Postad 12 December 2013 - 19:45
Är riktigt nyfiken på m2 master samt trippel subben.
Redigerat av robert293, 12 December 2013 - 20:44.
Postad 12 December 2013 - 20:43
Inga vita subwoofers på gång det närmaste halvåret, kanske senare. De uppgifterna jag har är ett planerat pris på ungefär 15 000 kr för 3x12. Vi kommer att ha introduktionspris på alla högtalare i Cinema serien nu i början vid förbokning. Jag återkommer med mer info snart. /Joel
Väldigt trevligt, 3x12" basen är ju den mest intressanta produkten utav dom nya produkterna, kommer lätt bli två st sådana subbar i mitt rum framöver.
Kul!
Postad 12 December 2013 - 21:01
Postad 12 December 2013 - 21:22
3x12" kommer att landa hos mig oxå. Målet är 2st men man får nöja sig med en först i början.
Köper jag hus nästa år och fixar ett biorum så blir det garanterat 2 stycken sånna basar :-)
Äntligen någon som vågar fläska på, vilket känns helt rätt med hur marknaden börjar se ut hur mer folk bygger dedikerade rum för film
Redigerat av fristil, 12 December 2013 - 21:23.
Postad 12 December 2013 - 23:36
3x12" kommer att landa hos mig oxå. Målet är 2st men man får nöja sig med en först i början.
Ja man kan ju börja med först enbart 1 (3)
Jag tycker nu även att designen har blivit ljusår bättre på nya Cinema serien jämfört mot tex en 12.18 ICE, subbarna ser jätte bra ut nu.
Postad 13 December 2013 - 05:45
I mitt fall så vågar jag inget annatJa man kan ju börja med först enbart 1 (3)
Jag tycker nu även att designen har blivit ljusår bättre på nya Cinema serien jämfört mot tex en 12.18 ICE, subbarna ser jätte bra ut nu.
Fast 12.18 ICE matchar bättre med mina 100.49:or. Sen så är jag väldigt osäker om jag får plats, men det går ju alltid trolla hehe.
Redigerat av RobNB, 13 December 2013 - 07:44.
Postad 13 December 2013 - 07:48
Sen så finns det så pass bra grejer på marknaden att man kan få bättre upplevelse hemma. Det som är kul med XTZ är att dom gör bara saker för en rimlig slant, behöver inte kosta en förmögenhetKöper jag hus nästa år och fixar ett biorum så blir det garanterat 2 stycken sånna basar :-)
Äntligen någon som vågar fläska på, vilket känns helt rätt med hur marknaden börjar se ut hur mer folk bygger dedikerade rum för film
Kul att dom satsar på så pass seriösa subbar. Mer bas till folket
Postad 13 December 2013 - 08:25
Vi kommer att ha introduktionspris på alla högtalare i Cinema serien nu i början vid förbokning.
Jag återkommer med mer info snart.
/Joel
Låter lovande, har gått och funderat på 2 st 12.18 ICE, men avvaktar den nya serien och ett förhoppningsvis förmånligt intro erbjudande
Postad 13 December 2013 - 08:30
Postad 13 December 2013 - 09:39
Postad 13 December 2013 - 10:27
Finns bara ett sätt att göra rumskorrigering med RA och det är ihop med DSP slutsteget. Med andra ord ihop med dom passiva 12.18p. Vad jag vet iaf.
Kunde svurit på att jag läst att 12.18 ICE hade inbyggt DSP som man kunde ställa in automatiskt med RA2.. men kan inte hitta det någonstans nu..
Postad 13 December 2013 - 10:51
Det var antaligen en sån här jag hade tittat på, som tyvärr inte verkar säljas längreKunde svurit på att jag läst att 12.18 ICE hade inbyggt DSP som man kunde ställa in automatiskt med RA2.. men kan inte hitta det någonstans nu..
Kommer det att komma någon efterföljare?
Postad 13 December 2013 - 11:08
Postad 13 December 2013 - 11:10
Undrar om konkurrenterna biter hårt i skrivbordsskivan nu
Postad 13 December 2013 - 11:23
Kommer ni satsa på mer och högre djupnas i singel 12an jämfört med 12.18 ice?
Vet ej, den informationen jag har är att den eventuellt kommer att spela lite bättre högre upp för att matcha M6.
Djupbasen ska nog vara liknande som 12.18 ICE. Jag väntar på riktig mätdata och resultat.
Jag längtar tills man får se mätningar på den nya 3x12 subben.
Undrar om konkurrenterna biter hårt i skrivbordsskivan nu
Jag har fått se lite snabba preliminära resultat från max SPL mätning från 1 m och 2 m. Det ser riktigt bra ut.
Nu ska det tweakas lite till och pressa förstärkarna hårdare.
/Joel
Postad 13 December 2013 - 11:32
Måste bara höra dessa sen, tycker det är riktigt kaxigt att släppa en sån här produkt för ynka 15k
Postad 13 December 2013 - 13:15
Även lådorna verkar ju nu vara mer tilltagna och med kraftigare stagning etc
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
503 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?