Postad 08 January 2014 - 16:58
Postad 09 January 2014 - 22:47
Men har tappat förtroendet lite för Yamaha.. I believe it when I see it..
Postad 11 January 2014 - 17:43
Jag är i samma sits som du. Köpte en RX-A830 i slutet av november mycket baserat på att Yamaha lovade att Spotify Connect skulle fungera.
Det framgår ju av videosnutten på deras hemsida att menyalternativet "Spotify" finns, men icke, det är bara bluff verkar det som.
Det saknas på min trots senaste firmware och Android-.appen saknar knappen för att flytta över till receivern.
YAMAHA - skärp er - informera åtminstone på er hemsida vad som gäller!
Postad 12 January 2014 - 11:05
http://community.spo.../520918/page/15
"I received an email a few weeks ago from Yamaha Netherlands. It seems that they finished the update and forwarded this to spotify to test the software. Let's hope Spotify has positive results so Yamaha can push the update to all foreseen yamaha devices!!!"
dvs. samma sak som jag fick höra från Hembiobutiken (de hade fått ett mail från någon marknadschef på Yamaha) och Silverpilen fick från Yamaha i Sverige.
Jag tycker liksom yama750 att de borde gå ut med info på hemsidan och ge ett preliminärt datum (för det borde ju Spotify kunna ge dem!) när den kommer att släppas.
Förutom Spotify Connect så är jag väldigt nöjd med RX-V775:an.
Redigerat av henrsve, 12 January 2014 - 11:05.
Postad 22 January 2014 - 19:42
Postad 22 January 2014 - 20:50
Några veckor var vad jag hörde. Enl uppgift arbetar de just nu med 2014 års modeller och xx7x modellerna. Nästa i pipen blir Aventage xx30 modellerna.
källa?
Postad 22 January 2014 - 22:44
Postad 23 January 2014 - 08:02
http://download.yama...&asset_id=61429
Dock ännu inget för 2012-års modeller.
Redigerat av Unregistered1384, 23 January 2014 - 08:07.
Postad 23 January 2014 - 08:59
Vad snackar ni om? Verkar ju som det finns ny firmware för er nu!
Äntligen!
ska springa hem efter jobbet och testa ikväll
Postad 23 January 2014 - 10:12
Va bra!
Tack så mycket för infon.
Postad 23 January 2014 - 11:23
Uppdaterade precis programvaran på min RX-V775 till ver. 1.46 och körde igång Spotify på en Android Nexus 7. Spotify Connect fungerar problemfritt och det går att spela både på Main Zone och i Party Mode.
Tyvärr har jag inte kommit underfund med hur man kör Connect mot enbart Zone 2 och samtidigt kör något annat på Main.
Ingen big deal i sammanhanget men en nice to have....
Postad 23 January 2014 - 18:16
Äntligen tack för informationen. Jag har hängt på support sidan varje vecka dom senaste 3 månaderna, så uppdateringen måste ha kommit för max ett par dagar sedan. Testade installera på min RX-A3030 och det funkade fint tillsammans med spotify appen i min gamla Samsung S2.
Postad 23 January 2014 - 22:59
Körde in via usb på min rx-v775 och efter ca 10 minuter var det klart. Funkar hur bra som helst och batteriet på mobilen slipper dräneras direkt som vid airplay.
Enda nackdelen som jag tror att de kommer att fixa framöver är att volymen inte höjs och sänks enkelt via telefonen utan du måste gå in och trycka på connectknappen först (dvs låsa upp telefonen). Ingen jättegrej men när man kör via blåtand är man van att det funkar.
Nu slipper man gå in på dessa trådar flera gånger per dag för att se om något har hänt :-)
Postad 23 January 2014 - 23:30
Postad 24 January 2014 - 00:17
Vad är bäst/mest säkert, uppdatering över nätverk eller över USB?
Postad 24 January 2014 - 10:00
Pakade just upp min A830, vågade inte installer uppdateringen över nätverk.
Vad är bäst/mest säkert, uppdatering över nätverk eller över USB?
Vet inte om det är någon skillnad egentligen men om man ska gissa på något så tror jag USB är "säkrare", själv uppdaterade jag över nätverket och det funkade prima..
Postad 24 January 2014 - 18:14
Postad 24 January 2014 - 18:35
Postad 25 January 2014 - 11:35
Ingen som hört något när RX-A1020 kommer få uppdatering så Spotify connect fungerar?
Nej det är bara 2013 års modeller som ska ha denna funktion är vad jag läst mig till
Yamaha borde ju nämnt det det annars:
http://se.yamaha.com/sv/news_events/audio_visual/spotify/
Postad 25 January 2014 - 15:11
Kalas!
Det enda frågetecknet jag har är kvaliteten, är det inställningarna i telefonen som styr eller kör den "automatiskt" på 320? Hittar ingen info alls om det...
Postad 26 January 2014 - 23:05
Postad 27 January 2014 - 17:51
Dock var jag på jobbet idag och drog igång spotify och fick inget ljud (Telefonen uppkopplad via vanliga 3G bara). Såg att min förstärkare var förvald. Valde telefonen och tänkte inte mer på det. Döm av min förvåning när jag ser att förstärkaren är på när jag kommer hem!? Testade då att dra igång telefonen (som fortfarande bara har 3G-koppling, d.v.s. inget WIFI igång överhuvudtaget).
Inga problem att skicka ljudet till förstärkaren.. Min fråga nu.. Hur går det till ? Hur kan jag styra om ljudet till min förstärkare via min mobiltelefon när jag inte ens finns i samma lokala nätverk? Förstärkaren måste ju ligga och ha en ständig TCP el UDP-koppling mot min telefon för att lyckas med detta? Den skulle aldrig komma igång min brandvägg annars.
Måste nog scanna av mitt nätverk på trafik för att se vad som faktiskt händer här. Gillar inte riktigt att det går att starta förstärkaren på vilket avstånd som helst?
Postad 27 January 2014 - 18:01
Postad 27 January 2014 - 18:32
Förstärkaren kanske alltid är "uppkopplad" direkt mot Spotify's servrar? NSA - släng dig i väggen. Nu är det Spotify som är den största boven!
Hehe ja, känns ju inte vidare trevligt det heller..
Vill ju inte direkt att någon ska kunna komma åt min förstärkare och dra på full volym när man inte är hemma... Kan gå ganska illa då
Ska ta och kika lite på loggarna i nätverket och kolla hur det ser ut. Får peta igång wireshark och kolla läget helt enkelt..
EDIT: Jajjamen, ser ut som förstärkaren har en koppling mot Spotify:s servrar konstant (trots att förstärkaren är avstängd). I min brandvägg har jag kopplingar mot iaf en av Spotifys servrar på port 443 (troligen HTTPS) som hela tiden är ESTABLISHED.
Känns väl inte helt bra tycker jag inte.. Vad mer för information kan dom få tag i?
Alltså, vem som helst som nån gång får tillgång till mitt nätverk kan ju komma åt förstärkaren och starta igång ljud. Efter det kan alltså denna person när som helst kicka igång min förstärkare och spela musik.
Är ju ingen inloggning eller liknande på detta.. Känns ju som en helkonstig lösning det här?! Extremt osäker lösning iaf.
Redigerat av widde, 27 January 2014 - 18:39.
Postad 27 January 2014 - 18:45
Vi vet ju redan att det ska komma i receivrarna, och därför undrade jag när stödet kommer. Inte om det kommer.
Yamaha är fasen sega på uppdateringar och extremt dåliga på att uppdatera sin information.
När jag mailade Yamaha´s produktchef i höstas fick jag svaret att de skulle komma uppdatering andra veckan i december (2013).
Problemet vad jag förstår är inte Yamaha utan Spotify som har problem med at hålla tidschemat.
Men nu är det snart februari 2014 så man undra om det är samma problem nu. Ngn info verkar de inte vilja komma med.
Postad 27 January 2014 - 18:52
gäller för 2012 årsmodellerNär jag mailade Yamaha´s produktchef i höstas fick jag svaret att de skulle komma uppdatering andra veckan i december (2013).
Problemet vad jag förstår är inte Yamaha utan Spotify som har problem med at hålla tidschemat.
Men nu är det snart februari 2014 så man undra om det är samma problem nu. Ngn info verkar de inte vilja komma med.
Postad 27 January 2014 - 20:05
När jag mailade Yamaha´s produktchef i höstas fick jag svaret att de skulle komma uppdatering andra veckan i december (2013).
Ny firmware har ju kommit
Postad 27 January 2014 - 20:29
Har inte förstärkaren en riktig strömbrytare?Hehe ja, känns ju inte vidare trevligt det heller..
Vill ju inte direkt att någon ska kunna komma åt min förstärkare och dra på full volym när man inte är hemma... Kan gå ganska illa då
Postad 27 January 2014 - 20:49
Provade att stänga av wifi på min Iphone och se! Det funkade att väcka förstärkaren ur strömsparläget och börja spela upp en låt, märkligt att inte min brandvägg blockerar det!Installerade nya firmwaren igår och funkar ju väldigt bra.
Dock var jag på jobbet idag och drog igång spotify och fick inget ljud (Telefonen uppkopplad via vanliga 3G bara). Såg att min förstärkare var förvald. Valde telefonen och tänkte inte mer på det. Döm av min förvåning när jag ser att förstärkaren är på när jag kommer hem!? Testade då att dra igång telefonen (som fortfarande bara har 3G-koppling, d.v.s. inget WIFI igång överhuvudtaget).
Inga problem att skicka ljudet till förstärkaren.. Min fråga nu.. Hur går det till ? Hur kan jag styra om ljudet till min förstärkare via min mobiltelefon när jag inte ens finns i samma lokala nätverk? Förstärkaren måste ju ligga och ha en ständig TCP el UDP-koppling mot min telefon för att lyckas med detta? Den skulle aldrig komma igång min brandvägg annars.
Måste nog scanna av mitt nätverk på trafik för att se vad som faktiskt händer här. Gillar inte riktigt att det går att starta förstärkaren på vilket avstånd som helst?
Nej!Har inte förstärkaren en riktig strömbrytare?
Postad 27 January 2014 - 21:02
Provade att stänga av wifi på min Iphone och se! Det funkade att väcka förstärkaren ur strömsparläget och börja spela upp en låt, märkligt att inte min brandvägg blockerar det!
Nej!
Enligt min brandvägg finns det ständigt en koppling mot en av spotifys servrar på port 443, man går alltså via nätet mot spotifys servrar när man styr sin förstärkare och inte via det trådade/trådlösa nätverket (som det verkar vara när man kör airplay)). Finns det en ständig koppling ut från brandväggen så blockar ju inte den något. Initierad koppling inifrån nätverket med godkända protokoll och portar blockar ju inte brandväggen (om brandväggen inte kolla vad paketen innehåller för nåt och blockar icke ok trafik, vilket de flesta hemmaroutrar/brandväggar inte gör).
Gillar faktiskt inte denna lösning riktigt. Ska vara OK att starta om man befinner sig i samma nätverk som förstärkaren, men fasen inte varifrån som helst?!
Postad 27 January 2014 - 22:30
Postad 28 January 2014 - 07:37
Har provat på min nyinköpta RX-A830 och det verkar grymt men jag måste nog lägga in en liten varning, max volym på slidern i connectdelen av spotifyappen = full volym på receivern. Fråga inte mig hur jag vet det
Nu hände det inget med mina högtalare och det är ju logiskt när man tänker efter då det är receivern man styr men borde kanske läggas till nån varning.
Bra idé är att begränsa maxvolymen i inställningarna, så att man inte kan göra sådana misstag
Been there, done that
Jag har satt min på -10 som maxvolym, så råkar man inte göra sådana eventuellt ödesdigra misstag hehe
Postad 29 January 2014 - 00:11
Enligt min brandvägg finns det ständigt en koppling mot en av spotifys servrar på port 443, man går alltså via nätet mot spotifys servrar när man styr sin förstärkare och inte via det trådade/trådlösa nätverket (som det verkar vara när man kör airplay)). Finns det en ständig koppling ut från brandväggen så blockar ju inte den något. Initierad koppling inifrån nätverket med godkända protokoll och portar blockar ju inte brandväggen (om brandväggen inte kolla vad paketen innehåller för nåt och blockar icke ok trafik, vilket de flesta hemmaroutrar/brandväggar inte gör).
Gillar faktiskt inte denna lösning riktigt. Ska vara OK att starta om man befinner sig i samma nätverk som förstärkaren, men fasen inte varifrån som helst?!
Testade att stänga av WiFi på min Samsung S2 och då funkade det inte att starta Spotify på min RX-A3030. Stängs WiFi verkligen av på din iPhone?
Postad 29 January 2014 - 13:39
Postad 02 February 2014 - 18:30
Tycker man borde kunna logga in och ta bort connectade mobiler eller ha någon form av admin möjlighet.
Att kunna stänga av receiver med spotify hade varit bra, på funkar ju
Postad 11 February 2014 - 21:39
Ang. starta förstärkare på distans, så skulle svärfar skoja till det litegrann och satte igång min rx-A830 på 7mils avstånd. Tyvärr kunde han inte höra volymen jag satt ovetandes 5m bort och vaknade verkligen till liv då det blev väl högt! Var inte kul kan jag lova..
Tycker man borde kunna logga in och ta bort connectade mobiler eller ha någon form av admin möjlighet.
Att kunna stänga av receiver med spotify hade varit bra, på funkar ju
Skulle visa denna funktion med Spotify Connect för en på jobbet och detta var ca 15 mil hemifrån och jag tänkte inte mer på det! Men min tjej undrade vad min nya Receiver hade för sig då hon berättade att filmen plötsligt bytt ljud från TV till Spotify mitt på dagen då hon var sjuk och hemma från jobbet.
Det märkliga i det hela är ju att det går att starta receivern (i mitt fall RX-A2030) via Spotify men inte via AV-Controller Appen. Gillar inte heller detta att man kör Spotify via deras server och inte lokalt.
Postad 12 March 2014 - 20:54
Skulle visa denna funktion med Spotify Connect för en på jobbet och detta var ca 15 mil hemifrån och jag tänkte inte mer på det! Men min tjej undrade vad min nya Receiver hade för sig då hon berättade att filmen plötsligt bytt ljud från TV till Spotify mitt på dagen då hon var sjuk och hemma från jobbet.
Det märkliga i det hela är ju att det går att starta receivern (i mitt fall RX-A2030) via Spotify men inte via AV-Controller Appen. Gillar inte heller detta att man kör Spotify via deras server och inte lokalt.
Måste ju vara fler än vi som funderat över detta.. Kan dock inte hitta så mycket på google överhuvudtaget om det.
Helt otroligt dåligt att dom inte överhuvudtaget tänkt på säkerheten. Inte alls svårt att faktiskt starta igång stärkaren
och sen vråla på högsta volym.. Inte vidare roligt.
Postad 20 March 2014 - 12:38
Postad 02 April 2014 - 16:31
Men du ställer ju startvolymen i inställningarna, separat för varje zon dessutom. Detta löser detta problem. Jag har ställt min på -40db i zon 1 och -45db i zon 2 och 3, för att smyga igång musiken utomhus.
Fast det hjälper inte att man faktiskt kan starta receivern från precis överallt.. Vad har man för praktisk nytta av att kunna starta sin receiver 10 mil hemifrån? Det räcker väl ändå att det fungerar när man kör via wifi. Sedan att man inte kan ta bort enheter som anslutit sig till förstärkaren är ju ännu värre. Räcker ju med att en kompis eller vem som helst lånar någons wifi tillfälligt och så får dom tillgång till förstärkaren för all framtid. Inte så jättelyckad implementation från Yamaha och/eller Spotifys sida.. Säkerheten glömde dom totalt bort.. Jag vill inte att alla ska ha tillgång till min förstärkare även fast dom är inne på mitt nätverk en stund.
Postad 08 July 2014 - 10:38
Tydligen så skall receivern även ha stöd för HDMI 2.0 med kommande mjukvaruuppdateringar.
Redan i version 1.41. så finns ett visst stöd.
http://se.yamaha.com...0_g/?mode=model
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
23 bilder
306 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?