Upplys mig gärna!
Postad 14 November 2013 - 14:31
Upplys mig gärna!
Postad 14 November 2013 - 14:48
Är själv sugen på en RX-A830 men har egentligen (i dagsläget i alla fall) inte behov av surround. Vill ha bra 2-kanaligt ljud till musik och film tillsammans med en sub.
Är du nöjd med din annars?
Postad 14 November 2013 - 15:10
Har du senaste firmwaren? Version 1.20?
Är själv sugen på en RX-A830 men har egentligen (i dagsläget i alla fall) inte behov av surround. Vill ha bra 2-kanaligt ljud till musik och film tillsammans med en sub.
Är du nöjd med din annars?
Japp har firmware 1.20.. Det finns väl inget stöd för spotify i den firmwaren?
Jag är i övrigt väldigt nöjd med min 830
Gillar ljudkaraktären i Yamahas receivrar. Kör den med XTZ 99.23 som frontar samt 99.22 som center. Audio PRO kuber som surround och en XTZ 12"-subwoofer.
Postad 14 November 2013 - 15:53
Jo har redan sett den sidan, men det finns ju fortfarande inget stöd för spotify i våra yamahareceivrar.....
Som jag skrev, Yamaha har pratat om spotifystöd länge, men det verkar fortfarande inte finnas i våra receivrar..
Postad 14 November 2013 - 17:07
Var vill du komma?
Är uppkopplad mot mitt lokala nätverk, så om den hade haft stöd för det så hade det ju gått att streama till receivern..
Lämna gärna en kommentar vad du menar med länken o inte bara skicka ut länkar
Redigerat av widde, 14 November 2013 - 17:09.
Postad 14 November 2013 - 17:26
Ok, jag skickar inga mer länkar eller lämnar nån information pga att du kanske redan läst artiklarna.Var vill du komma?
Har läst den där artikeln också. det finns ju fortfarande inget stöd för det i yamahareceivrar. Jag har då inte lyckats få upp någon speaker i mina spotify -appar varken i min android, iPhone eller ipad..
Är uppkopplad mot mitt lokala nätverk, så om den hade haft stöd för det så hade det ju gått att streama till receivern..
Lämna gärna en kommentar vad du menar med länken o inte bara skicka ut länkar
Postad 14 November 2013 - 17:29
Ok, jag skickar inga mer länkar eller lämnar nån information pga att du kanske redan läst artiklarna.
Vi vet ju redan att det ska komma i receivrarna, och därför undrade jag när stödet kommer. Inte om det kommer.
Yamaha är fasen sega på uppdateringar och extremt dåliga på att uppdatera sin information.
Postad 14 November 2013 - 17:35
I sista länken jag skickade så har ju receivern testats med Spotify Connect. Hur gick det till egentligen? Har man haft stöd och sedan tagit bort det?Vi vet ju redan att det ska komma i receivrarna, och därför undrade jag när stödet kommer. Inte om det kommer.
Yamaha är fasen sega på uppdateringar och extremt dåliga på att uppdatera sin information.
Postad 14 November 2013 - 17:39
Enligt produktchefen på Yamaha skall det funka på de senaste modellerna från Yamaha i mitten på november och de äldre, typ RX-A1020 ngr veckor senare.
Postad 14 November 2013 - 17:47
Ett klipp från en annan Spotifytråd:
Enligt produktchefen på Yamaha skall det funka på de senaste modellerna från Yamaha i mitten på november och de äldre, typ RX-A1020 ngr veckor senare.
Vilka äldre ska få det? Sist jag kollade så fanns ingen i Aventageseriens äldre modeller med på listan över kompatibla receivers.
Redigerat av Hooligan, 14 November 2013 - 17:54.
Postad 14 November 2013 - 20:29
I sista länken jag skickade så har ju receivern testats med Spotify Connect. Hur gick det till egentligen? Har man haft stöd och sedan tagit bort det?
Hmm undrar jag med.. Jag får det inte att funka eller ser nåt spår av det här hemma iaf... Skulle bli överlycklig om någon kunde förklara hur jag får igång det om det nu finns i receivern..
Men kanske kommer i dagarna då om det nu skulle dyka upp i mitten av november.
Jag har firmware 1.20 och det verkar vara den senaste.
Postad 14 November 2013 - 20:34
Jag har pratat med produktchefen på Yamaha och han säger att det ska komma igång i mitten på nov. Problemet enligt han är att Spotify inte hinner med att fixa till det i tid. Han sa att det skulle vara klart i mitten på nov, typ nu alltså.
Jag har en 1020 och den skall få detVilka äldre ska få det? Sist jag kollade så fanns ingen i Aventageseriens äldre modeller med på listan över kompatibla receivers.
Postad 15 November 2013 - 00:25
Jag har pratat med produktchefen på Yamaha och han säger att det ska komma igång i mitten på nov. Problemet enligt han är att Spotify inte hinner med att fixa till det i tid. Han sa att det skulle vara klart i mitten på nov, typ nu alltså.
Jag har en 1020 och den skall få det
Vad ska spotify fixa till?
Flera andra märken har ju redan spotify connect integrerat?
Rimligtvis finns det nåt api mot spotify som används?
Kan ju inte vara per receivermärke direkt?
Postad 15 November 2013 - 07:22
Jag har en 1020 och den skall få det
Vart har du hört det? För jag kan fortfarande inte hitta nån info om det. Vore ju konstigt om de skulle hålla det hemligt!
Redigerat av Hooligan, 15 November 2013 - 07:33.
Postad 15 November 2013 - 08:44
Är sugen på en RX-A830 men kommer säkerligen inte köra så mycket surround. Är stereo-ljudet bra? *Funderade annars på en Yamaha R-N500 men prisskillnaden är ju inte så stor...
Redigerat av Unregistered1130, 15 November 2013 - 08:56.
Postad 15 November 2013 - 10:58
Widde: Tack för input!
Är sugen på en RX-A830 men kommer säkerligen inte köra så mycket surround. Är stereo-ljudet bra? *Funderade annars på en Yamaha R-N500 men prisskillnaden är ju inte så stor...
Kan tyvärr inte svara hur rx-a830 presterar i stereo jämfört med R-N500. Har dock tittat på R-N500 och den verkar ju ha potential. Tycker dock att 830 är riktigt bra i stereo. Hade tidigare en onkyo tx-sr805 (alltså några prisklasser upp jämfört med rx-830) och jag föredrar Yamahas ljud. Klart fint ljud med bra tryck i botten. Ganska neutralt ljud skulle jag säga. Drar mer åt det mörka hållet än det ljusa, iallafall i min uppsättning
Går inte jämföra hur den låter i butik...lyssnade på den på Elgiganten (eller rättare sagt 820 och 1020) och där lät det inte särskilt imponerande, troligtvis p.g.a jättestora lokaler. Men här hemma låten den grymt
Redigerat av widde, 15 November 2013 - 11:00.
Postad 17 November 2013 - 13:19
Postad 17 November 2013 - 21:31
Postad 22 November 2013 - 22:06
Då jag har bio:n i ett separat rum så är jag inte alls intresserad av de extra kanalerna för högtalarna i vardagsrummet och har därmed sneglat på Yamaha R-N500 men avvaktar lite i väntan på firmware uppdatering och vad konkurrenterna hittar på.
Dessutom tycker jag historiskt att Yamha brukar ha svängiga priser, så tror man kan spara en tusenlapp eller två genom att ha lite is i magen (bara att se prishistoriken på rx-ax830, var 1500kr billigare för 1 och en halv månad sedan).
Antar att ingen firmware uppdatering har kommit ännu?
Postad 08 December 2013 - 08:04
Redigerat av Unregistered4317f709, 09 December 2013 - 03:49.
Postad 08 December 2013 - 10:23
Postad 14 December 2013 - 21:08
Riktigt dåligt av Yamaha!
Nu får dom fan skärpa sig! Dom har ju basunerat ut detta stöd hur länge som helst nu, men inget stöd kommer!
Postad 15 December 2013 - 20:08
Postad 16 December 2013 - 10:23
Lider med er...
Postad 19 December 2013 - 09:34
Undrar varför Pioneer fick ut Connect så snabbt, men inte Yamaha, Denon och Marantz?Det mest sjuka i det hela är att de lovade ju spotify i 2012-års modeller men så blev de också försenade. Nu har man bara sagt officiellt att 2013-års modeller ska få det och nu är det också försenat rejält. Kanske blir det 2014-års modeller som får Spotify?
Lider med er...
Postad 20 December 2013 - 22:45
Postad 21 December 2013 - 07:57
Riktigt dåligt av Yamaha att inte upplysa om att Spotify Connect ännu inte fungerar! I deras pressrelease från september verkar det som att det bara skulle vara att tuta och köra!
Köpte precis en RX-V775 för att köra Spotify Connect -- ska kanske passa på att byta den mot någon modell från Pioneer (hos vilka det verkar funka) innan öppet köp/bytesrätt går ut.
Jag har en VSX-923 hemma på test. Spotify Connect fungerar bra dock bara i första zonen, VSX-1123 och uppåt ska visst kunna skicka AirPlay etc till andra zonen.
Postad 03 January 2014 - 20:26
Postad 03 January 2014 - 22:18
Något du vet, eller gissar du bara?det kommer på 2014 års modeller
/C
Postad 03 January 2014 - 22:57
Postad 06 January 2014 - 12:02
Postad 06 January 2014 - 12:10
Förstår inte vad problemet är? API:n till Spotify finns ju (uppenbarligen då Pioneer lyckats) så vad är det som dröjer??
Om någon har mer info så säg till! Tänkte beställa en A1030 men det lutar istället åt en Pioneer SC-LX57. Har haft yam tidigare och gillar ljudet och interfacet.
//Z0t
Postad 06 January 2014 - 12:13
Skulle inte stödet för Spotift Connect kommit i typ oktober/november??? Det skulle inte förvåna en om yamaha kör det som en "nyhet" till 2014 års modeller. Många som säkert köpt i tron om att det ska komma en firmware-uppdatering.
Förstår inte vad problemet är? API:n till Spotify finns ju (uppenbarligen då Pioneer lyckats) så vad är det som dröjer??
Om någon har mer info så säg till! Tänkte beställa en A1030 men det lutar istället åt en Pioneer SC-LX57. Har haft yam tidigare och gillar ljudet och interfacet.
//Z0t
Skulle de göra det så skulle de få VÄLDIGT många irriterade kunder kan jag lova! Men man vet ju inte, som enskild konsument har man ju inte mycket att säga till om.
Får man reklamera produkten om det visar sig att den inte fick stöd för Spotify Connect?
Postad 07 January 2014 - 10:34
Postad 07 January 2014 - 13:14
http://se.yamaha.com...s/audio-visual/
http://se.yamaha.com...visual/spotify/
Skulle jag göra en okvalificerad gissning kommer det i slutet av januari. Detta är inte underbyggt med någon fakta ö.h.t.
Postad 07 January 2014 - 14:06
Jag pratade med Yamaha i somras o de trodde på en uppdatering jättesnart redan då, så ha inga förhoppningar. Då hade jag en 3020 hemma på prov. Han påstod den skulle få spotify.Pratade just med hembiobutiken som har haft kontinuerlig kontakt med Yamaha gällande detta. De har inget exakt datum men det är androidklienten som det jobbas på och det är ivägskickat till Spotify för godkännande om jag förstod det hela rätt. Att det jobbas på det hela i kombination med att de har en stor blänkare på deras hemsida gjorde att jag kände mig trygg i köpandet av en Yamaha RX-V775.
http://se.yamaha.com...s/audio-visual/
http://se.yamaha.com...visual/spotify/
Skulle jag göra en okvalificerad gissning kommer det i slutet av januari. Detta är inte underbyggt med någon fakta ö.h.t.
Redigerat av Unregistered1384, 07 January 2014 - 14:07.
Postad 07 January 2014 - 19:00
Jag pratade med Yamaha i somras o de trodde på en uppdatering jättesnart redan då, så ha inga förhoppningar. Då hade jag en 3020 hemma på prov. Han påstod den skulle få spotify.
Jo fast det var ju endast muntligt, nu har det stått på hemsidan en längre tid. Om de backar nu (när de specat alla modeller) så kommer de få badwill som heter duga.
Men men, man VET ju som sagt inte. Men att det faktiskt fungerar på 2013 års modeller är det ju ingen tvekan om:
http://www.youtube.c...h?v=BLoCydYBa5U
Dock så kan jag tycka att Yamaha borde kunna få fram ett datum så att det inte blir några oklarheter. Jag gissar att de redan förlorat en del kunder som just inte pallat att vänta pga ovissheten.
Nåja den som lever får se
Postad 08 January 2014 - 08:14
Något som vet hur man styr kvaliteten på materialet som går ifrån Spotify-->Receivern? Är det samma inställning som man har i telefonen eller? Det känns ju som att man definitivt vill att förstärkaren tar emot den högsta möjliga bitraten (= "extreme" i Spotify inställningarna).
Postad 08 January 2014 - 08:27
Använder du Airplay borde det vara Spotifyappen som styr då man kan ändra streamingkvaliten i den. Kör du däremot med en förstärkare försedd med Spotify så använder man väl förstärkarens app, eller? Jag airplayar mitt Spotify till en ATV så jag använder Spotifyappen. Har dock inte provat att ändra kvaliten på streamingen, den står på extreme nu.Detta är riktigt dåligt av dem, framförallt när de inte kommunicerar ut något samt inte har någon svensk support/kontaktsida (vad jag kan se).
Något som vet hur man styr kvaliteten på materialet som går ifrån Spotify-->Receivern? Är det samma inställning som man har i telefonen eller? Det känns ju som att man definitivt vill att förstärkaren tar emot den högsta möjliga bitraten (= "extreme" i Spotify inställningarna).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 filmer
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?