Rekommendationer upp till 3500 kr
189 svar till detta ämne
Postad 27 januari 2014 - 17:25
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
själv kör jag med dessa,bra bas o sitter skönt! https://www.prisjakt...t.php?p=1607478
Det tvivlar jag starkt på...
Postad 28 januari 2014 - 15:46
Unregistered070bfe47
-
Unregistered070bfe47
-
Forumräv
-
-
946 inlägg
Det tvivlar jag starkt på...
i MITT tycke iaf
Postad 28 januari 2014 - 18:42
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
P7 är typ slut överallt i stockholm .. söder skulle få in i morgon och Sickla den 5:e Feb
Postad 28 januari 2014 - 18:58
Martgus
-
Martgus
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ligger på hotellrummet och bläddrar i Hifi&Musik. 13 testade lurar, P7 vinnare ihop med en annan.
Ger väl inte massor för tidningen men något ska man ju göra, kanske är intressant att åtminstone bläddra i för TS också just nu...
Postad 28 januari 2014 - 19:17
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
läste också det när jag var på ICA igår (tjuvläser lite ibland) men det verkar som de verkligen har rätt, i alla fall om man läser andra recensioner och vad de som har dem tycker. Och det lilla jag har hört av dom är att de låter som de beskriver, finns säkert många som låter lika, nästa och bättre i klassen, men kvalitén är något som sticker ut också. Jag tror det är ett fynd i klassen och kanske köper jag 2 par, ett för att ha on the move och ett par vid datorn på jobbet :-)
Postad 28 januari 2014 - 19:55
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 291 inlägg
haha föreslår ni att det går att enas om vilken hörlur som är bäst. Känns mest som det klassiska ju dyrare och ju mer kända märken desto bättre
Lita på era öron och provlyssna. Hifi & Musik föreslog en gång att Philps SHE750 eller vad fasen det rapplet hette var bäst i test också. Och de rekommenderade även Yamaha RX-V663 som är den sämsta förstärkare jag någonsin lyssnat på. De har någon däröver med totalt motsatt smak hur välljud ska låta helt enkelt men främst så känns de rätt köpta av sina sponsorer som de flesta tidsskrifter...
Redigerat av oqvist, 28 januari 2014 - 19:56.
Postad 28 januari 2014 - 20:10
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
jag håller med dig till fullo :-) och det är ju upp till var och en vilken hörlur man tycker är bäst, alla tycker ju olika och man kan ju inte säga att någon/något är bäst. Men jag tror dessa är svåra att slå i prisklassen (enligt mig och vad jag tycker :-) )
Redigerat av fristil, 28 januari 2014 - 20:24.
Postad 28 januari 2014 - 20:30
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Jag har också börjat titta efter ett par nya lurar i den här prisklassen. Jag ska främst ha dom kopplade till datorn på jobbet och B&W P7 känns spontant som en bra kandidat. Jag har också funderat lite över om inte Dennon AH-D600 kan vara ett bra alternativ. Dom kostar ungefär lika mycket som P7. Är det någon här som jämfört dessa lurar? Länk till Denon AH-D600 http://www.hifiklubb...0-horlur-47802/
Postad 28 januari 2014 - 20:39
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag har också börjat titta efter ett par nya lurar i den här prisklassen. Jag ska främst ha dom kopplade till datorn på jobbet och B&W P7 känns spontant som en bra kandidat. Jag har också funderat lite över om inte Dennon AH-D600 kan vara ett bra alternativ. Dom kostar ungefär lika mycket som P7. Är det någon här som jämfört dessa lurar?
Länk till Denon AH-D600 http://www.hifiklubb...0-horlur-47802/
Har tidigare haft D600 och de är mycket sämre än P7, rekommenderas inte.
Postad 28 januari 2014 - 21:30
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Har tidigare haft D600 och de är mycket sämre än P7, rekommenderas inte.
Där ser man. Intressant, var det någon särskild egenskap som dom var sämre på, eller är dom överlag sämre är P7?
Postad 28 januari 2014 - 22:16
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 291 inlägg
Börjat leka lite med EQ med mina NAD HP50 Viso. Diskanten åker upp upp upp upp. Verkar tåla rätt mycket men vet inte om det är hälsosamt köra +10 db på diskant reglaget på min Yamaha RDS-440?
Har lite mer inställningsmöjligheter med Z87 Pro moderkortets ljud. Det är faktiskt rätt okej ingen direkt noterbar dist eller brus eller annan skit jag är van vid. Men kommer köra min andra RDS-440 plus DEQ 2496 för EQ framöver vilket tillåter mer fintrimning förhoppningsvis än bättre ljud. Den här luren måste jag nog köra EQ på för det allra mesta för att få mer liv i det hela läs hissa diskant.
Postad 28 januari 2014 - 23:11
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Där ser man. Intressant, var det någon särskild egenskap som dom var sämre på, eller är dom överlag sämre är P7?
De är sämre på allt, P7 spelar i en högre division. Byggkvalitén är inte precis imponerande på D600 heller, plastiga.
Postad 29 januari 2014 - 17:09
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
är så sur att de slut i varenda butik i stockholm :-(
Postad 29 januari 2014 - 19:31
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
lite off topic ... hörlurshållare? vad finns det? Bladerunnerman, du verkar ha nått sjysst, vad är det?
Postad 29 januari 2014 - 20:07
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
lite off topic ... hörlurshållare? vad finns det? Bladerunnerman, du verkar ha nått sjysst, vad är det?
Det ställ jag har är bara ett egenbygge i trä, inspirerat av Woo Audios hörlurshållare. http://wooaudio.com/...cts/wahps2.htmlVill själv gärna ha ett Sieveking Omega till mina P7. Tycker snygga lurar förtjänar ett riktigt snyggt ställ, och Sievekings varianter är i mitt tycke de snyggaste på marknaden. Framhäver lurarna väldigt elegant utan att för den delen sno deras uppmärksamhet genom att vara för flashigt (som med Klutz CanCans). http://www.svalander...n/hoerlursstall
Postad 29 januari 2014 - 20:16
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det ställ jag har är bara ett egenbygge i trä, inspirerat av Woo Audios hörlurshållare. http://wooaudio.com/...cts/wahps2.html
Vill själv gärna ha ett Sieveking Omega till mina P7. Tycker snygga lurar förtjänar ett riktigt snyggt ställ, och Sievekings varianter är i mitt tycke de snyggaste på marknaden. Framhäver lurarna väldigt elegant utan att för den delen sno deras uppmärksamhet genom att vara för flashigt (som med Klutz CanCans). http://www.svalander...n/hoerlursstall
Tack precis vad jag sökte :-D
Postad 29 januari 2014 - 20:34
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Clas Ohlsson och Jula har krokar modell stor för en tjuga. Mer cash över till ljud!
Postad 29 januari 2014 - 20:52
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
Vill själv gärna ha ett Sieveking Omega till mina P7. Tycker snygga lurar förtjänar ett riktigt snyggt ställ, och Sievekings varianter är i mitt tycke de snyggaste på marknaden. Framhäver lurarna väldigt elegant utan att för den delen sno deras uppmärksamhet genom att vara för flashigt (som med Klutz CanCans). http://www.svalander...n/hoerlursstall
Snygga! Kostar tyvärr därefter dock, men man får väl se det lite som en inredningsdetalj  Själv snålade man och köpte ett ställ (typ samma form fast i transparent plast) på E-bay för 180:-  (Tror att de säljs ännu billigare idag)
Postad 29 januari 2014 - 20:55
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Snygga! Kostar tyvärr därefter dock, men man får väl se det lite som en inredningsdetalj 
Själv snålade man och köpte ett ställ (typ samma form fast i transparent plast) på E-bay för 180:-  (Tror att de säljs ännu billigare idag)
länka mannen, länka :-) eller namn på det i alla fall så man kan söka
Postad 29 januari 2014 - 22:02
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Snygga! Kostar tyvärr därefter dock, men man får väl se det lite som en inredningsdetalj 
Själv snålade man och köpte ett ställ (typ samma form fast i transparent plast) på E-bay för 180:-  (Tror att de säljs ännu billigare idag)
Ja 1000 kr är lite saftigt för en träbit, men det är en j-a fin träbit
Postad 30 januari 2014 - 10:56
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
får bli en Omega träbit :-) nästa löning
Postad 30 januari 2014 - 15:27
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
får bli en Omega träbit :-) nästa löning
Zebrano och valnöt är snyggast
Postad 30 januari 2014 - 16:56
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Börjat leka lite med EQ med mina NAD HP50 Viso. Diskanten åker upp upp upp upp. Verkar tåla rätt mycket men vet inte om det är hälsosamt köra +10 db på diskant reglaget på min Yamaha RDS-440?
Har lite mer inställningsmöjligheter med Z87 Pro moderkortets ljud. Det är faktiskt rätt okej ingen direkt noterbar dist eller brus eller annan skit jag är van vid. Men kommer köra min andra RDS-440 plus DEQ 2496 för EQ framöver vilket tillåter mer fintrimning förhoppningsvis än bättre ljud. Den här luren måste jag nog köra EQ på för det allra mesta för att få mer liv i det hela läs hissa diskant.
Du tycker inte själv att hörlurarna är fel för dig om du måste manipulera signalen på det viset? Gör du det med de andra lurarna du påstod var bättre än P7, till halva priset? Isf är det lite svårt att begripa hur man ska tolka dina uttalanden.
Postad 30 januari 2014 - 19:24
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
länka mannen, länka :-) eller namn på det i alla fall så man kan söka
Var ett liknande detta CLEAR HEAD-SHAPED HEADPHONE STAND Är väl lite för tunn plast och lite för lågt (man får skjuta ihop de flesta lurarna för att de skall hänga bra), men det var billigt iaf och ser helt ok ut (man ser ju mest luren)
Postad 30 januari 2014 - 19:39
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 291 inlägg
Du tycker inte själv att hörlurarna är fel för dig om du måste manipulera signalen på det viset? Gör du det med de andra lurarna du påstod var bättre än P7, till halva priset? Isf är det lite svårt att begripa hur man ska tolka dina uttalanden.
eh va? Har väl inte sagt att HP50 är bättre än P7 har mer sagt de är i samma klass. Samma gäller M50 och EPH-100. Beror mestadels vilken signatur/eq man gillar helt enkelt om vi bortser från andra faktorer som design, portabilitet etc.
Postad 30 januari 2014 - 20:45
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
eh va?
Har väl inte sagt att HP50 är bättre än P7 har mer sagt de är i samma klass. Samma gäller M50 och EPH-100. Beror mestadels vilken signatur/eq man gillar helt enkelt om vi bortser från andra faktorer som design, portabilitet etc.
Ok. Hursomhelst märkliga jämförelser. HP50 behöver EQ:as eftersom de är för platta i diskanten och passar kanske inte till all musik. Fula som stryk är de i sin "piano" plast också. ATH M50 låter bra för pengarna men behöver ett mörkt rum där ingen ser en eftersom de är för stora och fula för att knalla runt med bland folk eller ens på kontoret. Lite som att jämföra en Volvo 850 R med en Maserati. EPH-100 är riktigt bra in ear men hur de låter i de nedre registren beror ju till stor del på hur bärarens yttre hörselgångar är beskaffade. Att påstå att dessa har en ljudbild med bredd är en direkt feltolkning av ordets innebörd.
Postad 31 januari 2014 - 13:53
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Har egentligen inget att klaga på gällande komforten i mina P7, men jag bär glasögon med rätt tjocka skalmar och känner därför av de flesta lurar lite grann. Mina övriga lurar har gett med sig efter ett tag, och det är bara Marshall Monitor som faktiskt rekommenderar att man gör våld på huvudbygeln och böjer dem. Jag tänker nog inte töja mina, men för er med huvuden som Stewie Griffin kan det vara bra att veta hur mycket misshandel P7 tål: Stress test B&W p7 Testa det med ett par Beats...
Redigerat av Unregistered1322, 31 januari 2014 - 13:53.
Postad 04 februari 2014 - 18:07
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
i morgon kommer HiFi Klubben få in dom :-D
Då blir det en sista provlyssning och sen förmodligen köp
Postad 04 februari 2014 - 20:07
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
i morgon kommer HiFi Klubben få in dom :-D Då blir det en sista provlyssning och sen förmodligen köp
Trevligt! Tänk på att om du lyssnar på helt nya lurar så är de inte inspelade ännu. Jag upplevde en markant förändring efter de första 15-20 timmarna. Basen var först lite bumlig men nu sitter den som en smäck. Veckans utmaning: gör som killen i "stress test"-videon när du provlyssnar på Hifiklubben.
Postad 04 februari 2014 - 21:40
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Trevligt! Tänk på att om du lyssnar på helt nya lurar så är de inte inspelade ännu. Jag upplevde en markant förändring efter de första 15-20 timmarna. Basen var först lite bumlig men nu sitter den som en smäck.
Veckans utmaning: gör som killen i "stress test"-videon när du provlyssnar på Hifiklubben. 
lol .. funderar på det :-) kommer ju självklart att provlyssna på deras demoex .. sen får man väll en smäll när man kommer hem och lyssnar på de nya för de låter inte likadant, synd att hifi-klubben inte har momentum så man kan jämföra i samma butik
Postad 04 februari 2014 - 22:22
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
lol .. funderar på det :-) kommer ju självklart att provlyssna på deras demoex .. sen får man väll en smäll när man kommer hem och lyssnar på de nya för de låter inte likadant, synd att hifi-klubben inte har momentum så man kan jämföra i samma butik
Momentum är riktigt bra lurar, men P7 har en hel del som är värt den extra tusenlappen i mitt tycke. Bara byggkvaliteten och komforten är rätt stor skillnad. Sen är basen något mer kontrollerad, och ljudbilden lite "öppnare", inte så instängd som i de flesta slutna lurar.
Postad 05 februari 2014 - 15:38
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Äntligen :-D
Hur det kunde bli röd och grönt på sista bilden har jag ingen aning om .. men det är det inte i verkligheten
Redigerat av fristil, 05 februari 2014 - 20:19.
Postad 05 februari 2014 - 19:59
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Trevligt! Du kommer säkert bli nöjd med dem! Återkoppla gärna om dina erfarenheter kring ljudet före och efter några timmars inspelning. Jag trodde inte det skulle göra någon märkbar skillnad, men det gjorde det verkligen.
Postad 05 februari 2014 - 20:20
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Tackar alla för alla fina tips och råd.
Återkommer med lite intryck när jag har haft dom ett tag
Postad 06 februari 2014 - 08:10
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Grattis till nya lurarna
Postad 07 februari 2014 - 21:02
Alchemist
-
Alchemist
-
Användare
-
-
242 inlägg
Jag är sedan en dryg vecka ägare till ett par B&W P7. För mig stod valet mellan Sennheiser Momentum och P7. Trots att jag haft musik, film och ljud som intresse under decennier så tycker jag att det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning genom att lyssan i butik. Det blir stressigt och ovant att lyssna i andra miljöer, för mig gäller detta också hörlurar även om ljudet inte påverkas av rummet i affären och jag själv väljer musik. Momentum låter alldeles förträfligt, det gör P7 också. Anledningen till att jag valde P7 är design i kombination med mycker bra ljud,
En ipod eller annan bärbar apparat kan driva P7 med bra resultat. Dock tycker jag att det är betydligt roligare att koppla P7 till något med mer kraft. Med min Vincent KHV låter de mycket roligare. Eftersom att denna apparat har rör i signalvägen påverkar säkert detta också hur det låter. En styrka som P7 har är att de spelar roligt med också med dåliga inspelningar. Jag gissar att B&W lyckats hitta en bra färgning av ljudet som gör att de flesta inspelningar - även om de är stympade vid mixerbordet - blir roliga att lyssan på. Det är i alla fall roligare att lyssan på metal och annan dåligt mixad musik genom dessa än genom mina dyrare Sennheiser.
Postad 08 februari 2014 - 00:07
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
En styrka som P7 har är att de spelar roligt med också med dåliga inspelningar. Jag gissar att B&W lyckats hitta en bra färgning av ljudet som gör att de flesta inspelningar - även om de är stympade vid mixerbordet - blir roliga att lyssan på. Det är i alla fall roligare att lyssan på metal och annan dåligt mixad musik genom dessa än genom mina dyrare Sennheiser.
Happy EQ ftw!
Postad 08 februari 2014 - 12:43
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
En ipod eller annan bärbar apparat kan driva P7 med bra resultat. Dock tycker jag att det är betydligt roligare att koppla P7 till något med mer kraft. Med min Vincent KHV låter de mycket roligare. Eftersom att denna apparat har rör i signalvägen påverkar säkert detta också hur det låter. En styrka som P7 har är att de spelar roligt med också med dåliga inspelningar. Jag gissar att B&W lyckats hitta en bra färgning av ljudet som gör att de flesta inspelningar - även om de är stympade vid mixerbordet - blir roliga att lyssan på. Det är i alla fall roligare att lyssan på metal och annan dåligt mixad musik genom dessa än genom mina dyrare Sennheiser.
Visst är det en av P7s styrkor - den är grymt effektiv och klarar sig fint med en iPhone, men skalar bra tillsammans med en schysst DAC/amp. Kör mina ibland med bra drivning och märker väl främst skillnad på akustisk musik med mycket gitarrer. Flac såklart, annars kan det kvitta. När jag hade Momentum hemma sist upplevde jag dem som mindre benägna att utnyttja den extra kraften. Ett sidospår ang metal/rock: jag har även Marshall Monitor som "slit och släng"-lur. Den är inte på något sätt en neutral lur, men s*tan i gatan vad kul det är att lyssna på lo-fi punk, metal, rock etc med dessa. De är väldigt förlåtande och levererar ett tungt sound med mycket känsla. Till vissa typer av musik föredrar jag denna ljudbild framför P7s. Vill man finlyssna på typ Dire Straits eller annan gitarronani så är dock P7 svårslagna.
Postad 10 februari 2014 - 15:45
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Mina KEF M500 är till salu för 1800 kr, om någon är intresserad är det bara att skicka ett PM till mig
Postad 10 februari 2014 - 17:34
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Mina KEF M500 är till salu för 1800 kr, om någon är intresserad är det bara att skicka ett PM till mig 
Sitter de bra på huvet? tänkte tex om man är ute och joggar?
Postad 10 februari 2014 - 18:02
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Skulle spontant inte ranka dem som en sportlur. De är nog smidigare än t ex P7 el Momentum, men om du har tänkt att svettas är de flesta in-ear bättre.
Postad 10 februari 2014 - 18:11
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Skulle spontant inte ranka dem som en sportlur. De är nog smidigare än t ex P7 el Momentum, men om du har tänkt att svettas är de flesta in-ear bättre.
tycker in-ear är så tråkigt och de flesta sitter inte skönt som jag har provat. Därför kanske ett par on-ear är bättre :-) lite dyrt men vafan
Redigerat av fristil, 10 februari 2014 - 18:13.
Postad 10 februari 2014 - 18:28
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
De är sämre på allt, P7 spelar i en högre division.
Byggkvalitén är inte precis imponerande på D600 heller, plastiga.
Tack för input. Var inne på HIFI klubben här om dan och testade P7 och Denon D600. Det blev ett par P7 som jag haft ett par dar nu. Riktigt bra ljud i dom. Jag har ett tag funderat på att skaffa en hörlusrigg till sovrummet men nu känns det som att det räcket med P7 och en iPhone 5, åtminstone ett tag
Redigerat av Arngrim, 10 februari 2014 - 18:35.
Postad 10 februari 2014 - 20:06
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hmm... beror på. De är ju väldigt portabla i om storleken och ser faktiskt väldigt bra ut på skallen, så skämmas behöver man inte göra ute bland folk. Dock trycker de inte mycket på öronen (dels detta som gör dem så väldigt bekväma jämfört med andra on-ears) så världens mest stabila fit är det ju inte. För jogging tror jag inte det är några problem, däremot om man gör våldsamma rörelser med huvudet som t ex böjer sig hastigt framåt så finns risk att de glider av. Kuddarna blir snabbt varma och svettiga men å andra sidan verkar de tåla det bra. Inget känsligt material så är bara att torka av med lite vatten om så vill. De har en nackdel som kan vara till det bättre eller sämre beroende på situationen; de isolerar inte så värst bra. Detta är positivt när man är ute och behöver vara medveten om sin omgivning men samtidigt vill att det ska dämpas en aning. Vill man däremot avnjuta sin musik i tystnad är nog Sennheiser HD25 eller något bättre. Men de är inte lika bekväma...
Postad 10 februari 2014 - 20:30
Unregistered1322
-
Unregistered1322
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
tycker in-ear är så tråkigt och de flesta sitter inte skönt som jag har provat. Därför kanske ett par on-ear är bättre :-) lite dyrt men vafan
Håller med om att in-ear oftast inte kan mäta sig med riktiga lurar. Men själv fixar jag inte att springa med en båge på huvudet. Kör Creative EP-830 vid träning. Sitter riktigt bra och låter acceptabelt. Släpper inte in vindbrus heller vilket är en fördel med in-ear. Svettig löpning kan nog ta död på de flesta lurar, tänk att springa i P7
Postad 10 februari 2014 - 20:58
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Håller med om att in-ear oftast inte kan mäta sig med riktiga lurar. Men själv fixar jag inte att springa med en båge på huvudet. Kör Creative EP-830 vid träning. Sitter riktigt bra och låter acceptabelt. Släpper inte in vindbrus heller vilket är en fördel med in-ear.
Svettig löpning kan nog ta död på de flesta lurar, tänk att springa i P7 
Brr... blott tanken gör mig illa till mods
Postad 10 februari 2014 - 21:11
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
lol .. springa med P7 ska jag nog inte göra, nog för att jag skulle kunna göra det :-) får att de låter så bra, men de är rätt tunga .. Jag springer ju där det är rätt mycket trafik, bor ju vid nynäsvägen i stockholm och passerar en hel del rödljus, så lite trafik vill jag höra annars är jag nog mos rätt snabbt.
Har du dom kvar efter Februari löningen och om jag får bonusen så köper jag nog dom av dig
Postad 10 februari 2014 - 23:01
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
Håller med om att in-ear oftast inte kan mäta sig med riktiga lurar.
In ear skall man inte underskatta  Har för närvarande bara ett par "riktiga" in ear (Sennheiser IE8) men med ett par Comply Foam kan man varken klaga på komfort eller att det isolerar dåligt. Faktum är att jag har haft tydligare out-of-head upplevelser med mina IE8 och iPod 5G än jag någonsin har haft med stationär utrustning i 25k-klassen ^^
Postad 11 februari 2014 - 17:38
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
lol .. springa med P7 ska jag nog inte göra, nog för att jag skulle kunna göra det :-) får att de låter så bra, men de är rätt tunga .. Jag springer ju där det är rätt mycket trafik, bor ju vid nynäsvägen i stockholm och passerar en hel del rödljus, så lite trafik vill jag höra annars är jag nog mos rätt snabbt.
Har du dom kvar efter Februari löningen och om jag får bonusen så köper jag nog dom av dig
Jag ska försöka hålla i dem tills dess. Ha bara i åtanke att även om jag inte hört bättre on-ear är de inte lika raffinerade som P7, särskilt inte i diskanten  Men det är å andra sidan inte många slutna lurar som är...
Postad 18 februari 2014 - 20:43
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Bladerunnerman .. du behöver inte hålla dom, sälj :-) tyvärr verkar det som vi får bonusen i Mars :-(
Åkte in på krogen förra vecka och då tog jag med mig HTC Beats in-ear lurarna som man fick med när man köpte HTC One, damn vilket dåligt ljud det var i dom, hade inte tänkt på det innan, basen var överdriven och allt lät rent av skit nu när man lyssnat på P7:an ett tag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Hörlurar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|