Missnöjd med trycket från mina CW CLSC :(
Cerwin Vega CLSC-6C
(Centerhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Cerwin Vega CLSC-215
(Golvhögtalare)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Cerwin Vega CLSC-6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Cerwin Vega-klubben (274 inlägg)
|
7 år sedan |
Cervin Vega CLSC-215 Hemmabio, eller? (44 inlägg)
|
11 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Varför inte Cerwin Vegas Classic? (76 inlägg)
|
21 år sedan |
Högtalarkabel till Cerwin Vega? (5 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 21 February 2014 - 23:59
Finns det någon inställning för det om jag kopplar datorn mot receivern tro?
Lär nog sänka basen lite nu för de e ett jäkla tryck... Lampor blinkar och 2 tavlor har ramlat ned
Skulle kanske kunna sälja subben nu...
Postad 22 February 2014 - 00:22
Postad 22 February 2014 - 02:11
Postad 22 February 2014 - 07:36
I min onkyo kan jag välja " dubbel bass " som innebär att LFE går till sub & front och att basen i frontarna även går till subben, se andra bifogade bifogar 2 bilder på det. När jag står på funktionen syns det inte så bra på bilden utan blir bara vitt.
Bifogad fil(er)
Postad 22 February 2014 - 11:22
Lite surt men det är som det är...
Eller, kan jag på något vis få ut en signal från receivern till subben? Den har nämligen både lfe och rca ingång. (iaf som jag förstått det)
Postad 22 February 2014 - 12:46
Har den högnivå?
Eller pre-out på Nad'en tror vi är på samma spår så vi ger två allternativ
Postad 22 February 2014 - 15:21
Har provat de olika frekvenser som finns när det gäller delning men oavsett så får jag knappt någon bas i frontarna.
Bak på subben sitter steget till den, och det där har jag aldrig blivit klok på. Finns en lfe samt 2rca. Finns även utgångar samt ingångar för 1 par högtalare.
På receivern använder jag ena kanalen på pre-out till höger och den andra till vänster front.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Postad 22 February 2014 - 15:55
OJ, nu är vi nog utanför mina kunskaper.
Har provat de olika frekvenser som finns när det gäller delning men oavsett så får jag knappt någon bas i frontarna.
Bak på subben sitter steget till den, och det där har jag aldrig blivit klok på. Finns en lfe samt 2rca. Finns även utgångar samt ingångar för 1 par högtalare.
På receivern använder jag ena kanalen på pre-out till höger och den andra till vänster front.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Skaffa Y-koppling till pre out och anslut till left & right in på subben
Postad 22 February 2014 - 16:02
Postad 22 February 2014 - 16:27
Y kopplingar har jag ligger här hemma och något gammalt lakritssnöre med för att testa. Tänk om det är så enkelt
Kan de ju bli en jäkla fart här hemma
Skriv gärna hur det går
Postad 07 March 2014 - 15:07
Men, tyckte inte alls att det blev nå bättre, snarare tyckte jag allt lät sämre is
Så jag tror jag får leva utan subben, kanske sälja den och köpa mig en bättre dvd ist så jag får en med HDMI.
Tack för alla tips och råd!
Postad 07 March 2014 - 15:10
Märkligt att du inte får subben att spela bra dock. Cvs subbar ska enligt mig spela bra i det frekvensspannet dom spelar så att säga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Cerwin Vega-klubben
302 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?