Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ken Kreisel Quattro Series

96 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ken Kreisel DXD-808 (Subwoofers) 1 8.333332 (2) Inga priser
Ken Kreisel DXD-12012 (Subwoofers) 1 9 (4) Inga priser
Ken Kreisel Q125 Centre (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Ken Kreisel Q125 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
Ken Kreisel Q85 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Ken Kreisel QFH (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 December 2014 - 11:37

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
NuForce kombon hade lite mer kraft och 'energi' i toppen av spektrat samt något mer tredimensionell ljudbild. Primare har en något 'mjukare' framtoning och en lättlyssnad musikalitet. Bra driv och balans. Jag ibland sakna lite av NuForce 'energin' emellanåt men skillnaderna är inte natt o dag. NuForce slutsteg MCH-300SEC7 var ju betydligt mycket dyrare än Primare A30.7 så vissa skillnader väntade jag mig. Provade tyvärr aldrig SP33 med MCH-300SEC7 vilket hade varit intressant!

Postad 15 December 2014 - 15:52

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Tack för din input. Jag funderar fortfarande på q85 som L/C/R och tänkte driva dom i framtiden med antngen yamaha eller denons receiver i mellanklassen. Väntar dock till dom kommer med hdcp 2.2 stöd. Ända som egentligen hindrar mig från köp redan nu är att jag dels är orolig att dom ska vara allt får svåra att driva med en receiver utan ett seperat slutsteg, att ljudbilden inte ska bli dynamisk utan låta som en matta hänger över högtalarna. Dels även att jag till en början kommer få ha högtalarna bredvid duken och centern under..

Postad 15 December 2014 - 15:56

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
En fundering jag har är om man hänger FL/FR horisontielt bredvid duken med diskanterna riktade mot duken samt centern under duken fast vertikalt upp och ner med diskanterna riktade mot duken. Tror du det skulle sabba ljudbilden.?

Postad 15 December 2014 - 16:01

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Tanken är sedan när det blir dax att bygga ett dedikerat rum så kommer dom hänga bakom en at duk ungefär som på bilden och det kommer nog funka hur bra som helst:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   93.52K   2 Antal nerladdningar

Postad 16 December 2014 - 09:52

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Har du kikat något på XTZ Cinema Series?
De kanske har bra alternativ till KK Quattro? Och billigare. Lättare returer/service etc.

Jättesvårt att säga något om det sätt du vill använda Q85 på.
Bäst om du mailar till Ken Kreisel själv - han brukar svara! [email protected]

Redigerat av RickyDeg, 16 December 2014 - 09:52.

Postad 16 December 2014 - 18:01

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Egentligen har ju xtz m6 fler fördelar mot q85 när det gäller placering och kanske även ljudet men det som talar lite emot m6 för min del är utseendet ;) kk quattro serien tycker jag har en renare look och lyxigare finish.

Ska maila och se det blir något svar..

Postad 16 December 2014 - 18:28

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Håller med dig. Tycker också Quattro serien är lite snyggare.
Ljudmässigt är M6 riktigt härlig, främst eftersom den är större med ytterligare ett register jämfört med Q85.

Ska du inte placera några högtalare bakom din duk?

Postad 16 December 2014 - 20:49

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Skulle det bli köp nu så kommer jag ha högtalarna bredvid och under duken då min nuvarande duk inte är ljudtransparent. Tanken är dock att jag ska byta ut min nuvarande duk mot en AT-duk och ha högtalarna bakom duken men det är ett framtida projekt :)

Postad 18 December 2014 - 15:49

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Fick svar från Ken Kreisel att det inte skulle vara några konstigheter att använda dom så som jag tänkt så länge man har högtalarna riktade mot sig..Nu är det nog nära beställning tror ja ;)

Postad 19 December 2014 - 06:47

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
OK! Toppen! Spännande!!!

Postad 19 December 2014 - 08:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Har någon av er lyssnat på både dessa och XTZ? Om man bara ska köpa de tre fronthögtalarna och har möjlighet att hämta dem i Norge så är prisskillnaden inte mer än 1000 kr mot XTZ.

Postad 19 December 2014 - 08:56

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Dom ska vara väldigt lika varandra så har du möjlighet att hämta upp själv i Norge och du tycker Quattro serien är snyggare då finns det nog inget att fundera över :)

RickyDeg har skrivit en jätte bra rescension på avsforum:

https://www.avforums...-owner.1920608/

Hoppas det är ok att jag länkar din rescension Ricky? :P

Redigerat av MikeVKR, 19 December 2014 - 08:57.

Postad 19 December 2014 - 08:59

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Var hittar man dom till det priset Norge?

Postad 19 December 2014 - 09:06

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
L-Sound

Postad 19 December 2014 - 09:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Har man möjligheten att hämta högralarna själv så kostar 3st Q125 L/C/R 21600:- i svenska kronor. 3st XTZ M6 L/C/R kostar 20700:-

Postad 19 December 2014 - 09:18

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Har man möjligheten att hämta högralarna själv så kostar 3st Q125 L/C/R 21600:- i svenska kronor. 3st XTZ M6 L/C/R kostar 20700:-

Exakt. Utseendet spelar egentligen ingen roll för mig då jag kommer köra de tre framhögtalarna bakom en ljudtransparent duk. Det som talar till XTZ:s fördel är att man kan köpa paket med de 3 frontarna plus surrounderna för "bara" ca 5000 kr till medan om man köper Quattro så kostar surrounderna 12000 eller något liknande.

Redigerat av greveriff, 19 December 2014 - 09:21.

Postad 19 December 2014 - 09:32

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Xtz:s S5 kostar väll drygt 10 000:- paret medans KK Trifx kostar 13400:- om man har möjligheten att hämta upp dom själv. Visst är det en viss prisskillnad men Trifx:en är dels bättre än S5 utifrån Rickydeg:s recension, sen är dom mycket snyggare oxå ;)

Redigerat av MikeVKR, 19 December 2014 - 09:33.

Postad 19 December 2014 - 13:30

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Xtz:s S5 kostar väll drygt 10 000:- paret medans KK Trifx kostar 13400:- om man har möjligheten att hämta upp dom själv. Visst är det en viss prisskillnad men Trifx:en är dels bättre än S5 utifrån Rickydeg:s recension, sen är dom mycket snyggare oxå ;)

*

Skillnaden är att XTZ finns i 5.0 -paket med alla högtalare till paketpriset 25 990.

Ska du ha samma uppsättning, alltså 5.0, med KK blir totalsumman ca 35 000 kr.

Postad 19 December 2014 - 15:04

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Ifall prisskillnaden är så stor då förstår jag att du tvekar..

Postad 25 December 2014 - 13:47

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Har nu stor beslutsångest. Eftersom jag inte har möjlighet att hämta upp q85 i Norge och jag har haft kontakt med XTZ tidigare när cinema serien skulle lanseras så har jag fått ett bra pris på 3st M6. Känns som det inte kan gå fel med att välja M6 då den ligger q125 rätt nära när det gäller ljudet. Enda nackdelen mot q85 är isf utseendet men M6 är ändå inte långt efter. Lättare returer och service spelar oxå roll. Nä just nu lutar det faktiskt åt m6 då prisskillnaden blir ca 5000:- mot Q85 till M6:s fördel.

Postad 01 January 2015 - 17:22

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Det blev XTZ M6 för mig istället. Beräknad leverans i början av januari. Placeringen av diskanten samt pris och lättare returer/service blev en avgörande faktor. Hoppas jag blir nöjd med hur dom presterar oxå :)

Postad 02 January 2015 - 14:49

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
^ Grattis till valet av XTZ. Kan inte tänka mig annat än att du blir nöjd. Om inte så har ju Fyndbörsen (om det är där du gjorde ditt köp?) öppet köp har jag för mig? Se bara till att ge dem generöst med inspelning! Det behöver dem!

Sorry om du nämnt det innan (inte hunnit läsa alla inlägg ovan) men vad ska du driva högtalarna med? Kom ihåg att dessa (precis som Ken Kreisel Quattro) inte blommar ut fullständigt med 'undermåttlig' (enklare) elektronik. Det är först när man driver dem med ett kapabelt processor/slutsteg paket (helst) som den fulla prestandan börjar uppenbara sig. Ger ju å andra sidan mycket att se fram emot med ev framtida elektronik uppgraderingar!

Postad 03 January 2015 - 20:58

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Tack RickyDeg :) Jag hoppas jag blir nöjd, ska låta dom spela ca 100-150h först innan jag utvärderar dom. Har ju 3veckors ångersrätt hos Fyndbörsen. Jag kommer driva dom till en början med Onkyo 616 tills det kommer en mer framtidssäker receiver med hdcp 2.2 som ligger rätt i pris för mig då jag gärna vill ha en riktig 4k projektor inom snar framtid. Förutom möjligtvis ljudkaraktär hos olika förstärkar märken så tror jag inte det blir någon jätte skillnad (förutom priset då) ;) om man kör en bra receiver eller försteg/slusteg ifall man inte tänkt lyssna på extrema volymer.

Postad 04 January 2015 - 11:08

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Jag hoppas också du blir nöjd. Kom gärna ihåg att lämna feedback här sedan! Vore kul! Självklart vore det ännu roligare om du satsat på Quattro, men jag ska inte vara partisk! hehe

Onkyo gör generellt bra grejor! Jag gillade TX-NR5010 med film när jag testade den ihop med mitt förra högtalarsystem Monitor Audio Apex.

Visst blir det större investering med separat för/slutsteg jämfört med många integrerade. Dock vill jag prompt påstå (utifrån mina egna erfarenheter) att det inte bara har att göra med extrema ljudvolymer. Det är endast en aspekt. Du kan få ett annat "liv" i ljudet från sådana här högtalare - större tredimensionalitet, närvaro, kontroll och starkare tranisent-svar ihop med mer kapabel elektronik. Det oavsett om du spelar på låg- mellan- eller extremvolym. Har testat ett gäng integrerade på Ken Kreisel Quattro och medan de funkade alldeles utmärkt kramade jag ut betydligt mer prestanda ur kraftigare doningar. Det råder ingen tveksamhet där för min egen del. Själv kan jag inte ens spela på extremvolym då jag bor i lägenhet. Föredrar t o m att spela på mer sansade volymer då det är mer njutbart.

Mitt lilla tips (även om du har andra prioriteringar) är att om du får chansen någon gång så låna hem en separat för/slutstegskombination och prova. Du kanske blir överraskad! Ken Kreisel Quattro och XTZ Cinema Series älskar verkligen effekt! Och kvalitativ sådan!

Postad 05 January 2015 - 03:07

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag ska absolut försöka testa med en för/slutsteg kombo när jag provar receivers. Återstå och se om jag kommer tycka det är värt priskillnaden. Jag är inte säker på att jag är lika kräsen som dig där ;)

Ska skriva ner några rader om mina intryck sedan när jag fått hem Cinema M6 :)

Postad 26 January 2015 - 17:16

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag lovade att lämna lite feedback av XTZ Cinema M6 även i den här tråden. Här är en liten rescension och jämförelse jag gjorde mot Procella P5.

Fakta: XTZ Cinema M6

* 2 x 5,25 bas/mellanregister element

* 4 x 1" dome-diskanter

* Frekvensområde 75Hz - 30kHz

* Känslighet 89dB

---------------------------------------------

Fakta: Procella P5

* 1 x 5,25 Bas/mellanregister

* 1 x 1" horndiskant

* Frekvensområde 90Hz - 20kHz

* Känslighet 91dB

------------------------------------------

Mina lyssnings intryck av XTZ Cinema M6 så här långt:

Kringrustning: Onkyo 616 som jag kör utan Audessey igång och skurit basen vid 80hz mot mina Dayton Audio 15" subwoofers.

Det första jag lade märke till efter jag kopplat in dom är hur mycket bättre tv-ljudet blev. Tv-ljudet låter högupplöst med bra botten och dialogen är mycket tydlig. Ljudet på Netflix kan nästan jämföras med bluray kvalite. Imponerande minst sagt :)
Jag tänker inte alls på att högtalarna är mycket mindre än mina förra golvare. M6 målar upp en stor ljudbild trots sin storlek.

Lyssning på låg volym:

På låg volym hördes både en tydligare dialog och även effekter när jag hade dragit ner volym reglaget på en nivå där tidigare högtalare jag haft hemma inte låtit någonting. Mina teorier är att M6 antingen är mer lättdrivna och svarar tidigare på mindre effekt eller att det beror på att diskanten är mer hissad.

Vid film/tv tittande med normal hög volym så har m6 en dynamisk diskant med bra punsh i midbasen. Jag upplever diskanten som aningen mer hissad än mellanregistret men inte alls vass utan snarare lite rundare men samtidigt dynamisk med grym upplösning.

Film på hög volym:

Jag drog igång Lone Survivor (BD). Filmen bygger på den före detta soldaten Marcus Luttrell (Mark Wahlberg) och hans sanna historia om fyra marinsoldater som får i uppdrag att eliminera en talibangrupp i ett avlägset och farlig bergsområde i Afghanistan. Uppdraget går inte som det ska och de upptäcks av en liten grupp herdar – och händelsen får allvarliga konsekvenser.

Ljudeffekterna från när Navy Seals soldaterna ligger och trycker i bergen, hör man minsta lilla detalj från lövprassel och andetag. När eldstriden bryter ut mellan talibaner och amerikanska soldater så är det verkligen en WOW upplevelse från det att skottsalvor avlossas och susar igenom skogen till kulorna smattrar till när dom träffar träden.

Jag sitter hela tiden med ett flin på läpparna och tänker "j-vlar vilket bra ljud" vad behöver man surround högtalare till?? 3D djupet och panoreringar mellan L/C/R är riktigt bra.

Så här långt i texten är allt guld och gröna skogar..men. När jag drog igång Guardians of the Galaxy häromdagen så tyckte jag diskanten blev lite väl påträngande i vissa scener. Därför ska jag testa M6 med annat förstärkeri samt köra samma film på ett par Procella P5

*Ändring*

Efter att nu spelat in högtalarna och lyssnat på samma scener ur Guardians of the Galaxy så hör jag inga tendenser till att dom låter påträngande längre, snarare tvärtom att dom låter mjukare och rundare.

---------------------------------------------------

Lyssnings intryck och jämförelse.

XTZ M6 vs Procella P5

Först vill jag tacka Marcus på The Rock i Lund för en bra demo och att han tog sig tiden att kalibrera mina M6.

Kringrusting: Både P5 och M6 var skurna vid 80hz mot en Procella P12. Till surround kanalerna användes Klipsch KS-525-THX. Förstärkeriet fick en Pioneer SC-LX88 stå för.

Filmmaterial:

Lone Survivor

The Hobbit - Smaugs ödemark

Guardians of the Galaxy

---------------------------------------

Lyssnings intryck Procella P5:

Vi drar igång Lone survivor och även här får jag samma upplevelse som jag fick med M6 som jag skrev tidigare om längre upp i texten. P5 har oxå en klar och tydlig dialog, dynamisk diskant med grym upplösning, även här bra punsh i midbasen. Jag blev imponerad tidigare av att M6 kunde måla upp en stor ljudbild trots sin storlek och jag måste säga att jag blir lite mer imponerad av att P5:orna kan måla upp en minst lika stor ljudbild trots att högtalarna är ännu mindre än vad M6 är, imponerande :)

Jämförelsen: Procella P5 har en lite mer dynamisk karaktär dock inte alls vass i övertonerna den heller, och jag tycker P5 har lite mer närvaro och ger ifrån sig en smula mer (realistiskt.?) ljud. M6 låter lite snällare och rundare i diskanten och tappar en smula av den extra närvaron som P5 ger. Jag vill ändå påpeka att skillnaderna inte är astronomiska. Jag tror att Marcus kunde höra några fler skillnader mellan P5 och M6 än vad jag hörde. Det här är 2st väldigt jämna högtalare och ingen är egentligen bättre än den andra utan det är snarare en fråga om tycke och smak.

// Mike
Det här inlägget har ändrats av MikeVKR 17 januari 2015 - 15:26

Postad 30 January 2015 - 08:35

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Toppen, Mike! Suverän läsning! Tack för din feeback! :)

Du verkar nöjd, med andra ord! ;)

Postad 30 January 2015 - 10:11

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Tack :) Jag är jätte nöjd, hade hoppats på att få testa Procelka P5 hemma oxå men fick tyvärr inte tiden att räcka till. Jag tyckte dock inte skillnaden var så stor mellan P5 och M6 i butikens demo rum och med tanke på att jag fick M6 5000:- billigare än P5 och att jag dessutom tycker M6 är snyggare så..

Xtz Cinema M6 is a keeper :)

Postad 30 January 2015 - 10:37

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Låter som om du gjorde en kanonaffär där! Mycket nöje!!!

Ken Kreisel Quattro is a keeper too! :D

Postad 30 January 2015 - 15:33

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
+1 :) Det ska bli kul att att höra dom med annan elektronik och i ett dedikerat rum sen oxå.

Postad 31 January 2015 - 18:44

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Jag vågar lova att du kommer uppleva ett rejält kliv uppåt i ytterligare dynamik och transienter med kraftfullt slutsteg.

Postad 01 February 2015 - 14:46

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt börja med att kolla på kommande receiver från Yamaha..3050? Tycker annars Nuforce för/slutsteg kombo i 18 serien är intressant och även ligger inom budget. Nackdelen isf är att försteget inte stöder hdcp2.2 men dom har kanske något nytt på gång detta året som jag inte känner till?

Postad 02 February 2015 - 13:57

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
NuForce processor AVP-18 kan jag absolut rekommendera. Det är (som du säkert vet) en minimalistiskt enhet som enbart fokuserar på ljudet. Du betalar för ren prestanda, inte finesser, överflödiga in-/utgångar och annat bling-bling. Matchande slutsteget MCA-18 har jag tyvärr inte hört, endast deras high-end modeller MCH (MCH-300SEC7). Skulle rekommendera att du satsar på det större slutsteget MCA-20, helt klart, för att få ut den där extra kraften som dina högtalare kommer svulla i sig med hull och hår!

Har inte hört något om processor nyheter från NuForce (som för övrigt bytt ägare nyss). HDCP2.2 är väl en del av 4K-standarden så vitt jag förstått, och AVP-18 kom ut för tidigt för att vara kompatibel. Kan du inte mata bild- och ljud-signalen separat från din discspelare? Det gör alltid jag (med Oppo).

Rekommenderar också (om du är intresserad av EQ:n i AVP-18) att du skaffar den separata kalibrerade mät-mikrofonen HSM-18 som är betydligt mer noggrann än den enklare som följer med i kartongen. Det är skillnad på resultaten! Om du nu skaffar AVP-18 skulle jag dock även rekommendera att du åtminstone testar Bit-stream från din Blu-ray och ställer in AVP-18 på 'Direct' avkodning, med minimal processing och ingen EQ. Det lät helt suveränt på min förra anläggning med Monitor Audio Apex. Rent, dynamiskt, luftigt, transparent och livligt.
Postad bild

Vill också passa på att säga att LFE-kanalen för subwoofern via NuForce AVP-18 var något av det kraftfullaste och djupaste jag hört från en processor i human prisklass. Min nuvarande (och dyrare!) Primare har inte riktigt samma närvaro i LFE-kanalen, tyvärr, och jag kan sakna det med filmer emellanåt. Primare är lite återhållsam och lågmäld i LFE-kanalen, medans NuForce levererar ett rejält tryck (t o m utan att "ta hjälp" av någon EQ, det vill säga). Du kommer kanske inte märka stor skillnad på just den punkten jämfört med det du har idag, men att det är skillnad på signal behandling även för LFE i sådana här maskiner är glasklart. Lyssnar du på Primare först och sedan byter till AVP-18 skulle du märka skillnaden direkt! Primare är ju bra på mycket annat dock, men den billiga AVP-18 ska inte underskattas.

Postad 03 February 2015 - 08:48

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Tack för ett informativt inlägg. Mca-20 kanske blir i dyraste laget för mig men går kanske att hitta begagnat när det väll börjar bli köp dax för mig. Jag gillar den minimalistiska stilen som nuforce har så hade varit intressant att ha en sådan kombo ifall det funnits fullt stöd för ulttra-hd. Primare är oxå en fröjd för ögat och det man läst så är dom även det för öronen :) Det kan oxå vara ett alternativ som du säger att att köra bild/ljud från tex en oppo. Har läst att det ska vara lite si sådär med volymkontrollen på 103:an men vet inte hur bra det stämmer. Vilken Oppo har du?

Postad 03 February 2015 - 09:56

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Ja, MCA-20 är ju dubbla priset tror jag. Men dubbla kraften också! :P Primare är underbart vackra enheter! En fröjd för ögat, det håller jag med om! Dyrare än NuForce dock. Om de ger mer prestanda i din anläggning kan bara en prov-körning hemma avslöja ;)

Det jag menade med att mata bild- och ljud-signalen separat från din discspelare är att Oppo (som flera andra fabrikat) har två separata HDMI utgångar; en som man kan använda för ljudet och den andra direkt till TV/projektorn för bilden. Om du då bara matar NuForce AVP-18 med en HDMI för ljudet så spelar det ju ingen roll om den är Ultra-HD kompatibel eller inte. Den kompabiliteten står discspelaren och TV/projektor för om du kopplar ihop dem separat. Behöver du dock använda processorn som en video-växel för flera enheter kan det bli problematiskt om den inte är kompatibel. Jag gör inte det så jag har inte det problemet. Jag har Oppo BDP-103D i dag, men använder inte de analoga utgångarna och därmed aldrig den inbyggda volymkontrollen. En del använder BDP-103 eller BDP-105 även som "processor/försteg" och matar analogt till slutsteg men jag har ingen erfarenhet av det själv.

Redigerat av RickyDeg, 03 February 2015 - 09:58.

Postad 03 February 2015 - 12:53

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Aha då är jag med på hur du menar :) Det borde ju funka iaf. Ska kolla runt lite innan jag bestämmer mig.

Postad 03 February 2015 - 14:12

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Kanon! Och glöm inte feedbacken sen! :) hehe

Postad 02 September 2015 - 20:42

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 1
Såg att L-Sound har utförsäljning på KK quattros och subbasarna DXD verkar inte finnas kvar i sortimentet. Har Ken Kreisel något nytt på gång eller har Xtz cinema konkurrerat ut serien ;).?

Postad 03 September 2015 - 07:16

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Den första upplagan av Quattro-serien (inkl subwoofer-modellerna DXD-808 / 12012) var "special utgåvor" i svart pianolack. Dessa har nu sålts ut och produceras inte längre. Nästa upplaga blir i satin-utförande, främst. Det ska också, enligt Ken själv, släppas andra modeller både större och mindre än Quattro. Nya subwoofers kommer också. Vet inget om prisklasserna ännu, men en sak är väl säker - svart pianolack är alltid lite dyrare att producera än satin, så kanske blir nya Quattro lite billigare?

Han har bytt samarbetspartner (tillverkare) eftersom de förra orsakade diverse problem, bl a genom sitt samarbete med XTZ.

Är du intresserad av att skaffa KK Quattro hellre än XTZ Cinema?

Postad 03 September 2015 - 10:55

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Undrade mest av nyfikenhet, det finns inga planer på att byta ut M6:orna :) Det ska iaf bli intressant att se hur dom nya Quattro modellerna blir :)

Postad 03 September 2015 - 10:59

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Kanon! Och glöm inte feedbacken sen! :) hehe

Jag skalade ner budgeten lite när jag valde förstärkare pga andra prioriteringar i hembion. Med en budget på 10k så landade köpet på en Yamaha 1040. Mest pga design och byggkvaliten föll mig mer i smaken än någon annan förstärkare i den prisklassen :)

Sen låter det den bra oxå såklart :)

Redigerat av MikeVKR, 03 September 2015 - 11:01.

Postad 03 September 2015 - 11:02

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Yamaha's senaste ser väldigt snygga ut! Hoppas du också gillar ljudkvalitén!

Jag är också väldigt sugen på att de Ken's nya högtalare! Sägs dyka upp slutet av året/början 2016!

Redigerat av RickyDeg, 03 September 2015 - 11:02.

Postad 03 September 2015 - 11:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Absolut, Jag kör bitstream ifrån bluray spelaren sen straight i receivern på så sätt får jag en obehandlad signal. Kraften räcker gott och väl till mitt system :)

E du fortfarande nöjd med din Nad kombo? <3

Postad 03 September 2015 - 11:30

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Det är precis så man 'bör' göra i de allra flesta fall  ;) 

Min första surround receiver var just en Yamaha så jag har en liten förkärlek till fabrikatet.

Ja, NAD kombon är underbar! Hoppas bara den håller livet ut... :P

Postad 03 September 2015 - 11:33

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
:D

Postad 19 June 2016 - 11:33

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Lsound verkar inte ha dessa längre, vart kan man köpa nu?

Postad 19 June 2016 - 22:44

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Vad jag förstått så har serien utgått och finns inte att köpa längre med undantag för begagnat då. Ken Kreisel ska ha en ny serie på gång men har ingen aning ifall det bara är rykten..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.