Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Nexus Player

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Nexus Player (Mediaspelare) 7 8.52941 (16) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 December 2014 - 15:56

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Nu har jag haft boxen ett par veckor och gillar den mer och mer. XBMC (Kodi RC3) funkar bra och rappt, men får FC ibland vilket är irriterande. Väntar nog med det till dess det funkar mer stabilt. Har kört plex som alternativ under tiden och gillar det mer och mer då det är mer integrerat i android tvs system. Jag saknar live-tv i boxen och tänkte ifall någon har Tivo från Comhem?. De har ju en android-app och jag tänkte se ifall någon här har det och kan testa att side-loada den appen och se hur det funkar med fjärrkontroll. Vore ju smidigt att ha tivo-appen direkt i nexus player. Vill dock se ifall det funkar innan jag byter till en tivo-box.

Jag har sidoladdat en del svenska play-appar, men det var nästan bara tv4 som funkade dugligt med fjärr. Just nu använder jag boxen primärt för Netflix, Youtube och Plex och som chromecast. Har en Harmony Ultimate som fjärr.

Kör all media från en Synology DS214 play vilket funkar bra.

Redigerat av Post, 16 December 2014 - 09:04.

Postad 15 December 2014 - 17:31

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Hej!
Går det att spela FLAC direkt från en windows share eller via UPNP utan att ha någon mediaserver som transcodar längs vägen?
Om det går, skickar den ut i 44,1khz utan att omsampla till 48khz osv?

Postad 16 December 2014 - 09:09

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hej!
Går det att spela FLAC direkt från en windows share eller via UPNP utan att ha någon mediaserver som transcodar längs vägen?
Om det går, skickar den ut i 44,1khz utan att omsampla till 48khz osv?

Har ingen windows-dator kopplad tyvärr då jag kör allt från en NAS så jag kan tyvärr inte testa detta. Vilket program tänkte du spela upp det i?

Postad 04 March 2015 - 19:44

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Ingen som hört något mer om denna? Blir det nått släpp i Sverige?

Postad 04 March 2015 - 20:23

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 1

Ingen som hört något mer om denna? Blir det nått släpp i Sverige?

Det enda som hörs är alla missnöjda ägare i div forum.

Postad 04 March 2015 - 20:46

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Det enda som hörs är alla missnöjda ägare i div forum.

Det lät ju mindre roligt, annars verkar det ju vara en lovande produkt. Bara vänta och se vad som händer då.

Postad 08 April 2015 - 10:43

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Hur i allsin dar får man igång Chromecastfunktionen? 

Borde den inte helt sonika dyka upp som en enhet i Chromecastappen på telefonen/surfplattan?

Postad 08 April 2015 - 12:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Borde den inte helt sonika dyka upp som en enhet i Chromecastappen på telefonen/surfplattan?

Jag kan ha fel, men måste du inte installera appen Google Cast Receiver på din Nexus Player först? 

https://play.google....mpaign=bloglink

Redigerat av distortion2, 08 April 2015 - 12:33.

Postad 11 April 2015 - 12:54

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Alltså vad är det för FEL på mig, mitt nätverk, eller min Nexus Player?

Jag har 100/10 Mbps fiber in i huset och får 97/13 Mbps via Bredbandskollens hemsida via min stationära dator. Jättebra resultat alltså.

Men trådlöst via min Asus N65U-router får jag ofattbara 0,5 Mbps ner och ca 10 Mbps upp via bredbandskollen när jag kör deras app i Nexusen. 
Trådat via en OTG-adapter och ett USB-nätverkskort i Nexusen får jag ca 8-9 Mbps ner och ungefär lika mycket upp. En tiondel jämfört med via datorn alltså. Det är samma nätverkskort jag använder till datorn, flyttar det emellan bara.
Jag kopplade bort routern och körde direkt ut på internet bara för att utesluta eventuella fel på routern. Samma via.
Köpte en ny billig router idag för att se om hastigheten via trådlöst ökade något. Men nej.

Jag blir galen. Har testat allt som står i min makt tycker jag. Jag vet att Nexusen är känslig på vilken USB-nätverkskort man använder, har beställt ett nytt för säkerhets skull, men det förklarar inte den urusla prestandan via Wifi.

Postad 30 April 2015 - 14:54

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Äntligen löst, enklare än man kan tro, köpte ny OTG-kabel så fungerar helt plötsligt allt galant.

Älskar den!

Postad 07 May 2015 - 19:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

hittade inte min heller, men startade om den och nu funkar det.

Fick min idag och än är jag nöjd men hoppas på lite fler appar som viaplay, cmore, spotify osv

Postad 08 May 2015 - 14:29

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Det kommer garanterat vad det lider, men det lär ta tid, se bara på hur länge vissa aktörer tog på sig för att införa Chromecaststöd i sina appar.

Under tiden kan du ju testa sideloada dina appar och se om de fungerar. TV4 play fungerar exempelvis, men man är beroende av mus/tangentbord.

För övrigt har min uppdaterats till Android 5.1.1 nu, har inte märkt ngn skillnad dock.

Postad 27 June 2015 - 14:32

wilhelm3
  • wilhelm3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej , har köpt en nexus player och precis installerat KODI som nu finns i playstore :). Funkar bra att streama filmer från nasen men kan inte spela upp rar filer. Är det ngn inställning som måste göras i KODI?

Med vänlig hälsning, Wilhelm

Postad 28 June 2015 - 08:00

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Kan Nexus player inte spela upp material från en NAS utan att man installerar en extern app, tex KODI?

Postad 28 June 2015 - 10:39

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Kan Nexus player inte spela upp material från en NAS utan att man installerar en extern app, tex KODI?

Nej du måste installera en app för det, Kodi, VLC, Plex osv.

Postad 01 July 2015 - 17:30

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Test i svenska tidningen M3:

http://m3.idg.se/2.1...le-nexus-player

Postad 02 July 2015 - 21:22

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

"Det kan faktiskt vara svårt att se om Nexus Player är påslagen eller inte."

Förvisso, men eftersom den inte ens går stänga av annat än att rycka ur kabeln så kan man förutsätta att den är på.

Postad 23 August 2015 - 21:29

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

TV4 har uppdaterat sin Android app så den fungerar med Android TV.
Har bara testat 5 min och för mig fungerar den fint. Skönt att slippa Chromecasta från mobilen.

Bli betatestare här:

https://play.google.....tv4.tv4playtab

Postad 24 August 2015 - 10:06

Beluga
  • Beluga
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ingen som lider av att ljudet droppar från allt mellan 1-15 sekunder, ibland mer? Väldigt sällan man kan se ett helt avsnitt av en serie eller en hel film utan detta problem.

Har testat att byta HDMI kabel men det gav inget. På Asus support rekommenderades  fabriksåterställning samt ominstallation av alla apparna men det gav heller inget.

Trodde det kanske berodde på mobila bredbandet, men fick in fiber i Fredags och det är fortfarande samma problem tyvärr.

Har läst att många haft detta problem men ingen lösning verkar ha hittats. En del har bytt ut sina enheter och påstår det har blivit bättre.

Postad 16 September 2015 - 07:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Nexus Player 2 är på G. Presenteras ev. 29 september.

Postad 16 September 2015 - 09:22

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Nexus Player 2 är på G. Presenteras ev. 29 september.

Intressant! Jag som var i färd med att beställa en andra 1st gen.

Måtte de peta dit en ethernetport denna gång.

Var läste du detta förresten?

Redigerat av Raskus, 16 September 2015 - 09:45.

Postad 16 September 2015 - 22:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Minns inte var men det handlade om att en Google pryl hade blivit FCC märkt. 4 USB och Ethernet om jag inte missminner mig.

Postad 17 September 2015 - 13:14

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Minns inte var men det handlade om att en Google pryl hade blivit FCC märkt. 4 USB och Ethernet om jag inte missminner mig.

Här spekuleras det lite:
http://pocketnow.com...ltimedia-device

Postad 30 September 2015 - 19:06

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Nix. Ingen ny Nexus Player.
Men nu när Spotify stöder Chromecast kan man väl anta att det kommer gå casta från Spotify till Nexus player, och inte bara rena Chromecasts?

Postad 20 October 2015 - 07:45

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Nix. Ingen ny Nexus Player.
Men nu när Spotify stöder Chromecast kan man väl anta att det kommer gå casta från Spotify till Nexus player, och inte bara rena Chromecasts?

Antingen kommer det en 2a, eller så droppar de bara produkten - REAs f.n ut i USA, för 25$.

Postad 02 December 2015 - 17:59

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Nexus Player, men undrar över det här med 5.1-ljud.
Är det verkligen så illa att det inte går att få ut DD 5.1 eller DTS 5.1 via HDMI?
Jag har precis talat med Asus-support och där fick jag beskedet att det ska funka "om man använder en HDMI-kabel som supportar det". Vad dom nu menar med det?

Jag undrar också om det går att streama från Nexus Player med Google Cast till en Chromecast?
Eftersom HBO Nordic inte har någon specifik app för denna enhet måste jag gå via Chromecast för att få 5.1-ljud.
Problemet är att jag inte har någon annan Android-enhet att streama ifrån.

Postad 02 December 2015 - 19:13

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
5.1 ljud funkar fint, i Kodi och även numera i Netflix. Alla HDMI-kablar stöder det.
Du kan inte casta från NP till en Chromecast. Från en mobil eller surfplatta med Android till NP går däremot fint, även HBO Nordic.

Redigerat av Raskus, 02 December 2015 - 19:14.

Postad 02 December 2015 - 21:22

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

5.1 ljud funkar fint, i Kodi och även numera i Netflix. Alla HDMI-kablar stöder det.
Du kan inte casta från NP till en Chromecast. Från en mobil eller surfplatta med Android till NP går däremot fint, även HBO Nordic.

Tack för snabbt svar.

Det var synd att det inte går att casta från NP. Funkar det med någon annan Android-baserad mediaspelare?

Postad 02 December 2015 - 21:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Problemet är att jag inte har någon annan Android-enhet att streama ifrån.

Går ju att casta från iOS-enheter också ... ?

Postad 02 December 2015 - 21:36

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Se där! Det var mer än vad jag visste

Postad 03 December 2015 - 09:24

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Går ju att casta från iOS-enheter också ... ?

Jag har ingen annan enhet överhuvudtaget att casta från. Är det någon skillnad på mobil, surfplatta, mediaspelare ur denna synvinkel?

Borde det inte gå att casta från alla typer av Android-enheter?

Postad 03 December 2015 - 10:12

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Jag har ingen annan enhet överhuvudtaget att casta från. Är det någon skillnad på mobil, surfplatta, mediaspelare ur denna synvinkel?

Borde det inte gå att casta från alla typer av Android-enheter?

Jag ser inte riktigt nyttan i att casta mellan olika mediaspelare? Eller missförstår jag vad du är ute efter?

Postad 03 December 2015 - 18:03

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag ser inte riktigt nyttan i att casta mellan olika mediaspelare? Eller missförstår jag vad du är ute efter?

Vad jag är ute efter är att få HBO Nordic med bästa möjliga bild och ljudkvalitet (1080p + 5.1).

För att få det måste jag casta till en Chromecast, då det är den enda lämpliga enheten jag kan införskaffa som HBO Nordic supportar. Det fungerar också med Apple TV4 och diverse spelkonsoler, men det är inte intressant för mig.

Då jag i dagsläget inte har någon enhet att casta FRÅN måste jag alltså införskaffa en sådan också. Helst vill jag alltså ha en android-baserad mediaspelare som jag kan ha permanent inkopplad i min hemmabio och styra med en fjärrkontroll.

Frågan är om det går att göra så?

Vilken mediaspelare är lämplig i så fall?

Postad 03 December 2015 - 21:25

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Svaret är nej. Det gör inte casta från en enhet till en annan. Bara från mobil eller surfplatta. Playstation 4 eller Apple TV är såvitt jag vet de enda enheterna som har native stöd för HBO Nordic.

Postad 04 December 2015 - 00:56

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Vad jag är ute efter är att få HBO Nordic med bästa möjliga bild och ljudkvalitet (1080p + 5.1).

För att få det måste jag casta till en Chromecast, då det är den enda lämpliga enheten jag kan införskaffa som HBO Nordic supportar. Det fungerar också med Apple TV4 och diverse spelkonsoler, men det är inte intressant för mig.

Då jag i dagsläget inte har någon enhet att casta FRÅN måste jag alltså införskaffa en sådan också. Helst vill jag alltså ha en android-baserad mediaspelare som jag kan ha permanent inkopplad i min hemmabio och styra med en fjärrkontroll.

Frågan är om det går att göra så?

Vilken mediaspelare är lämplig i så fall?

Kan du inte casta från valfri dator? Funkar inte det med just HBO Nordic?

Postad 07 March 2016 - 08:13

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

En hjälte på XDA har fixat Spotify Connect stöd till Nexus Player.
Fungerar alldeles utmärkt.

http://forum.xda-dev...-0-apk-t3319575

Postad 30 June 2016 - 15:26

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Har några frågor om Nexus Player för att utröna om detta är rätt produkt för mig.

Bakgrund: Har idag 2st Chromecast, en Gen1 och en Gen2, och en dedikerad 7-tums surfplatta som enbart är till för styrning av Chromecast-streams och TVns(Panasonic AS750) Smart-funktioner. Kollar mycket direktsända sportstreams från Youtube, Viaplay, CMore, TV4Play, SVTPlay, Dailymotion, RedBullTV och Livestream.com men även vissa streams som inte är åtkomliga från några appar alls, utan som enbart kan nås via en browser, typ UStream, vissa Livestream.com-streams är låsta så dom inte kan nås via deras websajt eller app, utan enbart från källans egna sajt, och vissa anda obskyra sportsändningar.

En del av dessa livestreams kan man få upp i Chromecasts ifrån Chrome-browern i Android eller Windows, eller WebVideoCaster-appen, men inte alla, och vissa hoppar inte till live-läget i streamen utan börjar spela upp från sändningens start.

Råkar ofta ut för att flera sportsändningar krockar, så jag har 2st igång samtidigt och hoppar mellan dom olika HDMi-ingångarna, men allt oftare är det minst 3st streams jag skulle vilja ha igång samtidigt, så jag behöver en tredje och eventuellt en fjärde stream-mojäng, men vill köpa något annat än en ny CC, vill ha nåt som kan spela upp streams direkt i VLC, i en Android-app(finns gott om Android-appar som inte haar CC-stöd än) eller i en browser, i dom fall man inte kan flytta över den till Chromecasten korrekt.

Ett krav är att mediaspelaren inte automatiskt ska pausa live-streamen via HDMi-CEC om man byter ingångskälla, utan den ska fortsätta rulla. Fram tills nyligen var det enbart Youtube-streams som inte pausades i Chromecast Gen2, men under dom senaste två månaderna har detta lösts även med TV4Play CMore, Viaplay och RedBullTV.

SVTPlay, Livestream.com, CanalDigitalToGo för att nämna tre lider dock fortfarande av denna bug och är därmed oanvändbara i Gen2 om man vill hoppa mellan ingångar på TVn, så fråga 1 är om Nexus Player beter sig som en Chromecast Gen1 eller Gen2, när man använder den som Chromecast, och pausar/stoppar live-streams från exempelvis SVTPlay(där dör dom helt i en CCGen2, eller om man kör direkt i Nexuens appar? Nån som förstår dilemmat och kan svara? Eller går det att stänga av styrningen via HDMi-CEC helt i Nexusen? Jag vet att det finns möjlighert att stänga av det i TVns inställningar, MEN det hjälper inte alltid, Chromecastarna känner av oavsett att bilden inte längre visas på skärmen, och meddelar detta till CCn, varvid streamen pausas ändå.

Fråga nummer 2 är vad man har för möjligheter att surfa på webben och spela upp streams på sajter som vägrar samarbeta med Chromecast eller WebVideoPlayer? Tydligen ingår ingen normal browser i Nexus från start, men Dolphin ska finnas numera och funka? Finns det nån Android-app som man kan styra Nexusen ifrån för att skriva in webadresser och klicka på saker i browsern, istället för att fippla med fjärren?

Det ska finnas en VLC-app i Nexus, kan man spela upp nätverks-streams i den, M3U8or och dylikt lika problemfritt som i vanliga VLC?

Är Nexus rätt för mig eller ska jag titta på nåt annat? Har kikat på TizzN1(dock lite väl gammal, uppdateras den nåt längre?), Roku-stick(verkar sakna browser?) och ElGiganten hade nån billig grej för 199kr men den hade hemska recensioner gällande Wifit och byggkvaliten.

Postad 30 June 2016 - 17:38

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Är Nexus rätt för mig eller ska jag titta på nåt annat? Har kikat på TizzN1(dock lite väl gammal, uppdateras den nåt längre?)

http://www.theverge....er-discontinued

Postad 30 June 2016 - 18:08

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Finns NP att köpa ens fortfarande?
Jag har en med tänker uppgradera den till en Nvidia Shield.

Redigerat av Raskus, 30 June 2016 - 18:08.

Postad 30 June 2016 - 18:11

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Jo att Nexus Player nyligen är nerlagd är jag medveten om, men det är väl inte nödvändigtvis likställt med att den inte uppfyller mina krav? Har du tips på några andra produkter som:

1) kan agera Chromecast

2) inte automatiskt pausar uppspelningar när man byter ingångskällapå TVn(som exempelvis SVTPlay, CDToGo och Livestream.com gör i en Chromecast)

3) går att surfa i och spela upp Flash/HTML5-streams direkt från websidors videospelare i fullskärmsläge?

4) Går att fjärrstyra från en Android-app, för operationer där vanliga fjärren blir för krånglig.

Klarar en Rasberry Pi dom fyra sakerna kanske?

Postad 30 June 2016 - 18:15

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Finns NP att köpa ens fortfarande?
Jag har en med tänker uppgradera den till en Nvidia Shield.

Webhallen hade den i lager. Kikade lite på Shield nu, stor och dyr, allra helst hade jag velat har nån liten grej som kan sättas på baksidan av TVn, i samma format som en Chromecast/EokuStick..

Men om du har en Nexus kanske du kan svara på dom andra frågorna om spela streams från websidor i browser, autopausning och fjärrstyrning från Android-app?

Postad 30 June 2016 - 19:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

3) går att surfa i och spela upp Flash/HTML5-streams direkt från websidors videospelare i fullskärmsläge?

Flash är nog bara körbart på Windows, alla andra plattformar har nog haft vett nog att plocka bort sk*ten.

Klarar en Rasberry Pi dom fyra sakerna kanske?

Bara RPi 3 klarar Windows, och då är det utan grafiskt gränssnitt.

Postad 30 June 2016 - 20:06

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Flash är nog bara körbart på Windows, alla andra plattformar har nog haft vett nog att plocka bort sk*ten.

Bara RPi 3 klarar Windows, och då är det utan grafiskt gränssnitt.

Utöver att det går att köra Flash i Firefox för Android, så är väl den utmärkande detaljen med just Dolphin-browsern för Android att den har inbyggt Flash-stöd? Det funkar ivarjefall för det mesta i mina Android-enheter med den på sajter som enbart stödjer Flash. Men om vi struntar i Flash och enbart går på HTML5, har du svar på några av frågorna om Nexus?

Postad 30 June 2016 - 20:39

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

I de flesta forum verkar åsikten vara att Nexus Player är sämre än Chromecast och nu när Google ledsnat på den lär väl inte mjukvaran uppdateras så värst.

Postad 01 July 2016 - 07:12

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Utöver att det går att köra Flash i Firefox för Android, så är väl den utmärkande
detaljen med just Dolphin-browsern för Android att den har inbyggt Flash-stöd?

Självklart, den har funnits för Android tidigare, men Adobe har släppt den
plattformen, och du kör på en gammal version av Flash, full med säkerhetsluckor.

Samma sak med Dolphin, skulle jag gissa.

Det funkar ivarjefall för det mesta i mina Android-enheter med den på sajter som enbart stödjer Flash.

Problemet är inte Android, problemet är att Flash suger purjo, och det som sagt finns anledningar
till att hålla sog borta från skräpet.

Men om vi struntar i Flash och enbart går på HTML5, har du svar på några av frågorna om Nexus?

Jag håller med Nypan sr, och det finns även en anledning till att den reats ut den senaste tiden.

Redigerat av frollic, 01 July 2016 - 07:13.

Postad 01 July 2016 - 08:50

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

I de flesta forum verkar åsikten vara att Nexus Player är sämre än Chromecast och nu när Google ledsnat på den lär väl inte mjukvaran uppdateras så värst.

Med tanke på att Nexus Player är med i beta-programmet för Nexus N redan så har de nog inte övergett mjukvaran.

Postad 01 July 2016 - 11:03

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Det kan man nog tycka beroende på vad man har för behov, men ytterligare en Chromecast uppfyller inte dom behoven jag specificerade på en tredje mediaspelare. Frågan var om Nexusen kanske duger, men ingen tycks kunna ge svar på dom specifika frågorna jag hade om den.

Postad 01 July 2016 - 11:10

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Självklart, den har funnits för Android tidigare, men Adobe har släppt den
plattformen, och du kör på en gammal version av Flash, full med säkerhetsluckor.

Samma sak med Dolphin, skulle jag gissa.

Problemet är inte Android, problemet är att Flash suger purjo, och det som sagt finns anledningar
till att hålla sog borta från skräpet.

Jag håller med Nypan sr, och det finns även en anledning till att den reats ut den senaste tiden.

Att det finns säkerhetsluckor i Flash eller om vissa tycker det är skräp är helt ointressant om det är enda formatet för den streamen man vill se och ha upp i TVn? Dolphins Flash-stöd är helt nyutvecklat och in-house, det är inte beroende av Adobes mjukvara, så du gissar fel.

Du har inga svar på dom faktiska frågorna jag hade om Nexus, eller rekommendation på nån annan liten mediaenhet som du vet uppfyller samtliga fyra krav?

Postad 01 July 2016 - 11:35

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Du har inga svar på dom faktiska frågorna jag hade om Nexus, eller rekommendation på nån annan liten mediaenhet som du vet uppfyller samtliga fyra krav?

Nuc, Brix, Revo .... take your pick.

Postad 01 July 2016 - 12:07

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Nuc, Brix, Revo .... take your pick.

Du verkar rekommendera klumpiga strömförbrukande mini-PCs för flera tusen kronor, vilket inte är ens i närheten av det jag efterfrågar, och jag ställer mig frågande till om dom kan agera Chromecast, och alltså ta emot och spela upp DRM-skyddade Cast-sändningar från en Android-app, exempelvis Viaplay och CMore? Vad jag läst klarar inga Chromecast-emularande mjukvaror det för varken Windows eller Linux.

Har du använt en Nexus så du kanske åtminstonde kan svara på dom frågorna jag hade om den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.