Samsung - UE55JU7005/UE55JU7005TXXE
Samsung JU7005 65" LED TV - UE65JU7005
(TV)
|
9
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung JU7005 55" LED TV - UE55JU7005
(TV)
|
9
|
(25)
|
Inga priser |
Postad 28 June 2015 - 18:59
Så, går det bra att lägga den här TVn när jag ska frakta hem den? Eller måste jag hyra släpkärra eller lastbil så den kan stå på högkant ![]()
Postad 29 June 2015 - 14:35
Postad 29 June 2015 - 17:46
Enligt Hifi klubben som ja har pratat med så går det bra att lägga TVn ner. Kör lite extra försiktigt så går det galant.
Tack för hjälpen! ![]()
Postad 29 June 2015 - 18:51
skulle vilja höra lite mera om ue55ju7005...hur är betraktningsvinkeln..m.m
Postad 30 June 2015 - 15:02
skulle vilja höra lite mera om ue55ju7005...hur är betraktningsvinkeln..m.m
Det står 19 grader på rtings recension. Äger inte TVn själv så kan inte säga om det stämmer. Vet inte hur seriös den sidan är överlag.
Redigerat av Unregistered07e42819, 30 June 2015 - 15:04.
Postad 03 July 2015 - 14:31
Postad 03 July 2015 - 16:05
19° betraktningsvinkel låter väldigt lite. Ja kan stå i hallen och titta in på TVn i sovrummet och då står ja nästan ifrån sidan.
Tycker också det låter lite, det va den infon jag hade. Men det är ju ett problem med den här typen av apparater. Det är upp till var och en hur stort problemet är.
Jag har iaf beställt en nu. Borde komma nästa vecka. Taggad! ![]()
Postad 03 July 2015 - 23:02
Allt beror ju naturligvis på HUR man definerar betraktningsvinkeln.19° betraktningsvinkel låter väldigt lite. Ja kan stå i hallen och titta in på TVn i sovrummet och då står ja nästan ifrån sidan.
Postad 04 July 2015 - 14:06
Postad 04 July 2015 - 16:31
Någon mer en jag som har problem med lip sync när man spelar upp filmer i 1080p (mkv) från usb eller streamar från pc? Funkar bra i början men efter 15-40 min så kommer ljudet före bilden.
Postad 04 July 2015 - 16:40
Om du får lip sync med Tv ljudet med USB HDD. Testa sätt tv i Game Mode och notera om problemet försvinner.Någon mer en jag som har problem med lip sync när man spelar upp filmer i 1080p (mkv) från usb eller streamar från pc? Funkar bra i början men efter 15-40 min så kommer ljudet före bilden.
Förmodar att du uppdaterat Firmware på Tvn också.
Redigerat av Midnight, 04 July 2015 - 16:44.
Postad 05 July 2015 - 07:16
Om du får lip sync med Tv ljudet med USB HDD. Testa sätt tv i Game Mode och notera om problemet försvinner.
Förmodar att du uppdaterat Firmware på Tvn också.
Nix, funkar fortfarande inte.
Är det verkligen ingen annan som har det här problemet?
Har varit i kontakt med samsungs support och dom har lyckats reproducera problemet men dom skyller på att usb 2.0 inte är snabb nog för 1080p, fick förklara för dom att tvn hade usb 3.0 också och att det var samma problem där men har inte hört från dom sedan dess. Att det var exakt samma problem när jag streamade från pc trodde dom berodde på min pc/router.
Postad 05 July 2015 - 12:11
Nix, funkar fortfarande inte.
Är det verkligen ingen annan som har det här problemet?
Har varit i kontakt med samsungs support och dom har lyckats reproducera problemet men dom skyller på att usb 2.0 inte är snabb nog för 1080p, fick förklara för dom att tvn hade usb 3.0 också och att det var samma problem där men har inte hört från dom sedan dess. Att det var exakt samma problem när jag streamade från pc trodde dom berodde på min pc/router.
Vet inte vad det kan vara. Har läst att andra har samma problem på andra forum. Kör du bara ljud i TVn? Problemet kanske ligger i HDMI-sladden eller ARC-funktionen?
Postad 05 July 2015 - 12:54
Vet inte vad det kan vara. Har läst att andra har samma problem på andra forum. Kör du bara ljud i TVn? Problemet kanske ligger i HDMI-sladden eller ARC-funktionen?
Ja, jag kör ut ljudet genom tv-högtalarna. Streama har jag gjort med både ethernet-kabel och wifi med samma resultat.
Postad 05 July 2015 - 19:57
Jag föreslår att om du inte hör något mer här, att du går till T ex HiFiKlubben med din HDD och testar där och se hur det går. Testa på Samsung JS 9 serien, JU 6&7 serien. Meddela gärna resultat.
Känns som en framtida Firmware borde kunna lösa det...
Redigerat av Midnight, 05 July 2015 - 20:01.
Postad 05 July 2015 - 22:11
Ska ringa samsung igen i veckan och se vad dom säger.
Postad 07 July 2015 - 10:22
Lip sync problem får jag varken jag pausar eller inte, tar dock 15-40min innan jag märker av dom.
Ska ringa samsung igen i veckan och se vad dom säger.
Ok, nu har jag ringt samsung och nu påstår dom att spela upp filer på över 4Gb med största sannolikhet inte går och att tvn är just en "tv med appar" och vill man se filmer så ska man göra det via t ex netflix. Att kunna spela upp filer skulle jag bara se som en bonus och dom ger inte heller support för "nerladdade filer" (duh).
Med andra ord så är det nog bara att lämna tillbaka tvn som gäller.
Postad 07 July 2015 - 18:44
Ok, nu har jag ringt samsung och nu påstår dom att spela upp filer på över 4Gb med största sannolikhet inte går och att tvn är just en "tv med appar" och vill man se filmer så ska man göra det via t ex netflix. Att kunna spela upp filer skulle jag bara se som en bonus och dom ger inte heller support för "nerladdade filer" (duh).
Med andra ord så är det nog bara att lämna tillbaka tvn som gäller.
Trist att höra. Jag föreslår fortfarande att du ska testa på HiFiKlubben och se en film med din HDD. Be dom låta den stå på i ca 1timma och återkom senare för att se om just den 7005 är av samma symptom.
Postad 12 July 2015 - 21:05
Postad 15 July 2015 - 21:15
Postad 16 July 2015 - 00:02
Fy fan vilket j*vla praktmongo jag är.googlat sönder internet om vilken tv man ska ha,valet föll på denna. Läste visst inte det där om att Netflix inte funkar på skittvn. Typ det jag(min tjej) kommer använda den till. Nej, blir å lämna tillbaka tvn imorn. Det
Netflix fungerar utan problem på min i alla fall...
Redigerat av Colonel, 16 July 2015 - 00:03.
Postad 17 July 2015 - 09:45
Har läst igenom tråden här och ni alla verkar väldigt kunniga
tänkte då införskaffa 7005 men vill gärna veta om ni som har haft den ett tag är nöjda? Någon som har testat 3D-funktionen och kan säga något om det?
Postad 18 July 2015 - 09:59
Har 65" 7005 och är nöjd.
Postad 20 July 2015 - 14:18
Hur ser det ut med HBO nordic på denna tv?
Visst, nu fungerar ju HBO nordic skapligt via airplay och chromecast men vore ju smidigt att inte behöva ha så mycket grejer vid tv-bänken.
Vill gärna byta ut min gamla Sony w5500 46" ![]()
Postad 20 July 2015 - 19:20
Har läst igenom tråden här och ni alla verkar väldigt kunniga
tänkte då införskaffa 7005 men vill gärna veta om ni som har haft den ett tag är nöjda? Någon som har testat 3D-funktionen och kan säga något om det?
Jag är mycket nöjd med min tv (55JU7005). Jag har visserligen bara haft den ca 1 vecka men den har riktigt bra bild och funktioner.
Netflix 4k samt 4k-klipp på youtube ser kanon ut. Bluray ser mycket bra ut, SD-kanaler ser OK ut och analog tv ser så klart sämre ut.
3D har jag bara snabbt kollat bitar av Frost, Tintin, Jurassic Park och Gravity men det jag sett ser bra ut.
Bra svärta och bra appar.
Bra rörelsehantering för sport och den gör ett bra jobb med fotboll från Viaplay och/eller Cmoreplay även om det så klart är skillnad jämfört med en HD-tv-signal.
Lite ljusläckage i panelerna men faktiskt inget jag sett i samband med tv/film/sporttittande.
Postad 20 July 2015 - 21:59
Jag är mycket nöjd med min tv (55JU7005). Jag har visserligen bara haft den ca 1 vecka men den har riktigt bra bild och funktioner.
Netflix 4k samt 4k-klipp på youtube ser kanon ut. Bluray ser mycket bra ut, SD-kanaler ser OK ut och analog tv ser så klart sämre ut.
3D har jag bara snabbt kollat bitar av Frost, Tintin, Jurassic Park och Gravity men det jag sett ser bra ut.
Bra svärta och bra appar.
Bra rörelsehantering för sport och den gör ett bra jobb med fotboll från Viaplay och/eller Cmoreplay även om det så klart är skillnad jämfört med en HD-tv-signal.
Lite ljusläckage i panelerna men faktiskt inget jag sett i samband med tv/film/sporttittande.
Hur är den med clouding/bleeding? Hur är svärtan?
Har du fått ner färgerna, när jag sett i butik var dem väldigt intensiva....
Står precis i valet och kvalet om jag skall köpa Samsung 7005 eller kika vidare på annat. Tycker mig dock inte hitta motsvarande TV för samma peng. Panasonic 700-serien och Sony 8505 som jag tycker är motsvarande kostar 5 000 mer.
Postad 20 July 2015 - 22:13
Hur är den med clouding/bleeding? Hur är svärtan?
Har du fått ner färgerna, när jag sett i butik var dem väldigt intensiva....
Står precis i valet och kvalet om jag skall köpa Samsung 7005 eller kika vidare på annat. Tycker mig dock inte hitta motsvarande TV för samma peng. Panasonic 700-serien och Sony 8505 som jag tycker är motsvarande kostar 5 000 mer.
Svärtan är bra, har tidigare haft plasma men är ändå riktigt nöjd med svärtan.
Färgerna - ja det tycker jag. I butik så var tvn med största sannolikhet inställd på dynamiskt läge och då är det väldigt gälla färger.. Jag har använt mig av inställningar som jag hittade i en test av tvn på nån nätsida. Kommer sätta mig med DVE lite längre fram men färgerna ser helt ok ut (naturliga).
Om du köper TVn på elgiganten så kan du ju använda dig av deras 30 dagars öppet köp. Är du inte nöjd med Samsungen så kan du ju lämna tillbaks den och byta mot annan tv mot att du lägger mellanskillnaden.
Jag var själv i valet och kvalet mellan Panasonic 725 och Samsungen och valde den senare, ångrar mig som sagt inte.
Redigerat av Colonel, 20 July 2015 - 22:14.
Postad 21 July 2015 - 08:34
så fotboll blir bra på denna tv?
de hadde nån samsumg 6275 på elgiganten i barkarby, när det slogs en långboll så hackade bilden,tycker att det störde
men det kanske är en sämre tv än 7005:an
förövrigt tyckte jag bilden var bra på 6275
Postad 21 July 2015 - 08:48
så fotboll blir bra på denna tv?
de hadde nån samsumg 6275 på elgiganten i barkarby, när det slogs en långboll så hackade bilden,tycker att det störde
men det kanske är en sämre tv än 7005:an
förövrigt tyckte jag bilden var bra på 6275
6275 är från 6-serien. En sämre serie än 7005. 7005 har dessutom 200 Hz vilken borde förbättra motion och panoreringar.
Svärtan är bra, har tidigare haft plasma men är ändå riktigt nöjd med svärtan.
Färgerna - ja det tycker jag. I butik så var tvn med största sannolikhet inställd på dynamiskt läge och då är det väldigt gälla färger.. Jag har använt mig av inställningar som jag hittade i en test av tvn på nån nätsida. Kommer sätta mig med DVE lite längre fram men färgerna ser helt ok ut (naturliga).
Om du köper TVn på elgiganten så kan du ju använda dig av deras 30 dagars öppet köp. Är du inte nöjd med Samsungen så kan du ju lämna tillbaks den och byta mot annan tv mot att du lägger mellanskillnaden.
Jag var själv i valet och kvalet mellan Panasonic 725 och Samsungen och valde den senare, ångrar mig som sagt inte.
Dela gärna med dig av inställningarna
Postad 21 July 2015 - 15:01
Samsung Smart Tv 2015 (Tizen) - nu med C more & Viaplay appar. Någon som testat dessa på denna modell? Hur är bilden på t.ex. C more Sport?
Redigerat av Unregistered016ff050, 21 July 2015 - 15:04.
Postad 21 July 2015 - 15:27
Samsung Smart Tv 2015 (Tizen) - nu med C more & Viaplay appar. Någon som testat dessa på denna modell? Hur är bilden på t.ex. C more Sport?
Såg på Häcken-Hammarby igår på Cmore-Play och det var bra bild (likvärdig Viaplay).
Postad 23 July 2015 - 16:57
Om jag T ex vill döpa om HDMI1 till "Apple TV" istället....
Postad 23 July 2015 - 17:45
Någon som vet om man kan döpa om källorna på Samsung 7005?
Om jag T ex vill döpa om HDMI1 till "Apple TV" istället....
Testade lite snabbt och det verkar bara vara att markera ingången (Source) och sedan trycka på "tools", välj sedan "ändra namn".
Postad 23 July 2015 - 19:53
Testade lite snabbt och det verkar bara vara att markera ingången (Source) och sedan trycka på "tools", välj sedan "ändra namn".
Yes, funkade. Tack.
Postad 24 July 2015 - 23:58
Jag funderar på att köpa mig en 55" JU7005 som andra TV.
Komplett har sänkt priset på Philips 55PUS9109/12.
Någon som vet vilken som kommer ge bäst bildkvalitet.
Kommer främst att titta på Netflix och TV via Comhem.
Postad 26 July 2015 - 12:14
Köpte 55" igår. Sjukt nöjd! Dock hittar jag inte Plex på SmartHub app store? Någon som har samma problem? Testat byta till UK, USA och nu tillbaka till Sverige. Sjukt skumt. Annars sjukt fin TV. Även jag inte hunnit tittat på mkt mer än 1080P format ännu.
Någon som också vet hur upscale fungerar? Trodde lite att den skulle skala upp alla källor i mån av att det går till 4K? Hur fungerar det eg?
Postad 27 July 2015 - 07:43
Redigerat av pacman, 27 July 2015 - 09:49.
Postad 27 July 2015 - 10:40
Alla signaler som inte är 2160p ("4K") skalas automatiskt upp så de matchar panelens upplösning på 3840*2160 punkter. Konstigare än så är det inte.
Dock kollar jag info så står det alltid 1080p ex på Mac minin och inte 2160p, detta gäller alla källor (PS4, XboxOne och Mac mini).
Postad 27 July 2015 - 12:26
Att visa vad insignalen skalas upp till hade varit duktigt meningslöst.
Postad 27 July 2015 - 13:06
Info visar insignalens upplösning.
Att visa vad insignalen skalas upp till hade varit duktigt meningslöst.
Aha! Fattar! Tack!
Postad 27 July 2015 - 14:11
Jag är hur som helst sjukt nöjd med TVn. Väldigt fina färger samt kontrasten är helt sjukt underbar ![]()
Postad 22 August 2015 - 14:22
Hej jag behöver akut hjäp, köpte UE55JU7005 i fredags, och jag är inte nöjd med bilden när man spelar PS4. Utan gaming mode så blir det ett noterbart input lagg i kontrollen, man märker det klart och tydligt, bilden ser okej ut men fördröjningen i kontrollen gör spelen ospelbara.
Med gaming mode försvinner lagget i kontrollen, problemet blir då istället attt bilden blir väldigt skakig och ryckig. Det skiljer sig olika från spel till spel, GTA5 är värst, det blir helt ospelbart, ser ut som 10 fps. Även andra spel har samma problem. Min förra tv var en 8 år gammal budget Phillips 1080p och den hanterade spel mycket bättre än den här moderna 4k samsung, ska det verkligen vara så här? Jag har testat i inställningarna med olika grejer, men, det verkar som att man kan inte komma ifrån dilemmat mellan skit kontroll, eller skit bild.
Är det verkligen så här det ska vara? Är alla 4k tvs så här? funderar på att lämna tillbaka den...
Redigerat av Danny88, 22 August 2015 - 14:33.
Postad 24 August 2015 - 20:35
Hej jag behöver akut hjäp, köpte UE55JU7005 i fredags, och jag är inte nöjd med bilden när man spelar PS4. Utan gaming mode så blir det ett noterbart input lagg i kontrollen, man märker det klart och tydligt, bilden ser okej ut men fördröjningen i kontrollen gör spelen ospelbara.
Med gaming mode försvinner lagget i kontrollen, problemet blir då istället attt bilden blir väldigt skakig och ryckig. Det skiljer sig olika från spel till spel, GTA5 är värst, det blir helt ospelbart, ser ut som 10 fps. Även andra spel har samma problem. Min förra tv var en 8 år gammal budget Phillips 1080p och den hanterade spel mycket bättre än den här moderna 4k samsung, ska det verkligen vara så här? Jag har testat i inställningarna med olika grejer, men, det verkar som att man kan inte komma ifrån dilemmat mellan skit kontroll, eller skit bild.
Är det verkligen så här det ska vara? Är alla 4k tvs så här? funderar på att lämna tillbaka den...
Problemet löste sig efter jag drog ner skärpan ![]()
Postad 28 August 2015 - 19:01
Fan osäker man blir när man läser om diverse småfel på 65 orna
Vilka småfel syftar du på? ![]()
Postad 07 September 2015 - 15:50
Ni som är ägare av JU7005, har ni jämfört bilden med JS-serien? Är lite nyfiken att få en känsla för hur 'värd' Quantum Dot är.
Postad 07 September 2015 - 17:32
Postad 07 September 2015 - 19:27
Finns en tråd för såntInförskaffade JU7005 48TUM i helgen.Fråga till er som har JU7005 vad har ni för bildinställningar, vad bör man ha av resp på osv? Tacksam för alla tips är själv novis.
https://www.minhembi...howtopic=324927
Postad 07 September 2015 - 20:42
Införskaffade JU7005 48TUM i helgen.Fråga till er som har JU7005 vad har ni för bildinställningar, vad bör man ha av resp på osv? Tacksam för alla tips är själv novis.
Trevligt Humorix! Gjorde samma kap som du.
Gissar att du handlade på Webhallen för 9990 i går precis som jag! Idag kostar den 12990 igen.
Nu är en sprojtans 48-tummare upphängd i vardagsrummet! Fick ersätta min Pansonicplasma som dog i somras.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Val av 65" tv.
11 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?