Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far Cry: Primal

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 March 2016 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sen ska sägas också att de fortfarande kör på Dunia Engine 2 som är en motor från förra generationen (introducerades i FC3). Spelet är ganska snyggt, men de har inte tagit steget in i den "nya" generationen ännu så det underlättar ju för frameraten. Lite tråkigt att inte ha några vädereffekter eller förstörelse t.ex, vattnet ser rätt lastgen ut, ansiktena är inte bra, osv. Däremot väldigt mycket grönska som rör på sig.

Oavsett vad de säger så är detta bara ett mellanting till Far Cry 5, som de redan bör ha jobbat på ett tag med en motor byggd för den senaste generationen.

Postad 10 March 2016 - 01:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

MHB:s recension

Postad 10 March 2016 - 10:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Avslöja sista bossen och mekaniken bakom? :o

Postad 10 March 2016 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte sista bossen. En av de sista =P

Kan posta en video också, fast han dör inte på ett skott som jag gjorde annars hade han förlorat hundra gånger om redan.

http://www.youtube.com/watch?v=Ck2CEB1fc4Y

I övrigt är det min plikt att såga mekaniken så att de ansvariga som eventuellt läser fixar problemet till framtiden ;) . Utan feedback blir det svårt.

Redigerat av Zoiler, 10 March 2016 - 15:33.

Postad 06 May 2016 - 20:18

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Kom till den bossen nu. Bra dryg. Jag hade flyt eller missflyt beroende på hur man ser det jag uppgradera jag hälsan precis innan. 4 hälsobarer måste man ha då överlever man på håret. Grottbjörnen var en rätt bra kompanjon annars men dog när jag hade ett par träffar kvar och så ingen jädra checkpoint bara börja om från början...

Inga fusk hittar man heller...

Postad 06 May 2016 - 20:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det på hard du överlever med 4 livmätare? Tror jag hade uppgraderat liven till max nästan.

Det finns nåt sätt att cheesa henne, såg en video på YT men vetefan vart.

Postad 06 May 2016 - 22:03

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Japp körde på hard från fyra fulla till fyra tomma men fortfarande vid liv. Märkte man kunde dra ner till easy då hade jag 1,4 staplar kvar typ. Man får ju någon hint om att man ska förstöra någonting då hon är immun mot eld? Experimentera inte så mycket med det vet inte om man ska sätta eld på balarna runtom eller något. 

Hade du uppgraderat vinterkläderna. Månne ger lite extra skydd :)

Postad 07 May 2016 - 08:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Förstöra balarna så hon inte kan ta skydd bakom dem.

Postad 07 May 2016 - 10:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Känns som det skulle göra det svårare. Hon kan ju inte skjuta bakom dem så var ju bara att vänta tills hon sticker fram skallen.

Postad 07 May 2016 - 10:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja kanske.. jag tyckte det enklaste var att stänga av skiten och se slutet på YT. Men hade jag överlevt ett skott hade jag kanske härdat ut men det är så jäkla billigt alltså.

Postad 07 May 2016 - 12:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Ja kanske.. jag tyckte det enklaste var att stänga av skiten och se slutet på YT. Men hade jag överlevt ett skott hade jag kanske härdat ut men det är så jäkla billigt alltså.

Jo överlever man skottet så är det ju bara en grind och ha tålamod. Ull var samma sak. Nu misslyckades jag ju förvisso få han under istapparna  men 600  fullt uppgraderade spjut, pilar, klubbor, brandbomber, bärsärkarbomber på easy blandat med fiendevågor tar en jäkla tid.  Det var hårt leva under stenåldern. Har tämjt 8 djur tror jag avverka 5 av dem på den fighten.

Postad 08 May 2016 - 08:57

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Spelade klart detta för en två veckor sedan. Det är snyggt och annorlunda. Till en början tyckte jag det var riktigt kul att jaga djur och bara gå runt och insupa stämningen. Började spela det på hard och kom nog halvvägs tills jag började känna att jag började tröttna på spelet och drog ner det på easy för att spela igenom det. 

Även på easy var slutbossarna utmanande vilket överraskade mig. 

Det som var sämre var att man var så beroende av hunter vision för allt. Nästan så att man ville gå runt med det påslaget hela tiden.

Postad 08 May 2016 - 10:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Det enda man måste ha det till är väl spårning som kan va lite väl svår annars :)

Postad 08 May 2016 - 12:40

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Det enda man måste ha det till är väl spårning som kan va lite väl svår annars :)

Jag tyckte det var svårt att se saker och motståndare utan det. Även dagtid...

Postad 08 May 2016 - 12:52

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Jo överlever man skottet så är det ju bara en grind och ha tålamod. Ull var samma sak. Nu misslyckades jag ju förvisso få han under istapparna  men 600  fullt uppgraderade spjut, pilar, klubbor, brandbomber, bärsärkarbomber på easy blandat med fiendevågor tar en jäkla tid.  Det var hårt leva under stenåldern. Har tämjt 8 djur tror jag avverka 5 av dem på den fighten.

Ull var den svåraste av bossarna tycker jag. Jäkligt trångt i grottan med med han och alla fiender. :D

Postad 09 May 2016 - 22:20

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Jag tyckte det var svårt att se saker och motståndare utan det. Även dagtid...

Jo klart det är svårare när de inte är i bländande gult. Hade vart klart intressant om de gjort mer av ett survivallir av det. Lägger de in dylika funktioner är det ju lätt man halkar in på att man ska använda dem också. Nu kanske jag körde på very hard i Far Cry 4 minns inte men det här var bra mycket lättare på Hard än min genomspelning i FC 4. 

Ja då förutom bossarna då som iof är mer tidskrävande än supersvåra om man väl kan överleva smällen.

Postad 10 May 2016 - 11:26

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Köpte vid release, spelat förbi Ull och har väl kanske 25% kvar (uppskattning då jag inte kommer ihåg alls) av main story. 

Jag brydde mig inte så mycket när andra spel körde gamla assets/liknande. Men här är det ju för fasiken samma spel som FC4. 

Skin change = Nytt spel. 

Men, jag gillar upplägget skarpt. Urtid och monster och spjut (vem gillar inte det?) tilltalar mig enormt. 

Grönskan och växtligheten i stort ser jättebra ut, inga klagomål här inte. Men vattenfallen ser för jäkliga ut. Samma med vissa av djuren och i synnerhet pälsen på dessa. Och animationerna. 

Jag hajar att detta spel var en typ av mellanspel för Ubi tills nästa år/detta år släppa Far Cry 5. 

3/5 röda växter!

Postad 11 June 2016 - 10:19

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Men, jag gillar upplägget skarpt. Urtid och monster och spjut (vem gillar inte det?) tilltalar mig enormt. 

Grönskan och växtligheten i stort ser jättebra ut, inga klagomål här inte. Men vattenfallen ser för jäkliga ut. Samma med vissa av djuren och i synnerhet pälsen på dessa. Och animationerna. 

Håller med. Enda anledningen till att jag spelade detta var att upplägget kändes fräscht. Sedan börjar man spela och ser att det följer hela Ubi-mallen. Stora skillnaden här var att de faktiskt hade gjort det möjligt att stänga av massa UI vilket jag gjorde. Använde inte minikartan under hela spelet vilket kändes och funkade riktigt bra.

Postad 11 June 2016 - 11:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Köpte vid release, spelat förbi Ull och har väl kanske 25% kvar (uppskattning då jag inte kommer ihåg alls) av main story. 

Jag brydde mig inte så mycket när andra spel körde gamla assets/liknande. Men här är det ju för fasiken samma spel som FC4. 

Skin change = Nytt spel. 

Jag hajar att detta spel var en typ av mellanspel för Ubi tills nästa år/detta år släppa Far Cry 5. 

3/5 röda växter!

Far Cry 4 var ju i och för sig samma spel som Far Cry 3 också :P. Större skillnad mellan Far Cry 4 och Primal än Far Cry 3 och Far Cry 4.

De har tagit bort klättertornen så lite nytt är det ju.

Far Cry 2 är det jag vill se en utveckling av. Kommer kanske när de gjort det nästa FC 3 klon.

Postad 12 June 2016 - 07:31

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Far Cry 4 var ju i och för sig samma spel som Far Cry 3 också :P. Större skillnad mellan Far Cry 4 och Primal än Far Cry 3 och Far Cry 4.

De har tagit bort klättertornen så lite nytt är det ju.

Far Cry 2 är det jag vill se en utveckling av. Kommer kanske när de gjort det nästa FC 3 klon.

Re-map av kartan. Re-skin på nästan allt. 

Var det verkligen sådan liten skillnad mellan 3-4? Jag vill minnas att det var en hel del skillnad. 

+ Att miljöerna mellan 3 och 4 känns exakt likadana. Även djuren (de flesta har fått annan päls typ/mer horn/etc).

Håller med. Enda anledningen till att jag spelade detta var att upplägget kändes fräscht. Sedan börjar man spela och ser att det följer hela Ubi-mallen. Stora skillnaden här var att de faktiskt hade gjort det möjligt att stänga av massa UI vilket jag gjorde. Använde inte minikartan under hela spelet vilket kändes och funkade riktigt bra.

Yup, gillade iof det som Öqvist tog upp: Inga klättertorn = Yippie!

Postad 29 July 2016 - 06:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Det tog emot, men jag köpte Primal. 

Var mest rädd för att detta skulle vara en serie av upprepningar, men har spelat två uppdrag och är glatt överraskad. Det finns lite skillnader allt, men jag tycker att den illustrerade miljön kan kännas alltför grov ibland. Om de skall släppa en ny shooter efter Far Cry 4 måste de nog variera lite mer. 

Spelade 4:an innan 3:an. När jag tog hem Far Cry 3 tyckte jag att 3:an och 4:an egentligen är samma spel, så jag orkade inte ens börja med 3:an pga. bristande variation. 

Postad 30 August 2017 - 21:55

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Kommit halvvägs nu och visst är det ett nytt skin på FC4, men jag gillar det för vad det är. Settingen är rolig och ny iaf när allt annat är gammalt ;)

Men det jag tänkte skriva om är: Har ingen annan reflekterat över hur amerikansk Urki låter?  :D är det meningen så är det fruktansvärt roligt. 

EDIT:

Spoiler

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 31 August 2017 - 23:11.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.