Varför inte vända sig till en tidning? Aftonbladet skulle nog inte tveka. Tror nog en sån här historia kan lyfta upp problemet med clouding. Vore så himla gott om Samsung kunde knäppas på näsan.
Penelutbyte F9005, nu MASSOR med clouding
Samsung F9005 65" LED TV - UE65F9005
(TV)
|
7
|
(6)
|
Inga priser | |
Samsung F9005 55" - UE55F9005
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser |
Ersätta Samsung 55” F9005? (0 inlägg)
|
8 år sedan |
Samsung UE65F9005 skada på skärmen - Vad beror detta på? (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Samsung LCD/LED 2013 (1150 inlägg)
|
10 år sedan |
Clouding 65F9005 - Är detta acceptabelt? (45 inlägg)
|
11 år sedan |
TV och Receiver (F9005 & NR727) (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 25 February 2016 - 11:27
Skicka precis den bilden till Samsung och Elgiganten igen och ge dig inte. Ser ju för jäkligt ut. Hoppas verkligen folk ser denna tråden och aldrig tittar åt en Samsung tv igen. Är tom så JAG har god lust att ringa upp dom och berätta vilka jäkla tomtar dom är. Lite clouding får man räkna med på LED men det här är ju en så uppenbart felmonterad panel. Dom måste gjort bort sig när dom bytte eller något....Skandal!
Ja nu när du säger det, kollade på skruvarna på baksidan, en av dessa var sne och hade gängats sönder. Och detta på samma sida som den massiva cloudingen.
Jag vill dock inte hålla på och skruva i den ifall dom får för sig att det är jag som ska ha förvärrat cloudingen,
Skicka precis den bilden till Samsung och Elgiganten igen och ge dig inte. Ser ju för jäkligt ut. Hoppas verkligen folk ser denna tråden och aldrig tittar åt en Samsung tv igen. Är tom så JAG har god lust att ringa upp dom och berätta vilka jäkla tomtar dom är. Lite clouding får man räkna med på LED men det här är ju en så uppenbart felmonterad panel. Dom måste gjort bort sig när dom bytte eller något....Skandal!
Att tomten i ledningen på EG inte vill låta säljaren hantera ärendet är ju helt sjukt. Som säljare är det ju de som har ansvaret att hantera reklamation från dig som kund.
Undrar hur idioten i fråga på ledningen hos EG tänkte också, med tanke på att det knappast är bra PR för dem när de har sådant konsumentförakt att de är villiga köra över sina egna säljare när dessa följer konsumentköplagen. Rejäl badwill.
Hade de löst ärendet så skulle ju det kunna avslutas hos ARN.
Jag tycker du ska kontakta Plus och höra om de vill ta upp det.
Jag har riktat om anmälningen mot Samsung, samt mailat EG och erbjudit mig att ta bort anmälan mot att deras ursprungliga förslag kommer åter på bordet. Inväntar svar.
Och jag som såg fram emot att få hem min SEK-3500 one connect box. Nu känner jag mig bara illa till mods av att titta på Tvn, den cloudingen i högra hörnet är så stark att den syns nu i dagsljus i medelljusa scener tillochmed.
Postad 25 February 2016 - 17:34
Tanken slog mig precis: Har cloudingen blivit värre?
Jämför dessa två bilder, ena är från trådstarten, andra är tagen precis. Det ser ju förtusan ut som en helt annan tv. Är detta möjligt?! Vadfan händer? Det är samma inställningar och det är från samma källa (cloudingen yttrar sig oavsett vilken källa jag har på)
Bifogad fil(er)
Postad 25 February 2016 - 19:31
Gott folk.
Först och främst vill jag tacka för alla fina ord och uppmuntringar, dem har betytt mycket och ingett mig hopp.
Nu har jag dock kommit till den punkt då jag inte längre tänker vara "aktiv" inom att försöka lösa detta, efter gårdagens bakslag så är jag tillbaka på ruta ett, cloudingen verkar bara bli värre och Samsungs supportsida verkar ge blanka fan i mig och deras produkt.
Helt ärligt blir jag illa till mods när jag ser tv:n, jag ser ingen kristallklar och fin bild längre, jag ser bara ett märke som skiter i sina kunder och vägrar ta ansvar för dåligt tillverkade produkter.
Efter alla mobiltelefoner med märket Samsung jag sålt, efter alla tusentals kunder jag har rekommenderat att köpa tv från Samsung så är det nu nog.
Många av er har redan kommit till den insikt att Samsung är skit, jag personligen har tyckt att deras produkter har vart ledande och prisvänliga gentemot kund, men när man nu kommer till den insikt att man som kund är betydelselös för Samsung och att de inte vill ta ansvar för sina produkter så ansluter jag mig nu till de som aktivt väljer bort Samsung.
För Samsung betyder nog detta ingenting, jag är bara EN kund som har köpt en tv för 30.000:-
För Samsung är jag bara en säljare som har dragit in flera miljoner åt både deras tv och mobilavdelning.
För Samsung är jag betydelselös.
Jag kommer självklart svara på frågor samt uppdatera om något DRASTISKT händer, men att man får någon hjälp är föga troligt.
Jag kommer även ha kvar mitt ARN-ärende gentemot Samsung, men då jag inte vet hur kompetenta den nämnden är och ifall dom lyssnar på Samsungs "clouding är vanligt bland LCD-apparater och den mängd han har är inom dessa ramar" så är jag väl rökt där också. Men om det nu kommer klaffa hos nämnden så är det ändå ett beslut som ligger 6-månader bort enligt ARN själva.
Vill avsluta detta inlägg med att återigen tacka för stödet, alla kommentarer och tips. Detta forum är kanon och det finns gott om kompetent folk här om man skulle behöva hjälp eller tips med något.
TACK!
Postad 25 February 2016 - 21:16
Mvh
Postad 27 February 2016 - 11:57
Nu har den lokala median hakat på.
Även fast det finns vissa syftningsfel såsom att problemet är att det är clouding så framhäver dem inte att det är FÖR mycket clouding. Ska ta kontakt med journalisten på måndag och be henne korrigera detta.
För er som vill läsa: http://www.dt.se/dal...-anmals-butiken
Fick förövrigt min One Connect SEK-3500 igår.
Skitkul pryl, har väsentligt förbättrat bilden, MEN cloudingen är kvar, vilket är förståeligt iochmed att problemet sitter i panelen och inte i boxen. Var inte lika glad över att få hem den som jag var när jag beställde den (innan panelbytet dvs)
Postad 01 March 2016 - 09:16
Hahaha....Hur ska dom ha det?
Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta......
Bifogad fil(er)
Postad 01 March 2016 - 09:29
Kanske har skrivits i tråden innan men vad har du bakgrundsljus ställt på i dina exempelbilder?
Redigerat av hugeman, 01 March 2016 - 09:30.
Postad 01 March 2016 - 11:58
Men herregud, vad är det för folk som sitter och är deras "Voice Of Customer"
"Det är inte konstant clouding, Det finns punkter som har ändrats" - JA, det är ju förfan det jag menar, den har blivit värre"
"Ta en bild på TV i dagsljus" Ja, cloudingen syns även då, men jag skriver samma sak som jag skrev till honom: När du kommer hem efter en hård dags arbete och vill sätta dig ner och mysa framför en film,tänder du varenda lampa i vardagsrummet då? Eller har du mörkt i rummet, alternativt någon lampa som står och ger ifrån sig lite ljus.
Det känns nästan som att dom lägger ner mer tid på att försöka hitta situationer där cloudingen inte syns snarare än att faktiskt erkänna att något är fel.
Bifogad fil(er)
Postad 01 March 2016 - 12:03
Kanske har skrivits i tråden innan men vad har du bakgrundsljus ställt på i dina exempelbilder?
Jag ligger på mellan 2-3, det blir alldeles för tydligt även när det inte är mörka scener annars.
Så ja, jag missar en del detaljer genom att ha den så pass lågt.
Och jag som precis fått min SEK-3500 One Connect box och vill dra nytta av 4k, då hade jag gärna höjt ljusstyrkan lite så att man kan lägga märke till det.
Men fläckarna förstör hela upplevelsen.
BTW. Bara som lite kontrast till hela denna händelse så vill jag dela med mig av ett grymt exempel av goodwill från Bose's sida.
Kort och gott förklarat: Kund kommer in i butik med sin ELVA år gamla Bose produkt som slutat fungera, på förhand godkänner han en reparationskostnad på MAX 3000:- blev det över det fick dom kassera produkten.
När den kommer tillbaka till butiken så är den fixad, dessutom står det klart och tydligt i servicepapprerna: GOODWILL INGEN DEBITERING.
Där har vi skillnad på företag och företag.
Redigerat av Unregistered679f77dd, 01 March 2016 - 12:42.
Postad 01 March 2016 - 14:10
Helt hårresande att Samsung kan anse att denna clouding är inom specifikationerna. Det skulle ju vara intressant att få ta del av bilder på icke godtagbar clouding i så fall, för att få ett hum av exakt hur mycket det måste vara för att man ska få hjälp av Samsung. Måste varje kvadratmillimeter vara täckt av clouding för att det ska inte ska vara inom specifikationerna?
Och om Samsung anser att din clouding är normal, då kommer jag ta det till mig och utgå ifrån att Samsung TVs generellt har den nivån av clouding som din har. Då går ju de bort direkt när det gäller framtida köp. Snacka om att de skjuter sig själva i foten med detta, även om det så klart är värst för dig som lagt ut så mycket pengar på TVn.
Stå på dig!
Redigerat av Brother Spartacus, 01 March 2016 - 14:11.
Postad 01 March 2016 - 14:22
Jag ligger på mellan 2-3, det blir alldeles för tydligt även när det inte är mörka scener annars.
Så ja, jag missar en del detaljer genom att ha den så pass lågt.
Och jag som precis fått min SEK-3500 One Connect box och vill dra nytta av 4k, då hade jag gärna höjt ljusstyrkan lite så att man kan lägga märke till det.
Men fläckarna förstör hela upplevelsen.
BTW. Bara som lite kontrast till hela denna händelse så vill jag dela med mig av ett grymt exempel av goodwill från Bose's sida.
Kort och gott förklarat: Kund kommer in i butik med sin ELVA år gamla Bose produkt som slutat fungera, på förhand godkänner han en reparationskostnad på MAX 3000:- blev det över det fick dom kassera produkten.
När den kommer tillbaka till butiken så är den fixad, dessutom står det klart och tydligt i servicepapprerna: GOODWILL INGEN DEBITERING.
Där har vi skillnad på företag och företag.
Jag har varit tveksam mot Samsung sen innan men denna tråden har fått bägaren att rinna över och bojkottar numera helt deras produkter. Är ute efter ny mobiltelefon och fick känna lite på Galaxy S7 på netonnet, verkar vara en kanonlur men köper inte deras produkter längre av ren princip.
Postad 01 March 2016 - 18:10
Som ovanstående skriver. Kontakta samsung och visa bilden.
Postad 02 March 2016 - 13:32
Haft en Samsung tv.. och aldrig mer säger jag! Skickade iväg min till skampris men blev iaf av med skiten.
Som ovanstående skriver. Kontakta samsung och visa bilden.
Skickade också iväg min F9005 till skampris. Att Samsung tycker att den nivån av clouding är OK bevisar bara hur lite dem bryr sig om sina kunder. Aldrig att jag skulle köpa en Edge-LED mer av Samsung. Jag kanske inte hade jätteproblem med clouding på min men betraktningsvinkeln var så dålig så att det räckte med att koma några dm åt sidan så dansade legobitar i mörka "skuggpartier".
Däremot skötte dem sig ypperligt när mitt nätagg pangade på plasman. Men clouding är nog ett för stort problem för Samsung att dem överhuvud taget ska vilja ta i det och erkänna det som ett problem.
Redigerat av hugeman, 02 March 2016 - 13:34.
Postad 02 March 2016 - 14:13
UPDATE!
Jag blev tidigare idag kontaktad av en kille på samsung support som berättade att de olika avdelningarna (har vart i kontakt med fyra stycken) har överlagt mitt ärende och tillslut bestämt sig för att skicka hit en tekniker och byta ut min panel.
Han var dock väldigt noga med att informera mig om att detta var någon form av goodwill och att man var tvungen att vara beredd på att det kan uppstå viss clouding, även med den nya panelen som ska komma.
Så kort sagt, Samsung går med på att byta ut panelen, men så som jag uppfattade samtalet så känns det inte riktigt som att någon har sagt : Men för tusan grabbar, släpp sargen och kom in i matchen, det där är ju inte acceptabelt, det är ju enorma fel på killens panel.
Jag tror däremot att denna tråd och den uppmärksamhet den har fått, samt att den lokala tidningen skrev om detta har pushat på lite.
Så tack till Samsung som faktiskt är villig att byta ut panelen.
Men STÖRST tack till alla er som har följt denna tråd och kommit med inputs och liknande!
Jag kommer komma med en update på hur nya panelen ser ut, jag kommer vara beredd på att det kan komma att finnas viss flashlightning och viss clouding, men förhoppningsvis är dom inom mina egna ramar av vad som är acceptabelt, vilket i slutändan kommer innebära att jag äntligen kan börja njuta av min tv samt dra full nytta av den nya Oneconnectboxen som är införskaffad!
Jag håller tummarna!
Och återigen, TACK till er alla!
Postad 02 March 2016 - 18:24
UPDATE!
Jag blev tidigare idag kontaktad av en kille på samsung support som berättade att de olika avdelningarna (har vart i kontakt med fyra stycken) har överlagt mitt ärende och tillslut bestämt sig för att skicka hit en tekniker och byta ut min panel.
Han var dock väldigt noga med att informera mig om att detta var någon form av goodwill och att man var tvungen att vara beredd på att det kan uppstå viss clouding, även med den nya panelen som ska komma.
Så kort sagt, Samsung går med på att byta ut panelen, men så som jag uppfattade samtalet så känns det inte riktigt som att någon har sagt : Men för tusan grabbar, släpp sargen och kom in i matchen, det där är ju inte acceptabelt, det är ju enorma fel på killens panel.
Jag tror däremot att denna tråd och den uppmärksamhet den har fått, samt att den lokala tidningen skrev om detta har pushat på lite.
Så tack till Samsung som faktiskt är villig att byta ut panelen.
Men STÖRST tack till alla er som har följt denna tråd och kommit med inputs och liknande!
Jag kommer komma med en update på hur nya panelen ser ut, jag kommer vara beredd på att det kan komma att finnas viss flashlightning och viss clouding, men förhoppningsvis är dom inom mina egna ramar av vad som är acceptabelt, vilket i slutändan kommer innebära att jag äntligen kan börja njuta av min tv samt dra full nytta av den nya Oneconnectboxen som är införskaffad!
Jag håller tummarna!
Och återigen, TACK till er alla!
Det finns lite rättvisa i världen ändå
Glädjs verkligen med dig! Håller tummarna för att nästa är bättre!
Postad 10 March 2016 - 21:47
Kommer med en halv updatering här.
Servicefirman kontaktade mig idag och berättade att panelen hade kommit, kul tyckte jag.
Men även han hade blivit instruerad av Samsung att informera mig att om det "uppstår någon clouding eller liknande" så kommer dom inte göra något åt det.
Med andra ord lät det som att Samsung tänkt såhär: Ok, vi orkar inte med att tjafsa med denna killen och han ger oss bara dålig publicitet med forumtrådar både på Minhembio och AVS, han har gått till media, han har även arn-anmält detta. Låt oss ge honom en ny panel sen skiter vi i det så ser det bra ut.
Well, ser den ut som den förra så kan dom tamejfan inte förvänta sig att jag ska sitta tyst och glatt titta på när två feta ljusfläckar på tvn förstör min upplevelse, speciellt inte när jag fortfarande har garanti kvar samt har reklamationsrätten i ytterligare ett år.
Jag får helt enkelt hoppas på att panelen hanteras varsamt påväg hit och jag ska vaka över teknikern som en hök medans han monterar den.
Postad 10 March 2016 - 21:57
Oavsett så har du påvisat en sjuk marknad och oavsett så har samsung gjort bort sig i mina (och troligtvis många andras) ögon!
Postad 11 March 2016 - 06:18
Kommer med en halv updatering här.
Servicefirman kontaktade mig idag och berättade att panelen hade kommit, kul tyckte jag.
Men även han hade blivit instruerad av Samsung att informera mig att om det "uppstår någon clouding eller liknande" så kommer dom inte göra något åt det.
Med andra ord lät det som att Samsung tänkt såhär: Ok, vi orkar inte med att tjafsa med denna killen och han ger oss bara dålig publicitet med forumtrådar både på Minhembio och AVS, han har gått till media, han har även arn-anmält detta. Låt oss ge honom en ny panel sen skiter vi i det så ser det bra ut.
Well, ser den ut som den förra så kan dom tamejfan inte förvänta sig att jag ska sitta tyst och glatt titta på när två feta ljusfläckar på tvn förstör min upplevelse, speciellt inte när jag fortfarande har garanti kvar samt har reklamationsrätten i ytterligare ett år.
Jag får helt enkelt hoppas på att panelen hanteras varsamt påväg hit och jag ska vaka över teknikern som en hök medans han monterar den.
Vilket j*vla skitföretag alltså.............Få det att låta som någon slags "goodwill". Som att dom verkligen är barmhärtiga samariter eftersom dom byter ut din solklart defekta panel. Blir så förbannad. Det är bara att hoppas att detta spridit sig nog och att folk bojkottar dom där tomtarna. Har du länkat denna tråden till dom?
Mvh J
Postad 11 March 2016 - 13:12
UPDATE
Nu har serviceteknikern vart här, vid första anblick så ser det bra ut.
Men eftersom att det är dagsljus så får jag invänta kvällen till att inspektera om det är påtagligt med clouding eller inte.
Men somsagt, vid första anblick ser det bra ut, under samma ljusförhållanden som är nu så såg jag cloudingen på den gamla panelen, vilket jag inte gör nu.
Bifogar en bild där jag har försökt att få det så mörkt som möjligt i rummet, men det riktiga provet blir ju ikväll när det är mörkt ute, så jag bifogar ytterligare bilder då.
Bifogad fil(er)
Postad 11 March 2016 - 13:35
UPDATE
Nu har serviceteknikern vart här, vid första anblick så ser det bra ut.
Men eftersom att det är dagsljus så får jag invänta kvällen till att inspektera om det är påtagligt med clouding eller inte.
Men somsagt, vid första anblick ser det bra ut, under samma ljusförhållanden som är nu så såg jag cloudingen på den gamla panelen, vilket jag inte gör nu.
Bifogar en bild där jag har försökt att få det så mörkt som möjligt i rummet, men det riktiga provet blir ju ikväll när det är mörkt ute, så jag bifogar ytterligare bilder då.
Håller tummarna! Men ser ju onekligen bättre ut!
Postad 11 March 2016 - 15:10
Redigerat av Mushunt, 11 March 2016 - 15:10.
Postad 11 March 2016 - 23:07
Håller tummarna! Men ser ju onekligen bättre ut!
Tack för det!
Vad sa teknikern när han såg den gamla panelen?
Startade inte ens upp den, jag visade honom bilder på den (samma som finns i tråden) och han sa att det inte ens var lönt att starta utan att vi skulle gå direkt på bytet. Under bytet så kommenterade han även att han förstod varför jag vart på Samsung som en hök, man ska inte vara ok med att en produkt som blir reparerad kommer tillbaka i sämre skick.
Båda drog en lättnads suck när vi väl slog på tvn och insåg att det vid första anblick inte var något synligt fel på bilden.
Redigerat av Unregistered679f77dd, 11 March 2016 - 23:19.
Postad 11 March 2016 - 23:17
UPDATE
Ok guys, efter att ha inväntat mörkret så drog vi igång en film och..........FYFAN va skönt att slippa se defekterna som var på den förra panelen, nu kunde jag njuta av att ha klar och fin bild istället för att sucka och dra ner ljusstyrkan till 0 för att få ner cloudingen.
Se bifogade bilder för hur det ser ut nu,
Som ni ser så är det lite flashlightning, men inget som stör när man kollar film, tog ett par bilder men det blir lite svårt att återskapa det jag ser med ögonen genom en mobilkamera.
Bilden med krysset i mitten visar enligt bilden lite ljusinsläpp på höger sida, men inget som jag märkte när jag tog bilden.
Bilden med eftertexterna visar flashlightning i tre hörn, jag märker bara av det nedre vänstra, sen ser det även ut som att svärtan är blå-aktig, men jag upplevde det inte på så sätt, visst var det lite ljusare kring den rullande texten, men inte alls så som bilden påvisar.
Det var betydligt enklare att visa hur kass bilden var på förra panelen än att göra den nya panelen rättvisa!
Kort och gott, jag är nöjd med hur nya panelen ser ut!
Tog även bild på serienummer på båda panelerna, och datumstämpeln visade att de är tillverkade samma dag, sjukt hur det kan skilja på panel och panel. Antingen så handlar det om det ökända panellotteriet, eller så har den förra panelen hanterats på ett väldigt dåligt sätt.
TACK till alla er som har följt tråden och stöttat samt kommit med kommentarer.
Jag hoppas att de som läser detta både nu och senare inser att det gäller att stå på sig, man ska inte nöja sig förens man är, just det nöjd.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered679f77dd, 11 March 2016 - 23:27.
Postad 11 March 2016 - 23:27
Det ser riktigt bra ut!
Grymt skönt att det löste sig! Jag har följt den här tråden och jag hoppades verkligen att du skulle få panelen utbytt med tanke på hur mycket clouding det var med den förra. Detta visar på att det finns rättvisa i världen och att man kan få hjälp om man är envis och och om många samlas och ger stöd.
Får hoppas att turen håller i sig och att allt funkar som det ska med din nya panel. Jag kommer fortfarande vara lite misstänksam med Samsung efter detta, de borde ha hjälpt dig DIREKT när detta problem uppenbarade sig, men som sagt bra att du fått en bättre panel och den service du borde haft rätt till från första början. Tummen upp!
Redigerat av Brother Spartacus, 11 March 2016 - 23:30.
Postad 12 March 2016 - 04:09
Det ser riktigt bra ut!
Grymt skönt att det löste sig! Jag har följt den här tråden och jag hoppades verkligen att du skulle få panelen utbytt med tanke på hur mycket clouding det var med den förra. Detta visar på att det finns rättvisa i världen och att man kan få hjälp om man är envis och och om många samlas och ger stöd.
Får hoppas att turen håller i sig och att allt funkar som det ska med din nya panel. Jag kommer fortfarande vara lite misstänksam med Samsung efter detta, de borde ha hjälpt dig DIREKT när detta problem uppenbarade sig, men som sagt bra att du fått en bättre panel och den service du borde haft rätt till från första början. Tummen upp!
Tack till dig och ditt stöd!
Ja, jag håller definitivt med om att ärendet borde ha skötts på ett annorlunda sätt.
Att starta ärenden hos fyra avdelningar(Sex om man ska räkna med återförsäljaren och dess huvudkontor) samt två arn-anmälningar pågrund av att någon sitter och säger att min panel är inom ramarna föracceptabel clouding är galet, det som förbryllar mig ännu mer är att de personer som jag har haft kontakt med face2face gällande detta är eniga om att det var en defekt panel, de som däremot bara svarade på mail och gömde sig bakom skärmen och företagets logga påstår tvärtemot.
Ja, det blir nog ingen mer produkt från Samsung, fast vad vet jag, finns det någon annan på forumet som har haft liknande ärenden med andra företag och blivit behandlade på ett smärtfritt sätt?
Jag anser att det borde sättas upp ett regelverk som är tydligt för konsumenten var gränsen går när det gäller defekter i panelen, idag känns det som att man antingen ska komma i kontakt med "rätt" person, eller starta ett mindre krig mot företaget för att man ska komma någonvart.
Sätter man upp ett sådant regelverk kommer det förhoppningsvis innebära högre lägsta nivå på panelerna, klarar inte företagen detta så kanske satsningen mot OLED är något som fler företag kommer satsa på, eller så får LG monopol på marknaden och säljer sina paneler till alla andra företag
Postad 12 March 2016 - 11:16
Oj, det var stor skillnad.
Clouding som det var på din första panel är dessvärre normalt, men den andra måste ha varit felmonterad eller en kasserad panel. Helt otroligt att det skulle så mycket till för att få den utbytt. Fast i slutändan verkar det ju ändå som att du fick bättre bild än när TVn var ny.
Postad 12 March 2016 - 12:24
Riktigt glad för din skull!!
Tack så mycket till dig och dina hållna tummar ![]()
Oj, det var stor skillnad.
Clouding som det var på din första panel är dessvärre normalt, men den andra måste ha varit felmonterad eller en kasserad panel. Helt otroligt att det skulle så mycket till för att få den utbytt. Fast i slutändan verkar det ju ändå som att du fick bättre bild än när TVn var ny.
Vet inte riktigt vad du menar med "min första panel"? Om du syftar på den bilden med flashlightning som gick upp grovt från nedre vänster så är det samma panel som den som du hänvisar till "den andra", det blev bara värre och värre ju längre tiden gick.
Jag är lite inne på samma spår som du, att den måste vart felmonterad, eftersom att det blev värre och värre ju mer tiden gick, jag har somsagt jobbat med TV/Hifi i flera år och jag har aldrig sett/hört om något liknande, oftast är den clouding man får vid första start den clouding som kommer vara, sen kan man självklart förvärra det genom att spänna fast den för hårt i väggfäste, osv.
Oavsett vad så stämmer det att den nya panelen hittills verkar vara den bästa av de tre paneler jag har haft på denna tv (fyra om man räknar den absolut första som jag lämnade tillbaka efter bara en dag då jag hittade ett pixelfel på den)
Belyser återigen att den kassa panelen och den nuvarande som är bra hade samma tillverkningsdatum, är det det ökända panellotteriet eller felhantering under transport och montering? Sjukt att det kan variera så mycket.
Postad 12 March 2016 - 13:52
Postad 12 March 2016 - 15:33
Man tycker att det borde räcka med att ringa upp butiken. Det betyder så mycket om kunden har bra kontakt med ett ställe istället för flera. Snart vågar man inte köpa något. Anmälan blir till slut vara hörsägen. Hur i häll-vete ska kontakten med kunden kunna upprätthållas när saker man säger till den ena kanske ändras efter tre personer?
Postad 14 March 2016 - 13:58
Glad för din skull,det är ju fan man ska behöva dra på sig magsår för att få igenom sin rätt. Frustrationen drabbar ju alla i familjen när man är pissed off.
Visst är det så, låter iofs helt sjukt att en pryl ska kunna göra en så förbannad. Nu skrev jag visserligen i några posts högre upp att jag inte tänker lägga ner all min tid på att störa mig på det, eftersom att det finns så mycket annat att göra. Men sen började Samsung höra av sig och då var det bara att skriva lite updates ändå ![]()
Man tycker att det borde räcka med att ringa upp butiken. Det betyder så mycket om kunden har bra kontakt med ett ställe istället för flera. Snart vågar man inte köpa något. Anmälan blir till slut vara hörsägen. Hur i häll-vete ska kontakten med kunden kunna upprätthållas när saker man säger till den ena kanske ändras efter tre personer?
Tyvärr är det så att vad vi konsumenter tycker borde räcka och vad butiken anser att man borde göra är två helt olika saker.
Men ja, jag håller med dig, blir fan mörkrädd på hur ena företaget inte vill hjälpa och istället bestrida när det är så uppenbart att det är fel och det andra företaget vill inte ens känna sig vid att det är fel på deras produkt.
Och precis som du säger så blir det lite som den leken man lekte på dagis, man satt i en ring och en börjar med att säga en mening, som sen ska viskas runt till nästa i ringen sen när det i slutändan kommer tillbaka till den första personen så är meningen är förvriden och inte vad som sades från början.
Postad 22 March 2016 - 22:50
Jaha. Då var man här igen då.
Är detta ens möjligt?!
Det är EXAKT samma inställningar som på den förra bilden med eftertexter, det är samma film dessutom.
Hur fan kan det ha blivit såhär?!
Bifogad fil(er)
Postad 23 March 2016 - 07:41
Hur ser det ut när du ser på exempelvis film, har du stora clouding-problem då med men nya panelen? Svart bakgrund med vita eftertexter kan ju döda vilken egde-led som helst. Kör du med dimming-funktionen på? Gör det någon skillnad om du har den av/på?
Postad 23 March 2016 - 09:11
Jaha. Då var man här igen då.
Är detta ens möjligt?!
Inget förvånar mig längre när det står Samsung på produkten.
Postad 23 March 2016 - 10:24
Postad 23 March 2016 - 10:35
Long shot här men, det ser ut o vara samma mönster som senast. Kan det ha något o göra med tv fästet? Hur den är upphängd att efter ett tag så påverkas trycket på panelen?
Tänkte samma sak. Men kollar man bakåt i tråden så har tvn för det mesta stått på sin egna fot. Det är först nu det sista som den har kommit upp på väggen som det verkar.
Hur som helst så ska man helt klart tänka efter både två och tre gånger innan man köper en Samsung-tv. Själv har jag valt bort Samsung sen länge.
Postad 23 March 2016 - 10:38
Postad 23 March 2016 - 10:51
Tråkigt.
Yes indeed....
Hur ser det ut när du ser på exempelvis film, har du stora clouding-problem då med men nya panelen? Svart bakgrund med vita eftertexter kan ju döda vilken egde-led som helst. Kör du med dimming-funktionen på? Gör det någon skillnad om du har den av/på?
Under film och serier är det märkbart då bakgrunden över de drabbade områderna har en mörkare ton (Nej det syns inte om det är en bild över en färgglad äng och klarblå himmel), det behöver inte bara vara svart utan det räcker med valfri mörkare ton av en färg så skiner det igenom.
Självklart kan eftertexter visa upp de fel som en panel har iom att det är en ljus yta i mitten som ska lysas upp och resten ska vara svart. Men jämför med bilderna lite högre upp. De togs samma dag som denna panel installerades, det är inte en tillstymmelse till clouding till på den. Titta och jämför så ser du vad jag menar.
And Local dimming så spelar det ingen roll om den är på av eller max, det syns ändå.
Inget förvånar mig längre när det står Samsung på produkten.
True
Long shot här men, det ser ut o vara samma mönster som senast. Kan det ha något o göra med tv fästet? Hur den är upphängd att efter ett tag så påverkas trycket på panelen?
Jag har också funderat på det, men då skulle jag väl ha märkt det på första panelen.
Den första panelen hade samma anordning och uppvisade ingen clouding, den panelen satt på i nästan två år, tills jag fick byta ut den pga konstiga fläckar (du kan se vad jag menar i denna tråd: https://www.minhembi...opic=327528&hl=
När jag sedan fick den utbytt mot den förra (den du refererar till) så stod den på fot när det gradvis blev värre och värre.
Serviceteknikern var också inne på samma spår eftersom att det finns många kunder som spänner för hårt. Men efter att han kollat på väggfästerna så konstaterade han att det inte var överspänt samt att den anordningen jag har inte skulle vara lika påfrestande som andra.
Jag bifogar bild på den så du ser vad det är för något.
Bifogad fil(er)
Postad 23 March 2016 - 11:03
Tänkte samma sak. Men kollar man bakåt i tråden så har tvn för det mesta stått på sin egna fot. Det är först nu det sista som den har kommit upp på väggen som det verkar.
Hur som helst så ska man helt klart tänka efter både två och tre gånger innan man köper en Samsung-tv. Själv har jag valt bort Samsung sen länge.
Precis Stefan, det rullade in lite fler svar från er underbara människor på forumet medans jag skrev förra svaret så jag missade din kommentar.
Men precis som du säger så har den stod den på fot när förra panelen blev värre och värre. Den första panelen som höll i nästan två år hängde på väggen helatiden.
Gällande Samsung så behöver man inte tänka alls, jag har utvecklat ett filter som filtrerar bort alla deras produkter från mitt synfält när jag går och kikar på TV, Telefoner, Tvättmaskiner, mm ![]()
Och efter den process jag fick gå igenom för att få förra panelen (som såg ut som skit) utbytt så kommer väl Samsung säga att detta också är inom deras acceptabla ramar för clouding.
Sjukt. Om det tog ett tag för fläckarna att dyka upp kanske är det en övergående process? Lycka till!
Ser man hur det gick för förra panelen så är jag väl inte så överdrivet optimistisk. Men tack för lyckoönskningar! Det betyder mycket!
Postad 25 March 2016 - 19:11
Ändrar sig bilden när TVn har varit igång en stund?
Vet att jag har skrivit det flera gånger på forumet redan, men Samsungs VA-paneler har en tendens att få mer clouding och backlight bleed när de blir varma. Det kan se bra ut precis när man startar TVn, men efter en halvtimme kommer tydlig clouding, och står den i ett varmt rum blir det ännu värre.
Det kan vara en slump, men jag har sett det så pass många gånger att jag är tveksam till det.
Blir det någon skillnad om du tar ner den från väggen och ställer den på foten istället?
Postad 27 March 2016 - 14:14
Ändrar sig bilden när TVn har varit igång en stund?
Vet att jag har skrivit det flera gånger på forumet redan, men Samsungs VA-paneler har en tendens att få mer clouding och backlight bleed när de blir varma. Det kan se bra ut precis när man startar TVn, men efter en halvtimme kommer tydlig clouding, och står den i ett varmt rum blir det ännu värre.
Det kan vara en slump, men jag har sett det så pass många gånger att jag är tveksam till det.
Blir det någon skillnad om du tar ner den från väggen och ställer den på foten istället?
Nej, bilden är konstant så, testade att ha fönstret öppet över dagen när jag var borta dessutom så det blev lite kyligare i rummet och det gjorde ingen skillnad, det är mellan 20-23 grader i rummet samt att den sitter med såpass mycket mellanrum till väggen så det blir ingen större värmesamling där bakom.
Nej, det blir ingen skillnad när man sätter ner den på fot, som jag skrev tidigare så är det något jag testat med tidigare paneler, det handlar alltså inte om att väggfästet ligger och trycker någonstans.
Kollade de bifogade bilderna om du inte sett dom i tidigare inlägg.
Det är 10 dagar mellan bilderna, tvn har enbart hängt under de 10 dagarna.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered679f77dd, 27 March 2016 - 14:23.
Postad 27 March 2016 - 14:22
En tanke som dyker upp hod mig är om det kan finnas spänningar i själva "chassit" dvs att det är snett. Detta skulle kunna förklara att det blir problem efter en tid då ramen inte kan hålla tillbaks spänningarna. Kan du se om ramen flyttat sig runt skärmen? Är där synbar glipa? Bara en teori och jag vet inte om det är en möjlig förklaring.
Mvh
Postad 27 March 2016 - 14:25
Fructis: finns inte svordomar nog att beskriva detta...
En tanke som dyker upp hod mig är om det kan finnas spänningar i själva "chassit" dvs att det är snett. Detta skulle kunna förklara att det blir problem efter en tid då ramen inte kan hålla tillbaks spänningarna. Kan du se om ramen flyttat sig runt skärmen? Är där synbar glipa? Bara en teori och jag vet inte om det är en möjlig förklaring.
Mvh
Det skulle kunna vara en förklaring, men jag kollade nu precis när jag läste ditt inlägg och det är inga större glipor, inte större än vad dem var vid monteringen.
Postad 27 March 2016 - 14:51
Vad sägs det på avs och avforums? Flera borde ha drabbats el hittat ngn felkälla
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 27 March 2016 - 14:51.
Postad 27 March 2016 - 15:48
Hade liknande problem med LG då min första PC1RA fick röda prickar (finns tråd) kom hem tekniker som bytte kort etc. Vart bra i sådär 3-5 timmar. Sen ringde jag o påpekade att det inte vart bra ändå. Samma tekniker kom hem. Tog med sig tvn. Efter 3 veckor fick jag samtal att jag kunde hämta ut en ny tv. De löste det smidigt.
Så ring dem o tryck på igen!
Postad 27 March 2016 - 22:30
Om dur fast med tv'n nu kan det vara intressant o testa. Öppna tv och se om det är monteringen som blev knas .
Vad sägs det på avs och avforums? Flera borde ha drabbats el hittat ngn felkälla
Jag var med vid monteringen och vad jag såg så såg jag inget som skulle vara konstigt. Vad bör jag leta efter isåfall?
Min tråd på avs forum behandlar detta ämne också, men tyvärr har svaren uteblivit, förutom de som tycker att jag ska massera bort cloudingen.
Kanske missat nåt tidigar i tråden.. men hur gammal är tvn? Jag hade ju bett att gå samma tekniker hem igen. Som på plats konstaterade fel, därav bytet. Be den tekniker föra ärendet vidare så du kan hämta ut en ny tv eller få pengarna tillbaka.
Hade liknande problem med LG då min första PC1RA fick röda prickar (finns tråd) kom hem tekniker som bytte kort etc. Vart bra i sådär 3-5 timmar. Sen ringde jag o påpekade att det inte vart bra ändå. Samma tekniker kom hem. Tog med sig tvn. Efter 3 veckor fick jag samtal att jag kunde hämta ut en ny tv. De löste det smidigt.
Så ring dem o tryck på igen!
Ja, du har missat att samsung klargjort att de inte tänker hjälpa mig mer om det skulle visa sig vara något mer problem med TVn, den passerade två år i dagarna. Men enligt Samsungs kundservice så har jag 3 månaders garanti på servicen, tyvärr kommer de nog inte tycka att detta är nog med clouding enligt deras tycke.
Reparatören har inget med saken att göra, han blir enbart kontaktad av Samsung om det ska göras något backjobb, han jobbar helt enkelt för Samsungs räkning men kontakten får jag isåfall ta med Samsung själva.
Kul att det löste sig med LG, men om du läser igenom tråden så märker du att det är långt ifrån samma bemötande Samsung har gett mig.
Postad 27 March 2016 - 23:22
Eller anser de samma sak att clouding inte är något fel?
Finns som sagt annledning till att det står LG på tvn hemma och inte Samsung.
Postad 28 March 2016 - 18:31
Men om tvn enbart är ca 2 år borde la arn kunna gå in? Är det inte 3 års reklamationsrätt även för tv apparaterna?
Eller anser de samma sak att clouding inte är något fel?
Finns som sagt annledning till att det står LG på tvn hemma och inte Samsung.
Här har du missat ytterligare en sak som jag skrivit i tråden (Jag klandrar dig inte, det är många inlägg
), Jag har Arn anmält både Samsung och EG, men ett ärende tar inte en vecka, utan snarare ett halvår.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Ersätta Samsung 55” F9005?
35 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?