Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Penelutbyte F9005, nu MASSOR med clouding

137 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 25 februari 2016 - 08:34

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0

Varför inte vĂ€nda sig till en tidning? Aftonbladet skulle nog inte tveka. Tror nog en sĂ„n hĂ€r historia kan lyfta upp problemet med clouding. Vore sĂ„ himla gott om Samsung kunde knĂ€ppas pĂ„ nĂ€san. 

Postad 25 februari 2016 - 11:27

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Skicka precis den bilden till Samsung och Elgiganten igen och ge dig inte. Ser ju för jĂ€kligt ut. Hoppas verkligen folk ser denna trĂ„den och aldrig tittar Ă„t en Samsung tv igen. Är tom sĂ„ JAG har god lust att ringa upp dom och berĂ€tta vilka jĂ€kla tomtar dom Ă€r. Lite clouding fĂ„r man rĂ€kna med pĂ„ LED men det hĂ€r Ă€r ju en sĂ„ uppenbart felmonterad panel. Dom mĂ„ste gjort bort sig nĂ€r dom bytte eller nĂ„got....Skandal!

Ja nu nÀr du sÀger det, kollade pÄ skruvarna pÄ baksidan, en av dessa var sne och hade gÀngats sönder. Och detta pÄ samma sida som den massiva cloudingen.

Jag vill dock inte hÄlla pÄ och skruva i den ifall dom fÄr för sig att det Àr jag som ska ha förvÀrrat cloudingen,

Skicka precis den bilden till Samsung och Elgiganten igen och ge dig inte. Ser ju för jĂ€kligt ut. Hoppas verkligen folk ser denna trĂ„den och aldrig tittar Ă„t en Samsung tv igen. Är tom sĂ„ JAG har god lust att ringa upp dom och berĂ€tta vilka jĂ€kla tomtar dom Ă€r. Lite clouding fĂ„r man rĂ€kna med pĂ„ LED men det hĂ€r Ă€r ju en sĂ„ uppenbart felmonterad panel. Dom mĂ„ste gjort bort sig nĂ€r dom bytte eller nĂ„got....Skandal!

Att tomten i ledningen pÄ EG inte vill lÄta sÀljaren hantera Àrendet Àr ju helt sjukt. Som sÀljare Àr det ju de som har ansvaret att hantera reklamation frÄn dig som kund.

Undrar hur idioten i frÄga pÄ ledningen hos EG tÀnkte ocksÄ, med tanke pÄ att det knappast Àr bra PR för dem nÀr de har sÄdant konsumentförakt att de Àr villiga köra över sina egna sÀljare nÀr dessa följer konsumentköplagen. RejÀl badwill.

Hade de löst Àrendet sÄ skulle ju det kunna avslutas hos ARN.

Jag tycker du ska kontakta Plus och höra om de vill ta upp det.

Jag har riktat om anmÀlningen mot Samsung, samt mailat EG och erbjudit mig att ta bort anmÀlan mot att deras ursprungliga förslag kommer Äter pÄ bordet. InvÀntar svar.

Och jag som sÄg fram emot att fÄ hem min SEK-3500 one connect box. Nu kÀnner jag mig bara illa till mods av att titta pÄ Tvn, den cloudingen i högra hörnet Àr sÄ stark att den syns nu i dagsljus i medelljusa scener tillochmed.

Postad 25 februari 2016 - 17:34

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Tanken slog mig precis: Har cloudingen blivit vÀrre?

JĂ€mför dessa tvĂ„ bilder, ena Ă€r frĂ„n trĂ„dstarten, andra Ă€r tagen precis. Det ser ju förtusan ut som en helt annan tv. Är detta möjligt?! Vadfan hĂ€nder? Det Ă€r samma instĂ€llningar och det Ă€r frĂ„n samma kĂ€lla (cloudingen yttrar sig oavsett vilken kĂ€lla jag har pĂ„)

Bifogad fil(er)

Postad 25 februari 2016 - 19:31

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 1

Gott folk.

Först och frÀmst vill jag tacka för alla fina ord och uppmuntringar, dem har betytt mycket och ingett mig hopp.

Nu har jag dock kommit till den punkt dÄ jag inte lÀngre tÀnker vara "aktiv" inom att försöka lösa detta, efter gÄrdagens bakslag sÄ Àr jag tillbaka pÄ ruta ett, cloudingen verkar bara bli vÀrre och Samsungs supportsida verkar ge blanka fan i mig och deras produkt.

Helt Ă€rligt blir jag illa till mods nĂ€r jag ser tv:n, jag ser ingen kristallklar och fin bild lĂ€ngre, jag ser bara ett mĂ€rke som skiter i sina kunder och vĂ€grar ta ansvar för dĂ„ligt tillverkade produkter.

Efter alla mobiltelefoner med mÀrket Samsung jag sÄlt, efter alla tusentals kunder jag har rekommenderat att köpa tv frÄn Samsung sÄ Àr det nu nog.

MÄnga av er har redan kommit till den insikt att Samsung Àr skit, jag personligen har tyckt att deras produkter har vart ledande och prisvÀnliga gentemot kund, men nÀr man nu kommer till den insikt att man som kund Àr betydelselös för Samsung och att de inte vill ta ansvar för sina produkter sÄ ansluter jag mig nu till de som aktivt vÀljer bort Samsung.

För Samsung betyder nog detta ingenting, jag Àr bara EN kund som har köpt en tv för 30.000:-

För Samsung Àr jag bara en sÀljare som har dragit in flera miljoner Ät bÄde deras tv och mobilavdelning.

För Samsung Àr jag betydelselös.

Jag kommer sjÀlvklart svara pÄ frÄgor samt uppdatera om nÄgot DRASTISKT hÀnder, men att man fÄr nÄgon hjÀlp Àr föga troligt.

Jag kommer Àven ha kvar mitt ARN-Àrende gentemot Samsung, men dÄ jag inte vet hur kompetenta den nÀmnden Àr och ifall dom lyssnar pÄ Samsungs "clouding Àr vanligt bland LCD-apparater och den mÀngd han har Àr inom dessa ramar" sÄ Àr jag vÀl rökt dÀr ocksÄ. Men om det nu kommer klaffa hos nÀmnden sÄ Àr det ÀndÄ ett beslut som ligger 6-mÄnader bort enligt ARN sjÀlva.

Vill avsluta detta inlÀgg med att Äterigen tacka för stödet, alla kommentarer och tips. Detta forum Àr kanon och det finns gott om kompetent folk hÀr om man skulle behöva hjÀlp eller tips med nÄgot.

TACK!

Postad 25 februari 2016 - 21:16

stefunge
  • stefunge
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 1
LÄter klokt av dig. Hoppas naturligtvis att du blir kompenserad dÄ detta Àr helt absurt, men det finns sÄ mycket runt om en i livet och inte fan ska samsung och din "otittbara" tv utgöra ditt hÀndelsernas centrum!

Mvh

Postad 27 februari 2016 - 11:57

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 1

Nu har den lokala median hakat pÄ.

Även fast det finns vissa syftningsfel sĂ„som att problemet Ă€r att det Ă€r clouding sĂ„ framhĂ€ver dem inte att det Ă€r FÖR mycket clouding. Ska ta kontakt med journalisten pĂ„ mĂ„ndag och be henne korrigera detta.

För er som vill lĂ€sa: http://www.dt.se/dal...-anmals-butiken

Fick förövrigt min One Connect SEK-3500 igÄr.

Skitkul pryl, har vÀsentligt förbÀttrat bilden, MEN cloudingen Àr kvar, vilket Àr förstÄeligt iochmed att problemet sitter i panelen och inte i boxen. Var inte lika glad över att fÄ hem den som jag var nÀr jag bestÀllde den (innan panelbytet dvs)

Postad 01 mars 2016 - 09:16

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Hahaha....Hur ska dom ha det?

Vet inte riktigt om jag ska skratta eller grÄta......

Bifogad fil(er)

Postad 01 mars 2016 - 09:29

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

• 985 inlĂ€gg
  • 0

Kanske har skrivits i trÄden innan men vad har du bakgrundsljus stÀllt pÄ i dina exempelbilder?

Redigerat av hugeman, 01 mars 2016 - 09:30.

Postad 01 mars 2016 - 11:58

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Men herregud, vad Àr det för folk som sitter och Àr deras "Voice Of Customer"

"Det Àr inte konstant clouding, Det finns punkter som har Àndrats" - JA, det Àr ju förfan det jag menar, den har blivit vÀrre"

"Ta en bild pÄ TV i dagsljus" Ja, cloudingen syns Àven dÄ, men jag skriver samma sak som jag skrev till honom: NÀr du kommer hem efter en hÄrd dags arbete och vill sÀtta dig ner och mysa framför en film,tÀnder du varenda lampa i vardagsrummet dÄ? Eller har du mörkt i rummet, alternativt nÄgon lampa som stÄr och ger ifrÄn sig lite ljus.

Det kÀnns nÀstan som att dom lÀgger ner mer tid pÄ att försöka hitta situationer dÀr cloudingen inte syns snarare Àn att faktiskt erkÀnna att nÄgot Àr fel.

Bifogad fil(er)

Postad 01 mars 2016 - 12:03

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Kanske har skrivits i trÄden innan men vad har du bakgrundsljus stÀllt pÄ i dina exempelbilder?

Jag ligger pÄ mellan 2-3, det blir alldeles för tydligt Àven nÀr det inte Àr mörka scener annars.

SÄ ja, jag missar en del detaljer genom att ha den sÄ pass lÄgt.

Och jag som precis fĂ„tt min SEK-3500 One Connect box och vill dra nytta av 4k, dĂ„ hade jag gĂ€rna höjt ljusstyrkan lite sĂ„ att man kan lĂ€gga mĂ€rke till det. 

Men flÀckarna förstör hela upplevelsen.

BTW. Bara som lite kontrast till hela denna hÀndelse sÄ vill jag dela med mig av ett grymt exempel av goodwill frÄn Bose's sida.

Kort och gott förklarat: Kund kommer in i butik med sin ELVA Är gamla Bose produkt som slutat fungera, pÄ förhand godkÀnner han en reparationskostnad pÄ MAX 3000:- blev det över det fick dom kassera produkten.

NÀr den kommer tillbaka till butiken sÄ Àr den fixad, dessutom stÄr det klart och tydligt i servicepapprerna: GOODWILL INGEN DEBITERING.

DÀr har vi skillnad pÄ företag och företag.

Redigerat av Unregistered679f77dd, 01 mars 2016 - 12:42.

Postad 01 mars 2016 - 14:10

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • AnvĂ€ndare

• 191 inlĂ€gg
  • 0

Helt hĂ„rresande att Samsung kan anse att denna clouding Ă€r inom specifikationerna. Det skulle ju vara intressant att fĂ„ ta del av bilder pĂ„ icke godtagbar clouding i sĂ„ fall, för att fĂ„ ett hum av exakt hur mycket det mĂ„ste vara för att man ska fĂ„ hjĂ€lp av Samsung. MĂ„ste varje kvadratmillimeter vara tĂ€ckt av clouding för att det ska inte ska vara inom specifikationerna? 

Och om Samsung anser att din clouding Ă€r normal, dĂ„ kommer jag ta det till mig och utgĂ„ ifrĂ„n att Samsung TVs generellt har den nivĂ„n av clouding som din har. DĂ„ gĂ„r ju de bort direkt nĂ€r det gĂ€ller framtida köp. Snacka om att de skjuter sig sjĂ€lva i foten med detta, Ă€ven om det sĂ„ klart Ă€r vĂ€rst för dig som lagt ut sĂ„ mycket pengar pĂ„ TVn.

StÄ pÄ dig!

Redigerat av Brother Spartacus, 01 mars 2016 - 14:11.

Postad 01 mars 2016 - 14:22

Jaxione
  • Jaxione
  • ForumrĂ€v

• 666 inlĂ€gg
  • 3

Jag ligger pÄ mellan 2-3, det blir alldeles för tydligt Àven nÀr det inte Àr mörka scener annars.

SÄ ja, jag missar en del detaljer genom att ha den sÄ pass lÄgt.

Och jag som precis fĂ„tt min SEK-3500 One Connect box och vill dra nytta av 4k, dĂ„ hade jag gĂ€rna höjt ljusstyrkan lite sĂ„ att man kan lĂ€gga mĂ€rke till det. 

Men flÀckarna förstör hela upplevelsen.

BTW. Bara som lite kontrast till hela denna hÀndelse sÄ vill jag dela med mig av ett grymt exempel av goodwill frÄn Bose's sida.

Kort och gott förklarat: Kund kommer in i butik med sin ELVA Är gamla Bose produkt som slutat fungera, pÄ förhand godkÀnner han en reparationskostnad pÄ MAX 3000:- blev det över det fick dom kassera produkten.

NÀr den kommer tillbaka till butiken sÄ Àr den fixad, dessutom stÄr det klart och tydligt i servicepapprerna: GOODWILL INGEN DEBITERING.

DÀr har vi skillnad pÄ företag och företag.

Jag har varit tveksam mot Samsung sen innan men denna trĂ„den har fĂ„tt bĂ€garen att rinna över och bojkottar numera helt deras produkter. Är ute efter ny mobiltelefon och fick kĂ€nna lite pĂ„ Galaxy S7 pĂ„ netonnet, verkar vara en kanonlur men köper inte deras produkter lĂ€ngre av ren princip.

Postad 01 mars 2016 - 18:10

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3 278 inlĂ€gg
  • 3
Haft en Samsung tv.. och aldrig mer sÀger jag! Skickade ivÀg min till skampris men blev iaf av med skiten.

Som ovanstÄende skriver. Kontakta samsung och visa bilden.

Postad 02 mars 2016 - 13:32

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

• 985 inlĂ€gg
  • 0

Haft en Samsung tv.. och aldrig mer sÀger jag! Skickade ivÀg min till skampris men blev iaf av med skiten.

Som ovanstÄende skriver. Kontakta samsung och visa bilden.

Skickade ocksÄ ivÀg min F9005 till skampris. Att Samsung tycker att den nivÄn av clouding Àr OK bevisar bara hur lite dem bryr sig om sina kunder. Aldrig att jag skulle köpa en Edge-LED mer av Samsung. Jag kanske inte hade jÀtteproblem med clouding pÄ min men betraktningsvinkeln var sÄ dÄlig sÄ att det rÀckte med att koma nÄgra dm Ät sidan sÄ dansade legobitar i mörka "skuggpartier".

DÀremot skötte dem sig ypperligt nÀr mitt nÀtagg pangade pÄ plasman. Men clouding Àr nog ett för stort problem för Samsung att dem överhuvud taget ska vilja ta i det och erkÀnna det som ett problem.

Redigerat av hugeman, 02 mars 2016 - 13:34.

Postad 02 mars 2016 - 14:13

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 2

UPDATE!

Jag blev tidigare idag kontaktad av en kille pÄ samsung support som berÀttade att de olika avdelningarna (har vart i kontakt med fyra stycken) har överlagt mitt Àrende och tillslut bestÀmt sig för att skicka hit en tekniker och byta ut min panel.

Han var dock vÀldigt noga med att informera mig om att detta var nÄgon form av goodwill och att man var tvungen att vara beredd pÄ att det kan uppstÄ viss clouding, Àven med den nya panelen som ska komma.

SĂ„ kort sagt, Samsung gĂ„r med pĂ„ att byta ut panelen, men sĂ„ som jag uppfattade samtalet sĂ„ kĂ€nns det inte riktigt som att nĂ„gon har sagt : Men för tusan grabbar, slĂ€pp sargen och kom in i matchen, det dĂ€r Ă€r ju inte acceptabelt, det Ă€r ju enorma fel pĂ„ killens panel. 

Jag tror dÀremot att denna trÄd och den uppmÀrksamhet den har fÄtt, samt att den lokala tidningen skrev om detta har pushat pÄ lite.

SÄ tack till Samsung som faktiskt Àr villig att byta ut panelen.

Men STÖRST tack till alla er som har följt denna trĂ„d och kommit med inputs och liknande! 

Jag kommer komma med en update pÄ hur nya panelen ser ut, jag kommer vara beredd pÄ att det kan komma att finnas viss flashlightning och viss clouding, men förhoppningsvis Àr dom inom mina egna ramar av vad som Àr acceptabelt, vilket i slutÀndan kommer innebÀra att jag Àntligen kan börja njuta av min tv samt dra full nytta av den nya Oneconnectboxen som Àr införskaffad!

Jag hÄller tummarna!

Och Ă„terigen, TACK till er alla! 

Postad 02 mars 2016 - 18:24

Jaxione
  • Jaxione
  • ForumrĂ€v

• 666 inlĂ€gg
  • 0

UPDATE!

Jag blev tidigare idag kontaktad av en kille pÄ samsung support som berÀttade att de olika avdelningarna (har vart i kontakt med fyra stycken) har överlagt mitt Àrende och tillslut bestÀmt sig för att skicka hit en tekniker och byta ut min panel.

Han var dock vÀldigt noga med att informera mig om att detta var nÄgon form av goodwill och att man var tvungen att vara beredd pÄ att det kan uppstÄ viss clouding, Àven med den nya panelen som ska komma.

SĂ„ kort sagt, Samsung gĂ„r med pĂ„ att byta ut panelen, men sĂ„ som jag uppfattade samtalet sĂ„ kĂ€nns det inte riktigt som att nĂ„gon har sagt : Men för tusan grabbar, slĂ€pp sargen och kom in i matchen, det dĂ€r Ă€r ju inte acceptabelt, det Ă€r ju enorma fel pĂ„ killens panel. 

Jag tror dÀremot att denna trÄd och den uppmÀrksamhet den har fÄtt, samt att den lokala tidningen skrev om detta har pushat pÄ lite.

SÄ tack till Samsung som faktiskt Àr villig att byta ut panelen.

Men STÖRST tack till alla er som har följt denna trĂ„d och kommit med inputs och liknande! 

Jag kommer komma med en update pÄ hur nya panelen ser ut, jag kommer vara beredd pÄ att det kan komma att finnas viss flashlightning och viss clouding, men förhoppningsvis Àr dom inom mina egna ramar av vad som Àr acceptabelt, vilket i slutÀndan kommer innebÀra att jag Àntligen kan börja njuta av min tv samt dra full nytta av den nya Oneconnectboxen som Àr införskaffad!

Jag hÄller tummarna!

Och Ă„terigen, TACK till er alla! 

Det finns lite rÀttvisa i vÀrlden ÀndÄ :) GlÀdjs verkligen med dig! HÄller tummarna för att nÀsta Àr bÀttre!

Postad 10 mars 2016 - 21:47

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 1

Kommer med en halv updatering hÀr.

Servicefirman kontaktade mig idag och berÀttade att panelen hade kommit, kul tyckte jag.

Men Àven han hade blivit instruerad av Samsung att informera mig att om det "uppstÄr nÄgon clouding eller liknande" sÄ kommer dom inte göra nÄgot Ät det.

Med andra ord lÀt det som att Samsung tÀnkt sÄhÀr: Ok, vi orkar inte med att tjafsa med denna killen och han ger oss bara dÄlig publicitet med forumtrÄdar bÄde pÄ Minhembio och AVS, han har gÄtt till media, han har Àven arn-anmÀlt detta. LÄt oss ge honom en ny panel sen skiter vi i det sÄ ser det bra ut.

Well, ser den ut som den förra sÄ kan dom tamejfan inte förvÀnta sig att jag ska sitta tyst och glatt titta pÄ nÀr tvÄ feta ljusflÀckar pÄ tvn förstör min upplevelse, speciellt inte nÀr jag fortfarande har garanti kvar samt har reklamationsrÀtten i ytterligare ett Är.

Jag fÄr helt enkelt hoppas pÄ att panelen hanteras varsamt pÄvÀg hit och jag ska vaka över teknikern som en hök medans han monterar den.

Postad 10 mars 2016 - 21:57

stefunge
  • stefunge
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 1
Hoppas verkligen att det löser sig den hÀr gÄngen, har börjat bli trött i hÀnderna av att hÄlla tummarna för dig ;)

Oavsett sÄ har du pÄvisat en sjuk marknad och oavsett sÄ har samsung gjort bort sig i mina (och troligtvis mÄnga andras) ögon!

Postad 11 mars 2016 - 06:18

Jaxione
  • Jaxione
  • ForumrĂ€v

• 666 inlĂ€gg
  • 1

Kommer med en halv updatering hÀr.

Servicefirman kontaktade mig idag och berÀttade att panelen hade kommit, kul tyckte jag.

Men Àven han hade blivit instruerad av Samsung att informera mig att om det "uppstÄr nÄgon clouding eller liknande" sÄ kommer dom inte göra nÄgot Ät det.

Med andra ord lÀt det som att Samsung tÀnkt sÄhÀr: Ok, vi orkar inte med att tjafsa med denna killen och han ger oss bara dÄlig publicitet med forumtrÄdar bÄde pÄ Minhembio och AVS, han har gÄtt till media, han har Àven arn-anmÀlt detta. LÄt oss ge honom en ny panel sen skiter vi i det sÄ ser det bra ut.

Well, ser den ut som den förra sÄ kan dom tamejfan inte förvÀnta sig att jag ska sitta tyst och glatt titta pÄ nÀr tvÄ feta ljusflÀckar pÄ tvn förstör min upplevelse, speciellt inte nÀr jag fortfarande har garanti kvar samt har reklamationsrÀtten i ytterligare ett Är.

Jag fÄr helt enkelt hoppas pÄ att panelen hanteras varsamt pÄvÀg hit och jag ska vaka över teknikern som en hök medans han monterar den.

Vilket j*vla skitföretag alltsÄ.............FÄ det att lÄta som nÄgon slags "goodwill". Som att dom verkligen Àr barmhÀrtiga samariter eftersom dom byter ut din solklart defekta panel. Blir sÄ förbannad. Det Àr bara att hoppas att detta spridit sig nog och att folk bojkottar dom dÀr tomtarna. Har du lÀnkat denna trÄden till dom?

Mvh J

Postad 11 mars 2016 - 13:12

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

UPDATE

Nu har serviceteknikern vart hÀr, vid första anblick sÄ ser det bra ut.

Men eftersom att det Àr dagsljus sÄ fÄr jag invÀnta kvÀllen till att inspektera om det Àr pÄtagligt med clouding eller inte.

Men somsagt, vid första anblick ser det bra ut, under samma ljusförhÄllanden som Àr nu sÄ sÄg jag cloudingen pÄ den gamla panelen, vilket jag inte gör nu.

Bifogar en bild dÀr jag har försökt att fÄ det sÄ mörkt som möjligt i rummet, men det riktiga provet blir ju ikvÀll nÀr det Àr mörkt ute, sÄ jag bifogar ytterligare bilder dÄ.

Bifogad fil(er)

Postad 11 mars 2016 - 13:35

Jaxione
  • Jaxione
  • ForumrĂ€v

• 666 inlĂ€gg
  • 0

UPDATE

Nu har serviceteknikern vart hÀr, vid första anblick sÄ ser det bra ut.

Men eftersom att det Àr dagsljus sÄ fÄr jag invÀnta kvÀllen till att inspektera om det Àr pÄtagligt med clouding eller inte.

Men somsagt, vid första anblick ser det bra ut, under samma ljusförhÄllanden som Àr nu sÄ sÄg jag cloudingen pÄ den gamla panelen, vilket jag inte gör nu.

Bifogar en bild dÀr jag har försökt att fÄ det sÄ mörkt som möjligt i rummet, men det riktiga provet blir ju ikvÀll nÀr det Àr mörkt ute, sÄ jag bifogar ytterligare bilder dÄ.

HÄller tummarna! Men ser ju onekligen bÀttre ut!

Postad 11 mars 2016 - 15:10

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3 278 inlĂ€gg
  • 1
Vad sa teknikern nÀr han sÄg den gamla panelen?

Redigerat av Mushunt, 11 mars 2016 - 15:10.

Postad 11 mars 2016 - 23:07

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

HÄller tummarna! Men ser ju onekligen bÀttre ut!

Tack för det! 

Vad sa teknikern nÀr han sÄg den gamla panelen?

Startade inte ens upp den, jag visade honom bilder pĂ„ den (samma som finns i trĂ„den) och han sa att det inte ens var lönt att starta utan att vi skulle gĂ„ direkt pĂ„ bytet. Under bytet sĂ„ kommenterade han Ă€ven att han förstod varför jag vart pĂ„ Samsung som en hök, man ska inte vara ok med att en produkt som blir reparerad kommer tillbaka i sĂ€mre skick. 

BĂ„da drog en lĂ€ttnads suck nĂ€r vi vĂ€l slog pĂ„ tvn och insĂ„g att det vid första anblick inte var nĂ„got synligt fel pĂ„ bilden. 

Redigerat av Unregistered679f77dd, 11 mars 2016 - 23:19.

Postad 11 mars 2016 - 23:17

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

UPDATE

Ok guys, efter att ha invÀntat mörkret sÄ drog vi igÄng en film och..........FYFAN va skönt att slippa se defekterna som var pÄ den förra panelen, nu kunde jag njuta av att ha klar och fin bild istÀllet för att sucka och dra ner ljusstyrkan till 0 för att fÄ ner cloudingen.

Se bifogade bilder för hur det ser ut nu,

Som ni ser sĂ„ Ă€r det lite flashlightning, men inget som stör nĂ€r man kollar film, tog ett par bilder men det blir lite svĂ„rt att Ă„terskapa det jag ser med ögonen genom en mobilkamera. 

Bilden med krysset i mitten visar enligt bilden lite ljusinslÀpp pÄ höger sida, men inget som jag mÀrkte nÀr jag tog bilden.

Bilden med eftertexterna visar flashlightning i tre hörn, jag mÀrker bara av det nedre vÀnstra, sen ser det Àven ut som att svÀrtan Àr blÄ-aktig, men jag upplevde det inte pÄ sÄ sÀtt, visst var det lite ljusare kring den rullande texten, men inte alls sÄ som bilden pÄvisar.

Det var betydligt enklare att visa hur kass bilden var pÄ förra panelen Àn att göra den nya panelen rÀttvisa!

Kort och gott, jag Ă€r nöjd med hur nya panelen ser ut! 

Tog Ă€ven bild pĂ„ serienummer pĂ„ bĂ„da panelerna, och datumstĂ€mpeln visade att de Ă€r tillverkade samma dag, sjukt hur det kan skilja pĂ„ panel och panel. Antingen sĂ„ handlar det om det ökĂ€nda panellotteriet, eller sĂ„ har den förra panelen hanterats pĂ„ ett vĂ€ldigt dĂ„ligt sĂ€tt. 

TACK till alla er som har följt trÄden och stöttat samt kommit med kommentarer.

Jag hoppas att de som lÀser detta bÄde nu och senare inser att det gÀller att stÄ pÄ sig, man ska inte nöja sig förens man Àr, just det nöjd

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered679f77dd, 11 mars 2016 - 23:27.

Postad 11 mars 2016 - 23:27

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • AnvĂ€ndare

• 191 inlĂ€gg
  • 0

Det ser riktigt bra ut!

Grymt skönt att det löste sig! Jag har följt den hÀr trÄden och jag hoppades verkligen att du skulle fÄ panelen utbytt med tanke pÄ hur mycket clouding det var med den förra. Detta visar pÄ att det finns rÀttvisa i vÀrlden och att man kan fÄ hjÀlp om man Àr envis och och om mÄnga samlas och ger stöd.

FÄr hoppas att turen hÄller i sig och att allt funkar som det ska med din nya panel. Jag kommer fortfarande vara lite misstÀnksam med Samsung efter detta, de borde ha hjÀlpt dig DIREKT nÀr detta problem uppenbarade sig, men som sagt bra att du fÄtt en bÀttre panel och den service du borde haft rÀtt till frÄn första början. Tummen upp!

Redigerat av Brother Spartacus, 11 mars 2016 - 23:30.

Postad 12 mars 2016 - 04:09

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Det ser riktigt bra ut!

Grymt skönt att det löste sig! Jag har följt den hÀr trÄden och jag hoppades verkligen att du skulle fÄ panelen utbytt med tanke pÄ hur mycket clouding det var med den förra. Detta visar pÄ att det finns rÀttvisa i vÀrlden och att man kan fÄ hjÀlp om man Àr envis och och om mÄnga samlas och ger stöd.

FÄr hoppas att turen hÄller i sig och att allt funkar som det ska med din nya panel. Jag kommer fortfarande vara lite misstÀnksam med Samsung efter detta, de borde ha hjÀlpt dig DIREKT nÀr detta problem uppenbarade sig, men som sagt bra att du fÄtt en bÀttre panel och den service du borde haft rÀtt till frÄn första början. Tummen upp!

Tack till dig och ditt stöd!

Ja, jag hÄller definitivt med om att Àrendet borde ha skötts pÄ ett annorlunda sÀtt.

Att starta Àrenden hos fyra avdelningar(Sex om man ska rÀkna med ÄterförsÀljaren och dess huvudkontor) samt tvÄ arn-anmÀlningar pÄgrund av att nÄgon sitter och sÀger att min panel Àr inom ramarna föracceptabel clouding Àr galet, det som förbryllar mig Ànnu mer Àr att de personer som jag har haft kontakt med face2face gÀllande detta Àr eniga om att det var en defekt panel, de som dÀremot bara svarade pÄ mail och gömde sig bakom skÀrmen och företagets logga pÄstÄr tvÀrtemot.

Ja, det blir nog ingen mer produkt frĂ„n Samsung, fast vad vet jag, finns det nĂ„gon annan pĂ„ forumet som har haft liknande Ă€renden med andra företag och blivit behandlade pĂ„ ett smĂ€rtfritt sĂ€tt? 

Jag anser att det borde sÀttas upp ett regelverk som Àr tydligt för konsumenten var grÀnsen gÄr nÀr det gÀller defekter i panelen, idag kÀnns det som att man antingen ska komma i kontakt med "rÀtt" person, eller starta ett mindre krig mot företaget för att man ska komma nÄgonvart.

SĂ€tter man upp ett sĂ„dant regelverk kommer det förhoppningsvis innebĂ€ra högre lĂ€gsta nivĂ„ pĂ„ panelerna, klarar inte företagen detta sĂ„ kanske satsningen mot OLED Ă€r nĂ„got som fler företag kommer satsa pĂ„, eller sĂ„ fĂ„r LG monopol pĂ„ marknaden och sĂ€ljer sina paneler till alla andra företag :lol:  

Postad 12 mars 2016 - 07:58

stefunge
  • stefunge
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0
Riktigt glad för din skull!!

Postad 12 mars 2016 - 11:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlĂ€gg
  • 0

Oj, det var stor skillnad.

Clouding som det var pÄ din första panel Àr dessvÀrre normalt, men den andra mÄste ha varit felmonterad eller en kasserad panel. Helt otroligt att det skulle sÄ mycket till för att fÄ den utbytt. Fast i slutÀndan verkar det ju ÀndÄ som att du fick bÀttre bild Àn nÀr TVn var ny.

Postad 12 mars 2016 - 12:24

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Riktigt glad för din skull!!

Tack sÄ mycket till dig och dina hÄllna tummar :)

Oj, det var stor skillnad.

Clouding som det var pÄ din första panel Àr dessvÀrre normalt, men den andra mÄste ha varit felmonterad eller en kasserad panel. Helt otroligt att det skulle sÄ mycket till för att fÄ den utbytt. Fast i slutÀndan verkar det ju ÀndÄ som att du fick bÀttre bild Àn nÀr TVn var ny.

Vet inte riktigt vad du menar med "min första panel"? Om du syftar pÄ den bilden med flashlightning som gick upp grovt frÄn nedre vÀnster sÄ Àr det samma panel som den som du hÀnvisar till "den andra", det blev bara vÀrre och vÀrre ju lÀngre tiden gick.

Jag Àr lite inne pÄ samma spÄr som du, att den mÄste vart felmonterad, eftersom att det blev vÀrre och vÀrre ju mer tiden gick, jag har somsagt jobbat med TV/Hifi i flera Är och jag har aldrig sett/hört om nÄgot liknande, oftast Àr den clouding man fÄr vid första start den clouding som kommer vara, sen kan man sjÀlvklart förvÀrra det genom att spÀnna fast den för hÄrt i vÀggfÀste, osv.

Oavsett vad sĂ„ stĂ€mmer det att den nya panelen hittills verkar vara den bĂ€sta av de tre paneler jag har haft pĂ„ denna tv (fyra om man rĂ€knar den absolut första som jag lĂ€mnade tillbaka efter bara en dag dĂ„ jag hittade ett pixelfel pĂ„ den) 

Belyser Äterigen att den kassa panelen och den nuvarande som Àr bra hade samma tillverkningsdatum, Àr det det ökÀnda panellotteriet eller felhantering under transport och montering? Sjukt att det kan variera sÄ mycket.

Postad 12 mars 2016 - 13:52

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2 736 inlĂ€gg
  • 0
Glad för din skull,det Àr ju fan man ska behöva dra pÄ sig magsÄr för att fÄ igenom sin rÀtt. Frustrationen drabbar ju alla i familjen nÀr man Àr pissed off.

Postad 12 mars 2016 - 15:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlĂ€gg
  • 0

Man tycker att det borde rĂ€cka med att ringa upp butiken. Det betyder sĂ„ mycket om kunden har bra kontakt med ett stĂ€lle istĂ€llet för flera. Snart vĂ„gar man inte köpa nĂ„got. AnmĂ€lan blir till slut vara hörsĂ€gen. Hur i hĂ€ll-vete ska kontakten med kunden kunna upprĂ€tthĂ„llas nĂ€r saker man sĂ€ger till den ena kanske Ă€ndras efter tre personer? 

Postad 14 mars 2016 - 13:58

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 1

Glad för din skull,det Àr ju fan man ska behöva dra pÄ sig magsÄr för att fÄ igenom sin rÀtt. Frustrationen drabbar ju alla i familjen nÀr man Àr pissed off.

Visst Àr det sÄ, lÄter iofs helt sjukt att en pryl ska kunna göra en sÄ förbannad. Nu skrev jag visserligen i nÄgra posts högre upp att jag inte tÀnker lÀgga ner all min tid pÄ att störa mig pÄ det, eftersom att det finns sÄ mycket annat att göra. Men sen började Samsung höra av sig och dÄ var det bara att skriva lite updates ÀndÄ :)

Man tycker att det borde rĂ€cka med att ringa upp butiken. Det betyder sĂ„ mycket om kunden har bra kontakt med ett stĂ€lle istĂ€llet för flera. Snart vĂ„gar man inte köpa nĂ„got. AnmĂ€lan blir till slut vara hörsĂ€gen. Hur i hĂ€ll-vete ska kontakten med kunden kunna upprĂ€tthĂ„llas nĂ€r saker man sĂ€ger till den ena kanske Ă€ndras efter tre personer? 

TyvĂ€rr Ă€r det sĂ„ att vad vi konsumenter tycker borde rĂ€cka och vad butiken anser att man borde göra Ă€r tvĂ„ helt olika saker.

Men ja, jag hÄller med dig, blir fan mörkrÀdd pÄ hur ena företaget inte vill hjÀlpa och istÀllet bestrida nÀr det Àr sÄ uppenbart att det Àr fel och det andra företaget vill inte ens kÀnna sig vid att det Àr fel pÄ deras produkt.

Och precis som du sÀger sÄ blir det lite som den leken man lekte pÄ dagis, man satt i en ring och en börjar med att sÀga en mening, som sen ska viskas runt till nÀsta i ringen sen nÀr det i slutÀndan kommer tillbaka till den första personen sÄ Àr meningen Àr förvriden och inte vad som sades frÄn början.

Postad 22 mars 2016 - 22:50

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Jaha. DÄ var man hÀr igen dÄ.

Är detta ens möjligt?! 

Det Àr EXAKT samma instÀllningar som pÄ den förra bilden med eftertexter, det Àr samma film dessutom.

Hur fan kan det ha blivit sÄhÀr?!

Bifogad fil(er)

Postad 23 mars 2016 - 06:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlĂ€gg
  • 0

TrÄkigt. :(

Postad 23 mars 2016 - 07:41

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

• 985 inlĂ€gg
  • 0

Hur ser det ut nÀr du ser pÄ exempelvis film, har du stora clouding-problem dÄ med men nya panelen? Svart bakgrund med vita eftertexter kan ju döda vilken egde-led som helst. Kör du med dimming-funktionen pÄ? Gör det nÄgon skillnad om du har den av/pÄ?

Postad 23 mars 2016 - 09:11

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3 278 inlĂ€gg
  • 1

Jaha. DÄ var man hÀr igen dÄ.

Är detta ens möjligt?!

Inget förvÄnar mig lÀngre nÀr det stÄr Samsung pÄ produkten.

Postad 23 mars 2016 - 10:24

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • ForumrĂ€v

• 709 inlĂ€gg
  • 2
Long shot hÀr men, det ser ut o vara samma mönster som senast. Kan det ha nÄgot o göra med tv fÀstet? Hur den Àr upphÀngd att efter ett tag sÄ pÄverkas trycket pÄ panelen?

Postad 23 mars 2016 - 10:35

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0

Long shot hÀr men, det ser ut o vara samma mönster som senast. Kan det ha nÄgot o göra med tv fÀstet? Hur den Àr upphÀngd att efter ett tag sÄ pÄverkas trycket pÄ panelen?

TÀnkte samma sak. Men kollar man bakÄt i trÄden sÄ har tvn för det mesta stÄtt pÄ sin egna fot. Det Àr först nu det sista som den har kommit upp pÄ vÀggen som det verkar.

Hur som helst sÄ ska man helt klart tÀnka efter bÄde tvÄ och tre gÄnger innan man köper en Samsung-tv. SjÀlv har jag valt bort Samsung sen lÀnge.

Postad 23 mars 2016 - 10:38

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • ForumrĂ€v

• 709 inlĂ€gg
  • 0
Sjukt. Om det tog ett tag för flÀckarna att dyka upp kanske Àr det en övergÄende process? Lycka till!

Postad 23 mars 2016 - 10:51

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

TrÄkigt. :(

Yes indeed....

Hur ser det ut nÀr du ser pÄ exempelvis film, har du stora clouding-problem dÄ med men nya panelen? Svart bakgrund med vita eftertexter kan ju döda vilken egde-led som helst. Kör du med dimming-funktionen pÄ? Gör det nÄgon skillnad om du har den av/pÄ?

Under film och serier Àr det mÀrkbart dÄ bakgrunden över de drabbade omrÄderna har en mörkare ton (Nej det syns inte om det Àr en bild över en fÀrgglad Àng och klarblÄ himmel), det behöver inte bara vara svart utan det rÀcker med valfri mörkare ton av en fÀrg sÄ skiner det igenom.

SjÀlvklart kan eftertexter visa upp de fel som en panel har iom att det Àr en ljus yta i mitten som ska lysas upp och resten ska vara svart. Men jÀmför med bilderna lite högre upp. De togs samma dag som denna panel installerades, det Àr inte en tillstymmelse till clouding till pÄ den. Titta och jÀmför sÄ ser du vad jag menar.

And Local dimming sÄ spelar det ingen roll om den Àr pÄ av eller max, det syns ÀndÄ.

Inget förvÄnar mig lÀngre nÀr det stÄr Samsung pÄ produkten.

True

Jag har ocksÄ funderat pÄ det, men dÄ skulle jag vÀl ha mÀrkt det pÄ första panelen.

Den första panelen hade samma anordning och uppvisade ingen clouding, den panelen satt pĂ„ i nĂ€stan tvĂ„ Ă„r, tills jag fick byta ut den pga konstiga flĂ€ckar (du kan se vad jag menar i denna trĂ„d: https://www.minhembi...opic=327528&hl=

NÀr jag sedan fick den utbytt mot den förra (den du refererar till) sÄ stod den pÄ fot nÀr det gradvis blev vÀrre och vÀrre.

Serviceteknikern var ocksÄ inne pÄ samma spÄr eftersom att det finns mÄnga kunder som spÀnner för hÄrt. Men efter att han kollat pÄ vÀggfÀsterna sÄ konstaterade han att det inte var överspÀnt samt att den anordningen jag har inte skulle vara lika pÄfrestande som andra.

Jag bifogar bild pÄ den sÄ du ser vad det Àr för nÄgot.

Bifogad fil(er)

Postad 23 mars 2016 - 11:03

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 1

TÀnkte samma sak. Men kollar man bakÄt i trÄden sÄ har tvn för det mesta stÄtt pÄ sin egna fot. Det Àr först nu det sista som den har kommit upp pÄ vÀggen som det verkar.

Hur som helst sÄ ska man helt klart tÀnka efter bÄde tvÄ och tre gÄnger innan man köper en Samsung-tv. SjÀlv har jag valt bort Samsung sen lÀnge.

Precis Stefan, det rullade in lite fler svar frÄn er underbara mÀnniskor pÄ forumet medans jag skrev förra svaret sÄ jag missade din kommentar.

Men precis som du sÀger sÄ har den stod den pÄ fot nÀr förra panelen blev vÀrre och vÀrre. Den första panelen som höll i nÀstan tvÄ Är hÀngde pÄ vÀggen helatiden.

GÀllande Samsung sÄ behöver man inte tÀnka alls, jag har utvecklat ett filter som filtrerar bort alla deras produkter frÄn mitt synfÀlt nÀr jag gÄr och kikar pÄ TV, Telefoner, TvÀttmaskiner, mm :P

Och efter den process jag fick gĂ„ igenom för att fĂ„ förra panelen (som sĂ„g ut som skit) utbytt sĂ„ kommer vĂ€l Samsung sĂ€ga att detta ocksĂ„ Ă€r inom deras acceptabla ramar för clouding. 

Sjukt. Om det tog ett tag för flÀckarna att dyka upp kanske Àr det en övergÄende process? Lycka till!

Ser man hur det gick för förra panelen sÄ Àr jag vÀl inte sÄ överdrivet optimistisk. Men tack för lyckoönskningar! Det betyder mycket!

Postad 25 mars 2016 - 19:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlĂ€gg
  • 0

Ändrar sig bilden nĂ€r TVn har varit igĂ„ng en stund?

Vet att jag har skrivit det flera gÄnger pÄ forumet redan, men Samsungs VA-paneler har en tendens att fÄ mer clouding och backlight bleed nÀr de blir varma. Det kan se bra ut precis nÀr man startar TVn, men efter en halvtimme kommer tydlig clouding, och stÄr den i ett varmt rum blir det Ànnu vÀrre.

Det kan vara en slump, men jag har sett det sÄ pass mÄnga gÄnger att jag Àr tveksam till det.

Blir det nÄgon skillnad om du tar ner den frÄn vÀggen och stÀller den pÄ foten istÀllet?

Postad 27 mars 2016 - 14:14

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Ändrar sig bilden nĂ€r TVn har varit igĂ„ng en stund?

Vet att jag har skrivit det flera gÄnger pÄ forumet redan, men Samsungs VA-paneler har en tendens att fÄ mer clouding och backlight bleed nÀr de blir varma. Det kan se bra ut precis nÀr man startar TVn, men efter en halvtimme kommer tydlig clouding, och stÄr den i ett varmt rum blir det Ànnu vÀrre.

Det kan vara en slump, men jag har sett det sÄ pass mÄnga gÄnger att jag Àr tveksam till det.

Blir det nÄgon skillnad om du tar ner den frÄn vÀggen och stÀller den pÄ foten istÀllet?

Nej, bilden Àr konstant sÄ, testade att ha fönstret öppet över dagen nÀr jag var borta dessutom sÄ det blev lite kyligare i rummet och det gjorde ingen skillnad, det Àr mellan 20-23 grader i rummet samt att den sitter med sÄpass mycket mellanrum till vÀggen sÄ det blir ingen större vÀrmesamling dÀr bakom.

Nej, det blir ingen skillnad nÀr man sÀtter ner den pÄ fot, som jag skrev tidigare sÄ Àr det nÄgot jag testat med tidigare paneler, det handlar alltsÄ inte om att vÀggfÀstet ligger och trycker nÄgonstans.

Kollade de bifogade bilderna om du inte sett dom i tidigare inlÀgg.

Det Àr 10 dagar mellan bilderna, tvn har enbart hÀngt under de 10 dagarna.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered679f77dd, 27 mars 2016 - 14:23.

Postad 27 mars 2016 - 14:22

stefunge
  • stefunge
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0
Fructis: finns inte svordomar nog att beskriva detta...
En tanke som dyker upp hod mig Ă€r om det kan finnas spĂ€nningar i sjĂ€lva "chassit" dvs att det Ă€r snett. Detta skulle kunna förklara att det blir problem efter en tid dĂ„ ramen inte kan hĂ„lla tillbaks spĂ€nningarna. Kan du se om ramen flyttat sig runt skĂ€rmen? Är dĂ€r synbar glipa? Bara en teori och jag vet inte om det Ă€r en möjlig förklaring.

Mvh

Postad 27 mars 2016 - 14:25

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Fructis: finns inte svordomar nog att beskriva detta...
En tanke som dyker upp hod mig Ă€r om det kan finnas spĂ€nningar i sjĂ€lva "chassit" dvs att det Ă€r snett. Detta skulle kunna förklara att det blir problem efter en tid dĂ„ ramen inte kan hĂ„lla tillbaks spĂ€nningarna. Kan du se om ramen flyttat sig runt skĂ€rmen? Är dĂ€r synbar glipa? Bara en teori och jag vet inte om det Ă€r en möjlig förklaring.

Mvh

Det skulle kunna vara en förklaring, men jag kollade nu precis nÀr jag lÀste ditt inlÀgg och det Àr inga större glipor, inte större Àn vad dem var vid monteringen.

Postad 27 mars 2016 - 14:51

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • ForumrĂ€v

• 709 inlĂ€gg
  • 0
Om dur fast med tv'n nu kan det vara intressant o testa. Öppna tv och se om det Ă€r monteringen som blev knas .

Vad sÀgs det pÄ avs och avforums? Flera borde ha drabbats el hittat ngn felkÀlla

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 27 mars 2016 - 14:51.

Postad 27 mars 2016 - 15:48

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3 278 inlĂ€gg
  • 0
Kanske missat nÄt tidigar i trÄden.. men hur gammal Àr tvn? Jag hade ju bett att gÄ samma tekniker hem igen. Som pÄ plats konstaterade fel, dÀrav bytet. Be den tekniker föra Àrendet vidare sÄ du kan hÀmta ut en ny tv eller fÄ pengarna tillbaka.

Hade liknande problem med LG dÄ min första PC1RA fick röda prickar (finns trÄd) kom hem tekniker som bytte kort etc. Vart bra i sÄdÀr 3-5 timmar. Sen ringde jag o pÄpekade att det inte vart bra ÀndÄ. Samma tekniker kom hem. Tog med sig tvn. Efter 3 veckor fick jag samtal att jag kunde hÀmta ut en ny tv. De löste det smidigt.

SÄ ring dem o tryck pÄ igen!

Postad 27 mars 2016 - 22:30

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Om dur fast med tv'n nu kan det vara intressant o testa. Öppna tv och se om det Ă€r monteringen som blev knas .

Vad sÀgs det pÄ avs och avforums? Flera borde ha drabbats el hittat ngn felkÀlla

Jag var med vid monteringen och vad jag sÄg sÄ sÄg jag inget som skulle vara konstigt. Vad bör jag leta efter isÄfall?

Min trÄd pÄ avs forum behandlar detta Àmne ocksÄ, men tyvÀrr har svaren uteblivit, förutom de som tycker att jag ska massera bort cloudingen.

Kanske missat nÄt tidigar i trÄden.. men hur gammal Àr tvn? Jag hade ju bett att gÄ samma tekniker hem igen. Som pÄ plats konstaterade fel, dÀrav bytet. Be den tekniker föra Àrendet vidare sÄ du kan hÀmta ut en ny tv eller fÄ pengarna tillbaka.

Hade liknande problem med LG dÄ min första PC1RA fick röda prickar (finns trÄd) kom hem tekniker som bytte kort etc. Vart bra i sÄdÀr 3-5 timmar. Sen ringde jag o pÄpekade att det inte vart bra ÀndÄ. Samma tekniker kom hem. Tog med sig tvn. Efter 3 veckor fick jag samtal att jag kunde hÀmta ut en ny tv. De löste det smidigt.

SÄ ring dem o tryck pÄ igen!

Ja, du har missat att samsung klargjort att de inte tÀnker hjÀlpa mig mer om det skulle visa sig vara nÄgot mer problem med TVn, den passerade tvÄ Är i dagarna. Men enligt Samsungs kundservice sÄ har jag 3 mÄnaders garanti pÄ servicen, tyvÀrr kommer de nog inte tycka att detta Àr nog med clouding enligt deras tycke.

Reparatören har inget med saken att göra, han blir enbart kontaktad av Samsung om det ska göras nÄgot backjobb, han jobbar helt enkelt för Samsungs rÀkning men kontakten fÄr jag isÄfall ta med Samsung sjÀlva.

Kul att det löste sig med LG, men om du lÀser igenom trÄden sÄ mÀrker du att det Àr lÄngt ifrÄn samma bemötande Samsung har gett mig.

Postad 27 mars 2016 - 23:22

Mushunt
  • Mushunt
  • MĂ€stare

• 3 278 inlĂ€gg
  • 0
Men om tvn enbart Ă€r ca 2 Ă„r borde la arn kunna gĂ„ in? Är det inte 3 Ă„rs reklamationsrĂ€tt Ă€ven för tv apparaterna?
Eller anser de samma sak att clouding inte Àr nÄgot fel?

Finns som sagt annledning till att det stÄr LG pÄ tvn hemma och inte Samsung.

Postad 28 mars 2016 - 18:31

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0

Men om tvn enbart Ă€r ca 2 Ă„r borde la arn kunna gĂ„ in? Är det inte 3 Ă„rs reklamationsrĂ€tt Ă€ven för tv apparaterna?
Eller anser de samma sak att clouding inte Àr nÄgot fel?

Finns som sagt annledning till att det stÄr LG pÄ tvn hemma och inte Samsung.

HĂ€r har du missat ytterligare en sak som jag skrivit i trĂ„den (Jag klandrar dig inte, det Ă€r mĂ„nga inlĂ€gg :P ), Jag har Arn anmĂ€lt bĂ„de Samsung och EG, men ett Ă€rende tar inte en vecka, utan snarare ett halvĂ„r. 

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.