Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HemmaBio tidningen i konkurs

127 svar till detta ämne hemmabio tidningen konkurs
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 September 2025 - 13:51

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Hb kommer INTE tillbaka!

Postad 03 September 2025 - 13:33

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Och nu har HB skrivit:

I och med att bolaget som äger och ger ut HemmaBiotidningen bytte huvudägare under sommaren, tillstötte flera problem. Dessa var så pass stora att den nya ägaren fattade beslut om att pausa produktionen, som sedan aldrig återupptogs.

Nr. 7-8/2025 blev således förmodligen det sista numret i tidningens nu exakt 30-åriga historia...

Det här har legat helt utanför redaktionens kontroll men vi ber så klart om ursäkt för det inträffade och hänvisar till den nya ägaren för all vidare information

Kommer att sakna den. H&M blir inte lika saknad av mig om den försvinner. 

Postad 03 September 2025 - 13:47

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Tråkigt. Har prenumererat till och från.

Postad 03 September 2025 - 13:51

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0

Over n out. En epok är över.

Postad 03 September 2025 - 14:15

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Kanske HiFi & Musik fortsätter framöver men att där ha med lite hemmabio "på ett hörn" blir nog inte bra.

Det kändes som att det var lite fillers i de senaste numren med inte alltid jätteintressant filmtrivia och ibland väldigt pratiga recensioner.

På Allabolag just nu så saknar "Tidningen HiFi Musik Aktiebolag"  både registrerad firmatecknare samt dito styrelse.

EDIT: PS. Den tredje tidningen på förlaget, "Vapentidningen (!)", har även de lite info:

https://vapentidning...ommande-nummer/

Förlaget på vilket VapenTidningen ligger har sedan en tid fått en ny ägare. I samband med detta har samtlig produktion av tidningen upphört. I nuläget finns det ingen prognos för när nästa nummer (nr 6-2025) kommer ges ut. 

Ägarbytet har även medfört att den administrativa personal, inklusive chefredaktören, som är knuten till VapenTidningen inte längre har kvar sina tjänster. Detta innebär också att kundtjänsten ligger nere.

Redigerat av Dragnet, 03 September 2025 - 14:19.

Postad 03 September 2025 - 15:01

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0

Man kan ju undra varför man tar över tre tidningar och sedan i praktiken lägger ned allihopa…

Postad 03 September 2025 - 15:47

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Prenumerant här också. Synd, är det månne Norsk köpare (Ljud o Bild) som tar bort en konkurrent?

Postad 03 September 2025 - 16:25

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Man kan tolka det som att nya ägaren är firman som skötte deras annonser - Mancan. De kanske hade en skuld till dem och fick hela företaget istället.

Himla synd, trots en aning tunna nummer på sistone så väntade jag ändå på nästa nummer (som vi aldrig får se).

Postad 04 September 2025 - 09:24

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2629 inlägg
  • 0

Synd man förnyade prenumeratione i maj då  :D nåja, det var inte så mycket pengar.....

Postad 04 September 2025 - 10:10

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Finns det inga andra tidningar ? typ i EU ? vet att det fanns en engelsk home cinema eller vad den hete , men också nerlagd ? 

Postad 04 September 2025 - 12:05

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Home Cinema hade jag redan 1993 men den finns inte längre.

Postad 04 September 2025 - 12:36

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1514 inlägg
  • 0

Home Cinema Choice prenumererade jag på i flera år, den verkar fortfarande finnas kvar; https://www.homecinemachoice.com/ Har inte läst ett nummer på många år.

Ett tag prenumererade jag på Home Entertainment, men den verkar ha försvunnit. Renodlade hemmabiotidningar verkar inte finnas, men fortfarande en hel del hi-fitidningar, som täcker även hemmabio.

Postad 04 September 2025 - 19:28

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0

Home cinema choice är nedlagd

Även amerikanska Sound & Vision är nedlagd.

Norska Ljud & Bild är nog det enda kvar snart…

Redigerat av junkan, 04 September 2025 - 19:33.

Postad 29 November 2025 - 14:09

RobertHallström
  • RobertHallström
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Då var det officiellt 😢.

Förlaget/bolaget Tidningen Hifi Musik AB har försatts i konkurs.

Nedan meddelande kommer från konkursförvataren:
"Den 27 november 2025 försattes bolaget Tidningen HiFi Musik Aktiebolag, org. nr. 556290–4887, i konkurs av Solna tingsrätt. Till konkursförvaltare utsågs advokat Jonas Premfors vid advokatfirman DLA Piper i Sverige. Bolaget har under en lång period gett ut tre tidningar; HIFI & Musik, VapenTidningen och HemmaBiotidningen. Konkursförvaltningen utreder för närvarandra omständigheterna kring konkursen, inklusive möjligheten att genomföra en verksamhetsöverlåtelse. Konkonkursförvaltningen har förståelse för att det finns flertalet prenumeranter som inte fått tidningar som de betalat för och som har fordringar på bolaget. Prenumeranter är välkomna att anmäla sina fordringar till [email protected]. Fordringarna kommer därefter att tas upp i den konkursbouppteckning som upprättas i konkursen."

https://hifi-musik.s...e/1482/konkurs/

Redigerat av RobertHallström, 29 November 2025 - 14:28.

Postad 29 November 2025 - 15:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Att någon prenumerant skulle få loss fodran  ha ha ha lika möjligt som att resa i tiden 

Postad 29 November 2025 - 18:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12503 inlägg
  • 0

Att någon prenumerant skulle få loss fodran  ha ha ha lika möjligt som att resa i tiden 

På tal om att resa i tiden, så är här en lite humoristisk test av Playstation 3 som CD-spelare, från H&M, okt 2007:

(meningsbyggnadsfel osv fanns även i originaltexten ;) )

Oemotståndligt färgstark

Vi kopplade PS3 analogt via en medföljande

adapterkabel men trots det handikappet stod

det rätt snart klart att den sannerligen kunde

hävda sig också mot genuina CD-spelare i

samma prisklass.

PS3 låter så pass självsäkert, storslaget

och färgstarkt att till och med alerta spelare

som Marantz och Cambridge plötsligt verkar

aningen blyga. Med Sony kommer också en

pockande framåtanda och en stark närvaro-

känsla (basen!) utan att ljudet för den skull

lät konstlat eller misstänkt digitalmanipu-

lerad. Egenskaperna kom fram gång efter

gång och några av lyssnarna föredrog faktiskt

(motvilligt!) PS3-ljudet framför någon av de

övriga. Särskilt via SACD.

Men man när lyckoruset lagt sig en smu-

la märker man att PS3 visserligen har en

omfångsrik ljudbild men utan fullt lika tydligt

djupledsperspektiv som i flera av de övriga,

fast här spelar säkert också den enkla adap-

terkabeln in. Monster Cable har dock vär-

stingvarianter för just PS3.

Med andra ord kan PS3 utan tvekan kon-

kurrera på CD-spelarnas villkor och med viss

typ av musik (inte för gles) dessutom ha över-

taget! Nej, det enda som verkligen hindrar

den från att hamna högst upp i hifistapeln är

tyvärr fläktljudet!

Haha, det var en rolig tid, när audiofilerna fick anpassa sig till modern teknik.

Kommer att sakna H&M mest pga av tester som denna, och såklart deras tester av kablar med "romantisk och intim klang" osv.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Ageve, 29 November 2025 - 18:43.

Postad 29 November 2025 - 19:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5037 inlägg
  • 1

Jag hade den monsterkabeln dom snackar om. En knallblå sak.

Postad 29 November 2025 - 23:00

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1575 inlägg
  • 0

Jättetråkigt att de här tidningarna försvinner! Jag har prenumererat på HiFi & Musik sen början på nittiotalet och HemmaBiotidningen sen den kom som bilaga i HiFi & Musik 1994. 

Man kan förstås ha en massa åsikter om tester av kablar och hur en del produkter hyllas, men som helhet tycker jag det har varit mycket rolig läsning genom åren. HemmaBiotidningen har varit särskilt stark på bildsidan (jag tror alla här vet vem som ligger bakom det), massor av intressanta tester och artiklar genom åren. Jag har dessutom uppskattat att läsa många andra reportage, intervjuer, artiklar och inte minst alla recensioner av både film och musik.

HiFi & Musik är mycket samma sak. En del ormolja, men mest intressanta läsning. Massor av intressanta artiklar och intervjuer genom åren. Skivrecensionerna har gett tips om många bra skivor. Tester av elektronik och högtalare är nog inget som var avgörande för något köp jag gjort, men det är alltid intressant att läsa lite genomgångar av apparaterna och vad skribenten tycker om grejerna.

Jag har förnyat båda tidningarna i december varje år och ligger väl back ett halvår på dessa prenumerationer nu. Jag kommer inte krångla med att försöka få ut något av det. Jag tycker bara att det är tråkigt och kommer att sakna båda tidningarna. 

Postad 28 February 2026 - 09:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12503 inlägg
  • 0
Uppköpt av Ljud & Bild:

https://hifi-musik.s...ik-ateruppstar/

Postad 28 February 2026 - 09:49

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Uppköpt av Ljud & Bild:

https://hifi-musik.s...ik-ateruppstar/

Bra! Då får man några nummer till snart! :)

Postad 04 March 2026 - 15:34

RobertHallström
  • RobertHallström
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Verkar lovande :), tolkar det som det blir en tidning "Hifi-musik/Hemmabio".

Jag har också ca 5 nummer kvar på min Hemmabio prenumeration, blir tidningen bra så kommer jag att fortsätta prenumerera.

Postad 04 March 2026 - 15:38

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 1

Hoppas Jonas Olsson kommer tillbaka !!

https://www.youtube....h?v=9lpxUT5quiI

Postad 04 March 2026 - 15:40

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Verkar lovande :), tolkar det som det blir en tidning "Hifi-musik/Hemmabio".

Jag har också ca 5 nummer kvar på min Hemmabio prenumeration, blir tidningen bra så kommer jag att fortsätta prenumerera.

Ja det får vi tro. Och att Ytterberg får göra tester och Nilsson skriva sina krönikor.

Har nummer kvar på bägge tidningarna; hoppas dom inte skickar dubbletter :rolleyes:

Postad 04 March 2026 - 15:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 1

Personligen tycker jag Ljud & Bild är en skittidning.

Massor av svorska dvs dåliga översättningar från norska.

Extremt stor andel hörlurstester.

Tester av enormt dyra audiofilprodukter.

Många sakfel.

Totalt meningslöst nummer ”Årets bästa”

Postad 04 March 2026 - 16:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12503 inlägg
  • 0

Många sakfel.

Håller med, och läser man mellan raderna verkar det som att både Hemmabiotidningen och Hifi & Musik försvinner, och blir en del av Ljud & Bild - en ointressant tidning.

”Hifi & Musik får nytt liv när vi slås samman med tidningen Ljud & Bild.”

Bifogad fil  IMG_0241.png   1.2MB   0 Antal nerladdningar

Men man kanske inte ska vara för skeptisk. Det finns en liten chans att det blir bättre.

Redigerat av Ageve, 04 March 2026 - 17:57.

Postad 04 March 2026 - 20:35

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0

Hifi & Musik blev mer och mer som Ljud & Bild, svindyra hifi-delar i "test" med en massa bilder, subjektiv textmassa som hyllar produkten, inga mätningar och ingen "second opinion". Lite kablar som förbättrar signalen  :lol:  och dyrast är bäst. Men H&M räddades av musikreportage och recensioner.Ny H&M med grupptester i lite olika prisklasser så prenumererar jag igen...

Postad 05 March 2026 - 06:33

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 1

Många sakfel.

Kunde inte sagt det bättre.

Postad 05 March 2026 - 08:50

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 1
Håller med alla ovanstående. Personligen var jag prenumerant på Ljud o Bild i 30 år tills hörlurstester upptog halva tidningen. Det blev Hemmabiotidningen sen.

Postad 05 March 2026 - 10:04

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 6

Vad detta handlar verkar så långt jag känner till att det norska förlaget har köpt upp prenumerationsskulden och ger prenumeranter tidningen Ljud&Bild i fortsättningen. Vilket för dem kan bli fler prenumeranter.

Vi som gjorde Hemmabiotidningens innehåll är däremot inte inblandande eller inkluderade i detta. Absoluta majoriteten skribenter gjorde det också på frilansbasis. Här är olika media, oavsett de är tryckta eller publicerade online, inte särskilt många. De kända instanser som finns som tar upp ämnen som berör tekniken runt bild och ljud på svenska är inte alls många. De har inte ekonomin för att utöka sitt innehåll eller ser ämnena som för nischade.

Jag (Thomas Ytterberg) med fler håller på att bygga en sajt för mer djuplodande innehåll. Allt måste dock startas från scratch utan möjlighet till att faktiskt kunna försörja sig på det. Så det projektet måste löpa parallellt med sådant som också sätter mat på bordet. Så fort det är redo att visas för omvärlden så kommer jag berätta det här. :)

Postad 05 March 2026 - 10:17

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3434 inlägg
  • 0

Vad detta handlar verkar så långt jag känner till att det norska förlaget har köpt upp prenumerationsskulden och ger prenumeranter tidningen Ljud&Bild i fortsättningen. Vilket för dem kan bli fler prenumeranter.

Vi som gjorde Hemmabiotidningens innehåll är däremot inte inblandande eller inkluderade i detta. Absoluta majoriteten skribenter gjorde det också på frilansbasis. Här är olika media, oavsett de är tryckta eller publicerade online, inte särskilt många. De kända instanser som finns som tar upp ämnen som berör tekniken runt bild och ljud på svenska är inte alls många. De har inte ekonomin för att utöka sitt innehåll eller ser ämnena som för nischade.

Jag (Thomas Ytterberg) med fler håller på att bygga en sajt för mer djuplodande innehåll. Allt måste dock startas från scratch utan möjlighet till att faktiskt kunna försörja sig på det. Så det projektet måste löpa parallellt med sådant som också sätter mat på bordet. Så fort det är redo att visas för omvärlden så kommer jag berätta det här. :)

Låter Mycket intressant :)
Har ni någon tidsplan ?

Postad 05 March 2026 - 14:56

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Det var länge sedan jag läste Ljud & Bild men jag hade väl 5ish nummer kvar på HBT så jag får väl ge LB en chans. HBT hade alldeles för mycket "mindre intressant film trivia" och skräckfilmsfrossa på slutet för min smak, det skall sägas.

Postad 05 March 2026 - 16:51

RobertHallström
  • RobertHallström
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Håller med er att Ljud & Bild numera är dålig tidning, jag hade den sedan den hette Elektronikvärlden men när Norrmännen kom in och fyllde halva tidningen med hörlurstester så slutade jag prenumerera.

Numera så läser jag den på biblioteket  :).

Postad 05 March 2026 - 17:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

En tidning känns lyxig , det är något speciellt men jag läser mest om de produkter som intresserar mig då är det mkt lättare att söka på nätet .. tyvärr är det så o det är väl en stor andledning till att tidningar läggs ner 

Postad 06 March 2026 - 08:08

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3434 inlägg
  • 0

Att inte glömma är att med tidning kan man ligga/sitta precis som man själv vill.
Inte alltid så lätt med bärbar Pc eller surfplatta.

Postad 06 March 2026 - 08:34

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2629 inlägg
  • 0

Det var länge sedan jag läste Ljud & Bild men jag hade väl 5ish nummer kvar på HBT så jag får väl ge LB en chans. HBT hade alldeles för mycket "mindre intressant film trivia" och skräckfilmsfrossa på slutet för min smak, det skall sägas.

Det var ju det absolut bästa med HBt, Thomas Nilssons reportage och kåserier  :D

Postad 06 March 2026 - 10:24

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Det var ju det absolut bästa med HBt, Thomas Nilssons reportage och kåserier  :D

Smaken är ju som bekant delad men det hade ju inget med "bio hemma" att göra precis  B)

Postad 06 March 2026 - 15:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5322 inlägg
  • 0

Håller med vad gäller allt filmrelterat som var totalt ointressant för mig, det är ju endast intressant för den som har samma smak som skribenten.

Postad 11 March 2026 - 16:45

FireGod
  • FireGod
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Håller med vad gäller allt filmrelterat som var totalt ointressant för mig, det är ju endast intressant för den som har samma smak som skribenten.

Så brukar det ju vara.

Postad 12 March 2026 - 09:51

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2629 inlägg
  • 0

Håller med vad gäller allt projektorrelterat som var totalt ointressant för mig, det är ju endast intressant för den som har samma smak som skribenten.

Postad 12 March 2026 - 11:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12503 inlägg
  • 1
Haha, kul kommentarer.

Om man inte är intresserad av projektorer och/eller film så är kanske inte Hemmabiotidningen det första man köper. Det blir lite som att köpa fisketidningen (om den nu finns), och sen klaga på att de testar fiskespö, och tipsar om de bästa sjöarna att fiska i.

Gissar på att den sista kommentaren var sarkastisk dock. ;)

Det är nog svårt att hitta en tidning där alla artiklar matchar ens intresse. För mig är hörlurstesterna i Ljud & Bild helt ointressanta t ex, inte bara för att jag hellre lyssnar på högtalare, utan för att det finns mycket seriösare tester online.

Hifi & Musik var mer humor än fakta (ofta ofrivilligt), men jag saknar Hemmabiotidningen.

Postad 12 March 2026 - 14:47

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Men jisses hur ofta är 100 % av alla sidor intressanta i en sådan tidning. det fanns nr av hemmabio där jag kanske läste max 30 % det varierar ju med innehållet , kan man inte acceptera det får man nog sluta köpa tidningen eller göra en egen 

Postad 13 March 2026 - 11:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2629 inlägg
  • 1

Haha, kul kommentarer.

Om man inte är intresserad av projektorer och/eller film så är kanske inte Hemmabiotidningen det första man köper. Det blir lite som att köpa fisketidningen (om den nu finns), och sen klaga på att de testar fiskespö, och tipsar om de bästa sjöarna att fiska i.

Gissar på att den sista kommentaren var sarkastisk dock. ;)

Det är nog svårt att hitta en tidning där alla artiklar matchar ens intresse. För mig är hörlurstesterna i Ljud & Bild helt ointressanta t ex, inte bara för att jag hellre lyssnar på högtalare, utan för att det finns mycket seriösare tester online.

Hifi & Musik var mer humor än fakta (ofta ofrivilligt), men jag saknar Hemmabiotidningen.

Ja den var i högsta grad sarkastisk  :D "endast intressant för den som har samma smak som skribenten" så är det väl med allt?

Postad 13 March 2026 - 14:49

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 1
Så är de väl inte .läser du bara åsikter. Inlägg. Artiklar och filmbetyg om de stämmer med egen åsikt? Låter som ett enormt torftigt och egocentriskt liv.måste även betyda att du inte ens lyssnar eller pratar med folk som inte har samma åsikt som du.

Postad 31 March 2026 - 11:07

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Din första utgåva från Ljud & Bild är nu på väg

Bäste tidigare prenumerant på HiFi Musik eller Hemmabio,

Nu är det äntligen dags – din första utgåva från Ljud & Bild (04/26) är nu på väg till dig.

Ljud & Bild för nu vidare arvet från HiFi Musik och Hemmabio, och tillsammans med tidigare chefredaktören för HiFi Musik, Jonas Bryngelsson, vill vi ge dig ännu mer av det du uppskattar mest: hi-fi, hemmabio, tester och inspiration.

Mer innehåll. Samma passion.

Tillsammans med utgåvan får du även ett informationsbrev med mer information om övergången och vad den innebär för dig som läsare.

Vi ser fram emot att få välkomna dig vidare till Ljud & Bild.

Med vänliga hälsningar,

Ljud & Bild-teamet

Postad 01 April 2026 - 13:57

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Din första utgåva från Ljud & Bild är nu på väg

Bäste tidigare prenumerant på HiFi Musik eller Hemmabio,

Nu är det äntligen dags – din första utgåva från Ljud & Bild (04/26) är nu på väg till dig.

Ljud & Bild för nu vidare arvet från HiFi Musik och Hemmabio, och tillsammans med tidigare chefredaktören för HiFi Musik, Jonas Bryngelsson, vill vi ge dig ännu mer av det du uppskattar mest: hi-fi, hemmabio, tester och inspiration.

Mer innehåll. Samma passion.

Tillsammans med utgåvan får du även ett informationsbrev med mer information om övergången och vad den innebär för dig som läsare.

Vi ser fram emot att få välkomna dig vidare till Ljud & Bild.

Med vänliga hälsningar,

Ljud & Bild-teamet

Jag fick ett mejl idag att jag kan läsa tidningen digitalt redan nu - vilket inte stämmer för jag har inget lösenord och att trycka på återställ detsamma ger ingen respons.

Men det kommer alltså att komma en papperstidning med?

(Sedan undrar jag hur mycket hemmabio det kan bli utan Jonas Olsson?)

Postad 01 April 2026 - 14:55

nyborjare
  • nyborjare
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Jag fick ett mejl idag att jag kan läsa tidningen digitalt redan nu - vilket inte stämmer för jag har inget lösenord och att trycka på återställ detsamma ger ingen respons.

Men det kommer alltså att komma en papperstidning med?

(Sedan undrar jag hur mycket hemmabio det kan bli utan Jonas Olsson?)

Nej de funkar inte blev tvungen att maila dem , sen kom jag in , de ligger dock inte en hel "tidning" som man kunde bläddra i som tidigare , nu bara tråkga upplägg med artiklar , väntar på den i brevlådan innan jag ger mer omdöme

Postad 01 April 2026 - 15:40

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Ljud o bild har ingått i Readly ett tag och det är inget jag skulle prenumerera på om de fortsätter så. Ett och annat som är läsvärt men mycket som inte intresserar mig som hushållsprodukter, mobiltelefoner m.m.

Föredrar lite mer inriktat mot hifi - hemmabio och längre fakta-artiklar om teknik och inställningar som fanns i HB.

Postad 01 April 2026 - 16:15

RobertHallström
  • RobertHallström
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag kollade min senaste betalda prenumeration för HiFi Musik och jag bör ha 9 nummer "kvar".

Har mejlat Ljud&Bild och frågat om jag får den nya tidningen och hur många nummer.

Får väl se hur den blir, men jag har inga större förhoppningar eftersom dagens Ljud&Bild är kass....

Postad 03 April 2026 - 08:22

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Har nu läst hela tidningen och jag tycker det är en klar försämring mot tidigare innehåll t.o.m. sämre papperskvalitet. Det finns inte en enda mätning på något tex frekvensgång, impedans, effektkurva, färgbalans, färgrymd m.m. för mig är det en viktig del av recensionen. Sedan finns det knappt inga recensioner av filmer och serier.

Redigerat av jln, 03 April 2026 - 08:23.

Postad 03 April 2026 - 12:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12503 inlägg
  • 0

Har nu läst hela tidningen och jag tycker det är en klar försämring mot tidigare innehåll t.o.m. sämre papperskvalitet. Det finns inte en enda mätning på något tex frekvensgång, impedans, effektkurva, färgbalans, färgrymd m.m. för mig är det en viktig del av recensionen. Sedan finns det knappt inga recensioner av filmer och serier.

Precis som väntat med andra ord.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.