Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon DVD-A11 *

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DVD-A11 (DVD-spelare) 1 8 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 februari 2004 - 18:45

Unregistered9ab7a6cd
  • Unregistered9ab7a6cd
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Ja, tillsammans med buffert minnet är det oslagbart.
Det innebär som jag sa att spelaren ligger lite "före" och om där är repor etc så att skivan är svårläst har denon maskinerna ett tidsfönster att läsa om, vilket de gör och för det mesta presenterar bild och ljud utan avbrott.
Det är oxå förklaringen till varför lagerbyten är osynliga på denon 2900 p A11.

Det är precis som iaf min dator hanterar samma uppgift.

Postad 18 februari 2004 - 09:04

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
HEJ.
Om man skulle köpa en seperat CD spelare som spelar bättre än A-11 på rent CD ljud.
Vilken CD skulle ni rekomendera och varför.

Postad 18 februari 2004 - 10:07

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1 119 inlägg
  • 0
Hej!

Det finns många duktiga CD spelare som klår de flesta DVD spelare, poängen med att köpa en DVD-A11 är ju inte i första hand för att få en CD spelare utan en som är bra på allt.

Exempel på välljud är Primare D30.2 och Copland CDA822.

Mvh,
Marcus

Postad 19 februari 2004 - 17:05

Unregistered45b0ece6
  • Unregistered45b0ece6
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Jörgen G: Om du har en AVC-A1SR och en A11 ska du definitivt pröva att koppla ihop dem via Denon Link, alltså vi RJ-45kontakterna och därmed överföra all information med balanserad digitalförbindelse till stärkaren.

//Thomas

Postad 20 februari 2004 - 17:52

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Jag väntar på min A-11, Min kompis har en Pioneer 868. Vi har lyssnat och kommit fram till att A-11 är en bättre på musik (CD) än 868.
Men DVD är vi av olika meningar, jag tycker att lagerbyternas inte vara är ett stort plus. Men bildmässigt tycker jag att dom är likvärdiga.
Vad tycker ni på tråden.

+ -

Postad 21 februari 2004 - 00:17

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Jag är ju ett "Denonfan", men 868;an ser onekligen intressant ut. DVD-A11 verkar vara bättre på musik generellt, men har man en projektor med DVI-ingång är kanske 868;an strået vassare för det ändamålet(?). Cromabugg osv har jag ingen koll på på 868;an. Lagerbytena är bättre på DVD-A11 iaf. :rolleyes:

Ni som har missat testet i Hifi News kan läsa det givande testet HÄR mellan dessa spelare. (högerklicka och välj "Spara mål som...")

Neee, DVD-A11 handlar denna tråd om och inte 868. :D :D

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 21 februari 2004 - 00:18.

Postad 24 februari 2004 - 15:10

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Någon som har vibrationer skakningar på sin A-11. Som det pratas om på 2900.
Eller är mekanismen bättre på A-11.
Vilken projektor rekomenderar ni till A-11.

Redigerat av Unregistered242bf02f, 27 februari 2004 - 15:27.

Postad 29 februari 2004 - 03:17

Bamses Far
  • Bamses Far
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Ni som har missat testet i Hifi News kan läsa det givande testet HÄR mellan dessa spelare. (högerklicka och välj "Spara mål som...")

Efter att ha läst detta test så framkommer med stor tydlighet att HiFi News inte lyckats testa och/eller mäta korrekt. A11 har som enda Denon DVD (multispelare, alltså samtliga idag kända format) speciel hantering av SACD. Dessvärre gäller detta enbart om man INTE använder bass mamangement. Om man använder Bass Management så konverteras SACD DSD bitstreamen till vanligt PCM precis som i 2900 & 2200 (med flera). Detta gör att framförallt mätningarna inte på något sätt gör SACD rättvisa på A11.

Samtidigt så skulle jag vilja se den som inte använder bass management - jag kan iofs räkna ut ett teoretiskt fall, men jag ser svårigheter att hantera SACD utan bass management, speciellt med tanke på LFE kanalen i SACD och dess olika sätt att utnyttja / spela in LFE kanalen. Detta gör att jag delvis ifrågasätter just varför Denon brytt sig om att ens skapa DSD avkodningen när man ändå trillar dit och använder omvandligen till PCM ???

Btw. i senaste nummret av HiFi News så testas Denon 2200, och där står en mindre lustig kommentar om A11 (och 2900):

From an audiophile perspective, the DVD 2900 remains the best sub-£1000 universal player on the market, but the DVD 2200 is not only very close indeed but remains a more engaging sounding player than Denon's over-ebgineered DVD A11 flagship.

Redigerat av Bamses Far, 29 februari 2004 - 03:17.

Postad 05 mars 2004 - 11:53

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Är DVi i A-11an bra bild på Plasman/projektor ?
Har läst att andra märken kan ha lite bus i kvaliten.

Redigerat av Unregistered242bf02f, 05 mars 2004 - 11:58.

Postad 21 mars 2004 - 15:05

Unregistered58440f99
  • Unregistered58440f99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Godagens

Har haft min A11 ett tag nu. Körde på Supra komponent (RCA) från början till Sony HS10.
Före denna spelare körde jag på PS2(!)
Jag älskar att köra i så stor bild som möjligt. "man bör nog inte gå långt bortom 100 tum" är inget för mig. Jag kör i över 2,70 bred bild och sitter omkring 3,5 meter ifrån. Med PS2 (i komponent) var bilden något mörk, detaljer framstod ofta med trappstegseffekt, framför allt bakgrunder men även förgrunder. Bakgrunderna var dessutom väldigt grötiga och illa definerade.

Nu har jag bytt ut componenten på A11 mot DVI (10 meter på Mycom, 300 spänn och funkar helt felfritt, inga problem med nånting) och skillnaden till komponent är i min mening rätt markant. Kontrasten har fått ett mycket tydligt lyft och skärpan och tydligheten har höjts (att komponenten kanske skulle ge en bättre el. mer behaglig bild håller iaf inte jag med om).

Färg- och ljusöverföringen är fullkomlig. Förr var jag tvungen att överkompensera (den nu tydliga) färg- och ljusförlusten från komponent. Då överansträngdes naturligtvis panelerna och kontrasten vart onaturlig.
Men med DVI kan jag i många filmer höja till idiotnivåer utan att kontrast och detaljer börjar kännas onaturliga och eventuella detaljförluster börjar få en att dra uppmärksamheten från filmen.
Det kan naturligtvis fortfarande bli detaljförluster i dessa inställningar men på DVI blir dessa inte alls lika framträdande som de var på komponent där överkompensering känns som att titta på en stark lampa genom solbrillor.

Dock blir brus och mpeg-upppackningsmönster naturligtvis mer framträdande i dessa inställningar. Men vad jag menar är att på A11 med DVI kan jag ha dessa inställningar och det är fullt tittbart. Vad man än väljer så får man en väldigt fin bild.
Detta funkade inte med Denons 2900-spelare (som ju inte har DVI).
Helbilder (deinterlacing menar jag nu alltså) håller därtill en högre kvalitet på A11 än på 2900 så långt jag nu har jämnfört dem. 2900:an har det litet svårt i vissa situationer. En del situationer hanteras bättre med auto 1, andra med auto 2. A11 hanterar alla situationer utan problem med en inställning (auto 2) och då överlag bättre än 2900:an i samma situation.
Skillnaderna är knappast stora men jag kör som sagt med jätte stor bild på nära håll så allt räknas för mig.

Så här långt tycker jag spelaren är suverän (sega menyer dock men det är först och främst bilden som räknas för mig).

Postad 21 mars 2004 - 17:15

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Godagens

Har haft min A11 ett tag nu. Körde på Supra komponent (RCA) från början till Sony HS10.
Före denna spelare körde jag på PS2(!)
Jag älskar att köra i så stor bild som möjligt. "man bör nog inte gå långt bortom 100 tum" är inget för mig. Jag kör i över 2,70 bred bild och sitter omkring 3,5 meter ifrån. Med PS2 (i komponent) var bilden något mörk, detaljer framstod ofta med trappstegseffekt, framför allt bakgrunder men även förgrunder. Bakgrunderna var dessutom väldigt grötiga och illa definerade.

Nu har jag bytt ut componenten på A11 mot DVI (10 meter på Mycom, 300 spänn och funkar helt felfritt, inga problem med nånting) och skillnaden till komponent är i min mening rätt markant. Kontrasten har fått ett mycket tydligt lyft och skärpan och tydligheten har höjts (att komponenten kanske skulle ge en bättre el. mer behaglig bild håller iaf inte jag med om).

Färg- och ljusöverföringen är fullkomlig. Förr var jag tvungen att överkompensera (den nu tydliga) färg- och ljusförlusten från komponent. Då överansträngdes naturligtvis panelerna och kontrasten vart onaturlig.
Men med DVI kan jag i många filmer höja till idiotnivåer utan att kontrast och detaljer börjar kännas onaturliga och eventuella detaljförluster börjar få en att dra uppmärksamheten från filmen.
Det kan naturligtvis fortfarande bli detaljförluster i dessa inställningar men på DVI blir dessa inte alls lika framträdande som de var på komponent där överkompensering känns som att titta på en stark lampa genom solbrillor.

Dock blir brus och mpeg-upppackningsmönster naturligtvis mer framträdande i dessa inställningar. Men vad jag menar är att på A11 med DVI kan jag ha dessa inställningar och det är fullt tittbart. Vad man än väljer så får man en väldigt fin bild.
Detta funkade inte med Denons 2900-spelare (som ju inte har DVI).
Helbilder (deinterlacing menar jag nu alltså) håller därtill en högre kvalitet på A11 än på 2900 så långt jag nu har jämnfört dem. 2900:an har det litet svårt i vissa situationer. En del situationer hanteras bättre med auto 1, andra med auto 2. A11 hanterar alla situationer utan problem med en inställning (auto 2) och då överlag bättre än 2900:an i samma situation.
Skillnaderna är knappast stora men jag kör som sagt med jätte stor bild på nära håll så allt räknas för mig.

Så här långt tycker jag spelaren är suverän (sega menyer dock men det är först och främst bilden som räknas för mig).

Hej.
Vad tycker du om Muskljudet.

Vad tycker du om Maskindelarna släden är den bättre än i 2900. Mindre vibrationer ?

Postad 21 mars 2004 - 19:35

Unregistered58440f99
  • Unregistered58440f99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hejsan

När det gäller musiken så har jag inte jämnfört 2900:an med A11 (hade inte tid den gången vi körde dem tillsammans, dessutom var klockan helt plötsligt långt efter midnatt och grannarna hade nog blivit missnöjda).

Det enda jag hittills har jämnfört med är tv-liren (ps2, Xbox) och naturligtvis förstärkaren själv (Denon 3802).

Hur som helst. Om jag låter A11:an ta hand om all ljudhantering i stället för stärkaren så blir det en väldig skillnad. Ljudet känns väldigt rent och naturligt. Men det som jag verkligen reagerade på var att det blev en väldans rymd i musiken som man inte alls på långa vägar får fram när stärkaren själv tar hand om det (oavsett vad man kör med för inställning - stereo, bredaste PLII music-inställning osv). Ett jäkla lyft i min uppsättning (har visserligen bara en 3802 så jämnförelsen är väl inte den bästa). Det kändes nästan som om väggarna hade försvunnit. Det vart väldigt öppet.

Spelaren går tyst men jag har inte direkt tänkt på att jämnföra med 2900 (min spelare står instängd i ett skåp med ventilation på baksidan). Vibrationer har jag inte heller kollat. Får väl kolla det framöver.

Postad 21 mars 2004 - 22:00

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hejsan

När det gäller musiken så har jag inte jämnfört 2900:an med A11 (hade inte tid den gången vi körde dem tillsammans, dessutom var klockan helt plötsligt långt efter midnatt och grannarna hade nog blivit missnöjda).

Det enda jag hittills har jämnfört med är tv-liren (ps2, Xbox) och naturligtvis förstärkaren själv (Denon 3802).

Hur som helst. Om jag låter A11:an ta hand om all ljudhantering i stället för stärkaren så blir det en väldig skillnad. Ljudet känns väldigt rent och naturligt. Men det som jag verkligen reagerade på var att det blev en väldans rymd i musiken som man inte alls på långa vägar får fram när stärkaren själv tar hand om det (oavsett vad man kör med för inställning - stereo, bredaste PLII music-inställning osv). Ett jäkla lyft i min uppsättning (har visserligen bara en 3802 så jämnförelsen är väl inte den bästa). Det kändes nästan som om väggarna hade försvunnit. Det vart väldigt öppet.

Spelaren går tyst men jag har inte direkt tänkt på att jämnföra med 2900 (min spelare står instängd i ett skåp med ventilation på baksidan). Vibrationer har jag inte heller kollat. Får väl kolla det framöver.

Hej.
En liten fråga?
Varför blev det en A-11 och inte tex en Pioneer 868AVi,jvc mm.

Postad 27 mars 2004 - 10:47

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Vilken bildfrekvens vid 576P/720P/1080i lämnar denna spelare via DVi när man kör PAL respektive NTSC-DVD? Är det som det borde, dvs 50Hz för PAL och 60Hz för NTSC?
Jag har iofs inte tänkt köpa denna spelare eftersom jag tycker den är för dyr, men i sann Denon-anda borde efterföljaren till 2900/2200 innehålla det mesta från denna spelare och då är det köpläge.

/Per

Postad 03 april 2004 - 09:26

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej. Äntligen har tidningen Hemmabio Denon A-11 som referensbild. Dom har den när dom testar Projektorer i år.
Det tycker inte jag var en dag försent.
Som dom skrev " Med denna spelare vet vi att begränsningar i bilden INTE beror på DVD-spelarens egenskaper."

Redigerat av Unregistered242bf02f, 03 april 2004 - 09:27.

Postad 06 april 2004 - 13:14

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej Vet någon om det finns något kit till A-11an. Som förbättrar musikljudet ännu mera än det fina ljud som redan finns nu.

Postad 06 april 2004 - 18:05

Bamses Far
  • Bamses Far
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Syftar du på denna (som är den enda jag känner till) mod:
Denon A-11 moddning (observera att den heter DVD-5900 i USA)

Postad 06 april 2004 - 19:18

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Syftar du på denna (som är den enda jag känner till) mod:
Denon A-11 moddning (observera att den heter DVD-5900 i USA)

Hej Vet du någon i sverige som kan Modding till A-11an.

Postad 06 april 2004 - 19:23

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2 991 inlägg
  • 0
Hör med Harmony Design om inte de har moddningar till A11:an...

Annars brukar ju Audiocom International var omtalade, men jag såg dessvärre ingen modifiering på A11:an hos de (endast 2900:an).

Postad 08 april 2004 - 14:31

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Annars brukar ju Audiocom International var omtalade, men jag såg dessvärre ingen modifiering på A11:an hos de (endast 2900:an).

Hej .
Ringde Harmony Design och dom hadde en DAC som hette DA9 som var bra för CD ljud ca 6000:-.
Någon som har provat DACen DA9.

Postad 12 april 2004 - 07:19

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej alla Påskharar.
Någon mera som har A-11 som testat med DVI än HULKEN.
Vilka resultat fick ni.

Postad 12 april 2004 - 09:24

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0

Hej .
Ringde Harmony Design och dom hadde en DAC som hette DA9 som var bra för CD ljud ca 6000:-.
Någon som har provat DACen DA9.

Jag hade en dac da9 hemma kopplad till min förra denon dvd-3800.
Tyvärr så blev det ingen förbättring av ljudkvalitén, vilket inte säger att
da 9 är dålig snararare att man får nog gå upp en hel del
i pris på dacen för att den skall förbättra denons flaggspelare.

Postad 12 april 2004 - 09:43

Bamses Far
  • Bamses Far
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Jag hade en dac da9 hemma kopplad till min förra denon dvd-3800.
Tyvärr så blev det ingen förbättring av ljudkvalitén, vilket inte säger att
da 9 är dålig snararare att man får nog gå upp en hel del
i pris på dacen för att den skall förbättra denons flaggspelare.

Tidvis när man testar just fristående DACar så kan brister i försteget (förstärkaren)sätta stop för bättre produkter, så den naturliga frågan från mig är: vilken kringutrustning hade du då ??? Alltså försteg/förstärkare ???

Postad 12 april 2004 - 11:02

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Jag testade en 24bitars da9 med fifo.

Övrig utrustning var fabriksbyggda Lc audio sidewinder försteg/zapsolute mk4 slusteg 80w klassA.
Sidewindern har bra driv men dålig upplösning men
jag testade även med ett EC 4.5 försteg som har relativt hyfsad upplösning
men svag bas. Provade även med ett copland slutsteg cta 505
4st 6550 rör) som är riktigt trevligt i diskanten.

Kablar var enkla nordost samt lc audio teflar.
Högtalare proac response 2.5 diy.

Detta system är absolut inte i världsklass men ger ändå stora
möjligheter att bedömma skillnader på insignalen kvalitet.

Postad 12 april 2004 - 14:44

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Snart Tisdag Äntligen en ny Vecka.
Hej.
I Vilken Prisklass tror ni man skall upp till på DACen för att få bättre ljud en standard A-11.
Har ni några namn på DACar som är bättre ljudmässigt, Som ni själva har lyssnat på, inte tror för att ??

Postad 12 april 2004 - 14:57

Bamses Far
  • Bamses Far
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Om det som Per S har upplevt stämmer (och det förutsätter jag) så är det bättre att modda analogdelen i DVD-spelaren än att jaga en ny extern DAC. Iofs kan man ju testa med en Behringer UltraCurve Pro DEQ9624 - men även den har brister på sina analogsteg, dock så får du möjlighet att i den digitala domänen påverka signalen med hjälp av en parametriska EQ vilket kan göra under för återgivningen (om det görs rätt).

Nej modda spelaren är nog rätt väg :)

Postad 27 april 2004 - 16:00

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Nu testades A-11 mot Pioneer DV-868AVi och Marantz DV8400 i Bild & Ljud hemma i nummer 4 och vann där också.
Det visar vilken otroligt bra DVD A-11 är.

Postad 27 april 2004 - 16:35

infan
  • infan
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Det låter ju bra, men är alla små problem borta som blockighet i en del mörka scener, samt långsam menyhantering ?

Finns det firmware som fixat alla barnsjukdomar än?
När det skett, slår jag till.

Postad 29 april 2004 - 13:16

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

• 478 inlägg
  • 0

Det verkar som Denon fixat till de långsamma menyerna i den senaste firmwaren, däremot jobbar de med att få bort "macroblockingen":

Saxat från AVSforum:

Forum Members and Guests,

I am pleased to announce we have firmware for a few of our models to correct, and/or enhance the performance of our product. THESE UPDATES FOR NORTH AMERICA USERS OF THESE MODELS!

DVD-2900 and DVD-2200:

Fix for the 'Alien - Directors Cut' dts stuttering, freezing during playback.

DVD-5900:

Fixes Menu Navigation speed, DVI resetting with certain displays and muting on some DVD-Audio 'live recording' titles.

We are still working on a complete fix for the 'Macro-blocking' issue. The partial fix is available as separate firmware.

To obtain firmware for your particular unit, download the attached Request Form, complete and fax back. Be sure your information is CLEAR and ACCURATE. DVD-5900 users will notice you have 2 choices of firmware, the only difference being the inclusion/exclusion of the partial Macro fix.

We will have a place on our site soon to access any and all firmware for all of our products.

Länk till tråden

Postad 29 april 2004 - 19:23

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Det verkar som Denon fixat till de långsamma menyerna i den senaste firmwaren, däremot jobbar de med att få bort "macroblockingen":

Saxat från AVSforum:

Forum Members and Guests,

I am pleased to announce we have firmware for a few of our models to correct, and/or enhance the performance of our product. THESE UPDATES FOR NORTH AMERICA USERS OF THESE MODELS!

DVD-2900 and DVD-2200:

Fix for the 'Alien - Directors Cut' dts stuttering, freezing during playback.

DVD-5900:

Fixes Menu Navigation speed, DVI resetting with certain displays and muting on some DVD-Audio 'live recording' titles.

We are still working on a complete fix for the 'Macro-blocking' issue. The partial fix is available as separate firmware.

To obtain firmware for your particular unit, download the attached Request Form, complete and fax back. Be sure your information is CLEAR and ACCURATE. DVD-5900 users will notice you have 2 choices of firmware, the only difference being the inclusion/exclusion of the partial Macro fix.

We will have a place on our site soon to access any and all firmware for all of our products.

Länk till tråden

Hej vet du vilket nummer den nya firmware har. Samt hur uppdaterar man. Hur vet man vilken firmware man har i spelaren och hur får man tillgång till den nya firmwaren.
Kanon med denna länk.

Postad 08 juni 2004 - 20:00

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej. Ni som har haft eran A11 en stund, är ni fortfarande lika glada över maskinens ljud och bild, Jag är det.
Ute efter en Förstärkare vad rekomendrar ni?

Sommar Sommar.

Postad 09 juni 2004 - 09:27

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1 048 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är själv ingen ägare av A11, men ni som har den kanske skulle vilja ha vänligheten att förklara för mig vad Denon Link är. Var innne HiFi-klubben igår och dom kunde det inte (!)

Är det bara digitalt ljud för Dvd-Audio och SACD (funkar SACD förresten, har sett nånstans att så inte var fallet)? Använder man Denon Link även för överföring av signaler från CD och dvd-filmer?

Postad 29 juni 2004 - 12:44

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Sommaren är här.
Hur vet man att man har den nyaste uppdateringen.
Finns det något lätt sätt att kolla detta
Vet någon om macroblockingen är löst.

Sommar

Postad 30 juni 2004 - 17:13

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej. är ute efter en Förstärkare och har läst om denons nya flaggskepp.
Den har 3e DenonLink med DVD Audio och SACD.
Men kan A11 skicka DenonLink med DVD Audio och SACD. Tror inte det men vill fråga först.

Sommar och ljud

Postad 27 juli 2004 - 21:41

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1 754 inlägg
  • 0
Tja!

Sett att nån frågat om det lite tidigare i tråden, kanske ämnet var för nytt då...ställer den igen:

Klarar A11 att köra DVI i 50hz i alla upplösningar....? nån som vet...?

Postad 27 juli 2004 - 22:06

Unregistered45b0ece6
  • Unregistered45b0ece6
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
50 Hz i 480/576p, 720p och 1080i från PAL-skivor. 60 Hz från NTSC.

Inga problem där. Den ursprungliga firmwaren ledde visst till vissa synkproblem via DVI på en minoritet av skärmar, något som tydligen fixades med vårens firmware.

//Thomas

Postad 03 augusti 2004 - 08:01

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0
Jörgen G:

A11 i europa har bara 2:a generationens Denon-link och kan därför inte skicka DVD-A eller SACD.

Denons nya DVD-spelare 3910 kommer att ha 3:e genrationens men kan bara skicka DVD-A. Det är fortfarande strul med licenser för SACD.

Förhoppningsvis så kommer det en mjukvaruuppgradering senare som klarar SACD senare.

Postad 04 augusti 2004 - 17:48

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jörgen G:

A11 i europa har bara 2:a generationens Denon-link och kan därför inte skicka DVD-A eller SACD.

Denons nya DVD-spelare 3910 kommer att ha 3:e genrationens men kan bara skicka DVD-A. Det är fortfarande strul med licenser för SACD.

Förhoppningsvis så kommer det en mjukvaruuppgradering senare som klarar SACD senare.

Hej.
Tack för svaret.
Då blir det en 3910 också.

Postad 04 augusti 2004 - 20:17

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1 048 inlägg
  • 0
Borde man inte kunna få A11 upphottad till DenonLink3:e generation när väl SACD-problematiken är löst? DVD-A borde väl funka även med 2:an?

Postad 26 augusti 2004 - 07:43

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
Någon A-11 ägare som har beställt 3910.
Varför byter ni ??
Jag har beställt 3910.
Jag själv vill ha det nya.

Postad 26 augusti 2004 - 11:31

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2 991 inlägg
  • 0
Jörgen G; var beställde du 3910:an, och tíll vilket pris, om man får fråga?

Postad 26 augusti 2004 - 13:39

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hej.
På Hi-Fi Klubben beställde jag den.

Han trodde om 1-3 veckor skulle den komma . Många Nya Denon har kommit sa han.
Priset var han lite osäker på runt 11000:- sa han.

Postad 29 augusti 2004 - 09:11

Unregistered29a809d8
  • Unregistered29a809d8
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Enligt HiFi-klubbens nya katalog så har de DVD-A11 som säljs nu 3:e generationens Denon Link.
De första som såldes hade 2:a generationen.
Man kan kostnadsfritt uppgradera från 2:a till 3:e hos HiFiklubben.

Är det någon här som har gjort det?
Fixar de det på plats medans man väntar? Eller måste spelaren skickas iväg?
Jag har förstås en av de första spelarna som såldes här i Sverige.

Postad 10 september 2004 - 09:08

Unregistered9ab7a6cd
  • Unregistered9ab7a6cd
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Hej på er A11 ägare,

Jag har just lånat hem en A11 för att i huvudsak testa DVI med min projector. Jag har dock lite problem med svärte nivån via DVI, när jag ställer den på Normal så blir inte svart svart. Ställer jag A11 på enhanced blir det svart men jag upplever att jag tappar dynamik eller bättre uttryckt gråskale upplösning.

Jag har bara haft den i två dagar och ville höra med andra A11 ägare om ni erfarit något liknande och hur ni fick ordning på det?

H/Michael

Postad 10 september 2004 - 12:00

Unregisteredad1a5709
  • Unregisteredad1a5709
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kommer det att komma någon ersättare till A11 för 3910 verka just nu lika bra som A11??

Postad 10 september 2004 - 21:30

Unregistered45b0ece6
  • Unregistered45b0ece6
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag har just lånat hem en A11 för att i huvudsak testa DVI med min projector. Jag har dock lite problem med svärte nivån via DVI, när jag ställer den på Normal så blir inte svart svart. Ställer jag A11 på enhanced blir det svart men jag upplever att jag tappar dynamik eller bättre uttryckt gråskale upplösning.

Det där hänger väldigt mycket på det projektor/skärm man kör med, så någon universal lösning finns inte. Man kan komma en god bit med A11s avancerade inställningar som gammakurvan, men det mesta hänger på slutet av kedjan, dvs projektorn/skärmens inställningar. Det brukar bli någon kompromiss, typ att ställa A11 på "enhanced" och ljusa upp den något med dess egna bildminnen för att få till det sista med projektorns egen gammainställning. Eller vice versa beroende på hur man prioritetar djup svärta mot nyansering av mörka nyanser.

//Thomas

Postad 11 september 2004 - 10:34

Unregistered29a809d8
  • Unregistered29a809d8
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Enligt HiFi-klubbens nya katalog så har de DVD-A11 som säljs nu 3:e generationens Denon Link.
De första som såldes hade 2:a generationen.
Man kan kostnadsfritt uppgradera från 2:a till 3:e hos HiFiklubben.

Är det någon här som har gjort det?
Fixar de det på plats medans man väntar? Eller måste spelaren skickas iväg?
Jag har förstås en av de första spelarna som såldes här i Sverige.

Ringde HiFi-klubben idag och frågade.
De hade ingen aning om denna uppgradering (konstigt eftersom det står klart och tydligt i deras nya katalog) men han jag pratade med skulle kolla upp detta på måndag.
Jag postar svaret så fort jag kan, för det är väl fler än jag som är intresserade?

Postad 16 september 2004 - 16:58

Unregistered29a809d8
  • Unregistered29a809d8
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har nu fått ett svar angående uppgraderingen till 3:e generationens DenonLink.
Det finns ingen sådan uppgradering tillgänglig för tillfället trots att det står så i nya katalogen, BRA JOBBAT HIFI-KLUBBEN. ;)
Vi som har DVD-A11 skulle i alla fall bli informerade personligen när uppgraderingen finns tillgänglig (e-post), hoppas att det stämmer så att det inte bara är snack.
Passade även på att fråga om de hade någon ny programvara som fixade till de långsamma menyerna och textbortfallen mm (som skall finnas enligt vad jag läst på nätet), men det hade de inte heller.
Tråkigt att inte klubben visar mer intresse för sina kunder, spelaren kostade ändå 20000 kr och kunder som köper produkter i den prisklassen skall man vara rädd om tycker jag och då kan det vara läge att förse kunderna med den senaste programvaran så fort den finns tillgänglig.

Postad 04 november 2004 - 21:32

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Hej, funderar på denna spelare då den har dubbla komponent utgångar vilket jag behöver samt att den har en väldigt bra ljuddel. Står den sig bra emot exempelvis DVD3910:an eller någon annan high-end modell från något annat märke i samma prisklass?

Postad 14 november 2004 - 09:41

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Ingen som har någon erfarenhet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.