* Officiell tråd - Denon DVD-A11 *
105 svar till detta ämne
Postad 12 januari 2004 - 10:33
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
https://www.prisjakt...12099&type=.pngEditerar detta inlägg med lite mer info. Författaren är medveten om detta. Huvudspecifikationer, Denon DVD-A11• DVD-A11 spelar/läser: DVD-video, DVD-Audio, SACD, HDCD, CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, MP3-filer, WMA-filer, VCD, SVCD, Fujicolor CD och Kodak Picture CD (JPEG). • DVD-A11 har inbyggda dekodrar för DD 5.1, DTS, HDCD, DVD-Audio och SACD. • Spelaren har progressive scan (5 olika "modes") för både PAL och NTSC som sköts av DCDi-krets från Faroudja. Chipet heter FLI-2310. Bildens D/A-omvandlingen av bilden sker med 2 st ADV7310 vilket ger 216 Mhz/12 bits. • NSV Precision Video för reducering av bildbrus vid D/A-omvandlingen. (Denna teknik kommer från Analog Devices, Inc. NSV står för Noise Shaped Video.) • D/A-omvandlare för bild: ADV7310 vilket ger 216 Mhz/12 bits. • D/A-omvandlare för ljud: BurrBrown DSD-1790-chip med 192 KHz/24 bits. Alla kanaler använder detta chip, men frontkanalerna använder PCM1790 för absolut bästa möjliga ljud. • SRS TruSurround för simulerat surroundljud från stereoljudkällor. • AL24 Processing Plus för alla kanaler för mycket bra analog signal vid musiklyssning • Ett 8 MB minne för obefintliga lagerbyten. • Bass Management för SACD och DVD-Audio. (Analog Devices Melody 32-bit processor som har 80Hz crossover med 12dB high och 24dB low pass slopes för DVD-Audio.) • 2 stycken programmerbara PureDirect-modes som gör att man kan stänga av vissa kretsar vid behov. T.ex. videokretsarna för renare uppspelning av audioskivor osv. (finns även ett ”Off-läge” då alla kretsar är påslagna) • Bildutgångar: 1 st DVI-D (HDCP-kompatibel) (480p, 576p, 720p och 1080i), 2 scart (RGB), 2 st komponentutgångar där den ena har RCA-kontakter och den andra BNC-kontakter, 2 st S-Video, 2 st Komposit. • Audioutgångar (digitala): 1 koaxial, 1 optisk, 1 Denon-Link, 2 st Firewire-utgångar (detta gör att man kan köra DVD-Audio och SACD helt digitalt utan någon omvandling till analogt förrän i förstärkaren) • Audioutgångar (analoga): 5.1-lågnivå, 1 Stereo. (sammanlagt 8st RCA-kontakter) • Övriga utgångar: In- och utgångar för ”Room to Room” -funktion samt en RS-232C-seriellport. • Avtagbar strömsladd • Mått (B/H/D): 434 x 139 x 434 mm • Vikt: 12,8 kg Lägger till mer info om det uppkommer. MVH Peter. Moderator ---------------- tjena. Är ute efter en DENON DVD A-11. Men är lite osäker om skillnaden ( I svetiga injobbade kronor) mellan Pioneer 868 är motiverad i DENONS fördel. Någon som har DENON DVD A-11 SOM vill uttrycka sig om frågan. Pionner Får oxå svara, Har PIONEER nu (565). Tester DENON DVD A-11 ------------------------------- HIFI4all Januari 2004Hi-Fi Choice 02, 2004HiFi NEWSSmartson
Redigerat av Unregistered242bf02f, 05 juli 2004 - 16:08.
Postad 12 januari 2004 - 13:46
Unregistered94b25a22
-
Unregistered94b25a22
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Största anledningen att inte köpa en Pioneer måste vara att alla deras har Chroma upsamplings buggen. Om du inte vet vad CUE är så kan du läsa mer om det på denna sida.Denon spelaren som är ute nu har en bugg som gör att man får blockighet vid väldingt mörka partier. Detta kommer dock att fixas med en firmware uppgradering i framtiden. Det beror på en bug i FLI kretsen när noise filtret är påslaget. När väl det är fixat så har nog A11an den bästa bilden på marknaden idag. Ska själv kanske köpa en så fort buggen är fixad.
Postad 12 januari 2004 - 17:41
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Största anledningen att inte köpa en Pioneer måste vara att alla deras har Chroma upsamplings buggen. Om du inte vet vad CUE är så kan du läsa mer om det på denna sida.
Denon spelaren som är ute nu har en bugg som gör att man får blockighet vid väldingt mörka partier. Detta kommer dock att fixas med en firmware uppgradering i framtiden. Det beror på en bug i FLI kretsen när noise filtret är påslaget. När väl det är fixat så har nog A11an den bästa bilden på marknaden idag. Ska själv kanske köpa en så fort buggen är fixad.
TJENA. Tack för informationen. Varför sälja en produkt med buggar. Vad menar du med BLOCKIGHET på ren svenska. När vet mam att buggen är fixad. Det säger inte försäljaren iallafall. Vad har du för förstärkare som du skall ha till A11an.
Postad 12 januari 2004 - 20:35
Unregistered94b25a22
-
Unregistered94b25a22
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Med blockighet menar jag att i väldigt mörka partier så kan man få svarta fyrkanter. Det felet kan man få fram med alla spelare/scalers som har FLI chipet. Det går att fixa och är bara nåt som Denon måste ha missat. Killarna på hometheaterhifi.com hittade vad som var felet efter att användare hade börjat klaga på avsforum. De har kontaktat Denon som antagligen kommer att fixa det snart. Om du vill följa utvecklingen av detta så finns det en jätte lång tråd på avsforum om detta. Kolla in denna länk om Denon 5900(som den heter i USA). Varför Pioneer vägrar erkänna att CUE ens existerar är ett mysterium. Det är en sån enkel fix som behövs men ändå gör de inget åt det. Det är många som bojkottar Pioneer just på grund av detta. Jag var inne på att köpa en Marantz 8400 tills jag såg att de använde sig av Pioneer's videodel. Även om många aldrig ser CUE så hatar jag sånt.
Redigerat av Unregistered94b25a22, 12 januari 2004 - 20:36.
Postad 12 januari 2004 - 20:45
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Med blockighet menar jag att i väldigt mörka partier så kan man få svarta fyrkanter. Det felet kan man få fram med alla spelare/scalers som har FLI chipet. Det går att fixa och är bara nåt som Denon måste ha missat. Killarna på hometheaterhifi.com hittade vad som var felet efter att användare hade börjat klaga på avsforum. De har kontaktat Denon som antagligen kommer att fixa det snart. Om du vill följa utvecklingen av detta så finns det en jätte lång tråd på avsforum om detta. Kolla in denna länk om Denon 5900(som den heter i USA).
Varför Pioneer vägrar erkänna att CUE ens existerar är ett mysterium. Det är en sån enkel fix som behövs men ändå gör de inget åt det. Det är många som bojkottar Pioneer just på grund av detta. Jag var inne på att köpa en Marantz 8400 tills jag såg att de använde sig av Pioneer's videodel. Även om många aldrig ser CUE så hatar jag sånt.
Kanon. Du kan det här. Vet du varför lagerbyten på Pioneer är så långa ?? Är det lika långa på DENON DVD A-11. Jag tycker dom är jobbiga när man är inne i filmen.
Postad 12 januari 2004 - 21:11
Unregistered0958527d
-
Unregistered0958527d
-
Beroende
-
-
1 119 inlägg
Hej!
I denna värld fylld av "me too!!"-produkter känns det befriande att det äntligen kommer en maskin med ÄKTA 75 Ohms anslutning via BNC. Som ni kanske vet är RCA inte en äkta 75 Ohms anslutning (som krävs för videosignaler) och detta kompromissas på många DVD spelare med hjälp av ett motstånd i serie på komponentutgången. RCA ligger i regel runt 30 - 40 Ohms impedans. WBT har tagit fram en ny kontakt liknande "Eichmann Bullet" men det blir bara 75 Ohm om man samtidigt använder deras speciella honkontakt. Så ni som tror att Bullet är en bra 75 Ohms kontakt - gå inte på den "lätte". Utgången på spelaren är minst lika viktig!
Jag hade satsat på DVD-A11 för de högkvalitativa BNC utgångarna (i kombination med mitt egna komponentkablage med BNC) och sett till komponentval är det en fullträff. I test i senaste Hi-Fi News fick A11 grymt bra recensioner och de är normalt mycket skeptiska till DVD spelare för musikbruk (tvärtemot t.ex. "What Hi-Fì?" som prisar allt så länge det är nyhetens behag). Förefaller vara en fin spelare av musik med andra ord.
En seriös inställning (äntligen) till videointerface och komponenter. En spelare det sannolikt inte finns mycket att förbättra modifieringsmässigt.
MVH,
Marcus
Postad 12 januari 2004 - 21:36
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej!
I denna värld fylld av "me too!!"-produkter känns det befriande att det äntligen kommer en maskin med ÄKTA 75 Ohms anslutning via BNC. Som ni kanske vet är RCA inte en äkta 75 Ohms anslutning (som krävs för videosignaler) och detta kompromissas på många DVD spelare med hjälp av ett motstånd i serie på komponentutgången. RCA ligger i regel runt 30 - 40 Ohms impedans. WBT har tagit fram en ny kontakt liknande "Eichmann Bullet" men det blir bara 75 Ohm om man samtidigt använder deras speciella honkontakt. Så ni som tror att Bullet är en bra 75 Ohms kontakt - gå inte på den "lätte". Utgången på spelaren är minst lika viktig!
Jag hade satsat på DVD-A11 för de högkvalitativa BNC utgångarna (i kombination med mitt egna komponentkablage med BNC) och sett till komponentval är det en fullträff. I test i senaste Hi-Fi News fick A11 grymt bra recensioner och de är normalt mycket skeptiska till DVD spelare för musikbruk (tvärtemot t.ex. "What Hi-Fì?" som prisar allt så länge det är nyhetens behag). Förefaller vara en fin spelare av musik med andra ord.
En seriös inställning (äntligen) till videointerface och komponenter. En spelare det sannolikt inte finns mycket att förbättra modifieringsmässigt.
MVH, Marcus
Hej Marcus. Vad har du för DVD nu vet du varför Pioneer har långa lagerbyten. Har du HI-Fi News hemsida. Vilka Kablar rekomenderar du för Ljudet och Bilden.
Postad 12 januari 2004 - 21:39
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
jgagpg649092: Lagerbyten på nya Denonspelare är GRYM bra! Jag har "lillebrorsan" DVD-2900 och lagerbyten märks inte för fem öre. 0 sek! Kan inte tänka mig att det är sämre på DVD-A11. De folk verkar klaga lite på är responstider (i menyer osv) som verkar ha blivit lite sämre(!) än mot tidigare modeller (DVD-2900 m.fl.) samt lite "bildcropping". Cropping finns på min modell också, men det verkar nästan ha blivit lite värre då det påpekas här och där. Kolla in detta test på NTSC-versionen av denna spelare som heter DVD-5900 "over there". Dålig verkar det då inte. Lite sugen är man allt.
Postad 12 januari 2004 - 21:57
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
jgagpg649092: Lagerbyten på nya Denonspelare är GRYM bra! Jag har "lillebrorsan" DVD-2900 och lagerbyten märks inte för fem öre. 0 sek! Kan inte tänka mig att det är sämre på DVD-A11.
De folk verkar klaga lite på är responstider (i menyer osv) som verkar ha blivit lite sämre(!) än mot tidigare modeller (DVD-2900 m.fl.) samt lite "bildcropping". Cropping finns på min modell också, men det verkar nästan ha blivit lite värre då det påpekas här och där.
Kolla in detta test på NTSC-versionen av denna spelare som heter DVD-5900 "over there".
Dålig verkar det då inte. Lite sugen är man allt. 
Hej du. Vad menas med "bildcropping" ?? ---------------- Tycker du att responstiderna kan sänka kvalitetsintrycket på A-11. Störs man av det.? Är bild och Ljud bättre i A-11 än i 2900 tycker /tror du.
Postad 12 januari 2004 - 22:13
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
jgagpg649092: Lagerbyten på nya Denonspelare är GRYM bra! Jag har "lillebrorsan" DVD-2900 och lagerbyten märks inte för fem öre. 0 sek! Kan inte tänka mig att det är sämre på DVD-A11.
De folk verkar klaga lite på är responstider (i menyer osv) som verkar ha blivit lite sämre(!) än mot tidigare modeller (DVD-2900 m.fl.) samt lite "bildcropping". Cropping finns på min modell också, men det verkar nästan ha blivit lite värre då det påpekas här och där.
Kolla in detta test på NTSC-versionen av denna spelare som heter DVD-5900 "over there".
Hej. Kan vi inte ha en tråd om DENON DVD A-11.
Postad 12 januari 2004 - 23:07
Unregistered0958527d
-
Unregistered0958527d
-
Beroende
-
-
1 119 inlägg
Hej! Jag har Denon DVD-2800mkII. Jag tog fel på tidningarna (jag läser för många samtidigt!). Det är HI-FI CHOICE Februari 2004 (utgåva nummer 250) som haft DVD-A11 i labbet för hårdtestning. Deras hemsida är http://www.hifichoice.co.uk Deras betyg (de har 4 nivåer EXCELLENT, GOOD, AVERAGE, POOR): AUDIO Audio CD: 4/4 (Excellent) Audio DVD-A: 4/4 (Excellent) Audio SACD: 2/4 (Average) (DVD-A låter renare i diskanten än SACD på denna spelare) VIDEO Frekvensrespons: Video Crominans/mono 5,75MHz (Y): 3/4 (Good) Video Luminans/Färg 2,75MHz (Pb), 2,75MHz (Pr): 3/4 (Good) Brus: Video Crominans/mono 77,5dB (Y): 3/4 (Good) Video Luminans/Färg 78,8dB (Pb), 78,5dB (Pr): 3/4 (Good) Video nivå (ljus): 708 (700 är idealvärde): 4/4 (Excellent) SLUTBETYGLJUDKVALITET: 88% BILDKVALITET: 93% FUNKTIONER: 95% PRODUKTVÄRDE: 91% TOTALT BETYG: 91% Jag skulle varmt rekommendera mina kablar till DVD-A11 för ljud och bild, för bästa prestanda (jag har en småskalig tillverkning av high-end kablar där jag väljer ut den bästa tillverkaren i varje kategori och kontakterar själv i längder helt efter kundens önskemål - lika bra och enkelt som det låter). MVH, Marcus
Redigerat av Unregistered0958527d, 12 januari 2004 - 23:16.
Postad 13 januari 2004 - 14:16
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej. Var på HIFI Klubben nyss och tittade på DENON DVD A11. A-11 Låter lite mera än 2900 när släden åker in och ut. Men är mycket tystare i drift. Bilden var Mycket bättre än 2900 med det jag såg och jämnförde med.Utan DVI Ljudet var KANON bättre än 2900. Försäljaren sa minst en förstärkare för 15tkr om du ska ha användning för A-11s. Vilken Förstärkare skulle du/Ni välja till en sådan DVD. AX10i,Z9,989 Kom med förslag och motiveringar för och imot. Ville ha DVD A-11 i svart men det fanns inte inne nu (SYND).
Postad 13 januari 2004 - 14:28
rillern
-
rillern
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Postad 13 januari 2004 - 16:42
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Jörgen G: You asked for it! Denna tråd är nu officiell! Angående "bildcropping" menade jag att den kapar nåååågot lite av bilden tydligen. Att den är bättre än DVD-2900 är ju inte heller så konstigt. Den borde ju vara dubbelt så bra då den är dubbel så dyr.......typ.
Postad 13 januari 2004 - 19:46
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jörgen G: You asked for it! Denna tråd är nu officiell! Angående "bildcropping" menade jag att den kapar nåååågot lite av bilden tydligen. Att den är bättre än DVD-2900 är ju inte heller så konstigt. Den borde ju vara dubbelt så bra då den är dubbel så dyr.......typ. 
Hej. Vet ni om vanliga Musik CD med kopierings skydd har problem med att spela skivan för A-11. Många spelare har svårt med visa skivor. Den DVD jag har nu har jag problem med det. Har A-11 detta problem ??? "Det är Fortfarande CD som spelas mest"
Postad 13 januari 2004 - 20:03
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Jörgen G: Vet ej, men min DVD-2900 har inga som helst problem med kopieringsskyddade CD-skivor. I min gamla SONY-DVD hade de skivorna problem, men inte i min nuvarande DENON. Skivor jag snackar om är tex. Kents "Tigeralbum" (kommer inte ihåg namnet på den nu  ), Alicia Keys "Songs in a minor" m.fl. Edit: Stavfel
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 13 januari 2004 - 20:04.
Postad 14 januari 2004 - 09:55
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jörgen G: Vet ej, men min DVD-2900 har inga som helst problem med kopieringsskyddade CD-skivor. I min gamla SONY-DVD hade de skivorna problem, men inte i min nuvarande DENON.
Skivor jag snackar om är tex. Kents "Tigeralbum" (kommer inte ihåg namnet på den nu ), Alicia Keys "Songs in a minor" m.fl.
Edit: Stavfel
HEJ. Vi har pratat om Ljud och bild, varför inte om fjärrkontrollen. Hur uppfattar ni den. Ergonomiskt, Belysning, lätthanterlig mm??. Bara en fråga för fjärren används ofta, saknas något på fjärren.
Postad 14 januari 2004 - 11:43
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Det är ju samma fjärr som till DVD-2900 (förutom att en knapp som heter "P.D.Memory" saknas på DVD-A11;an fjärr). Jag tycker att fjärren är ganska plastig och den kunde vart bättre.
Använder den inte då jag har min NEO, men jag skulle nog kunna leva med den ändå. Fjärren har ingen bakgrundsbelysning som jag tycker är lite synd. Den har några "glowkeys" till navigeringstangenterna, play, stop, menu osv.
Postad 14 januari 2004 - 18:18
Unregistered29a809d8
-
Unregistered29a809d8
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jörgen G: You asked for it! Denna tråd är nu officiell! Angående "bildcropping" menade jag att den kapar nåååågot lite av bilden tydligen. Att den är bättre än DVD-2900 är ju inte heller så konstigt. Den borde ju vara dubbelt så bra då den är dubbel så dyr.......typ.  Hej. Vet ni om vanliga Musik CD med kopierings skydd har problem med att spela skivan för A-11. Många spelare har svårt med visa skivor. Den DVD jag har nu har jag problem med det.
Har A-11 detta problem ???
"Det är Fortfarande CD som spelas mest"
Iron Maidens "Dance Of Death" är kopieringsskyddad och den fungerar fint i min DVD-A11.
Postad 14 januari 2004 - 19:37
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jörgen G: You asked for it! Denna tråd är nu officiell! Angående "bildcropping" menade jag att den kapar nåååågot lite av bilden tydligen. Att den är bättre än DVD-2900 är ju inte heller så konstigt. Den borde ju vara dubbelt så bra då den är dubbel så dyr.......typ.  Hej. Vet ni om vanliga Musik CD med kopierings skydd har problem med att spela skivan för A-11. Många spelare har svårt med visa skivor. Den DVD jag har nu har jag problem med det.
Har A-11 detta problem ???
"Det är Fortfarande CD som spelas mest" Iron Maidens "Dance Of Death" är kopieringsskyddad och den fungerar fint i min DVD-A11.
Hej. Kul att du har fått din. Väntar på min. Vad tycker du om din A-11.
Postad 15 januari 2004 - 17:32
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Bra att kopieringsskyddet inte påverkar A-11 Så mycket.
Köper CA 10-15st CD skivor imånaden.
Men hur låter den med MP3.
Postad 15 januari 2004 - 19:00
Unregistered29a809d8
-
Unregistered29a809d8
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag gillar min A11 skarpt, jag är dock inte någon "audiofil", vilket man kanske borde vara när man äger en spelare av den här kalibern.
Bilden är riktigt bra, jag ser dock ingen skillnad mellan min DVD-2800 och A11 på min Epson TW100 projektor förutom att A11 inte har någon cromabugg.
Cromabuggen störde mig mycket på DVD-2800, skönt att slippa den.
MP3 har jag bara testat att det fungerar så jag vågar inte uttala mig om ljudkvaliteten där, jag har inget att jämföra med heller.
Ljudmässigt hörs det inte heller någon skillnad mellan DVD-2800 och A11 på min Denon AVR-3801 reciever.
DVD-audio var en kul upplevelse, kanonljud med Metallicas svarta album, jag hade aldrig hört DVD-audio förut.
Det finns dock lite negativt också, bl.a. så är menyerna sega, men det vänjer man sig vid ganska fort så det är inget problem för mig, kan säkert vara störande för andra.
Däremot så stör det mig att när man skall välja språk på textningen under filmens gång så står det inte "svenska" utan "other" och det kan ta ett par minuter innan man hittar rätt språk eftersom bara engelska och något språk till benäms rätt, resten benäms "other".
Olustigt att inte Denon fixar till detta problem som även finns i min DVD-2800 men INTE i min gamla DVD-3000 från 1999, konstigt.
Jag hade förväntat mig att detta skulle fungera på en spelare för 20000kr.
Jag antar att en DVD-spelare inte blir så mycket bättre än så här, det blir till att se fram emot HD-DVD om man vill ha något bättre.
Postad 15 januari 2004 - 19:53
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1 037 inlägg
Hej
Jag skulle bara rätta en sak här. Alla Pioneers har inte Chroma buggen. I alla fall inte Pioneer 565 som jag har. Jag testade bilden från Mouline Rouge som Jostex länkade till. Jag zoomade och kunde inte se någon chroma bugg.
Mats
Postad 15 januari 2004 - 20:41
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag gillar min A11 skarpt, jag är dock inte någon "audiofil", vilket man kanske borde vara när man äger en spelare av den här kalibern. Bilden är riktigt bra, jag ser dock ingen skillnad mellan min DVD-2800 och A11 på min Epson TW100 projektor förutom att A11 inte har någon cromabugg. Cromabuggen störde mig mycket på DVD-2800, skönt att slippa den. MP3 har jag bara testat att det fungerar så jag vågar inte uttala mig om ljudkvaliteten där, jag har inget att jämföra med heller. Ljudmässigt hörs det inte heller någon skillnad mellan DVD-2800 och A11 på min Denon AVR-3801 reciever. DVD-audio var en kul upplevelse, kanonljud med Metallicas svarta album, jag hade aldrig hört DVD-audio förut.
Det finns dock lite negativt också, bl.a. så är menyerna sega, men det vänjer man sig vid ganska fort så det är inget problem för mig, kan säkert vara störande för andra. Däremot så stör det mig att när man skall välja språk på textningen under filmens gång så står det inte "svenska" utan "other" och det kan ta ett par minuter innan man hittar rätt språk eftersom bara engelska och något språk till benäms rätt, resten benäms "other". Olustigt att inte Denon fixar till detta problem som även finns i min DVD-2800 men INTE i min gamla DVD-3000 från 1999, konstigt. Jag hade förväntat mig att detta skulle fungera på en spelare för 20000kr.
Jag antar att en DVD-spelare inte blir så mycket bättre än så här, det blir till att se fram emot HD-DVD om man vill ha något bättre.
HEj. När 3805 kommer prova den då. Eller större förstärkare. Då kan du köra A-11 fullt ut. Då kommer A-11 att blomma ut mer. För på affären där jag har min order rekomenderade dom mig minst 3805 för att få fullt ös. Med allt det nya.
Redigerat av Unregistered242bf02f, 15 januari 2004 - 20:46.
Postad 15 januari 2004 - 20:44
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
matså: Inte för att verka spydig, men "cromabuggen" kan vara väldigt svår att se. Speciellt på en vanlig CRT-TV då dessa OFTAST ritar upp bilden sammanflätat. Beror på hur filmen är flaggad, regionskodning osv osv. Vissa utgåvor är "sämre" än andra för vissa DVD-spelare. Jag har en DVD som ska ha en "liten" cromabugg och jag ser den inte. Har testat den hos en polare med proje utan att jag såg något fel i dessa scener som det refererats till i denna tråd. Trots att progressive scan var påslaget. Sen har jag kanske inte testad/letat tillräckligt mycket heller. Att säga att 565 inte har några bildfel är inte helt sant. Alla spelare har OFTAST någon form av bildfel. Pioneer är bara kända för att "bortse" från att många av deras DVD-spelare lider av "cromafel". Denon lyssnar mer på kunderna enligt mig. Ett bra exempel är denna DVD-spelare (DVD-A11). Jag har "lillebrorn" som heter DVD-2900 och den är den sista Denonspelaren med SIL-chip i sig (antar jag?). SiI504-chippet hade ett liiiitet fel som gjorde att den flaggade fel i VISSA filmer och kunderna klagade på detta. I denna spelare har de skippat SiI504-chipet och gått helt över till Faroudja DCDi-chip istället som saknar detta fel. BRA DENON! Vissa andra problem har dock uppstått iom detta, men det går ju åt rätt håll tycker jag. Sorry för lite OT, men jag tyckte att detta behöver komma upp till ytan. Många vet inte var "cromabuggen" innebär, därmed INTE sagt att du inte vet vad det är matså. Edit: Förtydligade texten lite
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 16 januari 2004 - 18:09.
Postad 15 januari 2004 - 21:01
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1 037 inlägg
Jag bara skrev att jag inte såg den i min 4:3 28 tums tv. Om man ser den i ett större format det vet jag inte. Petetsapie jag visste inte jättemycket om buggen. Men jag jämförde bilderna på Zidler i Mouline rouge både den rätta och den felaktiga(buggen) Jag såg som vanligt och jag zoomade 4 x. Men bilden såg ut som den skulle göra utan buggen. Om jag förstått siten rätt.
Postad 15 januari 2004 - 22:11
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Någon som vet något mera om Other när man väljer språk som Svenska.
Kan det fixas så man slipper leta??
Postad 16 januari 2004 - 11:12
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
matså: Inlägget var inte riktat mot dig...som jag sa tidigare.  Jag ser inte heller någon bugg på min spelare trots rapporter om det. Har gjort på samma sätt som du fast på min 32" WS-TV. Kollade även efter det hos polaren som har projektor. Jörgen G: Ja, man kan alltid hoppas på en firmwareuppdatering som fixar detta. Jag har väntat ett antal månader på en "fix" till min spelare som har samma problem. DVD-A11 är ju i "introduktionsfas" just nu så man får anta att de fixar dess buggar relativt snabbt. De vill nog inte paja försäljningssiffrorna i onödan.
Postad 16 januari 2004 - 12:54
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Har inte fått min än så jag frågar.
Men om man går in på MENY på DVDn (När man skall titta på Film i filmens Meny ) så kommer väl Svenska upp??
Redigerat av Unregistered242bf02f, 16 januari 2004 - 12:55.
Postad 16 januari 2004 - 13:11
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Jörgen G: Ja, det funkar. Sen kan du göra som på min DVD-spelare. Jag citerar mig själv: "5. Varför står det “Others” som vald subtitle i spelarens meny när jag tittar på en film och valt svenska subtitles?Detta är en bugg som jag tycker var lite dåligt att inte Denon fixade till innan spelaren släpptes på den europeiska marknaden. Jag löste det så att jag manuellt fick gå in i OSD-menyn och ställa in vilken subtitlefil spelaren skall "fånga" då filmen går igång. Man KAN hoppa mellen olika subtitles under filmens gång, men det funkar (som en del kanske redan vet) inte i ALLA filmer. Sen att det star “Others” istället för “Swedish” gör inte saken lättare. Lösning: 5.1. Tryck på knappen “Setup.” 5.2. Den första sedan som visas är “Disc setup” och det är här vi ska ändra lite. 5.3. Gå ner två hack till “Subtitle.” 5.4. I undermenyn som nu kommer fram stegar man ner till valet som är markerat som “Others.” 5.5. Tryck på “Enter” på fjärren och en liten undermeny skådas 5.6. Skriv in koden “8386” med fjärrkontrollens nummertangenter (de andra landskoderna finns i manualen). 5.7. Tryck på “Enter” och du är klar! 5.8. För att lämna menyn så trycker man på “Setup” en gång till." slut citat Edit: Borde funka på samma sätt som ovan. Antal "hack" i menyerna osv kan skilja lite kanske.
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 16 januari 2004 - 13:18.
Postad 16 januari 2004 - 13:29
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
BRA INFO.
Men gör man detta på varje film eller en gång inge mer.
Lagras det i DVD 4ever ??
Postad 16 januari 2004 - 13:39
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Du gör det bara en gång, men det går att ändra så klart!
Postad 16 januari 2004 - 14:58
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Du gör det bara en gång, men det går att ändra så klart! 
Hej. Om man vill ändra. Hur ???
Postad 16 januari 2004 - 15:10
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Kan göras på samma sätt. Det finns även fördefinerade alternativ såsom "English" osv.
Fixas lätt i setupen i spelaren.
Postad 16 januari 2004 - 16:32
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Om man vill ha så bra ljud som möjligt vilka kablar rekomenderar ni.
Och för bilden .
En Kul grej
( jag styr min Philips 36Ws och DVD med Telefonen P800)
Postad 16 januari 2004 - 17:19
Unregistered0958527d
-
Unregistered0958527d
-
Beroende
-
-
1 119 inlägg
Hej!
Jag brukar som vanligt rekommendera kablarna som jag tillverkar, till A11 kan jag göra en projektorkabel (komponentvideo) med BNC i ena ändan och RCA i andra. Även coax digitalkabel (silver) och så vidare.
/Marcus
Postad 16 januari 2004 - 17:47
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5 025 inlägg
matså & petsapie>> Chroma-bug:en går ej att se på en vanlig TV. Den uppstår först då interlaced video skall omvandlas till progressiv dito.
Om det inte är så att ni har TV-apparater som kan ta emot progressive scan..? De är inte så vanliga dock.
Postad 16 januari 2004 - 17:56
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Arioch: Exakt! Det jag menade! Man ser det inte på TVn då TV-apparatet OFTAST ritar upp bilden sammanflätat. Kanske uttalade mig lite otydligt. Sen måste ju filmen vara flaggad på ett visst sätt för att chippet skall deinterlaca signalen fel.......jaja, ni fattar. Edit: Förtydligade texten lite på mitt tidigare inlägg om "cromabuggen".
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 16 januari 2004 - 18:11.
Postad 17 januari 2004 - 21:06
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej!
Vad rekomenerar ni en Projektor eller Plasma till A-11.
Plasma tänkte jag 52 tum.
Projektor skall visas på nära håll, stor bild, utan störningar.
Det är mina önskningar på A-11
Vad tror ni matchar A-11 med dennes kvaliteer.
Och Kablar till era val.
Postad 24 januari 2004 - 15:44
Unregistered29a809d8
-
Unregistered29a809d8
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Testade DVI idag på en Panasonic AE500 projektor och en Epson TW100 projektor.
DVD-spelarna vi testade var Denon DVD-A11 och en Samsung DVD-HD935.
Vi testade bara 720P och 1080I (endast 720P på Epson som fungerade med Samsungen trots att den har HDCP) via DVI men även komponent från A11.
Från A11 fick vi inte ut någon DVI-signal till Epsonen eftersom Epson inte stödjer HDCD.
DVI-bilden från Samsungen var mycket skarpare en Denonens och i mitt tycke bättre, detta syndes tydligast på Panasonicen.
Det som dock var lite bättre på Denon var ryck i bild vid panoreringar som jag tyckte var aningen mindre på A11 (grannen såg ingen skillnad), men de finns där på båda projektorerna och om detta beror på DVD-spelarna eller projektorerna låter jag vara osagt.
Vi tyckte att 1080I såg bättre ut än 720P på båda spelarna.
Vi hade lite problem med att få Panasonicen att hitta DVI-signalen från A11 så om någon funderar på att köra en AE500 till sin A11 så kan det vara värt att testa först så att det fungerar klanderfritt då vi ett tag inte trodde att det fungerade, men så helt plötsligt så hoppade det igång för att sedan försvinna när vi växlade mellan 1080I & 720P, efter ytterligare lite mickel så funkade det igen osv.
Vi jämförde även DVI & komponent från A11 och jag tycker nog att komponentsignalen står sig mycket bra mot DVI, komponent var kanske till och med bättre, framför allt så blev bilden mindre ryckig med komponent.
Det skall tilläggas att båda projektorerna och båda DVD-spelarna inte var inställda vad det gäller bild via DVI så att det kanske går att justera till det så att A11 ser bättre ut via DVI.
Men om man jämför dessa spelare (direkt ur kartongen) utan att ha pillat med en massa inställningar så tycker jag att Samsungen är bättre via DVI men att Denonen är den bättre via komponent.
Har någon annan testat DVI med A11?
Vore kul att höra era kommentarer.
Postad 27 januari 2004 - 11:44
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Hulken: Det har kommit en patch från Denon som fixar DVI-problem med Sanyo PLV-Z2 och Panasonic PT-EA500 tillsammans med DVD-A11;n. Iaf om man får tro Cine4home.de som säger att Denon fixat detta problem nu. Edit: citat från sidan översatt till engelska i Babbelfirren: "We tested both combinations with positvem result: All dissolutions (576p, 720p, 1080i) function now perfectly by DVI to the popular new HDTV projectors."
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 27 januari 2004 - 11:46.
Postad 27 januari 2004 - 18:20
Unregistered29a809d8
-
Unregistered29a809d8
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Ja, hade DVI varit så struligt att använda (som det var när vi testade) så hade det inte varit så mycket att hänga i julgranen.
Skall bli intressant att se om man får någon info om denna patch från Hifiklubben där jag köpte min spelare.
Postad 28 januari 2004 - 09:32
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Vad tror ni om Denon AVC-A1SR som förstärkare ni dom har denna och A-11 som team. Vad tycker ni ??.
Eller har någon en annan kombination.
Postad 28 januari 2004 - 14:35
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1 037 inlägg
aha, då skall jag definitivt inte skaffa projektor om det dyker upp. Chroma buggen alltså. Tack mäster Arioch.
Postad 28 januari 2004 - 15:56
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
aha, då skall jag definitivt inte skaffa projektor om det dyker upp. Chroma buggen alltså. Tack mäster Arioch.
ehh, vad menar du? skulle du, pga chromabuggen, avstå från att skaffa projektor ?
Postad 28 januari 2004 - 22:20
matså
-
matså
-
Beroende
-
-
1 037 inlägg
Ja blir man inte jätte sur på Buggen? Den blir ju ännu större då.
Postad 28 januari 2004 - 23:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ja blir man inte jätte sur på Buggen? Den blir ju ännu större då.
Tjaa, beror ju förstås på vem man frågar om hur pass sur man blir men det verkar i mitt tycke rent ut sagt helflängt att av avstå från en stor härlig biobild enbart pga av den orsaken. Det är ju inte så att man blir fysiskt attackerad av stora "färgkluttar" direkt... Näe, back on topic nu så glömmer vi det här.
Postad 11 februari 2004 - 19:39
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej.
Det pratas om Vibrationer samt skakningar på 2900 har ni som A-11 ägare någon upplevelse om det.
Ni som upplevt det får också svara fast inte ni har A-11an.
Åt vilket håll går A-11 åt ljust eller neotralt ljud(CD) . Har Pionner nu.
Det här med DVI vet ni om det är fixat? (Som det pratas om på denna tråd)
Hur vet man att man har nyaste programvaran i maskinen.
Väntar på min A-11 än.
Redigerat av Unregistered242bf02f, 15 februari 2004 - 17:33.
Postad 15 februari 2004 - 17:50
Unregistered9ab7a6cd
-
Unregistered9ab7a6cd
-
Användare
-
-
243 inlägg
Vibrationer har inte direkt med spelaren att göra utan är en kombination av att denon spelaren har "variabel läs hastighet" och dåligt balanserade/centrerade skivor.
Det innebär att spelaren ibland snurrar skivorna med mångdubbel hastighet jmf andra dvd spelare och då blir det helt enkelt mer vibrationer om inte skivan är välbalanserad/centrerad.
Man kan tycka vad man vill men tillsammans med buffert minnet gör det att den kan läsa om ett par gånger och troligen hitta rätt innan eventuella läsfel syns/hörs.
Jmf läsaren i datorn och hur olika skivor skapar mer eller mindre vibrationer, eller cdr skivor avsedda för 4x eller 48x läsning/skrivning.
Postad 15 februari 2004 - 17:59
Unregistered242bf02f
-
Unregistered242bf02f
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vibrationer har inte direkt med spelaren att göra utan är en kombination av att denon spelaren har "variabel läs hastighet" och dåligt balanserade/centrerade skivor. Det innebär att spelaren ibland snurrar skivorna med mångdubbel hastighet jmf andra dvd spelare och då blir det helt enkelt mer vibrationer om inte skivan är välbalanserad/centrerad. Man kan tycka vad man vill men tillsammans med buffert minnet gör det att den kan läsa om ett par gånger och troligen hitta rätt innan eventuella läsfel syns/hörs. Jmf läsaren i datorn och hur olika skivor skapar mer eller mindre vibrationer, eller cdr skivor avsedda för 4x eller 48x läsning/skrivning.
Tycker du att "variabel läs hastighet" är en fördel för DENON.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|