Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Cattylink mfl *

996 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 mars 2004 - 22:06

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0
Brukar inte vara någon direkt "hake" med att handla saker från Asien, jag pysslar med en annan hobby där vi månadsvis säkerligen förskottsbetalar saker för hundratals och iblands tusentals dollar. Vi har alltid fått våra prylar på några dagar och det har aldrig varit några somhelst problem.

I Hongkong verkar det nästan som att de jobbar 24/7, alltid trevligt bemötande via mail vilken tid man än mailar på dygnet.

Happy shopping :D

Själv avvaktar jag tills kassan är välfylld igen innan jag ger mig på en beställning.

Postad 29 mars 2004 - 12:18

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
jaha... då var semesterpengarna märkta till ett par rörmonosteg då... :)

Postad 29 mars 2004 - 12:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Har ni sätt beställningen på hififorum, ingen liten beställning, typ 15.000$ är dom väl uppe i, utan frakt och sånt.

Postad 29 mars 2004 - 12:29

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
ojoj =) ...Jag kan snart inte hålla mig.. Jag ska ju köpa ny soffgrupp, ingen elektronik.. Men jag vill vill vill..!

en annan sak.. Måste man verkligen ha en "riktig" email för att regga sig på hififorum.. Ingen hotmail alltså??

Postad 29 mars 2004 - 13:24

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

en annan sak.. Måste man verkligen ha en "riktig" email för att regga sig på hififorum.. Ingen hotmail alltså??

japp - de vill inte ha en massa folk som reggar sig bara för skoj skull eller tar flera olika nick...

Redigerat av Matsen, 31 mars 2004 - 09:54.

Postad 31 mars 2004 - 03:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

MartinM - Skulle vilja se hur du hade klarat dig i Sverige med en Kines medellön....:D

Mvh JB

Jo visst, men nu är jag inte kines och jag ser hellre att mer pengar går direkt till kineserna och inte till alla mellanhänder som lägger på 100% gång på gång.

Postad 31 mars 2004 - 10:14

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0
De från hififorum som beställer verkar ju även få en ganska stor rabatt.

17.5% är i bonus är ju inte direkt lite :D

Hade verkligen tvärfel då jag innan här i tråden tippade på att de inte skulle spara så mycket på sambeställning.

Postad 31 mars 2004 - 13:29

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
Kanske skulle göra en sambeställning för de som är intresserade även på detta forum?

Postad 31 mars 2004 - 13:40

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
7,5% i year-end bonus, och minst 10% i gruppbeställningsbonus är vad vi är lovade.
Den nya april-listan kan göra det ännu billigare för oss.

Personligen har jag beställt en Shanling CD-S200 och en Opera Cyber-20 hörlurförstärkare,
(den kostar ca 10'000 svenska kronor hos återförsäljarna i danmark, norge och finland).
Pris: Cd+Stärkare, inkl alla avgifter/bonus = 6000 kr

En ny beställning planeras om ca 1 månad.

Kanske skulle göra en sambeställning för de som är intresserade även på detta forum?

Vore det inte bäst att vänta tills vi fått våran leverans (om ca 1 vecka) och se att allt går som det ska?
Efter det planeras en ny beställning, billigare måste det bli om vi alla beställer samtidigt? (mer bonus kanske, och billigare frakt)
Och smidigare måste det bli, eftersom att dom som tagit tag i beställningen nu är mer erfaren och vet exakt vad som måste göras. (betalning, "bekant" mr law på cattylink, frakt m.m)

Redigerat av Soundtrack, 31 mars 2004 - 13:45.

Postad 31 mars 2004 - 13:50

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Vore det inte bäst att vänta tills vi fått våran leverans (om ca 1 vecka) och se att allt går som det ska?
Efter det planeras en ny beställning, billigare måste det bli om vi alla beställer samtidigt? (mer bonus kanske, och billigare frakt)
Och smidigare måste det bli, eftersom att dom som tagit tag i beställningen nu är mer erfaren och vet exakt vad som måste göras. (betalning, "bekant" mr law på cattylink, frakt m.m)

Låter klokt...
Blir att leva på nudlar tills nästa beställning ska göras! :D

Postad 31 mars 2004 - 13:54

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0

Jo jag tänkte också på det, kanske skulle vi kunna dela in oss i olika grupper och göra lite beställningar. Kanske skulle vi då få hög rabatt trots att alla grejor inte skickas till samma ställe. Cattylink verkar ju vara ganska lätta att deala med om man säger så.
För jag tror hififorums lösning inte är den bästa, börja skicka saker med bussgods blir dyrt.

Man kanske skulle kunna dela in något sånt här.

Umeå med omnejd

GBG med omnejd

Malmö med omnejd

Sthlm med omnejd

S-vall med omnejd

Kom gärna med lite förslag hur vi skulle kunna göra sambeställningar, för inte ska vi väl vara sämre än hififorum? :D

Postad 31 mars 2004 - 14:00

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0

... börja skicka saker med bussgods blir dyrt.

Är det så dyrt egentligen?
Ca 200-400 kr tror jag att det kostar att skicka över hela halva sverige.
Var och en betalar sin frakt på 200-400kr.
Det måste bli betydligt billigare än att dela upp en leverans från andra sidan jorden i 4-6 olika delar?

Bara en liten fundering..

Bussgods, prislista

för inte ska vi väl vara sämre än hififorum

Varför inte slå ihop hififorums och prisjakts beställningar till 1 beställning?
Och sedan efter det fundera på hur vi ska göra med frakten.
Kan tänkas att man kanske får en ännu större bonus då, mumma.

Redigerat av Soundtrack, 31 mars 2004 - 14:10.

Postad 31 mars 2004 - 14:04

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0

... börja skicka saker med bussgods blir dyrt.

Är det så dyrt egentligen?
Ca 200-400 kr kostar tror jag det kostar att skicka över hela halva sverige.
Var och en betalar sin frakt på 200-400kr.
Det måste bli betydligt billigare än att dela upp en leverans från andra sidan jorden i 4-6 olika delar?

Bara en liten fundering..

Nej jag har ingen koll spekulerar bara lite :D

Dock så kan det vara så att hififorums leverans inte skeppas samtidigt utan kommer delas upp i en mängd kollin ändå.

Men om bussgods är så billigt så är det ju inget snack om saken.

Hmm förresten tror ni Vincents distributörer mfl i Europa kommer försöka stoppa den här importen på nått sätt? För den kommer ju döda deras försäljning totalt i Europa.

Är det någon som testat AURUM CANTUS Leisure 2 SPEAKER
LUXURY EDITION MKII? Och övriga högtalare de har på sidan?

Redigerat av Unregistered63a53ac6, 31 mars 2004 - 14:34.

Postad 31 mars 2004 - 14:37

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0

för inte ska vi väl vara sämre än hififorum

Varför inte slå ihop hififorums och prisjakts beställningar till 1 beställning?
Och sedan efter det fundera på hur vi ska göra med frakten.
Kan tänkas att man kanske får en ännu större bonus då, mumma.

Jo självklart ska vi göra det om det går bra mitt inlägg var lite mer skämtsamt skrivet för att få igång folk på det här forumet eftersom intresset verkat lite halvsvalt hittils.

Det kanske beror på att alla redan har hakat på den nuvarande ordern eller kanske avvaktar och ser lite hur det går.

Postad 31 mars 2004 - 20:31

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Det där ser kul ut.
Vill avvakta och kolla om det funkar för dom andra, sen hakar jag på en beställning.

Bosse
Från Umeå

Postad 31 mars 2004 - 23:23

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0

Det kanske beror på att alla redan har hakat på den nuvarande ordern eller kanske avvaktar och ser lite hur det går.

Några hann inte riktigt med att beställa denna gång, några vill avvakta, några måste sälja sina prylar innan ett köp.

Jag tror att det finns Många som är intresserade och har just fått upp ögonen för hur billigt det är och hur seriösa cattylink verkar vara.

Som sagt, fungerar denna beställning så kommer jag vara med på minst 1 till gruppbeställning.
Och jag är nog inte ensam...

Postad 01 april 2004 - 01:25

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
If we could wait until maybe August/September I will be very interested in buying the "SAVC1 + SAVP200 $2,068.00". First I will have to get rid of my SV-388 and save a bit of kronor!

Postad 01 april 2004 - 02:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Är det någon som testat AURUM CANTUS Leisure 2 SPEAKER
LUXURY EDITION MKII? Och övriga högtalare de har på sidan?

Jag tänkte kanske lyssna på dom i morgon om jag har tid. Kommer med ett utlåtande då :P

If we could wait until maybe August/September I will be very interested in buying the "SAVC1 + SAVP200 $2,068.00". First I will have to get rid of my SV-388 and save a bit of kronor!

You know almost everybody that bought SAV-C1 have returned them because the have a very high level of noise. Vincent makes killer poweramps, but this preamp.. njaaaa.. not good. Ask "Demon" on this forum, he is one of thoose that had a SAV-C1 at home and tested it.

Sen alla ni som väntar och ser om det funkar. Varför skulle det vara skillnad mot att beställa från tex tyskland? Förutom avståndet då ;)
Är ju en del folk som redan beställt och är väldigt nöjda.
Sen har dom ju sin egen teknik och packar allt i tredubbla lådor med distanser för att säkra att allt kommer fram helt.

Saxar lite från cattys hemsida.

AFTER EXTENSIVE TRIALS AND RESEARCH, WE ARE PLEASED TO ANNOUNCE THAT OUR EXCLUSIVE "CATTYLINK ANTI-PRESSURE PACKAGE" HAS BEEN EMPLOYED FOR ALL EXPORT ITEMS STARTING MARCH 2004. THIS NEW ADDITIONAL PROTECTIVE PACKAGE IS DESIGNED BY OUR LOGISTICS UNIT HEAD - MR THOMSON WU - A SENIOR OFFICER WITH PROFOUND KNOWLEDGE AND EXPERIENCE IN MECHANICAL ENGINEERING PRACTICE. THE PROCESS IS ARRANGED BY OUR OWN LOGISTICS UNIT STAFF, WELL TRAINED AND SUPERVISED BY MR WU. "CATTYLINK ANTI-PRESSURE PACKAGE" HAS PROVEN TO BE A VERY EFFECTIVE MEASURE IN SURVIVING THE HARSH TRANSPORTATION PROCESS WITHOUT EVEN MINOR DAMAGE TO THE ORIGINAL BOX;  AND SHOULD BE CONSIDERED AN HUGE ADVANCE TO AID THE PROMOTION OF CHINA-MADE AUDIO PRODUCTS.

OT: Någon kanske borde maila och berätta att man kan stänga av Caps-lock :blink:

Redigerat av Martin.M, 01 april 2004 - 02:09.

Postad 01 april 2004 - 02:14

Gäst_Oggela_*
  • Gäst_Oggela_*
  • 0
Jag ska beställa en SP993:a....med det priset så får jag väl anse mig ha råd om det nu skulle vara "sämre" komponenter. :P

Postad 01 april 2004 - 02:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag ska beställa en SP993:a....med det priset så får jag väl anse mig ha råd om det nu skulle vara "sämre" komponenter.  :P

Det är samma maskin men med annan logga.
Maila och fråga och sök lite på nätet, finns en del om detta.
Min egen teori är att det är arga europeiska försäljare som inte kan konkurera som sprider dessa rykten. :blink:
Såg dina rolleyes där också så jag antar att du redan kollat det ;)

Postad 01 april 2004 - 02:44

Gäst_Oggela_*
  • Gäst_Oggela_*
  • 0
Jupp, jag är mycket tveksam om det skulle vara en sådan skillnad! Vafan 36kg slutsteg, vad kan dom ha stoppat i istället? Överviktiga hamstrar som springer runt i ett hjul? :P

Iofs tycker jag synd om de svenska återförsäljarna, men jag har inte råd att köpa ett slutsteg för 19000:- eller vad det nu kostar. Där jag hittar det billigt kommer jag att köpa.

Postad 01 april 2004 - 03:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jo min filosofi också. Skulle det skija kanske en tusing kunde man ju handla här, men när det är dubbla beloppet eller mer på produkter som kostar många tusenlappar, ja då funkar inte "barmhärtighetsköp" för min del iaf.

Postad 01 april 2004 - 03:57

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

You know almost everybody that bought SAV-C1 have returned them because the have a very high level of noise. Vincent makes killer poweramps, but this preamp.. njaaaa.. not good. Ask "Demon" on this forum, he is one of thoose that had a SAV-C1 at home and tested it.

Hmmm... Then maybe not. But I frequently get questions about my SV-388 and the noise it's supposed to make. I sit about 3 meters away from my fronts and center and the "noise" is not audible from there. I'll ask Demon if the noise SAV-C1 is worse.

Are there any 6-8 channel pre-amps/processors manufactured in China and available via Cattylink that I should look at instead?

Mvh.
Drengur

ps. Du kan svara p°a svenska...

Postad 01 april 2004 - 04:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Då kör jag på svenska!
Har inte sett några flerkanalsförsteg tyvär, men jag ska maila och puscha lite, det skadar ju aldrig.
Dock vet jag att det finns på andra kinesiska siter, dock har jag slarvat bort adresserna. Vi får alla leta lite på nätet!

edit: Du får frågor om din 388 just pga att en del försteg är brusiga och många har hört det! Dock verkar inte detta gälla de inbyggda i recievers och förstärkare vad jag förstått av mycket läsning på nätet.

Umeå med omnejd

GBG med omnejd

Malmö med omnejd

Sthlm med omnejd

S-vall med omnejd

incogn: Örebro med omnejd tycker jag låter som en bra idé. Tittar man lite på nätet så ser man att Örebro ligger befolkningsmässigt i mittpunkten, mer än halva befolkningen finns inom en radie på 20 mil (eller rättare sagt en liten håla typ nån mil från Örebro city). Sen bor ju jag i Örebro.

Redigerat av Martin.M, 01 april 2004 - 04:33.

Postad 01 april 2004 - 04:41

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0

Umeå med omnejd

GBG med omnejd

Malmö med omnejd

Sthlm med omnejd

S-vall med omnejd

incogn: Örebro med omnejd tycker jag låter som en bra idé. Tittar man lite på nätet så ser man att Örebro ligger befolkningsmässigt i mittpunkten, mer än halva befolkningen finns inom en radie på 20 mil (eller rättare sagt en liten håla typ nån mil från Örebro city). Sen bor ju jag i Örebro.

Jo det låter bra, sen huserar väl en väldigt stor del av våra medlemmar just i Örebro också.

Har du förresten sett racken de sålde på cattylink? Kostar cirka 100 usd sen tillkommer ju frakt och det andra.

Postad bild

Postad bild

Trävarianten skulle göra sig perfekt i mitt vardagsrum eftersom nästan allt går i svart, silver och trä/bok.

Man börjar ju verkligen undra hur stora marginaler handlarna i Sverige och övriga Europa egentligen har när man ser priserna i Kina :P

Edit: Stavfel

Redigerat av Unregistered63a53ac6, 01 april 2004 - 04:48.

Postad 01 april 2004 - 06:21

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
tjena!

kan någon hjälpa mig värkar vara kanon priser men jag vet inte något om dom märkerna, vad jag vill ha är ett 7.1 förstärkeri till min hemabio.

jag bor i stockholms trakten och är gärna med en grupp beställning

tack på förhand

Postad 01 april 2004 - 10:10

Unregistered7afc8e2f
  • Unregistered7afc8e2f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har du förresten sett racken de sålde på cattylink? Kostar cirka 100 usd sen tillkommer ju frakt och det andra.

Postad bild

Postad bild

Dessa såg riktigt nice ut. Jag blev riktigt sugen på den silvriga. Har varit inne och virrat runt på deras hemsida men utan resultat. Vet du vad dem heter? E&T har jag nog kunnat utläsa från bilden men hittar inget när jag söker på det.

Har du någon länk till den sidan med möbeln?

Lätt med på ett gruppköp inom kort. Har redan gjort en lååååång inköpslista!!!

Go Cattylink!!

Postad 01 april 2004 - 10:13

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0
MrMacplay: Cattylink kan i princip ta in vilka produkter du vill så länge vi snackar om Kinesisk Hifi och tillbehör.

Postad 01 april 2004 - 10:43

Unregistered7afc8e2f
  • Unregistered7afc8e2f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Läste det! Var inne på hififorum. Ibland blir man bara så ivrig.

Postad 01 april 2004 - 11:01

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Jag är nog med all säkerhet med på nästa gruppbeställning ! SP-993 come to papa :P

Btw nån som har lyssnat på "Elite Wm2 MkII" eller "Aurum Cantus Leisure 2" högtalarna?

Redigerat av Unregistered1b6f8dd6, 01 april 2004 - 12:03.

Postad 01 april 2004 - 13:01

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
Man blir så jäkla sugen på de grejor som finns, funderar på en V8i..så får min vincent sp-331a agera centersteg :P
Blir intressat att följa alla bilder/recentioner som säkligen kommer poppa upp snart..

Postad 01 april 2004 - 13:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Man blir så jäkla sugen på de grejor som finns, funderar på en V8i..så får min vincent sp-331a agera centersteg  :P
Blir intressat att följa alla bilder/recentioner som säkligen kommer poppa upp snart..

Nice, har den en ingång för bio likt Amplifix och Thor alltså???
Har ingen koll på detta.

Postad 01 april 2004 - 13:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Varför håller skattmasen inne våra rättmätigt tjänade pengar till augusti!!!!! :P
En nytt slutsteg o en dvd-spelare hade inte vart fel..

Postad 01 april 2004 - 13:39

boba
  • boba
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har mailat till cattylink utan att de svarar? Jag vet att det står på hemsidan att de har problem med mailservern men något svar borde man ju få. Har försökt fyra fem ggr utan resultat under nästan 2 veckor och med olika emailadresser. :P Tycker det är konstigt för när man läser på Hififorum så har de ofta svarat inom ett dygn.

/Boba

Postad 01 april 2004 - 13:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har mailat till cattylink utan att de svarar? Jag vet att det står på hemsidan att de har problem med mailservern men något svar borde man ju få. Har försökt fyra fem ggr utan resultat under nästan 2 veckor och med olika emailadresser.  :P  Tycker det är konstigt för när man läser på Hififorum så har de ofta svarat inom ett dygn.

/Boba

Dom har som sagt problem med mailen, dom svarade ju inte ens på beställningen för 18.000$ för mailet kom inte fram :blink:
Så det är bara att ligga i och hoppas dom löser problemet snart.

Postad 01 april 2004 - 13:50

boba
  • boba
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
18000$ var ju inte min förfrågan på så jag får väl avvakta lite till. Jag har inte tänkt att ge mig än med tanke på priserna :-)

Postad 01 april 2004 - 14:04

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
De som vill ha prislistan kan PMa så kan jag skicka den. Eller om jag kan paste den i tråden (den är ju rätt så stor) :P

Postad 01 april 2004 - 14:24

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0

De som vill ha prislistan kan PMa så kan jag skicka den. Eller om jag kan paste den i tråden (den är ju rätt så stor) :P

Det finns ingen stans du kan länka den ifrån då?

Postad 01 april 2004 - 14:26

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Det finns ingen stans du kan länka den ifrån då?

Tyvärr inte :blink:

Postad 01 april 2004 - 14:35

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0

Paste på bara :blink:

Postad 01 april 2004 - 14:42

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
PRICE UPDATE: APRIL 2004 (CURRENCY IN USD) Rev. 15.0
(EFFECTIVE ON APR 01, 2004 UNTIL NEW REV. RELEASED)

*** price quotes for speakers, speaker stands, mono blocks power
amplifiers, speaker cables and interconnect cables are for pairs.
***all taxes (if any) and transportation cost not included in quoted prices

AURUM CANTUS:
LEISURE 2 (ORIGINAL OEM VERSION) $428.00
LEISURE 2 (new model) (LUXURY VERSION MK II) $458.00
MUSIC GODDESS $1,238.00
MUSIC GODDESS II $1,313.00
MOON RIVER $1,183.00
MOON RIVER MINI $748.00
MOON GODDESS $828.00
MR-C MK II $398.00
LEISURE 2 SPEAKER STAND $123.00
G2 RIBBON TWEETER $258.00
G3 RIBBON TWEETER $458.00

SHENGYA (VINCENT):
SA-T1 + 2 x SP-T100 $858.00
2 x SP-T100 $598.00
SA-33 + SP-333 $488.00
A10 $358.00
A10CS $598.00
CD-S3 $458.00
CD-S6 (CD-831) $598.00
CD-S10 (CD-731) $358.00
CD-S10CS $598.00
SA-91 + 2 x SP-991 (NEW SA-91) $1,498.00
SA-91 $543.00
2 x SP-991 $1078.00
SA-93 + SP-993 $1,288.00
SA-93 $623.00
SP-993 $898.00
SV233 $398.00
SV238 $1,022.00
SAVC1 + SAVP200 $2,068.00
SAVC1 $813.00
SAVP200 $1338.00
SDV-1 DVD PLAYER $218.00
SDV-2 DVD PLAYER $233.00
LS-310 SPEAKER $1198.00 PER PAIR

CAYIN-SPARK:
MT-12 $448.00
MT-35 $568.00
TA-30 $498.00
D1205.1A $443.00
CDT-15A (CDT-16A) $558.00
CD-15A $433.00
170 + 270P $923.00
A-88T $1,078.00
SC-6L PRE-AMPLIFIER $998.00
SC-10 PRE-AMPLIFIER $2,258.00
688R $1,798.00
734A $718.00
743D $873.00
765A $878.00
550 $1,333.00
860 MONO BLOCKS $1,776.00
9084D $2,248.00
9085D $3,858.00
HA-1 (HEADPHONE AMP) $348.00
HA-2 (HEADPHONE AMP) $343.00
220Ci (SOLID STATE AMP) $363.00
265Ai (SOLID STATE AMP) $688.00

OPERA-CONSONANCE:
CD REF 2.3 (2.2) METALLIC TOP $998.00
CD 120 $563.00
M99 plus $498.00
M100 plus $698.00
M100S plus $898.00
2 x M400 $768.00
2 x M800SE NEW VERSION $1,100.00
REFERENCE 1.1 PRE-AMPLIFIER $1,366.00
REFERENCE 1.2 PRE-AMPLIFIER $2,033.00
REFERENCE 5.0 $1,033.00
REFERENCE 5.5 $1,338.00
REFERENCE 6.6 $833.00
REFERENCE 8.8 $938.00
REFERENCE 9.9 $2,433.00
REFERENCE 1.0 TUNER $398.00
T99 PRE-AMPLIFIER $298.00
T1 SE PRE-AMPLIFIER $728.00
CYBER 10 $533.00
CYBER 20 $388.00
CYBER 30 $498.00
CYBER 40 MM/MC $833.00
CYBER 50 LINE STAGE $698.00
CYBER 211 $2,698.00
CYBER 500 $1,338.00
CYBER 800 $2,098.00
CYBER 813 $2,698.00
CYBER 845 $2,698.00
PM 1 MM ONLY $368.00
PM 2 MM/MC $673.00

MEIXING (MING DA):
MC67-HA PRE-AMP WITH MM/MC $598.00
MC-3R $398.00
MC-7R $498.00
MC34-A $498.00
MC34-B $398.00
MC84-A $298.00
MC84-C $398.00
MC88-C $588.00
MC300-A $858.00
MC300-AA $998.00
MC300-AR $1038.00
MC300-C $1198.00
MC3008-AB $998.00
MC3008-A $1688.00
MC368-B $678.00
MC767-RD $268.00
MC805-A $1,163.00
MC805-AA $793.00
MC845-AA $793.00
MC845-C $1038.00
MC300B-845A $3,468.00
MC998-AR $3813.00

KORSUN:
V8i $1,038.00
V6i $688.00
u2 $298.00
u5 $233.00
KS99 $338.00
D9 $838.00

XINDAK:
SCD-1 $628.00
SCD-2 $738.00
DAC-3 $328.00
A200B $658.00
XA6800MKII $498.00
XA6900SE $798.00
XA3200S MKII TUBE PRE-AMPLIFIER $518.00
XA8600 POWER AMPLIFIER $523.00
DAMPERS VT-1 3 PCS PER SET $88.00
DAMPERS VT-2 3 PCS PER SET $78.00
DAMPERS VT-3 3 PCS PER SET $58.00
DAMPERS VT-4 3 PCS PER SET $48.00
DAMPERS VT-5 3 PCS PER SET $38.00
SILVER FUSE 2A $5.00
SILVER FUSE 6A $7.50
FS-GOLD $768.00
FA-GOLD $318.00
FP-GOLD $188.00
SS-1 JUMPER (4 UNITS PER SET) $58.00 PER SET
OTHER CABLES PLEASE REFER TO OUR WEBSITE
XA500 POWER PLANT $78.00
XA1000 POWER PLANT $118.00

SHANLING:
T100C NEW UPGRADED MODEL $1,188.00
SP-80 TUBE PWR AMP MONO BLOCKS $1,533.00
STP-80 TUBE AMPLIFIER $1,298.00
SCD-S200 $628.00
SCD-T200C $1668.00
CD-S100 $228.00
A10T TUBE HDCD PLAYER $398.00
A24 $658.00
SLM-A40 MKII $668.00

JOLIDA:
JD202S $558.00
JD302B $798.00
JD502B $938.00
JD801 $998.00
JD100 $498.00
JD300B $978.00
JD1501RC $498.00

JUNGSON:
MOON BAY CD PLAYER $348.00
JA-66A $228.00
JA-88C $278.00
JA-1 / JA-99C STANDARD VERSION $668.00
JA-1 / JA-99C DELUXE VERSION $938.00
JA-88D $1,068.00
JA-2 / JA-50 $3,180.00
JA-2 / JA-100 $4,538.00
JA-10 / JA-200 $11,868.00
JA-2 PRE-AMPLIFIER $1,098.00
JA-10 PRE-AMPLIFIER $2,808.00

CLASSIC:
6.6 INTEGRATED AMPLIFIER $798.00
6.8 INTEGRATED AMPLIFIER $428.00
6.10 INTEGRATED AMPLIFIER $388.00
16.0 TUBE AMPLIFIER $1398.00
9.0 TUBE PRE-AMPLIFIER $448.00
8.0 POWER AMPLIFIER $378.00

ESOUND:
CD-E3 $388.00
CD-E5 deleted item
CD-E5 export edition $528.00
S8A AMPLIFIER $378.00

ORIGINAL:
A6S $338.00
A8S $368.00
2008SE $598.00
A9.8 (da vinci) $698.00

V.A.L.:
VP-110S $448.00
VP-120S $523.00
MP-L1S MKII $358.00
VP-845 $1038.00
MP-211A MONO BLOCKS $1398.00
MP-30B MONO BLCOKS $1798.00
VP-300BD $1038.00

OTHER PRODUCTS:
HO'S LS3/5a SPEAKER $498.00
ELITE WM2 MKII SPEAKER (PIANO PAINT) $1133.00
BADA LB3000 POWER PLANT $63.00
BADA LP-2 TUBE BUFFER $128.00
JUNGSON POWER CABLE $49.00
BADA POWER CABLE $49.00
JUNGSON SPEAKER CABLE $78.00

sådär :P

Postad 01 april 2004 - 15:46

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
2 x SP-991 $1078.00
Är ju också ett stark alternativ, inte för att man kanske BEHÖVER dem till nuvarnade högtalarna, tror det kan vara en bra investering för frammtida uppgraderingar, billigare lär det knappast bli. :P

Redigerat av Nybbe, 01 april 2004 - 16:02.

Postad 01 april 2004 - 16:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

2 x SP-991 $1078.00
Är ju också ett stark alternativ, inte för att man kanske BEHÖVER dem till nuvarnade högtalarna, tror det kan vara en bra investering för frammtida uppgraderingar, billigare lär det knappast bli.  :blink:

räkna med en dryg tusenlapp extra på elräkningen i månaden om du har dom stå på mycket. :P .. Klass A suuuuger verkligen el så det räcker.
I gengäld kan man stänga av sina element.

Postad 01 april 2004 - 16:17

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

räkna med en dryg tusenlapp extra på elräkningen i månaden om du har dom stå på mycket. :P  .. Klass A suuuuger verkligen el så det räcker.
I gengäld kan man stänga av sina element.

Vilken tur att man har en ljudskygg flickvänn som inte tillåter en att spela så mycket. ;) :blink:

Redigerat av Nybbe, 01 april 2004 - 16:21.

Postad 01 april 2004 - 19:00

studeny
  • studeny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har inte läst så mycket om den här sidan, men vad jag har förstått av er så har de grymt bra priser.
Och jag undar om det finns någon bra receiver som ni skulle rekomendera av dem som finns.
Jag hade tänkt att köpa en yamaha rx-v740, bla för att jag vill ha phono ingång men även för att det ska vara en bra receiver, men hittar man någon bra för inte så mycket pengar så är jag med på ett köp.

Postad 01 april 2004 - 19:17

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Jag har inte läst så mycket om den här sidan, men vad jag har förstått av er så har de grymt bra priser.
Och jag undar om det finns någon bra receiver som ni skulle rekomendera av dem som finns.
Jag hade tänkt att köpa en yamaha rx-v740, bla för att jag vill ha phono ingång men även för att det ska vara en bra receiver, men hittar man någon bra för inte så mycket pengar så är jag med på ett köp.

Tror inte de har några recivers alls, slutsteg, stereoförstärkare/rör monosteg är det de har.

Postad 01 april 2004 - 19:25

studeny
  • studeny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ok

Postad 01 april 2004 - 19:43

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tjena

Detta är otroligt, rätta mig om jag har fel.
Man får två stycken 991-or (2 x SP-991 $1078.00), alltså 1078 dollars x 7.5 dagens valuta kurs = 8085 svenska kronor + frakt, med andra ord ca 10000 spänn levererat hem, och det kostar 35000 lax hemma i sverige.
På tal om det finns det inte någon omkopplare bakom på stegena klass A drift, respektive klass A+B drift.

Postad 01 april 2004 - 20:01

Unregistered1c91b3e3
  • Unregistered1c91b3e3
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Sjukt bra priser, nästan för bra för att vara sant. :P

Jag funderar också på va med i en sambeställning. Någon som vet vilket steg i listan som motsvarar Vincent 331, är det samma som SP 333?
och SA33 = SA31, eller?

Redigerat av Unregistered1c91b3e3, 01 april 2004 - 20:01.

Postad 01 april 2004 - 23:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Sjukt bra priser, nästan för bra för att vara sant.  :P

Jag funderar också på va med i en sambeställning.  Någon som vet vilket steg i listan  som motsvarar Vincent 331, är det samma som SP 333?
och SA33 = SA31, eller?

Svar ja, det är samma.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.