I, Robot - ny action/sci-fi med Will Smith
![]() |
![]() |
![]() |
78:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
198:- |
![]() |
12 år sedan |
Postad 04 augusti 2004 - 12:15
Tycker att robotarna ser så enkla men ändå så snygga ut, gillar designen dom har gjort. Sen skulle det vara underbart att ha en sådan robot hemma som passar upp en.

Jag får väl skriva en rad om vad jag tyckte när jag kommer hem ikväll!!!

Postad 04 augusti 2004 - 14:39
Tills den går bärsärk och vill ta över världenSen skulle det vara underbart att ha en sådan robot hemma som passar upp en.

Redigerat av PsyCor, 04 augusti 2004 - 14:40.
Postad 04 augusti 2004 - 19:32

Postad 04 augusti 2004 - 19:47
Har du läst boken?Såg IRobot på premiären och jag kan säga att det nog var den bästa filmen jag sätt på länge och då är det bra
Ser på mycket film.. Bra story, otroligt fina effekter och bra skådespeleri av Will Smith. En klar rekomendation och 10 poäng till denna film!
Den var bra, följer filmen boken någorlunda eller?
Postad 04 augusti 2004 - 21:10
Den enda liknelsen med Asimovs bok är robotikens tre lagar samt några filosofiska trevande scener i filmen mellan robotpsykiatern i filmen och den känslomässigt programmerade roboten "Sonny".Har du läst boken?
Den var bra, följer filmen boken någorlunda eller?
Filmversionen är "suggested by Isaac Asimov's book".
Redigerat av Viggen, 06 augusti 2004 - 00:12.
Postad 05 augusti 2004 - 05:49
Störde mig inte på "reklamen" på skorna, media spelaren(?) eller bilen.
Förresten, varken filmen eller bilen var väl inte helt gratis att göra, det stör mig inte, dessutom om man inte såg märkerna skulle man ändå undra vad det är för märke i alla fall.
Filmen i sin helhet får *** av mig
PS. En tråd med bara smygreklam i film kanske vore på sin plats då detta har förekommit så länge jag sett på bio.
DS.
Postad 05 augusti 2004 - 07:47
Filmen har vissa tråkiga scener ibland som egentligen inte har någonting att tillföra filmen och det är synd. Det gav en känsla av att filmen var konstigt klippt, på något sätt så skulle de kunnat ha utnyttjat dessa scener lite bättre. Eller lägga in lite mer actionscener på dom.

Ljudet var jag inte imponerad av, tror det var det sämsta ljudet jag har hört på en film av denna kaliber detta år. "Hade dock byt plats till någon rad längre fram i biografen än vad jag brukar sitta, kan bero på det också."

Som jag skrev förrut så gillade jag robotarna (NS-5) de är grymt snygga tycker jag, rör sig väldigt bra på filmduken. Vill ha en trots...
Tills den går bärsärk och vill ta över världen

Betyg på denna film blir en stark 3:a av 5 möjliga, mycket pga de coola robotarna, för skulle dom inte vara med och detta skulle vara en "vanlig" action där dom byt ut robotarna mot människor så skulle det inte vara mycket till film.

Postad 05 augusti 2004 - 09:34
Usch. Vad hände med Isaac Asimovs dunkla framtidsvision?

Redigerat av Unregisteredfe11592c, 05 augusti 2004 - 09:35.
Postad 05 augusti 2004 - 10:49
Postad 30 augusti 2004 - 14:35
Discshop har lagt en 1-disc för 189:- och den andra är en 2-disc för 189:-

Undrar vilken dom kommer sälja mest av.

Spoiler:
Nu tänker ni nog att Discshop är helt korkade men priset på 2-discen är ett guldkundspris, egentligen kostar den 229:-
Redigerat av Unregistered962, 30 augusti 2004 - 14:37.
Postad 30 augusti 2004 - 17:43

Postad 30 augusti 2004 - 19:22
Jag förstår inte, vad var det för "spoileraktigt" med det du skrev i spoiler? Fortsätter väl med spoilerfärgen iaf.1 December släpps den i Sverige i två utgåvor.
Discshop har lagt en 1-disc för 189:- och den andra är en 2-disc för 189:-![]()
Undrar vilken dom kommer sälja mest av.![]()
Spoiler:
Nu tänker ni nog att Discshop är helt korkade men priset på 2-discen är ett guldkundspris, egentligen kostar den 229:-
Är väl inte så konstigt med priserna om man måste vara "guldkund" för att få 2-discen till samma pris för 1-discen.
Redigerat av derpious, 30 augusti 2004 - 19:24.
Postad 04 september 2004 - 10:30

Postad 04 september 2004 - 11:44
Tyckte faktiskt att den var riktigt cool. Hade inga direkta förväntningar då jag inte läst böckerna och läst väldigt dåliga omdömmen.
Jag vart positivt överraskad. Visst, man märkte lite väl överdrivna produktreklamer men det känns ändå så vanligt förekommande så jag har slutat brytt mig. Filmen hade genomgående en spännande stämning som jag gillade starkt. Gillade storyn så filmen, enligt mig, funkade väldigt bra. Will Smith kanske inte gjorde sin starkaste roll men han var klart duglig.
Postad 05 september 2004 - 07:43
Att de innehåller robotar är väl enda likheten mellan böckerna och filmen, Asimovs böcker är ju extrem "anti-action". I stort sett alla (inte så många) filmer gjorda efter hans böcker floppade, och de hade aldrig fått rättigheterna till I Robot om inte Asimov vore död.Tyckte faktiskt att den var riktigt cool. Hade inga direkta förväntningar då jag inte läst böckerna och läst väldigt dåliga omdömmen.
Postad 05 september 2004 - 07:48
Kan inte annat än hålla med!Att de innehåller robotar är väl enda likheten mellan böckerna och filmen, Asimovs böcker är ju extrem "anti-action". I stort sett alla (inte så många) filmer gjorda efter hans böcker floppade, och de hade aldrig fått rättigheterna till I Robot om inte Asimov vore död.Tyckte faktiskt att den var riktigt cool. Hade inga direkta förväntningar då jag inte läst böckerna och läst väldigt dåliga omdömmen.
Fast det är fortfarande en bra actionrulle

Postad 05 september 2004 - 11:33
Bifogad fil(er)
Postad 05 september 2004 - 13:28

Postad 05 september 2004 - 14:16
Båda filmerna i sina vanliga förpackningar till förmånligt paketpris
Postad 08 september 2004 - 01:47
Bifogad fil(er)
Postad 17 september 2004 - 09:55
Postad 01 oktober 2004 - 16:47
Fy fan va fel om endast en butik kan erbjuda en viss utgåva! Helt sjukt!Nej, den finns exklusivt på Amazon.co.uk. Länk.
Snacka om att hämma konkurensen.
Postad 01 oktober 2004 - 20:13
Jag bara beställde den, men hittar inte om det är DTS vilket jag antog????Fy fan va fel om endast en butik kan erbjuda en viss utgåva! Helt sjukt!Nej, den finns exklusivt på Amazon.co.uk. Länk.
Snacka om att hämma konkurensen.
Det finns inte någonting under teknisk spec.
Tänkte att någon gång skall man väl ha något unikt. Det enda jag har
annars är Startreak boxen 1-10 som såldes i begränsad mängd.
Missade Borgboxen, den tog slut.
Postad 01 oktober 2004 - 20:21
Postad 28 oktober 2004 - 23:30
Bifogad fil(er)
Postad 30 oktober 2004 - 11:27

8/10
Postad 05 november 2004 - 15:06
R2UK kommer att få DTS enligt DVDTimes.Huruvida den får DTS eller inte avgörs nog av om R2UK får DTS. Skulle tro att utgåvan innehåller den vanliga R2UK utgåvan, fast med ett mer exklusivt omslag. Så brukar det vara för exklusiva Amazon och HMV utgåvorna, dvs själva discen skiljer sig inte ifrån den normala utgåvan, utan endast omslaget.
Postad 05 november 2004 - 15:35
Var? Släpps inte den 23/11-04R3an finns ute nu
Redigerat av Shengya, 05 november 2004 - 15:36.
Postad 05 november 2004 - 16:13
För att vara en filmatisering av en bok så är den ju otroligt bra.
Det mesta som han skrivit är nog omöjligt att göra filmaction av.
Det blir nog under titeln drama de hamnar och där lär det väl inte
finnas många anhängare.
Den plågar en gudskelov inte om robotlagarna utan låter en själv
få fundera över filmen och dess budskap, samtidigt som man får
lite action. Jag läste föresten robotcity 1-3 på palm i somras,
och man skall verkligen älska Asimov för att läsa det som
hans godkända "författare skriver. Tom jag var nära att ge upp.
Det skall bli roligt för en som inte samlar unika utgåvor att få
ett samlarexemplar, med förhoppningsvis massor av extramaterial
om allt runt filmen (vilket jag nästan aldrig ser).
Men mest av allt ser jag fram mot DTSljud

Postad 06 november 2004 - 17:22
Det hände saker non stop. Grymma effekter, nu kan det inte va långt kvar när det gäller datoreffekter, man ser ju nästan inte skillnad på äkta eller datoranimerat.

Ett gjutet köp..
Mvh
Brick Top..
Postad 12 november 2004 - 09:07
Nej, som vi nämnt tidigare, I, Robot är ingen filmatisering av Asimovs bok, filmen är endast inspirerad av boken!Jag har läst mycket av Asimov och de som skrivit under hans namn.
För att vara en filmatisering av en bok så är den ju otroligt bra.
Det mesta som han skrivit är nog omöjligt att göra filmaction av.
Det blir nog under titeln drama de hamnar och där lär det väl inte
finnas många anhängare.
Den plågar en gudskelov inte om robotlagarna utan låter en själv
få fundera över filmen och dess budskap, samtidigt som man får
lite action. Jag läste föresten robotcity 1-3 på palm i somras,
och man skall verkligen älska Asimov för att läsa det som
hans godkända "författare skriver. Tom jag var nära att ge upp.
Det skall bli roligt för en som inte samlar unika utgåvor att få
ett samlarexemplar, med förhoppningsvis massor av extramaterial
om allt runt filmen (vilket jag nästan aldrig ser).
Men mest av allt ser jag fram mot DTSljud
Postad 15 november 2004 - 12:49

Postad 17 november 2004 - 14:41
Riktigt läckert,påminner lite om Day After Tomorrow,men här har du en äkta 3D bild

Postad 20 november 2004 - 09:52
Redigerat av Unregistered962, 22 november 2004 - 08:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar