Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - LG RD-JT92 *

1220 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2004 - 08:06

Farzan
  • Farzan
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Kan ni inte precisera vad erbjudandet pÄ CC gÀller?? Jag har varit in pÄ hemsidan och dÀr stÄr det ingenting under kampanjer........... :)

Postad 31 October 2004 - 08:25

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
https://www.minhembi...showtopic=75379

Postad 31 October 2004 - 10:16

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlĂ€gg
  • 0
UrsÀkta om jag skriver i denna trÄd men Àr det nÄgon som har nÄn info om uppföljaren till JT92? Kanske en spec eller lÀnk?

Postad 31 October 2004 - 10:41

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

UrsÀkta om jag skriver i denna trÄd men Àr det nÄgon som har nÄn info om uppföljaren till JT92? Kanske en spec eller lÀnk?

Uppföljare :) :rolleyes:. JT92:an Àr vÀl inte ens slÀppt Àn i Sverige. Finns det redan en uppföljare specad!!?

mvh Mats N

Postad 31 October 2004 - 12:41

AquaStealth
  • AquaStealth
  • ForumrĂ€v

• 580 inlĂ€gg
  • 0
Nej det finns ingen uppföljare till JT92an Ànnu men det ryktas om att LG ska lansera en snarlik projektor i 576p upplösning i slutet av november. Denna kommer antagligen att ligga lite högre i pris/rikta sig till en annan mÄlgrupp. AlltsÄ inte en direkt uppföljare dÄ dessa slÀpps med sÄ kort mellanrum.

Postad 31 October 2004 - 14:34

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlĂ€gg
  • 0
Ok, kanske inte uppföljare men det kommer en med bÀttre spec :)

NÄgon som har nÄn lÀnk?

Postad 31 October 2004 - 16:47

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Jag ska nog vĂ€nta in den nya LG:n(allsĂ„ inte LG RD-JT92) innan jag bestĂ€mmer mig om vilken jag ska köpa. Är det samma prisbild pĂ„ lampan som det sĂ€gs vara pĂ„ 92:an och med bĂ€ttre upplösning för nĂ„gra tusen till, kan det nog bli en JT93(?).
För det verkar som alla som har sett 92:an, Àr gör(vÀrmlÀnska)nöjda. DÄ borde den nya ha samma kvaliteter fast lite bÀttre.

Postad 31 October 2004 - 17:52

edla
  • edla
  • LĂ€rjunge

• 323 inlĂ€gg
  • 0
Till er som vill avvakta i vÀntan pÄ den nya modellen, övervÀg, vÀntan kan bli lÄng!

Pratade med LG:s produktansvarig för JT92:an i fredags och enligt honom sÄ finns det ingen sÄdan 576p-modell framtagen eller planerad Ànnu. Han sa nÄgot i stil med att LG Àr redo att agera snabbt om det skulle finnas marknad för detta". JT-92:an lÀt som ett testskott för deras del och hoppas att vi Àr mÄnga som kan vara med och pÄverka deras beslut om tillverkning av Ànnu vassare projektorer framöver.

Jag hoppas naturligtvis att han inte Àr allsmÀktig pÄ LG och vet allt om detta och har fel men han kÀndes seriös i tonen.

Postad 31 October 2004 - 19:40

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • LĂ€rjunge

• 312 inlĂ€gg
  • 0
Han fÄr vÀl provision pÄ jt92.
Om jag har hört frÄn en representant att 576p kommer i novemer sÄ lÄter inte det som nÄgonting man hittar pÄ. Internkommunikationen Àr inte alltid de bÀsta i ett företag.

Det Àr klokt av LG att satsa pÄ en billig instegs 480p och en 576p för den som vill ha lite mer.

Postad 31 October 2004 - 20:17

Unregistereddf1302b5
  • Unregistereddf1302b5
  • Amatör

• 88 inlĂ€gg
  • 0
Enligt Joakim pÄ LG i sverige sÄ kommer det en 576p-modell med matterhorn i mÄnadsskiftet november/december. Ev. kommer den heta RD-JT94. Den kommer ha ett i princip identiskt utseende som JT92.

Postad 31 October 2004 - 21:13

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Hmmmmmmm hade precis tÀnkt att bestÀlla nÀr detta kommer upp. Nu tror jag att jag vÀnte pÄ nÀsta proje frÄn LG. Den borde ju inte vara sÀmre ialla fall. Fram till jul kan jag vÀnta sen SKA jag köpa en proje.

Det roliga nu Àr, att till och med frugan sitter och vÀntar pÄ att jag ska fÄ hem en projektor. Det tog mig ett gÀng mÄnader med sakta övertalning. Det började med smÄ inlÀgg att det skulle vara kul att ha en "bio" hemma, till den stora frÄgan - Vill du köpa projektor med mig. Hon sa JA.

Och sÄ levde vi lyckliga hela livet (ialla fall till uppgraderings djÀvulen ringer pÄ dörren).

Postad 31 October 2004 - 22:02

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • ForumrĂ€v

• 690 inlĂ€gg
  • 0
Och priset pÄ denna JT-94? Hört nÄgot om det?

Postad 31 October 2004 - 23:13

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlĂ€gg
  • 0

Och priset pÄ denna JT-94? Hört nÄgot om det?

Under eller runt 20000:- sÀger ryktena.....

Postad 01 November 2004 - 08:25

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • ForumrĂ€v

• 846 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga: Om man hÀnger projektorn i taket och vill ha ner bilden en bit, blir bilden förvrÀngd om man "tiltar" den?

Postad 01 November 2004 - 13:32

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Man skall tydligen alltid strÀva efter att ha projektorn sÄ rakt in mot bilden som möjligt oavsett om man justerar med keystone eller lens shift och dyligt.

En polare har en Z2:a och han skall vÀggmontera rakt mot duken nu efter att ha haft den i taket och justerat med lens shift pga skÀrpefel och knas.

Jimmy pÄ CC sa nÀr jag frÄgade hur man kunde sÀtta JT92:an att det klart bÀsta var att sÀtta den sÄ att man behövde minsta möjliga justering av bilden med vertical keystone eller vad det hette...

Postad 01 November 2004 - 20:08

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr det nu...ska den hÀnga sÄ att projektorn Àr pÄ exakt samma höjd som övre kanten pÄ duken för att slippa keystoneeffekter?

Är det nĂ„n som sett nĂ„n kalkylator eller tabell för dukstorlek/avstĂ„nd?
Jag har projens lins 530 cm frÄn duken, och frÄgan Àr om LG:n fixar att zooma in pÄ en 240 centimeters duk...?

Postad 01 November 2004 - 21:28

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Det finns lite info hÀr: http://www.hcinema.d...-RD-JT92-de.pdf

Jag har lite svÄrt att tyda detta, men det Àr kanske för att jag rökt för mycket crack! :D

Postad 01 November 2004 - 21:58

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1267 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det nu...ska den hÀnga sÄ att projektorn Àr pÄ exakt samma höjd som övre kanten pÄ duken för att slippa keystoneeffekter?

Är det nĂ„n som sett nĂ„n kalkylator eller tabell för dukstorlek/avstĂ„nd?
Jag har projens lins 530 cm frÄn duken, och frÄgan Àr om LG:n fixar att zooma in pÄ en 240 centimeters duk...?

Om jag ska försöka tyda faktabladet med mina i det nÀrmaste obefintligatyska sprÄk kunskaper sÄ tror jag att ett avstÄnd pÄ 5.3meter ger ca 120'' stor bild!!!
3meter bred? :D

Postad 01 November 2004 - 22:02

Horrabin
  • Horrabin
  • LĂ€rjunge

• 402 inlĂ€gg
  • 0
KarlXII: Om jag tolkar siffrorna i dokumentet som KavajTorsten lÀnkar till sÄ innebÀr en 240cm bred duk ungefÀr 108" diagonalt vilket i sin tur ger en dukhöjd pÄ 135cm och om man tittar pÄ en 110" duk som jÀmförelse sÄ kan projektorn vara 483cm frÄn duken som lÀngst och 403cm som minst. Det verkar som att med ditt avstÄnd pÄ 530cm frÄn duken sÄ mÄste duken vara ungefÀr 140", ca 310cm bred. Du fÄr med andra ord nog planera om hur du ska sÀtta upp duken och/eller projektorn.

Edit: ippo har sÀkert rÀknat mer rÀtt Àn mig, men slutsatsen stÄr kvar, att det blir en duk pÄ runt 300cm bred som behövs för det avstÄnd du har i dagslÀget.

Redigerat av Horrabin, 01 November 2004 - 22:03.

Postad 01 November 2004 - 23:06

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlĂ€gg
  • 0
Crap. Jag tror ni har rÀtt....
TyvÀrr kan jag inte Àndra pÄ varken projens eller dukens placering.
Letade lite i gamla trÄdar och hittade en lathund postad av NiToNi hÀr.
Enligt den ska jag behöva en duk pÄ 267 cm bredd.

Toshiba MT200 klarar att zooma ner till en 240 cm duk. Kanske blir att kika pÄ en sÄn lite nÀrmare....eller skaffa större duk. Iofs sÄ tror jag inte att upplösningen hÄller till en duk av det formatet - men man sitter ju Ä andra sidan en bra bit ifrÄn.

Suck...

Postad 02 November 2004 - 17:57

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0
Hej !

Jag ville bara meddela att jag gjort slag i saken och lagt in en bestÀllning pÄ LG RD-JT92 pÄ CinemaConcept ;). Det var denna projektor som rekommenderades i valet mellan den och Toshiba MT-200 (som ocksÄ var kalasfin). Detta Àr min första projektor, sÄ jag Àr "helgrön"...men hoppas ÀndÄ kunna fÄ till bra bild <_<.

Till projektorn sÄ bestÀlldes en Draper-duk pÄ 234 cm, som nog ligger lite i överkant storleksmÀssigt dÄ tittavstÄndet Àr pÄ runt 4 meter. Om det skulle krisa sÄ kan jag dock öka tittavstÄndet med ytterligare en meter...men dÄ blir det lite mer stök och bök (ommöblering).

Hur som helst sÄ ser jag fram emot projektor och duk med glÀdje, och hoppas att bli mer Àn nöjd.

mvh Mats N

Postad 02 November 2004 - 18:16

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlĂ€gg
  • 0

Hej !

Jag ville bara meddela att jag gjort slag i saken och lagt in en bestÀllning pÄ LG RD-JT92 pÄ CinemaConcept . Det var denna projektor som rekommenderades i valet mellan den och Toshiba MT-200 (som ocksÄ var kalasfin). Detta Àr min första projektor, sÄ jag Àr "helgrön"...men hoppas ÀndÄ kunna fÄ till bra bild .

Till projektorn sÄ bestÀlldes en Draper-duk pÄ 234 cm, som nog ligger lite i överkant storleksmÀssigt dÄ tittavstÄndet Àr pÄ runt 4 meter. Om det skulle krisa sÄ kan jag dock öka tittavstÄndet med ytterligare en meter...men dÄ blir det lite mer stök och bök (ommöblering).

Hur som helst sÄ ser jag fram emot projektor och duk med glÀdje, och hoppas att bli mer Àn nöjd.

mvh Mats N

Hoppas du blir nöjd med projektorn, iallafall JAG ser fram emot en recension, jag vÀljer just nu mellan denna, infocus 4805 eller Benq 7800. Har de den pÄ lager eller Àr det vÀntetid pÄ den?

Postad 02 November 2004 - 19:40

ted1001
  • ted1001
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Har man sett en Infocus 4805 eller liknande DLP och kÀnner sig bekvÀm med regnbÄgarna sÄ Àr det vÀl inte sÄ mycket mer Àn att slÄ till pÄ en LG. Men idag jÀmförde jag en 4805:a med en Pana 700. Och skillnaden Àr inte sÄ stor att det motiverar regnbÄgarna (som jag tycker Àr riktigt irriterande).

Det blir Pana 700 för mig. Kommer inte att vÀnta pÄ mer rapporter om LG:n.

Postad 02 November 2004 - 19:43

Farzan
  • Farzan
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Hör av dig (snabbt) med dina (och dina vÀnners) upplevelser angÄende ljud, bild, regnbÄgar mm nÀr du kommit igÄng med filmvisningen.

Vi som inte har möjlighet att se eller testa den Àr tyvÀrr helt utelÀmnade till andras upplevelser sÄ dÀrför vore det intressant att bl a fÄ höra om hur vanligt det Àr att nÄn kÀnner av eventuella regnbÄgar. Personligen har jag inga som helst problem, men dÄ frugan Àr kÀnslig (kÀnner tydligt av Infocus 4805) sÄ blir man ju osÀker. Dessutom sÄ skulle jag vilja veta hur tyst den upplevs och om den dÄ verkligen Àr i samma klass som Z2:an.......

Postad 02 November 2004 - 19:54

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • ForumrĂ€v

• 846 inlĂ€gg
  • 0
Manor: NÀr fÄr du den???

Postad 02 November 2004 - 22:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

Hej !

PreliminÀrt sÄ kommer projektorn i slutet av veckan. Det lÄter nÀstan för bra för att vara sant...hoppas hoppas hoppas ;).

Recension kommer sÄ fort jag fÄtt hem den och lyckats fÄ igÄng den. Jag har sjÀlv bara tittat totalt 10 minuter pÄ en DLP-projektor, men upplevde inte nÄgra "regnbÄgar". Frun och barnen har inte fÄtt tittat alls...skulle det vara nÄgot problem sÄ fÄr jag vÀl titta sjÀlv...mohahahahaha ;).

Jag upplevde bilden pÄ LG:n som betydligt bÀttre Àn Pannan 700:a...och Àven bÀttre Àn Infocus 4805:an pÄ mÀssan. Jag var helt sÀker pÄ att det var Z3:an som demonstrerades dÄ LG:n och Z3:an delade duk. Döm om min förvÄning nÀr jag förstod att det var LG:n som spöade alla de andra projjarna...inkl. Z3:an som t.o.m kostar en 5000-6000:- ytterligare <_<.

Jag har som sagt aldrig Àgt en projektor förr, och heller inte tittat pÄ nÄgot annat Àn dator-projektorer...sÄ jag kommer nog bli mer Àn nöjd med bilden.

mvh Mats N

Redigerat av Manor, 03 November 2004 - 06:23.

Postad 02 November 2004 - 22:19

Farzan
  • Farzan
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Ljudet dÄ???
Lika tyst som Z3:an Àr vÀl att hoppas pÄ för mycket. men hur uppfattade du ljudet??

Postad 03 November 2004 - 03:35

ikeaboy
  • ikeaboy
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Även jag gjorde slag i saken idag och bestĂ€llde min första projektor - en JT92. BĂ„de den och 4805 tyckte jag sĂ„g mycket bra ut pĂ„ mĂ€ssan sĂ„ det var lite hugget som stucket mellan dom tvĂ„. Som projektorerna var konfigurerade pĂ„ mĂ€ssan sĂ„g jag ingen anledning att slĂ€nga upp ett antal tusen till för en ae700 eller z3 som gav sĂ€mre fĂ€rger i mitt tycke. Nu gĂ„r man i vĂ€ntans tider...

Postad 03 November 2004 - 06:22

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

Ljudet dÄ???
Lika tyst som Z3:an Àr vÀl att hoppas pÄ för mycket. men hur uppfattade du ljudet??

Hej !

Det var helt omöjligt att uppfatta hur mycket projektorerna lÀt pÄ mÀssan. Det var ju fler Àn en projektor per rum och mycket folk. Den spontana kommentaren som jag har lÀst Àr att den ska vara tyst.

mv Mats N

Postad 03 November 2004 - 06:32

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

Även jag gjorde slag i saken idag och bestĂ€llde min första projektor - en JT92. BĂ„de den och 4805 tyckte jag sĂ„g mycket bra ut pĂ„ mĂ€ssan sĂ„ det var lite hugget som stucket mellan dom tvĂ„. Som projektorerna var konfigurerade pĂ„ mĂ€ssan sĂ„g jag ingen anledning att slĂ€nga upp ett antal tusen till för en ae700 eller z3 som gav sĂ€mre fĂ€rger i mitt tycke. Nu gĂ„r man i vĂ€ntans tider...

Grattis till dig ocksÄ ikeaboy <_<.

PÄ mÀssan uppfattade jag att LG:n hade en nÄgot bÀttre bild Àn 4805:an. De som kan det hÀr med projektorer och bild sa att bilden gick lite Ät det blÄa hÄllet, och att detta kan uppfattas som en klarare och "bÀttre" bild. Det verkar i sÄ fall vara ett listigt drag av den person som justerade in LG:n för innan jag kom till mÀssan sÄ var 4805:an min hetaste kandidat. SÀmst bild hade dock Panasonic 700 som hade överdrivet mycket rött i bilden (jag var pÄ mÀssan pÄ fredagen). Allra bÀst bild (av projektorerna i min prisklass) hade nog ÀndÄ Toshiba MT-200 som var injusterad av Perra1. Nu hade den dock fördelen att hÄlla till i ett eget mörkare rum...men ÀndÄ. I valet mellan Toshiba och LG sÄ gick jag nu pÄ det tips som Jimmy pÄ CC gav. Att lampan till LG:n endast kommer att kosta 2.000:- (vet inte om det stÀmmer) gör ju inte heller nÄgot ;).

mvh Mats N

Postad 03 November 2004 - 11:57

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • ForumrĂ€v

• 506 inlĂ€gg
  • 0
SÄ mÄnga poster som det Àr hÀr nu sÄ borde vÀl detta bli en officiell trÄd?

Postad 03 November 2004 - 12:23

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • ForumrĂ€v

• 846 inlĂ€gg
  • 0

SÄ mÄnga poster som det Àr hÀr nu sÄ borde vÀl detta bli en officiell trÄd?

HÄller med.

Ska ringa Jimmy i eftermiddag, fÄr dom in LGn till helgen köper jag direkt. KÀnns lite osÀkert i och med att man Àr nybörjare och inga tester finns Ànnu, men man fÄr vÀl lita pÄ sina egna ögon.

Postad 03 November 2004 - 12:30

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med Antwar,

Det finns ju inte ett skit skrivet om denna projektor, men seeing is beliving och jag bokade en jt92:a förra veckan hos CC. De skulle komma in om 2 veckor sa han dÄ, sÄ det borde ju stÀmma med dom uppgifter Manor ocksÄ fick....vi fÄr se...

Jag Àr lite orolig för den dÄliga zoomen pÄ LG'n bara. Man fÄr verkligen se till att köpa rÀtt duk för annars kommer det inte gÄ att passa in bilden pÄ duken. :)

Postad 03 November 2004 - 14:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

Jag Ă€r lite orolig för den dĂ„liga zoomen pĂ„ LG'n bara. Man fĂ„r verkligen se till att köpa rĂ€tt duk för annars kommer det inte gĂ„ att passa in bilden pĂ„ duken.  :)

Hej !

Vad menade du med den dÄliga zoom:en? Detta har jag i sÄ fall missat helt :).

Jag har bestÀllt en 234cm Draperduk och kommer att placera projektorn cirka 4 meter ifrÄn den. Ska det vara nÄgot problem? Om JA, ska man gÄ pÄ den mindre duken dÄ...eller placera projektorn nÀrmare duken...eller vad Àr problemet?

mvh Mats N

Postad 03 November 2004 - 15:01

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Ja exakt....det Àr ju bara 1,20:1 i zoom eller nÄt sÄdant. SÄ det blir lite inflexibelt.

Jag har ungefÀr 4,30m fram till vÀggen och om man kollar pÄ den tabellen som jag lÀnkade till tidigare i den hÀr trÄden sÄ kan man se att det kan vara grÀnsfall för mig om jag skall kunna zooma ner sÄ att jag kan köra pÄ 92"-duken(CC's 203cm's duk). Jag tror det blir grÀnsfall men att det skall gÄ. Projjen och duken bygger lite och jag tror att jag skall ha 4m eller nÄt enl. tabell.

Du skall ju köra pÄ den större duken sÄ det kanske gÄr för dig. Kolla pÄ lÀnken...finns en tabell dÀr ju.

Postad 03 November 2004 - 17:16

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlĂ€gg
  • 0

Hej !

Jag fick nyss information frÄn CC att den tidigast kan levereras i nÀsta vecka. Ja, ja den som vÀntar pÄ nÄgot gott...vÀntar aldrig för lÀnge :).

mvh Mats N

Postad 03 November 2004 - 18:34

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Mailade Joakim Örnstig pĂ„ LG sverige och frĂ„gade om den "nya" JT-94:an. Hans svar var :

"Det stÀmmer att det finns planer pÄ en 576p version men ingenting beslutat Ànnu. Mycket hÀnger pÄ hur 92 an mottas av marknaden ,Troligt Àr att det dröjer till efter Ärsskiftet med en 576p"

Postad 03 November 2004 - 18:43

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Jag funderar pÄ att vÀnta 10Är till innan jag skaffar projektor..... Dom Àr sÀkert skit bra dÄ ju! :)

Postad 03 November 2004 - 19:34

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Om jag bestÀller den stora duken frÄn CC vad blir ideal avstÄndet för projen dÄ. Jag fattar nada an pdf:en (samma frÄga med lilla duken)

edit: Nu har jag slÀngt in en bestÀllning frÄn CC. Jag orkar inte vÀnt lÀngre nu. :) :) ;)

Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 03 November 2004 - 20:42.

Postad 03 November 2004 - 21:33

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Ha Ha - helt rÀtt! :)

Jag skiter i vad jag fÄr tag i för projektor nu! Jag orkar inte fundera mer....det Àr ju sÄ jÀkla mycket man skall tÀnka pÄ.... inget test eller nÄnting, men LG'n sÄg fin ut. Jag har lÀst mycket bra och fina specar pÄ ae700:an, men nÀr man jÀmförde den med LG'n sÄ sÄg den bara ut som skit ju....

Det blir den.

Jag skall bli med projektor - hi hi!

Postad 03 November 2004 - 23:43

ikeaboy
  • ikeaboy
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Funderar pĂ„ att lĂ€gga den uppochner pĂ„ en hylla. VĂ€grar montera en stor ful metallarm i mitt tak. Är det en dĂ„lig idĂ©?

Leverans pÄ fredag enligt butiken, synd att jag varken har signalkÀlla eller nÄgon ledig vÀgg att projicera pÄ just nu :)

Postad 04 November 2004 - 06:06

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • LĂ€rjunge

• 467 inlĂ€gg
  • 0
Dax för att bli officiell, kanske??

Postad 04 November 2004 - 07:56

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
[QUOTE]

Jag funderar pÄ att göra en ledad hylla av trÀ att sÀtta pÄ vÀggen. DÄ kan jag skruva fast projektorn genom trÀskivan och justera vinkeln. DÄ slipper jag ju ha projektorn att hasa runt pÄ nÄgra möbeltassar "pÄ rygg"

HÄller pÄ och funderar pÄ hur jag skall kunna stÀlla vinkeln. Kanske med en kedja och nÄn krok eller nÄt.....kanske kommer att se för jÀvligt ut?! Jag fÄr hitta pÄ nÄt bra sÀtt. Clas Ohlson Àr ju alltid att rÀkna med.... :)

Postad 04 November 2004 - 08:13

KavajTorsten
  • KavajTorsten
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Tjenare...Nu finns projektorn pÄ www.technistore.se

LG RD-JT92

DLP-projektor

Hemmabio-projektor med Àkta 16:9 panel och VGA-
upplösning (854x480), 1100 ANSIlumen och 2000:1
i kontrast, lÄgt flÀktljud (24db), Komponent, komposit
(RCA), S-video och data (D-sub15, Dvi) anslutningar.

12990 :-

Det stÄr att den skall finnas pÄ lager ocksÄ!

"Edit" 2500:1 Àr det ju i kontrast pÄ JT92:an! Jag har sett detta pÄ nÄt mer stÀlle ocksÄ. Jag fattar inte var dom fÄr detta ifrÄn." :)

Postad 04 November 2004 - 09:28

ikeaboy
  • ikeaboy
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde min RD-JT92 i tisdags och idag Àr den alltsÄ tusen kronor billigare. Ska försöka att inte tÀnka pÄ det nÀr jag drar igÄng den :)

Postad 04 November 2004 - 09:34

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • ForumrĂ€v

• 846 inlĂ€gg
  • 0

BestĂ€llde min RD-JT92 i tisdags och idag Ă€r den alltsĂ„ tusen kronor billigare. Ska försöka att inte tĂ€nka pĂ„ det nĂ€r jag drar igĂ„ng den  :)

Vart bestÀllde du den ifrÄn?

Postad 04 November 2004 - 09:42

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • ForumrĂ€v

• 690 inlĂ€gg
  • 0
Kolla in www.technistore.se, logga in....anvÀndarnamn: prisjakt lösenord: medlem

Priset för LG;n dÄ Àr just nu, 041104, 12790:-

:) :)

Tack prisjakt!!!

Redigerat av Unregistered569494e8, 04 November 2004 - 09:44.

Postad 04 November 2004 - 09:44

ikeaboy
  • ikeaboy
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
www.hembioconsult.com

HÄller dom sin leverans till helgen sÄ kan jag leva med det annars kommer jag nog att vara lite grinig...

Postad 04 November 2004 - 09:45

ikeaboy
  • ikeaboy
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Kolla in www.technistore.se, logga in....anvĂ€ndarnamn: prisjakt    lösenord: medlem

Priset för LG;n dÄ Àr just nu, 041104, 12790:-

;)  ;)

Tack prisjakt!!!

sluta nu! :) snÀlla? :)

Postad 04 November 2004 - 09:46

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • ForumrĂ€v

• 690 inlĂ€gg
  • 0
oki, sorry :)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.