Så hette stället visst, visste inte att det fanns en i kållared också. Är affären större än den på backaplan?Backaplan."Var i GBG idag bor i borås annars och hittade en affär som heter Ljud & Bild som ligger nåntanns i GBG det finns typ tusentals affärer runtomkring där. den närmaste var siba. så om du vill kolla på plasmorna åk dit om du har chansen..."
Finns även en Ljud & Bild i Kållered men där har dom inte fått in samsungen än, skulle komma nästa vecka då dom även skulle få 37"aren som har en upplösning på 1024*1024
Samsung PS42S4S
(TV)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung PS42D4
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser |
Strålning från plasma stör fjärrkontroll (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Graderingar (17 inlägg)
|
20 år sedan |
Ny Samsung på G? (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Scart/komponent mellan hemma-bio o TV (1 inlägg)
|
21 år sedan |
Lipsync (2 inlägg)
|
21 år sedan |
42PA30 vs Samsung 42S4 (5 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 21 November 2004 - 10:14
Postad 22 November 2004 - 07:24
Likvärdig, fast dom har inte så mycke plasmor. Dom hade ett gäng bakprojjar som stod och tig massa plats och dom var tvungna att göra sig av med dom innan dom kan montera fler demo plasmor.Så hette stället visst, visste inte att det fanns en i kållared också. Är affären större än den på backaplan?
Backaplan."Var i GBG idag bor i borås annars och hittade en affär som heter Ljud & Bild som ligger nåntanns i GBG det finns typ tusentals affärer runtomkring där. den närmaste var siba. så om du vill kolla på plasmorna åk dit om du har chansen..."
Finns även en Ljud & Bild i Kållered men där har dom inte fått in samsungen än, skulle komma nästa vecka då dom även skulle få 37"aren som har en upplösning på 1024*1024
Postad 25 November 2004 - 08:22
Postad 25 November 2004 - 11:55
Har också beställt en S4S.NU är det avgjort sen ett tag... Pannaköpet hävt och en S4S beställd, kommer snart
Postad 25 November 2004 - 16:51
samsungen men det blev en S4S tillslut.
det verkar ju inte som det går att få tag på panasonicen dessutom så har ju denna lite bättre betyg i testet i hemmabio.
Postad 25 November 2004 - 18:27
denna tråd och ta upp jakten på Panans.
//Anders
Postad 25 November 2004 - 20:24
Jag gick förbi EXPERT och där inne så jag S4:an. Äntligen tänkte jag, som inte hade sett den live förrut. Inga kunder i butiken, BRA! Nu kan jag riktigt pumpa säljaren på info, tänkte jag!
Jag: Hej, vet du vad det är för skillnad på S4:an och V4:an?
Säljaren: Öhhh...Det är bättre bild på den där svarta.... (S4:an, alltså)
Jag: Har du någon bra TV-signal in här så man kan kolla in bildkvalité på TV-sändning (Det var Spiderman 2 på DVD som gick på skärmen).
Säljaren: ÖÖÖÖhhh...Nej det har jag inte men det blir mycket bättre bild med DVD!
Jag: Jo...det förstår jag men det vore kul att se vad TV:n går för vid vanlig TV-sändning, digital och analog.
Säljaren: Öhhh...Jaha....Öhhh
Jag: Vad tyckerdu om S4:an jämfört med Panasonics PA30?
Säljaren: Öööhhh...Öhh den känner jag inte till, den har vi inte..
Jag gav upp och bestämde mig för att kolla lite annat i butiken och vad hänger längre in på väggen om inte....just det: En PA30.
Man undrar ju lite om de vill sälja grejerna i butiken. S4:an var kopplad med en TUNN S-video-kabel mellan DVD:n och Plasman. Inget mer. Bilden på DVD-filmen var rent ut sagt usel. Varför kopplar man inte upp mot en DVD med DVI för att maxa bilden. Då skulle man nog sälja lite mer.
Åter till ämnet. Är det någon som vet mer om det är någon bildmässig skillnad på S4, V4 och D4? Det verkar ju råda delade meningar om det. Jag har mailat till Samsung men inte fått något svar ännu.
Vad har ni för koppling mellan DVD o plasma? Har någon DVI och kan berätta lite om bildmässig skillnad mot RGB-scart etc. Jag skulle bli evigt tacksam för lite svar.
Var har ni beställt era S4:or och vad har ni blivit lovade för leveranstider?
Postad 25 November 2004 - 21:11
hoppas den kommer imorgon.
Postad 25 November 2004 - 22:08
Ser fram emot att få den nästa vecka efter 8 veckors väntan....
Postad 25 November 2004 - 23:50
Måste säga att jag kikat på pannan i onoff och måste säga att bilden e otroligt mörk på den om man jämför med andra. Har kollat på samsungen varje dag för vi har en sån upphängd i gymnasiet så jag går förbi den varje dag och måste säga att den e grymmt bra.
Postad 26 November 2004 - 16:28
Hur som så får jag min Samsung på måndag och jag är övertygad om att den är det bättre valet i längden, med DVI mm. beställde från fyndbörsen.
Postad 26 November 2004 - 17:02
ska gå och köpa mig en Samsung PS42S4S på måndag... (Tror jag)
nu undrar jag bara om det är den plasma man ska ha ??
är ni nöjda med samsungen??
Postad 26 November 2004 - 18:27
Köp den! Jag tror inte du blir besviken.
De som klagar har bara sett den i butik. Har någon
S4S-ägare blivit besviken?
//Anders
Postad 26 November 2004 - 18:50
japp ska köpa på fyndbörsen på måndag.. ringde i dag o kollade dom var slut men dom skulle få in på måndag så det är bara att sitta och vänta..det blir en Samsung
PS42S4S...
någon som vet om fyndbörsen är bra ..kanske någon som har köpt sin plasma där??
Postad 26 November 2004 - 18:59
Jag köpte min på Fyndbörsen för ca 2 månader sedan.
Allt fungerade mycket bra, t o m leveransen.
Man fick alltid snabba svar.
//Anders
Postad 26 November 2004 - 19:04
Ett tips för den som vill ha möjlighet att köra helt digitalt över DVI till en billig peng - maskinen är snart ett år gammal, EISA award vinnare 2003/2004, och finns nu på Expert för 1995:- !
Kör själv Samsung PS-42P3S, har lagt några bilder i galleriet där jag försökt fånga upplevelsen med att köra över DVI'n.
G
Postad 26 November 2004 - 19:24
Postad 27 November 2004 - 14:16
Det är problem med lipsync det blir bättre men inte bra när man stänger av det interna ljudet. Bra bild och grymmt snygg tv
Postad 28 November 2004 - 19:14
Det är problem med lipsync det blir bättre men inte bra när man stänger av det interna ljudet.
Uppstår det bara när du kör tvsändning via reciver... och inte när du kör dvd? *hoppas jag*
Postad 28 November 2004 - 23:16
DVD kör jag med vanlig coaxial, det konstiga tycker jag är att jag skickar bilden med Scart RGB både på Boxer och DVD men det är ju bara på boxen det blir skit med lipsync????????????????
Postad 30 November 2004 - 19:28
Jag stängde av den interna förstärkaren och sen tog jag ljudet från monitor utgången på tv:n till recivern, det jag tappar är DD men jag tror att PL2 räcker.
Postad 01 December 2004 - 11:04
Postad 01 December 2004 - 12:18
Höjden på kartongen är 90 cm.
2½ timme för att få upp den på väggen...men nu sitter den där..
/Stefan
Postad 01 December 2004 - 12:33
Får min digitalbox vilken dag som helst, och tänkte göra mer seriösa inställningar då.
Äntligen stor bild... efter sex veckor med lånad minitv
Postad 03 December 2004 - 02:38
läste jag om den dåliga ljudsynkningen och tappa lusten med en gång.
Är det verkligen så illa? Jag har ingen Yamaha med möjlighet till ljudsynk
ej heller DVD med progg scan. Är den ett hopplöst köp då?
Postad 04 December 2004 - 14:52
Min farsa har köpt en samsung 42V4S och en mediabox som han vill koppla till plasman via DVI utgången fast vi har inte fått det att funka. Vi vill kunna använda mediaboxen till att surfa på internet på plasmen bl.a. Plasman och mediaboxen känner inte av varandra och vi har testat med några stycken olika DVI-kablar (Single och Dual). Så om någon vet hur vi ska gå tillväga snälla hjälp oss.
Postad 04 December 2004 - 14:57
Postad 05 December 2004 - 19:42
Postad 05 December 2004 - 22:13
Tror att det kan vara skitkul faktiskt!! Det kostar att ligga på topp coh är man nöjd med sin S4S så tror jag inte man kommer att ångra sig nämnvärt! Tekniken utveckals hela tiden så den går inte att vänta ut skulle jag tro! Köper man då en 435FDE för 25k i vår så kostar den kanske endast 15k i höst?! Så hur man än gör så blir man "lurad", men så länge man är nöjd och har råd att betala priset så är det ju lugnt! Det är dyrt att vara prylgalen!Jag tror att framåt vårkanten är Pioneer 435FDE nere på 25000. Hur kul är det då att ha köpt en S4S ett halvår tidigare för samma pengar?
Postad 06 December 2004 - 16:11
Om jag är ja!!!Köpsugen, märker jag!
Postad 06 December 2004 - 17:40
Jag har ett problem. Vågar man beställa från technikdirekt.de eller köpa den här?
Det enda som oroar mig är just med garantin och beställningen. Det rör sig ju om en hel del summa pengar. Men å andra sidan så sparar man 6000 på det!
Någon som har beställt en plasma på technikdirekt.de föresten?
Postad 06 December 2004 - 18:11
Jo...Någon som har beställt en plasma på technikdirekt.de föresten?
Har beställt en PA30, men sitter som så många andra och väntar på leverans.
Det andra jag beställde samtidigt har dock kommit, snabbt gick det och ingen fara med något. Väl paketerat, och fram till dörren på 5 dgr.
Har pratat med Jochen Steiper på TD. Han kan engelska och är mycket saklig i sina svar. Lovar aldrig för mycket, men håller vad han lovar.
MVH
Stefan
Postad 06 December 2004 - 18:15
hur gick det med leveransen hem till dörren. ringde de innan och kollade om du var hemma? Jag jobbar skift, så de vore osis om man inte är hemma å de står å knackar på dörren i onödan.Jo...Någon som har beställt en plasma på technikdirekt.de föresten?
Har beställt en PA30, men sitter som så många andra och väntar på leverans.
Det andra jag beställde samtidigt har dock kommit, snabbt gick det och ingen fara med något. Väl paketerat, och fram till dörren på 5 dgr.
Har pratat med Jochen Steiper på TD. Han kan engelska och är mycket saklig i sina svar. Lovar aldrig för mycket, men håller vad han lovar.
MVH
Stefan
Men drar de pengar från kontot även om du inte har fått plasman?
Postad 07 December 2004 - 22:03
Har nämligen bara 2,5 m till tv om jag ska skaffa mig en sådan.
Tacksam för ett svar.
Postad 08 December 2004 - 14:15
De filmer jag tänker ta med mig för att testa med är:
Gladiator, Reg 1 (för de mörka scenerna)
The 5:th Element Reg, 1 Superbit (färglad)
Monsters Inc, Reg 2 (se hur det blir med dataanimerat)
Star Wars Episode 1, Reg 1 (för podracet!)
The Replacements, Reg 2 (lite amerikansk fotboll)
Så dessa kommer bli en grund på vad jag kommer ta med mig hem för plasma idag!
Postad 08 December 2004 - 15:50
Kan inte ni som har S4S hemma lägga in lite mer bilder och ännu mer åsikter för att locka över mig till er sida!?
Funderingarna går nu mellan att köpa denna eller vänta ett tag tills LG px12 har gått ner till liknande pris, vilket kanske kan dröja!?
Ooooohhh vad svårt det ska vara att bestämma sig vad man ska göra! Det handlar ju om en del pengar så man måste ju bli nöjd med köpet!
Postad 08 December 2004 - 19:04
Som sagt, testade S4S med en rad olika filmer. Alla visade bra bild, mer än förväntat!
Men, när vi testade med V4S (med samma koppling) så blev det som natt och dag.
Allt såg grötigt ut.
Så V4S hamnar inte på min lista över tänkbara plasmor.
Testade lite på en Hitachi 42PD4200.
Där blev skillnaden knappt märkbar mot S4S.
Så jag ska söka lite mer info om Hitachin istället. För den bli mer prisvärd.
S4S kostar där 27000 plus 1500 för bordstativet. Hitachin får jag för 24000 inklusive bordsstativ. Så det lutar mer åt Hitachin.
Postad 08 December 2004 - 19:06
Hej alla S4-ägare. Vilken är lagom höjd att sätta plasman på, samt avstånd till skärmen. Kommer att sätta upp den med ett original väggfäste. Har ni tiltat skärmen och i så fall hur mkt.
Vill ogärna göra ett antal hål på olika höjd för att hitta rätt höjd
/Dr DOS
Postad 08 December 2004 - 20:49
Med att du tyckte att det var knapp märkbar skillnad, tyckte du att Samsungen var något lite bättre eller lite sämre? Verkar vara ett bra pris för hitachin också!Testade lite på en Hitachi 42PD4200.
Där blev skillnaden knappt märkbar mot S4S.
Hur tror ni priset på en sådan här "billig" plasma kommer att hålla sig den närmsta tiden?? Kommer det att sjunka ner till 10-15000 för dessa "billiga" modeller eller kommer de att hålla sitt pris hyfsat det närmsta halvåret eller så?? Vill ju inte beställa en nu och se den sen på mellandagsrean för 14995 eller nåt sånt, så vad tror ni?
Postad 08 December 2004 - 21:00
Med att du tyckte att det var knapp märkbar skillnad, tyckte du att Samsungen var något lite bättre eller lite sämre?[/QUOTE]
Hitachin var ju inte sämre, men det är nog mer en smaksak isf.
Om du vill veta så har de inga S4S på lager på tecnikdirekt.de. mejlade dem i veckan om det.
Postad 09 December 2004 - 06:53
Köp 37:an istället isåfall. Lite dyrare men med bättre upplösning.Hur långt sitter ni för den perfekta bilden med Sammyn?
Har nämligen bara 2,5 m till tv om jag ska skaffa mig en sådan.
Tacksam för ett svar.
Postad 10 December 2004 - 15:31
Ett par funderingar?
Polarn har en PS42D4S nu undrar jag om bildkvalitén på den är lika bra som alla verkar tycka att S4S har?
en undring till om lipsync, alla verkar ju kunna stänga av nån intern förstärkare, finns det en sån på D4S också även fast den inte har några högtalare?
Han har ett fruktansvärt irriterande bild/ljud förhållande. Ser dubbat ut liksom.
//lux
Postad 14 December 2004 - 01:38
När jag kollar testbilden på svt 16:9 så ser jag att den är lite förskjuten i sidled och höjdled finns det något sätt att justera bildens placering?
Postad 14 December 2004 - 20:16
Väldigt intresserad av denna Samsung tv'n.
För mig är det viktigt att det fungerar bra med tv signaler, framförallt eftersom
jag tittar en hel del på fotboll.
Ni som äger denna apparat och är sportintresserade fungerar det bra för er ??
Tack på förhand.
Postad 14 December 2004 - 20:47
Uppfattar ni det som lite brusigt och dimmigt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Strålning från plasma stör fjärrkontroll
2 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?