Edit: Hur fungerar det om man även köper slutsteg?? Kanske fel forum men, hur kopplar man allt då´?? Onödigt då man redan har reciever...
Redigerat av Unregistered44e46df5, 12 October 2004 - 11:53.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 October 2004 - 11:52
Frågar ändå här eftersom vi beställer från Coem så borde strömkontakterna vara bytta till svenska....Väntar även på prislistan så man kan bestämma sig.. En fråga bara i prislistan står det bättre specar på allt elelr hur skall man fatta det då det framförallt gäller slutsteg och cd/dvd spelare.....Det viktigaste är designen då det ändå är så billigt...
Edit: Hur fungerar det om man även köper slutsteg?? Kanske fel forum men, hur kopplar man allt då´?? Onödigt då man redan har reciever... Redigerat av Unregistered44e46df5, 12 October 2004 - 11:53. Postad 12 October 2004 - 11:54
Jag har varit i kontakt med honom dom senaste nätterna och fick svar senast i morse.
Han har tydligen varit bortrest tidigare, så om det var ett tag sedan du skickade mail till honom så kanske det har försvunnit i mängden. Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 12 October 2004 - 12:17. Postad 12 October 2004 - 12:21 Använd prisjakts sökfunktion, Kinaimporterad HIFI - Länkar!-tråden samt Google.com. På så sätt kan du hitta info och bilder på de prylar du är intresserad av. När det gäller att veta vad som är vad i prislistan, det står längst till höger vad för slags produkt det är. Postad 12 October 2004 - 12:52
Ett tips kanske skulle vara att ni slänger ihop er beställningslista, sen skickar ni ut den till olika företag (jocke har sammanställt en tråd med en hel del företag). Kanske blir det bästa sättet att pressa priserna :]
Har för övrigt kollat lite på timaudio som ser väldigt intressanta ut :] Edit: Verkar som om de "vågar" sälja Shengya än Redigerat av n1o_0, 12 October 2004 - 12:54. Postad 12 October 2004 - 12:56
Tål att tänkas på, men Coem har ju fungerat bra och känns som ett ganska säkert kort. Ska höra av mig till Timaudio och se vad dom tycker
Edit: Läste lite i tråden om just Timaudio och priserna är ju högre än hos coem (grundpriserna iaf.) + att frakten nästan är dubbelt så hög, så jag har svårt att tro att dom kan pressa Coem, men jag har iaf. skickat ett mail till dom. Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 12 October 2004 - 13:27. Postad 12 October 2004 - 14:17
Jo, men jag fick för mig att man kunde pressa priserna rätt mkt hos timaudio
För övrigt är dom BRA mycket billigare än coem på vissa högtalare Postad 12 October 2004 - 14:39
Hur var det nu, var kommer detta gruppköp att skickas? alltså var i sverige kommer grejerna att landa? Kommer någon i vanlig ordning skicka ut över landet till dem som inte bor i närheten?
Kommer det som vanligt att bli fraktpriser runt 4$/kg? Har ni fått någon preliminär rabatt? Om inte, vilka rabatter har generellt varit i tidigare gruppköp någon som vet? Jag ska ev. köpa en förstärkare. Postad 12 October 2004 - 14:49
Skulle vara mkt bra om någon kunde ladda upp en prislista med lite info om hur själva beställningen skulle gå till
Postad 12 October 2004 - 15:22 Anledningen till att jag har tagit mig tid att via PM skicka prislistan till ca 500 personer (en siffra som ständigt ökar) är för att Norman inte vill att prislistan ska publiceras offentligt. Det vore givetvis väldigt smidigt att strunta i det och posta en direktlänk till prislistan här på forumet, men jag tycker att vi alla får respektera Normans önskning om att hålla den lite "hemlig". Eftersom att jag inte tycker att man ska behöva maila honom så fort man vill veta priset på någonting så frågade jag om jag kunde göra på det sätt jag gör nu, skicka prislistan via mail/PM till de som önskar få den, vilket gick bra för Norman. Hoppas alla respekterar.. Så, då var det sagt. Postad 12 October 2004 - 15:24
Här kommer mitt hundrade inlägg
Vi har sagt hittils att vi tar emot i Göteborg, men det kan ändras om jag får mer hjälp i någon annan stad. Örebro vore kanon t.ex. Ja, det är tänkt att jag, med hjälp, ska skicka vidare med bussgods, men självklart föredrar jag att så många som möjligt hämtar. Beställningen går till så att jag skickar den slutliga ordern till Norman på Coem, får svar därifrån, med rabatt och fraktpris (fraktpriset baseras på vikt och info om det finns i tråden). Därefter sitter jag och räknar en stund, för att senare skicka pm/mail eller ringa och berätta vad den beräknade summan blir för var och en. Därefter skickar ni pengar till mitt konto och jag överför alles till Norman. Tydligen kommer Norman vara bortrest 20-28e oktober, helst vill han ha beställning och betalning innan, men det tror jag inte att vi hinner med, därför blir beräknad betalningsdag den 27:e Mvh Henrik "hundra inlägg" Nilsson Edit: Rabatten är olika för olika märken, även det har jag skrivit lite om tidigare. Beräknad rabatt vid beställning av 10 st Classic 8.0 B är 12% Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 12 October 2004 - 15:27. Postad 12 October 2004 - 18:56
jag är på en beställning. vill ha en esound e5 export version och lite xindak kablar (2x interconnect xlr och 2x power cords). skall man skicka en utförlig beskrivning till dig joakim eller skall man vänta med exakta fakta? gick det bra för dig att skicka med bussgods? bor i karlstad.
Postad 12 October 2004 - 19:05
Ja, skicka en utförlig beställning till mig (Henrik)
Ja, det ska går bra med bussgods. Beställningen kan du ändra på ett tag till men jag vill gärna ha lite koll på hur många vi blir och hur mycket det kommer väga. Postad 12 October 2004 - 19:12
Jag skulle gärna vara med om dom har någon förstärkare som kan driva ett par CV CLSC-15", och helst kunna tygla dom helt, såsom en Korsun V8i
Postad 12 October 2004 - 19:18
Visst har dom det. V8an som du själv föreslog, annars har det pratats en del om andra maskiner här på forumet. Nu har jag inte så bra koll på dina högtalare, men är inte dom ganska lättdrivna? V6an kanske vore nått annars.
Titta runt lite på forumet, så hittar du nog något som passar. Coem har iaf. det mesta från Kina. Postad 12 October 2004 - 19:42
Om det är rör du inte vill ha, så finns ju 10.0 Vet dock ingenting om den...
Postad 12 October 2004 - 19:50
Hittade precis en bild på 10.0, men texten va på kinesiska så jag fattade inte mycket! har du nån aning om hur mycket man får ge för den?
Postad 12 October 2004 - 19:59
skickar ett pm...
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 12 October 2004 - 19:59. Postad 12 October 2004 - 19:59
opps, kanske skall vara mer försiktig.
Redigerat av boniac, 12 October 2004 - 19:59. Postad 13 October 2004 - 14:48
Är det någon som har koll på c:a hur mycket rabatt man får när man köper i grupp? Jag förstår att det beror på hur många som beställer, men hur har det varit i tidigare gruppköp?
Tänkte beställa ett spiderrack. Kanske en Original 2008 och lite kablar också. Postad 13 October 2004 - 15:38
Henrikn; Den medlemmen har för många meddelande i sin privata meddelande box och kan inte ta emot nya meddelanden.
Men du kan ju svara här om du vill, eller så skickar du PM, var i Göteborg är det du bor? Postad 13 October 2004 - 15:53
Okej, jag har knappat in www.coemaudio.com och bytt språk till engelska, men var klickar man för att komma till alla prylar som finns i deras prislista??
Upplys en okunnig! Postad 13 October 2004 - 15:59
Coem Audio's hemsida är riktigt kass, enligt mig. Det är bättre att surfa in på tillverkarens hemsida istället, de brukar vara bättre. För att hitta länkar till olika tillverkares hemsidor, klicka Här.
Redigerat av Joakim, 13 October 2004 - 16:01. Postad 13 October 2004 - 16:24
Nu har jag rensat lite i inboxen... Jag har bett om mer plats till den och får förhoppningsvis det inom dom närmsta dagarna.
Som jag sagt tidigare i tråden, så kan vi få upp till 30% rabatt på frakten och ca 10% på Classic om vi beställer ett visst antal. Det är ungefär så exakt som jag kan skriva innan jag vet hur mycket vi beställer. Postad 13 October 2004 - 17:37
Henrik!
Hej! / P_ Postad 13 October 2004 - 17:49
hm, tro om classic har ngn passande cdspelare då :]]
edit: woho
Redigerat av n1o_0, 13 October 2004 - 17:55. Postad 13 October 2004 - 17:59
Den va fin! Jättefin. Till och med...
Nu kanske detta är en svår fråga att svara på, men hur står sig denna mot exempelvis Orginal 2008 som e poppis...? Mkt snyggare tycker jag den var iaf. / P_ Postad 13 October 2004 - 18:20
Svårt att säga, antar att det inte är någon som lyssnat på den :[
Får ta och höra med norman :] Postad 13 October 2004 - 19:53
Ahhh vilken snygg CD-spelare
passa till min anläggning Postad 13 October 2004 - 22:49
Det jag funderar på att köpa är Jungson JA-3/JA-99B allternativt JUNGSON JA-99B bara då jag behöver ett slutsteg, Jungson JA-66A, Jungson Moon Harbour I DVDP. Vad kostar dessa varor ungefär med frakt tror ni, bor ju i Gbg så detta borde kunna lösas....Undrar som andra inte sett svar är det samma strömkontakter som i Sverige?? Går det att få JUNGSON JA-99B. Vad är en XLR kontakt?? Funderar även på Classic dvd spelare eller cd spelare samt Classic 8.0, dock inte hittat att Classic har dvd seplare. Men vad blir pris med Classic ac slutsteg samt dvd eller cd spelare gentemot dem olika Jungson alternativen och är det stor skillnad mellan dessa tillverkare?? Ingen vet vart man kan köpa E Sound eller vad dem kostar? Dem hade jag gärna haft med i ett gruppköp. Såå snygga var dem.. Om ngn har tips om detta PM:a gärna..
Redigerat av Unregistered44e46df5, 13 October 2004 - 23:01. Postad 14 October 2004 - 01:42
Jag undrar om det finns någon vänlig skäl som kan tipsa om några trevliga cd-spelare ?! finns det nåt bra för omkring 3000 kr ?
Har försökt å leta i alla dessa trådar som finns om import från Kina, men jag tycker allt är en enda röra, te x titta på bilder på ett ställe priser i diverse dokument som man måste pm, beställningar osv osv dom cd-spelare jag hittils sett och gillar är classic (som visas ovanför), jolida 100A .. men pris ? och nån som har lyssnat på dessa ? eller det kanske finns nåt annat märke som är att föredra ? Hoppas nån har haft nöjet att lyssna på dessa cd-spelare från Kina, och kan ge mig nåt svar, skulle bli väldigt glad Postad 14 October 2004 - 02:07
HenkA4T, Funkar den estetiska biten för dig så kör på Original 2008. Jag hade en sådan hemma och provspelade den i en stund. Ljudet var mycket trevligt och byggkvaliten på den var otroligt bra. Själv så kunde jag inte med den estetiska biten vilket ledde till en Original Da Vinci istället.
Dessa cd spelare ger en otroligt harmonisk ljudbild, avlappnad,detaljerad och neutrala. Mitt råd !! köp dig en av dessa två Postad 14 October 2004 - 02:21
Tackar för snabbt svar så här på natten
Enda kravet förutom att det inte får kosta hur mycket som helst är väll att den ska vara silver, aluminium färgad (helst matcha min yamaha 750, men det vore nog en dröm) !! Priser på dessa pärlor tills dom står hemma i hyllan ? Redigerat av Unregisteredb1800611, 14 October 2004 - 02:26. Postad 14 October 2004 - 10:35
Får nog lägga ner tankarna på cd/dvd spelare och får hoppas någon gör kinaköp i framtiden med beroende på pengar så skall satsa på ett bra slutsteg nu eller tycker ni det är värt köpa en bra reciever istället för min Marantz 6300?? Har ni tips på några bra slutsteg upp till 3-4000?? Skall vara snygga enligt min smak vilket är som korsun, Classic, stilrent gärna med dioder för olika fönster och funktioner..
Postad 14 October 2004 - 11:44
Hm.
Classics CD-spelare NO.01B och Orginal A8, är det samma maskin? På utsidan är de juh iaf minst sagt lika varandra, om man jämför bilden i tråden och dessa bilderna på A8an... Ngn som vet...? Jag erkänner att jag inte sökt efter dylik information. Det kanske varit uppe tidigare? Isf. Ursäkta. / P_ Postad 14 October 2004 - 11:53 Du har missat den här eller? Kinaimporterad HIFI - Länkar!, Bilder, återförsäljare, prislistor m.m Classic 8.0 låter som rätt grej för dig!!! Postad 14 October 2004 - 11:59
Blir nog en Original A6 cd spelare samt Classic 8.0 slusteg, eventuellt Jungson JA-66A som verkar vara billigare än Classic även om den är ltie snyggare, har ju lite dålig budget och vet ju ej vad det blir totallt...Undrar även sköter Henrik köpet eller Artsound?? Henrik har ju skrivit i annan tråd och undrat om Artsound fixar detta???
Postad 14 October 2004 - 12:02
Jag har gruppköpet från Coem och Artsound detta, från Jungson. Kanske lätt att blanda ihop eftersom jag är aktiv i den här tråden också, men det beror på att jag har en beställning från Jungson
Edit: la till åäö i inlägget Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 14 October 2004 - 12:06. Postad 14 October 2004 - 12:15
Oki tackar för förtydligandet
Postad 14 October 2004 - 12:21 De är väldigt lika både på utsidan och insidan. Läs mitt inlägg i den officiella kinatråden. Länk: Lika spelare. Läs också inlägget under mitt, där det påstås att Classic-spelaren ska vara bättre på flera sätt. Redigerat av Joakim, 14 October 2004 - 12:32. Postad 14 October 2004 - 12:33
Jag vill inte på något sätt tävla mot Artsound, men tycker heller inte att vi hamnar i samma kategori.
Vill man ha Jungsongrejjer så är Artsounds gruppköp klart billigare (därför jag beställt från honom) eftersom det är direkt från fabrik om jag har uppfattat det rätt. Jag/vi däremot beställer från Coem och har därmed fler märken att välja på, men Jungson är såklart dyrare... Gör som jag, beställ högtalare, cd, dvd och ev. kablar från Jungson-köpet och Classic 8.0 B och annat från "mitt" gruppköp Edit: och som jag tror att jag har skrivit till dig, DjKool, via PM, så bor jag inte i Gbg utan Trollhättan, men funderar på att ta emot varorna i Gbg el. Örebro beroende på vad som blir lättast. Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 14 October 2004 - 12:34. Postad 14 October 2004 - 12:34
Jag flyttade några inlägg från Jungson-tråden till denna, då de inläggen inte hade något att göra med Jungsonköpet. Försök posta i rätt tråd, och försök använda sökfunktionen innan ni postar, annars blir gruppköpstrådarna så grötiga.
Tack. Postad 14 October 2004 - 13:38
Henrikn: Säg till om du bestämmer dig för Örebro, då vill jag vara med och leka
Edit: Mer än halva sveriges befolkning bor inom en radie av 20 mil från Örebro vilket gör det till ett logiskt ställe Redigerat av Martin.M, 14 October 2004 - 14:08. Postad 14 October 2004 - 13:54 Jag röstar på Örebro, men Göteborg är ett tillräckligt bra alternativ. Postad 14 October 2004 - 14:00
Örebro låter klart bättre om jag ska deltaga, men det har jag ej bestämt mig för om jag ska ännu. Det är väl ännu en dryg vecka kvar till deadline?
Postad 14 October 2004 - 15:14
Hmm, var som jag misstänkte. Funderade ett tag på att posta i Örebro-tråden, men ni kom ju hit istället
Nackdelen med göteborg är att jag inte känner någon som jag kan mellanlanda hos. Det känns som att jag måste bestämma det här nu och därför gör jag det. Örebro vinner kampen, då jag får mest hjälp därifrån. Du/ni som bor i Göteborg och hade räknat med att hämta på plats. Hör av er till mig så ska vi se om jag kan lösa det på något sätt (känner mig lite skyldig då ni annars skulle få betala bussgods...) OBS! Det gäller dom som redan beställt, ni andra i Göteborgtrakten får snällt betala frakten som uppkommer 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |