Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG RZ-42PX12X - ny plasma

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2004 - 15:18

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

La in en ny bild på plasman när jag filmade med min dv-kamera

Kanon bild! Vad har du för DV-kamera?

Jag har en sony dcr-hc40e

Mycket nöjd med den. Liten och smidig också.

Postad 01 december 2004 - 15:24

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
"Modetime"

Jag har beställt en panasonic s97. (Avbeställde från TECHNIKdirekt och beställde från hbb istället). Så vi får se hur den presterar via dvi.

Dvi bör vara bättre än rgb.

Postad 01 december 2004 - 15:34

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Alltså en kamera i ungefär samma klass som min. Plasman likaså, ändå får du bättre bild än jag. Får nog prova att byta katten B)

Postad 01 december 2004 - 23:50

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

"Modetime"

Jag har beställt en panasonic s97. (Avbeställde från TECHNIKdirekt och beställde från hbb istället). Så vi får se hur den presterar via dvi.

Dvi bör vara bättre än rgb.

Ok skall bli kul att se hur det blir när du får den...har tyvärr inte hunnit testa DVI-D med HDTV idag...
Har dock kört lite komponent, Scart RGB och S-video kolla in min fösta bilder i gallariet (3 st). Tyvärr verkar det omöjligt att ta en lika kanon bra bild som på din katt....kör du med blixt (verkar så på katten eller är det en gloria :-)?

PS. Jag har j...ligt svårt att se skillnad mellan Scart RGB och Komponent...även S-video ser kanon ut, så det verkar som det är svårt att se skilland för en amatör i alla fall för mig..DS

Postad 02 december 2004 - 08:57

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Spelaren skickades igår så jag får väl den idag eller imorgon. Sen lägger jag väl in någon bild. Fast bilderna blir lite otydliga.

Läste precis lite på testet om lg-42py10x och det var ju lovande. Blir lite nervös när jag läser om dvi-ingången bara. Dom fick ingen bild. Men idag eller imorgon får vi se.

Läste även att x-et i beteckningen (efter 10) betyder att det är den lyxigare varianten och att den har glasram. Men det har ju min också, jag tror snarare att det står för att den har den högre upplösningen xga.

Bilden på katten har jag tagit med långsam blixt. Ni skulle se hur bilden från dv-kameran är live, kamera-bilderna blir lite otydliga, man kan se nästan varenda katthår live.
Jag kanske skulle prova att filma filmen :-)

Postad 02 december 2004 - 12:49

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Läste också testet, låter ju onekligen bra..skall kolla DVI och PC-RGB i kväll. Kan förstå om du blir närvös angående DVI B)
Undra om detta går att fixa via Mjukvara eller om man kan kan få en ny skärm om det inte funkar som det skall?

Postad 02 december 2004 - 13:29

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Läste också testet, låter ju onekligen bra..skall kolla DVI och PC-RGB i kväll. Kan förstå om du blir närvös angående DVI B)
Undra om detta går att fixa via Mjukvara eller om man kan kan få en ny skärm om det inte funkar som det skall?

De måste fixa problemet hos de som redan har köpt skärmen på något sätt.

Redigerat av Viggen, 02 december 2004 - 13:31.

Postad 02 december 2004 - 15:46

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Vet någon om denna plasma finns för beskådning i Gbg?

Postad 02 december 2004 - 18:41

CN70
  • CN70
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Läste också testet, låter ju onekligen bra..skall kolla DVI och PC-RGB i kväll. Kan förstå om du blir närvös angående DVI :)

Vilket test refererar du till? Jag har inte hittat ett enda test i någon tidning eller någonstans på Internet. Någon som känner till ett test? Tacksam för ev. tips.

Modetime, din sista bild i bildarkivet ser lite skum ut? Titta på himlen strax ovanför den vänstra klippan, det ser inte alls bra ut. Är det fotografiet eller kan man se några sådana effekter på TVn i verkligheten?

Postad 02 december 2004 - 20:04

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej,

Ny bild där jag kör DVI från PC med HDTV demo

....nu börjar det se grymt bra ut...även på foto.. :)

Postad 02 december 2004 - 20:10

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Modetime, din sista bild i bildarkivet ser lite skum ut? Titta på himlen strax ovanför den vänstra klippan, det ser inte alls bra ut. Är det fotografiet eller kan man se några sådana effekter på TVn i verkligheten?

Det är nog mera ett foto problem, såg inte detta när jag tog bilden..

Kolla efter PY10 test från BigScreen

Postad 03 december 2004 - 02:13

Unregistered245f6e30
  • Unregistered245f6e30
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag fick min PX12x idag. Är än så länge mycket mycket nöjd. Dessutom ser den förvånansvärt bra ut för att vara så stor, inkl högtalare. Jag kommer att låta den stå kvar på sitt ställ och inte hänga den på väggen, det blir ändå så mycket kablar ifrån den och jag vill inte ha upp den för högt på väggen heller.

Några kommentarer om olika källor efter ett antal timmars testande:

TV: man inser hur dålig signal det är i vårt analoga kabel-nät, Boxer är nog nästa investering. Dock blev bilden märkbart bättre efter några timmar. Det blir dock mer störningar än i min 6-7 år gamla 32" Philips och det beror inte bara på att skärmen är större. Jag undrar om en del kan bero på att jag inte har jordad ström. Eller så är den analoga tunern lite sämre.

Video: Är förstås inte så lämpligt i 42"... Hårddiskinspelning i någon form måste implementeras.

720p via komponent: Pluggade in min moddade Xbox via komponentkablar och har roat mig med att köra 720p i Xbox Media Center. Vet inte om DVDn blir så fantastisk, det verkar gå minst lika bra att köra PAL och låta TVns elektronik skala bilden. DivX ser mycket bra ut. JPEG-bilder ser strålande mycket bättre ut än med Xbox ansluten via S-video. Jag har tyvärr inte hunnit prova något 720p-spel än eftersom jag inte har något (det finns ganska få, alla är dessutom i NTSC-version), men på andra fora på nätet sägs det vara väldigt bra.

PC via RGB: Anslöt min bärbara. Säkert kan man fixa problemet med assymetriska pixlar (det är ju 1024x768 trots 16:9) genom att mata in 1366 eller 1360 x 768 som upplösning i videokortet, men det går inte på min bärbara. (Förmodligen kan man trixa lite med .inf-filer för att lösa det.) På min stationära med ett GeForce-kort är det väldigt flexibelt med upplösningen, men den står i ett annat rum. Däremot spelar inte detta någon roll i Windows Media Player 10. Där går man in under Tools/Options/Display/Properties och fyller i 1,333 som pixelratio så skalas video (och bilder) som visas i Media Player till rätt proportioner. Det blev rätt fantastiskt med HDTV-klipp från www.wmvhd.com i 720p som min PC klarar att visa utan att hacka. (1080p (inte i!) klarar PCn inte av utan att hacka, men det är ju inte så intressant med tanke på skärmens upplösning heller.

DVI: ej testat, men jag ser fram emot att snickra ihop en riktig media-PC nästa år och ansluta...

Postad 03 december 2004 - 08:13

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Ja då fick jag min dvd panasonic s97. Efter jag hade kopplat in den (hdmi-dvi)(det låg med en hdmi-hdmi kabel med spelaren,det var bra) och startat upp den kunde jag konstatera att bilden var föskjuten till höger precis som det stod i testet (av py10) (men den gick att justera), dock försvann bilden aldrig utan den var kvar. Bilden var otroligt detaljrik, slog över till s-video ingången och kunde konstatera att det såg ut som någon hade lagt ett suddigt filter ovanpå (den som jag tyckte var bra innan).
Men det finns ett men, det var väldigt mycket brus, mer än på s-video. Ändrade dom olika upplösningarna (525p,625p,750p och 1125i) men bruset var fortfarande där. När man kör hdmi (dvi) så borde detta vara den ultimata överföringen men då borde det inte vara något brus.
Kan notera att vid några tillfällen kan jag knappt se bruset.
Ska åka och köpa komponent kablar också och prova hur det blir.

Slängde förresten bort min vhs (boxer kanalerna gick via den) och flyttade scarten till av1 sen blev bilden mycket bättre.

Postad 04 december 2004 - 11:47

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Ska åka och köpa komponent kablar också och prova hur det blir.

Ska bli kul att höra hur det blir med komponentkabel!

Redigerat av Viggen, 20 januari 2005 - 20:32.

Postad 04 december 2004 - 18:55

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit prova lite mer, då även med komponent.
Har även provat lite mer med dvi.
Om man kör en dvd som det är dålig kvalitet på så syns dess skavanker tydligare, det var nog det som jag uppfattade som dåligt eller brusigt.
Har provat lite mer filmer och bilden är fantastisk via dvi, la förresten till en bild i galleriet. Blir väl några till sen.
Bilden var väldigt bra över komponent också men uppfattar nog bilden som lite bättre med dvi.

Nu känner jag mig helnöjd med px12:an.

Postad 03 januari 2005 - 13:15

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Jaha, vad tror ni nu om priset på denna plasma? Kommer det att sjunka mer inom det närmsta tror ni? Är jäkligt på G att köpa en sån här nu, men det känns trist när man vet att imorron när man knäpper på datorn och kolla på prisjakt så ha den gått ner ett par tusen i pris eller så! Antar att man alltid tar den risken men summorna blir ju större vid sådana här dyra köp!
Så vad tror ni, några bra råd?? Köpa nu eller vänta en månad eller två? :rolleyes:
Har börjat maila butikerna nu efter deras priser så det är nära köp just nu känns det som! :P

Postad 03 januari 2005 - 13:22

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Orkar du vänta lär priset falla speciellt då LG nästa generation kommer, px10 och px11 kostar klart mindre nu än när de kom t ex! Själv ville jag ha större bild nu så det blev en PY10x!

Postad 03 januari 2005 - 13:32

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Problemet är att jag vet inte om jag orkar vänta! :D Hade man haft någon aning om att det skulle hända något inom typ 3 månader så hade det kanske gått bra men jag är ju inte intresserad av att sitta och vänta tills nästa jul innan priset droppar! :rolleyes: Fan vad det ska vara svårt att bestämma sig! Handlar ju om lite pengar så man får tänka efter både en och två gånger!
Jaja, får väl fundera ett par dar till kanske och se vad jag kommer fram till! :P

Postad 03 januari 2005 - 14:25

86josefsson
  • 86josefsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

[COLOR=blue][FONT=Courier]Problemet är att jag vet inte om jag orkar vänta!  Hade man haft någon aning om att det skulle hända något inom typ 3 månader så hade det kanske gått bra men jag är ju inte intresserad av att sitta och vänta tills nästa jul innan priset droppar!  Fan vad det ska vara svårt att bestämma sig! Handlar ju om lite pengar så man får tänka efter både en och två gånger!

Har precis samma problem som du. Funderar att slå till på en Px12:a snart men är lite tveksam då priset med all sannolikhet sjunker i samma stund man lägger ordern :rolleyes: . Är det någon som vet när LG´s "nya" generation kommer?

Postad 03 januari 2005 - 17:57

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

Jaha, vad tror ni nu om priset på denna plasma? Kommer det att sjunka mer inom det närmsta tror ni? Är jäkligt på G att köpa en sån här nu, men det känns trist när man vet att imorron när man knäpper på datorn och kolla på prisjakt så ha den gått ner ett par tusen i pris eller så! Antar att man alltid tar den risken men summorna blir ju större vid sådana här dyra köp!
Så vad tror ni, några bra råd?? Köpa nu eller vänta en månad eller två?  :rolleyes:
Har börjat maila butikerna nu efter deras priser så det är nära köp just nu känns det som!  :P

En säljare på elgiganten i gävle påstod häromdan när jag var ute o kollade lite att PX12 kommer dom sälja för typ 23995 inom kort , vet dock ej hur mkt kan ska tro på han men varför skulle han ljuga om en sån sak?

Postad 03 januari 2005 - 19:09

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag tror stenhårt på den säljaren. Den här TV:n kommer att kosta 22-23000 inom ett par månader, det känner jag mig säker på . Plasmamarknaden är glödhet nu och priserna definitivt på väg ner, även om butikerna desperat försöker hålla dem uppe så länge som möjligt. Mitt tips: VÄNTA och tjäna många sköna tusenlappar!
En annan aspekt är att inom en inte alltför avlägsen framtid så blir säkert plasmor med HÖGRE upplösning vanligare och då blir dessa "fusk-HD-plasmor" billigare. :P....Men visst bränner pengarna i fickan och visst vill man stilla sitt prylbegär...NU! :rolleyes:

Postad 03 januari 2005 - 19:22

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Har hört att det skulle vara LG px21 som skulle säljas till det priset och inte px12x. Men det är bara som jag hört! Vet inte vilket av det som det ligger mest sanning i?! Tycker det känns lite tveksamt att priset skulle droppa ner till 22-23000 för då får de ju peta ner px12 o 11 till 16-17000 kanske till de har fått dessa sålda. Visst kan det hända, jag har ju ingen aning om de tillvekas fortfarande eller hur stort deras lager på dem är!?
Jäkla svårt! Mitt prylbegär är ju enormt!!! :rolleyes: Men, man kommer väl att bli mer eller mindre blåst hur länge man än väntar så det kanske bara är att slå till?!
Får sova på det, sen får jag se imorron om det blir beställning!

Postad 03 januari 2005 - 19:47

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

En säljare på elgiganten i gävle påstod häromdan när jag var ute o kollade lite att PX12 kommer dom sälja för typ 23995 inom kort

Lustigt uttalande av just Elgiganten, dom har ju inte ens modellen i sitt sortiment :rolleyes:. LG är ju heller inte ett märke dom satsar på. Omöjligt är det ju dock inte, men "inom kort" tvivlar jag på. Riktigt så fort sjunker inte priserna på plasmorna. Personligen tror jag att när den dan inträffar om några månader har nog PX12 utgått och du hittar PY10 för 25990:-. Finns ingen anledning för LG att ha 2 så lika modeller i sortimentet

En annan aspekt är att inom en inte alltför avlägsen framtid så blir säkert plasmor med HÖGRE upplösning vanligare och då blir dessa "fusk-HD-plasmor" billigare.

Den dagen dröjer nog. Att öka upplösningen ytterligare från 1024x768 på en 42'a är inget man bara beslutar på ett måndagsmöte. Kräver nog en hel del insatser i både utveckling och produktion. Dom som önskar högre upplösning skall nog överväga LCD.

Postad 03 januari 2005 - 20:55

maria2
  • maria2
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hej
nu vet jag inte vart detta hamnar men har jag gjort rätt så ska det hamna vid alla frågor och svar om Lg42 12x

Först vill jag tacka alla för de råd jag fick om tv och ljud. Jag köpte LG42px12x
och ljudet blev infinity beta20,50,360 och hk230.

Har varit jättenöjd i två veckor tills i söndags då hände något med tv:n,
bilden blev jättedålig både på dvd och vanligt tvsändning.

jag vet inte hur jag ska förklara bilden men när man ser ett ansikte och det rör sig så hänger bilden inte med (det blir som i filmen rovdjuret fast det ej är grönt)
men även bakgrunden ser lite vågig ut.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt för det var jättebra de två första veckorna . Jag upptäckte det under en dvd film
Jag har gjort de inställningar som endel har rekommenderat men det fick inte bort mitt problem

tackam för svar

Postad 03 januari 2005 - 22:35

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

En säljare på elgiganten i gävle påstod häromdan när jag var ute o kollade lite att PX12 kommer dom sälja för typ 23995 inom kort

Lustigt uttalande av just Elgiganten, dom har ju inte ens modellen i sitt sortiment :rolleyes:. LG är ju heller inte ett märke dom satsar på. Omöjligt är det ju dock inte, men "inom kort" tvivlar jag på.

Iofs så hade dom en PX12 uppställd , därav att han just nämnde det när jag undrade just vilken LG modell det var... Inom kort fattade jag som under januari på han.

Postad 03 januari 2005 - 23:10

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Iofs så hade dom en PX12 uppställd , därav att han just nämnde det när jag undrade just vilken LG modell det var... Inom kort fattade jag som under januari på han.

Intressant! Om sant blir det ett kanon alternativ för alla som satt 25000 kr som gräns för sitt plasma köp :rolleyes:

Postad 04 januari 2005 - 12:21

86josefsson
  • 86josefsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Såg att PX12:an kostar ca 3000$ i USA.
Med dagens kurs skulle det bli ca 20 000SEK

Postad 04 januari 2005 - 14:11

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ja man gör ju alltid ca 30% på att köpa tekinkprylar från staterna...lite enklare att ta med in iPod el dylikt gentemot en plasma.

Slog själv till på en PX12X i förra veckan. Ska få den på fredag eller på måndag i nästa vecka. Känns som toksnabb leverans då man väntat på en PA30 i två månader. (om nu px12x nu kommer B) )

Postad 06 januari 2005 - 00:38

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Min Px12x kom redan idag....stort åbäke att köra hem dock...lådan e på 39x84x130 vilket inte funkar i en Saab 9-5 kombi kan jag hälsa

men nu står den där i vardagsrummet o ser så fin ut :rolleyes:

Vad kör ni för inställningar? Såg att kontrast var förinställd på 100. Ska man köra på lägre de första 100 timmarna? I Bigscreens test rekommenderade de just kontrast på 100.

Testade bara med analog signal och vart positivt överraskad. Men det blir nog ngt digitalt i framtiden ändå.

Imorrn ska jag köpa ett par rejäla skruv o få upp den på väggen,

Postad 06 januari 2005 - 00:43

CN70
  • CN70
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Vad kör ni för inställningar? Såg att kontrast var förinställd på 100. Ska man köra på lägre de första 100 timmarna? I Bigscreens test rekommenderade de just kontrast på 100.

Jag hade på mina solglasögon tills jag drog ned både ljus och kontrast på min PY10x. Tror jag ligger på 60-70 på resp. inställning.

Postad 06 januari 2005 - 01:38

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Jag kör med BigScreesn inställningar på PY10, tycker bilden blir sämre med lägre kontrast men det kanske inte är så dumt att köra med lägre kontrast i början då det motverkar risken för inbränningar tydligen! Någon som testat Orbiter och Inverted funktionerna än, kan man ha det på utan att det stör för mycket vid t ex tv-spel?

Redigerat av Viggen, 06 januari 2005 - 01:39.

Postad 06 januari 2005 - 01:41

CN70
  • CN70
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag kör Orbiter, men ser inte att något har förändrats alls?!? Antingen fungerar den mycket diskret, eller så har jag gjort något fel.

Postad 06 januari 2005 - 01:52

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Jag kör Orbiter, men ser inte att något har förändrats alls?!? Antingen fungerar den mycket diskret, eller så har jag gjort något fel.

Jag tror det bara rör sig någon pixel varannan minut!

Postad 06 januari 2005 - 11:03

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag kör med följande:
Contrast: 85
Brightness: 70
Color: 30
Sharpness: 45
R: 0
G: -15
B: 5

Postad 06 januari 2005 - 11:51

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag kör också orbiter på min PX12:a, såg inte någon som helst skillnad mot när jag inte gjorde det, gick därför in i servicemenyn och ökade på antalet pixlar till 4 (har jag för mig) och satte ner tiden till 100 sekunder istället för de 120 som var inställt från början. Ser fortfarande ingen skillnad men jag inbillar mig att min plasma skyddas bättre. Dock så vet jag inte om min Inversion-funktion är keff, den visar bilden inverterad hela tiden. Skall det inte vara så att den inverterar bilden någon gång då och då?

När jag fick min plasma så gick min fläkt ganska mycket och jag störde mig väldigt mycket på det eftersom jag mest tittar på film när ungarna sover och har ganska lågt ljud på TV:n. När jag gick in i service menyn såg jag att jag låg precis på gränsen för att fläkten skulle gå igång på lågvarv, ökade gränsen med 2 grader och nu går fläkten igång efter väääldigt många timmars tittande vilket inte stör mig så mycket, det är mest en signal om att jag borde gå och lägga mig. :rolleyes:

Annars är jag väldigt nöjd med min maskin, bra bild från digitalbox, ok bild (iaf inte helsunkig bild) från analogsignal och utmärkt via VGA.

Redigerat av iflingpoo, 06 januari 2005 - 12:35.

Postad 06 januari 2005 - 13:16

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Hur når man servicemenyn ?

Postad 06 januari 2005 - 13:22

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Håll meny knapparna på både TV:n och fjärrkontrollen intryckt samtidigt några sekunder

Postad 06 januari 2005 - 13:25

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Håll meny knapparna på både TV:n och fjärrkontrollen intryckt samtidigt några sekunder

Den ser kryptisk ut, area code etc, hur var ändrar man någon vettigt i den ?

Postad 06 januari 2005 - 13:32

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag försökte förstå orbiter en gång för ett tag sedan och jag tror att jag kom fram till att den bara fungerade om jag tittade på VGA-ingången, dvs data. Det verkar vettigt för det är väl på denna ingången som det är mest statiskt data som presenteras. När man tittar på TV, antingen med tuner eller via satelit, så rör ju bilden på sig i alla fall. Ni som är intreserade kan ju kolla upp om mitt minne stämmer ;-)

Jag tittade på min fläkt och där står det:
Off Temp: 20
High Temp: 65
Low Temp: 60
Temperature: 33

Jag tolkar det som att den går på vid 60 och av vid 20 samt att den går på högsta fart vid 65. I mitt fall har den gått på för att den kom över 60 och sedan aldrig kommot under 20.

iflingpoo: Vad har du för värden?

Appopå servicemeny så är jag lite intresserad av vilken FW-version ni har. Jag har RF-043B Version 3.10.

Postad 06 januari 2005 - 13:34

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Man bör nog veta vad man gör innan man börjar rota bland inställningarna. Har inte vågat själv, ser heller inget skäl att göra det. Det man behöver finns ju bland de vanliga menyerna. Kan tänka mig att gör man något fel här så börjar nog LG dra åt sig öronen när det gäller garantier.

Postad 06 januari 2005 - 13:36

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Den ser kryptisk ut, area code etc, hur var ändrar man någon vettigt i den ?

Du bläddrar mellan sidorna med "SWAP"
Ändra värde med pilarna

Postad 06 januari 2005 - 16:04

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu kostar den 24995 på El giganten!!! Jag var där idag i Barkarby, dubbelkollade priset med säljaren om det stämde. Det gjorde det! :rolleyes:

Postad 06 januari 2005 - 16:10

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Det är PX21 och int PX12X, dvs den lågupplösta.
http://www.elgigante...s_vartypes_text

Postad 06 januari 2005 - 16:13

-=Kotten=-
  • -=Kotten=-
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
känns som man måsste åka dit o titta :rolleyes:

Redigerat av -=Kotten=-, 06 januari 2005 - 16:14.

Postad 06 januari 2005 - 16:14

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Skulle också tro att det är px21 där stod! Mailade Elgiganten häromdagen och undrade om de skulle plocka in PX12 i sitt sortiment men jag fick till svar att de INTE skulle göra det inom överskådlig tid. Men sen vet jag inte hur bra kundtjänsten är där heller direkt?!
Hade dock blivit skitglad om det hade sålt den för 25 papp! Har nämligen tänkt att köpa en sådan alldeles snart! Dock är priset jag har nu någon tusenlapp högre än 25. Så om nån kan bekräfta om det är px12 eller px21 så hade det varit skitbra!

Postad 06 januari 2005 - 16:17

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Px21 har väl inte kontrast på 5000:1 eller? :rolleyes:

Postad 06 januari 2005 - 16:21

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Enligt säljaren hade dom fått in denna modell i december! Jag frågade honom om det var LG's nyaste, och han sa ja. Hmmm....

Postad 06 januari 2005 - 16:33

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Detta låter ju väldigt spännande!! Nu blir man ju suger att sticka iväg till Elgiganten, om där nu är öppet idag vet jag inte?! 25k hade varit väldigt trevligt då det ä 3k minde än nätbutikerna ju!! :rolleyes:
Får nog sticka dit imorron och höra vad de säger!
Tycker det är konstigt bara att den inte finns med på deras hemsida bara!
Låter nästan för bra för vara sant, men man kan ju alltid hoppas!

Postad 06 januari 2005 - 17:05

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Px21 har väl inte kontrast på 5000:1 eller? :rolleyes:

Jo, px21 har faktiskt 5000:1 i kontrast enligt deras hemsida!

Postad 06 januari 2005 - 17:14

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Det är sant! :P Jag som tänkte boka en imorgon... Nu får man vänta lite till så den hamnar på 25 papp!!! :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.