* Officiell tråd - Zell ZD200 MKII *
Zell ZD-200 MkII
(Förstärkare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser |
Någon här som kan kinesiska? (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 12 June 2005 - 17:00
Postad 15 June 2005 - 13:21
Norman vill att jag ska skicka kortet som "registred mail" - är det rekommenderat han menar eller?
Nå'n som vet hur mycket kostnader man kan kräva av Norman, jag klarar t ex inte av att löda dit det nya/lagade kretskortet utan det får en reparatör göra åt mig.
Postad 15 June 2005 - 13:56
Postad 15 June 2005 - 15:03
Det var ett par dagar sedan jag hade igång den, hur lång tid kan det ta det innan det är säkert att röra kondensatorerna?
Svårt att säga. Säkrast att kolla med voltmeter hur stor spänning som ligger kvar. Eventuellt kan man ladda ur dem via en resistor.
Postad 11 October 2005 - 15:13
kan ni pma pris till mig vad ni fick ge och om ni var med i gruppköp eller ej.
Postad 12 October 2005 - 09:20
Hur många har idag beställt en zell zd200 mkII och hur nöjda är ni?
kan ni pma pris till mig vad ni fick ge och om ni var med i gruppköp eller ej.
Beställde min Zell ZD-200 strax efter Jul och jag är mycket nöjd fortfarande.
Är nog den komponenten i mitt system som kommer stanna längst.
Pris i mitt galleri, köpte från Timaudio. Dollarn ligger väl dock inte på samma idag och sen beror det på hur mycket moms och tull man betalat
Redigerat av Myllerman, 12 October 2005 - 09:21.
Postad 12 October 2005 - 13:41
Jag kanske blir nöjd när väl min blir lagad. Förutom reparationen av försteget så fick effekttransistorerna bytas (8 st) och sen är det ytterligare nåt litet fel som återstår att fixa. Kanske den blir klar nästa vecka....
Redigerat av Unregistered803f725b, 12 October 2005 - 13:45.
Postad 12 October 2005 - 16:30
Eller om vi säger så här den kommer under 11000 iaf?
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 12 October 2005 - 16:40.
Postad 12 October 2005 - 17:11
Edit: som synes är den momsade frakten på över 3000 kr, så det lönar sig att antingen vara med i ett gruppköp eller hitta nån handlare med låga fraktkostnader. Coem har som bekant bättre fraktpriser, men innan det har rett ut sig med min och tatraplans trasiga Zellar, skulle jag inte köpa från honom. Han har dessutom har sagt att det inte går köpa Zell längre och att fabriken är stängd (men det är kanske för att slippa ta ansvar för de trasiga maskinerna)
Redigerat av Unregistered803f725b, 12 October 2005 - 17:22.
Postad 12 October 2005 - 17:25
sorry för OT
Postad 19 October 2005 - 22:03
Postad 20 October 2005 - 14:32
Har du fått hem din förstäkare från reparationen?
Funkar den som den skall nu?
Vem skötte reparationen?
Anledning till att jag frågor är att jag har en bekant som fortfarande har bekymmer med en av sina och har haft lite svårt att få tag i någon som kan fixa det.
Med vänlig hälsning
at
Postad 23 October 2005 - 00:45
Han som lagade den driver A-H Ljudteknik här i Lund. Han gjorde lite andra grejor på den också bl a flyttade på en kabel (signalkabeln till försteget är ihopsat medelst buntband med kabeln till högtalarutgången tror jag han sa och det kan ge upphov till brus helt i onödan).
Jag använder den dels som vanlig förstärkare till cd och vinylspelaren och dels som effektsteg för frontarna vid hemmabioanvändning som Ihifi/Gilels föreslog. Problemet är bara att preutsignalen från recievern är mycket svagare än signalen från t ex cd:n, så det lägsta jag kan ha zellen på vid hemmabiolyssning är vid första strecket. Skulle jag glömma att sänka och sätta på en cd utan att gå genom receivern kommer det dåna duktigt, men högtalarna klarar det iallafall, jag testade att dra upp dem dit med öronproppar istoppade.
Postad 23 October 2005 - 01:37
Kul att det fungerar. Det ser dock ut som att du får skaffa dig en ny liten volymkontrollsritual när du sett på film.Jag använder den dels som vanlig förstärkare till cd och vinylspelaren och dels som effektsteg för frontarna vid hemmabioanvändning som Ihifi/Gilels föreslog. Problemet är bara att preutsignalen från recievern är mycket svagare än signalen från t ex cd:n, så det lägsta jag kan ha zellen på vid hemmabiolyssning är vid första strecket.
Postad 24 October 2005 - 23:21
Valde dock inte elektronikinriktning, men funderar på att läsa bara den kursen iallafall
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Någon här som kan kinesiska?
1 bild
108 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?