Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nytt Coem-köp med betalning i slutet av januari

130 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2005 - 14:21

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Priser kommer du nog inte få pga de flesta handlare inte vill att deras listor läggs ut offentligt. Det finns massor av märken och modeller så dessa orkar vi nog inte heller lista upp. Du får helt enkelt läsa i trådarna/handlarnas hemsidor och prislistor i de olika gruppköpen.

Redigerat av mr huhta, 11 januari 2005 - 16:01.

Postad 11 januari 2005 - 20:23

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Är intresserad av ett slutsteg runt 5.000:-. Kör med Marantz7400 och vill koppla på ett slutsteg till frontarna - NHT2.5i. Nåt tips?

Finns det nån Shengya modell som motsvarar Vincent sp-331?

Postad 11 januari 2005 - 22:28

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått upp ögonen för Kina HiFi igen....denna gången är det en Xindak DAC-3 som står överst på listan.

Väntar fortfarande på att få länken till prislistan, så om någon skulle vilja vara så snäll och hjälpa mig lite snabbt med priser på följande prylar fron COEM:

- Xindac DAC-3
- Xindak BC-01 (balanserad signalkabel)

Och sedan en snabb fråga...är det Xindak BC-01 som gäller om man vill ha en balanserad XLR kabel från Kina idag eller? Är den enda jag kan se nämligen.

Och fråga numero två....högtalarkablage, märke Xindak. Är alla terminerade, och är det alltid med enbart bananer, eller finns även spadar?

Sist undrar jag också om det var någon som skulle ha prylar till just Trollhättan, Vänsersborg eller Uddevalla området? Man skulle ju kunna fixa någon form av samkörning då kanske....?

Postad 11 januari 2005 - 23:10

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Angående högtalarkablarna så är det bananer i ena ändan och gafflar i den andra. Men du kan säkerligen få den gjorda som du vill ha dem om det nu inte skulle passa med deras originalkonfiguration. Så, JA de är terminerade om du nu inte bara väljer att köpa kabel på lösmeter men det skulle du inte ha eller hur?
På de andra frågorna passar jag :(

Redigerat av Berggren, 11 januari 2005 - 23:12.

Postad 11 januari 2005 - 23:17

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Gafflar...hm, det är såna här typ då eller?

Postad bild

Alltså såna man kan sätta fast i en skruvkontakt? Och gäller det alla Xindak kablarna, eller vet du någon som inte haft den konfigurationen?

Postad 11 januari 2005 - 23:31

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Bananerna ser ut så här :
Banan ber om ursäkt för oskärpan :(
Gafflarna så här:
Gaffel

Vad jag vet så har ALLA Xindak kablar denna konfiguration, men det är väl olika kvalite på kontakterna beroende på vad kablarna kostar.

Redigerat av Berggren, 11 januari 2005 - 23:32.

Postad 11 januari 2005 - 23:39

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Perfekt, stort tack! :(

Precis den konfigen jag är ute efter, så det är ju prima. Tror att ett par FS-1 slinker med på listan..... :)

Postad 12 januari 2005 - 10:43

Unregisteredd6eff882
  • Unregisteredd6eff882
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Och sedan en snabb fråga...är det Xindak BC-01 som gäller om man vill ha en balanserad XLR kabel från Kina idag eller? Är den enda jag kan se nämligen.

Nej, man kan beställa alla Xindak-kablar med XLR-terminering om man vill. Jag har två par Xindak FA-1, det ena med XLR-XLR, den andra med RCA-XLR. Pristillägget är 20 USD för en kabel med XLR-XLR. Själva XLR-kontakten var inte så imponerande snygg (ser ut att vara samma som jag sett på BC-01) så man kan ju köpa ett par Neutrik-XLR själv hemma och få dom omterminerade här istället.

Redigerat av Unregisteredd6eff882, 12 januari 2005 - 10:43.

Postad 12 januari 2005 - 11:23

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ok, har övergett tankarna på signalkablage från Kina ändå...funderade en stund på Xindaks finaste kabel som finns på prislistan, men då blir priset nästan detsamma som att köpa en balanserad MarcusCables Black SIlver MkII XLR....vilket jag är säker på är en ruggigt bra kabel (som för övrigt ska använda samma XLR kontakter som Nordost har på sin balanserade kabel för 23.000 kr/m tydligen.... :( ).

Och eventuellt så ska jag istället för att skaffa DACen lämna in min CD-spelare för modifiering så den får XLR utgångar istället (är ju inget fel på spelaren i övrigt).....och då återstår enbart högtalarkablare....och där är fortfarande FS-1 intressant. Jag återkommer här när jag vet hur jag gör.

Postad 12 januari 2005 - 11:29

Unregistered0e8dfc21
  • Unregistered0e8dfc21
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
är oxå intresserad av xindak FS-1 men med mina quad 12L kan jag inte användar spader. Undrar om man kan beställa så att man får banan kontakter i bägge ändorna och isf blir det sämre om de är omgjorda.

Postad 12 januari 2005 - 11:38

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Kungfucian: Du kan inte ha gafflarna i stärkaränden då?

Postad 12 januari 2005 - 11:49

Unregistered0e8dfc21
  • Unregistered0e8dfc21
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
har faktiskt inte tänkt på det...Men är inte den ena änden (banan) är avsett för förstärkare och den andra (spader) för högtalare.

Postad 12 januari 2005 - 11:53

Unregisteredd6eff882
  • Unregisteredd6eff882
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag vet inte om kablarna går att vända på, det ska sitta någon form av mojäng i ringen, frågan är om det inte bara gör det i den ena änden.

Det verkar ju sitta någon typ av RF-filter på kablarna: "RF interference-proof short circuit ring" enligt Xindak, annars verkar det vara kopparkabel som det mesta annat...

Från Hififorum

Postad 12 januari 2005 - 11:59

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Aha...då är det bara att räkna bort kabeln också för mig isf. Behöver nämligen bananen i högtalaränden och spade/gaffel i stärkränden.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 12 januari 2005 - 11:59.

Postad 12 januari 2005 - 12:13

Unregistered0e8dfc21
  • Unregistered0e8dfc21
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
kan man få de med banan kontakter i båda ändorna från coem

Postad 12 januari 2005 - 12:56

Unregisteredd6eff882
  • Unregisteredd6eff882
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

kan man få de med banan kontakter i båda ändorna från coem

Det skulle förvåna mig om de inte kunde fixa det. De har en kille anställd för att modda/fixa prylar, han gör gärna jobbet, eller som Norman uttryckte sig:

hi ragnar
service is our philosophy
we have an engineery standby for those modification.
so we count on him for the work

no mattter any work he do...we pay him the same salary..so better we dont let him sleep

the modification is done before arriving at sweden

Jag kan inte se att det skulle vara några problem att terminera om dem hemma heller, det är ju inte direkt svårt att köpa några bananer och göra jobbet själv eller be en verkstad/hifirep att göra jobbet för en hundring eller två.

Postad 12 januari 2005 - 19:44

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Säljer coem xindak fs1 en och en? Jag skulle behöva en till min center, men eftersom kabeln till min ena fronthögtalare är i kortaste laget tänkte jag använda den till centern och köpa en längre (3,5 m) till fronten.

Edit: strunt samma, jag köpte en 3,5 m + ett par fa1 hos nysound istället.

Redigerat av Unregistered803f725b, 12 januari 2005 - 22:10.

Postad 13 januari 2005 - 14:18

Unregisteredd6eff882
  • Unregisteredd6eff882
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Det är klumpar i båda ändarna
Har inte hittat någonstans att dom måste sitta i någon speciell riktning.
Dock känns det för mig mest naturligt att köra stärkare -> bananer -> spadar ->högtalare.
Men för någon annan känns det säkert naturligt att köra tvärtom.

Enligt Xindak FS-1 hyllningstråden så verkar det inte vara någon skillnad på klumparna, men det är nog bäst att fråga Norman om han vet! De ser ju identiska ut...

Postad 13 januari 2005 - 15:02

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1 362 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av "Xindak FA gold intercon.1m XLR ( 1M pair)"?

Jag står och velar om jag kanske ska lägga med ett par såna till gruppköpet eller om jag istället ska kika på www.usedcable.com och köpa något där istället...

Redigerat av MasterOfPuppetz, 13 januari 2005 - 15:02.

Postad 14 januari 2005 - 20:33

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Tjabba, jag är skitsugen på att köpa hem ett par Classic 8.0b steg.
Men jag har inte hur mycket pengar som helst och måste därför veta exakt hur mycket det skulle gå på.
Jag ser ju på sidan med alla priserna vad själva steget kostar.
Men det är ju frakt moms och skit, kan någon vänlig själ hjälpa mig att förklara hur jag skall räkna ut detta?

Postad 14 januari 2005 - 20:45

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Du tar priset och gångrar det med en faktor på 10 så får du ett ungefärligt riktpris på vad det har kostat dig när det står i din hall :)
Ge och ta ett par hundralappar kanske åt varje håll.

Postad 15 januari 2005 - 17:57

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag måste vara helt dum :angry: eller så är du dålig på att förklare hehe.
Som jag fattar det så ska jag ta Priset x 10 = Hur mycket som helst, vad menar du med faktor?

Förlåt för min dumhet igen

Postad 15 januari 2005 - 19:14

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Nej då du är inte dum.
Om du ska köpa något som kostar 200$ så gångrar du det med 10 och får då i svenska kronor vad det kostar på ett ungefär.
Alltså så skulle det bli 2000kr när det står i din hall.
Med faktor så menar jag bara talet 10.
Alltså, handlar du saker för 400$ så tar du det gånger 10 och får då priset i svenska kronor. 4000kr.
Glasklart? :angry:

Postad 15 januari 2005 - 19:18

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
jaja. Då är jag med. Man gångrar det med 10 och räknar med frakt och moms på det nu när dollars är så låg typ. Tack Berggren, då är det ju inte alls så farligt med importen :angry:

Postad 15 januari 2005 - 19:38

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Inga problem, allt är är inte lätt när man inte har varit med innan.
Har ju redan varit med på ett gruppköp så jag vet ju hur det ligger tilll.
Handlade för ca 300$ och mitt totalpris den gången slutade på 3100kr. Men då var ju dollarn mycket dyrare också.

Postad 16 januari 2005 - 12:09

dado
  • dado
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Dock känns det för mig mest naturligt att köra stärkare -> bananer -> spadar ->högtalare.

Enligt Xindak FS-1 hyllningstråden så verkar det inte vara någon skillnad på klumparna, men det är nog bäst att fråga Norman om han vet! De ser ju identiska ut...

FS-1 borde köras: stärkare -> bananer -> spadar ->högtalare

http://www.stereotim...bles052603.shtm

Postad 16 januari 2005 - 14:34

ivanhoe
  • ivanhoe
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Jag funderar att vara med på gruppköpet till Coem som är alldeles strax.. Jag letar efter en cdspelare för max 4000kr (gärna billigare)
Dessa 4(nedan) är dom jag funderar på.. Tänkte höra om någon har någon åsikt om någon av dessa spelare.. (som äger eller har hört dom) och kan rekommendera någon av dessa?

Shanling cd-A10T
http://www.goldenage...g/shanling.html

Shanling cd s100
http://www.hometheat...yer-3-2003.html

Original A6s
Original A8s
http://www.original-.../products-1.htm
http://www.original-...n/products6.htm

Redigerat av ivanhoe, 16 januari 2005 - 17:20.

Postad 16 januari 2005 - 17:10

hobbes
  • hobbes
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag har Shanlings CD-S100 men den fanns inte med i länken du pekade på..?
Är det denna du menar...?
CD-S100

Isåfall..
Jag är nöjd med min, hör absolut ingenting från mekaniken och det har tagit alla CD-R jag testat med..
Tyvärr ser man inte hur många låtar totalt det är när man spelar..
Men med tanke på priset tycker jag den funkar bra..

Postad 16 januari 2005 - 17:24

ivanhoe
  • ivanhoe
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Japp det är den jag menade *sorry länkade fel först.. har ändrat länken nu* - Låter intressant.. har du jämfört s100 med någon speciell cdspelare? Tycker du den har någon speciell ljudkaraktär?

- Det intressanta annars med den här spelaren.. är att den verkar köra som default med uppsampling 24/96

se länk: http://forum.audiogo...67710&read&3&4

Redigerat av ivanhoe, 16 januari 2005 - 17:25.

Postad 16 januari 2005 - 17:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Efter närmare titt hittade jag pilar på klumparna :rolleyes:

Men det ter sig för mig självklart att köra i den riktningen även
om det inte varit pilar.

edit: Såg det frågades efter ballade kablar... kolla jungson!

Redigerat av Martin.M, 16 januari 2005 - 17:33.

Postad 16 januari 2005 - 17:47

hobbes
  • hobbes
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Japp det är den jag menade *sorry länkade fel först.. har ändrat länken nu* - Låter intressant.. har du jämfört s100 med någon speciell cdspelare? Tycker du den har någon speciell ljudkaraktär?

- Det intressanta annars med den här spelaren.. är att den verkar köra som default med uppsampling 24/96

Nej, jag har inte jämfört med nån annan CD-spelare..
Jag är jättedålig på att beskriva ljudkaraktärer så jag försöker inte ens.. :rolleyes:
Det var ju en recension i länken du pekade på.. ( Tack för länken förresten..!)
Märkligt med default uppsampling 24/96.. Men det borde ju vara bra tycker man..

En spelare jag sneglat lite på med bra prisbild är Xindaks Muse 1.0, kan det vara nåt att ta med i listan på kandidater..?
Xindak Muse
Postad bild

Postad 16 januari 2005 - 18:11

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nu har även jag blitt redigt sugen på att köpa mig ett Classic 8.0b steg!
Tänkte jag skulle ha det till mina HFLS-1 som förhoppningsvis kommer bli färdiga till nu till helgen. Det kommer bli askalas till dessa högtalare känner jag på mig=)

Någon som har någon tanke om den kombinationen?

Som försteg kommer nuvarande Sony STR-DB870 med preout användas tills vidare.

Postad 16 januari 2005 - 18:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Det låter inte som en helt otäck kombo!!!

Och välkommen till prisjakt janowicz :rolleyes:

Postad 16 januari 2005 - 23:56

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Har nog bestämt mig för ett classic 8.0b och en classic 10.0
Har en fråga bara, jag vill använda mina fronthögtalare till både 2 kanals lyssning genom classicarna och bio från min yamaha, visst jag kan ju skita i classic försteget och använda yamahan som försteg, men det vill jag inte.
Kan jag koppla högtalarkablar från både Yamahan och Classic'en? Eller finns det risk för att nånting kan gå sönder då? Om båda enheterna är påslagna samtidigt.

Redigerat av Unregisteredeea8571e, 16 januari 2005 - 23:58.

Postad 17 januari 2005 - 07:06

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Tjena Hobbes.
Detta kan jag inte styrka för tillfället med nån länk eller liknande men jag har för mig att det har varit mkt klagomål på Xindak's olika cd/sacd-spelare på bl.a. Audioasylum. De hade förr länkat dit från Nysound men de är borttagna nu då de inte längre säljer dessa spelare. Minns jag inte helt fel så var det problem med att spela kopieringsskyddade skivor.

Postad 17 januari 2005 - 08:20

hobbes
  • hobbes
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Tjena Hobbes.
Detta kan jag inte styrka för tillfället med nån länk eller liknande men jag har för mig att det har varit mkt klagomål på Xindak's olika cd/sacd-spelare på bl.a. Audioasylum. De hade förr länkat dit från Nysound men de är borttagna nu då de inte längre säljer dessa spelare. Minns jag inte helt fel så var det problem med att spela kopieringsskyddade skivor.

Ajdå.. Känner igen det när du nämner det att jag har läst nåt om det...
Och kopieringsskyddade CD kommer väl mer och mer tyvärr..

Postad 17 januari 2005 - 10:24

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
japp, men det finns ju väl beprövade spelare från kina. Esound, davinci m.fl.

Lycka till med köpet iallafall, sen kan det ju vara så att det är fixat på denna nya Muse-serien.

Postad 17 januari 2005 - 12:18

Unregistered8109c47b
  • Unregistered8109c47b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar när deadline är för att vara med på detta gruppköp?
Skeppas varorna till göteborg?

Mvh Anders :)

Postad 17 januari 2005 - 13:50

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hejsan allihopa

Är total nybörjare, och har varit på jakt efter mitt första hemmabiosystem nu ett tag. Vill alltså ha det så billigt som möjligt, utan att det är grejer från Coop. Är det lönt att försöka vara med på det här gruppköpet, eller är det bättre att försöka hitta grejer här hemma?

Postad 17 januari 2005 - 13:55

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Med tanke på platsen du har ställt din fråga så är nog svaret givet :)

Enligt mig får man mycket mer för pengarna om man importerar, men visst finns det mindre bra saker även i kina ;)

Om du sätter upp en budget och lite önskemål (2-kanals 5,6-kanals o.s.v) så kan du nog få en del förslag.

PS. Välkommen till forumet! DS.

Postad 17 januari 2005 - 15:40

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Budgeten är som sagt väldigt liten, typ 3500. Hade tänkt att köpa i etapper när jag har råd. Femkanals är intressantast. Tittar mycket på beggat just nu, men svårt att hitta något som passar eftersom rummet som grejerna ska stå i inte har plats för några större högtalare.

Postad 17 januari 2005 - 16:51

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
3500:- för allting? Högtalare reciver och dvd spelare?
Köpa i etapper säger du, isf så tycker jag du ska köpa en begagnad reciver typ yamaha sony eller nåt, för 2500-3000:- så får du en helt ok 5-6 kanals beggad reciver.

Vill du köpa nånting från kina så kanske denna passar din prisklass?
http://www.jungson.c...pages/av877.htm
Du landar väl runt en 2500:- inkl tull och frakt. ("kanske")

Postad 17 januari 2005 - 17:41

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Inte DVD-spelare. Halvrisiga högtalare har jag, så fokus ligger helt klart på reciever för att sedan köpa till baslåda och bättre högtalare, men det ligger i framtiden. Kanske var lite otydlig förut.

Alltså: finns det någon från Kina som är jämbördig med vad man kan köpa beggat hemma för den pengen (tittat lite på yamaha 450, men har som sagt ingen koll)

Redigerat av atlaspatlas, 17 januari 2005 - 17:44.

Postad 17 januari 2005 - 19:18

Unregistered8109c47b
  • Unregistered8109c47b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar när deadline är för att vara med på detta gruppköp?
Skeppas varorna till göteborg?

Mvh Anders :D

Postad 17 januari 2005 - 20:06

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Här är en till som tänkte vara med, bara man får svar på några frågor som man grubblar på eftersom jag aldrig har beställt något ifrån utlandet förrut.

1.Som nämt, deadline för betalning.
2.Hur blir det om några saker är "slut", antar att allt som folk beställt skickas iväg samtidigt?
3.Gruppköpsrabatt hos Coem eller förhandlar var å en sitt pris?
4.Hur mkt tjänar man i% på frakten?
5.Hur går man tillväga när man bestämt att vara med gruppköpet?

Lite övriga frågor...

Har tänkt att beställa E.Sound E5+S8-B1, antar att nätkablar med följer som passar Svenskt nät?

Behövs en Powerplan eller duger en vanlig strömdosa här hemma med inbyggt filter?

Eller är det så att om man beställer separata strömkablar så finns de inte för vårat nät å därav måste ha en powerplan?

Passar XLR kontakter till E-5 samt S8-B1?
Eller är det vanliga RCA som gäller?

Xindaks SC-01 Funkar de för Front står ju ej arean på kablarna?

Många frågor kanske men har betydelse om köpet blir av eller ej.

Vore hemskt snällt om man fick hjälp om detta.

Tackar i förhand iaf.

Postad 17 januari 2005 - 21:58

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
1. Pengarna överförs senast den 27:e januari

2. Det beror på hur slut det är. Får Coem in prylarna inom en snar framtid så brukar det kunna ordnas en separat frakt speciellt för den varan. Kan Coem inte sälja varan för en längre tid framöver så får man helt enkelt välja en annan produkt.

3. Gruppköpsrabatt. Vill man förhandla själv så får man också beställa själv.

4. Det är lite olika beroende på vad varorna väger, men ca 30%.

5. Det mesta sköts av gruppledaren. Mer detaljerad info får man då man har gått med i gruppköpet. Men enkelt beskrivit;
A) Du lägger din beställning (sista beställningsdag är den 20:e jan)
B) Du betalar för din beställning (senast den 27:e jan)
C) Du väntar snällt i minst 1 vecka (2-3 veckor är rimligt att räkna med)
D) När varorna väl anlänt hämtar du dem hos personen som hämtat ut leveransen från flygterminalen. Har du valt bussgods så kommer ditt paket inom en vecka.

6. Alla varor med strömkontakt ska modifieras av Coem innan de skickas iväg så att de passar svenska eluttag.

7. Du behöver inget powerplant (power filter) för att få igång grejorna. Ett power filter fungerar på så sätt att det renar strömmen, man brukar kunna få ett sänkt bakgrundsbrus med ett sådant.

8. Helt korrekt. Beställer man separata strömkablar så passar de inte i svenska eluttag. Man kan däremot modifiera kablarna själv, eller, om jag inte minns fel, låta Coem modifiera dem mot en liten summa pengar.

9. Pass

10. Xindak SC-01 fungerar utmärkt för front, det är tjocka fina kablar med banankontakter i ena änden och gafflar i andra änden.

Redigerat av Joakim, 18 januari 2005 - 19:00.

Postad 17 januari 2005 - 22:35

Unregistered8109c47b
  • Unregistered8109c47b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tack Joakim!

Mvh
Anders:)

Postad 18 januari 2005 - 17:31

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Tack ska du ha Joakim för att ha tagit dig tid och besvarat mina frågor som kanske många 2a med undrar över.

Antar att det bara är å p:ma tops när man bestämt sig vad man vill ha för prylar.. :D inom 2 dar..

Postad 18 januari 2005 - 18:31

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med betalningen? Vi sätter in pengar på någons konto antar jag?
Och detta så snart som möjligt efter den 27'e när lönen har ramlat in på kontot?

Postad 18 januari 2005 - 18:59

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med betalningen? Vi sätter in pengar på någons konto antar jag?
Och detta så snart som möjligt efter den 27'e när lönen har ramlat in på kontot?

Man sätter in pengarna på det konto som ägs av personen som har hand om beställningen från Coem Audio. Och detta senast den 27:e januari.

Dåligt med tid kan tyckas, men då får man tänka på att gruppköpet har varit tillgängligt i över 2 månader.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.