Gå in i manuella setupen å dra ned utsignalen till subben och vrid upp motsvarande på volymen på subben å se om d blir bättre..
Gack d å begripa??
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Peak Problem Marantz 7500
Startad av
Unregisteredc27b1e79
, Dec 22 2004 20:44
54 svar till detta ämne
14 relaterade trådar
Postad 18 November 2005 - 19:40
Min peak lyser åsså ibland, men påverkar ej ljudet, jag tror d beror på om man ställer ner volymen på subben(mekaniskt)då du kör auto setupen(för att kunna vrida upp den lite sen), då får du för hög insignal.
Gå in i manuella setupen å dra ned utsignalen till subben och vrid upp motsvarande på volymen på subben å se om d blir bättre.. Gack d å begripa?? Postad 18 November 2005 - 22:12
Jag köpte först en SR 5500 och hade inga problem alls med peak.
Jag har nyligen köpt också en SR 4500 som har tagit plats där SR 5500 stod. SR 5500 skall flyttas till finrummet istället. Hur som helst så får jag dessa peakproblem på min 4500. Insignalen kommer från en analog CD-växlare Sony utam fjärr. Det uppstår på låg volym och låter skit, försvinner helt vid pure direct. Med 5500 funkade det klockrent. Postad 19 November 2005 - 17:33
Dany: Jag kör med en Marantz SR4500 och "hade" samma problem. Alternativet att köra analogt med "Att" knappen intryckt var inget alternativ för mig. Det lät alldeles för ingstängt, dämpat, burkigt. Eftersom jag inte har någon digital utgång på min Sony cd-spelare, så var mitt alternativ enkelt - att använda mig av Pure Direct. Nackdelen var att jag då koplade ur subben och tappade lite bas. Har dock bytt högtalare nu, så det problemet är mindre nu än tidigare.
Så till svar på din fråga: Nej. Postad 03 January 2006 - 17:48
Hadde samma problem med SR-4500. Men bytte dvd nyligen och trodde att det skulle lösa problemet(vilket den också gjorde men inte som jag tänkt). Pluggade i den nya dvd precis som den gamla, och tänkte nu borde det funka. Men icke sa nicke. Gick sen in och sänkte med 1db på dvds utgång och vips så funkar det fin fint.
Så om ni har samma problem testa att sänka volymen på eran spelare 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |