Jo..det är ju möjligt att dom itne var inspelade.Men en högtalare blir ju en helt annan efter inspelning.kan garantera dig om att dem där högtalarna inte var inspelade för fem öre! Det är nämligen en bra beskrivning på hur dem låter i början.
//Loofy
Infinity Beta 50
(Golvhögtalare)
|
1
|
(92)
|
Inga priser |
14 relaterade trådar
Drivning till Infinitys Beta-serie (87 inlägg)
|
12 år sedan |
B&W DM603 vs Infinity Beta (4 inlägg)
|
12 år sedan |
Infinity Beta 50 - värda att lägga pengarna på? (37 inlägg)
|
13 år sedan |
Infinity Beta serie? (386 inlägg)
|
15 år sedan |
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Infinity bygge (vad tycks om denna lilla setup) (6 inlägg)
|
18 år sedan |
Infinity Beta 40/50 vs Primus 360? (11 inlägg)
|
19 år sedan |
Soundcare spikes til Infinity Beta 50 (1 inlägg)
|
19 år sedan |
emblemen på kappa 400 ? (6 inlägg)
|
19 år sedan |
B&W 309 vs Infinity beta 50 (35 inlägg)
|
20 år sedan |
Infinity Beta 50 vs B&W DM603 S3 (16 inlägg)
|
20 år sedan |
Gästbok för ErOx ( inlägg)
|
21 år sedan |
Infinity Beta 50, första reflektionen. (28 inlägg)
|
21 år sedan |
Infinity BETA 50 Känns lockande (9 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 13 August 2005 - 23:30
Postad 14 August 2005 - 08:20
stämmer bra.
Jag tyckte att före inspelningen så lät det som om mellanreg och diskant hade tejpats på nån stans på högtalaren... lixom spelade för sig själv... som ett glapp i frekvensomfånget på dem övre registren, efter 150-200 timmars spelande hade detta försvunnit helt. (givetvis.. detta försvann gradvis under 150-200timmars tid...)
Min teori om orsak:
Jag antar detta beror på den otroliga styvhet som det innebär att ha en keram i elementen, framförallt när det handlar om dem små elementen (diskant, mellanreg) så håller dem hårdare tag kring sin styvhet och inte riktigt spelar med alla frekvenser (lättare att böja en stor plywood-skiva (bas) än en liten(mellanreg).
Om man är intresserad kan man ju kolla in denna lilla flashsnutt:
http://www.infinitys...whatiscmmd.aspx
Där menar jag att på sista bilden så är det en mindre kaka i frekvensomfånget som rör sig i en högtalare som inte är inspelad.
//Loofy
Jag tyckte att före inspelningen så lät det som om mellanreg och diskant hade tejpats på nån stans på högtalaren... lixom spelade för sig själv... som ett glapp i frekvensomfånget på dem övre registren, efter 150-200 timmars spelande hade detta försvunnit helt. (givetvis.. detta försvann gradvis under 150-200timmars tid...)
Min teori om orsak:
Jag antar detta beror på den otroliga styvhet som det innebär att ha en keram i elementen, framförallt när det handlar om dem små elementen (diskant, mellanreg) så håller dem hårdare tag kring sin styvhet och inte riktigt spelar med alla frekvenser (lättare att böja en stor plywood-skiva (bas) än en liten(mellanreg).
Om man är intresserad kan man ju kolla in denna lilla flashsnutt:
http://www.infinitys...whatiscmmd.aspx
Där menar jag att på sista bilden så är det en mindre kaka i frekvensomfånget som rör sig i en högtalare som inte är inspelad.
//Loofy
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Drivning till Infinitys Beta-serie
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?