Andersson Y60
371 svar till detta ämne
Postad 24 mars 2005 - 07:43
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja, än så länge är jag nöjd med den, men har som sagt inte testat så mycket. Jag hoppas att jag hinner sticka och köpa en DVI-kabel idag så jag kan testa detta också.
Bilden med Comhems analoga signaler är definitivt inte perfekt, men absolut inte så dålig som vissa säger att den blir. Sitter man 3 meter ifrån Teven som jag gör, vilket jag tycker är normalt för en 32" TV tänker man inte på att kvalitén kanske inte är den bästa.
Undantagen är Discovery Mix och Eurosport som jag verkar ha mycket svagare signal än de andra kanalerna.
Har man den inte fäst på väggen utan ståendes på foten är det lite väl bökigt att koppla in sladdar eftersom kontakterna pekar neråt på baksidan.
Någon frågade innan om jag tyckte att den var prisvärd, och jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på denna fråga...
För mig är 12000:- extremt mycket pengar, men om man jämför med vad man annars får för LCD TV för dessa pengar måste jag säga att den är prisvärd.
Var länge inne på Hugosons 27" TV, men tyckte att det var sämre bild på denna samtidigt som jag fick 5" mindre för samma pris.
Postad 24 mars 2005 - 12:44
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Någon här som kan tala om för mig vilken sorts DVI kabel jag ska ha?
Var inne på Kjell o company idag och såg till min fasa att det fanns hur många olika sorter som helst..
Postad 24 mars 2005 - 14:40
Unregistered83976109
-
Unregistered83976109
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag var och köpte en DVI-D Dual-Link idag.här på inet här i GBG. Det som blev bättre för mig var att jag nu kan köra 1360x768 med "fyll 1:1" på TV så det fyller "hela"(-6 pixlar på bredden) skärmen utan att bilden blir förvrängd. Tycker även att bilden blir lite klarare, kan ju bero på att jag kör 1:1 nu.
Postad 24 mars 2005 - 15:45
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag var och köpte en DVI-D Dual-Link idag.här på inet här i GBG.
Det som blev bättre för mig var att jag nu kan köra 1360x768 med "fyll 1:1" på TV så det fyller "hela"(-6 pixlar på bredden) skärmen utan att bilden blir förvrängd.
Tycker även att bilden blir lite klarare, kan ju bero på att jag kör 1:1 nu.
<{POST_SNAPBACK}>
Härligt tackar för det svaret, ska bli skönt att kunna köra i högsta upplösning
Postad 24 mars 2005 - 18:33
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Kan bara beskriva resultatet med DVI-kabel som underbart jämfört med VGA.
Postad 24 mars 2005 - 21:33
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Nu har jag äntligen slängt upp några bilder på TV:n i galleriet. Jag har inte hunnit att väggmontera den än, men det kommer.
Jag satte betyget 8/10 på TV:n eftersom priset är bra (i alla fall idag) och bildkvaliteten är helt ok. Bilden från det analoga Comhem-nätet visas bra på TV:n. Eftersom jag inte jämfört särskilt många apparater har jag inte så mycket annat att gå på. På några LCD-apparater har jag dock sett att ex. hår ser ut som en enda stor smetig blaffa, och det gör man i alla fall inte på denna. Kollar man på nära håll så ser man alla störningar i det analoga nätet, men det gör man väl på alla...? Sitter man på 3 meters avstånd känns bilden riktigt skarp och fin. Är det mycket vitt i bilden kan det blöda över åt det vita hållet. Det kanske går att justera genom att sänka ljus eller kontrast. Jag har inte testat så mycket än
Ljudet är riktigt dåligt. Jag provade med att välja alternativet Pop i ljudmenyn plus bas-förstärkning. I ett program var det en man med mörk röst och då började något i TV:n vibrera. Ljudet duger i alla fall för vanligt slö-tittande om man inte bottar basen vill säga.
Finishen är som någon skrivit tidigare åt det plastigare hållet, dock inget som jag stör mig på. Jag skulle inte kalla den riktigt silver. Kan man kalla pärl-färg, alltså silver men åt vit ton?
Effekten som anges på NetOnNet är 150W, i bruksanvisningen anges 170W och min effektmätare visar mellan 138-144W.
Postad 25 mars 2005 - 08:42
valhall
-
valhall
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Står det når i bruksanvisningen om TV:n är HDCP-kompatibel?
Hur är TV:n annars då? Har du sett tendens till eftersläpningar, Är bilden pixlig någongång.
När du ser på DVD, hur ät bilden då?
Ljudet kan man väl koppla till förstärkaren om man har en sådan om nu ljudet verkligen är så dålig.
Postad 25 mars 2005 - 15:41
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Det står inget om TV:n är HDCP-kompatibel. Om jag vill testa det måste jag ha en DVD med DVI som skickar HDCP, eller?
Viss eftersläpning kan man se om man går in för det, men det är verkligen inget som jag stör mig på. Jag har i och för sig bara jämfört med CRT.
När jag ser på DVD tycker jag bilden är helt ok. Min Pioneer DVR-520H-S har inte komponent, så jag kör RGB via en 19-kronors-scart. Det enda jag kan se är en aning ghost-effekter om man tittar noga på texter m.m. Jag tror det är kabeln som är boven.
Postad 25 mars 2005 - 19:12
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
Tycker att det den här Plasman verkar perfekt och har ett bra pris!Om den får godkännt i recensionerna så tror jag att jag köper jag den.. Men vad är Andersson för ett märke? Svenskt? Har dom någon hemsida? Någon som har erfanhet från deras andra produkter? Den här tvn verkar vara deras enda med lite högre uppplösning. Tror ni att dom kommer med flera plasmor med högre upplösning i
framtiden.. Kanske 37' eller en billig 42' med hög upplögning? (måånga frågor Ok, blev det...)
Ok, vad är skillnaden mellan lcd och plasma?
Tack
Redigerat av oscar_lkpg, 25 mars 2005 - 21:00.
Postad 25 mars 2005 - 19:17
lundvall
-
lundvall
-
Användare
-
-
239 inlägg
Skulle vilja tillägga att det är en LCD-TV. Ingen plasma.
Postad 25 mars 2005 - 21:25
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
VILL ha en större och nu verkar de komma flera altaernativ som har riktigt bra data, kör htpc så plasma är inte vad ja ser nått alternativ
Postad 25 mars 2005 - 22:02
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag köpte min på vinst och förlust. Om jag inte skulle varit nöjd hade jag åkt tillbaka till NetOnNet och fått tillbaka pengarna på öppet köp. Det blir lite jobbigare om man handlar på postorder. Paketet är ganska stort. Man får chansa ibland...  Någon undrade vad Andersson är för märke. Om jag fattat det rätt så är det NetOnNets egna varumärke precis som Centrum. Apparaterna byggs i Kina på någon/några fabriker som mycket väl kan tillverka apparater åt mer kända märken också. Var det någon som såg på Dokument Utifrån - Världens verkstad? Då visade de en fabrik som tillverkade TV:s, dels deras egna helt okända märke, och dels några kändare märken. Thomson och någon till nämndes (jag har det inspelat så jag får ta och kika på det igen). En på jobbet berättade om en fjäderfabrik i Herrljunga där de bästa fjädrarna med de bästa kvalitetstesterna går till Hästens och de sämsta går till Jysks sängar. Jag vet inte om det stämmer, men man undrar om det är likadant med LCD- och plasma-paneler?
Redigerat av Equinoxe, 25 mars 2005 - 22:08.
Postad 25 mars 2005 - 22:09
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
VILL ha en större och nu verkar de komma flera altaernativ som har riktigt bra data, kör htpc så plasma är inte vad ja ser nått alternativ
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag är ute efter är en skapligt billig LCD (Plasma) att köra mot HTPC helst 37' - men allt mellan 32' och 42' funkar. Märke på spelararen inte så stor roll. Den enda jag hittat som har skapligt lågt pris är ovanstående.... Vad är skillnaden mellan Plasma och LCD? Om man ska köra mot HTPC (och i övrigt också?) Jag ska också köra mot HTPC, är Plasma uteslutet då? Jag har förstått att det bör vara högre upplösningen om man ska köra mot PC.. Tack
Redigerat av oscar_lkpg, 27 mars 2005 - 08:59.
Postad 26 mars 2005 - 06:59
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
vid stillastående bild finns risk för inbränning, den risken är mindre med LCD än plasma så för data användning är LCD bättre än plasma
Postad 26 mars 2005 - 10:27
Unregistered83976109
-
Unregistered83976109
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har ganska stora ljusa fält i min tv.
Kan det gå bort med tiden, tycker att det har blivit lite bättre.
Eller ska man försöka få den utbytt?
Postad 26 mars 2005 - 15:07
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har ganska stora ljusa fält i min tv. Kan det gå bort med tiden, tycker att det har blivit lite bättre. Eller ska man försöka få den utbytt?
<{POST_SNAPBACK}>
Vad det beror på eller om det går bort med tiden har jag ingen aning om, men min ser iaf INTE ut så. Hade jag varit du hade jag lämnat tillbaka den direkt.
Postad 26 mars 2005 - 15:38
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Jag hadde också returnerat den
Postad 26 mars 2005 - 16:01
Unregisteredaccdec33
-
Unregisteredaccdec33
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Vad är det för skillnad mellan Andersson Y60 och Y6? Har inte Y6 någon tuner i sig? Står inget i texten om att den ska ha det. Skiljer ändå 1500:- så någon skillnad lär det vara förutom att Y60 även tar NTSC signal.
Postad 26 mars 2005 - 18:58
Unregistered5c29b037
-
Unregistered5c29b037
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Y60 har dubbla tuners Y6 har bara en. Om man tänker använda TVn i USA och kolla på analoga utsändningar så kan NTSC vara bra att ha.
Postad 26 mars 2005 - 19:13
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 303 inlägg
Har ni sett att de fått in en Skantic 32" LCD för 9990:-
Postad 26 mars 2005 - 19:29
Unregistered83976109
-
Unregistered83976109
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har ni sett att de fått in en Skantic 32" LCD för 9990:-
<{POST_SNAPBACK}>
Ja och det är bara färgen som skiljer den från Y6:an ?
Postad 26 mars 2005 - 19:44
Unregistered54b1cc33
-
Unregistered54b1cc33
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Den nya Skantic har exakt samma design som Andersson Y6 och Y60, äger NetOnNet detta märke också?
Men jag tycker Skantic och Y6 modellen är utesluten med tanke på att de inte tar NTSC, iaf för min del som använder HTPC och äger mängder av Reg1 filmer. Har man dock en dvd spelare så har ju de flesta PAL-NTSC converter inbygd, så då kvittar det ju.
Annars ser ju alla 3 ganska intressanta ut, om man kan leva utan NTSC vill säga.
Priset på LCD TV har sjunkit dramatiskt bara de senaste månaderna och nu får man ju tydligen en 32" för under 10,000:-
Funderar själv på en Y60 till sovrummet för att bli av med den sista CRT tekniken i huset  vardagsrummet har redan plasma och biorummet en projektor, men vill har en LCD till sovrummet för att kunna använda den dom en dator skärm (använder en barbar och ska skaffa en dockningsstation samt trådlöst t-bord och mus isf) vad säger ni som fått era Y60, går de att använda som en monitor, går det att läsa på webben osv eller blir det för stort/litet?
Om någon kunde ta ett par bilder på Y60 som vanlig dator skärm vore det mycket uppskattat, gärna med bilder på vanliga desktopen så man ser hur stort/litet allt blir (hellst då i Native upplösningen)
Redigerat av Unregistered54b1cc33, 26 mars 2005 - 19:46.
Postad 26 mars 2005 - 19:55
Unregistered5c29b037
-
Unregistered5c29b037
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Någon som vet on DVI porrten tar både 50 och 60 Hz?
För att vara räknas som HD ready bör ju TVn kunna ta emot 1280 x 720 @ 50 och 60 Hz (720p PAL och NTSC) samt 1920 x 1080 @ 50 och 60 Hz (1080i PAL och NTSC).
Postad 27 mars 2005 - 12:58
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Ojj... det ploppar upp en massa billiga LCD-apparater nu hos NetOnNet. Scantic-en kan ju vara ett alternativ för dom som inte gillar silver eller inte bryr sig om färgen. Billigt är det i alla fall (och säkert riktigt bra).
Är det någon som köpt Scantic 32L6 eller Andersson Y6 och provat med NTSC-signal? Kan det inte vara Netonnet som glömt skriva ut det bara?
Om man kör HTPC genom DVI eller VGA så spelar det väl ingen roll om TV:n klarar NTSC eller inte. Jag kan inte så mycket om det här, men... HTPC:n skickar väl inställd upplösning (1366x768) och uppdat.frekvens (60/75Hz) till TV:n som inte bryr sig om vad för system filmen är i, eller? Om man har DVD så klarar vissa spelare av att skicka NTSC-signalen i 50Hz, "NTSC on PAL".
Redigerat av Equinoxe, 27 mars 2005 - 13:00.
Postad 27 mars 2005 - 16:21
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
På begäran har jag nu plåtat några bilder på skärmen, de finns att beskåda i mitt galleri
Postad 27 mars 2005 - 16:34
Unregistered54b1cc33
-
Unregistered54b1cc33
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Stort tack för bilderna Oskar!
Hur är det att läsa i denna upplösning, är det möjligt att sitta på 2 meters avstånd och läsa vad som står eller blir det för litet?
Equinoxe, Nu fick du mig att fundera efter lite och jag blir lite tveksam, men är det inte så att den kollar vad källmaterialet är gjort i? det är ju 2 olika typer av tekniker för färgbehandling i PAL och NTSC, vill minnas att det blir svart/vitt om man försöker köra NTSC material på en tv som inte kan hantera NTSC, testade detta för länge sedan med mitt X-Card som har en mpeg2 decoder med direkt passtrough till en tv som inte klarar NTSC... men som sagt, jag kan ha fel.
Postad 27 mars 2005 - 17:44
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Stort tack för bilderna Oskar!
Hur är det att läsa i denna upplösning, är det möjligt att sitta på 2 meters avstånd och läsa vad som står eller blir det för litet?
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter just nu ca 2 meter ifrån och har inga som helst problem att läsa texten i det här forumet. Känns som ganska lagom storlek.
Postad 28 mars 2005 - 18:49
Är det nån om kan testa att lira nått kul/snabbt pc-spel på skärmen?
typ halflife2, morrowind eller liknande?
Sla man nu ha en sån skärm så jäklar ska det funka att rira riktigt på den med
Postad 28 mars 2005 - 19:20
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Okej, nu blir jag förvirrad igen.....
Min gammla Nokia CRT TV á 28" klarar bara av att visa PAL, kör jag en DVD i DVD spelaren som är i NTSC så blir det först å främst svart/vitt, sen är bilden uppdelad i 4 delar på tvn med ett himmla fladder. Det går inte ens att gissa vad för film så hoppar omkring på TVn:(
Så idag får jag köra DVDfilmerna från datorn som tydligen konverterar NTSC filmen till PAL, för då funkar filmen utmärkt. Men jag vill ju kunna bränna ut filmen på RW skiva och köra den i DVDspelaren för att få bästa bildkvalite.
Dett är största anledningen att jag vill ta steget mot en ny tv, som denna nya Skantic, är ju att den skall klara att visa både PAL & NTSC.
Någon som vet om detta är så eller rentav provat?
Oskar du hade köpt en Skantic? har du möjlighet att prova att mata LCDn med NTSC signal?
Postad 28 mars 2005 - 20:13
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Är det nån om kan testa att lira nått kul/snabbt pc-spel på skärmen? typ halflife2, morrowind eller liknande?
Sla man nu ha en sån skärm så jäklar ska det funka att rira riktigt på den med 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har lirat Half Life 2 på skärmen, ganska häftih upplevelse faktiskt. Men men det är ju en LCD skärm och där finns ganska många mörka banor i spelet så det blir väl lite si och så på det sättet. Men jag störde mig inte eftersom jag tidigare spelat på en 17" LCD skärm och är van. Okej, nu blir jag förvirrad igen.....
Min gammla Nokia CRT TV á 28" klarar bara av att visa PAL, kör jag en DVD i DVD spelaren som är i NTSC så blir det först å främst svart/vitt, sen är bilden uppdelad i 4 delar på tvn med ett himmla fladder. Det går inte ens att gissa vad för film så hoppar omkring på TVn:(
Så idag får jag köra DVDfilmerna från datorn som tydligen konverterar NTSC filmen till PAL, för då funkar filmen utmärkt. Men jag vill ju kunna bränna ut filmen på RW skiva och köra den i DVDspelaren för att få bästa bildkvalite.
Dett är största anledningen att jag vill ta steget mot en ny tv, som denna nya Skantic, är ju att den skall klara att visa både PAL & NTSC.
Någon som vet om detta är så eller rentav provat?
Oskar du hade köpt en Skantic? har du möjlighet att prova att mata LCDn med NTSC signal?
<{POST_SNAPBACK}>
Syftar du på mig så har jag en ANderson Y60, ingen Scantic
Postad 28 mars 2005 - 20:45
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Hur är det med Din Anderson Y60 då Oskar?
Fixxar den NTSC signal??
Postad 28 mars 2005 - 20:58
Jag har lirat Half Life 2 på skärmen, ganska häftih upplevelse faktiskt. Men men det är ju en LCD skärm och där finns ganska många mörka banor i spelet så det blir väl lite si och så på det sättet. Men jag störde mig inte eftersom jag tidigare spelat på en 17" LCD skärm och är van.
Är skärmen tillräckligt snabb för att hänga med då? har läst att det är en av de punkter där CRT är bättre än lcd
Postad 28 mars 2005 - 21:07
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hmmmm, funderar på att köpa den billigare varianten Y6, med Andersson A31 surroundpaket. vad tror ni om det? Har inte så mycket nytta av 2 tuners då jag kommer att mata den med en Boxersignal. NTSC har jag hittils under min livstid klarat mig utan. Den kommer att gå som tv enbart. ( ...har en HP f2304 som datorskärm...) Edit: En fråga: En LCD dataskärm är ju optimerad för en upplösning (ex vis 1280x1024), Visas tvbilden i upplösningen 1366x768 och tunern "skalar" bilden, eller hur blir det? Kommer som sagt mest att mata den med boxersignal + DVD. [Esc]
Redigerat av [Esc], 28 mars 2005 - 21:29.
Postad 28 mars 2005 - 23:22
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hur är det med Din Anderson Y60 då Oskar?
Fixxar den NTSC signal??
<{POST_SNAPBACK}>
Spelar alla mina DVD filmer med min HTPC och där har det aldrig varit problem med NTSC. Testade nyss med en DVD spelare jag fick lånat av grannen och det var inga problem med denna heller. Jag har lirat Half Life 2 på skärmen, ganska häftih upplevelse faktiskt. Men men det är ju en LCD skärm och där finns ganska många mörka banor i spelet så det blir väl lite si och så på det sättet. Men jag störde mig inte eftersom jag tidigare spelat på en 17" LCD skärm och är van.
Är skärmen tillräckligt snabb för att hänga med då? har läst att det är en av de punkter där CRT är bättre än lcd
<{POST_SNAPBACK}>
Ja en CRT skärm är snabbare och därmed bättre. Men jag märken ingen skillnad. Detta beror helt på hur kräsen man är, är du proffsspelare och sitter dygnet runt märker du nog skillnad, men som normal hobby spelar kommer du troligtvis inte att märka någon skillnad.
Postad 29 mars 2005 - 11:57
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Är det någon som vet vem som tillverkar panelerna i Anderssons LCD skärmar? Finns det någon tillverkare med samma panel i? Jag skulle gärna vilja se en live innan jag slår till. (Det är lite för långt till lagershopparna för mig, bor i Sthlm)
[Esc]
Postad 29 mars 2005 - 12:07
Jonathan H
-
Jonathan H
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Skärmarna visas väl inte i lagershopparna heller?
Postad 29 mars 2005 - 13:04
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Är det någon som vet vem som tillverkar panelerna i Anderssons LCD skärmar? Finns det någon tillverkare med samma panel i? Jag skulle gärna vilja se en live innan jag slår till. (Det är lite för långt till lagershopparna för mig, bor i Sthlm)
[Esc]
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ju alltid ringa/mejla och fråga NetonNet. Jag mejlade för snart 2 veckor sedan och väntar fortfarande på svar...men du kanske har mer tur,
Postad 29 mars 2005 - 13:37
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Du kan ju alltid ringa/mejla och fråga NetonNet. Jag mejlade för snart 2 veckor sedan och väntar fortfarande på svar...men du kanske har mer tur,
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har mejlat och frågat. Är du på det hela taget nöjd med din tv? Skulle du rekommedera att köpa den? Har idag bara en CRT 26" Sony TV från 2000, som jag tänkte ersätta. [Esc]
Redigerat av [Esc], 29 mars 2005 - 13:38.
Postad 29 mars 2005 - 14:13
.oskar.
-
.oskar.
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ja jag är nöjd med den och kan rekommendera den till andra.
Postad 29 mars 2005 - 14:36
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Ja jag är nöjd med den och kan rekommendera den till andra.
<{POST_SNAPBACK}>
Då kanske man ska slå till... Andersson Y6/ A31 Beskrivning: 32 tums LCD-TV samt hemmabioreceiver med kraftfull förstärkardel och inbyggd inspelningsbar DVD-spelare. Paketet innehåller även golvstående slimmat högtalarpaket på 80 Watt med en aktiv subwoofer på 200 Watt. Pris: 14 490:- [Esc]
Redigerat av [Esc], 29 mars 2005 - 14:43.
Postad 29 mars 2005 - 15:41
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
Jag funderar på att slå till men jag vill egentligen ha en 37' LCD till lågt pris och med lite högre upplösning, gärna en Andersson 37' i motsvarande prisklass som Y60.. Har mailat till NetOnNet och frågat om någon sån är på gång, får se vad dom säger. Är det inget på gång så slår jag till på Y60:n...
Postad 29 mars 2005 - 16:00
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Mejlade netonet och frågade följande:
Andersson Y60. Är DVI ingången på denna LCD TV HDCP kompatibel?
och fick svaret:
Nej, det är den inte.
Med vänliga hälsningar!
Michel
Websäljare/kundservice
* [email protected]
Postad 29 mars 2005 - 21:22
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
NetonNets kundtjänst envisas med att det är deras eget märke och att det inte finns att se på i verkligheten Power säljer bl.a. en LCD 30" DMTech 3008W PDF som motsvara netonnet's Y5:a (t.o.m. fjärrkontrollen är identisk med den som Equinoxe visar i stii galleri på Y60:n) Jag kikade på denna på power, som tyvärr matade den med en dassig analog bild. Det jag tyckte var att den såg något blek ut, i jämförelse mot vissa andra LCD'er. Nu har Y5:an lägre kontrast (Kontrast 600:1) mot Y60:ns (Kontrast 800:1). Ljusstyrkan är dock den samma 550cd/m². Hur mycket spelar kontrasten roll för bilden? Någon som vet? Skall kolla en annan Powerbutik, om de har bättre inkälla på sin DMtech innan jag slår till. [Esc]
Postad 29 mars 2005 - 21:52
viggo
-
viggo
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Är det någon som köpt Scantic 32L6 eller Andersson Y6 och provat med NTSC-signal? Kan det inte vara Netonnet som glömt skriva ut det bara? <{POST_SNAPBACK}>
nu är det iaf utskrivet.
Postad 29 mars 2005 - 22:30
sprintf
-
sprintf
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Så då är enda skillnaden att man bara får enkel tuner men sparar 1500 bagis? Lutar mot Y6...
Postad 29 mars 2005 - 22:46
Unregistered83976109
-
Unregistered83976109
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
och det är bara färgen som skiljer Skantic från Y6:an -500:- till.
Postad 29 mars 2005 - 23:02
najkon
-
najkon
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
fan ingen som bor i STHLM el Uppsala området med en Y60 som man kan får komma och kolla på ?
PM'a mig i så fall...
fan man e ju sugen men surt att man inte kan kolla på dom i någon butik.. suck
Någon som testat den lite och kan göra liten recension på den ?
kram
Postad 30 mars 2005 - 02:32
Dj_Emil
-
Dj_Emil
-
Rookie
-
5 inlägg
Skärmarna visas väl inte i lagershopparna heller?
<{POST_SNAPBACK}>
nej, tyvärr
Postad 30 mars 2005 - 07:03
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
... fan man e ju sugen men surt att man inte kan kolla på dom i någon butik.. suck ...
<{POST_SNAPBACK}>
Det närmaste du kan komma är att gå in på Power och kolla på deras DMtech 3008W 30" som motsvarar Andersson Y5. Lägre kontrast dock än Y60. Se mitt inlägg längre upp [Esc] (läser folk hela tråden egentligen????????)
Redigerat av [Esc], 30 mars 2005 - 07:04.
Postad 30 mars 2005 - 07:50
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har hittat ännu en klon (dock bara till Y5:an) Har Netonnet köpt upp hela produktionen av 32":are? SEG 3007, eller SEG Osaka finns t.ex. här: http://se.pricerunne.../320537/detailsSEG verkar vara vanligt i tyskland, men jag har svårt att hitta tester på den. Ingen som vet hur mycket den högre kontrasten från Y5 -> Y60 gör åt bilden? [Esc] [Edit] Test av Y5-klon (SEG) på tyska: http://www.ciao.de/S...1867447/TabId/2 (går att översätta mha Balefish eller likande) - I testen står det bl.a. om anonymiteten av tillverkaren Produktblad SEG http://www.veseg.de/...files/Osaka.pdfDet är lite märkligt vad alla dessa "sätt på ditt eget namn"-märken har lite info på nätet Men som sagt inga andra än NoN verkar ha 32", utan bara 30"-kloner.¨ [/Edit] [Edit2] 2005-03-31: Y5 säljs även under namnet JVC http://www.jvc.se/pr...SU&catid=100028 Kolla denna länk: http://se.pricerunne...v/277612/prices [Edit2]
Redigerat av [Esc], 31 mars 2005 - 07:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|