* Officiell tråd - Sony Ericsson K750i *
Sony Ericsson K750i
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(97)
|
Inga priser |
urspårat garantiärende. (8 inlägg)
|
20 år sedan |
Sonyericsson k750i Mac iSync (1 inlägg)
|
20 år sedan |
teman sony-ericsson k750i (11 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 11 May 2005 - 14:29
Postad 11 May 2005 - 16:57
Postad 15 May 2005 - 18:04
Postad 16 May 2005 - 10:28
Såg ni om displayen är större eller mindre än på K700?
Mvh/Per
Postad 16 May 2005 - 13:04
Hur mycket kommer denna lur att kosta med ett års abbonemang med telia?
Ej operatörslåst i butik: 1095:-
Postad 16 May 2005 - 16:03
Ni som hade sett den.....
Såg ni om displayen är större eller mindre än på K700?
Mvh/Per
Samma storlek och upplösning, men fler färger (262K).
Postad 16 May 2005 - 16:24
/Ash
Postad 16 May 2005 - 16:49
Du menar operatörlåst i ett år?
Postad 16 May 2005 - 18:35
Postad 16 May 2005 - 20:53
Du menar operatörlåst i ett år?
Nej, jag menar en EJ operatörslåst telefon med 1 års bindning på abonnemanget.
Postad 16 May 2005 - 22:51
Det är just tyvär en lite större skärm jag saknat på k700.
Men 750 verkar ju ändå vara för bra för att vara sann till det billiga priset.
Hoppas att ni som beställt den kan skriva lite om den här sen när ni fått hem den.
Om den motsvarade alla era förväntningar osv...
Så man vet om det är värt att kasta sin 700 och köpa en 750 istället
/Per
Postad 17 May 2005 - 08:02
och jag hoppas att det är en bättre display än den jag har på min T310.
Men batteriet är jag supernöjd med, det håller än idag att prata hur mycket som helst känns det som
det har inte mattats av nämnvärt sen den var ny.
Som gammal Nokia ägare så var man ju inte van med att telefonen inte behövde sitta i laddaren helatiden
Postad 17 May 2005 - 10:34
om man har förbokat får man telefonen den 23/5
om inte var det den 25/5 som gäller.
På http://www.sonyericsson.com sida står inte länge Kommer snart under denna nalle?
Postad 17 May 2005 - 17:44
Så som kalender
och jag hoppas att det är en bättre display än den jag har på min T310.
Kan till 100% lova att displayen är bättre... går inte o jämföra en 4096 färgers STN skärm me en 262K TFT.
Postad 17 May 2005 - 23:06
Postad 18 May 2005 - 06:31
OBS. De kunde inte lova till 100% att de fick den då.
Men jag håller tummarna...
Postad 18 May 2005 - 10:48
Nu har jag förbeställt den på Telia får den 23/5.
![]()
![]()
![]()
Får man fråga vad det kosta??
Postad 18 May 2005 - 11:17
Postad 18 May 2005 - 18:04
Nu har jag förbeställt den på Telia får den 23/5.
![]()
![]()
![]()
Får man fråga vad det kosta??
3895kr utan ab.
2095kr med ab. och 159kr/mån 1år
1kr med ab. fråga din närmsta telia butik.
/Wipp
Postad 18 May 2005 - 21:45
Den här telefonen verkar ju gå åt som smör i solsken innan den ens kommit ut på marknaden. Katshing skriver att dem ska få 250 st den 23/5 men den leveransen är fullbokad. Sen ska 300 st preliminärt komma den 8-9 juni och dessa är också bokade. 3:e omgången är beräknad till den 20/6. Så vill man ha denna telefon utan att behöva vänta allt för länge så kanske man snart måste boka ett exemplar.
Urk jag som ligger på över fyrhundrade plats på Katshing. Och min mobil just nu sjunger på refrängen....
Postad 19 May 2005 - 18:41
Frågan är bara om man istället ska byta helt och hållet till en 3g-telefon (z800i?) istället för att fortsätta ha en gsm-mobil. Inte så kul om man köper en rätt så dyr gsm-mobil som k750i och så är den gammal efter ett par månader.
Vad tror panelen?
Och även så vore det kul å veta hur telia surfport fungerar i snabbhet i k750i gämförelsevis mot tex en z800i...?
Postad 19 May 2005 - 18:44
Men silvermodellen verkar inte finnas ute....nån som hört nåt?
Postad 19 May 2005 - 19:10
Och även så vore det kul å veta hur telia surfport fungerar i snabbhet i k750i gämförelsevis mot tex en z800i...?
Ca 380kbit/s för 3G och ca 50kbit/s för GSM.
Postad 19 May 2005 - 19:13
Denna telefon verkar grymm!
Frågan är bara om man istället ska byta helt och hållet till en 3g-telefon (z800i?) istället för att fortsätta ha en gsm-mobil. Inte så kul om man köper en rätt så dyr gsm-mobil som k750i och så är den gammal efter ett par månader.
Vad tror panelen?
Om du anser dig ha användning för tjänsteutbudet som 3G ger så ska du väl satsa på det. Men om du inte tycker dig behöva videotelefoni, eller en massa dyrt nerladdade musikvideos, med mera så satsa på GSM. Det kommer inte hända något revolutionerande vare sig på utbuds eller prisfronten. GSM-telefoner är fortfarande både mindre och bättre än 3G-telefoner. Och enligt mig är 3G på tok för dyrt för att över huvud taget vara intressant. Det dröjer minst ett år till innan jag tycker det är någon idé att ens börja fundera på att titta åt det hållet.
/Ash
Postad 19 May 2005 - 19:39
En annan sak jag undrar är hur kompatibel denna mobil är med program som gör att man kan styra dator och såna prylar med telefonen (med bluetooth) och vilka program använder man sig av då?
Eller är det bara smartphones som klarar det? Vore kul att kunna styra lite olika saker med mobilen!
Postad 19 May 2005 - 20:02
/Ash
Postad 19 May 2005 - 20:07
Och om jag köper den vill jag ha den i silver, mycket snyggare!
var har du sett den i silver? eller är det walkman kusinen w800 du menar?
Postad 19 May 2005 - 20:10
Vad tror panelen?
Om du anser dig ha användning för tjänsteutbudet som 3G ger så ska du väl satsa på det. Men om du inte tycker dig behöva videotelefoni, eller en massa dyrt nerladdade musikvideos, med mera så satsa på GSM. Det kommer inte hända något revolutionerande vare sig på utbuds eller prisfronten. GSM-telefoner är fortfarande både mindre och bättre än 3G-telefoner. Och enligt mig är 3G på tok för dyrt för att över huvud taget vara intressant. Det dröjer minst ett år till innan jag tycker det är någon idé att ens börja fundera på att titta åt det hållet.
/Ash
håller med fullständigt, ser inte riktigt vitsen med 3G än...
Postad 19 May 2005 - 21:04
Har sett personer använda T610 för att styra, powerpoint och iTunes. Det sistnämnda tonar ner musiken om någon ringer och stänger av automatiskt om man lämnar lägenheten. Finns oändligt med möjligheter.
Borde vara lika möjligt på PC?
Postad 19 May 2005 - 21:09
Det står på SE:s hemsida att den ska finnas i färgerna Oxidized Black och Blasted Silver.
Postad 19 May 2005 - 21:57
När det gäller Apple så verkar det finnas rätt mycket möjlighet att styra med bluetooth (som på Powerbook är standard, och som tillval till alla andra appledatorer).
Har sett personer använda T610 för att styra, powerpoint och iTunes. Det sistnämnda tonar ner musiken om någon ringer och stänger av automatiskt om man lämnar lägenheten. Finns oändligt med möjligheter.
Vet inte exakt hur mkt man kan styra på en PC men det finns nåra program som gör att du iaf kan starta lite utvalda program o t.ex. styra lite funktioner i Winamp , men om stödet är lika utbyggt i PC programmen vet jag inte. Detta ska dock funka med alla Ericsson/SE lurar med BT.
Postad 20 May 2005 - 09:15
Här är silvermodellen, påminner en del om T610... Jag frågade Katshing men dom hade tyvärr inget datum på den.
[Edit] fler bilder: http://www.threegmob...&nid=546&page=3
Bifogad fil(er)
Redigerat av Weiman, 20 May 2005 - 09:32.
Postad 20 May 2005 - 09:40
Vad tror panelen?
UMTS har du nytta av om du surfar mycket, skickar tung e-post, videosamtal, streaming av TV / radio m.m.
K750i är en vanlig GPRS telefon med streaming möjlighet. Du kan redan nu se TV via Telia Surfport med en K750i.
Postad 20 May 2005 - 09:47
När det gäller Apple så verkar det finnas rätt mycket möjlighet att styra med bluetooth (som på Powerbook är standard, och som tillval till alla andra appledatorer).
Vet inte exakt hur mkt man kan styra på en PC men det finns nåra program som gör att du iaf kan starta lite utvalda program o t.ex. styra lite funktioner i Winamp , men om stödet är lika utbyggt i PC programmen vet jag inte. Detta ska dock funka med alla Ericsson/SE lurar med BT.
Progammet heter PC Control.
Postad 20 May 2005 - 10:26
[/quote]
Måste säga att jag tycker svarta är mycket snyggare...
Postad 20 May 2005 - 11:03
Längtar tills min svarta kommer hem.
/Ash
Postad 20 May 2005 - 11:08
Har en liten fråga.
Många av de bilder jag sett på telefonen(ink. de som snovvebovve länkade till) har det varit en mörkröd bakgrundsfärg i displayen. Om man tittar lite närmare på displaybilderna så ser allt fint ut, förutom en sak. Om man uppe i vänstra hörnet, vid signalstyrkeindikatorn, så ser man klart och tydligt att det är en blå färg bakom indikatorn.
Det ser ganska trist ut tycker jag, inte ens min t68i har detta fenomen, utan när signalstyrkan minskar så ser man att det är den bakrundsfärgen(eller temat) man själv valt som syns bakom stapeln.
Nu kommer det luriga. Min flickvän har en k700i och om jag inte mins fel så har denna telefon inte det problemet. Hennes telefon är dock operatörslåst till Vodafone och telefonen har då även deras menyer, kanske spelar in? Tyvärr är hon bortrest just nu så jag kan inte kolla själv.
Är det någon som vet om det går att ändra detta på något sätt i 700an, mao att man ser sina egna inställningar bakom stapeln och inte den där taskiga blå färgen trots att man har en för övrigt röd bakgrund?
Om så är fallet så kan man anta att det även går på750-modellen då dessa ska vara ganska lika..
Problemet är väl inte hela världen men jag stör mig faktiskt på det.
Om det är någon som vet så kan ni väl hojta.
Mvh
Postad 20 May 2005 - 11:43
/Ash
Postad 20 May 2005 - 11:58
Postad 20 May 2005 - 12:02
/Ash
Postad 20 May 2005 - 13:11
Postad 20 May 2005 - 16:05
Den blåa trekanten som syns ovanför signalindikatorn, visar om du har GPRS-täckning eller inte. Det är likadant på alla andra SE telefoner (inkl din t68i). Aktiverar du GPRS så får du oxå upp den blå trekanten. Det är alltså inte blått bakom signalindikatorn, utan man ser sin bakgrund även där, om signalstyrkan skulle gå ner.
/Ash
Ahh, vad det så lätt
Nu känns det bättre!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
urspårat garantiärende.
9 bilder
41 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna