Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 37PF9830

67 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2006 - 13:28

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Ingen av er som har denna TV som stött på buggen med att den stänger av sig själv?

Postad 10 January 2006 - 18:42

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Med Dreambox kan man streama demo-kanalen Astra HD i 1920x1080 och spela upp på PC.
Det åtgår ca 20 Mbit/s nätverkstrafik. Har man sedan ett maffigt MPEG2/4-accelererande videokort i datorn som kan visa en 1920x1080-upplösning så kan man sedan koppla den till en sådan Philips och uppleva kvalitén.
Själv har jag bara kunnat spela upp den i 1024x768 pga jag inte har bättre display-HW.

Om räven skall uttala sig om rönnbären så gör sig nog Philipsen bäst i en extremt liten lägenhet där man behöver sitta så nära att det är viktigt med mkt små pixlar. Då får man å andra sidan samma storleksupplevelse som med en 50"-plasma i ett större rum :) Att ha sådan förfining i ett vanligt rum kan man inte riktigt tillgodogöra sig om man inte har extremt skarp syn eftersom main inte ser skillnad mot en lägre upplöst om man inte går nära.

Redigerat av Unregistered99322caa, 10 January 2006 - 18:47.

Postad 10 January 2006 - 21:29

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hmz, jag kommer troligtvis kopa denna Philips tv nar jag kommer hem till sverige (ar i Tenerife hos flickvannen nu) men det jag maste ha garanterat ar att om den verkligen klarar 1920x1080 fran datorn, annars ar den helt POINTLESS :) Men klarar den att kopplas till en xbox360 i 1080i sa borde den la klara 1920x1080 till PCn?

Postad 10 January 2006 - 23:34

ka313
  • ka313
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Det sjukaste är att på 8 månader har ingen lyckats luska fram huruvuda man kan köra den i 1920x1080 från datorn....

Jobbar i butik och har själv sålt en sån här till en snubbe som aldrig sett apparaten, men han var helt begeistrad. Tyvärr är den restad hos Philips och inkommer tidigast 1 februari. Ryktet jag hörde var att USA att knyckt åt sig lite för många av den här modellen, och därför är den grymt försenad.

/ka313

Postad 11 January 2006 - 22:28

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Ringde till Reference Audio i sthlm a fragade, dom sa att den klarar 1920x1080 fran PCn. Dock sa vill jag som sagt ha det 101% sakert innan jag koper den. Ska kolla massa stallen innan jag koper den. Polarn fran Uppsala ska kolla en affar i uppsala som har den TVn a kolla upp assa :wub:

Postad 16 January 2006 - 21:37

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
enligt manualen klarar den inte det men det är möjligt att man kan "tjuv koppla" på något sätt.
skärmen är ju gjord för att klara det.
Jag fråga Philips i ett mail men fick inget vettigt svar.

Har släppts ny mjukvara för nerladdning på Philips hemsida.
rekomenderar alla som äger en att skaffa den snarast, då
den inte bara fixar små buggar utan även ger en märkbart bättre bild.

Postad 16 January 2006 - 21:53

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

enligt manualen klarar den inte det men det är möjligt att man kan "tjuv koppla" på något sätt.
skärmen är ju gjord för att klara det.
Jag fråga Philips i ett mail men fick inget vettigt svar.

Har släppts ny mjukvara för nerladdning på Philips hemsida.
rekomenderar alla som äger en att skaffa den snarast, då
den inte bara fixar små buggar utan även ger en märkbart bättre bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Bra att du berattade detom firware uppgraderingen, ska jag latt fixa om jag koper den, vilket jag kommer gora omden klarar 1920x1080 fran PCn pa ett bra satt. En pa rage3d.com(vilket jag sitter pa mkt) ska assa kopa samma tv som du. Han ska saklart kolla om det funkar med 1920x1080 fran PCn =) Du sade att du korde den i 1080i fran din Xbox 360? ar det 1920x1080 i 30hz?

Du kan inte assa kolla det? Typ lana en polars dator lr nat :) Bra att ha flera folk som kollar saker :)

Redigerat av hobs0n, 16 January 2006 - 22:01.

Postad 21 January 2006 - 12:26

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
nån här som vet nåt om nya MIRAVISION-42TUM lcd,n?? när har vi den i butik???

Postad 25 January 2006 - 03:05

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok, har haft tvn i ca 3 veckor nu och följande är fakta vad gäller 1080 läget via datorn.

JA, den visar 1920 x 1080i (OBS! i ej p) via HDMI i läget interlace via datorn.
Har inte provat DVI.

DOCK så är läget 1920x1080i overscan vilket innebär att om man vill ha en datorbild som inte sträcker sig utanför ramen så får man gå ner till ca 18xx * 10xx (minns inte exakt vad den är) - Vet ej varför det är så men det är så iallfall.

720p läget är iallfall 1192x676 om man vill ha bild från kant till kant. Vid 1280 x 720 så ser man inte hela bilden.

PixelPlus fungerar ej via HDMI vilket är konstigt då den verkligen gör nytta tycker iallfall jag.

Både Nvidia och ATI har stöd för dessa interlace/overscan lägen så det var inga problem att ordna det.

Bilden är det grymmaste jag har sett (plasma / lcdtv) !
Ambilight 2 är jätteskön efter ca 3-4 dagars tittande (upplevdes som "jobbigt" i början men kan inte vara utan den nu - alltid igång)
Det motorstyrda bordsstativet är kanon (om man behöver vrida på tvn)

Dock så har jag följande fel på den.
Blå prickar som vandrar i bilden, kommer vid uppstart av tvn (1gg av ca 20) - försvinner om man stänger av och startar om den (samtliga ingångar)
I 4:3 läge så flimmrar bilden till, ca 1gg inom 10sek dock ej regelbundet - återkommande.
Har stängt av sig själv ett par gånger.
TVn finns just nu på en Philips verkstad för snabb åtgärd hoppas jag - teknikern satsade på att det var minne/processor fel.
Blev tillfrågad om jag ville ha pengarna tillbaka men avböjde då jag inte kan hitta ett alternativ som skulle motsvara den bildkvalite som jag upplevde.

PS! Man kan även spela upp visa .avi och mpeg filmer via USBn. Alltså inte bara musik (mp3) eller se bilder !

Uppgradering av firmware var inga problem alls om man bara är något van vid datoranvändning.

Har ni fler frågor så svarar jag så gott jag kan.

/ Valle

Postad 25 January 2006 - 09:03

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
fan va bra att vi har en som har den TVn å den kopplad till PCn!! :)

Ok, jag antar att man kan skapa den upplösningen (18xx * 10xx) i grafikkortets drivrutiner? Jag har ett Geforce 7800GT, vad har du för du för något? Har lixom ingen koll på hur fanken man använder sådana hära skumma widescreen upplösningar så om du kunde berätta vore det bra =) Annars har några forum man går till ;) Om du kunde ta lite screenshotsfrån windows i den upplösningen så man kunde se hur det ser ut, och ngn bild med en camera så man får se åsså. Det blir inte en flimirig dålig bild i å med att det är I den visar i? Om det funkar bra å bilden blir bra så kommer jag nog spela dom flesta av spelen på TVn i underbar widescreen upplösning så jag måste ha 101% bevis på att det funkar perfa :P

Det där med att TVn strular är nog bara en bugg i din TV antar jag, dom fixar nog fisken i den snabbt! =) Som du säger, det här är den enda TVn i dagens läge som man vill ha om man vill ha en TV med riktigt bra bild, alla funktioner å som en riktig PC skärm. Dyr men man kan ju nästan dumpa flickvännen när man får en sån TV >_<

Postad 25 January 2006 - 15:31

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
jag hade samma bug med blå flammig bild.
men har inte märkt det sedan jag byta mjukvara.

Postad 25 January 2006 - 18:53

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

jag hade samma bug med blå flammig bild.
men har inte märkt det sedan jag byta mjukvara.

<{POST_SNAPBACK}>

Uppgraderade firmwaren menar du?

Postad 25 January 2006 - 19:02

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
ja

Postad 27 January 2006 - 09:19

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Har du fått tillbaks TVn än Tiny Wiz? Å kollat å allt verkligen funkar å tagit bilder? :wacko:

Postad 31 January 2006 - 09:28

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej!

En fråga om denna tv angående upplösningen och skalningar av upplösningar.
hur funkar tv:n, skalar den automatiskt om alla signaler till 1080i som verkar vara native-upplösning?
eller går det att välja detta själv, tex att alla progressiva signaler ->720p, alla interlaced -> 1080i?

samt, stödjer tv:n 1080p? om inte skalar den då om 1080p signaler till 1080i eller 720p?

kan nån som redan köpt tv:n hjälpa mig med detta =)

i övrigt så verkar tv:n grym, jag kommer nog att köpa den inom 2 månader.

samt ett par sista frågor till er som har den, kan det spela hd-matreal via usb-kontakten?
dvs, kan jag ladda in ett hd-clip på ett usb-minne och gå till nån affär som demonstrerar tv:n och testa klippet där?

samt, när man spelar filmer från datorn visas de i samma upplösning som "skärm"bilden är inställd på? dvs, om jag kör 720p från datorn och sätter igång en 1080i film, känner tv:n vilken upplösning video-strömmen är och anpassar sig, eller skalas filmen ned till 720p?

Tack på förhand

//Jonas

Postad 01 February 2006 - 22:58

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hej igen allihopa.

Har tyvärr inte fått hem tvn från verkstaden ännu.
--------------------------------------------

Vad gäller skalning av 1080p så väljer man själv om man vill att den skall skala till 1080i eller 720p genom att helt enkelt ha det läget som man vill ha och sedan spela upp filmen. Så man kan säga att den spelar upp filmen i det läge som den står i.

Jag hann inte prova spela upp HD filmer via USBn.
Dock så tror jag inte att den klarar av typ x.264 h.264 och liknande format.
Jag kommer däremot ihåg att jag provade en film i divx och det fungerade medan en annan inte gjorde det. Jag vet inte om det beror på att ena filmen var kodad i någon divx certifiering medan den andra inte var det.

Inställnigen för att skapa 18xx * 10xx uppläsningen var inte alls komplicerad.
Jag kan inte svara på exakta tillvägagångssättet eftersom drivrutinen inte känner av att jag har tvn inkopplad i nuläget så därför får jag inte fram dom menyerna som fanns.

I 1920x180 så var det 50Hz (dvs 2 x 25), vill minnas att man kunde få den till 60Hz också MEN lite inte till 100% på det då jag är osäker.

---------------------------------------------

Att använda tvn som ren bildskärm för PCbruk i 1080i läget tyckte jag inte alls var behagligt, flimmret var ganska tydligt.
Däremot när man ser på film så kunde man inte se något flimmer alls.
Jag provade aldrig att spela på den då jag inte brukar spela spel alls. Men dagens spel är ju "film" så det bör inte vara några problem om bara grafikkortet hänger med.
Stillbilder är kristallklara och skarpa.

Bildkvaliten vid vanliga sändingar (har endast parabol) så variera det med kompressionsfaktorn som respektive kanal använder. Ju bättre kvalitet på bilden ju bättre bild blir det, nästan exponentiellt (eller vad det nu heter).
Vilket iofs också innebär att om man har dålig in-bild så ser man det verkligen tydligt, men detta måste bero på att bilden i sig är så mycket större än vad man kanske är van vid.

Ställer gärna upp med screenshoots på TV i olika lägen så snart jag har fått tillbaka den.
Det är rena tortyren att sitta vid en 29" 4:3 tv just nu :)

/ Valle

Postad 17 February 2006 - 22:45

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Här kommer ett stort antal frågor jag har om denna tv (37"), någon som rentav äger tvn kan, om dem vill, ta sig tid och svara på det dem kan:

1. Vilka upplösningar och uppdateringsfrekvenser klarar tvn att ta emot och visa upp på skärmen genom (komponent/VGA/DVI-A/DVI-D/HDMI)? Exempelvis; 1080p60 via komponent, 1024p60 via VGA, osv.

2. 3x15 watt, betyder det att tvn har center, höger och vänster kanal +sub? Isf, finns det någon inbyggd dekoder för DD/DTS?

3. Finns det en funktion för att använda tvns ljud som centerkanal?

Postad 27 May 2006 - 23:50

norwayhustler
  • norwayhustler
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
någon som vet vart jag kan kika på denna tv:n i Göteborg? är riktigt sugen på en! kan tele-hå kanske ha en?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.