Extern HD DVD spelare till 360
2052 svar till detta ämne
Postad 08 januari 2007 - 07:39
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Jag hoppas verkligen att du har fel... Har själv inte tittat på en hel film än, men jag har sett en hel del klipp ur olika filmer. Upplevde en silky smooth bild... Återkommer när jag spanat på en hel film. Det får bara INTE rycka i bilden, finns inget mer irriterande
Ja, fel har jag då inte. Det kan de som varit med mig bekräfta, tom kompisar som inte bryr sig så mycket om bild såg det Det är helt klart ryckningar i bilden för mig på min 506xde och på en Mitsubishi HC5000 också som jag provat på. Har provat alla upplösningar på min plasma via vga, ska prova med komponent också och se om det blir skillnad. Ska kolla lite mera och se om det går att få till med div inställningar.
Postad 08 januari 2007 - 09:53
Cameron
-
Cameron
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Jag hoppas verkligen att du har fel... Har själv inte tittat på en hel film än, men jag har sett en hel del klipp ur olika filmer. Upplevde en silky smooth bild... Återkommer när jag spanat på en hel film. Det får bara INTE rycka i bilden, finns inget mer irriterande Ja, fel har jag då inte. Det kan de som varit med mig bekräfta, tom kompisar som inte bryr sig så mycket om bild såg det Det är helt klart ryckningar i bilden för mig på min 506xde och på en Mitsubishi HC5000 också som jag provat på. Har provat alla upplösningar på min plasma via vga, ska prova med komponent också och se om det blir skillnad. Ska kolla lite mera och se om det går att få till med div inställningar.
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket trist. Kanske är det något med filmen? Hackar det på samma ställe och endast det stället? Antar att du använder HD-DVD till en 360 och inte till din dator? Detta skulle ju kunna ställa till det annars...
Postad 08 januari 2007 - 10:15
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Jag har tittat de HD-DVD filmer jag har och inte upplevt något hack alls i bilden. Allt flyter på smidigt som bara den.
Jag kör komponentkabel till min Andersson R2-förstärkare och sedan komponent till Epson EMP-TW600 som jag kör i 720p.
Bilden är så klockren och skarp att jag har svårt att förstå att det eventuellt skulle kunna bli bättre med HDMI.
Postad 08 januari 2007 - 10:26
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Märker att ni diskuterara ryckningar i bilden.
Märkte lite ryckningar på vy-panoreringar när jag titta på King Kong första gången men igår när jag titta på den igen märkte jag det inte. Kan det bero på om xboxen blir varm och får jobba lite extra??
Har inte sett det på Last samurai, Constantine, V for Vendettta eller någon av Mission impossible-filmerna.
Postad 08 januari 2007 - 12:34
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Mycket trist. Kanske är det något med filmen? Hackar det på samma ställe och endast det stället? Antar att du använder HD-DVD till en 360 och inte till din dator? Detta skulle ju kunna ställa till det annars...
I Troja så är det fler ställen vid panoreringar. 49min exemplet var bara där det sågs mest och ville se om ni har samma fenomen. Det kan bli bättre om jag kör 1080i via komponent eftersom jag kan som bäst köra 1280*768 till plasman via vga.(plasman har samma upplösning) Det märkliga var att vi körde 1080i via komponent till HC5000 och då var det samma fenomen. Xboxen är även kallare vid hddvd uppspelning än vid spelande. Om jag inte minns fel så är gpu vid hddvd uppspelande ca 66grader och upp till 80grader vid fullt spelande tex GOW. Och ja, tidigare har jag lagt in bild också-Det är till en 360 den används.
Postad 08 januari 2007 - 12:38
Unregistereded2f822f
-
Unregistereded2f822f
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag kollade på min första HD-dvd igår, nämligen Fast and the Furious: Tokyo Drift. Bilden var väldigt bra men hackade till ganska ofta. Ställde om till 1080i i dashboard och då hackade det inte mer. Har en 720p projektor(Sanyo Z2) men märkte ingen försämring i bildkvalite med 1080i.
Postad 08 januari 2007 - 15:16
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Provade nyss att koppla in hddvd:n till pc:n.
Kom bara fram till FBI varningen se bild 1.
Sen kom felmeddelande fram se bild 2.
Antar att det beror på att jag har skärmen kopplad via dvi.
Ska prova på bärbara datorn senare.
Postad 08 januari 2007 - 15:21
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
Eller kanske för att du använder en gammal version av PowerDVD... du skall köra nya 7:an och inte 6.5 för att det skall lira vad jag läst. EDIT: Det är PowerDVD Ultra man skall köra... http://www.cyberlink...in_112_ENU.htmlDen har inbyggda drivisar för XBOX360 HDDVD Add-on.
Redigerat av Unregistered56e968a9, 08 januari 2007 - 15:24.
Postad 08 januari 2007 - 15:37
Cameron
-
Cameron
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Eller kanske för att du använder en gammal version av PowerDVD... du skall köra nya 7:an och inte 6.5 för att det skall lira vad jag läst.
EDIT: Det är PowerDVD Ultra man skall köra... http://www.cyberlink...in_112_ENU.html
Den har inbyggda drivisar för XBOX360 HDDVD Add-on.
<{POST_SNAPBACK}>
Testade detta igår, samt med nya WinDVD 8. Fick det inte alls att fungera. HD-DVD'n hittas av XP och dyker upp i Utforskaren, men filmerna startar inte. PowerDVD kommer längts och startar filmen, men s###### filmen kommer aldrig igång...
Postad 08 januari 2007 - 16:23
X5-452
-
X5-452
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Nu har även jag bokat en HD-DVD addon.
1795:- var ju inte så fasligt dyrt.
Postad 08 januari 2007 - 16:29
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Ni kan inte använda DVI ut om inte datorn och displayen har HDCP-stöd.
Prova VGA/komponent istället så ska det nog gå alldeles utmärkt.
bara för att ICT-flaggan inte används än så betyder det inte att man obehindrat kan mata ut det digitalt, det gäller bara analogt.
Postad 08 januari 2007 - 17:01
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
jag kör min hd-dvd med min dator... fungerar grymt bra både via hdmi å dvi->vga.
å d gör juh inte saken sämre att man får ut de nya ljudformaten åxå! =D
som sagt... det är powerdvd ultra man skall ha... provade med powerdvd 6.5 innan å då fungerade bara vissa filmer å programmet krashade hela tiden... nu funkar d klockrent!
Postad 08 januari 2007 - 17:04
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Amerikanska Wall Street Journal låter meddela att HDDVD-tillsatsen till Xbox 360 blivit en långt större succé än Microsoft räknat med. Hittills har 150 000 enheter sålts. Wall Street Journal tillägger att runt 120 000 HDDVD-spelare har sålts i USA, att jämföra med bara 25 000 Blu Ray-spelare. Till Blu Ray-spelarna tillkommer dock givetvis så många enheter Playstation 3 som sålts i USA, men där är det svårarare att veta hur många som faktiskt köper filmer till sina enheter. http://www.gamereact...
Postad 08 januari 2007 - 17:22
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1 374 inlägg
Tackar tackar! Det smakar definitivt fågel om du frågar mig. Amerikanska Wall Street Journal låter meddela att HDDVD-tillsatsen till Xbox 360 blivit en långt större succé än Microsoft räknat med. Hittills har 150 000 enheter sålts. Wall Street Journal tillägger att runt 120 000 HDDVD-spelare har sålts i USA, att jämföra med bara 25 000 Blu Ray-spelare. Till Blu Ray-spelarna tillkommer dock givetvis så många enheter Playstation 3 som sålts i USA, men där är det svårarare att veta hur många som faktiskt köper filmer till sina enheter.
http://www.gamereact...
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 08 januari 2007 - 17:29
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
jag kör min hd-dvd med min dator... fungerar grymt bra både via hdmi å dvi->vga. å d gör juh inte saken sämre att man får ut de nya ljudformaten åxå! =D
som sagt... det är powerdvd ultra man skall ha... provade med powerdvd 6.5 innan å då fungerade bara vissa filmer å programmet krashade hela tiden... nu funkar d klockrent!
Ja, det funkade inte med 6,5:an på bärbara datorn heller så det är ju bra att ni har koll. Ska prova powerdvd ultra senare nån mulen dag.
Postad 08 januari 2007 - 19:20
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Amerikanska Wall Street Journal låter meddela att HDDVD-tillsatsen till Xbox 360 blivit en långt större succé än Microsoft räknat med. Hittills har 150 000 enheter sålts. Wall Street Journal tillägger att runt 120 000 HDDVD-spelare har sålts i USA, att jämföra med bara 25 000 Blu Ray-spelare. Till Blu Ray-spelarna tillkommer dock givetvis så många enheter Playstation 3 som sålts i USA, men där är det svårarare att veta hur många som faktiskt köper filmer till sina enheter.
http://www.gamereact...
<{POST_SNAPBACK}>
150000 är väl ganska bra... eller?
Postad 08 januari 2007 - 19:33
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
150000 är väl ganska bra... eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det var 42000 vid andra veckan in i December så det är verkligen ett stort lyft  Det måste ha sålts en hel del till julen så att säga...vilken bra julklapp sen då!
Postad 08 januari 2007 - 19:40
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Bokade en HD-DVD addon på DUSTIN nu i helgen!  Den kommer den 23/02 2007.
Skall bli kul och se vad min Panna 900 går för med 77" duk.
Redigerat av snuffe82, 08 januari 2007 - 19:41.
Postad 08 januari 2007 - 19:49
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Postad 08 januari 2007 - 20:45
dr_mod
-
dr_mod
-
Rookie
-
4 inlägg
Köpte en hd-dvd på Ebay. Priset blev 1530:- ink frakt, skickades idag,
ska bli intressant o se om/när den dyker upp.
Rekommenderar också hidefdvd.com som ett par andra i tråden har nämnt.
Beställde aeonflux + serenity den 3:e, kom fram idag. (ingen tull)
noterade att portot var 0.25 (?)
Postad 08 januari 2007 - 20:53
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag har beställt en från Dustin jag med, hoppas de har tillräckligt på lager.
Postad 08 januari 2007 - 21:00
X5-452
-
X5-452
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ja, det hoppas jag med.
Antar att det är en hel del som beställt därifrån med tanke på deras pris.
Postad 08 januari 2007 - 21:07
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Till min Pioneer 506xde så passade det bäst med 1080i via komponent.
Visst kan jag se lite ojämnhet vid panoreringar ibland, men inte så störande nu.
Det är väldigt lite bara ibland för det mesta så flyter det på bra.
Ett otränat öga skulle aldrig märka nått nulängre
Var helt klart illa med vga och lägre upplösning.
Nu är jag nöjd ivarjefall och bilden är strålande
Postad 08 januari 2007 - 23:46
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Ska man skaffa sig fjärren? Finns det någon funktion man förlorar om man inte har fjärren? Funkar HD DVDn ens med vanliga kontrollen?
Postad 09 januari 2007 - 00:33
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Ska man skaffa sig fjärren? Finns det någon funktion man förlorar om man inte har fjärren? Funkar HD DVDn ens med vanliga kontrollen?
<{POST_SNAPBACK}>
Du får med en fjärr när du köper HD-DVD:n men det går bra att styra den med den vanliga handkontrollen annars.
Postad 09 januari 2007 - 01:10
eurodance
-
eurodance
-
Rookie
-
4 inlägg
Även jag har upplevt klara hackningar i bilden. Egentligen inte så jättefarligt men man hänger på den här sidan av en anledning...  Men jag har än så länge endast testat med 1360x768 (dvs progressive) och via VGA. Klicka mitt namn för att se vad jag kör med för prylar.
Måste man ställa om till 1080i varje gång man ska se film och sedan tillbaka till 1360x768 (vill köra spelen i progressive) när man ska spela?
I vilket fall känns det skönt att jag läste det här. Imorgon är det första jag ska göra att testa 1080i. Bilden är superb. Förutom att det är högupplöst ger det ett så bra ljup i bilden med HD-DVD.
Postad 09 januari 2007 - 07:05
Unregisteredbca7ae6e
-
Unregisteredbca7ae6e
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
nu har även jag beställt en från dustin... då hinner jag samla ihop lite pengar och även köpa på mig lite film innan dess
/Daniel
Postad 09 januari 2007 - 10:16
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
http://www.idg.se/2.1085/1.90845Där "erkänner" MS att man kommer få problem med Vista och HDDVD/Blueray... det hela handlar egentligen om att man får problem om man har en dator där man kör ut signalen digitalt och inte med HDMI som då stödjer HDCP.
Postad 09 januari 2007 - 10:19
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
http://www.idg.se/2.1085/1.90845
Där "erkänner" MS att man kommer få problem med Vista och HDDVD/Blueray... det hela handlar egentligen om att man får problem om man har en dator där man kör ut signalen digitalt och inte med HDMI som då stödjer HDCP.
<{POST_SNAPBACK}>
På västfronten inget nytt. Vad jag vill veta är om det kommer en HDMI pnp kabel till 360, alltså HDCP stöd utan en ny konsol.
Postad 09 januari 2007 - 10:31
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Ni kan inte använda DVI ut om inte datorn och displayen har HDCP-stöd. Prova VGA/komponent istället så ska det nog gå alldeles utmärkt.
bara för att ICT-flaggan inte används än så betyder det inte att man obehindrat kan mata ut det digitalt, det gäller bara analogt.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, visst kan man koppla via VGA/Komponent, men då blir oxo bilden automatiskt nedskalad till 480p. Detta är regulerat i hårdvaran för alla HD-DVD spelare, att om det matas via analog utgång så blir det restriktioner på bildkvaliten.
Postad 09 januari 2007 - 10:33
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Bokade en HD-DVD addon på DUSTIN nu i helgen! Den kommer den 23/02 2007.
Skall bli kul och se vad min Panna 900 går för med 77" duk.
<{POST_SNAPBACK}>
Du kommer bli otroligt nöjd. kolla gärna mina bilder i galleriet. Kör via panna900 på 90"
Postad 09 januari 2007 - 10:37
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
Jokoloko: VGA kontakten är även den analog men där får du ut 1080p
Postad 09 januari 2007 - 10:49
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Ni kan inte använda DVI ut om inte datorn och displayen har HDCP-stöd. Prova VGA/komponent istället så ska det nog gå alldeles utmärkt.
<{POST_SNAPBACK}> Ja, visst kan man koppla via VGA/Komponent, men då blir oxo bilden automatiskt nedskalad till 480p. Detta är regulerat i hårdvaran för alla HD-DVD spelare, att om det matas via analog utgång så blir det restriktioner på bildkvaliten.
<{POST_SNAPBACK}>
Gäller bara om ICT-flaggan är aktiverad och alla bolag har kommit överrens om att inte aktivera den förrän tidigast 2010-2012 vare sig det gäller HD DVD eller Blu Ray.
Postad 09 januari 2007 - 13:40
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ticko, vad testade du för olika anslutningar? Till min Pioneer 506xde så passade det bäst med 1080i via komponent. Visst kan jag se lite ojämnhet vid panoreringar ibland, men inte så störande nu. Det är väldigt lite bara ibland för det mesta så flyter det på bra. Ett otränat öga skulle aldrig märka nått nulängre Var helt klart illa med vga och lägre upplösning. Nu är jag nöjd ivarjefall och bilden är strålande 
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 09 januari 2007 - 13:54
kellogger
-
kellogger
-
Användare
-
-
121 inlägg
jag funderar på att boka från dustin också men jag undrar om jag då kommer kunna importera filmer ifrån usa / uk. uk bodre väl ha samma region som vi? jag vet att det är regionfritt med hd-dvd just nu men om jag får tag på en hddvd från dustin och beställer filmer ifrån usa nu, kommer jag kunna kolla på dessa i framtiden med min svensa hd dvd?
Postad 09 januari 2007 - 14:20
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
jag funderar på att boka från dustin också men jag undrar om jag då kommer kunna importera filmer ifrån usa / uk. uk bodre väl ha samma region som vi? jag vet att det är regionfritt med hd-dvd just nu men om jag får tag på en hddvd från dustin och beställer filmer ifrån usa nu, kommer jag kunna kolla på dessa i framtiden med min svensa hd dvd?
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag förstått har inte filmerna någon reg.kodning vilket gör att det inte ska vara några problem.
Postad 09 januari 2007 - 14:34
kellogger
-
kellogger
-
Användare
-
-
121 inlägg
så filmerna jag köper från usa nu fungerar lika bra i framtiden?
jag beställer helst filmer ifrån usa/uk än köper dom i sverige av många anledningar. så frågan är ju kanske ist om jag ska beställa en hd dvd spelare från usa.. :/ ###### regionskodningar!
Redigerat av kellogger, 09 januari 2007 - 14:36.
Postad 09 januari 2007 - 14:53
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
Kellogger: Läs i tråden, det har avklarats för länge sedan att HDDVD filmer inte är regionskodade... ÄN SÅ LÄNGE.
Postad 09 januari 2007 - 14:54
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
så filmerna jag köper från usa nu fungerar lika bra i framtiden?
jag beställer helst filmer ifrån usa/uk än köper dom i sverige av många anledningar. så frågan är ju kanske ist om jag ska beställa en hd dvd spelare från usa.. :/ ###### regionskodningar!
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det ska dom göra. Frågan är om du inte ska vänta tills den släpps här den 23/2? Du kanske får den lite tidigare men inte speciellt mycket.
Postad 09 januari 2007 - 15:51
Zeatrix
-
Zeatrix
-
Användare
-
-
179 inlägg
Glöm HD DVD, det är Blue-Ray som vunnit, iaf enligt DN http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=6
Postad 09 januari 2007 - 15:57
Ticko
-
Ticko
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Ticko, vad testade du för olika anslutningar?
Provade VGA först pga att jag kör vanliga xboxen via komponent och hade den anslutningen upptagen. Men man kan inte välja 1080i via vga på 360:in och xbox360 med hddvd verkar inte kunna skala ner hddvd så bra utan det blir hack i panoreringar. Blev då mycket bättre när jag körde 1080i via komponent från 360.
Redigerat av Ticko, 09 januari 2007 - 15:58.
Postad 09 januari 2007 - 15:59
eurodance
-
eurodance
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som vet om det går att få 1080i via VGA? Verkar som jag endast kan välja mellan progressivelägen.
Bytte iallafall (från Monster GameLink VGA) till Microsofts komponentkablar som följde med i Premium-paketet och testade med 1080i. Bilden blev något stadigare men fortfarande lite hackig faktiskt. Dessutom blev bildkvalitén klart sämre än med VGA. Kan i och för sig bero på tv:n kanske? Framförallt mörka partier i bilden saknar i princip all bildinformation nu jämfört med VGA, och det blir mest svart bara där. Har i och för sig inte gett mig på att kalibrera skärmen än men ändå. Klart sämre blev det med komponentkablarna. Monsters komponentkablar är kanske betydligt bättre än Microsofts? I vilket fall som helst så är jag inte särskilt sugen på att köpa nya kablar bara för att det är något fel med HD-DVD driven.
Att det hackar för övrigt beror inte på min tv då jag inte upplevt det förut samt matar den med 720p via HDMI (uppskalad dvd) och har spelat snabba spel via VGA-porten från datorn tidigare.
Ja.. jag vet inte. Kanske är jag väldigt känslig? Det går väl an med hackningarna nu men det är svårt att inte tänka på det och således blir det svårt att koncentrera sig på själva filmen.
Postad 09 januari 2007 - 16:15
kellogger
-
kellogger
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kellogger: Läs i tråden, det har avklarats för länge sedan att HDDVD filmer inte är regionskodade... ÄN SÅ LÄNGE.
<{POST_SNAPBACK}>
jag har läst i tråden... jag var bara en smula konfunderad hurvida man vid senare tillfälle, när regionskodning för HD-DVD införts, då kunde spela upp filmerna (det vill säga, de filmer jag köper nu när HD-DVD är regionsfritt) från usa på en svensk maskin. då funderade jag mest på om det är så att filmerna är regionskodade men inte spelaren och i framtiden kommer spelaren (med uppdatering) även den bli regionskodad så filmerna som fungerade innan regioner infördes inte lägre går att spela på min svenska spelare. om det här låter som en frågeställning som du sett många gånger i den här tråden så får jag ursäkta för då har jag missat det. det kanske kan tyckas vara en självklar fråga för vissa, men det skulle inte vara det konstigaste som hänt, om mina filmer plötsligt slutade fungera i framtiden på grund av införd regionskodning. eller? Ja det ska dom göra.
Frågan är om du inte ska vänta tills den släpps här den 23/2?
Du kanske får den lite tidigare men inte speciellt mycket.
jag har inget emot att vänta (då det inte är någon längre tid kvar) men eftersom jag vet att jag inte kommer köpa många, om ens någon alls, svensk film på HD-DVD, utan beställa från andra länder (usa, kanada mm) så är en svensk spelare kanske inte något för mig? någon som har nån idé hur jag skulle kunna göra..?
Redigerat av kellogger, 09 januari 2007 - 16:16.
Postad 09 januari 2007 - 17:03
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
jag har inget emot att vänta (då det inte är någon längre tid kvar) men eftersom jag vet att jag inte kommer köpa många, om ens någon alls, svensk film på HD-DVD, utan beställa från andra länder (usa, kanada mm) så är en svensk spelare kanske inte något för mig? någon som har nån idé hur jag skulle kunna göra..? 
<{POST_SNAPBACK}>
Spelaren i sig spelar ingen roll, då regionen bestäms av xbox360n. Har du en svensk (europeisk) Xbox360 så kommer din region (när den kodningen blir aktuell) att vara den europeiska oavsett vart du köper din HD-DVD spelare. Edit: Tog bort lite onödiga citat
Redigerat av jokoloko, 09 januari 2007 - 17:05.
Postad 09 januari 2007 - 17:10
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Spelaren i sig spelar ingen roll, då regionen bestäms av xbox360n. Har du en svensk (europeisk) Xbox360 så kommer din region (när den kodningen blir aktuell) att vara den europeiska oavsett vart du köper din HD-DVD spelare.
Lite intressant, har inte tänkt på det. Så om man kör HD-DVD spelaren på en PC så lär regioner aldrig bli ett problem ? Eller så bestämmer sig PowerDVD för att strula till det (som det gör med HDCP idag ) ?
Postad 09 januari 2007 - 17:23
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Någon som vet om ett 6800GT med DVI ut har tillgång till HDCP? Kollade i harocps tråd men hittade inte mitt kort. Känns lite för gammalt...
Postad 09 januari 2007 - 17:26
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Glöm HD DVD, det är Blue-Ray som vunnit, iaf enligt DN http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=6
<{POST_SNAPBACK}>
"Blu-ray är också något av Sonys baby och har sina förespråkare i organisationen Blu-ray disc organisation. Motståndaren kallas för HD-dvd och bakom den tekniken står NEC. " Är det bara jag som är bakom flötet, men är det inte Toshiba som är den drivande kraften bakom HD DVD?
Postad 09 januari 2007 - 17:31
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Någon som vet om ett 6800GT med DVI ut har tillgång till HDCP? Kollade i harocps tråd men hittade inte mitt kort. Känns lite för gammalt...
<{POST_SNAPBACK}>
Det lär det inte ha - det är nästan uteslutande helt nya kort som har HDCP. Är det ett AGP kort så har det inte ens hårdvarustöd för H.264 avkodning ( Länk till lista) Finns förövrigt inte ett enda Nvidia AGP kort med HDCP (vad jag vet) Finns på några få nya ATI AGP kort.
Postad 09 januari 2007 - 17:32
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Ja det är det. Dom vet inte vad dom pratar om. De har säker bara blivigt tillsagda att lägga upp texten på näten och inget mer. Lite synd om dom
Redigerat av snuffe82, 09 januari 2007 - 17:32.
Postad 09 januari 2007 - 17:35
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det lär det inte ha - det är nästan uteslutande helt nya kort som har HDCP.
Är det ett AGP kort så har det inte ens hårdvarustöd för H.264 avkodning (Länk till lista)
Finns förövrigt inte ett enda Nvidia AGP kort med HDCP (vad jag vet)
Finns på några få nya ATI AGP kort.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack. Då är det nog uteslutet att ens försöka koppla in HD DVDn till datorn, då den är ansluten via DVI till projjen. Men om jag skulle orka koppla en VGA-kabel mellan datorn och projjen skulle det väl funka fram till ICT körs igång. Känns ju knappast lönt med min dator iofs. Kommer nog bara hacka ändå
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|