* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z3 *
1876 svar till detta ämne
Postad 25 februari 2005 - 09:41
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Pungis : har du fått ordning på duken och projektorn nu ?
duken du har var 1.0 i gain ? har du hunnit köra projjen nåt , och i så fall hur upplever du svärtan ?
funderar nämligen på att köpa en grå duk med 0.8 gain det är frågan hur det funkar med z3:an som har 800 i ljusstyrka!
men pungis om du är nöjd med svärtan och kontrasterna med den duken så kanske det vore något att satsa på!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör en Euroscreen Greyline duk och måste säga att jag är ruggigt nöjd! Har tidigare bara kört med vita dukar till mina projektorer men fick möjligheten att se skillnaden på Hallbäcks i Helsingborg. Det är klart att vitheten i bildne blir något mörkare men i gengäld så kommer svärtan och alla färgerna till sin rätt! Så trtos att Z3:an ibte har mer än 800 Ansilumen så fungerar det utmärkt! Rek!
<{POST_SNAPBACK}>
Taninen: Tack precis vad jag ville höra! , som du säger att svärtan blir mycket bättre . skalla faktiskt till tele-hå i göteborg i dag efter jobbet och kolla på z3:an skall se om dom har så man kan jämföra vit mot grå duk! sist jag var där så körde dom med en grå duk, och jag tycker att det såg bra ut det lilla jag såg då! återkommer i kväll , hur det gick!
Postad 25 februari 2005 - 19:42
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
En fråga om takmontering av Z3. Jag har 66 cm. från tak ner till överkant på min duk. Hur kort takstativ kan jag då ha, vill helst undvika att köra "max lens shift down" för jag tror att detta påverkar bilden negativt.
Redigerat av ljudnisse, 25 februari 2005 - 19:43.
Postad 25 februari 2005 - 21:11
Camilla-25
-
Camilla-25
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Påverkar verkligen lensshiften bilden? Trodde att bilden skulle vara opåverkad vid maxad lensshift?
Postad 25 februari 2005 - 21:20
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
lensshift skall inte påverka bilden i alla fall så att man märker det, det är precis som med zoomen.
det är ingen "effekt" utan hela linsen flyttas mekaniskt, dock så "kan" bilden påverkas vid maxlägena precis som vissa tycker att bilden kan påverkas vid maxlägena på zoomen. men jag är väldigt tveksam om någon skulle märka någon skillnad på bilden när man "max-lensshiftar"
men visst behöver man absolut inte plascera projjen på ett ställe där man måste max-lensshifta så borde man kanske undvika max-änden av lensshiften. tror jag har hört att det kan vara svårt att få skärpa över hela bilden när man använder max lensshift.
Redigerat av ZoomAir, 25 februari 2005 - 21:22.
Postad 25 februari 2005 - 22:10
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Åter till min fråga tack
Jag har 66 cm. från tak ner till överkant på min duk.
Hur kort takstativ kan jag då ha ?
Postad 25 februari 2005 - 22:52
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
vet inte riktigt hur långa dom takstativen är men linsen borde inte hamna allt för långt utanför duken och helst skall den hamna innanför duken om du inte vill använda för mycket lensshift.
om linsen hamnar precis på överkant på duken kommer du vid "noll" lenshift att täcka halva duken och även då behöver du lensshifta en del.
så försök att få linsen en bit in på duken då om jag har förstått det rätt så har denna projj ingen "offset" d.v.s. vid "noll" lensshift så är linsen i mitten av bilden.
Postad 26 februari 2005 - 12:16
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Är det några probs att ha projen i standby?
Postad 26 februari 2005 - 14:23
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Kör den alltid i stand-by. Uppe i mer än 600 timmar. Inga problem än.
Postad 26 februari 2005 - 14:52
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Var som sagt var och kollade på z3:an i går på Tele-Hå i göteborg , och då körde dom med vit duk.
dom stannde bilden när det var dels mycket färger och inslag av mörka partier.
så höll han för en bit av en grå duk ! och svärtan var ju ganska mycket bättre med den grå , men de andra färgerna kändes dassiga.
han rekomenderade vit duk, och jag kan faktiskt hålla med honom , visst du får inte riktigt samma svärta som med en grå duk , men du vinner mycket på de andra färgerna. Färgerna kändes nästan lite dassiga med grå duk!
så för mig blir det en vit duk , jag säger inte att grå duk är sämre .
men efter och ha sett det själv så är det solkart!
//MyZkO
Postad 26 februari 2005 - 15:06
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Var som sagt var och kollade på z3:an i går på Tele-Hå i göteborg , och då körde dom med vit duk.
dom stannde bilden när det var dels mycket färger och inslag av mörka partier. så höll han för en bit av en grå duk ! och svärtan var ju ganska mycket bättre med den grå , men de andra färgerna kändes dassiga.
han rekomenderade vit duk, och jag kan faktiskt hålla med honom , visst du får inte riktigt samma svärta som med en grå duk , men du vinner mycket på de andra färgerna. Färgerna kändes nästan lite dassiga med grå duk!
så för mig blir det en vit duk , jag säger inte att grå duk är sämre . men efter och ha sett det själv så är det solkart!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Då kan du ju köpa den billiga som jag köpte  Vill du ha bild? Någon som vet hur man kan ändra lampläget till halvlampa som default?
Redigerat av Unregistered79be1792, 26 februari 2005 - 15:06.
Postad 26 februari 2005 - 15:21
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
dom stannde bilden när det var dels mycket färger och inslag av mörka partier. så höll han för en bit av en grå duk ! och svärtan var ju ganska mycket bättre med den grå , men de andra färgerna kändes dassiga.
så för mig blir det en vit duk , jag säger inte att grå duk är sämre . men efter och ha sett det själv så är det solkart!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
kanske kan projecta high contrast vara ett alternativ den är "ljus grå" med en gain på 1.1, det är den duken jag beställt och återkommer när jag fått den. den är som sagt ett mellanting mellan grå och vit duk och är närmare vit än grå.
Postad 26 februari 2005 - 18:23
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
kanske kan projecta high contrast vara ett alternativ den är "ljus grå" med en gain på 1.1, det är den duken jag beställt och återkommer när jag fått den.
den är som sagt ett mellanting mellan grå och vit duk och är närmare vit än grå.
<{POST_SNAPBACK}>
Ser fram emot att höra dina synpunkter på denna duk. Har länge funderat över hur resultatet blir på deras grå duk som har samma gain som deras vita Den kan kanske vara ett alternativ för Korvis  Edit: Gain 1,0 tror jag nog att det är va?
Redigerat av Korvis, 26 februari 2005 - 18:24.
Postad 26 februari 2005 - 18:34
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
HEHE, tror faktiskt att det är 1.1 i gain då detta är samma material som finns i Da-lite high contrast duk och då är det 1.1 i gain har även hört det på component.
det skall faktiskt bli intressant att se om den är bra, idag har jag en billig Aview duk från komplett (vit).
jag tänkte köpa en helgrå duk typ greyline men den fanns inte i den storlek jag ville ha annars hadde det blivit en grå duk från pipro men jag behövde 180 cm bred bildyta och ingen av de gråa dukarna hadde detta mått. så det fick bli en "rampsänd" projecta med 180 cm bred bildyta.
den skall komma denna vecka så får vi se om den är bra  (kostade 3900 inkl frakt om någon undrar)
Redigerat av ZoomAir, 26 februari 2005 - 18:35.
Postad 26 februari 2005 - 19:48
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Tack Zoomair för ditt svar.
Kan ni skriva in era mått på projektor=>tak samt duk=>tak tack.
Skriv också gärna om ni har Pipro tunade Z3:or och om ni tycker det är värt pengarna.
Postad 26 februari 2005 - 22:41
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Tack Zoomair för ditt svar.
Kan ni skriva in era mått på projektor=>tak samt duk=>tak tack.
Skriv också gärna om ni har Pipro tunade Z3:or och om ni tycker det är värt pengarna.
<{POST_SNAPBACK}>
Typ tak - proj 20-25 cm duk - tak ca 25 cm
Redigerat av Unregistered79be1792, 26 februari 2005 - 22:41.
Postad 27 februari 2005 - 11:44
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Ska du ha 200cm tycker jag du ska slå ett kik på den här duken. Billig! http://www.inwarehou...00434&ReferId=7 Min borde komma idag, kan återkomma med lite tankar och tycke om den också om du vill? 
<{POST_SNAPBACK}>
Vad gick fraktkostnaden på när du beställde?
Postad 27 februari 2005 - 16:27
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
kanske kan projecta high contrast vara ett alternativ den är "ljus grå" med en gain på 1.1, det är den duken jag beställt och återkommer när jag fått den.
den är som sagt ett mellanting mellan grå och vit duk och är närmare vit än grå.
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe det låter inte dumt alls! du får jättegärna återkomma när du fått den å dela med dig av dina synpunkter. Vore tacksamt //MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 16:30
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Zoomair: jag har kikat på denna , är det samma som du kikar på ?
tycker att den verkar vara helt okay för det priset! =)
//MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 16:33
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Haha oj oj vad trött jag är missade ju å posta länken , den kommer här i alla fall! Klicka Här!//MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 16:40
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Haha oj oj vad trött jag är missade ju å posta länken , den kommer här i alla fall!
Klicka Här!
//MyZkO 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en sån jag har
Redigerat av Unregistered79be1792, 27 februari 2005 - 16:41.
Postad 27 februari 2005 - 16:45
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Ska du ha 200cm tycker jag du ska slå ett kik på den här duken. Billig! http://www.inwarehou...00434&ReferId=7 Min borde komma idag, kan återkomma med lite tankar och tycke om den också om du vill? 
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Gratis frakt om jag inte minns fel Edit: Jo gratis frakt va det.. Tänkte på det när jag hämtat paketet att de va tur att frakten va gratis, ett nästan 2,5 meter långt paket på 10kg borde kostat endel att skicka
Redigerat av Unregistered79be1792, 27 februari 2005 - 16:48.
Postad 27 februari 2005 - 17:34
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Gratis frakt om jag inte minns fel
Edit: Jo gratis frakt va det.. Tänkte på det när jag hämtat paketet att de va tur att frakten va gratis, ett nästan 2,5 meter långt paket på 10kg borde kostat endel att skicka
<{POST_SNAPBACK}>
Pungis , har du fått upp din duk nu ? hade varit kul med lite bilder och synpunkter ! vad kostade duken ink frakt ? men är intreserad av lite feedback! //MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 18:53
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
nej det är inte en sån jag har beställt den ni kollar på är en riktig ramspänd duk fast då kan ni inte få High Contrast materialet då detta inte kan spännas hårt.
jag ville inte ha en till vanlig vit duk då jag redan har en och tänkte skaffa en lite mörkare duk för mitt ljusa rum och dom vanliiga gråa dukarna fanns inte i 180 cm bred bildyta (rullduk) så det fick bli ett mellan ting då hig contrast duken är närmare vit än grå men å andra sidan förlorar man inte trycket i bilden som man kanske gör med en hel grå duk.
i alla fall så skall den komma nu i veckan och givetvis skall jag återkomma med lite synpunkter på denna duk
Postad 27 februari 2005 - 20:37
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Gratis frakt om jag inte minns fel
Edit: Jo gratis frakt va det.. Tänkte på det när jag hämtat paketet att de va tur att frakten va gratis, ett nästan 2,5 meter långt paket på 10kg borde kostat endel att skicka
<{POST_SNAPBACK}>
Pungis , har du fått upp din duk nu ? hade varit kul med lite bilder och synpunkter ! vad kostade duken ink frakt ?
men är intreserad av lite feedback!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Kan knäppa bilder imorgon! Japp den är uppe nu. Riktigt snygg! 3600kr inklusive frakt, frakten var gratis Kanonduk för pengarna
Postad 27 februari 2005 - 21:14
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Låter bra Pungis , riktigt vettigt pris också! men det återstår ju å höra dina åsikter i morgon ?
var på ikea i går och gjorde lite inköp och möblerade om så nu finns det allt plats för en z3:a , gud så härligt.
skall väl beställa den nu i veckan! vet ej dock varifrån men det löser sig!
//MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 22:29
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Låter bra Pungis , riktigt vettigt pris också! men det återstår ju å höra dina åsikter i morgon ?
var på ikea i går och gjorde lite inköp och möblerade om så nu finns det allt plats för en z3:a , gud så härligt.
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Pipro är väl billigast nu tror jag? Hemmabiobutiken lär väl komma därefter..skitbra affär f.ö Bifogar 2 länkar (bilder). Min kamera är kass på att ta bilder på sånt som rör sig, så kvaliteten är ingen höjdare, betydligt bättre bild i verkligheten http://www.sporthoj...._0914_copy1.jpghttp://www.sporthoj...._0909_copy1.jpg
Postad 27 februari 2005 - 22:40
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Pungis : ser helt okay ut ! =)
du får lägga upp lite fler bilder i morgon.
beställer nog min proj av Patrik på Pipro , men nu skall jag knoppa är hur trött som helst! det kommer ju en dag på jobbet i morgon också!
//MyZkO
Postad 27 februari 2005 - 22:43
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Pungis : ser helt okay ut ! =) du får lägga upp lite fler bilder i morgon.
beställer nog min proj av Patrik på Pipro , men nu skall jag knoppa är hur trött som helst! det kommer ju en dag på jobbet i morgon också!
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Ska ta fler imorgon.. Problemet är väl att min dvd-spelare ger djävligt suddig bild om jag pausar, så bra bilder kan jag nog inte ge tyvär
Postad 28 februari 2005 - 09:32
THX007
-
THX007
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag har ett litet problem med min Z3 ibland vill den inte starta efter att jag satt på huvudströmbrytaren varken knappen på projen eller fjärren funkar då, den är helt låst. Det enda sättet är att slå av huvudbrytaren och försöka igen den har dock alltid startat på andra försöket. När jag låter den stå kvar i standby läget så funkar det men det känns lite tryggare att stänga av huvudbrytaren när jag inte ska använda projen på ett tag. enligt denna tråd: http://www.dvdforum....2415&page=2#newså verkar någon mer ha något liknande problem. Var finns närmaste Sanyo serviceverkstad i Örebro?
Postad 28 februari 2005 - 09:41
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Nån mer än jag som har problem att lensshift ändras när projektorn blir varm? När jag startar den så visas bilden 5-10mm förlångt ner, efter ca 30minuter så ligger den rakt på såsom den var kalibrerad.
Nån mer som upplever detta fenomen?
Postad 28 februari 2005 - 16:26
Haribo
-
Haribo
-
Amatör
-
-
68 inlägg
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Pipro är väl billigast nu tror jag? Hemmabiobutiken lär väl komma därefter..skitbra affär f.ö
Bifogar 2 länkar (bilder). Min kamera är kass på att ta bilder på sånt som rör sig, så kvaliteten är ingen höjdare, betydligt bättre bild i verkligheten http://www.sporthoj...._0914_copy1.jpg
http://www.sporthoj...._0909_copy1.jpg
<{POST_SNAPBACK}>
Är där några vågor i duken efter montering? Fler och kanske bättre bilder skulle vara trevligt
Redigerat av Haribo, 28 februari 2005 - 16:26.
Postad 28 februari 2005 - 20:21
Camilla-25
-
Camilla-25
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Ni som har Z3:an, i vilket "lamp mode" kör ni?
Postad 28 februari 2005 - 21:16
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Pipro är väl billigast nu tror jag? Hemmabiobutiken lär väl komma därefter..skitbra affär f.ö
Bifogar 2 länkar (bilder). Min kamera är kass på att ta bilder på sånt som rör sig, så kvaliteten är ingen höjdare, betydligt bättre bild i verkligheten http://www.sporthoj...._0914_copy1.jpg
http://www.sporthoj...._0909_copy1.jpg
<{POST_SNAPBACK}>
Är där några vågor i duken efter montering? Fler och kanske bättre bilder skulle vara trevligt 
<{POST_SNAPBACK}>
Nepp den är helt slät och fin Ska knäppa några bilder om en stund Camilla: Halv lampa
Postad 28 februari 2005 - 22:45
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
nu har jag fått min high contrast "ramspända" duk och den är monterad och uppsatt på väggen.
och bilden är GRYM klart bättre än min vita duk, bilden har ett annat djup och känns bättre helt enkelt.
dock är duken VÅGIG och det går inte att undvika när man monterar dock så stör det mig inte det minsta under filmtittning så jag är nöjd i alla fall.
har hört att projecta tagit fram en nya grå duk som kan ramspännas helt, och det kan vara intressant.
men jag måste säga efter att ha fått denna halv grå duk vill jag inte ha en helgrå duk längre då jag märkte direkt att bilden tappade lite i tryck mot den vita duken, men nu efter kalibrering så är bilden KANON.
en helgrå duk tror jag gör att bilden tappar allt för mycket i tryck det är den känslan jag fick när jag provade denna high contrast duken. jag kände att hadde duken varit gråare än så här hadde man tappat en hel del tryck i bilden. bättre svärta visst men till bekostnad av trycket i bilden (och jag värderar tryck väldigt högt)
hur som helst är jag väldigt nöjd och skall försöka ta lite bilder och lägga upp brevid dom jag redan tagit med min gamla duk och se om man kan se någon skillnad på bilderna.
Redigerat av ZoomAir, 28 februari 2005 - 22:47.
Postad 28 februari 2005 - 23:06
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Låter bra Zoomair! =) ... upp med lite bilder! ...
skall bli kul att se , jag vet fortfarande inte vilken duk jag skall beställa , men det löser sig säkert framigenom!
//MyZkO
Postad 28 februari 2005 - 23:12
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
HEHE, skall försöka ta lite bilder.
en sak som är väldigt skum är att duken luktar ingenting alls, min gamla duk luktade när den var ny men inte denna
Postad 28 februari 2005 - 23:18
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Hehe , okay kanske är en begagnad!
ne skoja , lägg du upp lite bilder under morgondagen , så skall jag försöka sova och bestämma mig vilken duk jag vill ha .
det är en djungel tycker jag!
//MyZkO
Postad 28 februari 2005 - 23:21
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
hmm, den kanske är begagnad  det är väl bara bra så att man slipper den lukten.
dock kan jag inte ta några direkta bilder som visar skillnaden mot den vita duken då jag har monterat ner den, men jag använder samma kamera lägger den på samma plats och kör samma scener så det borde ge en liten vink ändå om man nu ser någon skillnad d.v.s.
har du andra frågor om duken är det bara till att fråga på
Redigerat av ZoomAir, 28 februari 2005 - 23:22.
Postad 01 mars 2005 - 17:55
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Bilden är som sagt mycket finare i verkligheten, skittaskig skärpa på bilderna http://www.sporthoj....ll_bild_017.jpghttp://www.sporthoj....76/bild_008.jpg Här blev det rätt ok skärpa http://www.sporthoj....76/bild_006.jpg Här ser ni att duken är 100% slät /Anton edit: Vet inte vad som hände med första bilden, blev grymt liten av någon anledning
Redigerat av Unregistered79be1792, 01 mars 2005 - 17:57.
Postad 01 mars 2005 - 20:49
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
ahh det är lugnt Pungis! .
verkar ju helt okey ju!
hur tycker du att trycket i färgerna är med en duken du har ?`
svärtan ?
//MyZkO
Postad 01 mars 2005 - 20:52
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
ahh det är lugnt Pungis! . verkar ju helt okey ju!
hur tycker du att trycket i färgerna är med en duken du har ?` svärtan ?
//MyZkO

<{POST_SNAPBACK}>
Färgerna är underbara, framkommer inte riktigt på bilderna om man säger så. Sålänge det finns nåt ljusare i bilden som man automatiskt jämför med så ser det becksvart ut, och hur ofta är hela bilden mörk?
Redigerat av Unregistered79be1792, 01 mars 2005 - 20:52.
Postad 01 mars 2005 - 21:55
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
ser Pungis att du kör med Bad boys 2 skivan GRYM bild på den filmen
skall försöka ta bilder även på min high contrast duk (lite mycke i skolan nu) när jag hinner.
Postad 01 mars 2005 - 22:41
Twinster
-
Twinster
-
Rookie
-
1 inlägg
Pungis: Vilken duk kör du?
Postad 02 mars 2005 - 00:11
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
sådär nu har jag lagt upp 3 bilder (gallerit) med den nya duken och en av bilder har jag även lagt under en bild av den gamla duken.
notera att bilderna denna gång inte blev så bra och i den bild med den direkta jämförelsen så blev den nya bilden suddigare, och ser ut att ha mindre detaljer men så är inte fallet.
men ni märker direkt att bilden inte är lika ljus och har tappat i tryck mot den vita duken. dock så är färgerna mycket mer naturliga på projectan samt att bilden upplevs djupare och mer filmlik. sedan i ljusa scener så tvättas inte bilden ut som den gjorde med den vita duken då mitt rum är så ljust så det reflekteras en hel del.
kom ihåg att min projecta duk inte är en grå duk utan en halvgrå duk med 1.1 i gain och ändå så märker man direkt att bilden inte är lika ljus och att man tappat lite tryck. så jag har fått känslan av att en helgrå duk (typ gain 0,8) skulle göra bilden alldeles för mörk och att man skulle tappa mer i tryck.
hur som helst är bilden klart bättre med den nya duken och detta material är grymt med tanke på vad det kostar synd bara att det inte kunde spännas hårt (så man slipper vågor)
som vanligt säger inte bilderna så mycket och dessa nya bilder är tagna ca två månader efter dom gamla så man kan inte säga att det är en rättvis jämförelse mellan den vita och projectan. men ändå
Redigerat av ZoomAir, 02 mars 2005 - 00:20.
Postad 02 mars 2005 - 06:43
Unregistered79be1792
-
Unregistered79be1792
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
ser Pungis att du kör med Bad boys 2 skivan GRYM bild på den filmen 
skall försöka ta bilder även på min high contrast duk (lite mycke i skolan nu) när jag hinner.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp redigt bra kvalitet på den filmen Pungis: Vilken duk kör du?
<{POST_SNAPBACK}>
Projecta homescreen
Postad 03 mars 2005 - 20:34
Unregisterede5a31c06
-
Unregisterede5a31c06
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Pungis : har bestämt mig nu blir en svart z3:a och en euroscreen frame orginal 90"
från hembiobutiken.
hoppas att duken funkar bra , men folk verkar vara nöjda med den ?
är det någon här på forumet som kör sin z3:a med en euroscreen frame orginal duk , så får ni gärna lämna synpunkter ?
är lite nyfiken
tack för mig
//MyZkO
Postad 03 mars 2005 - 23:27
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
är det någon här på forumet som kör sin z3:a med en euroscreen frame orginal duk , så får ni gärna lämna synpunkter ?
<{POST_SNAPBACK}>
Prosen: var är du?
Postad 04 mars 2005 - 00:05
PrivateRyan
-
PrivateRyan
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Pungis : har bestämt mig nu blir en svart z3:a och en euroscreen frame orginal 90" från hembiobutiken.
hoppas att duken funkar bra , men folk verkar vara nöjda med den ? är det någon här på forumet som kör sin z3:a med en euroscreen frame orginal duk , så får ni gärna lämna synpunkter ?
är lite nyfiken
tack för mig
//MyZkO
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en Euroscreen Diplomat gain 1.1. Beställde en Z3 förra veckan. Återkommer med mina reflektioner på denna duk med Z3:an när jag får hem den.
Redigerat av PrivateRyan, 04 mars 2005 - 00:06.
Postad 04 mars 2005 - 01:10
_Psycho_Tribe_
-
_Psycho_Tribe_
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
tjena!
nu har jag också blivit ägare till en z3:a.
jag satte mej ner o började ställa in bilden idag...blev riktigt nöjd med bilden..fast man e helt okunnig på att ställa in bild.
men nu till min fråga.
det här med MY-P funkar inte för mej...när jag sparar en bild o väljer till user under Logo så ska min sparade bild komma när jag startar projjen..
men det gör den inte...o när jag trycker på knappen MY-P så kommer där bara en triangel med ett utropstecken...vad är det som är fel?
En fråga till...
var kan jag c lamptiden?
mvh//Dan
Redigerat av _Psycho_Tribe_, 04 mars 2005 - 01:11.
Postad 04 mars 2005 - 08:08
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
tjena! nu har jag också blivit ägare till en z3:a. jag satte mej ner o började ställa in bilden idag...blev riktigt nöjd med bilden..fast man e helt okunnig på att ställa in bild. men nu till min fråga. det här med MY-P funkar inte för mej...när jag sparar en bild o väljer till user under Logo så ska min sparade bild komma när jag startar projjen.. men det gör den inte...o när jag trycker på knappen MY-P så kommer där bara en triangel med ett utropstecken...vad är det som är fel?
En fråga till... var kan jag c lamptiden?
mvh//Dan
<{POST_SNAPBACK}>
lamptiden kollar du genom att hålla in powerknappen på fjärren (eller enheten) i ca 20-30sek så dyker den upp på duken. när du gjort dina inställningar så att du är nöjd med bilden tar du "STORE" i bildmenyn och sedan väljer du vilken av de 4 plaster du vill spara på, varje gång sen när du startar projjen så skall den vara på den senaste av dessa 4 du valde, så är det för mig i alla fall. d.v.s. gör dina inställningar spara t.ex. på user 2 sen kommer projjen vara inställd där tills du byter user till t.ex. 1
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|