Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svenska HDTV-kanaler

1540 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2007 - 23:50

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
dubbelpost igen...

Redigerat av Bradet, 01 november 2007 - 00:00.

Postad 31 oktober 2007 - 23:51

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

SVT kommer att sända en av matcherna från Karjala Cup i HD.

Superb. Foppa i HD. ;). Fast bara en...lite snålt men har väl inte nog med hd-utrustning.

Postad 01 november 2007 - 07:41

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad som händer med Canal+ Sport HD och Canal+Film HD, som det ser ut nu efter uppdatering så ser det ut som båda ingår gratis i 6 månader (i alla fall sport) i Total, men vad händer sen?

Egentligen så vill jag bara ha dessa HD-kanaler och inte de andra ur "Total". Kan tro att om man bokar total så sitter man fast med Total i kanske 1 år (vad är minimum tid för abonnemang nu?) och att dessa kanaler sedan inte ingår, som man vill ha, utan dessa ska man köpa löst (som man egentligen vill), är det någon som vet?

Har försökt med att fråga CD men det visste så klart inget

Postad 03 november 2007 - 18:05

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad som händer med Canal+ Sport HD och Canal+Film HD, som det ser ut nu efter uppdatering så ser det ut som båda ingår gratis i 6 månader (i alla fall sport) i Total, men vad händer sen?

Egentligen så vill jag bara ha dessa HD-kanaler och inte de andra ur "Total". Kan tro att om man bokar total så sitter man fast med Total i kanske 1 år (vad är minimum tid för abonnemang nu?) och att dessa kanaler sedan inte ingår, som man vill ha, utan dessa ska man köpa löst (som man egentligen vill), är det någon som vet?

Sitter och funderar på samma sak. Är lite sur att dessa inte ingår i HD-paketet. Jag sitter och vet inte om jag ska uppgradera till total, jag vill bara ha dessa ( Canal+ Sport HD och Canal+Film HD ), inte de andre, många pengar.

Frågade CD idag, jo det är 1 år man binder sig om man vill uppgradera till Total, jädra tid, tycker jag....skulle hellre vilja boka ett halvår eller nåt.
Va har du för abonnemang idag??

Jag har familj plus multi 189 + 80 kr, om 6 månader är gratis på HD slut och det vill man ju ha.......och så vill vi även ha Canal+ Sport HD och Canal+Film HD och fö ratt få dom måste vi ha Total och det blir ett jäkla hopp ifrån 189:- till 385:-!!!!!
Idag har vi även Viasat bas, för att få 3an. Så totalt skulle vi hamna på 800 spänn imånaden för att kunna se specifika kanaler som man är intresserad och och bra kvalité.

Postad 03 november 2007 - 18:36

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Just nu så har jag Tele2 kabel med digitalbox, och där kan jag köpa in olika kanaler något billigare än CD. Sedan på CD har jag nu Familj. Jag funderar på multi till våren till sommarstugan. Funderar på vad som händer när inte Canal + HD kanalerna inte längre ingår i Total, skulle då vilja köpa dessa löst och lägga dessa till Familj om det går och till HD paket

Postad 03 november 2007 - 22:17

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hmm, men om man tar total och det aktuella utbudet i det paketet. Då MÅSTE väl det gälla under den perioden jag har?? Det var väl det misstaget viasat gjorde med golf och guld-paketet?

Tycker det är dåligt av CD att låsa kanalerna på detta viset... Vet inte hur jag ska göra, vissa i familjen har absistens efter sportkanalerna och sport hd!
Mulit har vi, 80 spänn xtra, det var det värt.

Postad 03 november 2007 - 23:18

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Hmm, men om man tar total och det aktuella utbudet i det paketet. Då MÅSTE väl det gälla under den perioden jag har?? Det var väl det misstaget viasat gjorde med golf och guld-paketet?

Tycker det är dåligt av CD att låsa kanalerna på detta viset... Vet inte hur jag ska göra, vissa i familjen har absistens efter sportkanalerna och sport hd!
Mulit har vi, 80 spänn xtra, det var det värt.

Såvidt jeg har forstått så kan CD "låse" kortene til flere mottagere slik at man kan flytte kortene rundt mellom de mottagerene som er registrert hos CD. Det er hvertfall slik det fungerer med multiroom hvor man fint kan flytte kortene mellom mottagere. Det krever at mottagerene støtter chipset pairingen.

Postad 05 november 2007 - 21:46

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har mail-växlat med CD idag angående detta. Blev inte klokare....bara surare...
Har brevväxlat med CD hela eftermiddagen, jag blir knäpp på dom snart!!! Någon här som är NY och ENBART har familjepaketet? Har ni händelsevis SportHD och FilmHD oxå eller är de spärrade efter gratisperioden?? CD påstod nämligen i första vändan att de skulle vara gratis och ingå i de 6 mån gratis....se nedan:

CD svar1: Sport- och film HD har Canal+ inte fastställt något pris på än nu, ni kommer givetvis få erbjudande av förlängning efter dessa 6 garanterat fria månaderna då priset förmodligen fastställts.

Vaddå? Ingår SportHD och FilmHD gratis i mina 6 första månader? Har något blivit fel för jag kan inte se dom nu.

CD svar2: C+ HD-kanalerna ingår kostnadsfritt i 6 månader om man tecknar ;C+total- paketet. Så tyvärr ingår det inte i ert paket, däremot kan;det mkt väl hända att dessa kommer med i ett sk. HD-paket framöver.

Ok, men det är just SportHD och FilmHD kanalerna jag är ute efter.OM j;ag nu uppgraderar till +total för att få dom. Vad händer om 6 månad;er då med SportHD och FilmHD??

CD svar3: När dessa 6 gratismånader är förbi så får man välja om man vill fortsätta ha dessa två HD-kanaler eller om man vill avsluta abonnemanget på dessa två kanaler. I dagsläget vet vi tyvärr inte vad dessa två kanaler kommer att kosta då vi inte fått något pris från Canal+ än. Men ni kommer att få information om det före de 6 gratismånaderna har gått ut om ni skulle beställa detta paket.

Det är just dessa två kanaler jag är ute efter. Om jag tar ett total+ idag, vad är bindningstiden på det? Det bråsajpå vad som händer om 6 månader med just SportHD och FilmHD, försvinner dom till eget paket vill jag inte ha total+ längre. Kan jag ta Total+ i 6 månader för att sen se vad som händer därefter??

CD svar4: Bindningstiden på C+ Total är 12 månader. I dagsläget finns inget definitivt beslut på att HD-kanalerna kommer att ompacketeras, men om så skulle hända medan man prenummererar på C+Total så måste man ändå följa bindningstiden ut.

Postad 05 november 2007 - 22:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Jo, det är precis det som jag är rädd för. Man tar total och sedan efter 6månader bryter de ut HD kanalerna och packar om dessa i något annat paket, då sitter man där med total utan de kanaler man vill ha, med en fortsatt bindning av 6 månader samt att man ska betala ytterligare för HD kanalerna. Jag kommer att vänta tills de 6 månader har gått. Det har väl varit så i några månader redan så det borde inte vara 6 månader kvar tills vi vet, någon som vet när 6 månader går ut för den som var först?

Postad 06 november 2007 - 09:45

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

Jo, det är precis det som jag är rädd för. Man tar total och sedan efter 6månader bryter de ut HD kanalerna och packar om dessa i något annat paket, då sitter man där med total utan de kanaler man vill ha, med en fortsatt bindning av 6 månader samt att man ska betala ytterligare för HD kanalerna. Jag kommer att vänta tills de 6 månader har gått. Det har väl varit så i några månader redan så det borde inte vara 6 månader kvar tills vi vet, någon som vet när 6 månader går ut för den som var först?

PGA att CD varit ganska otydliga samt att man ska betala 385 + 99:- för att få lite HD kanaler gjorde att jag tidigare sa upp HD pkt samt C+ total. Jag var ju ändå bara ute efter C+ Film HD och NGC HD. Men priet är inte värt det. För den summan kan jag ju börja köpa HD-filmer för istället.

Det som skulle vara intressant skulle vara ett HD-pkt + där C+ HD kanalerna ingick. Visst att de kommer kosta lite mer än vanliga HD pkt men det är ju förstårligt.. Sedan ska ju ändå Viasat komma med sitt HD erbjudande och det kan man ju inte helt räkna bort. Så nu sitter jag bara och väntar på att något intressant ska dyka upp...

Postad 06 november 2007 - 15:13

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
går man in på canal+ egna sida så kan man abonnera på +total ett år och få två månader gratis.
Det står inget om nåt sånt på canalDigital:s sida.

Samt på canal+ egna sida står heller inget om att FilmHD och SportHD är gratis de första 6 månaderna.
Funderar på att ringa dom ikväll o kolla.....
....nån som vet nåt annat?

Postad 06 november 2007 - 16:10

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Så där. Har pratat med Canal+.

Fick besked att FilmHD och SportHD kommer att ingå i mitt Total+ abonnemang under hela året jag är bunden, fick även två månader gratis.
From jag har bild, två månader fram gratis, därefter 10 måndader bundet.
Under hela tiden har jag 10 kanaler inkl FilmHD och SportHD.
....samtalet är inspelat, så det skulle bara våga bli annat under detta året :)

Postad 07 november 2007 - 17:46

ritekrules
  • ritekrules
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på samma sak. Är lite sur att dessa inte ingår i HD-paketet. Jag sitter och vet inte om jag ska uppgradera till total, jag vill bara ha dessa ( Canal+ Sport HD och Canal+Film HD ), inte de andre, många pengar.

Frågade CD idag, jo det är 1 år man binder sig om man vill uppgradera till Total, jädra tid, tycker jag....skulle hellre vilja boka ett halvår eller nåt.
Va har du för abonnemang idag??

Jag har familj plus multi 189 + 80 kr, om 6 månader är gratis på HD slut och det vill man ju ha.......och så vill vi även ha Canal+ Sport HD och Canal+Film HD och fö ratt få dom måste vi ha Total och det blir ett jäkla hopp ifrån 189:- till 385:-!!!!!
Idag har vi även Viasat bas, för att få 3an. Så totalt skulle vi hamna på 800 spänn imånaden för att kunna se specifika kanaler som man är intresserad och och bra kvalité.

385kr/mån inklusive avgifter + total + Hd-kanalerna vore rimligt att ta betalt av CD. Då hade jag gärna bundit mej
i flera år. :lol:

Postad 08 november 2007 - 08:38

cobra1969
  • cobra1969
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

385kr/mån inklusive avgifter + total + Hd-kanalerna vore rimligt att ta betalt av CD. Då hade jag gärna bundit mej
i flera år. :unsure:

Yep, håller med. Priserna är vansinnigt höga. För jäkla dåligt!! Har även multi, 80 kr i månaden har vi familjpaketet, vill vi även ha +total på den får vi punga fram med en hundring till. Vansinnigt dåligt!!!! Aldrig i livet... :)

Postad 27 november 2007 - 16:03

Nuts
  • Nuts
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Undrar om MTV HD kommer att bli aktuellt för oss med CD ?

MHD

Postad 27 november 2007 - 16:10

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

MHD

Så att du kan se amerikanska rumpor högupplöst i valfri rap-video?

Postad 27 november 2007 - 17:00

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Idag fick jag mitt erbjudande från VIASAT om HDTV. De börjar i liten skala med tre kanaler: TV1000 HD, Viasat Sport HD och National G. HD. Priset verkar vettigt, 99 kr per mån inklusive HD-box och tvilling. 2995 om du ska ha 250 giggaren. Jag gissar att SVT HD, TV4 HD och TV3 HD snart följer.

Postad 27 november 2007 - 23:06

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
ooooooo! Viasat sport HD.. Champions Leaguefotboll i HD. ;) När kommer comhem ta in denna ? :)

Lär ju ta flera år, med tanke på hur det går med Canal+ Sport HD.

Postad 27 november 2007 - 23:51

bbjs
  • bbjs
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Idag fick jag mitt erbjudande från VIASAT om HDTV. De börjar i liten skala med tre kanaler: TV1000 HD, Viasat Sport HD och National G. HD. Priset verkar vettigt, 99 kr per mån inklusive HD-box och tvilling. 2995 om du ska ha 250 giggaren. Jag gissar att SVT HD, TV4 HD och TV3 HD snart följer.

Vettigt vill jag nog inte kalla det...

Notera hur de packeterat HD-kanalerna och villkoren, 3 kanaler - en i vardera dokumentär/film/sport.
För att få tillgång till HD-kanalen måste man abonnera på respektive paket, dvs minst 279:-
Sen tillkommer 99:- för HD, alltså 378:- per månad. DÅ får man köpa PVR-boxen för 4995:- eller 'vanliga' för 995.-

Om man då dessutom enligt broschyr tecknar 'tvilling' (finns f.ö inte på deras hemsida utan kallas där ViasatHelahuset) för ytterligare 89:-, totalt 467:- per månad får man köpa PVR för 2995:- eller 'vanliga' för 0:-
Addera sedan 24 månaders bindningstid så blir det en ansenlig slant....

/b

Postad 28 november 2007 - 10:27

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ja inte var det fördelaktigt erbjudande direkt :) Skall man då ha både Viasat och Canaldigital Total + HD) då kostar det närmare tusingen i månaden för EN Televisionsapparat ;)

Postad 28 november 2007 - 10:30

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

ooooooo! Viasat sport HD.. Champions Leaguefotboll i HD. :wub: När kommer comhem ta in denna ? :)

jag tror nog att det är bland de första de kommer att visa i HD! Det "filmas" sedan några år tillbaka med HD-kameror och Viasat har rättigheterna, så det är bara ett beslut som fattas... ;)

Vad menar du med "Lär ju ta flera år, med tanke på hur det går med Canal+ Sport HD"?

Redigerat av Tomas L, 28 november 2007 - 10:31.

Postad 28 november 2007 - 10:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

ooooooo! Viasat sport HD.. Champions Leaguefotboll i HD. :wub: När kommer comhem ta in denna ? :)

jag tror nog att det är bland de första de kommer att visa i HD! Det "filmas" sedan några år tillbaka med HD-kameror och Viasat har rättigheterna, så det är bara ett beslut som fattas... ;)

Vad menar du med "Lär ju ta flera år, med tanke på hur det går med Canal+ Sport HD"?

Han menar att det kommer ta flera år innan ComHem visar Viasat Sport HD i sitt nät. De har haft "överläggningar" med Canal+ om Sport HD i snart ett år.

Postad 29 november 2007 - 14:26

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

MHD

Så att du kan se amerikanska rumpor högupplöst i valfri rap-video?

MHD är inte MTV i HD utan en kanal med blandar matrial från all mtv's kanaler, mtv HD och VH1 HD börjar snart sända i usa.. (http://www.avsforum.....php?p=11730714)

MTV jobbar med en pan-europeisk HD kanal med innehåll från nickelodeon och mtv

internationella som kan va på G
alla Disney's kanaler på väg i HD (se avs länk) film kanal har börjat i frankrike..
MTV HD (eu vår 2008)
Vh1 hd är på väg i usa men denna visar mer typ underhållningsserier än svenska vad jag förstår
Eurosport HD (har hört maj 2008 i norden)
CNN HD (tidig 2008, tyskland & england iaf)
Cartoon Network HD (2008)
Fox News & Fox Business News HD (troligen på väg till england under 2008) ev i Sky version
CNBC HD (börjat i usa)

Redigerat av Scrapanatchi, 29 november 2007 - 14:38.

Postad 07 december 2007 - 20:05

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

The History Channel HD dyker upp hos Canal Digital den 13 december

History Channel HD har nu börjat sända på kanalplats 84... :)

Postad 08 december 2007 - 15:34

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vart har dom flyttat TV4 HD då? (Kan inte kolla själv just nu då jag sitter i en stuga i Sälen 50 mil from home)

Postad 08 december 2007 - 16:44

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Vart har dom flyttat TV4 HD då? (Kan inte kolla själv just nu då jag sitter i en stuga i Sälen 50 mil from home)

TV4 HD är på kanalplats 87.

Postad 11 december 2007 - 08:52

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Postad bild

History Channel har premiär i veckan:
Ny hd-kanal hos Canal Digital

Postad bild

Canal Digital tillför ytterligare en hd-kanal till sitt hd-paket. Från och med torsdag ingår också History Channel HD i hd-paketet. Därmed finns det sju hd-kanaler i Canal Digitals hd-paket.

[2007-12-11 07:45]

Canal Digital fortsätter att stoppa in nya hd-kanaler i sitt hd-paket. Från och med på torsdag kommer History Channel HD att ingå i detta paketet. History Channel kommer att sända 18 timmar hd per dag, från 08.00 fram till 02.00 på natten.

History Channel är en engelsk tv-kanal som funnits i Sverige under några år nu, det är en dokumentärkanal som sänder historiska program och dessutom sänder man dokumentärer med historisk granskning.

Därmed ingår totalt sju hd-kanaler i Canal Digitals hd-paket. Dessa är: TV4 HD, SVT HD, National Geographics HD, Voom HD, Silver HD, Discovery Channel HD och History Channel HD. Dessutom finns ytterligare två hd-kanaler hos Canal Digital, nämligen Canal Plus Film HD och Canal Plus Sport HD. Dessa båda ingår dock inte i hd-paketet. Canal Digitals hd-paket kostar idag 99 kronor extra per månad.

Från Prylportalen.se

Redigerat av Karl-Johan, 11 december 2007 - 08:54.

Postad 11 december 2007 - 11:19

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag hoppas att bilden på History HD blir bättre när sändningarna startar "på riktigt", upplösningen är det inget fel på, men det har juddrat rätt mycket vid panoreringar.

Redigerat av Tomas L, 11 december 2007 - 11:19.

Postad 13 december 2007 - 12:23

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
> Tomas L

för din skull hoppas jag också, men tror inte på riktigt, p.g.a. att upplösning kostar inget, bandbredd/bildkvalite kostar,

det finns idag hd kanaler (mpeg4) med allt ifrån +20mbit/s ner till och under 6mbit/s. Även om det absolut inte är direkt jämförbart mbit <-> bildkvalite så säger det ändå mycket

Postad 17 december 2007 - 11:19

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

> Tomas L

för din skull hoppas jag också, men tror inte på riktigt, p.g.a. att upplösning kostar inget, bandbredd/bildkvalite kostar,

det finns idag hd kanaler (mpeg4) med allt ifrån +20mbit/s ner till och under 6mbit/s. Även om det absolut inte är direkt jämförbart mbit <-> bildkvalite så säger det ändå mycket

Ja, men juddrandet beror ju inte på kvalitet eller bitrate, det har antagligen att göra med konverteringen från amerikanska 60 Hz till 50 Hz. Discovery HD och National Geographic HD juddrar inte på samma sätt trots att deras program också borde vara 60 Hz från början.

Postad 18 december 2007 - 16:57

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
ang, juddrandet så har jag inte sett det (har inte kanalen i fråga)

svenska discovery(SD) på Thor 1W har helt undermålig bitrate för ens en SD kanal c:a 3mbit i snitt c:a 1/3 del av det möjliga, ser ungefär lika illa ut för national geographic(SD) , history channel (sd) på thor 1w ser lite bättre ut(inte) fantastiska 3,5mbit i snitt

att jämföra med svt1(sd) som har 6mbit och svt hd som har c:a 20mbit

så vad juddrandet beror på vet jag inte, men betvivlar fortfarande starkt att de kommersiella kanalerna kommer att erbjuda en bra HD bild om inte vi konsumenter trycker på utav bara ......,
på astra 2 är det följande bitrates på hd kanaler i snitt, nat geo hd 13,5, history hd 11,5, sky alla hd kanaler 18-19, bbc hd 16,3, c4 hd 19,5

f.ö exakt samma fenomen men strypningar av bitrates i marknätet, där flera kanaler tv4/tv6/tv3 ex.vis har rent usel bild och ljud därefter, jag famlar febrilt efter glasögon som jag ännu inte har köpt

Postad 19 december 2007 - 17:14

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Någon som har sett en bra TV-guide där man kan få en tablå med samtliga HD-kanaler? Har sökt lite, men det är alltid någon av kanalerna som saknas...

Postad 19 december 2007 - 17:57

Tyckare
  • Tyckare
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Någon som har sett en bra TV-guide där man kan få en tablå med samtliga HD-kanaler? Har sökt lite, men det är alltid någon av kanalerna som saknas...

Tidningen M3 har en speciell HDTV-tablå: http://m3tjanster.id.../tv/default.asp

Dock saknas den nystartade History Channel HD än så länge.

Postad 19 december 2007 - 18:21

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Postad bild

History Channel har premiär i veckan:
Ny hd-kanal hos Canal Digital

Postad bild

Canal Digital tillför ytterligare en hd-kanal till sitt hd-paket. Från och med torsdag ingår också History Channel HD i hd-paketet. Därmed finns det sju hd-kanaler i Canal Digitals hd-paket.

[2007-12-11 07:45]

..Snip....

Därmed ingår totalt sju hd-kanaler i Canal Digitals hd-paket. Dessa är: TV4 HD, SVT HD, National Geographics HD, Voom HD, Silver HD, Discovery Channel HD och History Channel HD. Dessutom finns ytterligare två hd-kanaler hos Canal Digital, nämligen Canal Plus Film HD och Canal Plus Sport HD. Dessa båda ingår dock inte i hd-paketet. Canal Digitals hd-paket kostar idag 99 kronor extra per månad.

Från Prylportalen.se

Hallå!! Comhem??! Sover ni?? :P

Jag saknar ord...

Jag fick min första faktura utan Canal+ idag. Alltid något. Jag sa upp C+ just p g a avsaknad av C+ Sport HD. Får se hur länge till jag behåller "HD-paketet" om alla nya HD-kanaler fortsätter gå exklusivt till Canal Digital.

Postad 28 januari 2008 - 16:22

Nuts
  • Nuts
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Såg att canal digital har någon ny kanal på kanal plats 392 som heter Kanal 5 HD. Tidigare i veckan så har det varit Test HD eller något i den stilen där. Är det så att det är en ny kanal på G eller ??
Undrar om det är denna kanal dom menar Kanal 5 HD ?

Postad 28 januari 2008 - 17:14

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Såg att canal digital har någon ny kanal på kanal plats 392 som heter Kanal 5 HD. Tidigare i veckan så har det varit Test HD eller något i den stilen där. Är det så att det är en ny kanal på G eller ??
Undrar om det är denna kanal dom menar Kanal 5 HD ?

Ja det är den danska kanalen som ska sändas där

Postad 29 januari 2008 - 17:31

Nuts
  • Nuts
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
OK... tackar för svaret.. vet du något om vad dom sänder för program. Hittade inte så mycket på deras hemsida.

Postad 29 januari 2008 - 18:26

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Analoga nätet är släkt och frekvenstilldelningen klubbad i riksdagen. Varför släpper då inte Terracom SVT HD till alla oss övriga som inte bor runt mälardalen? Varför denna väntan?

Postad 29 januari 2008 - 19:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Analoga nätet är släkt och frekvenstilldelningen klubbad i riksdagen. Varför släpper då inte Terracom SVT HD till alla oss övriga som inte bor runt mälardalen? Varför denna väntan?

Det är lite att ta hänsyn till innan det går att dra igång nya nät
här har du lite att läsa...

http://www.pts.se/Ar...nser_060901.pdf

Postad 29 januari 2008 - 19:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Kan vara för att det är inte så enkelt som att det finns en frekvens ledig och då är det bara att sända. Det krävs utrustning för att sända även och denna finns inte på alla master i Sverige. Med enkla ord, de måste installera mer hårdvara samt testa de nya frekvenserna för att se hur de tar sig fram i naturen.

Postad 29 januari 2008 - 20:02

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Kanal 5 HD avser Danmarks Kanal 5.

Postad 04 februari 2008 - 07:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Enligt TV4 så skulle Göta Kanal och Wallander igår vara sända i HD format, men jag har växlat och tycker skillnad är för liten jämfört med SD kanalen! Jämför man med riktig HD sänding från SVT, Discover och Voom tex där ser man en skillnad utan att sitta och tveka och fundera på vad det är.

Någon mer som tycker så. Skickar TV4 så usel HD signal, eller var inte programmen i HD :)

Postad 04 februari 2008 - 11:15

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Enligt Dagensmedia http://www.dagensmed...?version=146538 startar Eurosport HD den 25 maj, man kan bara anta att det blir ytterligare sport i HD som vi som har ComHem inte kommer att få tillgång till, men men, man vet ju aldrig...

Postad 03 mars 2008 - 17:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Lite nyheter :)
HDTV kanalerna kommer från 1 april att ingå i familjepaketet!
Eurosport kommer att läggas till 25 maj och BBC HD den 1 September

Priset på familjepaketet kommer att bli 209 kr/mån från 1 april

Redigerat av lindo, 03 mars 2008 - 17:25.

Postad 03 mars 2008 - 18:21

Unregisteredc76a26d6
  • Unregisteredc76a26d6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Källa tack...

Postad 03 mars 2008 - 18:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Källa tack...

Info brev från Canal Digital

Redigerat av lindo, 03 mars 2008 - 18:42.

Postad 03 mars 2008 - 19:02

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Källa tack...

Hur blir det med Canal+ Sport HD? Kommer den att ingå i Canal+ Total?

Postad 03 mars 2008 - 19:13

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Ja vart lite nyfiken så ja ringde å kollade å visst de stämmer att HD paketet kommer in i familjepaketet samt för mig som har Canal+ sport så kommer Canal+ HD ingå där med.. pris familjepaketet .å canal+ sport från tidigare 349 kr till 379 kr

Micke

Postad 03 mars 2008 - 19:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Källa tack...

Hur blir det med Canal+ Sport HD? Kommer den att ingå i Canal+ Total?

Ja den kommer att ingå från 1/4

Postad 04 mars 2008 - 09:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Så om man abbonerar på familjepaketet så får man HD-kanalerna "på köpet"?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.