Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 maj 2007 - 19:35

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

...Enligt konsumentlagen har du rätt att lämna tillbaka en produkt om du inte är nöjd inom 14 dagar.

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt så enkelt är det inte. Det är distansavtalslagen du "citerar". Vad jag förstått har han köpt den i butik och då är det i så fall ett frivilligt "öppet köp" som kan gälla. Har han köpt den bunden lär inte det komma på tal. Ej heller om telefonen använts.

Det kan alltså vara säkrare att köpa telefonen via postorder eftersom man då har två veckors "öppet köp" automatiskt och faktiskt får plocka upp och undersöka varan.

Att köpa en sprillans ny modell med alla dom potentiella fel som finns där och binda sig för flera år framåt för att få en lägre startkostnad innebär att man får vara väldigt säker på sitt köp och framför allt stå sitt kast.

Redigerat av Micleg, 08 maj 2007 - 19:35.

Postad 08 maj 2007 - 19:44

yeppe
  • yeppe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Enligt konsumentlagen har du rätt att lämna tillbaka en produkt om du inte är nöjd inom 14 dagar.

Ja, om den är köpt på distans och är obruten. "Öppet köp" i vanliga butiker är upp till varje butik att lämna.

Ångerrätt postorder
Öppet Köp

Jag har lite funderingar kring Nokias filosofie... Köpte N95:an i lördags och är supernöjd med kameran, mediaspelaren, telefonens utsende, wlan men är hur lack som helst på att huvudgrejen att ringa inte fungerar . På min lur hörs bruset och det högfrekventa ljudet hur mycket som helst och det är jättestörande när man pratar och nu i dag har luren lackat ur totalt. Kan bara ta emot samtal men kan själv inte ringa.. ??? Har nån råkat ut för det? Köpte luren på den lokala Aircall butiken och var nöjd med servicen till en början men när jag var där i dag gjorde de mig besvikna... De var helt ointresserade av mitt problem och bara skickade ut mig ur butiken och sa att jag skulle kontakta Nokia... Vilka nissar. Min fråga är om jag har den rätten att lämna tbx luren och få pengarna tillbaks eftersom jag är jättemissnöjd med samtalsfunktionen plus att jag inte fick med ett minneskort som skulle ingå i priset. Det har inte gått en vecka än.
Tack på förhand

Under förutsättning att den är trasig:
Det är 7 dagars DOA (som sagts tidigare i tråden) på Nokias telefoner. Så du bör ha rätt till en ny. Tror inte du kan kräva pengarna åter, men det är ju inte på något vis orimligt.
Tycker du bara den är dålig är det en annan historia...

Postad 08 maj 2007 - 20:54

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Nu finns det en uppgradering för dom som är teliabrandad, eller?

Postad 08 maj 2007 - 21:14

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

VART?

Postad 08 maj 2007 - 21:35

matz78
  • matz78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hur fan får man streckodsavläsaren att fungera :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Innan jag lämnade tillbaka min mobil pga bruset, var det ganska lätt, bara att sätta igång den och sikta på en streckkod, sen får du upp några siffror eller nåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Får den inte att fungera...! :-(

En annan sak, vad ska man använda den till?

Postad 08 maj 2007 - 21:48

HenkeB
  • HenkeB
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
golfgurra: Jag har precis samma problem som du, men jag kanske har bättre hörsel än du? :unsure: Iaf så stör bruset mig mycket och jag har lyssnat på 2 andra N95 och dom lider av samma fel, dock har dom inte lika högt vinandeljud som min lur. Skriv gärna om du hör någon skillnad. Använder du medföljande headset eller egna snäckor?

Edit: stavfel

Redigerat av HenkeB, 08 maj 2007 - 21:49.

Postad 08 maj 2007 - 21:49

janne1
  • janne1
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nope det gör det inte.

Postad 08 maj 2007 - 21:59

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
1 Spelar det någon roll vilket 2 Gig minneskort man köper?
2 Vilken bluetooth-headset rekomenderar ni för musiklyssning?

Postad 08 maj 2007 - 23:21

Cypress
  • Cypress
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
De här med att röstnavigeringen kostar pengar är intressant. Det vore väl bara en tidsfråga innan man "löser" det :)

Postad 09 maj 2007 - 00:04

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nope det gör det inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Konstigt. En arbetskollega köpte en n95 med teliaab från katshing, och han uppgraderade då sin till den senaste mjukvaran. Han gjorde det igår (tisdag) och han har testat tidigare men då har det inte gått. Är du säker på att du gjort rätt?

Postad 09 maj 2007 - 06:09

janne1
  • janne1
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nope det gör det inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Konstigt. En arbetskollega köpte en n95 med teliaab från katshing, och han uppgraderade då sin till den senaste mjukvaran. Han gjorde det igår (tisdag) och han har testat tidigare men då har det inte gått. Är du säker på att du gjort rätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Går det verkligen göra fel med de tre enkla stegen i uppdateringsfasen?

Postad 09 maj 2007 - 07:35

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Ingen aning, kanske blev nå knas när han testade ? Men gick, det gjorde det. Han kanske fick en obrandad lur då?

Postad 09 maj 2007 - 07:39

golfgurra
  • golfgurra
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

golfgurra: Jag har precis samma problem som du, men jag kanske har bättre hörsel än du? :) Iaf så stör bruset mig mycket och jag har lyssnat på 2 andra N95 och dom lider av samma fel, dock har dom inte lika högt vinandeljud  som min lur. Skriv gärna om du hör någon skillnad. Använder du medföljande headset eller egna snäckor?

Edit: stavfel

<{POST_SNAPBACK}>

Jo bruset stör mig, har lyssnat på några andra äldre modeller och en del brusar ( t ex Ericsson k700i) medan k800 brusar absolut ingenting. En arbetskollega har samma problem som jag med sin N95 men upplever inte det som ett stort problem. Jag undrar om det ska vara knäpptyst från brus eller inte när man pratar eller lyssnar på musik. Jag tycker att det borde vara det men jag är kräsen. Har bara testat med orginallurarna men det låter ju lika illa utan lurar. Upplever inte att jag har ett vinande ljud utan mer ett konstant brus. Läser man igenom en del forum och läser vad de som har bytt ut sin telefon så kommer det bara tillbaka en ny med samma problem eller andra. Telefonen fungerar klockrent gällande alla funktioner så det är jag nöjd med.

Postad 09 maj 2007 - 09:51

ivo
  • ivo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Enligt konsumentlagen har du rätt att lämna tillbaka en produkt om du inte är nöjd inom 14 dagar.

Ja, om den är köpt på distans och är obruten. "Öppet köp" i vanliga butiker är upp till varje butik att lämna.

Ångerrätt postorder
Öppet Köp

Under förutsättning att den är trasig:
Det är 7 dagars DOA (som sagts tidigare i tråden) på Nokias telefoner. Så du bör ha rätt till en ny. Tror inte du kan kräva pengarna åter, men det är ju inte på något vis orimligt.
Tycker du bara den är dålig är det en annan historia...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är det värsta jag fick ingen ny telefon utan de skickade den på verkstad. Jag kom på den sjunde dagen och då gäller inte doa enligt de på aircall. Vad kan de göra på verkstaden angånde bruset?? Ångrar lite att jag inte köpte på nätet.
Öppet köpet gäller om telefonen är ej använd. Vill bara ha tillbaka min lilla nalle...

Är det nån som har sett SE nya smartphone P1? Tror det dröjer innan SE släpper en telefon som kan mäta sig med N95.

Postad 09 maj 2007 - 10:54

HansGG
  • HansGG
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hallåja, vad använder ni för Messenger-applikation i N95'an? Jag har kört IMHere (f.d. eMSN) ett tag nu men tycker den är lite torftig, finns det nåt annat bra /gratis-/ messenger program??

Postad 09 maj 2007 - 11:05

krester
  • krester
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hur fan får man streckodsavläsaren att fungera ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Innan jag lämnade tillbaka min mobil pga bruset, var det ganska lätt, bara att sätta igång den och sikta på en streckkod, sen får du upp några siffror eller nåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Får den inte att fungera...! :-(

En annan sak, vad ska man använda den till?

<{POST_SNAPBACK}>

den fungerar bra för mej, men jag tycker inte att den är så användbar i daxläget! :)
men det kanske kommer fler sträckkoder längre fram i tiden...

Postad 09 maj 2007 - 11:19

janne1
  • janne1
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hallåja, vad använder ni för Messenger-applikation i N95'an?  Jag har kört IMHere (f.d. eMSN) ett tag nu men tycker den är lite torftig, finns det nåt annat bra /gratis-/  messenger program??

<{POST_SNAPBACK}>

Fring! mycket bra msnklient! www.fring.com/

Postad 09 maj 2007 - 13:03

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

Är det nån som har sett SE nya smartphone P1? Tror det dröjer innan SE släpper en telefon som kan mäta sig med N95.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt en auktoritet på området (OBS! Ironi) så har du tydligen rätt!

http://www.aftonblad...1065031,00.html

Inte tänker jag vänta med att skaffa en N95 p.g.a. P1 iaf, trots att det bara var aftonbladet!

Är riktigt sugen på N95 nu när jag ska skaffa ny lur, men snålheten har fört mig in på andra alternativ, det känns som att jag inte kommer använda bråkdelen av allt som finns i N95:an.
Det viktigaste för mig är (förutom att det går att ringa och messa med den) kameran, bra skärm, bra mp3-ljud.
Även om nokian kanske har allt det så finns det som sagt billigare alternativ. Är inne på samsung sgh-u600 som jag tror "leder" lite grann över N95 och på 3:e plats det snålaste alternativet Nokia 6300.

Men hjärtat vill ha en N95! :)

Postad 09 maj 2007 - 14:42

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Vi funderar på att skaffa en ny jobb-telefon. Kan N95 öppna office-dokument? Editera Excel/word? Öppna PDF?

Vi står i valet och kvalet mellan N95 och kommande HTC P4550 (Nya Tytn, släpps troligtvis i Juni).

Postad 09 maj 2007 - 15:55

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Med risk att ställa dagens dummaste fråga...

Om man har laddat ner de kartor man använder, kommer det ändå att kosta pengar att använda gps-funktionen? :)

Postad 09 maj 2007 - 16:01

krester
  • krester
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Med risk att ställa dagens dummaste fråga...

Om man har laddat ner de kartor man använder, kommer det ändå att kosta pengar att använda gps-funktionen?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det gör det inte.
Inte om du ska använda den som gps, om du vill ha röstnavigering eller någon statsguide så kostar det extra...

tror att någon har nämt det tidigare också

Postad 09 maj 2007 - 16:22

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Med risk för att bli tjatig: Kan man inte skriva ut tex. mail via usb eller ir?

Postad 09 maj 2007 - 17:02

gittan
  • gittan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har svårt att läsa sin mail i Wlan läge, provat med Hotmail och Spray.
Går bra att läsa deras hemsida men inte mail.
Efter uppdatering av programvara fungerar Gps förträffligt, bara man har satelliterna innan den går ner i fickan eller väskan. Sen navigerar den hela vägen utan problem.

Redigerat av gittan, 09 maj 2007 - 17:04.

Postad 09 maj 2007 - 17:46

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vi funderar på att skaffa en ny jobb-telefon. Kan N95 öppna office-dokument? Editera Excel/word? Öppna PDF?

Vi står i valet och kvalet mellan N95 och kommande HTC P4550 (Nya Tytn, släpps troligtvis i Juni).

<{POST_SNAPBACK}>

"Yes", "typ yes" och "yes". Med andra ord så ingår ett program, Quickoffice, som kan öppna word och excel-filer, samt ett annat program för att öppna pdf. Dessa finns från börjanoch är utomordentliga. Bl.a. ändras Word-filer om för att passa mobilen och blir väldigt lättläsligt.

För att kunna "redigera" eller "skapa" word- eller excelfiler så måste man köpa en uppgradering av office till mobilen (något säger mig att det kostar en 200:- men jag kan vara helt ute och cyklar).

Personligen skulle jag, bortsett från priset, säga att N95:an skulle vara en utomordentlig jobbmobil.

/Pada

Edit: Typo

Redigerat av Pada-chan, 09 maj 2007 - 17:48.

Postad 09 maj 2007 - 18:08

batorgil
  • batorgil
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
går det inte att ladda ner kartorna via usb-anslutning? maploader hittar inte mobilen. den skall ju enligt instruktionen vara i "masslagringsmode"...

har sett frågan i forumet tidigare, men inget svar.

Postad 09 maj 2007 - 18:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
http://www.rogepost.com/n/9092908765
Demontering/montering av N95 :)
Om nån skulle leka lite ;)

Redigerat av NisseGurra, 09 maj 2007 - 18:48.

Postad 09 maj 2007 - 18:28

ikarosd
  • ikarosd
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

http://www.rogepost.com/n/9092908765
Datablad och servicemanual till N95 :)
Om nån skulle leka lite ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att det var så dålig upplösning på PDFen. Annars ett riktigt bra tips!!!

Postad 09 maj 2007 - 18:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
http://dosyam.net/?id=pj2bte
Kretsschema med mätpunkter.
För dom med rätt utrustning :)

Redigerat av NisseGurra, 09 maj 2007 - 19:26.

Postad 09 maj 2007 - 19:20

ikarosd
  • ikarosd
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ang. Nokia software updater

Någon av er här som har haft problem att få igång Software updater?

Jag ska uppdatera mjukvaran men när jag har laddat ner updater och sedan startar programmet så stänger det ner sig själv. Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Postad 09 maj 2007 - 21:16

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag ska uppdatera mjukvaran men när jag har laddat ner updater och sedan startar programmet så stänger det ner sig själv. Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade samma problem. Du menar att den crashar direkt (när laddningsbilden visas)? Jag testade och ominstallera etc. etc. och inget löste det. Tillslut startade jag datorn i felsäkert läge och försökte köra det där även utan framgång - men när jag sen startade om datorn som vanligt så fungerade det :) . Ingen aning om varför och om det bara var slump. Men så kan det gå!

Postad 09 maj 2007 - 22:46

yeppe
  • yeppe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Någon som kan säga varför det går bra att titta på videoklipp eller lyssna på radio från SVT/P3 via GPRS, men inte om man surfar med WLAN?

Postad 10 maj 2007 - 00:08

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kan någon svara på de två frågorna?

Jag undrar dessutom hur det är med bruset, vissa säger att de hör det när de lyssnar på MP3 och det skulle jag inte gilla.
Är det någon som har brus vid bra radiomottagning?
Kanske man skall köpa sig en särskild MP3-spelare med bra kvalitet.
Musikspelaren och radion är viktigast för mig. Kameran i andra hand.

Postad 10 maj 2007 - 04:04

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kan någon svara på de två frågorna?

Jag undrar dessutom hur det är med bruset, vissa säger att de hör det när de lyssnar på MP3 och det skulle jag inte gilla.
Är det någon som har brus vid bra radiomottagning?
Kanske man skall köpa sig en särskild MP3-spelare med bra kvalitet.
Musikspelaren och radion är viktigast för mig. Kameran i andra hand.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du ha bra bra ljudkvalitet så är BT inget att rekomendera.
Ska inte spela nån roll vilket minneskort man använder, dock kostar Ultra inte så mycket heller :)

Postad 10 maj 2007 - 06:06

janne1
  • janne1
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Ni som klagar på brus vid mp3 lyssning, vad använder ni för hörlurar? vad använder ni för bitrate på mp3orna? Jag kör Creative ep-635 och ett par audio-technica ath-pro5 camo och hör inget brus, har klockrent ljud och anpassar min musik med den inbyggda eqn och 320kbit/s som bitrate.

Postad 10 maj 2007 - 09:49

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Någon som kan säga varför det går bra att titta på videoklipp eller lyssna på radio från SVT/P3 via GPRS, men inte om man surfar med WLAN?

<{POST_SNAPBACK}>

Går bra för mig. Du måste sätta rätt accesspunkt i inställningarna för realplayer.
Tools -> Settings -> Applications -> RealPlayer -> Streaming -> Network -> Default access point.

Postad 10 maj 2007 - 10:36

Mauritsius
  • Mauritsius
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade samma problem. Du menar att den crashar direkt (när laddningsbilden visas)? Jag testade och ominstallera etc. etc. och inget löste det. Tillslut startade jag datorn i felsäkert läge och försökte köra det där även utan framgång - men när jag sen startade om datorn som vanligt så fungerade det :) . Ingen aning om varför och om det bara var slump. Men så kan det gå!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade samma problem som ni men det löste sig genom att jag dödade alla Nokia processer/tjänster med aktivitetshanteraren (tror att det var ServiceLayer.exe som bråkade för mig).

Postad 10 maj 2007 - 11:02

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Japp... då har man lämnat tillbaks N95:an o fått pengarna tillbaks. Fånen hängde sig o startade om
sig 3-4 ggr/dag. Fick iaf leka i 6 dar med den...
Ska man beställa en ny eller?
Funderar lite tror jag. En j-a rolig leksak iaf.

Upptäckte en sak bara med nya firmwaren. Man kan nu köra flera progr med en wlan-kopplingspunkt. Det gick inte förrut...

Lundis

Postad 10 maj 2007 - 11:14

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Tre får in i butik idag eller imorgon enligt den butikssäljare jag pratat med. Kommer att kosta 1795 kr direkt i butik och sedan 199 kr i månaden. Hoppas detta kan glädja någon mer än mig =)

Postad 10 maj 2007 - 11:38

yeppe
  • yeppe
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Går bra för mig. Du måste sätta rätt accesspunkt i inställningarna för realplayer.
Tools -> Settings -> Applications -> RealPlayer -> Streaming -> Network -> Default access point.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte välja "Deafault", bara befintliga ansl.punkter, tex GPRS eller mitt hemma-nätverk. Den Stod på "Ingen" tidigare, men det går inte att sätta det igen efter att jag valt mitt hemma-nätverk, hur sjutton sätter jag tillbaka till "Default/Inget"-värdet?

Jag testade sätta mitt hemma-nätverk som ansl.val, men det hjälpte inte heller. Jag misstänker det är routern som spökar, och att jag måste låsa upp någon/några portar. Frågan är vilka...?

Postad 10 maj 2007 - 11:57

Alessia
  • Alessia
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det ska man nog kunna men jag har inte provat det själv. Man måset ju ha en speciell skrivare som skriver ut via blåtand koppling. Har ingen sån, har inte heller hört om någon använd funktionen tyvärr...

Postad 10 maj 2007 - 12:45

HansGG
  • HansGG
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte välja "Deafault", bara befintliga ansl.punkter, tex GPRS eller mitt hemma-nätverk. Den Stod på "Ingen" tidigare, men det går inte att sätta det igen efter att jag valt mitt hemma-nätverk, hur sjutton sätter jag tillbaka till "Default/Inget"-värdet?

Jag testade sätta mitt hemma-nätverk som ansl.val, men det hjälpte inte heller. Jag misstänker det är routern som spökar, och att jag måste låsa upp någon/några portar. Frågan är vilka...?

<{POST_SNAPBACK}>

Jahapp, känns som att jag är i samma läge, hur fanken ska man kunna återställa det??

Sen har en del av Nokia PC Suite ballat ur för mej, Music Manager kraschar direkt efter start, bara försvinner....!! Om jag minns rätt hände det efter att jag uppgraderat firmware i N95'an (?) :)
Någon som har tips??

Postad 10 maj 2007 - 14:12

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

"Yes", "typ yes" och "yes". Med andra ord så ingår ett program, Quickoffice, som kan öppna word och excel-filer, samt ett annat program för att öppna pdf. Dessa finns från börjanoch är utomordentliga. Bl.a. ändras Word-filer om för att passa mobilen och blir väldigt lättläsligt.

För att kunna "redigera" eller "skapa" word- eller excelfiler så måste man köpa en uppgradering av office till mobilen (något säger mig att det kostar en 200:- men jag kan vara helt ute och cyklar).

Personligen skulle jag, bortsett från priset, säga att N95:an skulle vara en utomordentlig jobbmobil.

/Pada

Edit: Typo

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret! Vi har köpt två stycken N95:or nu för att prova. Jag har bara haft den sedan igår kväll, men jag gillar den redan. Som du skriver så måste man ladda ned en uppgradering av Quickoffice om man vill kunna redigera Excel/Word dokument. Man måste (konstigt nog) betala med VISA eller MasterCard och tyvärr är firman mitt i ett bankbyte så jag har inget kort som fungerar och har ej kunnat testa.

Men visningen av Excel, Word och PDF:er är bättre än jag trodde, fullt användbart. Allt är inte bra, telefonen har bootat om tre gånger när jag har varit för het och tryckt lite för mycket på knapparna. Bl a två gånger när den skulle ansluta till internet. Internet via wlan eller 3G funkar klockrent (tog dock ett tag innan jag listade ut hur "minimap" fungerade!). Kameran är löjligt bra, tar mycket bra bilder även inomhus i lite sämre ljus. Jag har haft en W800 som också var bra, men den använde långa slutartider inomhus som gjorde många bilder suddiga.

Men det suger batteri att använda telefonen mycket: GPS, wlan mm tar en hel del ström. Den klagar redan på låg batterinivå. Tyvärr så laddas den inte via USB-kabel, vilket är lite tråkigt. Det gjorde W800:an. Praktiskt när man är på jobbet och på resande fot.

Mer intryck senare, i mån av tid... :)

Postad 10 maj 2007 - 14:24

HansGG
  • HansGG
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nokia USB-laddare CA-100 rekommenderas starkt! :)

Bild på CA-100

Postad 10 maj 2007 - 14:46

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Vi har köpt två stycken N95:or nu för att prova. Jag har bara haft den sedan igår kväll, men jag gillar den redan. Som du skriver så måste man ladda ned en uppgradering av Quickoffice om man vill kunna redigera Excel/Word dokument. Man måste (konstigt nog) betala med VISA eller MasterCard och tyvärr är firman mitt i ett bankbyte så jag har inget kort som fungerar och har ej kunnat testa.

Men visningen av Excel, Word och PDF:er är bättre än jag trodde, fullt användbart. Allt är inte bra, telefonen har bootat om tre gånger när jag har varit för het och tryckt lite för mycket på knapparna. Bl a två gånger när den skulle ansluta till internet. Internet via wlan eller 3G funkar klockrent (tog dock ett tag innan jag listade ut hur "minimap" fungerade!). Kameran är löjligt bra, tar mycket bra bilder även inomhus i lite sämre ljus. Jag har haft en W800 som också var bra, men den använde långa slutartider inomhus som gjorde många bilder suddiga.

Men det suger batteri att använda telefonen mycket: GPS, wlan mm tar en hel del ström. Den klagar redan på låg batterinivå. Tyvärr så laddas den inte via USB-kabel, vilket är lite tråkigt. Det gjorde W800:an. Praktiskt när man är på jobbet och på resande fot.

Mer intryck senare, i mån av tid...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt att du verkar gilla den! Vad det gäller att den hänger sig så verkar det faktiskt vara mycket bättre sen uppgraderingen av firmware. Fast du har kanske redan gjort det?

Jag håller lätt med om kameran. Den är fantastiskt bra! Men jag kan inte sluta fundera på om det verkligen är värt för mig med en sån här mobil. Väldigt svårt... :wub:

Postad 10 maj 2007 - 15:30

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Nokia USB-laddare CA-100 rekommenderas starkt!  :)

Bild på CA-100

<{POST_SNAPBACK}>

Synd bara att sladden är så kort. Med datorn på högkant hänger telefonen i sladden...

Men det finns alternativ:

http://www.blueunplu...p.aspx?p=116771

Dom säljer annat kul också:

http://www.blueunplu...p.aspx?p=120002
http://www.blueunplu...p.aspx?p=120049
http://www.blueunplu...p.aspx?p=119952
http://www.blueunplu...p.aspx?p=119956

Postad 10 maj 2007 - 15:42

gittan
  • gittan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hallå där ute,
är det verkligen ingen mer än än jag som har svårt att läsa sin mail i Wlan läge, provat med Hotmail och Spray.
Går hur bra som helst att surfa men tvärstopp när det gäller mailen hos bägge kopplar inte upp sig.
Jag är inloggad men sen händer inget , 6kb i högra hörnet.

Postad 10 maj 2007 - 16:38

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Sen har en del av Nokia PC Suite ballat ur för mej, Music Manager kraschar direkt efter start, bara försvinner....!!  Om jag minns rätt hände det efter att jag uppgraderat firmware i N95'an (?)  :)   
Någon som har tips??

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt har också ballat ur.

Postad 10 maj 2007 - 17:28

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

QUOTE(lobo @ May 9 2007, 17:22 )

Jo det ska man nog kunna men jag har inte provat det själv. Man måset ju ha en speciell skrivare som skriver ut via blåtand koppling. Har ingen sån, har inte heller hört om någon använd funktionen tyvärr... 

Jo, via blåtand skall det fungera och det funkar att skriva ut bilder via pictbridge. Har ingen blåtandsadapter till skrivaren men stöd för pictbridge via usb samt ir, borde ju gå att skriva ut mail via de alternativen oxå.

Postad 10 maj 2007 - 17:53

mrNokia
  • mrNokia
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hallå där ute,
är det verkligen ingen mer än än jag som har svårt att läsa sin mail i Wlan läge, provat med Hotmail och Spray.
Går hur bra som helst att surfa men tvärstopp när det gäller mailen hos bägge kopplar inte upp sig.
Jag är inloggad men sen händer inget , 6kb i högra hörnet.

jag kan inte logga in på hotmail med nokia minimap..av ngn anledning. jag installerade opera mini och det är ju suveränt. då gick det bra...prova opera mini

:)

Postad 10 maj 2007 - 19:17

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

jag kan inte sluta fundera på om det verkligen är värt för mig med en sån här mobil. Väldigt svårt...  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är i samma fundering, fast innan jag köpt den. Morsans mobil började krångla så då erbjöd jag henne att ta min siemens M65:a eftersom jag ändå snart tänkte skaffa ny. Då verkade jag snäll fast jag bara skyndade på mitt eget byte! :)
Så nu använder jag en gammal härk som jag hittade in en låda, en gammal nokia som är endast obetydligt mindre än en tegelsten, så jag har "fingret på köpknappen" varje dag fast på olika mobiler.

Det jag egentligen "behöver" är en bra kamera, bra skärm och sen vill jag ha en mp3-spelare med bra ljud. Det skulle räcka för mig, så jag är t.ex. inne på en samsung U600, men så säger en röst i mitt huvud: "Men du köper inte telefoner särskilt ofta, satsa på en N95:a som håller sig aktuell några år, det är du värd. Då får du ju dessutom 3g oxå".

På den förra telefonen har jag surfat typ 3 gånger, men det skulle säkert bli oftare med en N95:a, men i alla fall, det finns mycket som jag aldrig kommer att använda på den, men den känns ju så häftig! :wub:

Så det jag undrar efter min långa utläggning är: Är ljudet ur mp3-spelaren bra? Min bästa referens är sambons iriver T10 som jag tycker låter grymt bra, hur nära kommer nokian en sån om någon hört den?
Kameran har jag läst i recenscioner ska vara den bästa i en telefon (tillsammans med k800i), och skärmen ganska bra den oxå, även om den har "övermän" på marknaden. Tycker ni att det stämmer?

Det får räcka så länge så velar jag vidare....

Mvh

// Jeppe

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.