Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2010 - 13:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

skit också. men går det inte att fixa ylod själv på nåt sätt? :) jag ringde ju bara och kollade med dom, jag har ju inte sagt vem jag är och jag har inte lämnat in den än

Hrm, jo det var ju det jag skrev. Att jag lagade YLOD själv. :lol:
Så du har YLOD eller fel på bluray-läsaren?!

Postad 19 March 2010 - 13:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ähh, reklamera skiten. En konsumentprodukt kan förväntas hålla mer än 3 år å därför så kan man utgå från att felet fanns från början.
Exempelvis snåla lödningar, underdimensionerade fläktar etc som gör att maskinen slits över tiden.

jo ja ska allt testa att reklamera ändå så får jag se vad som händer.

visst, man/vi kan tycka att en produkt ska hålla i tre år men så länge inte som tycker det eller att jag inte kan bevisa det så verkar det ju kört.
men han på elgiganten sa att dom inte brukar va helt omöjliga när det gäller reklamtioner så jag gör ett försök :)

Postad 19 March 2010 - 13:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ähh, reklamera skiten. En konsumentprodukt kan förväntas hålla mer än 3 år å därför så kan man utgå från att felet fanns från början.
Exempelvis snåla lödningar, underdimensionerade fläktar etc som gör att maskinen slits över tiden.

Sant, go for it soffan!

Just snåla/dåliga lödningar är ju en del av YLOD.
Överhettning kan ju ske av olika orsaker och det kan bidra till olika effekter.

Postad 19 March 2010 - 13:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Hrm, jo det var ju det jag skrev. Att jag lagade YLOD själv. :lol:
Så du har YLOD eller fel på bluray-läsaren?!

du missförstår :) när jag skrev om man kunde fixa ylod själv så menade jag om man kunde "fixa" så man FICK ylod så man kunde reklamera för det :lol:

jag har fel på läsaren och inte ylod.

haha rörigt det här :D

Postad 19 March 2010 - 13:52

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Om jag inte mins helt fel så behöver du inte bevisa något själv under reklamationstiden.

Skriv bara ut nödvändiga papper om reklamation från exempelvis konsumentverkets hemsida å fyll i. Lämna in med konsolen till stället där du köpte den.

Postad 19 March 2010 - 13:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

du missförstår :) när jag skrev om man kunde fixa ylod själv så menade jag om man kunde "fixa" så man FICK ylod så man kunde reklamera för det :lol:

jag har fel på läsaren och inte ylod.

haha rörigt det här :lol:

Hahaha, ja det ska nog inte vara några problem att fixa så man får YLOD, värm på processorerna och lödningarna med en värmepistol utav ****! :D

Redigerat av BrittBastard, 19 March 2010 - 13:54.

Postad 19 March 2010 - 14:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
aha så man behöver skriva ut papper och fylla i,, låter krångligt detta :)

det kanske funkar att slänga in konsolen i micron en timme eller så :lol:

Postad 19 March 2010 - 14:25

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

http://www.konsument...ga/Klagoguiden/
Där hittar du dokumenten du behöver.
Sen gärna som det står i YLOD-tråden.
Ta bilder som visar skicket och serienr, samt att den inte är öppnad som de får sifgnera i butiken.

Postad 19 March 2010 - 14:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
varför ska jag ta bilder på den?

"samt att den inte är öppnad som de får sifgnera i butiken" vad menar du?

Postad 19 March 2010 - 14:38

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Att du inte brutit förseglingen på PS3an. Alltså att du själv inte mixtrat med produkten.

Postad 19 March 2010 - 14:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Att du inte brutit förseglingen på PS3an. Alltså att du själv inte mixtrat med produkten.

Det var därför jag blev tvungen att fixa YLOD själv. Hade öppnat upp PS3:an 2-3ggr innan jag fick YLOD.
@Soffan; sitter en "Warranty seal" klisterlapp på ena sidan.

Redigerat av BrittBastard, 19 March 2010 - 14:54.

Postad 19 March 2010 - 14:52

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Reklamera!
När jag lämna tillbaka min PS3a som hade dött av YLOD frågade jag om det var vanligt. Snubben sa att de fick tillbaka MÅNGA fler PS3or som läsaren hade dött på!

Postad 19 March 2010 - 16:06

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

nja men 100 grader i ugnen i kanske 40 min skulle nog funka bra :lol:

Postad 19 March 2010 - 16:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det var därför jag blev tvungen att fixa YLOD själv. Hade öppnat upp PS3:an 2-3ggr innan jag fick YLOD.
@Soffan; sitter en "Warranty seal" klisterlapp på ena sidan.

aha jag har aldrig öppnat min så det ska va lugnt.
får ta och skicka iväg den så får jag se vad som händer, förhoppningsvis lagar dom den, i värsta fall gör dom det inte :)

Postad 19 March 2010 - 21:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Min 40 giggare small idag. Först undrade jag varför proppen gått ur och drog ur elementet + datorn men när jag tryckte på powerknappen på min Playstation 3 small det till rejält i min Playstation och proppen gick igen. Det blir att reklamera men jag har ett GTA 4 i maskinen och en 240 Gig hårddisk i som jag inte vill bli av med. Orginaldisken har jag till min Nas (NSLU2).

Någon som vet hur man får ur skivan utan att koppla in strömkabeln?

Har tagit ut min 240 GB hårddisk. Tyvärr kan man inte klona den utanför PS3 men sparar den intakt ifall min reklamation går igenom (köpt juni 2008). Undra om man kan lämna in den utan hårddisk eller måste stoppa in originaldisken som jag numera använder till min NAS?

Om inte man kan reklamera på Elgiganten skrotar jag apparaten och köper aldrig något mer av Sony. Då blir det att inhandla en 360 och köpa alla sina favioritspel på nytt.

Redigerat av ruva, 19 March 2010 - 23:08.

Postad 19 March 2010 - 23:57

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
De lär ju vilja ha originaldisken eller motsvarande....

Postad 20 March 2010 - 01:37

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

aha jag har aldrig öppnat min så det ska va lugnt.
får ta och skicka iväg den så får jag se vad som händer, förhoppningsvis lagar dom den, i värsta fall gör dom det inte :)

Jag drabbas själv av detta den 2 mars och lämnade in dagen därpå, på Siba i Malmö. Stod ett tag och letade efter någon som såg sympatisk och trevlig ut och så gick jag fram till en kille jag tyckte stämde överens med vänligheten själv.

Och han var riktigt trevlig, frågade vad jag behövde hjälp med och jag sa att jag inhandlat en PS3 60GB och visade kvittot för honom. Han frågade då vad det var för fel och jag sa som det var, att läsaren hade pajat under gårdagen och att den inte hittade några skivor överhuvudtaget. Han sa typ "nääe, jaha nej jag förstår" och så sneglade jag på hans skärm och såg att han hade skrivit "kunden åberopar reklamationsrätten". Hade väl aningen flyt men drog en vals om att det var tredje PS3:an som pajat och då undra han om jag hade köpt dom tidigare på Siba, men då smörade jag och sa att det var på OnOff. Och att jag senaste gången köpt på Siba pga. den oerhört låga service-standarden de erbjöd!

Hursomhelst, bortsett från att jag hade tur så erbjöd han mig att ringa Nordisk Film och det gjorde han. För att fråga hur servicen skulle gå till och eventuell väntetid. Jag sa att jag inte godtog någon refurbad eller 40/80GB utan att jag endast ville ha en NY 60GB alternativt en helt ny Slim 120GB. Då sa dom på Nordisk Film att dom hade nya 60GB och skulle skicka en sådan.

När jag hämtade denna så såg jag på service-specen att Info-Care mottagit den typ 09.30 och var klara med den 09.32.

Så bullsh*t om det inte är ett fabriksfel eller att det skall vara du som behöver bevisa att det är produkten som är fel, iofs. så säger lagen om jag inte missminner mig att om produkten är 4 veckor, eller fyra månader (minns ej) gammal så är det upp till konsumenten att bevisa att det är brister i produkten och att ansvaret ligger hos tillverkaren. För det gör det i detta fallet, skriv bara ut alla fall du hittat där folk postat om trasiga läsare osv. Så har du mängdläsning att ge till butiken. Som förövrigt inte kan hänvisa dig till Nordisk Film och deras j*vla support. Jag sa till Siba att jag aldrig skulle acceptera att ringa en support som har 9,50 kronor/minut i samtalstaxa. Det borde vara olagligt! Utan det är alltid den butiken där du handlat varan hos, som skall ta hand om alla andra leden i försäljningen. Det vill säga, dom skall kontakta Nordisk Film, som skall kontakta och som skall kontakta osv.

Men ett tips bara, fråga som jag gjorde efter att du fått igenom att det är ett solklart reklamationsäreende, fråga hur eller vad som kommer att ske på verkstaden. Hur lång tid det förväntas ta och vad du kommer att få och säg för guds skull till vad du accepterar och inte accepterar. Konsumentköpslagen innehåller mycket gott om man bara har tur med den man pratar med och man själv vet hur man retoriskt övertalar dom! Enligt Siba-killen får dom inte ha produkten på verkstaden längre än fyra veckor, om det tar längre tid en så har kunden rätt till antingen återbetalningen eller en ny motsvarande produkt typ Slim och eventuell ersättning om man pallar tjaffset. Förmodligen har detta något med stycket i KKP-lagen: "om det enligt konsumenten tar en oskäligt lång tid att reparera produkten har kunden rätt till..." Och då tar man bara hänsyn till konsumenten, dvs. vad du tycker är för lång tid. Detta måste tyvärr dock vara rimligt, du kan inte säga att du vill ha den lagad inom timmen liksom!

Stå på dig, rätten är på din sida och aa, hoppas jag hjälpte lite :)

Postad 20 March 2010 - 01:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tack för din roman phnoll, nu behöver jag inte läsa min bok ikväll :)
det gäller altså att vara hård och ställa krav, det ska jag nog kunna fixa. men kan jag verkligen KRÄVA att få en NY 120gb när jag lämnar in min gamla 40gb? får jag det blir jag toknöjd :)

men med min tur å kommer dom inte laga den alls :)

Postad 20 March 2010 - 02:35

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

men kan jag verkligen KRÄVA att få en NY 120gb när jag lämnar in min gamla 40gb? får jag det blir jag toknöjd :)

Nej, du kan egentligen inte kräva nånting. De kan lagligen neka dig någonting då det har gått så lång tid. I andra läget om de väljer att göra något, så kan de ju helt enkelt laga din, byta blu-ray eller vad det nu var som var fel. I tredje fall får du en ny phat, men någon 40GB tvivlar jag på att de har. Att du skulle få en ny slim när de har gamla phat är nog rätt omöjligt.

Postad 20 March 2010 - 09:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig vilja ha en ny maskin. De sparade spel jag har på hårddisken (ej en backup) går inte flytta till en ny. Jag menar att man kan inte ta en hårdisk från en PS3 och stoppa in i en annan PS3 pga krypteringen.

Postad 20 March 2010 - 09:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag skulle aldrig vilja ha en ny maskin. De sparade spel jag har på hårddisken (ej en backup) går inte flytta till en ny. Jag menar att man kan inte ta en hårdisk från en PS3 och stoppa in i en annan PS3 pga krypteringen.

jag vet inte om jag missförstår dig men det går ju att säkerhetskopiera savefilerna om du vill

Postad 20 March 2010 - 17:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

jag vet inte om jag missförstår dig men det går ju att säkerhetskopiera savefilerna om du vill

Inga problem med Elgiganten i Borås. De sa att Nordisk film har 2 års garanti som tar över deras 1 års garanti efter 1 år. Tyvärr får jag en ny likadan så jag hoppas att andreassofus har rätt att man kan spara över sina sparfiler till usb-disk innan Playstation 3 formaterar disken. Men jag tror att han har fel och blandar ihop med Xbox 360 där det går att ta sin hårddisk till kompisens konsol, plugga in och spela från sina sparfiler.

Postad 21 March 2010 - 08:27

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

tack för din roman phnoll, nu behöver jag inte läsa min bok ikväll :)
det gäller altså att vara hård och ställa krav, det ska jag nog kunna fixa. men kan jag verkligen KRÄVA att få en NY 120gb när jag lämnar in min gamla 40gb? får jag det blir jag toknöjd :angry:

men med min tur å kommer dom inte laga den alls :)

Kanske var lite lång.. och otydlig ;) Du kan inte kräva det direkt som jag förstod det hela, det börjar med att dom måste skicka iväg den till verkstan och sedan får dom där avgöra vad dom kommer att göra. Vad som blir billigast/bäst för dom och för dig.

Dvs. kostar det tex. 2500 kronor att laga din nuvarande PS3 + alla frakter hit och dit och arbetskostnader för tekniker osv. så kan det vara lönsammare för dom att byta ut den mot en ny direkt. Och med ny menar jag nödvändigtvis inte en slim, utan det kan vara så att verkstan/NF har nya phats, tror ej på 40GB utan isf. 60GB (ren spekulation) på lager och då väljer dom att skicka ut en sådan till dig. Eller så kan du på förhand säga att du accepterar att byta ut den mot en slim, om så är fallet och eventuellt få ut en ny sån av butiken/verkstan. Men det beror lite på hurovida din maskin täcks av reklamationsrätten, dvs. om det är ditt fel eller maskinens fel att den måste repareras

Det sa Siba-personalen till mig. Men du har rätt att kräva pengar/produkt, något av dom som jag förstått, om produkten skickas iväg och är inne på verkstan längre än 4 veckor. Enligt Siba och det står som sagt någonstans KKP-lagen. Att det endast får ta en skälig tid för reparationen, så att butiken inte går och drar på det hela.

Allt beror på hur skadad din maskin är och lagerstatusen hos verkstan.

Postad 21 March 2010 - 08:31

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Men du har rätt att kräva pengar/produkt, något av dom som jag förstått, om produkten skickas iväg och är inne på verkstan längre än 4 veckor.

Värt att notera är att det inte alls är säkert att de gör någonting åt det alls eftersom det är utanför garantin och en trasig blu-ray-spelare är vad jag vet inte känt problem som de hanterar på rutin.
Förhoppningsvis byter de ut den, men de kan ju lika gärna säga att eftersom garantin gått ut, så gör de inget och kräver istället en undersökningskostnad.

Postad 21 March 2010 - 09:19

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
De har inte rätt att kräva en undersökningskostnad, däremot har de rätt till ersättning om felet är av sådan art att det ej ligger inom reklamationskategorin.

Postad 21 March 2010 - 09:21

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

De har inte rätt att kräva en undersökningskostnad, däremot har de rätt till ersättning om felet är av sådan art att det ej ligger inom reklamationskategorin.

Massor av företag kräver undersökningskostnad för att ens lämna tillbaka prylen, du menar att de inte får göra det?

Postad 21 March 2010 - 12:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Inga problem med Elgiganten i Borås. De sa att Nordisk film har 2 års garanti som tar över deras 1 års garanti efter 1 år. Tyvärr får jag en ny likadan så jag hoppas att andreassofus har rätt att man kan spara över sina sparfiler till usb-disk innan Playstation 3 formaterar disken. Men jag tror att han har fel och blandar ihop med Xbox 360 där det går att ta sin hårddisk till kompisens konsol, plugga in och spela från sina sparfiler.

nej jag har inte fel, man kan spara sina filer på ett usb minne. det gör ju typ alla som byter hårddisk eller konsol, har precis själv gjort en säkerhetskopiering på usb minne så jag blanda rinte ihop med xbox :angry:

Postad 21 March 2010 - 13:10

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Massor av företag kräver undersökningskostnad för att ens lämna tillbaka prylen, du menar att de inte får göra det?

Nej exakt. MEN om det visar sig att felet är ett handhavandefel eller liknande så har företaget rätt att få ersättning.

Postad 21 March 2010 - 13:40

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Nej exakt. MEN om det visar sig att felet är ett handhavandefel eller liknande så har företaget rätt att få ersättning.

Eller nåt som inte går på garantin ja.

Postad 21 March 2010 - 17:50

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Eller nåt som inte går på garantin ja.

Om felet kan antas var ursprungligt, så är det upp till säljaren att ersätta. Det finns inga undantag till detta. Exempel på ursprungliga fel är normalt interna fel. Typ processorfel, minnesfel, BD-läsarfel. Vid handhavandefel är köpanren den ansvariga. Exempel på handhavandefel är att hälla Coca Cola över den, duscha med den och att köra kast med liten PS3:a.

Postad 21 March 2010 - 17:54

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Om felet kan antas var ursprungligt, så är det upp till säljaren att ersätta. Det finns inga undantag till detta. Exempel på ursprungliga fel är normalt interna fel. Typ processorfel, minnesfel, BD-läsarfel. Vid handhavandefel är köpanren den ansvariga. Exempel på handhavandefel är att hälla Coca Cola över den, duscha med den och att köra kast med liten PS3:a.

Inte för all framtid dock. Du kan ju försöka få en ny dvd-spelare efter 4-5 år för att den gått sönder, genom att påstå att felet måste ha funnits från början.

Postad 21 March 2010 - 18:17

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Inte för all framtid dock. Du kan ju försöka få en ny dvd-spelare efter 4-5 år för att den gått sönder, genom att påstå att felet måste ha funnits från början.

Jag glömde påpeka att jag talade om tre år.

Postad 21 March 2010 - 19:51

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Köpte min ps3 slim 120gb idag, den verkar funka som den ska förutom att jag inte kan mata ut :S den piper 3 gånger varje gång jag försöker...
testat att mata ut på konsolen och fjärren även i off läge, startade om också men fortfarande samma problem..

Har bara läst om liknande tre pip men då har det varit när folk försökt att sätta på konsolen utan resultat.
Uppdaterade till nyaste programvaran om det nu har någon betydelse?

hjälp :'(

Redigerat av ryssen88, 21 March 2010 - 20:10.

Postad 21 March 2010 - 20:05

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Köpte min ps3 idag, den verkar funka som den ska förutom att jag inte kan mata ut :S den piper 3 gånger varje gång jag försöker...
testat på konsolen och fjärren, startade om också men fortfarande samma problem..

hjälp

Har du testat att stoppa i en skiva först.. ;)

Förlåt, men jag kunde inte låta bli. Egentligen vill jag bara varna för att du inte lär få skivan tillbaka om du skickar in din PS3 för utbyte, "inte vårat problem" har andra fått som svar... :)

Postad 21 March 2010 - 20:22

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Har du testat att stoppa i en skiva först.. ;)

Förlåt, men jag kunde inte låta bli. Egentligen vill jag bara varna för att du inte lär få skivan tillbaka om du skickar in din PS3 för utbyte, "inte vårat problem" har andra fått som svar... :)

Nej nej, jag var precis på väg att sätta i en skiva för första gången

Postad 21 March 2010 - 20:33

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
:) slot-in ;) Ber om ursäkt om jag fattar fel...

Postad 21 March 2010 - 20:49

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

:) slot-in ;) Ber om ursäkt om jag fattar fel...

?

Postad 21 March 2010 - 20:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Jag fick det till att du försökte få ut en cd släde (som på xboxen) för att kunna mata in skivan. Men på ps3-an så matar man in skivan direkt i "springan" (tror det kallas slot-in)

Postad 21 March 2010 - 21:00

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jag fick det till att du försökte få ut en cd släde (som på xboxen) för att kunna mata in skivan. Men på ps3-an så matar man in skivan direkt i "springan" (tror det kallas slot-in)

Seriöst!?

oh hur dum känner inte jag mig nu:P
satt och väntade på att "släden" skulle ploppa ut ... =(

Postad 21 March 2010 - 21:10

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
No offence, men det var fanimig dagens garv :)

Postad 21 March 2010 - 21:34

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Seriöst!?

oh hur dum känner inte jag mig nu:P
satt och väntade på att "släden" skulle ploppa ut ... =(

Det blir något att berätta för barnbarnen.....

Postad 21 March 2010 - 21:40

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

No offence, men det var fanimig dagens garv ;)

Det bjöd jag på så ingen fara :)

Postad 21 March 2010 - 23:26

JoXcOx
  • JoXcOx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en ganska ny 120Gb slim som jag för det mesta är väldigt nöjd med, har ett par problem dock och börjar med det jobbigaste!

1: Vissa filmer fungerar inte, gäller både dvd och bluray. Skivan startar och jag kommer in i menyn, men när filmen väl ska starta så försvinner bilden och ps3:an hänger sig (piper lite konstigt när man stänger av den). Har inte provat så många dvd:er men utav 11 bluray så är det 4 som beter sig så här. Har någon annan upplevt detta? Att enstaka skivor helt enkel inte funkar kan jag acceptera men inte 4 av 11!!

2: Battlefield: BC2 har ju både dd 5.1 och dts 5.1, och jag vill självklart använda dts. Problemet är att man inte kan välja själv som i filmer och systemet väljer dd i första hand, vilket gör att jag får kryssa bort dd i listan för output för att dts ska funka... vilket innebär att när jag ska spela andra spel med dd så får jag ändra tillbaka! Har jag missat nått eller får jag leva med detta?

Ps3->Denon AVR-3310->Optoma HD-20, 1 + 7 m QED Reference Hdmi

Redigerat av JoXcOx, 21 March 2010 - 23:34.

Postad 22 March 2010 - 00:31

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Jag har en ganska ny 120Gb slim som jag för det mesta är väldigt nöjd med, har ett par problem dock och börjar med det jobbigaste!

1: Vissa filmer fungerar inte, gäller både dvd och bluray. Skivan startar och jag kommer in i menyn, men när filmen väl ska starta så försvinner bilden och ps3:an hänger sig (piper lite konstigt när man stänger av den). Har inte provat så många dvd:er men utav 11 bluray så är det 4 som beter sig så här. Har någon annan upplevt detta? Att enstaka skivor helt enkel inte funkar kan jag acceptera men inte 4 av 11!!

2: Battlefield: BC2 har ju både dd 5.1 och dts 5.1, och jag vill självklart använda dts. Problemet är att man inte kan välja själv som i filmer och systemet väljer dd i första hand, vilket gör att jag får kryssa bort dd i listan för output för att dts ska funka... vilket innebär att när jag ska spela andra spel med dd så får jag ändra tillbaka! Har jag missat nått eller får jag leva med detta?

1.) Fyra PS3:or har passerat revy hemma hos mig, och ingen av dem har någonsin haft något problem att läsa någon skiva.
2.) Varför vill du självklart köra DTS?

Redigerat av Centimeter, 22 March 2010 - 00:32.

Postad 22 March 2010 - 00:47

JoXcOx
  • JoXcOx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Egentligen spelar det väl inte så stor roll om det är dts eller ej, antar att det är svårt att höra skillnad. Men nu har de gjort sig besväret att lägga med dts spår och då vill jag använda det, även om det bara är en fix idé hos mig... ordet självklart var kanske fel uttryckt även om det är det för mig!

Redigerat av JoXcOx, 22 March 2010 - 00:48.

Postad 22 March 2010 - 08:24

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Vad är det för region på BluRayfilmerna?

Postad 22 March 2010 - 08:29

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0

Exakt så som du beskriver fick en polare på sin Ps3a, först så funkade inte ett par filmer sen blev det bara värre tillslut tog den inga skivor alls. Blev att skicka in och få den reparerad. :)

Postad 22 March 2010 - 13:21

JoXcOx
  • JoXcOx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det är region 2 eller regionsfria på samtliga!

Problemet har inte direkt eskalerat, de filmer som fungerar har fortsatt att fungera, de filmer som krånglar har aldrig fungerat. Skivan går ju igång och menyerna fungerar, det är just när filmen ska starta, typ när det ändrar till rätt utdata (eller kanske snarare när förstärkaren ställer om till rätt "indata"), jag tänkte att det kunde vara något med 1080p24 som spökade, men andra filmer funkar ju och det är ju inte heller aktuellt med dvd!!

Postad 22 March 2010 - 22:34

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

1.) Fyra PS3:or har passerat revy hemma hos mig, och ingen av dem har någonsin haft något problem att läsa någon skiva.
2.) Varför vill du självklart köra DTS?

4!!! Vad gör du med dom?

Postad 23 March 2010 - 01:28

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hmm, tar tillbaka all min lycka att allt gick så bra med mitt reklamationsäreende. Äreendet i sig gick ju väldigt bra och fort (8 dagar).

Sen så sålde jag den i eftermiddags till en man och fick åka 3 mil ut till honom på kvällen för att han inte fick bilden att fungera. Trodde såklart att jag kunde fixa det genom att resetta den, sagt och gjort och det fungerade. Så det blev lite tid över för att visa mer hur PS3:an fungerar i sig. Observera att jag aldrig testade PS3:an innan då jag sades till att den var helt ny och oanvänd av SIBA/Infocare/Nordisk Film. Utan hade enbart brytit upp förpackning för en visuell betrakning! Smart? Näej!

När vi håller på och klickar runt och ska precis uppdatera den via internet börjar den (efter att redan ha betett sig skumt genom att inte reagera på On/off touch-knappen normalt och konstiga pip) att helt randomt stänga av sig själv. Höll på ett par gånger och starta men det blev inge bättre, den bara fortsatte stänga av sig hela tiden. Och vid varje uppstart klaga den på "felaktig avstängning" och ville bli avstängd igen pga. det..

Jag hävde köpet och gav tillbaka pengarna hans och nu står jag inför en ny reklamation. Fick iofs 3 månader ny garanti på den och har 8 månader kvar av reklamationen men hur som helst, HUR FAN SKICKAR MAN UT NÅGOT SOM ÄR TRASIGT?!?!!?!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.