** Officiell tråd - Antec Fusion **
1389 svar till detta ämne
Postad 28 januari 2008 - 11:24
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hej!
Är det någon som kör antec fusion black tillsamamns med vista 32 samt microsofts fjärrkontroll? Jag byggde ihop en media center pc till honom igår, och vi fick inte alla knapparna att fungera. Exempelvis fungerar inte mute, volumknapparna, standbyknappen. Det funkar att navigera och trycka på ok-knappen samt (i) knappen men inte så mycket mera. Installerade de drivrutiner som hängde med i lådan för fusion black. tryckte in mottagaren som hängde med fjärrisen och då fungera allting plötsligt helt perfekt. Men vill ju använda den inbyggda!!!
MVH Henrik
Drivarna funkar bara när du har antingen Windows Media Center eller WinAmp igång. Annars funkar bara de knapparna som du nämnde. För att få stöd för fjärren i flera program så måste du ladda ner iMon/iMerdian från www.soundgraph.com. Du behöver inte installera iMerdian även om det följer med i installationsfilen, tror det är nått mediacenter aktigt program eller nått..
Postad 28 januari 2008 - 14:41
Jofamannen
-
Jofamannen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej,
Jag undrar om det är någon som kör Linux på sin htpc och isåfall funkar fjärr och så en offtopic fråga:
Funkar grafikkortens hårdvaruavkodning i Linux och i så fall vilken mediaspelare?
/J
Postad 04 februari 2008 - 15:17
satzumas
-
satzumas
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej. Är det någon som vet hur man kopplar ur irmottagaren på min Antec Fusion Silver. Displayen flippar nämligen ur så fort jag använder fjärrkontrollen till min dvdspleare.
det du kan göra är att du lossar fronten, lossar displayen och tejpar för hålet i fronten för ir-mottagaren med eltejp... Funkar prima 
Med iMONs drivar så kan du stänga av IR-funktionen, då slipper du krångla. Dessutom fungerar de bättre i övrigt än Antecs egna drivrutiner. Men visst, tejpvarianten är ju ett alternativ till patiens (för den som har det långtråkigt)
Postad 04 februari 2008 - 16:29
Unregistered64f1b668
-
Unregistered64f1b668
-
Användare
-
-
212 inlägg
Hej. Är det någon som vet hur man kopplar ur irmottagaren på min Antec Fusion Silver. Displayen flippar nämligen ur så fort jag använder fjärrkontrollen till min dvdspleare.
det du kan göra är att du lossar fronten, lossar displayen och tejpar för hålet i fronten för ir-mottagaren med eltejp... Funkar prima
Med iMONs drivar så kan du stänga av IR-funktionen, då slipper du krångla. Dessutom fungerar de bättre i övrigt än Antecs egna drivrutiner. Men visst, tejpvarianten är ju ett alternativ till patiens (för den som har det långtråkigt)
jo, jag såg det jag med, skrev inlägget innan jag såg att det alternativet fanns
Postad 04 februari 2008 - 22:26
Unregistered1fc85e10
-
Unregistered1fc85e10
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Får ett Silverstone Nightjar nätagg plats i den?
Funkar alldeles utmärkt. Kör det själv.
Postad 05 februari 2008 - 05:14
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Får ett Silverstone Nightjar nätagg plats i den?
Varför inte köra med nätaggregatet som följer med? Det är faktiskt riktigt tyst. Själv kan jag inte höra det 1 meter ifrån, och jag har ruggigt bra hörsel  Iofs står den ju i en tv-bänk dårå, så det dämpar ju en del
Redigerat av pgg, 05 februari 2008 - 05:17.
Postad 05 februari 2008 - 08:43
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Får ett Silverstone Nightjar nätagg plats i den? Varför inte köra med nätaggregatet som följer med? Det är faktiskt riktigt tyst. Själv kan jag inte höra det 1 meter ifrån, och jag har ruggigt bra hörsel Iofs står den ju i en tv-bänk dårå, så det dämpar ju en del 
Frågan var inte om det som följer med är tyst eller ej, frågan var om det fick plats...  Kommer också ha den i en bänk (med skjutdörr framför och MCE remotens ir mottagare och 8" touchscreenskärm "framme") men är ju alltid bra att vet att nightjar FÅR plats om man nån gång bestämmer sig för att "lyfta fram" HTPC'n så att den står öppet i rummet. Är det enkelt att demontera agget som följer med/sätta in ett nightjar? Utvecklar det mycket värme i lådan? Kommer köra en AMD Be-2300 passivt kyld med Thermaltake SI-128 och 2 st Noctua fläktar på low i chassit (skall funka bra enligt andra, 45 grader vid full load i flera timmar!)
Postad 05 februari 2008 - 09:58
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Får ett Silverstone Nightjar nätagg plats i den? Varför inte köra med nätaggregatet som följer med? Det är faktiskt riktigt tyst. Själv kan jag inte höra det 1 meter ifrån, och jag har ruggigt bra hörsel Iofs står den ju i en tv-bänk dårå, så det dämpar ju en del 
Frågan var inte om det som följer med är tyst eller ej, frågan var om det fick plats... 
Kommer också ha den i en bänk (med skjutdörr framför och MCE remotens ir mottagare och 8" touchscreenskärm "framme") men är ju alltid bra att vet att nightjar FÅR plats om man nån gång bestämmer sig för att "lyfta fram" HTPC'n så att den står öppet i rummet.
Är det enkelt att demontera agget som följer med/sätta in ett nightjar? Utvecklar det mycket värme i lådan? Kommer köra en AMD Be-2300 passivt kyld med Thermaltake SI-128 och 2 st Noctua fläktar på low i chassit (skall funka bra enligt andra, 45 grader vid full load i flera timmar!)
Jadå, lika enkelt som att byta vilket nätaggregat som helst  Iofs vet jag inte hur det blir med den där strömsladden som går från den stora 24-pinnars kontakten till LCD/VFD:n(Tror VFD också tar ström därifrån)... Fast det kan nog Randulf svara på. Chassit är riktigt kyligt, iaf i moderkortsdelen. Värre är det vid hårddiskarna, där får du nog räkna med att de kommer ligga på runt 40-45 grader, fast det beror också mycket på hur mycket utrymme du har vid sidorna av chassiet vid fläktblåsen. Har du dåligt med utrymme så kan det sluta upp med att hårddiskarna går upp i 50 grader, vilket inte är kul. Hade så i min gamla tv-bänk. edit. err.. lite nyvaken.. såg att du fråga specifikt för nightjaren nu, hur det var att sätta in och ta ut... Det har jag ingen aning om... men att ta ut det som följer med är inget svårt. Har ett sånt nätaggregat från en NSK2400 chassi i min, err den här datorn jag sitter vid nu..
Redigerat av pgg, 05 februari 2008 - 10:03.
Postad 06 februari 2008 - 11:44
hotstreak
-
hotstreak
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det någon som vet om man kan använda logitechs populära multifjärrar ihop med den inbyggda IR-mottagaren i fusion?
Postad 06 februari 2008 - 17:41
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Är det någon som vet om man kan använda logitechs populära multifjärrar ihop med den inbyggda IR-mottagaren i fusion?
Jupp. Använder en Logitech Harmony 525 till min.
Postad 12 februari 2008 - 21:32
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
har alumodellen av denna låda, undrar om någon vet om det går att "dimma" ned displayen??, dels info displayen men allra mest störande är powerknappens ljuslins som är på tok för stark, går det att göra via bios el vad??
Postad 12 februari 2008 - 23:28
Unregisteredb9c26555
-
Unregisteredb9c26555
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej!
Jag har version 1 av lådan ochvad jag vet kan man inte dimma ner ljuset på power-knappen.
/Peter
Postad 13 februari 2008 - 08:39
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Undrar om det är någon som laddat ner senaste versionen av Imon o testat ännu? Om den fungerar bättre eller sämre än den gamla?
Postad 13 februari 2008 - 09:28
Unregistered0e7e2661
-
Unregistered0e7e2661
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har tänkt att strippa ner min gamla speldator och göra om den till en HTPC i just detta chassi. Kommer att få köpa nytt MK då mitt gamla är ett ATX, men det spelar inte så stor roll. Det som jag redan sitter inne på är:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
Corsair 6400 2x1024MB
Western Digital 250GB
GeForce 7900GTX 650MHz 512MB
Det jag är lite tveksam till är vilket MK jag skall införskaffa. Det lutar åt ett Asus P5E-VM eller Gigabyte GA-G33M-DS2R beroende på om jag ska koppla in grafikkortet i nya burken eller inte. Har även kollat in Gigabyte GA-73PVM-S2H vilket ser ut som ett bra kort överlag, men eftersom det inte finns några trådar/omdömen så blir man lite tveksam.
Vill mata min TV med HDMI, stärkare med optisk/toslink och alla dessa tre kort verkar klara av detta. Vilket av dessa tre bör jag satsa på med tanke på de komponenter som jag redan äger? Priset på kortet är en mindre detalj då jag endast behöver införskaffa chassi, MK och en ny CPU-fläk.
Har även en lite fråga gällande de medföljande fläktarna i chassit. Har hört att de är relativt tysta och är det egentligen någon vinst i att byta ut dem med tex ett par Noctua?
Postad 13 februari 2008 - 09:43
Bo Mellberg
-
Bo Mellberg
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag kör med Gigabyte-kortet. Jag trodde initialt att det inbyggda grafikchippet skulle räcka, men det har problem med egenkonfigurerade refresh-rates, dvs jag kunde inte få den att köra 48 Hz när jag kollade på 23.976 fps-material. Jag var tvungen att stoppa in ett 8500 GT som jag hade liggandes.
Om jag fått välja om hade jag satsat på ett MK som inte hade PCI-E-begränsning.
När det gäller fläkt till CPU kan jag bara säga glöm det. Du behöver ingen fläkt till den processorn. Jag kör själv en E6850 med enbart en Scythe Ninja-mini kylare. 33 grader vid Idle och då har jag ändå dragit ner chassifläkten (1 st).
Postad 13 februari 2008 - 09:56
Unregistered0e7e2661
-
Unregistered0e7e2661
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tack för det snabba svaret!
Vilket Gigabyte-kort syftar du på, G33M-DS2R eller 73PVM-S2H? Förstår att jag måste koppla in mitt grafikkort till DS2R men behövs det verkligen till S2H?
Sedan när vi kommer till CPU-kylningen så var jag lite otydlig. Det är just en Scythe Ninja-mini eller liknande som jag har tänkt att införskaffa 
Med andra ord så klarar jag mig med de medföljande fläktarna, med tanke på kylning och ljudnivå?
Postad 13 februari 2008 - 09:59
Bo Mellberg
-
Bo Mellberg
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag har G33M-DS2R.
Du klarar dig fint med de medföljande fläktarna, som jag iofs har bytt till ännu tystare... :-)
Postad 13 februari 2008 - 10:09
Unregistered0e7e2661
-
Unregistered0e7e2661
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Finns det egentligen något som kan motivera mig till att köpa ett 73PVM-S2H? En fördel kan ju vara det integrerade grafiktkortet och genom detta slippa en ev. missljudskälla. Mitt grafikkort är väl inte det mest ljudlösa
Eftersom det inte finns några trådar om detta kort och även rätt svårt att hitta några kommentarer överlag, så är det svårt att få en bra uppfattning om det. Priset är ju väldigt motiverande men man brukar ju få efter vad man betalar också
Postad 13 februari 2008 - 13:50
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har tänkt att strippa ner min gamla speldator och göra om den till en HTPC i just detta chassi. Kommer att få köpa nytt MK då mitt gamla är ett ATX, men det spelar inte så stor roll. Det som jag redan sitter inne på är:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Corsair 6400 2x1024MB Western Digital 250GB GeForce 7900GTX 650MHz 512MB
Det jag är lite tveksam till är vilket MK jag skall införskaffa. Det lutar åt ett Asus P5E-VM eller Gigabyte GA-G33M-DS2R beroende på om jag ska koppla in grafikkortet i nya burken eller inte. Har även kollat in Gigabyte GA-73PVM-S2H vilket ser ut som ett bra kort överlag, men eftersom det inte finns några trådar/omdömen så blir man lite tveksam. Vill mata min TV med HDMI, stärkare med optisk/toslink och alla dessa tre kort verkar klara av detta. Vilket av dessa tre bör jag satsa på med tanke på de komponenter som jag redan äger? Priset på kortet är en mindre detalj då jag endast behöver införskaffa chassi, MK och en ny CPU-fläk.
Har även en lite fråga gällande de medföljande fläktarna i chassit. Har hört att de är relativt tysta och är det egentligen någon vinst i att byta ut dem med tex ett par Noctua?
Vänta ett par veckor med moderkort - de nya matx korten med amd 780g respektive nvidia mcp78 chipset kommer inom kort. Integrerad HD3200 resp. GF8200 grafik med avivo hd resp purevideo hd och UVD osv. Kort för under tusenlappen med HDMi direkt på kortet och grym hw acc av hd material!!
Postad 13 februari 2008 - 15:45
Unregistered0e7e2661
-
Unregistered0e7e2661
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Låter onekligen intressant! Jag som har intel CPU får väl sikta in mig på MCP79 isof (om jag nu inte vill byta CPU dvs)? Finns ingen intel-motsvarighet till 780g?
Tanken är att införskaffa komponenterna under nästa månad, får väl se vad som är släppt eller precis är på G då.
Gällande Asus P5E-VM, Gigabyte GA-G33M-DS2R eller Gigabyte GA-73PVM-S2H (som verkar vara de mest lämpliga i dagsläget) finns det ju en del för - och nackdelar.
Asus P5E-VM - Verkar vara bra överlag, dock problem med förlorad bild över HDMI. Kan även bli onödigt varmt.
G33M-DS2R - Rekommenderas av många, kräver dock ett grafikkort och verkar låsa PCI-E x16 till x4.
73PVM-S2H - Ser bra ut på pappret, dock lite åsikter om det och verkar ge lite dassig bild. Tar gärna mer info gällande detta kort
Postad 13 februari 2008 - 16:08
revhajen
-
revhajen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Postad 14 februari 2008 - 21:56
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Funderar på hur mycke kylning som behövs i detta chassi. Har en oklockad E6750, 2Gig, Asus P5e VM, inget separat grafikkort eller andra kort i datorn. Stockkylaren till processorn och båda fläktarna i chassit igång på lägsta nivån. Men skulle vilja få ner ljudnivån lite. Kan man fimpa ena chassifläkten eller processorkylar fläkten? Smidigast sätt att testa vad som låter mest?
Postad 15 februari 2008 - 06:43
pgg
-
pgg
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Funderar på hur mycke kylning som behövs i detta chassi. Har en oklockad E6750, 2Gig, Asus P5e VM, inget separat grafikkort eller andra kort i datorn. Stockkylaren till processorn och båda fläktarna i chassit igång på lägsta nivån. Men skulle vilja få ner ljudnivån lite. Kan man fimpa ena chassifläkten eller processorkylar fläkten? Smidigast sätt att testa vad som låter mest?
Ladda ner speedfan(google: speedfan) för att se temperaturen på CPUn, moderkortet och hårddisken m.m... Sedan är det ju bara prova sig fram Ibland kan det dock vara lite klurigt att se vilken temp som står för vad i speedfan, så det kan alltid vara mojs att även ladda ner temp-programmet från ens moderkortstillverkare.
Redigerat av pgg, 15 februari 2008 - 06:44.
Postad 15 februari 2008 - 07:41
Bo Mellberg
-
Bo Mellberg
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag kör en Scythe Ninja Mini till CPU'n (E6750) men ingen CPU-fläkt, samt en (1) chassifläkt. 33 grader idle 39 grader vid filmtittning (75% CPU).
Postad 24 februari 2008 - 16:55
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Har funderat på att byta ut chassi-fläktarna mot 120 mm Noctua 800 rpm. Någon som vet skillnaden i ljud och kylningsförmåga mot orginalfläktarna? Kör på low. Samt hur lätt är det att byta dom i lådan? Hoppas det går bra utan att behöva montera ut allt...
Postad 24 februari 2008 - 18:23
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Har funderat på att byta ut chassi-fläktarna mot 120 mm Noctua 800 rpm. Någon som vet skillnaden i ljud och kylningsförmåga mot orginalfläktarna? Kör på low. Samt hur lätt är det att byta dom i lådan? Hoppas det går bra utan att behöva montera ut allt... Vassego!
Postad 24 februari 2008 - 20:38
Unregisteredb9c26555
-
Unregisteredb9c26555
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej Danne,
Jag bytte ut originalet mot Noctua 1200 som jag kör på lågvarv. Funkar bra men vet inte hur mycket tystare de egentligen är. Ska vara det enligt specen.
Det var lätt att byta dem om man skruvar fast dem. Ska du använda de medföljande gummibussningarna är det betydligt svårare, jag gav upp...
/Peter
Postad 27 februari 2008 - 18:13
PlåtDanne
-
PlåtDanne
-
Rookie
-
3 inlägg
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Corsair 6400 2x1024MB Western Digital 250GB GeForce 7900GTX 650MHz 512MB
Det jag är lite tveksam till är vilket MK jag skall införskaffa. Det lutar åt ett Asus P5E-VM eller Gigabyte GA-G33M-DS2R beroende på om jag ska koppla in grafikkortet i nya burken eller inte. Har även kollat in Gigabyte GA-73PVM-S2H vilket ser ut som ett bra kort överlag, men eftersom det inte finns några trådar/omdömen så blir man lite tveksam. Vill mata min TV med HDMI, stärkare med optisk/toslink och alla dessa tre kort verkar klara av detta. Vilket av dessa tre bör jag satsa på med tanke på de komponenter som jag redan äger? Priset på kortet är en mindre detalj då jag endast behöver införskaffa chassi, MK och en ny CPU-fläk.
Vänta ett par veckor med moderkort - de nya matx korten med amd 780g respektive nvidia mcp78 chipset kommer inom kort. Integrerad HD3200 resp. GF8200 grafik med avivo hd resp purevideo hd och UVD osv. Kort för under tusenlappen med HDMi direkt på kortet och grym hw acc av hd material!!
Hoppar in här håller på att köpa mig en HTPC är det detta moderkort du menar mascot? Gigabyte GA-MA78GM-S2H och det är till Amd prosessor men det till intel har inte kommit än ? Om jag ska köra med Gigabyte GA-MA78GM-S2H vad behöver jag mera, ska inte spela med datorn men vill ha bra bild o ljud med den och vad jag förstått behöver jag inte externt grafikkort!? men vilken prosessor ska jag välja samt vilket minne ca 2bg samt vilken 320-500 bg hårddisk vill kunna utnytja moderkortets egenskaper vid köp av minner o hd:n samt vilket tvkort till boxer? kylning fläktar osv den ska vara tyst. Behöver hjälp snarast tack
Postad 28 februari 2008 - 23:20
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Tänker du använda ett Fusion chassi eller kapar du tråden totalt?
Postad 29 februari 2008 - 16:40
Zonar
-
Zonar
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag vet inte riktigt om den här frågan ska in i tråden om Fusion eller i tråden om mitt moderkort (fatal1ty fi90-hd) men jag sökte lite och det har frågats tidigare i den här tråden men jag har inte hittat någon lösning här..
Det är så att sedan jag började använda mig av optisk spdif på moderkortet så kan jag inte använda volymkontrollen på chassit. OK, den använder jag aldrig så det var väl skit samma, men problemet är att det blir samma symptom på fjärrkontrollen (MS mediacenterkontroll). Då jag försöker ändra volymen på antingen fjärrkontrollen eller på volymratten så visar displayen bara volume: 0 och inget händer. Vet att det var snack om passthrough och att man inte skulle kunna kontrollera volymen, men det ska ju gå på master volume för jag kan ju reglera volymen manuellt i ljudmixerenheten...
Någon som har en lösning på detta?
Postad 29 februari 2008 - 20:42
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag vet inte riktigt om den här frågan ska in i tråden om Fusion eller i tråden om mitt moderkort (fatal1ty fi90-hd) men jag sökte lite och det har frågats tidigare i den här tråden men jag har inte hittat någon lösning här..
Det är så att sedan jag började använda mig av optisk spdif på moderkortet så kan jag inte använda volymkontrollen på chassit. OK, den använder jag aldrig så det var väl skit samma, men problemet är att det blir samma symptom på fjärrkontrollen (MS mediacenterkontroll). Då jag försöker ändra volymen på antingen fjärrkontrollen eller på volymratten så visar displayen bara volume: 0 och inget händer. Vet att det var snack om passthrough och att man inte skulle kunna kontrollera volymen, men det ska ju gå på master volume för jag kan ju reglera volymen manuellt i ljudmixerenheten...
Någon som har en lösning på detta?
Gäller detta både när du lyssnar på musik och när du tittar på film? I mitt fall med asus mobo, så kan jag ändra volym (via volymratten) på koax spdif när jag lyssnar på musik , men inte när jag tittar på film. Hade problem överhuvudtaget innan jag lyckades med detta. Använder du de senaste drivrutinerna från imon (går att ladda ner från antec!)? Har en känsla av att det kan skilja sig mellan att använda optisk och koax men om inte ens displayen visar en förändring är det något lurt! Har du ställt in rätt källa i imons "options/sound card device"?
Postad 29 februari 2008 - 20:45
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 094 inlägg
Tänker du använda ett Fusion chassi eller kapar du tråden totalt?
Han har spammat en annan tråd med samma fråga. Antar att han är överallt...
Postad 29 februari 2008 - 20:48
Unregisteredb9c26555
-
Unregisteredb9c26555
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej Zonar,
Jag kör Fusion v1 (Silver) med en separat MS IR-mottagare och samma mobo som du. Jag styr inte heller volymen ut från kortet (använder AC3filter med passthrough) utan har programmerat fjärren så den styr förstärkaren direkt i stället. På det sättet kan jag styra volymen även om ljudet skulle komma från annan källa än PCn. Annars kan du ju använda de IR-blasters som kommer med MS remote och tex IR Server till MP för att skicka ut lämpliga IR-pulser när du trycker på volymen på fjärren.
/Peter
Redigerat av Unregisteredb9c26555, 29 februari 2008 - 20:51.
Postad 29 februari 2008 - 21:43
Bo Mellberg
-
Bo Mellberg
-
Användare
-
-
243 inlägg
Har ni provat Volume Tracker? Volume Tracker
Postad 01 mars 2008 - 00:29
Zonar
-
Zonar
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Gäller detta både när du lyssnar på musik och när du tittar på film? I mitt fall med asus mobo, så kan jag ändra volym (via volymratten) på koax spdif när jag lyssnar på musik , men inte när jag tittar på film. Hade problem överhuvudtaget innan jag lyckades med detta. Använder du de senaste drivrutinerna från imon (går att ladda ner från antec!)? Har en känsla av att det kan skilja sig mellan att använda optisk och koax men om inte ens displayen visar en förändring är det något lurt! Har du ställt in rätt källa i imons "options/sound card device"?
Jag kan inte ändra volymen någonstans, varken musik eller film. Displayen reagerar när man försöker, för den visar Volume: 0, så den fattar ju iaf att man försöker ändra volymen, men inget händer. jag har ställt in rätt inne i options på VFD och även inaktiverat annat ljud ut i kontrollpanelen. Jag har dock inte provat nya drivrutiner från antec, utan har det som fanns med på cd-skivan. jag ska kika i morgon efter nya drivrutiner och testa! Är det några speciella jag ska leta efter? Det ger sig väl säkert själv antar jag.. Har ett v2 silver-chassi Hej Zonar,
Jag kör Fusion v1 (Silver) med en separat MS IR-mottagare och samma mobo som du. Jag styr inte heller volymen ut från kortet (använder AC3filter med passthrough) utan har programmerat fjärren så den styr förstärkaren direkt i stället. På det sättet kan jag styra volymen även om ljudet skulle komma från annan källa än PCn. Annars kan du ju använda de IR-blasters som kommer med MS remote och tex IR Server till MP för att skicka ut lämpliga IR-pulser när du trycker på volymen på fjärren.
/Peter
Går det att programmera MS-fjärren eller använder du en annan fjärr? Sista delen i inlägget måste jag säga att jag inet riktigt hände med på, men jag kanske lär läsa en gång till i morgon när jag är piggare  Har ni provat Volume Tracker?
Volume Tracker
Nej har inte provat detta! Får kanske titta lite på det i morgon också. Tack för alla tips i alla fall, får se om det går att fixa. Tycker ju att det borde kunna lösas på något vis. Är väl inte hela världen men det är ganska behändigt att kunna ha volymkontroll på mediacenterfjärren också.
Postad 01 mars 2008 - 05:45
Unregisteredb9c26555
-
Unregisteredb9c26555
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej Zonar,
Jag använder M$ fjärren och ja det går att programmera vissa tangenter på den.
/Peter
Postad 01 mars 2008 - 10:03
Zonar
-
Zonar
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Sådär, kan meddela att nya drivrutiner från Antec gjorde susen. Laddade ner och la in iMon istället för den VFD-driver som låg med från början och nu funkar volymen. Tack för alla tips
Postad 01 mars 2008 - 10:38
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
kul att höra...den där displayen har vållat mycket huvudvärk! Berätta gärna om det är möjligt att justera volymen över den optiska utgången när du tittar på dvd!? Jag har inte lyckats...!
Postad 03 mars 2008 - 09:50
Ystad
-
Ystad
-
Rookie
-
7 inlägg
Sådär, kan meddela att nya drivrutiner från Antec gjorde susen. Laddade ner och la in iMon istället för den VFD-driver som låg med från början och nu funkar volymen. Tack för alla tips 
Vilka drivers är det du använder nu och var laddar du ner det ifrån? Har aldrig haft problem med Antec's drivrutiner tidigare, men efter att jag bytte till Gigabyte GA-MA69GM-S2H så fungerar inte VFDn efter att man kommer tillbaks från S3 standby. Någon mer som känns vid det problemet?
Postad 03 mars 2008 - 13:53
Ystad
-
Ystad
-
Rookie
-
7 inlägg
Sådär, kan meddela att nya drivrutiner från Antec gjorde susen. Laddade ner och la in iMon istället för den VFD-driver som låg med från början och nu funkar volymen. Tack för alla tips  Vilka drivers är det du använder nu och var laddar du ner det ifrån? Har aldrig haft problem med Antec's drivrutiner tidigare, men efter att jag bytte till Gigabyte GA-MA69GM-S2H så fungerar inte VFDn efter att man kommer tillbaks från S3 standby. Någon mer som känns vid det problemet?
Det handlar om Fusion V1 och inte V2 förresten...
Postad 06 mars 2008 - 19:13
AntZie
-
AntZie
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! om LCD kablarna ( de Röd/svart/Lila kablarna) har bränts sönder, vad har man gort för fel då?? ser ut som det var den Svarta som brände mest!!
Det är en Antec Fusion V2 Black..tacksam för svar
Postad 08 mars 2008 - 14:22
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Vad är skillnaden mellan Antec Fusion och Antec Fusion v2?
Har ett v1 chassie på gång begagnat och vill veta vad jag går miste om man inte väljer v2
Postad 09 mars 2008 - 11:12
rasunda
-
rasunda
-
Amatör
-
-
93 inlägg
JAg har en Antec Fusion v2 som displayen kronglar lite på.
Har hört att det är något man får räkna med att de skall fungera fullt ut eftersom det ligger till nätagget men undrar om det finns någon som vet någon bättre programvara så displayen fungerar lite bättre.
/S
Postad 12 mars 2008 - 21:51
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
JAg har en Antec Fusion v2 som displayen kronglar lite på. Har hört att det är något man får räkna med att de skall fungera fullt ut eftersom det ligger till nätagget men undrar om det finns någon som vet någon bättre programvara så displayen fungerar lite bättre.
/S
Jag hadde samma problem, provade alla olika programvarorna men den bara strula. Tejpade IR-dioden sen fukade den i veckor!!!!!
Postad 13 mars 2008 - 09:08
CountZer0
-
CountZer0
-
Användare
-
-
101 inlägg
Tja!
Helt ny på det här med htpc och att bygga ihop en dator överhuvudtaget men känner ändå att det skulle vara kul att meka ihop en burk.
Vad tror ni om följande konfiguration?
LÅDA: Antec Fusion 430 V2
GRAFIK: Asus GeForce Extreme N8600GT SILENT/HTDP 512MB
TV: Floppy DTV C/Cl
CPU: Core 2 Duo E8400 3,0GHz
HDD: Caviar GP WD7500AACS 16MB 750GB
RAM: SLI-Ready Edition XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB
CPU KYLNING: Scythe Ninja Mini
GPU: Gigabyte GA-G33M-DS2R
Vad tror ni om denna konfiguration? Kommer den fungera? Får sakerna plats? Blir den tyst? All feedback uppskattas!
Hade till detta tänkt att skaffa ett schysst trådlöst(blåtand) tangentbord och mus, en mce fjärrkontroll och sedan köra mediaportal 1.
Postad 13 mars 2008 - 10:23
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
JAg har en Antec Fusion v2 som displayen kronglar lite på. Har hört att det är något man får räkna med att de skall fungera fullt ut eftersom det ligger till nätagget men undrar om det finns någon som vet någon bättre programvara så displayen fungerar lite bättre.
/S
Jag hadde samma problem, provade alla olika programvarorna men den bara strula. Tejpade IR-dioden sen fukade den i veckor!!!!!
I den senaste versionen av inom för fsusion (finns på antec hemsida!) så kan du stänga av ir-dioden i mjukvaran, den borde fungera istället för tejp
Postad 13 mars 2008 - 10:32
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Jag kör med Imon programvara till displayen,fungerar bra! Har hänt ett par ggr att displayen ballat ur o visar konstiga tecken, men bara att stänga av strömmen till datorn o sätta på igen så är allt som normalt igen.
Postad 15 mars 2008 - 00:17
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
vart hittar du CPU´n? Tja!
Helt ny på det här med htpc och att bygga ihop en dator överhuvudtaget men känner ändå att det skulle vara kul att meka ihop en burk.
Vad tror ni om följande konfiguration?
LÅDA: Antec Fusion 430 V2
GRAFIK: Asus GeForce Extreme N8600GT SILENT/HTDP 512MB
TV: Floppy DTV C/Cl
CPU: Core 2 Duo E8400 3,0GHz
HDD: Caviar GP WD7500AACS 16MB 750GB
RAM: SLI-Ready Edition XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB
CPU KYLNING: Scythe Ninja Mini
GPU: Gigabyte GA-G33M-DS2R
Vad tror ni om denna konfiguration? Kommer den fungera? Får sakerna plats? Blir den tyst? All feedback uppskattas!
Hade till detta tänkt att skaffa ett schysst trådlöst(blåtand) tangentbord och mus, en mce fjärrkontroll och sedan köra mediaportal 1.
Postad 15 mars 2008 - 07:30
VoodooExtreme
-
VoodooExtreme
-
Amatör
-
-
59 inlägg
/S
I den senaste versionen av inom för fsusion (finns på antec hemsida!) så kan du stänga av ir-dioden i mjukvaran, den borde fungera istället för tejp
Var nånstans hittar du att det går att stänga av ir-dioden?
Postad 15 mars 2008 - 08:58
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Imon manager/option/system/do not process ir-signal
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|