Guitar Hero II / III
1622 svar till detta ämne
Postad 02 January 2008 - 15:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hmm..Jag skulle vilja se ett kort som visar hur du håller fingrarna Unreal_GeeMan
Hur fixar ni Knights of cydonia?
Jag dör hela tiden på solot..60% in i spelet ungefär..
Är ju helt hysteriskt..Tycker de är skitsvårt att sätta hammer-on å pull offs ..
Gissar att det är ett måste ?
Har nött och nött black magic women för att komma så nära fc som möjligt men det är svååååårt..
Fattar inte hur alla andra kan spela så bra..fast jag nött en låt 20ggr så missar ja alltid nå..Ja kanske har fel i kordinationsförmågan.....Jag skrev en gång i tråden att jag trode att det mest krävs träning för att klara expert utan att missa en not typ..
Är dock inte lika säker på det längre
Postad 02 January 2008 - 20:09
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Ska försöka fixa kort men den som spelat riktig gitarr innan och gillar att köra basgångar kan nog känna igen det (använder tummen som extra basfinger i tex D, E mm), man har alltså tummen runt halsen på gitarren och kör på grön men för detta behöver man ganska stora händer, i början kan det kännas konstigt men efter ett tag så blir det som en reflex.
Bilder kommer så snart jag fått min gitarr=)
//Gee
Postad 02 January 2008 - 21:20
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Ska försöka fixa kort men den som spelat riktig gitarr innan och gillar att köra basgångar kan nog känna igen det (använder tummen som extra basfinger i tex D, E mm), man har alltså tummen runt halsen på gitarren och kör på grön men för detta behöver man ganska stora händer, i början kan det kännas konstigt men efter ett tag så blir det som en reflex.
Bilder kommer så snart jag fått min gitarr=)
//Gee
ahhh.. nu e jag me
Postad 03 January 2008 - 19:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Såja nu har ja kört nåra online dueller :-)
Första försöket lyckades ja joina en på hard och en låt som ja nästan aldrig kört..
Snubben ja spelade mot hade väl 550 notestreak
Han fick en sisådär 250000 poäng å jag under 50000
Sen när ja lyckades välja medium så vann jag nåra matcher..Inte alls tråkigt..
Tycker bara de är mysko att det inte är fler som spelar online..Tycker man får vänta rätt länge innan nån joinar.
Valde ja ranked så joina aldrig nån
Edit
Hade varit coolt om de funka så att när man väljer låt typ kan se vilka i ens tour group som lirar så man enkelt kan skicka en invite
Redigerat av moparman, 03 January 2008 - 20:07.
Postad 04 January 2008 - 02:30
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Kan man tjacka bara en gitarr?
Eller måste man köpa hela paketet?
Postad 04 January 2008 - 02:58
j0NAsd
-
j0NAsd
-
Rookie
-
6 inlägg
kör¨på expert då jag inte klara längre än introt på one bytte jag sida på noterna så att säga bakvänt så gitarrenns gröna är på andra sidan säkrem på höger sida provade detta då jag nu klarar hela låten konstigt nog
Postad 04 January 2008 - 10:11
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Kan man tjacka bara en gitarr? Eller måste man köpa hela paketet?
Ja man kan köpa bara gitarr.. men du tjänar nog på att köpa hela paketet och sälja spelet!
Postad 04 January 2008 - 12:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag håller på att bryta sönder min gitar
Knights of cydonia tar knäcken på mig..
Vet inte hur många gånger ja kört practise på de där äckliga solot efter 60% av låten.
Tycker det är omöjligt att sätta hammer on å pulloffs så grymt snabbt.
Går det att klara utan ?
Tror ni att det är bättre att försöka nöta på hard?
Känns som att medium är lite för lätt och hard omöjligt när man kommer till låtarna som är i samma sett som Knights of cydonia
Snacka om tvärstopp..Värsta är att det inte känns som att man blir så mycket bättre..
Vist höjer man poängen lite men att ens få 99-100% på medium är toksvårt..
Kanske bara ja som är kass
Postad 04 January 2008 - 19:56
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kan man få 500 Note streak på någon låt när man kör Easy ?
Satte 100% Perfekt låt nyss
Postad 04 January 2008 - 20:04
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag klarar de första låtarna på 100% på medium. Nu snackar jag om guitar hero 3. Låtarna är, stories of my life, hit me with your best shot, slowride och talk dirty to me.
Favoritlåten är ju lätt stories of my life, så jäkla skön!
Postad 04 January 2008 - 20:24
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Har fastnat på before i forget och 3´s and 7´s.
Har bara dragit 2-3 försök var, så svårt
Spelar alla bonuslåtar istället och höjer betygen på de låtar jag spelat.
Låtar som det är lätt/hyffsat lätt att ta 100% på hard är enligt mig:
When you were young
Avalancha
Closer
My name is Jonas
Suck my kiss
Redigerat av pancreas, 04 January 2008 - 20:24.
Postad 04 January 2008 - 21:59
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Metallica - one är 600 notes
Postad 04 January 2008 - 22:51
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
jaaa för första gången lyckades ja ta mig över ****s solona..men jag dog av chocken över att ha klarat dom..72 procent på cydonia...nu vilar ja handen medan tjejen kör...
Klarar man One utan att missa en ton förtjänar man en medalj..kramp i handen är bara förnamnet..klarat dom 3 första låtarna på expert...fan så mycket lättare än cydonia :-)
Postad 04 January 2008 - 23:03
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
jaaa för första gången lyckades ja ta mig över ****s solona..men jag dog av chocken över att ha klarat dom..72 procent på cydonia...nu vilar ja handen medan tjejen kör...
Klarar man One utan att missa en ton förtjänar man en medalj..kramp i handen är bara förnamnet..klarat dom 3 första låtarna på expert...fan så mycket lättare än cydonia :-)
Hade problem med cydonia på expert, strummade för sakta. Solona är busenkla tycker jag iaf, kanske för att jag lira bäst med hammerons och pullofs
Postad 05 January 2008 - 00:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Strummandet är mitt minsta bekymmer..Bara köra så snabbt du kan upp å ner :-)
Måste va nå ja inte fattar..fast ja kör träning så har ja skitsvårt att få till det.
Filma dina händer när du kör solot :-)
Med hjälp av ett mirakel som jorden aldrig tidigare skådat så lyckades ja ta mig ur dom 2 äckliga solona..
Nu till det bittra...På vilken procent tror ni att jag dog?
Kan tala om att sen dess har ja klarat solot 2ggr men dött,sen har ja inte ens fixat igenom solot..
Postad 05 January 2008 - 01:05
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
På TTFAF kan du få 1000 NS på easy, eller två chanser på 500 om du missar nånstans i mitten
Postad 05 January 2008 - 01:05
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
One på easy klarar man lätt 100% på... hard; nja
Postad 05 January 2008 - 02:25
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Strummandet är mitt minsta bekymmer..Bara köra så snabbt du kan upp å ner :-) Måste va nå ja inte fattar..fast ja kör träning så har ja skitsvårt att få till det.
Filma dina händer när du kör solot :-)
Med hjälp av ett mirakel som jorden aldrig tidigare skådat så lyckades ja ta mig ur dom 2 äckliga solona.. Nu till det bittra...På vilken procent tror ni att jag dog? Kan tala om att sen dess har ja klarat solot 2ggr men dött,sen har ja inte ens fixat igenom solot..
Vi får lira live ikväll (lördag) så kan jag visa. Adda mig om du inte gjort det: diarrehampus
Postad 06 January 2008 - 13:50
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Jag har haft jättekrångel med GH över xbl sen julen, trodde att det berodde på det allmänna xbl-strulet under storhelgen men får fortfarande bara röd ping och omöjligt att ansluta till spel på GH. Är det så här för alla?!?
Postad 06 January 2008 - 13:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu testade jag bara att joina en gång och starta en gång igår och det hände ingenting...
Kanske inte var nån som tordes spela mot mig för att ryktet har spridit sig vilken gitarr gud Moparlinke är
Postad 06 January 2008 - 14:39
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Nu testade jag bara att joina en gång och starta en gång igår och det hände ingenting... Kanske inte var nån som tordes spela mot mig för att ryktet har spridit sig vilken gitarr gud Moparlinke är 
Har du tid att lira nu? Är ditt gamertag Moparlinke? Test-addar det.
Postad 06 January 2008 - 15:42
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Hard var ljusår svårare än normal.
Postad 06 January 2008 - 16:59
LordDarthVader
-
LordDarthVader
-
Amatör
-
-
51 inlägg
ja tror inta att det är så ###### lätt o få 2000 Ns på TFAF på easy.. testade o körde med en p co op live... ok.
får la se sen hur man ska gö med 700k co op.-
Postad 06 January 2008 - 21:11
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Nån som kan säga mig var man kan köpa Faceplates till GH3 gitarren? =)
Håller fortfarande på med expert men har fastnat på näst sista venuen tror jag det är, ska även klara Lou på Hard.
Postad 06 January 2008 - 21:25
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
ja tror inta att det är så ###### lätt o få 2000 Ns på TFAF på easy.. testade o körde med en p co op live... ok. får la se sen hur man ska gö med 700k co op.-
Är det 2000 noter i co-op alltså? För i singerplayer är det ju bara lite drygt 1000 noter men det är inte så värst svårt att få.
Postad 06 January 2008 - 21:33
LordDarthVader
-
LordDarthVader
-
Amatör
-
-
51 inlägg
ja tror inta att det är så ###### lätt o få 2000 Ns på TFAF på easy.. testade o körde med en p co op live... ok. får la se sen hur man ska gö med 700k co op.- Är det 2000 noter i co-op alltså? För i singerplayer är det ju bara lite drygt 1000 noter men det är inte så värst svårt att få.
jupp
Postad 06 January 2008 - 22:55
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Nån som kan säga mig var man kan köpa Faceplates till GH3 gitarren? =)
Finns ett backyard babies faceplate på webhallen, som man fick med när man köpte spelet på release dagen för 129 kr
Postad 07 January 2008 - 00:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
pancreas
Yepp..moparlinke är mitt gamertag..
Spelar oftast när dottern lagt sig för kvällen efter 2000..
Har du provar adda mig?
Har inte sett nå..Jaja..Ska kolla senare idag :-)
Ja fattar inte att det ska va så svårt att sätta solo...Är som så ojämt..
Början på black magic women på hard kommer det gul,blå,gul....å grön,röd,gul combos å dom går ju som på räls..
Går som inte att missa..Men sen när de kommer en hel drös av dom som i cydonia eller liknande låtar är de ju vansinnigt svårt...Känns som att det bara är ren tur...Man kanske måste sitta å nöta en hel dag på practise
Är de nån av er som sätter solon efter ca 60% av låten Knights of Cydonia till 100% eller är det en utopi? (hard)
Postad 07 January 2008 - 09:34
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Är de nån av er som sätter solon efter ca 60% av låten Knights of Cydonia till 100% eller är det en utopi? (hard)
Antar att det är dom stigande (och senare fallande) 3nots skalorna som du pratar om. Det sätter jag nog 9 ggr av 10 till 100% då noterna ligger så logiskt och enkelt för handen.
Postad 07 January 2008 - 11:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Yepp och solot före där det kommer grön.röd.gul.röd.gul.blå.orange.....Osv
Sätter kanske hälften av noterna.Är nog bara sätta sig och nöta tills man får till dom gissar jag.
Postad 07 January 2008 - 12:11
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Yepp och solot före där det kommer grön.röd.gul.röd.gul.blå.orange.....Osv
Sätter kanske hälften av noterna.Är nog bara sätta sig och nöta tills man får till dom gissar jag.
Japp alla dom spelar jag med pekfingret, långfingret, ringfingret och slidar mellan.
Postad 07 January 2008 - 14:34
Unregistered5b84dd24
-
Unregistered5b84dd24
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
På Discshop står det följande om spelet om man ska köpa det utan guran: "Spelet kräver gitarrkontroll." Ska man inte kunna spela det med bara vanlig handkontroll?
Postad 07 January 2008 - 14:42
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Klart man kan köra med hanlig handkontroll. Det finns ju t o m en achievement för att spela en del med handkontroll, typ att klara career med det.
Postad 07 January 2008 - 15:24
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
wmadoss
Sätter du hela andra solot..Teoretisk ska man väl bara behöva strumma en gång å sen bara trycka på knapparna?
Har suttit å nött practise men får inte till de nog bra än :-/
Klarat första 5 låtarna på expert..Betydligt enklare än Dom låtar som hör till Knights of cydonia grupp på hard :-)
Känns som att det är ett måste att klara hammer ons å pull offs nu om man ens ska klara det eller sätta hyffsade poäng....
Tycker ja har spelat hur mycket som helst..Kan bara tänka mig hur mycket man ska ha spelat för att sätta expert utan att missa noter typ
Postad 07 January 2008 - 16:40
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Det går ju att köra med handkontroll men personligen tycker jag det käns ganska meningslöst. Det roligaste med spelet är ju känslan att man står på scen och spelar på riktigt, och det tappar man ju helt med handkontroll, lika meningslöst som att köra DDR spel med handkontroll tycker jag.
Solot i KoC är inte så svårt, specielt inte på hard när man börjar få kläm på HO och PO. Det går ju inte direkt fort. Men ni måste ju inte använda tekniken, ni kan ju se dom som vanliga noter och strumma alla, men är ett bra träningsställe annars för HO &PO.
På expert är det lite värre då det hoppar mer mellan orange, blå, grön på några ställen.
Postad 07 January 2008 - 16:47
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag klarade 1000 notes achievmenten idag!!  Har suttit å spelat upp mig på easy å medium. Asså mer poäng på låtarna
Postad 07 January 2008 - 16:57
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
wmadoss Sätter du hela andra solot..Teoretisk ska man väl bara behöva strumma en gång å sen bara trycka på knapparna? Har suttit å nött practise men får inte till de nog bra än :-/
Kommer inte ihåg om hela solot är HOPOS men jag använder mig av HOPOS så ofta jag kan, det man ofta missar på i solos är att man spelar för fort så testa sakta ner. Det är ett bra ställe på att öva på (för det behövs verkligen) som Luzer sa en annan bra låt att öva HOPOS på är introt till My Name Is Jonas på Expert.
Postad 07 January 2008 - 18:44
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Lätta låtar att få 5 stjärnor på är ju iaf My Name Is Jonas, Lay down och låten med Blue Oyster Cult(kanske lite svårare dock)
Mycket HO och PO i dom
Postad 08 January 2008 - 09:58
callehenry
-
callehenry
-
Användare
-
-
155 inlägg
Har klarat:
Meet your maker - Beat one of the creators of Guitar Hero 3 at their own game
Detta måste vara ganska ovanligt?
Postad 08 January 2008 - 11:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Verkar inte alls vara ovanligt..Läst många som fått den.Även jag,efter 3 dueller
Satt å nötte Knights of cydonia igår..Länge och tyckte att ja fått in solona skapligt men fick ändå köra nåra gånger tills ja äntligen tog mig förbi solona men då lyckades ja dö iaf
Verkar stört omöjligt att få in rätt rytm.Bara nöta vidare...Den dagen jag klarar hela låten ska jag hälla upp ett stort glas whiskey
Postad 08 January 2008 - 11:28
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Har klarat:
Den är ganska vanlig, jag trodde första gången jag såg den achivementen samma som dig och att den kommer man aldrig få. Men det räcker med att du slår ngn som slagit ngn av skaparna så det finns ganska många hundra tusen som har den nu som man kan få den av så att säga.
Postad 08 January 2008 - 11:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kom just på att jag har ett presentkort på 500 spänn hos Ebgames...
Guitar Hero 2 med gitarr vore ju inte så illa :-)
Skönt me dubbla gitarrer så man kan visa vem som är bäst när polarna kommer förbi
Postad 08 January 2008 - 13:08
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Har klarat:
Den är ganska vanlig, jag trodde första gången jag såg den achivementen samma som dig och att den kommer man aldrig få. Men det räcker med att du slår ngn som slagit ngn av skaparna så det finns ganska många hundra tusen som har den nu som man kan få den av så att säga.
Ja, jag fick den er min första online match
Postad 08 January 2008 - 15:14
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Har klarat:
Samma här, första matchen.
Postad 08 January 2008 - 15:53
callehenry
-
callehenry
-
Användare
-
-
155 inlägg
Har klarat:
Samma här, första matchen.
Och jag som trodde jag var speciell;)
Postad 08 January 2008 - 18:22
LordDarthVader
-
LordDarthVader
-
Amatör
-
-
51 inlägg
är det nån som är bar här. på gh3
Postad 08 January 2008 - 18:31
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Bra å bra, det är ju en definitionsfråga  Jag kör på expert men är ju ljusår från de riktiga experterna
Postad 08 January 2008 - 18:32
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Definiera bra. Är man bra om man klarat expert, men inte FTFAF?
Postad 08 January 2008 - 18:35
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Hm, xbox live kostar vad, 50kr/månad om man köper för ett helt år?
Postad 08 January 2008 - 19:21
maglar523
-
maglar523
-
Rookie
-
6 inlägg
Kom just på att jag har ett presentkort på 500 spänn hos Ebgames... Guitar Hero 2 med gitarr vore ju inte så illa :-)
Skönt me dubbla gitarrer så man kan visa vem som är bäst när polarna kommer förbi 
Bäst att du börjar öva då mannen!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|