******** vilken långsam överföring dock
Tankat över ca: 1gb nu i x antal timmar.
Finns det något program som man kan lägga in undertexter också, när man konverterar ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Lg KU990 va tror ni om denna?
Startad av
Unregisteredc17c0c25
, Oct 11 2007 17:28
1146 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 01 April 2008 - 22:04
Fick igång det nu, verkade vara någon drivare som ej blivit installerad.
******** vilken långsam överföring dock Tankat över ca: 1gb nu i x antal timmar. Finns det något program som man kan lägga in undertexter också, när man konverterar ? Postad 01 April 2008 - 22:37
Hejsan!
Har haft min telefon någon vecka nu och är helnöjd. Dock vill man ju självklart byta tema då de som följde med inte var ngn höjdare. Här kommer mitt problem och jag ber om ursökt om någon redan förklarat detta innan, har även läst på det engelska forumet utan att lösa detta. Jag har efs media builder och den hittar min telefon så allting fungerar så långt. Vad är det jag skall göra sen? Har gått in i LGAPP/media/swf/theme. Där la jag in "themelist.txt" samt mappen med mitt tema, har även bytt ut theme_bg2.swf mot den jag laddade ner, min var dock bara 1kb... och det enda som hände var att silvertemat numera inte fungerar men det är inte ersatt av ett annat tema som var tanken. Vad är fel och hur löser jag detta så jag äntligen får det temat jag vill ha? Är egentligen ganska teknisk men här känner jag mig som som en total nybörjare EDIT: Lyckades nu lösa det så att temat fungerar, dock är det väldigt instabilt, byter man tillexempel tillbaka till det svarta så kommer inte knapparna fram... Temat jag bytt till är "windows viewty" och det ska se ut som windows vista vilket det gör, dock kan jag inte byta bakgrund utan får ha en bakgrund på en tjej. Kan int heller välja vilka ikoner som ska synas. HAr sett en annan viewty med ett "vista tema" och där var det en annan bakgrund och andra ikoner på "skrivbordet" Finns det fler "vista teman" som är bättre? Taksam fö råd Redigerat av Captain, 01 April 2008 - 23:25. Postad 02 April 2008 - 07:52
Alla teman kan man ändra på, har själv kört Windows viewty och lagt till egna ikoner och egna genvägar till dem. Men det tar ju en stund innan man får till det. Du får kika i textfilerna som följer med så börjar man förstå lite eftersom. Vissa .swf filer är ju endast ikoner. Du kan kika på dem i det vanliga bildprogget som följer med windows. Går ställa in var de ska vara i x-led och y-led. Postad 02 April 2008 - 08:18
Det bör du kunna lösa genom att just ställa in telefonen för "Masslagring", och då bör den dyka upp under "Den här datorn" som "Flyttbar disk". Min hemdator är ca sex år gammal
Efter att ha försökt med ett antal olika, har jag (bl.a med hjälp av det här forumet) hittat Total Video Converter. Det har visat sig vara smidigast o snabbast. Sen måste du iofs konvertera i DivX Converter iaf, men det funkar. Mvh, Krank Postad 02 April 2008 - 11:39
In i menyn och gå till Skärm inställningarna sedan väljer du Skärmtema huvudskärm och sedan viloläge och där klickar du i Använda tema. Tror det borde ordna saken utan att radera bilden. Postad 02 April 2008 - 11:46
Vart ställer jag in på masslagring ? Känns som om filmerna laggar trots jag ställt in rätt upplösning, någon som känns vid ? Postad 02 April 2008 - 12:54
Hej! Köpte denna mobilen för en vecka sedan drygt och är jätte nöjd förutom på 2 punkter.
1. När jag använder T9 för att skriva sms och ska skriva ordet är, kommer 27 upp som första val. samma sak händer då man ska skriva ordet då eller få, fast då kommer siffrorna 32 upp. Jag har försökt med att både infoga ordet i ordlistan och att ändra till ordet massa gånger och skriva det rätt, men telefonen lagrar inte det som mitt första handsval någon gång.. Detta är jätte störande då jag skriver en hel del meddelanden. 2. Sedan har jag ett annat problem med mitt headset. när jag aktiverar det och får meddelande eller om det ringer låter det "utanför" headsetet, alltså som vanligt. Jag har ändrat i profilen men det blir ingen skillnad, bara om man väljer tyst, men då märker man ju inte när det ringer.. Undrar om ni vet vad det är jag gör fel eller är detta en standard på alla Ku990? Postad 02 April 2008 - 13:45
Tja! Börja med att ladda hem ett prog som heter SUPER© från erigthsoft, http://www.erightsoft.com/SUPER.html Sen gör du enligt bilden jag bifogat, 1. Välj .avi som output container.... 2. Välj DivX som output video codec... VIKTIGT!. Ställ video scale size på No Change ( får du fram genom att trycka på "more" ), ( gäller flesta serier o filmer i XviD format iom att viewty'n klarar upplösning upp till 640 i bredd.. Gäller det tex DVD, HD .mkv filer o dylikt så finns det många bra aspect ratio calculators på nätet.. Video bitrate är bara att sätta ett värde mellan 600 - 900 kbps, brukar själv köra på 864 kbps för det mesta.. 3. Välj mp3 som audio codec... 4. Ställ sampling freq på 48000 och channels på 2... 5. Audio bitrate på 128 kbps ( behövs inte nå högre än så ) 6. Sen är det bara o dra in filen i programmet som du vill göra om o trycka på encode... Denna encodern smiskar rumpan på DivX convertern så det sjunger om det, den är dessutom gratis.. Testa o njut av den finfina bilden // TJ
super.bmp 1.27MB
36 Antal nerladdningar
Postad 02 April 2008 - 14:08
Okej.. en liten fundering..
Brukar oftast använda "Dubbelklocka" dvs.. jag ser svensk tid + Los Angeles ( I mitt fall ). Men det jobbiga med det är att det tar en sån stor plats på skärmen jag har en tjej som bakgrundsbild, vill ju gärna se henne liksom En fråga till: Hur fan tar man bort operatörsloggan, den irriterar sönder mig! "Sweden 3g" "Parlino" Redigerat av adde1337, 02 April 2008 - 14:10. Postad 02 April 2008 - 16:37 Tack för tipset! Två frågor: 1) Konverterar den snabbare än DivX Converter ? 2) Kan man infoga undertexter från .srt-filer ? Mvh, Krank Postad 02 April 2008 - 19:18 Tack för tipset! 1. Vet ej riktigt, men den är ganska snabb tycker jag.. DivX convertern anv jag endast på ett par sample filer innan jag insåg att den var kass... 2. Njepp, det går inte, men finns nog många prog. som kan "bränna in" .srt'n innan du kodar om den i Super.. Postad 02 April 2008 - 21:05 Då blir det ju ändå lång omväg =) Då är det bättre och använda Total och sen köra Divxconverter. Divxconverter gör sitt jobb och det snabbt. Ifall du saknade inställningsmöjligheter så skulle du testa med att trycka på "modify"-knappen i divxconverter Postad 02 April 2008 - 22:12
Ni får väl lära er lite engelska så slipper ni bränna in subtitles =)
Subtitles betyder alltså undertexter om det var oklart..heheh...näää nu blev jag lite för rolig nästan Ska testa det där Superprogrammet, verkar ju vara riktigt smidigt. Postad 03 April 2008 - 17:48 Jo men saken är den att jag testade alla möjliga inställningear, men bilden hackade lik förbannat... Så..Då blir det ju ändå lång omväg =) Postad 03 April 2008 - 18:19 Har inte fått det att hacka en enda gång utan det flyter på nästan oavsätt(har inte testat högre än 1500) vilken video-bitrate jag väljer =) Postad 04 April 2008 - 01:02
Nybliven ägare av en Viewty jag också, har läst/skummat igenom alla 30 sidor och det ända jag undra över är när man skriver sms och tar fram "tangetbordet" går det på något sätt att få den att stava åt en så om man skriver "pa" så blir det "på" eller måste man trycka 2ggr på den där knappen för att få fram å,ä,ö eller finns det någon annan bra lösning?
T9 fungerar visserligen riktigt bra men haft en Nokia E61 i 1.5 år nu innan denhär så är van vid vanligt tangetbord/qwerty kalla det vad ni vill. Ända minuset jag tycker om den, är väl att pekpinnen inte går att ha ligga i telefonen. Kommer väl inte använda den ändå men det som jag tycker är lite synd. Postad 04 April 2008 - 21:13 T9 i tangentbordet? Om du hittar något sådant, let me know :-) Tycker faktiskt att det går bra fort trots "menyn" till öäå. Postad 05 April 2008 - 03:09
För den som vill leka lite med sin Ku990, så finns det möjligheter att installera med teman och "gratis" spel på den.
Att lägga in teman e lite jobbigt, men det står hur man ska göra. Detta är ett forum bara för ku990 Forum för Ku990 Postad 05 April 2008 - 12:44
Hade du läst i de tidigare 32 sidorna så hade du vetat att det är typ 50 länkar till det forumet redan Någon som vet hur man ändrar samtalsvolymen? ja hittade inget om det i instruktionsboken =/ Postad 05 April 2008 - 13:53
Använd scrollhjulet när du pratar. Då kan du höja respektive sänka samtalsvolymen
EDIT: hur får man bort den irriterade operatörsloggan Tack i förhand btw, jag har parlino ( om det är till något hjälp ) Redigerat av adde1337, 08 April 2008 - 17:26. Postad 09 April 2008 - 20:07
Jag har nyss laddat hem en film på internet och tänkte ladda in den i min LG viewty. Men "formatet stöds ej". Undrar om ngn vet hur man gör om filmerna till rätt format? Alla som har gjort det skriv gärna hur ni gjorde osv.
Postad 09 April 2008 - 22:45
Prova sökfunktionen med ordet konvertera eller läs manualen. DU fick med programmet för att göra om filmer till rätt format på cd skivna i ditt paket.
Postad 10 April 2008 - 16:58
Tjena
Hm... Undrar om det finns reservdelar till ku990 att köpa? Då menar jag inte bling bling eller batterier, utan i mitt fall en ny baksida. Alltså plåten man tar bort för att komma åt batteriet osv. Har letat runt en del men inte hiittat. Anledning (om ni nu vill veta varför) Det jag har nu blev lite skevt efter jag på nått viss vurpa lite på fyllan Självklart spelar det ingen roll om det är nå motiv på den nya baksidan eller om den är helsvart som orginalet, alla tipps välkomnas. Tack på förhand Postad 10 April 2008 - 17:57
Jag vet att detta har tagits upp flera gånger men jag har inte fått svar på exakt den frågan jag ställer. Om jag nu fyller mitt 8gb kort tills det är mindre än 2gb kvar, kan fortfarande mobilen läsa de 6gb av filer som jag la in först? Och jag vet inte om någon har svarat på detta men klarar den då SDHC kort?
Redigerat av Jinglerack, 10 April 2008 - 18:45. Postad 11 April 2008 - 06:42
JA
Ska nog byta ut mitt 4gb till ett 8gb. Såg på prisjakt att man fick ett för 470:- med frakt nu, syndigt billigt ! Redigerat av rosenlorden, 11 April 2008 - 06:43. Postad 11 April 2008 - 13:25
Hej, tittade nyss på skyddsfilmer till LG viewty på screenguard.se.
Hittade två st, o blev ganska förvirrad.. Första: http://www.screengua...ktiv-p-724.html Pris: 55 kr!. Ku990 viewty skyddfilm ANTIREFLEKTIV Andra: http://www.screengua...ewty-p-676.html Pris: 55 kr! Ku990 viewty skyddfilm.. Den ena är dvs utan antireflektiv och den andra är med. Vilken ska man ta ?, de kostar ju lika mycket, då kan man ju lika gärna ta den antirekleftiva eftersom den har ytterligare en egenskap ? Postad 11 April 2008 - 21:19
Någon som har något nytt angående när uppdateringen till Viewty ska släppas?
Skulle vilja veta vad de ändrar på. Postad 13 April 2008 - 11:48
Hej.
Jag har en liten fundering som jag hoppas någon kanske kan svara på... Har nyss införskaffat LG Viewty och den verkar ju ok än så länge. Och sedan undrar jag hur ni använder inställningarna i DivX converter? Jag brukar välja "Mobil" och försöker jag få till 400x240 så blir det mycket underligt att se på. Redigerat av Prylflatan, 13 April 2008 - 11:57. Postad 13 April 2008 - 18:21 Sätt på home theater och ställ upplösningen till 240x400 (eller 400x240. Har helt blandat ihop det nu =S ) Redigerat av Unregistered0354d681, 13 April 2008 - 18:22. Postad 15 April 2008 - 11:04
Hej, tittade nyss på skyddsfilmer till LG viewty på screenguard.se.
Hittade två st, o blev ganska förvirrad.. Första: http://www.screengua...ktiv-p-724.html Pris: 55 kr!. Ku990 viewty skyddfilm ANTIREFLEKTIV Andra: http://www.screengua...ewty-p-676.html Pris: 55 kr! Ku990 viewty skyddfilm.. Den ena är dvs utan antireflektiv och den andra är med. Vilken ska man ta ?, de kostar ju lika mycket, då kan man ju lika gärna ta den antirekleftiva eftersom den har ytterligare en egenskap ?? Postad 15 April 2008 - 14:22
Har idag fått mitt 8GB kort och såklart säger datorn att jag måste sätta in en disk i enhet F. Så... jag läste nånstans här i tråden att man ska dra kortet över någon gummigrej och det finns nåt sånt i förpackningen jag fick med, men hur ska jag använda den? Vadå dra? Bara rakt över eller kors och tvärs? Har försökt men det funkar inte, exakt VAD ska man göra? Sånt här gör mig vansinnig... Snälla hjälp mig här...
Postad 15 April 2008 - 17:01 Kolla in mitt inlägg #560 på sida 19 (Fast det kanske du redan har gjort? ) Men iaf så jag drog över hela minneskortet en gång och sen funkade det. Testa en gång till och har du rätt sida neråt? Den med kontankten då? Postad 15 April 2008 - 17:06
är det stor skillnad i menyerna/kontakt hantering om man jämför med nokia/SE ? använder kalendern i min SE för att hålla reda på saker, hur funkar det i den här telefonen ?
har inte lyckats hitta nån affär där man kan känna på den än. Postad 15 April 2008 - 18:56
Är inte så insatt med SE eller Nokia... Men det e bara att gå till någon affär Det fanns dock vissa affärer som sa: Du kan tyvär inte testa det, för då måste vi ladda telefonen och då blir den begagnad. Då skall du kontra med att säga: LG skickar dessa telefoner med ett halvladdat batteri Postad 15 April 2008 - 19:03
var inne på onoff men lyckades inte få tag på nån säljare.. kanske gav upp för lätt. ska testa igen Postad 16 April 2008 - 10:00
Ja, nu har jag fått det att funka... Phjuuu! Tack för hjälpen! :-) Men det verkar som att LG:n laggar en hel del och låser sig ibland, sedan jag petade in minneskortet. Men sånt får man väl ta. Händer ju inte hela tiden. Fin liten pryl detta! :-) Postad 16 April 2008 - 13:00
Jag måste tyvärr säga att vad det gäller just kalenderbiten så är jag bedrövad. Jmf med Nokia så känns kalendern på Viewty som ett undantag. Kan bara välja tre "Händelser" (Möte, Födelsedag, Jubileum... jag menar, wtf?!). På Nokian kunde man t.ex välja "Ring", lägga in ett tlfnummer o sen ringa "direkt" från kalendern. Saknar även ett snabbt sätt att lägga in en påminnelse. /Krank Postad 16 April 2008 - 13:24
hmm det lät inge vidare. var till onoff på lunchen och fick reda på att dom inte hade som policy att låta folk testa dom "riktiga" telefonerna. dessutom hade dom ingen hemma för tillfället. det jag anväder kalendern för är att snabbt kunna fippla fram en dag, få en bra överblick på veckan och sen snabbt kunna gå in på dag/timme och lägga in en påminnelse där. har inte sett hur kalendern ser ut alls i viewty'n men det låter som den inte fungerar så ? Postad 16 April 2008 - 14:21
Erhmm okej, testa med t.e.x en Trebutik, siba osv. Postad 16 April 2008 - 18:14
siba/elgiganten/computercity / the phonehousehade inte fått den än. Postad 16 April 2008 - 18:13
Har precis köpt en LG KU990 som fungerar kanon... förutom med kontakten med PC:n. Det tar lååång tid att flytta filer till mobilen genom LG PC Suite.
Däremot läste jag i någon recension att man kan lägga till den som USB Masslagringsenhet och flytta filer med Utforskaren. Så frågan: Hur lägger jag till mobilen som Masslagringsenhet? Har redan testat att lägga till ny maskinvara men lyckades inte med det. Postad 16 April 2008 - 18:28
Meny->Telefoninställningar-> Anslutningar-> USB-anslutningsläge-> Masslagring. När du har masslagring på så kan du ej använda PC suiten, så att du vet. När du vill använda PC suiten igen så måste du byta tillbaka till Datatjänst
Jag ska försöka att få fram bilder, men kan ej göra det just nu, har inget o ta kort med Postad 16 April 2008 - 18:35
nån fler som har lite problem med ljudet i telefonen,det låter bra men det klickar som till ibland och då hör man inte vad som sägs,inga långa klick typ en halv sekund men ändå irriterande....
Postad 17 April 2008 - 14:03
skickade ett svarspm på det, fick du det ? Postad 17 April 2008 - 14:20
Skulle gärna se bilder som ni tagit med mobilen =) Har tagit några macro-bilder med min som jag är riktigt nöjd över. Så posta gärna lite länkar till bilder ni tagit, kul att se hur bra bilder man kan lyckas ta med den. Inte fotat så jättemycket med den då jag inte haft tid men passade på att knäppa lite bilder när jag var ute vid sommarstugan på 2 blommor jag hittade och lekte lite med den ute på balkongen och då blev den på en glas-blomma. Tycker det är roligast att fota macro.
Lila blomma Gul blomma Glas blomma Ska försöka få några bra bilder med typ landskapsmotiv eller så. Kameran är ändå en rätt stor del av mobilen tycker jag. Postad 17 April 2008 - 18:23
Tjusigt värre, jag har inte macro fotat något direkt, men har du några tips för att få bra bilder i vardagsjus på normala avstånd? Tycker att nästan vartannat kort man tar blir suddigt, det är knivskarpt precis innan man tar det för att sedan bli lite suddigt när det tar.. Jag kör inte med stabilisatorn ioförsig..
Postad 17 April 2008 - 21:29
Nej inget speciellt, har testat bildstabilisatorn lite snabbt och tycker då att det blir sämre kvalité på bilderna. Försöker ta stöd av något varje gång jag ska ta kort då jag är väldigt skakig på handen, de här 2 korten är dock fotade utan stöd eller liknande. Det ända jag tycker man kan "klaga" på är att gräset ser grötigt ut, annars tycker jag kameran gör riktigt bra ifrån sig. Sen var även gräsmattan inte i bästa skick då det togs för 2 veckor sen och våren har inte riktigt kommit. Bild 1 Bild 2 Postad 17 April 2008 - 22:28
Najs, utomhus bilder med mkt ljus blir för det mesta väldigt bra, men inomhus har jag svårt för att få bra bilder!
Postad 18 April 2008 - 16:28
Hur gör man för att använda mobilen som modem ?
Sitter utan internet tyvärr och behöver då köra mobilen som modem. Tyvärr vet jag inte hur man gör Ska man ändra inställningar i mobilen + ändra el. skriva i några uppgifter i datorn också ? Redigerat av Baily, 18 April 2008 - 16:52. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |