Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 January 2008 - 15:44

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Ni får gärna lägga till mig på listan och bjuda in mig om ni vill ha lite kanonmat =), iaf till en början.
Men jag har US-versionen så jag vet inte om jag kan spela mot EU-spelare än men annars kommer väl det snart hoppas jag.

PSN: kokkelimokk

La till dej precis, jag är en av få som har US versionen. Lägg till "akerren" i din lista han har också US versionen.

Tackar, nu finns ni båda med i listan :)

Postad 24 January 2008 - 16:28

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Så akerren har us-versionen.....då kan jag sluta skicka invites till honom med andra ord......började undra om han var en ouppfostrad slyngel som aldrig svarade..... :) ....men då vet jag varför nu......

Postad 24 January 2008 - 16:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har börjat spela lite online nu och åker på stryk varje gång :)
men efter några banor stod de att jag hade låst upp ett rödpunktsikte,, men jag hittar inte siktet på något av mina vapen,, har ja tur och dödar nån kan ja plocka upp hans vapen som förhoppningsvis har ett bättre sikte.
har jag missat nåt eller?

Postad 24 January 2008 - 17:07

Ballybompa
  • Ballybompa
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

men efter några banor stod de att jag hade låst upp ett rödpunktsikte,, men jag hittar inte siktet på något av mina vapen,, har ja tur och dödar nån kan ja plocka upp hans vapen som förhoppningsvis har ett bättre sikte.

Du har inte börjat pilla med Create a class. det är det som gör dig förvirrad.
Så se genast till att gå in i den menyn när du är inne i MP.
Där kan du spapa egna classer som du modifierar lite då och då med olika perks och vapen.. med ljuddämpare och annat kul.

Postad 24 January 2008 - 17:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du har inte börjat pilla med Create a class. det är det som gör dig förvirrad.
Så se genast till att gå in i den menyn när du är inne i MP.
Där kan du spapa egna classer som du modifierar lite då och då med olika perks och vapen.. med ljuddämpare och annat kul.

ja går bara in och jojnar en match, sen väntar ja lite tills det blir fler spelare och då börjar spelet.. när ja går in i create a class då,, gör ja en egen bana då eller väljer ja bara vapen då?

när matchen har börjat kan ja ju trycka på startknappen och välja andra vapen, men inget med de siktet ja letar efter

Postad 24 January 2008 - 18:00

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

ja går bara in och jojnar en match, sen väntar ja lite tills det blir fler spelare och då börjar spelet.. när ja går in i create a class då,, gör ja en egen bana då eller väljer ja bara vapen då?

när matchen har börjat kan ja ju trycka på startknappen och välja andra vapen, men inget med de siktet ja letar efter

Du behöver inte gå in en match för att fixa det. Create a class, sen välj vapen, och då får du välja sikte/ljuddämpare osv.

Postad 24 January 2008 - 18:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Hittade en ny favoritbössa igår med M14 och ljuddämpare. Den är verkligen grym, och med steady aim kan man köra lite närstrid också. :)

(skulle dock vilja ha RDS samtidigt)

Postad 24 January 2008 - 18:20

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Det går väl att spela worldwide i CoD4 (online)? Jag har hållit mig upptagen med Uncharted så vet inte hur ni har det härinne:p

Postad 24 January 2008 - 18:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Det går väl att spela worldwide i CoD4 (online)? Jag har hållit mig upptagen med Uncharted så vet inte hur ni har det härinne:p

Det gick tills de släppte en patch som bara kom i USA, EU-versionen dröjde i godkänningsprocessen och kom tillbaka till Infinity Ward. När de väl får tummer ur och släpper den i EU så går det igen.

Postad 24 January 2008 - 19:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du behöver inte gå in en match för att fixa det. Create a class, sen välj vapen, och då får du välja sikte/ljuddämpare osv.

tackar,, har nu hittat,, där fanns allt mitt sikte som jag har leetat efter :)

Postad 24 January 2008 - 19:29

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Ni får gärna lägga till mig på listan och bjuda in mig om ni vill ha lite kanonmat =), iaf till en början.
Men jag har US-versionen så jag vet inte om jag kan spela mot EU-spelare än men annars kommer väl det snart hoppas jag.

PSN: kokkelimokk

La till dej precis, jag är en av få som har US versionen. Lägg till "akerren" i din lista han har också US versionen.

Jag skickade ju firened request till dig men du acceptade inte haha

Postad 24 January 2008 - 22:02

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Det gick tills de släppte en patch som bara kom i USA, EU-versionen dröjde i godkänningsprocessen och kom tillbaka till Infinity Ward. När de väl får tummer ur och släpper den i EU så går det igen.

Men vfn jag som beställde mitt ex från vg+, ni är 100 på att det kommer att gå in sinom tid?

Postad 24 January 2008 - 22:54

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Så akerren har us-versionen.....då kan jag sluta skicka invites till honom med andra ord......började undra om han var en ouppfostrad slyngel som aldrig svarade..... :) ....men då vet jag varför nu......

Haha det konstaterade vi ju för några dagar sedan jag har suttit här hemma å dumförklarat dig då du inte verkat fatta:P

Postad 24 January 2008 - 23:28

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Men vfn jag som beställde mitt ex från vg+, ni är 100 på att det kommer att gå in sinom tid?

Ja dom har sagt själva att dom aldrig menade att det skulle bli så att US & EU versionerna inte ska kunna spelas tillsammans...allt är den där patchens fel som dom får ta och trycka ut snart...

Postad 25 January 2008 - 00:49

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Senaste patchnytt från IW:

"Hey Everyone --

Alright everyone, some huge progress has been made on the Patch. There we're some bugs found during testing that had to be addressed, which sent the patch back to us at Infinity Ward to address and re-test. I'm happy to say that the fixes and re-testing has been completed and it is on the final leg of certification and release now. The patch was sent off this morning / last night back to Sony Europe for final certification.

We don't have any time line on how long it will take, although we're hoping for a quick turnaround as it's already received extensive testing. If we are provided with a timeline from the certification team, I will be sure to pass it along to you guys.

This is the last step to release, once this is finished it should be available on your Playstation 3. I will let you know when you can expect it when I know.

Thank you for all of your patience and I'm looking forward to playing with a lot more of you online in Europe when this connectivity patch comes out."

Snart så kallar vi in ytterligare förstärkning i form av dig l2ickard!

Redigerat av Unregistereda1381774, 25 January 2008 - 00:51.

Postad 25 January 2008 - 02:21

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Shit!! står på jobbet nu, och har COD abstinens...haha.

By the way : det är riktigt kul att sätta trapmines på bra ställen-skön känsla när man hör hur det smäller till å ser poängen blinka mitt i skärmen :) -ny favorit perk1.(dock inte alltid passande)

(japp jag e på jobbet å surfar å e rastlös)

/Mvh

Postad 25 January 2008 - 09:02

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Hittade en ny favoritbössa igår med M14 och ljuddämpare. Den är verkligen grym, och med steady aim kan man köra lite närstrid också. :)

(skulle dock vilja ha RDS samtidigt)

Är inte den lite långsam firerate på? Minns inte riktigt, sitter tyvärr på jobbet nu...

"Hey Everyone --

Alright everyone, some huge progress has been made on the Patch. There we're some bugs found during testing that had to be addressed, which sent the patch back to us at Infinity Ward to address and re-test. I'm happy to say that the fixes and re-testing has been completed and it is on the final leg of certification and release now. The patch was sent off this morning / last night back to Sony Europe for final certification.

We don't have any time line on how long it will take, although we're hoping for a quick turnaround as it's already received extensive testing. If we are provided with a timeline from the certification team, I will be sure to pass it along to you guys.

This is the last step to release, once this is finished it should be available on your Playstation 3. I will let you know when you can expect it when I know.

Thank you for all of your patience and I'm looking forward to playing with a lot more of you online in Europe when this connectivity patch comes out."

Det är ju strålande nyheter. Hoppas för alla US-MHB:ares skull att den verkligen kommer snart och inte blir försenad av ytterligare testning hos Sony Europe!

Postad 25 January 2008 - 10:07

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

[i]"Hey Everyone --

Vilka klantar dom verkar vara på IW, först var de ganska kaxiga och sa att Sony drog benen efter sig och att det var deras fel att patchen inte kom ut, sen får de på tafsen av Sony för att de var fullt med buggar. Hur länge har det dröjt egentligen?

Det borde väl betyda att US-patchen innehåller en massa buggar den med, fast den slank igenom?

IW:s ALU-projekt-kille som fått ansvar för patchar:
Bifogad fil  nerd.gif   6.83K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered50fe2819, 25 January 2008 - 10:08.

Postad 25 January 2008 - 10:41

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
:)

Postad 25 January 2008 - 12:43

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Ha, ha, ha! Alu, den var bra! :)
Undrar förresten om inte jag sett den snubben här på jobbet!

Postad 25 January 2008 - 13:06

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Ha, ha, ha! Alu, den var bra! :)
Undrar förresten om inte jag sett den snubben här på jobbet!

Har ni mycket speglar på jobbet..... :)

Postad 25 January 2008 - 13:20

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
1 - 0 till merger :)

Postad 25 January 2008 - 16:43

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

1 - 0 till merger :D

Han skall få igen med kniven online... :) :)

Postad 26 January 2008 - 23:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tjo,, när ja spelar online och bjuder in en kompis,, varför kan ja då inte välja deathmatch utan bara team deathmatch?

Postad 27 January 2008 - 08:16

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

tjo,, när ja spelar online och bjuder in en kompis,, varför kan ja då inte välja deathmatch utan bara team deathmatch?

Hur kul är det att spela mot en enda spelare?

Det kan du iförsig göra i private match, men kul är det inte.

Postad 27 January 2008 - 08:23

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

"Hey Everyone --

Hoppas dom kommer med skak till min dualshock 3 snart, vore kanske ännu lite bättre spelkänsla då!?

Dom enda jag har känt skak på hittills är DMC-demot och superstardust HD.

Redigerat av SonySamppa79, 27 January 2008 - 08:24.

Postad 27 January 2008 - 15:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

nej men jag menar ju inte så,, ja menar bara så att ja o min kompis hamnar i samma match,, alltså tillsammans med 6 andra spelare.. det går ju ointe att välja vilken bana man vill utan man slumpas ju ut liksom, och då hamnar ju aldrig ja o kompisen på samma bana vilket vore väldigt roligt

Postad 27 January 2008 - 15:31

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Om du skickar en invite till din polare så hamnar ni ju i samma lag...... ;)

Postad 27 January 2008 - 16:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Om du skickar en invite till din polare så hamnar ni ju i samma lag...... ;)

har nog kommit på hur man gör,, går man in på free for all och sen bjur in en, då funkar de,, men bjur man in en kompis innan man går in på free for all så är "free for all" avmarkerad

Postad 27 January 2008 - 18:52

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Hehe. Man kan ju bjuda in på cage match. bjöd in morlock på det igår. Tycker cage match är roligt. Är ju det som visar vem som är bäst ju. ;)

Morlock vann typ 4 av 6 btw lol

Trist att dom tog bort old school cage match så man fick plocka upp vapen. Borde finnas båda två. :(

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 27 January 2008 - 18:55.

Postad 27 January 2008 - 19:47

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Hehe. Man kan ju bjuda in på cage match. bjöd in morlock på det igår. Tycker cage match är roligt. Är ju det som visar vem som är bäst ju. :(

Morlock vann typ 4 av 6 btw lol

Trist att dom tog bort old school cage match så man fick plocka upp vapen. Borde finnas båda två. :o

Tycker mer att de bevisar vem som har mest tålamod.. ;)
eftersom man träffar på varandra ungefär var femte minut känns de som

Postad 28 January 2008 - 01:35

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Ähh!!

Cage matcher 1 vs 1 är för riktiga män..

Postad 28 January 2008 - 11:22

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Ähh!!

Kan det vara så att du är stor fan av "Den onde, den gode och den fule"? (gammal västern med Clintan där de bara står och stirrar på varandra..) :blush:

Postad 28 January 2008 - 11:36

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Ähh!!

1 vs 1
Nu guns, no explosives, knives only...
:blush:

Postad 28 January 2008 - 17:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Är det många som fortfarande spelar?
Är det värt att köpa det eller ?

Postad 28 January 2008 - 17:11

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Självklart ska du köpa spelet. Det är fullt ös online även om du inte alltid hittar några härifrån.

Någon som vet om det är några nya banor på gång? Börjar ledsna på vissa :blush:

Postad 28 January 2008 - 17:20

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Ähh!!

Kan det vara så att du är stor fan av "Den onde, den gode och den fule"? (gammal västern med Clintan där de bara står och stirrar på varandra..) :blush:

Haha!!! :P

Jasså, du har inte insett charmen med cage ännu....

Postad 28 January 2008 - 17:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
brukar det komma nya banor tilll onlinedelen efter ett tag eller?
än så länge har ja inte hunnit tröttna på dom men de vore ju kul med fler banor.

Postad 28 January 2008 - 18:10

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det kommer med mycket stor sannolikhet nya banor eftersom spelet är så populärt. Men den eviga frågan är väl när :rolleyes:

Postad 28 January 2008 - 18:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok,, då är det väl bara o vänta då :rolleyes: jag har bara spelat deathmatch och team deathmatch,, finns det någon annan som ni kan rekomendera?

Postad 28 January 2008 - 19:12

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Behövs flera mindre banor för cagematch. Är ju ett par som är jobbiga om ena snubben är en smygare/campare. Annars brukar jag mest hålla mig på ett område på dom största och vänta på att motståndaren ska förstå det. :rolleyes:

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 28 January 2008 - 19:19.

Postad 28 January 2008 - 19:29

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Behövs flera mindre banor för cagematch. Är ju ett par som är jobbiga om ena snubben är en smygare/campare. Annars brukar jag mest hålla mig på ett område på dom största och vänta på att motståndaren ska förstå det. ;)

Precis!

Alla dom olika banorna har ju sina "egna" ställen, där det passar bra att "hålla fort" osv.... :rolleyes: man liksom tävlar om just DET huset osv....

Micke.

Postad 28 January 2008 - 19:29

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Inte uppmuntra till små tråkiga banor. Är det shipment den heter? Där man springer runt 12 pers & skjuter på chans på en yta av ett större vardagsrum. Meningslöst. Wet work eller vad den heter är en annan bana jag konsekvent vägrar spela. Inte så kul med vacant heller. Bog är ganska sur den oxå. Men resten är helt ok :rolleyes:

Postad 28 January 2008 - 21:47

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

ok,, då är det väl bara o vänta då :rolleyes: jag har bara spelat deathmatch och team deathmatch,, finns det någon annan som ni kan rekomendera?

Jag kan rekomendera Search and destroy, Domination, Headquarters, och sabotage ;)
Tycker det är mycket roligare när man har ett "uppdrag" istället för att bara springa å skjuta hej vilt :)

Postad 28 January 2008 - 22:08

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Inte uppmuntra till små tråkiga banor. Är det shipment den heter? Där man springer runt 12 pers & skjuter på chans på en yta av ett större vardagsrum. Meningslöst. Wet work eller vad den heter är en annan bana jag konsekvent vägrar spela. Inte så kul med vacant heller. Bog är ganska sur den oxå. Men resten är helt ok :rolleyes:

Du gillar dom två camparbanorna som är kvar lr? ;)

MMM Drömmer om banor där det inte går att campa alls. :)

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 28 January 2008 - 22:11.

Postad 28 January 2008 - 22:31

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
No no... me no like camping... däremot banor med lite variation.... där inte alla samlas runt lägerelden i mitten

... nyss verkade jag f'resten fått lös ammunition i mitt vapen :rolleyes:

Postad 29 January 2008 - 12:31

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Inte uppmuntra till små tråkiga banor. Är det shipment den heter? Där man springer runt 12 pers & skjuter på chans på en yta av ett större vardagsrum. Meningslöst. Wet work eller vad den heter är en annan bana jag konsekvent vägrar spela. Inte så kul med vacant heller. Bog är ganska sur den oxå. Men resten är helt ok :(

Du gillar dom två camparbanorna som är kvar lr? :lol:

MMM Drömmer om banor där det inte går att campa alls. :lol:

Och jag drömmer om en bana med tält i olika storlekar och utförande, ev. nån husvagn oxå för seriös camping! :D

Me like to camp!

Hoppas det kommer nåt add-on paket snart med en massa nya kartor!

Vilka är era favoriter?
Jag gillar Crossfire, Crash, Overgrown, Downpour, Ambush och Strike, resten är mindre roliga.

Iofs. kan väl Vacant vara lite skojj ibland pga. att man kan få till rätt höga kills på den banan...Har rätt lätt för den..

Shipment är den mest meningslösa, tur att man bara kan spela Cagefight på den, iaf. när det gäller PS3.

Redigerat av Dr. Death, 29 January 2008 - 12:37.

Postad 29 January 2008 - 12:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Shipment är den mest meningslösa, tur att man bara kan spela Cagefight på den, iaf. när det gäller PS3.

Domination och Headquarters kan man spela också... Brukar bli smått galet, alla kastar granater, stungranades hela tiden och alla brukar ha martyrdom... :(

Men det är ett bra sätt att få poäng, levla bössor, på, inte omöjligt att få över 100 kills.

Postad 29 January 2008 - 12:52

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
He, Headquarters på shipment brukar bli helt hysteriskt. Brukar köra den med "perksen" Tre granater, double tap och martyrdom....Har aldrig fått hundra kills men väl ett sjuttiotal, får man bara upp helikoptern brukar det ticka på i rask takt.

Har inte spelat på några dagar nu, ingen bebbe ännu men mycket att förbereda ändå.....Blir inget idag heller tyvärr, tänkte ta och fixa till min iPhone.

Postad 29 January 2008 - 12:58

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Domination och Headquarters kan man spela också... Brukar bli smått galet, alla kastar granater, stungranades hela tiden och alla brukar ha martyrdom... :(

Men det är ett bra sätt att få poäng, levla bössor, på, inte omöjligt att få över 100 kills.

Om jag inte är helt ute och cyklar så körs även Search & Destroy på Shipment banan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.