Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi Vinylsamlare

3715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 oktober 2010 - 06:39

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Här är två plattor jag har med bandet, Inget jag samlar men jäkligt bra ändå! :)
Postad bild

Samma här utan det är i detta fall omslagen som gör att de ingår i samlingen.

Tomano skrev
"Tyvärr"? Det är väl den mer sällsynta av de två varianterna Samma här, snubblar jag över den andra så köps den men inget jag kommer jaga efter. I övrigt har jag nog inget spektakulärt. En re-issue av Stones "Sticky Fingers" (på blå vinyl) med det Spanska omslaget men den räknas knappt.

Sticky finger saknar jag helt. Det finns många anledningar till atten skiva är intressant utan att den är spektalulär. Ditt senaste införskaffande av 80 cm vinyl för en mindre peng tycker jag är ett riktigt fynd. Just nu hinner jag inte visa något.

Postad 19 oktober 2010 - 17:54

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Dagens 7" Vinyl får bli den här! Nån som vet vad det är?
Postad bild

?????? :D

Hur går det med rörblocken Kronkan?

Redigerat av Sidelakebob, 19 oktober 2010 - 17:55.

Postad 20 oktober 2010 - 16:24

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Ditt senaste införskaffande av 80 cm vinyl för en mindre peng tycker jag är ett riktigt fynd. Just nu hinner jag inte visa något.

Ja, så vad fick jag då ut av skivhögen jag köpte då? Fick som sagt lägga 500:-, grovrensade och sålde av resten för 500:-. Summa kostnad blir bensinpengar, en dryg hundring. Gjorde sen en ordentlig genomgång och lyssnade igenom allt, det blev 46 skivor kvar tillslut (sålde av för ytterligare 120:-). De flesta är skivorna är helt ok men många fodral har (katt?)rivna ryggar. Så resultatet blev som nedan till en summa av ca 0:- med allt inräknat. Ok, inga pengar i handen men 46 skivor och 620:- i inbytespengar hos Banana Moon som gick åt idag... Mer om det senare. Gaska nöjd just nu :(

Bifogad fil  80.png   888,05K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 oktober 2010 - 20:33

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
En smart och bra affär Tomano, Vi firar med denna 7" Vinyl med Nils Lofgrens Wonderland i mint.
Postad bild

http://www.youtube.c...feature=related

Postad 20 oktober 2010 - 23:13

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hej Sid & Tomano!

Rörblocken växer. Ingen TV ikväll utan ett tiotal skivor. Köpte en skiva av Booker T & the MG idag. Bra skick. Sedan hem och sätta på den. Lät skumt och somnade direkt och vaknade och satt länge och funderade på varför det tycktes bara höras från en högtalare och att skivan lät kasst. Lösningen var enkel. Hade inte slått över från TV till stereo på ett av slutstegen. Sedan stor ljud hela kvällen. Spelade också av pur glädje några monoskivor. Sedan Kraftwerk bl a Radioakriv. Detär som blixtrarna verkligen slår mellan högtalarna.

Tomano! Du har gjort verkligen gjort fynd. Glädjer mig.

Sid. Har ingen susning om vem somi nte skrev något på etiketten. Någon promo? Ett provex från pressningen av någon singel av Elvis?

Postad 21 oktober 2010 - 09:03

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Här kommer senaste redovisningen. Först en bunt som inköptes för ca 2 veckor sedan. Tror jag hittat alla Genesis tidiga nu utom debuten som dock är med på Rock Roots: Genesis.
Bifogad fil  mmz.jpg   449,19K   0 Antal nerladdningar

Så till det som inköptes igår för inbytespengarna från det som blev över enligt tidigare. Bla debutalbum av Gilbert O'Sullivan, Nazareth och Uriah Heep (2nd UK press utgiven -71). Billion Dollar Babies i gott skick, tyvärr saknas dollarsedeln. Sabbath Vol. 4 och Mob Rules är originalutgåvor, Sabbath Bloody Sabbath återutgivning på Nems. Är sån sucker för 70-talsrock... :)
Bifogad fil  last.jpg   436,03K   0 Antal nerladdningar

Postad 21 oktober 2010 - 21:52

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
[Blir tyvärrkvarpå jobbet lite förlänge och därför få händelseri skivbackarna. Väl hemma enbart musik och ingen TV. Detärså det känns just nu. MEn här en "rare" som ligger i backarna. Men den ligger ovanför skivor som tidigare är visade i tråden. Men de har spelats i två dagar nu. Trots begränsningar som tekniken gav då är det underbara inspelningar som gör att endorfinet rusar till i skallen. JAg njuter. Har lite Genesis också i backarna men hakar inte på den tråden just nu utan lyssnar vidare på Django.
Bifogad fil  Byggskiva_001.jpg   37,25K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Kronkan, 21 oktober 2010 - 21:55.

Postad 24 oktober 2010 - 19:37

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Dagens 7" Vinyl får bli dessa två singlar med bortglömda Sundsvallsbandet The Shades of orange i mint. Gav även ut en skiva på Sonet vill jag minnas. Någon som har den? Toppade med en spelning på Hultfredsfestivalen.
Postad bild

Igår blev det livemusik med Go Getters, Lätt huvudvärk idag och det beror inte på musiken.
http://www.youtube.c...w...&playnext=1

Redigerat av Sidelakebob, 24 oktober 2010 - 19:53.

Postad 24 oktober 2010 - 20:00

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
dessa plattorna blev kjøpt i Stockholm i helgen

Bifogad fil(er)

Postad 24 oktober 2010 - 20:41

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Oj då! Min favorit Brian Setzer, Släng genast på låten Rebeline! En platta som jag har över tio ex av.
Video http://www.youtube.c...h?v=XpIqZbVgEq8
Live http://www.youtube.c...feature=related

Brian kommer snart med ett nytt album, Bara gitarr!

Redigerat av Sidelakebob, 24 oktober 2010 - 20:43.

Postad 24 oktober 2010 - 20:52

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Här ett fantastiskt klipp när Brian förstärker husbandet hos David Letterman. Låten från första soloplattan som går att hitta för nån tjuga eller två.

http://en.wikipedia....ls_Like_Justice

Redigerat av Sidelakebob, 24 oktober 2010 - 20:57.

Postad 24 oktober 2010 - 21:16

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1 813 inlägg
  • 0
Snopet det där med TT-Reuter plattan, S.R. På fredagen frågade du om
150 kr var OK. Det är den värd sa jag med eftertryck! Dagen efter hittade
du och Spiggen den för 80kr. = Lita inte på en TT Reuter fanatiker. :)

Tack för besöket och vi ses inom en snar framtid i Oslo!

Postad 25 oktober 2010 - 16:43

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Vi startar veckan med Buddy Holly som tidigare var aktuell i tråden, Här är debuten på Decca 1956.
Postad bild
Blue days - Black nights

http://www.youtube.c...h?v=M838uJff7L4

Postad 25 oktober 2010 - 19:29

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
sidelakebob: Setzer plattan hørde jag mye på tidl då den kom, Grym!!!
slenger med en bild på några av polarn spiggens 7" plattor

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered85f16d8f, 25 oktober 2010 - 19:32.

Postad 25 oktober 2010 - 19:49

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Trevlig bild! En hel del punk har gått upp i pris dom senaste åren. Skivor väl värda att bevara. Kika gärna in mitt Setzer galleri, Fyller på lite eftersom.
https://www.minhembi...lakebob/254803/

Redigerat av Sidelakebob, 25 oktober 2010 - 19:54.

Postad 25 oktober 2010 - 20:22

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1 506 inlägg
  • 0
TT Reuter, det ser man inte varje dag (utom kanske hemma hos mig ;)

Postad 25 oktober 2010 - 20:26

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Heftig samling av Setzer och Stray Cats, sidelakebob! fick se Stray Cats -89 på Roskilde ;)

Postad 25 oktober 2010 - 21:06

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
För att väcka ditt minne, Här är flyern för Roskilde -89!
Postad bild

En nätbekant i Spanien har en bra Stray cats / Setzer blogg om man vill se vad som givits ut genom åren.
http://straycatscoll...s.blogspot.com/

Postad 25 oktober 2010 - 22:24

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Sid! Jag tror att du aldrig svarade på vad det var för skiva utan text på etiketten. Har sedan länge glömt vad som jag har visat. Härtvå Rolling Stones. Big Hits visar baksidan. Baksidan är bättre än framsidan tycker jag. Tydligen finns baksidebilden på framsidan i någon sällsynt och dyr utgåva. Let it bleed är en Mexikansk utgåva. Så det blir.

Bifogad fil  rolling_stones.JPG   38,93K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 oktober 2010 - 22:40

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Ah, Den gula är en Whitesnake singel av alla band.. Trevliga Stones plattor.

Postad 26 oktober 2010 - 10:10

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Hittade lite kul trivia om en Jimi Hendrix-skiva jag just lyssnat på.
Bifogad fil  jimi.jpg   5,25K   0 Antal nerladdningar

TRIVIA - One bizarre release called "Second Time Around" on the German Astan label simply changed the name of the usual material !
Torture Me Honey (= Hush Now), Mercy Lady Day (= Love, Love), Hard Night*, Second Time Around (= Get That Feeling), Got To Have It (= Happy Birthday)

* live, NY or NJ, late 1965 - early 1966 - This is sometimes listed as "Come On Part 1" but it's just a similarly structured blues number.

[Ref: http://hendrix.guide...rtis_knight.htm]

Redigerat av tomano58, 26 oktober 2010 - 10:11.

Postad 27 oktober 2010 - 18:56

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Två " nya " singlar i fint skick.
Postad bildPostad bild

Postad 28 oktober 2010 - 15:49

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Idag outar jag min nya VideoBlogg som jag så fyndigt döpt till The Needle and the Damage Done
Här kan ni kolla in mina senaste Vinylinköp.
Skriv gärna vad ni tycker!

The Needle and the Damage Done

Postad 28 oktober 2010 - 18:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Idag outar jag min nya VideoBlogg som jag så fyndigt döpt till The Needle and the Damage Done
Här kan ni kolla in mina senaste Vinylinköp.
Skriv gärna vad ni tycker!

The Needle and the Damage Done

Trevligt (och ambitiöst). Härligt med fyndlådor. Min vinylkollektion finns att beskåda på http://pop.nu/show_c....asp?user=11386. Nån videoblogg blir det inte för min del men kul att se!

Postad 28 oktober 2010 - 18:38

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tackar. Jo lite ambitiöst är det ju klart. Gillar formen av att dela med sig av sina skivor. Uppskattar själv när killarna i usa och canada kör sina bloggar en gång i veckan. Kolla gärna in dem och bli avundsjuk på samlingarna =)

http://www.youtube.com/user/dhanycz
http://www.youtube.com/user/mrhoffame
http://www.youtube.c.../spellerine#p/u

Är det någon förresten som har nån lp med Godspeed you! Black emperor?

Postad 28 oktober 2010 - 21:58

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Gillade ditt klipp Jonnythefox! Satt och lyssnade på Stephen Stills skivan just när den dök upp :P Tyvärr har jag den bara på CD Men en trevlig utgåva kodad i HDCD.

Ser fram imot fler fynd du gjort!

Redigerat av Sidelakebob, 28 oktober 2010 - 22:01.

Postad 29 oktober 2010 - 08:37

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Gillade ditt klipp Jonnythefox! Satt och lyssnade på Stephen Stills skivan just när den dök upp :P Tyvärr har jag den bara på CD Men en trevlig utgåva kodad i HDCD.

Ser fram imot fler fynd du gjort!

Tackar! Jag har säkert 100 skivor jag vill visa som inte tillhör dem jag hade i samlingen innan så det kommer nog komma ut en del videos innan jag ger mig =)

Postad 29 oktober 2010 - 09:51

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Så har man debuterat som budgivare på Tradera då. Led Zeppelin "In through the out door" och Black Sabbath "Heaven and Hell" hämtades hem till mycket bra pris, övriga köpta på nätet till fasta priser.

• Led Zeppelin - Led Zeppelin I, toppskick dock har det troligen suttit en numera bortriven sticker i den vita röken vilket gör att det inte syns så mycket. Tror detta är en andrapress, Tysk, från -71, Atlantic.
  • Led Zeppelin - In through the out door. mint förutom papperspåsen som är aningen sliten. Omslag "F". Innerfodralet blir färglagt när man drar en fuktig trasa över det. Kanadensisk förstapress, Swan Song.
  • Rolling Stones - The Legends of Rock, mint. Tysk samling (2LP gatefold) "including very rare live and studio recordings". Eftertraktad enligt vissa forum. All text på Tyska, Decca, 1980.
  • Black Sabbath - Heaven and Hell. Mycket bra skick. Vertigo, 1980
  • Queen - Queen. Debutalbum, mycket bra skick ("tiggde" o fick den på köpet!). US utgåva med något annorlunda omslag (färg och utseende) än UK-utgåvan. Elektra med fjäril på etiketten, relativt ovanlig, 1973.
Bifogad fil  nytt.jpg   246,2K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av tomano58, 29 oktober 2010 - 11:35.

Postad 29 oktober 2010 - 11:55

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Så har man debuterat som budgivare på Tradera då. Led Zeppelin "In through the out door" och Black Sabbath "Heaven and Hell" hämtades hem till mycket bra pris, övriga köpta på nätet till fasta priser.

• Led Zeppelin - Led Zeppelin I, toppskick dock har det troligen suttit en numera bortriven sticker i den vita röken vilket gör att det inte syns så mycket. Tror detta är en andrapress, Tysk, från -71, Atlantic.
  • Led Zeppelin - In through the out door. mint förutom papperspåsen som är aningen sliten. Omslag "F". Innerfodralet blir färglagt när man drar en fuktig trasa över det. Kanadensisk förstapress, Swan Song.
  • Rolling Stones - The Legends of Rock, mint. Tysk samling (2LP gatefold) "including very rare live and studio recordings". Eftertraktad enligt vissa forum. All text på Tyska, Decca, 1980.
  • Black Sabbath - Heaven and Hell. Mycket bra skick. Vertigo, 1980
  • Queen - Queen. Debutalbum, mycket bra skick ("tiggde" o fick den på köpet!). US utgåva med något annorlunda omslag (färg och utseende) än UK-utgåvan. Elektra med fjäril på etiketten, relativt ovanlig, 1973.
Bifogad fil  nytt.jpg   246,2K   0 Antal nerladdningar

Jag gläds med dig som så kraftigt utökat din samling med skivor på rena fyndnivån. Jag har fastnat i ett träsk med kablar. Upptäckte också mitt i all röra bakom högalarna att jag hade en cd-apparat. Får väl smyga med det. Vet inte längre vad det innbär att titta på TV. Men just nu ingen rapport från vinylhörnan mer än att det lyssnas massivt just nu under all tid hemma. Popsnöret drar dock ut strömkabeln efter 24.00.

Postad 29 oktober 2010 - 17:16

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Här är en av mina favoriter i samlingen. Svenskutgiven Eddie Cochran! Nästan omöjlig att hitta i detta skick, Mycket eftersökt vinylbit.
Postad bildPostad bild

http://www.7inchreco...ddiecochran.asp

Trevlig helg på er!

Postad 30 oktober 2010 - 15:26

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Kom øver denna førra helgen i Stockholm. Helt fantastiskt bra inspelning från Mobile Fidelity, har en från Speaker Corner og ett standard ex, Corner ex riktigt bra, men denna øvergår det mesta, totalt svart bakgrunn der allt kommer fram, dessutom er det en fenomenalt bra platta også, från børjan till slut :(

Bifogad fil(er)

Postad 30 oktober 2010 - 17:00

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Björn och Benny i form av Hep Stars. Och som extrabonus en bild av inspelningstekniker Gertz Palmcrantz. Han kom upp i en tråd som jag deltog i. Verkar har gjort en del audiofila inspelningar med två mikrofoner och en bandspelare med lika många spår.

Knepigt skivfodral. Det är aldrig limmat bara vikt en gång och sedan lagt i ett plasfodral. OK skick. Popsnöret påstår att hon i sin ungdom hade skivan. Detta inköpt av Gerd 1966 och var nog hennes fjärde skiva.

Bifogad fil  hepstars.JPG   41,23K   0 Antal nerladdningar
Sedan Kraftwerk.En skiva som inte finns i Goldmine -Price Guide. Därför blev jag lite nollställd när jag stötte på den häromsisten. Men pressade priset. Posnöret tål den inte och låter bara delvis som Kraftwerk gjorde senare. Mera någon form av exprimentel progressiv rock. Men ändå Kraftwerk. Det är ändå ett band som jag nog kommer att skaffa samtliga lp-skivor med. Det är inte så många och jag gillar dem. Min anläggning återger dem riktigt bra (fast det behövs rätt kablar).

Fast idag köpte jag "Rare Record Price Guide 2012". Där anges priset i mint till 250 dollar. Bedömmer att detta är denna variant.
Bifogad fil  kraftwerk.JPG   39,8K   0 Antal nerladdningar
Låten Strange Brew passar idag. Igår på Dugges mickrbryggeri för att testa öl och få en bild av hur de tillverkar sina produkter. Intressant att testa att smaka på olika varianter av råvarorna. Ölen var god och mättande.
http://www.youtube.c...h?v=a3cELfFjXvY
Bifogad fil  cream.JPG   64,53K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Kronkan, 30 oktober 2010 - 17:06.

Postad 30 oktober 2010 - 17:18

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Cream plattan måste kjøpas! Micro bryggeri besøk er trevligt Kronkan, vi har ett her i Oslo også, veldigt god Porter der :(

Postad 30 oktober 2010 - 23:11

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Cream plattan måste kjøpas! Micro bryggeri besøk er trevligt Kronkan, vi har ett her i Oslo også, veldigt god Porter der :(

Bra skiva och bra med microbryggerier. Tänk om det bara fanns 10 vinylskivor. Idag är väl det mesta ägt av Carlsberg. Dugges är ett ale och porterbryggerie som använder sig av en hel del amerikansk humle. Vi brukar ha Dugges på Julbordet och lite annat också. Åsså i år blir det en utställning med vinylskivor.Har inte bestämt tema ännu.

Postad 31 oktober 2010 - 08:12

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Sommartema kanske, Hahaa! :(
Postad bild

Postad 31 oktober 2010 - 10:07

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Cream plattan måste kjøpas! Micro bryggeri besøk er trevligt Kronkan, vi har ett her i Oslo også, veldigt god Porter der :)

Kom inte ihåg att jag ockå har Wheels of fire av Cream. Råkade stöta på den i en back. Wikipeida skriver bl a
"Cream made a significant impact upon the popular music of the time, and along with Jimi Hendrix popularised the use of the wah-wah pedal. They provided a heavy yet technically proficient musical theme that foreshadowed and influenced the emergence of British bands such as Led Zeppelin, Deep Purple, and The Jeff Beck Group in the late 1960s. The band's live performances influenced progressive rock acts such as Rush,[9] jam bands such as The Allman Brothers Band, Grateful Dead, Phish and heavy metal bands such as Black Sabbath.[10]

Cream was ranked #16 on VH1's 100 Greatest Artists of Hard Rock and Rolling Stone named them the sixty-sixth greatest artist of all time.[11]"
Bifogad fil  cream2.JPG   36,69K   0 Antal nerladdningar
I bakgrunden mitt nuvarande uppställ. Möjligt att det också kan anas att jag har byggt en enkel form av dämpande panel där Tv:n är "nedsänkt" i.

Sid........Förbannat snyggt foto du presterar.

P.sSkivanär en dubbel-lp. En innehåller studioinspelningar den andra är live.

Redigerat av Kronkan, 31 oktober 2010 - 10:12.

Postad 31 oktober 2010 - 10:38

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har postat på Recordnerds men tänkte ge det en chans här också. Först till kvarn eller nått...

Funderade på att sälja dessa på tradeera men tänkte att ni kunde få förstatjing på att byta till er dem::

- George Harrison - All things must pass "boxen" VG+
- Paul Mccartney - Ram
- Wings - Speed of sound
- Ringo star - Ringo
- Peter fremton & BeeGees - Sgt Peppers

Jag är intresserad av det mesta 60 och 70 tals. Är framför allt ute efter "klassiker" för att få ihop en bra grundsamling.

VinylBlogg
http://theneedleandt....wordpress.com/

Postad 31 oktober 2010 - 11:58

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har funderat på att köpa en Price Guide men vilken ska man ha om man inte har så otroligt ovanliga skivor. Vilka har ni?

Redigerat av Unregistered35856, 31 oktober 2010 - 11:59.

Postad 31 oktober 2010 - 13:06

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Använder http://www.popsike.com/index.html før att se vad skivor blitt såldt før.

Postad 31 oktober 2010 - 14:45

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har kollat lite där men är inte alltid skivor finns med. Ska kolla nogare. Tack

Har uppdaterat bloggen med nya fynd. Kommentera gärna så jag kan göra det bättre!

Runt sju nya titlar:
http://theneedleandt....wordpress.com/

Postad 31 oktober 2010 - 15:24

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Har funderat på att köpa en Price Guide men vilken ska man ha om man inte har så otroligt ovanliga skivor. Vilka har ni?

Rare record price guide, Goldmine, Popsike ( är medlem för att komma åt allt ) Sen sånt jag samlar hårt har jag i minnet.

Redigerat av Sidelakebob, 31 oktober 2010 - 15:32.

Postad 31 oktober 2010 - 17:55

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Om LP är det som man samlar tycker jag att Goldmine fungerar bra. Lätt att använda. Men det är ju ett amerikanskt verk så det är ju inte alltid som europeiska utgåver finns med som t ex Decca. De kunde salufördas under annat märke. I normalfallet får man också god överblick över en artists/bands utgivning.

"RAre record priceGuide" innehåller också singlar och annat. Så de kompletterar varandra.

Postad 31 oktober 2010 - 19:16

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
I Brist på annat.. Här är två skivor jag köpte på loppis i helgen för hela sju spänn.

Postad bildPostad bild

Glömde denna, Min senaste nypress. Har ägt orginalet men gav bort den i födelsepresent för några år sedan.

Postad bildPostad bild

Redigerat av Sidelakebob, 31 oktober 2010 - 19:43.

Postad 31 oktober 2010 - 19:57

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

I Brist på annat.. Här är två skivor jag köpte på loppis i helgen för hela sju spänn.

Postad bildPostad bild

Glömde denna, Min senaste nypress. Har ägt orginalet men gav bort den i födelsepresent för några år sedan.

Postad bildPostad bild

Där hade du tur :) Tydligen har man gjort en ändring så att knappen "Redigera" försvinner efter 30 minuter. Jobbar lite på Tradera i kväll. Rapport kommer, tog nyss hem Led Zeppelin III :)

Postad 01 november 2010 - 14:24

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Två löjligt billiga inrop (ingen annan som budade, gick för utropspris) på Tradera i Fredags.

Prince & the Revolution - Purple Rain på svart vinyl. Samma artikelnummer som den lila jag redan hade
Blue Öyster Cult - On your feet or on your knees. Grymt bra live. Har även "Extra Terrestrial Live" på ingång.

Bifogad fil  prince.jpg   368,19K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  b_c_live.jpg   307,18K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 november 2010 - 19:15

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Hittade denna i samlingen, Vem såg inte en skakig VHS Kopia av The Warriors när det begav sig? Köper ofta film-musik på vinyl bara för omslaget. Någon som har något kul att visa?
Postad bild

Filmen: http://70s.fast-rewind.com/

Postad 01 november 2010 - 19:30

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0
Oh Warriors har ju riktigt bra musik också!! Till en annan sak, är det inte skivmässa snart i Göteborg? Läste lappar om det men minns ej datum!

Postad 01 november 2010 - 20:42

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Tyvärr har jag dålig koll på Göteborg men Kronkan är nog strax här. Här ett annat trevligt omslag.
Postad bild

http://www.imdb.com/title/tt0059800/

Redigerat av Sidelakebob, 01 november 2010 - 20:43.

Postad 01 november 2010 - 21:50

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
En hel räcka med sköna omslag. Men just nu en rapport hur samlingen av Kraftwerk utvecklas och lite eget tyck och tänk.

Tone Float (1970, som Organisation)
"Kraftwerk (1970)"
Kraftwerk 2 (1971)
Ralf und Florian (1973)
.........................................................
"Autobahn (november 1974)"
"Radioaktivität (december 1975)"
"Trans Europa Express (maj 1977")
"Die Mensch-Maschine (maj 1978)"
Computerwelt (maj 1981)
"Electric Café (december 1986)"
-------------------------------------------------------------
"The Mix (juni 1991, samlingsalbum med nyinspelningar av gamla låtar)"
Tour de France Soundtracks (augusti 2003)
Minimum – Maximum (juni 2005, live-album)

De skivor som har citattecken ingår finns i samlingen. The Mix är den senast införskaffade. Den har för mig ett nutida uttryck. Hörs verkligen att det är syntmusik. Starkt repetativt och basen har ingen egen personlighet vad gäller karaktär. Men kan säkert funka bättre för yngre lyssnare som är vana vid soundet.
Här the remix av Robots och Radioactivity

Här orginalen från 1970-talet. De spelar fortfarande på "riktiga instrument" fast av egentillverkning
http://www.youtube.c...h?v=VXa9tXcMhXQ

Tyvärr går inte ljudet fram på Youtube. Hemma så blir det allt mellan Autobahn och Electric Cafe riktiga kioskvältare. Men på Youtube så blir min egen reaktion lite svalare.

De första skivorna är mera flummiga. Långa experimentella låtar. Popsnöret bara skakar på huvudet.

Redigerat av Kronkan, 01 november 2010 - 22:00.

Postad 01 november 2010 - 21:54

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Fortsatt missbruk av vinyl idag.

The Magnificent Moodies (1966) (albumet släpptes med titeln Go Now! i USA) var Moody Blues första skiva. Nog relativt ovanlig. Skivan är långt ifrån mint men spelbar. Den är insorterad under den lilla och växande avdelningen för engelsk 60-talspop och rock. Skivan kannog anses som relativt svåråtkomlig. Imint 50 dollar.

Den andra skivan står i ett fack medskivor som har osäker framtid men som inte kan anses sådana som går till välgörenhet direkt

Bifogad fil  moody_blues.JPG   40,51K   0 Antal nerladdningar

http://www.youtube.c...h?v=qLgdcGEqgcw

Redigerat av Kronkan, 02 november 2010 - 23:33.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.