* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 18 juli 2008 - 19:27
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hej! har just köpt en htc och sitter här och pillar lite, försöker att använda en mp3 fil som ringsignal,men lyckas inte..är dte nån som vet om det går eller om det ej funkar på denna mobil?
Du måste lägga mp3 filen i rooten, eller nån konstig mapp...
Postad 18 juli 2008 - 19:45
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag var för slapp innan..letade lite och hittade info här på sidan =) när du väl har mp3'an i telefonen så är det bara klicka på den/hålla den intryckt så får man upp om man vill ha den som ringsignal, så nu e det fixat =) Men nu när vi ändå är på g o skriver här så kör vi en fråga till =) Har köpt min mobil i tre butiken..där sa de att man inte kunde använda gps'en på den än..men läser man lite här så verkar det som en del har gps på den? hur bär man sig åt? =)
Postad 18 juli 2008 - 19:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fixa ett gps program + karta :-)
Postad 18 juli 2008 - 19:59
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag var för slapp innan..letade lite och hittade info här på sidan =) när du väl har mp3'an i telefonen så är det bara klicka på den/hålla den intryckt så får man upp om man vill ha den som ringsignal, så nu e det fixat =)
Men nu när vi ändå är på g o skriver här så kör vi en fråga till =) Har köpt min mobil i tre butiken..där sa de att man inte kunde använda gps'en på den än..men läser man lite här så verkar det som en del har gps på den? hur bär man sig åt? =)
Om den INTE har GPS så lämna tillbaka den, isåfall är det fel elle så är det 3 som luras då de vill skapa sin egen 3 GPS tjänst. MEN de kanske bara menade att det inte fanns något GPS program förinstallerat. GPS hårdvara finns iallafall på den.
Redigerat av Bikern, 18 juli 2008 - 20:00.
Postad 18 juli 2008 - 20:29
matte01
-
matte01
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej
Här kommer en antagligen ganska idiotisk fråga men jag får inte till det så jag måste ställa den:
Jag har lagt in 2 gig musik på Internminnet där varje album ligger som en enskild mapp med varje låt i MP3-format.
Jag kan via filutforskaren dubbelklicka på filerna och få upp dom i mediaspelaren utan problem, men dom kommer inte upp i touch flow????
Det vill säga när jag väljer musik-ikonen via touchflow så står det "Söker..." sen står det inget mer. Och inget händer.
Det blev så efter jag la in albumen, så den måste känna av att jag lagt in musik men det verkar inte kunna få fram den??
La märke till att de förinstallerade musiksnuttarna ligger i en mapp i huvudminnet som heter MUSIC men jag kan ju inte lägga in 2 gig i huvudminnet.
Så hur gör jag för att touchflow ska hitta till min musik på internminnet?
Prövade att lägga in en genväg till musik-mappen jag skapade på internminnet i mappen MUSIC på huvudminnet men det hjälpte inte.
Även om det är mycket med 2 gig så ska det väl inte ta flera timmar för telefonen att indexera filerna så dom syns i Touchflow??
Postad 18 juli 2008 - 20:38
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej Här kommer en antagligen ganska idiotisk fråga men jag får inte till det så jag måste ställa den:
Jag har lagt in 2 gig musik på Internminnet där varje album ligger som en enskild mapp med varje låt i MP3-format. Jag kan via filutforskaren dubbelklicka på filerna och få upp dom i mediaspelaren utan problem, men dom kommer inte upp i touch flow???? Det vill säga när jag väljer musik-ikonen via touchflow så står det "Söker..." sen står det inget mer. Och inget händer. Det blev så efter jag la in albumen, så den måste känna av att jag lagt in musik men det verkar inte kunna få fram den??
La märke till att de förinstallerade musiksnuttarna ligger i en mapp i huvudminnet som heter MUSIC men jag kan ju inte lägga in 2 gig i huvudminnet. Så hur gör jag för att touchflow ska hitta till min musik på internminnet? Prövade att lägga in en genväg till musik-mappen jag skapade på internminnet i mappen MUSIC på huvudminnet men det hjälpte inte. Även om det är mycket med 2 gig så ska det väl inte ta flera timmar för telefonen att indexera filerna så dom syns i Touchflow??
Lägg dem i "internminnet" -> "Content" -> "Music" eller "internminnet" -> "Music" sedan bör det funka, album bilder skall ligga i varje mapp o döpas till folder.jpg eller vilket bildformat som filen har.
Redigerat av Bikern, 18 juli 2008 - 20:41.
Postad 18 juli 2008 - 21:02
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Om den INTE har GPS så lämna tillbaka den, isåfall är det fel elle så är det 3 som luras då de vill skapa sin egen 3 GPS tjänst. MEN de kanske bara menade att det inte fanns något GPS program förinstallerat. GPS hårdvara finns iallafall på den.
tack för snabba svar =) tror att de menade att det ej finns nån mjukvara på den..de höll på att ta fram nån som skulle kosta 69kr/mån. Men vart hittar jag sån mjukvara ? Mvh Danne
Postad 18 juli 2008 - 21:08
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
tack för snabba svar =) tror att de menade att det ej finns nån mjukvara på den..de höll på att ta fram nån som skulle kosta 69kr/mån. Men vart hittar jag sån mjukvara ?
Mvh Danne
Ha ha precis som jag misstänkte!! Varför betala 69:-/mån för något man får gratis, fast det är klart köper man TomTom + kartor blir ju det oxå dyrt.
Postad 18 juli 2008 - 21:11
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Varför betala 69:-/mån för något man får gratis, fast det är klart köper man TomTom + kartor blir ju det oxå dyrt.
[/quote]
jo men hur får man tag i mjukvaran då? har du så du kan skicka? =)
Postad 18 juli 2008 - 21:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
zuperzelda..
kolla din inkorg
Postad 18 juli 2008 - 21:13
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ha ha precis som jag misstänkte!!
Varför betala 69:-/mån för något man får gratis, fast det är klart köper man TomTom + kartor blir ju det oxå dyrt.
Du verka ju veta en hel del =) så har en fråga till som jag inte lyckas lösa här när jag sitter o pillar =) Hur lägger jag in en bild som jag tagit till en bakgrunsbild? Mvh Danne
Postad 18 juli 2008 - 21:24
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Någon som fått ordning/svar på hur det står till med att skicka MMS via Tele2 och abonnemnag KOMPIS? Jag börja bli lite frustrerad...
Postad 18 juli 2008 - 21:27
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Du verka ju veta en hel del =) så har en fråga till som jag inte lyckas lösa här när jag sitter o pillar =) Hur lägger jag in en bild som jag tagit till en bakgrunsbild?
Mvh Danne
Du får lägga in bilderna i mappen som heter wallpapers... har jag för mig.
Postad 18 juli 2008 - 21:40
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Någon som fått ordning/svar på hur det står till med att skicka MMS via Tele2 och abonnemnag KOMPIS? Jag börja bli lite frustrerad...
Jag har då inte lyckats hitta nån lösning ännu.
Redigerat av Bikern, 18 juli 2008 - 21:40.
Postad 18 juli 2008 - 21:40
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Ju mer jag läser i denna tråden så förstår jag att mina kunskaper inte räcker för att få denna lur att fungera. Tror ni det är möjligt att lämna in luren hos någon firma för att få en fungerande lur tillbaka. Dvs så den är klar för att ringa med, använda gps, se film, surfa på nätet mm, dvs använda luren till detsom den är tänkt för. Vilken typ av firmor tror ni tar åt sig en sådan sak? Hur pass driftsäker är denna lur, krånglar den lika mkt som en dator? Är det möjligt att få ett bekymersfritt ägande av denna lur? Kan den bli lika bekymersfri att anvönda som min SE W550?
Postad 18 juli 2008 - 21:41
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Du får lägga in bilderna i mappen som heter wallpapers... har jag för mig.
Har hittat den mappen! Ligger ju ett gäng bilder där som orginal..men jag fattar inte äns hur man byter till de...
Postad 18 juli 2008 - 21:54
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Har hittat den mappen! Ligger ju ett gäng bilder där som orginal..men jag fattar inte äns hur man byter till de...
Slida till settings och ta fliken "choose background" svenska "välj bakgrund"  Föresten, kolla denna snygga ROM TouchFlo3D Skinnet...    Typ 2sec från o installera deras ROM enbart för hur snyggt det där ser ut
Redigerat av Gucci, 18 juli 2008 - 22:20.
Postad 18 juli 2008 - 21:57
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Ju mer jag läser i denna tråden så förstår jag att mina kunskaper inte räcker för att få denna lur att fungera. Tror ni det är möjligt att lämna in luren hos någon firma för att få en fungerande lur tillbaka. Dvs så den är klar för att ringa med, använda gps, se film, surfa på nätet mm, dvs använda luren till detsom den är tänkt för. Vilken typ av firmor tror ni tar åt sig en sådan sak? Hur pass driftsäker är denna lur, krånglar den lika mkt som en dator? Är det möjligt att få ett bekymersfritt ägande av denna lur? Kan den bli lika bekymersfri att anvönda som min SE W550?
Du borde nog köpt en iPhone istället, verkar mer vara vad du är ute efter. En WM telefon blir sällen helt skruppelfri o du verkar vilja ha enkelt gränssnitt och helt problemfri, så antingen en enklare telefon eller en iPhone.
Postad 18 juli 2008 - 22:09
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Du borde nog köpt en iPhone istället, verkar mer vara vad du är ute efter. En WM telefon blir sällen helt skruppelfri o du verkar vilja ha enkelt gränssnitt och helt problemfri, så antingen en enklare telefon eller en iPhone.
Amen broder, Amen. Denna telefon är nästan utvecklat för folk som gör mer än bara ringer och lyssnar på mp3. Synd bara egentligen hur vissa människor inte vill/kan sätta sig in i det, för när man väl gör det så fattar man hur mycket kul man har missat. Om man är intresserad av det dock hehe... Jag har haft en telefon som kom med allt färdigt nästan, nackdelen var ju det dock att du har inte valet att kanske köra tex Opera på den istället för Safari -.- och du var tvungen att ha deras film codec för att ens kunna kolla film på den, så en divx var ju uteslutet... Och mp3 i sig om du hade köpt till den genom deras köpamusiktjänst inte alltid funkade som det skulle och du ville ha en Refund. Men sen komm en nisse och JailBreaka den vilket inte ändrade nått för mig dock... dom som vet vad jag snackar om vet vilken telefon jag snackar om -.-
Redigerat av Gucci, 18 juli 2008 - 22:13.
Postad 18 juli 2008 - 22:13
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Jag vill ha en lur med touchscreen, wlan, gps o snygg design. Ifånen faller bort på designen och på att den inte fixar div. basala funktioner. Jag får väl vänta på att det dyker upp en lur med mina krav. Men jag blir ledsen för att Diamonden är så avancerad, jag har ett våldsamt habegär efter denna lur!!
Postad 18 juli 2008 - 22:20
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
http://tom.x-files.l...anila_color.cabDär finns CAB filen för det skinnet, FAST VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!! Installera inte om ni inte har någon moddad ROM med Microsoft NetCf 3.5 RTM (Tror det behövs... inte säker dock, tar inget ansvar för nått) Funkar klockrent för mig
Redigerat av Gucci, 18 juli 2008 - 22:24.
Postad 18 juli 2008 - 22:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nedomansky
Såå svårt behöver det inte vara...
Film funkar som på nästan alla mobiler..inga konstigheter.
Musik likaså...
Ringa/sms som vilken annan telefon som helst..
Få igång mail å internet..Sköter sig ju själv för de allra flesta..
Gps...Inga som helst problem..
Tycker WM funkar som vilken annan mobil som helst bara det att vill man använda den mer än svensson så är de inga problem förutom att man får läsa på lite
Postad 19 juli 2008 - 00:04
Unregistered4a77eec0
-
Unregistered4a77eec0
-
Rookie
-
9 inlägg
Eller startar du programmet "Mp3 Trimmer" Som finns inbyggt på telefonen. Sedan hittar du din musik i den mapp den är lagrad, klipp när du vill att låten ska börja och sluta. Sedan är det bara trycka upp meny, lägg till i "ringsingnalsmapp" eller använd som standardringsingnal eller nått liknande. Klart!
Postad 19 juli 2008 - 01:06
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
http://tom.x-files.l...anila_color.cab Där finns CAB filen för det skinnet, FAST
VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!VARNING!!
Installera inte om ni inte har någon moddad ROM med Microsoft NetCf 3.5 RTM (Tror det behövs... inte säker dock, tar inget ansvar för nått)
Funkar klockrent för mig 
Kör du med ny ROM? eller funkade det på orginal ROM:en? För övrigt körde jag Skype CAB:en på orginal ROM o den funkade inte, gick o installera sedan hände inget, den dök inte upp i programlistan. edit: Jag chansa och testade att köra den. Och det funkade fint på orginal ROM, frågan är bara hur man får tillbaka den gamla stylen??
Redigerat av Bikern, 19 juli 2008 - 02:49.
Postad 19 juli 2008 - 08:23
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
har ni några bra länkar till sidor med spel och program, gärna gratis
Steffe
Postad 19 juli 2008 - 08:23
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Kör du med ny ROM? eller funkade det på orginal ROM:en? För övrigt körde jag Skype CAB:en på orginal ROM o den funkade inte, gick o installera sedan hände inget, den dök inte upp i programlistan.
edit: Jag chansa och testade att köra den. Och det funkade fint på orginal ROM, frågan är bara hur man får tillbaka den gamla stylen?? 
Ja tydligen funkade den på vilken ROM som helst O_o men jag vet inte, vad som händer ifall man avinstallerar, ifall dom gammla kommer tillbaks..
Postad 19 juli 2008 - 09:43
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
VAd har du mer för problem dream_theater_?
Nu var jag ju lite småsur och överdrev en aning igår =). Men kortfattat är det väl att telefonen är rätt seg, och ibland hänger den sig så att jag måste göra en soft-reseat. Jag har lagt in musik till telefonen, men när jag bläddrar bort till genvägen "musik" så står det hela tiden "söker..." och sen händer det inget mer. En annan grej som jag sett folk nämna tidigare i tråden är att gprs-anslutningen inte stänger av sig själv när jag inte använder den. Jag vet inte om det spelar någon roll att den är igång, men lite nojig blir man ju såklart. Men ang musiköverföringen så får jag väl köra med drag n drop antar jag. Vet inte om det spelar någon roll vart i telefonen man lägger musiken, och hur man får in den i musikspelaren? När jag har lagt in under "music" i internminnet så får jag in det i biblioteket för windws media player, men inte i genvägen "musik". Tacksam för hjälp! Mvh kristoffer
Postad 19 juli 2008 - 10:52
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
När jag provade frugans KOMPIS-kort så fungerade MMS, men med mitt nya KOMPIS-kort som följde med telefonen/abbonemanget så fungerade det inte. Så jag ringde TELE2 supporten och bad dem skicka ett nytt SIM-kort. Så vi får se efter helgen när jag får kortet, om det fungerar bättre då.
Postad 19 juli 2008 - 11:25
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Ett stark tips angående genomskinliga skyddande film, så måste detta vara ett av de bästa! Dyrt JA men kanske värt det, tydligen skall du kunna rispa telefonen med kniv eller nålar, och inte en repa blir det. Nån typ av formande elastisk skyddsfilm.
http://www.zagg.com
Jag skulle nog hålla mig borta från invisible shield, visst det är slitstarkt och skyddar men det är knappast invisible. Har det på min Mp3 spelare och det är svårt att få rent, det syns verkligen att det är en film på. Då skulle jag satsa på HTC original skyddsfilm eller någon ebay variant för någon $.
Postad 19 juli 2008 - 11:30
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
När jag provade frugans KOMPIS-kort så fungerade MMS, men med mitt nya KOMPIS-kort som följde med telefonen/abbonemanget så fungerade det inte. Så jag ringde TELE2 supporten och bad dem skicka ett nytt SIM-kort. Så vi får se efter helgen när jag får kortet, om det fungerar bättre då.
..och en tjatig fråga: Kunde du surfa överhuvudtaget med ditt kort som följde med telefonen/abonnemanget? OM inte så var GPRS INTE aktiverat och då kan du inte ta emot/skicka MMS. Du skulle ju ringa in och kolla med kundtjänsten och kolla aktiveringen. Annars får vi hoppas att det "bara" var fel på kortet.
Redigerat av crest, 19 juli 2008 - 11:39.
Postad 19 juli 2008 - 11:38
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ja nu har man läst igenom denna 33 sidor långa tråd, och jag måste verkligen byta ut min P1:a emot denna. Mindre på alla formaten och framförallt tunnare samt WM istället för UIQ som lämpar sig då bättre för fler program. Sedan är ju den toksnygg såklart
De mesta har jag fått klart för mig, men några funderingar återstår...
När man skall bläddra fram en kontakt. Finns det nått snabbsätt att komma till ex "Mattias"? Alltså trycka på första bokstaven i namnet, eller måste man scrolla sig fram i hela telefonboken för att hitta kontakten i Touch flow gränssnittet? Kan man välja om förnamn eller efternamn skall stå först?
Finns det några små högtalare man kan köpa till som matchar utseendemässigt och som kan drivas med hjälp av telefonen och helst kunna ladda telefonen samtidigt?
Har nån lyckats testa än om fjärrkontrollen RC E100 fungerar till Diamond?
Blir verkligen telefonen 3mm tjockare med det större batteriet på 1350mA som någon nämnde tidigare i tråden?
Postad 19 juli 2008 - 12:05
Unregistered8fa6290e
-
Unregistered8fa6290e
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ja nu har man läst igenom denna 33 sidor långa tråd, och jag måste verkligen byta ut min P1:a emot denna. Mindre på alla formaten och framförallt tunnare samt WM istället för UIQ som lämpar sig då bättre för fler program. Sedan är ju den toksnygg såklart
De mesta har jag fått klart för mig, men några funderingar återstår...
När man skall bläddra fram en kontakt. Finns det nått snabbsätt att komma till ex "Mattias"? Alltså trycka på första bokstaven i namnet, eller måste man scrolla sig fram i hela telefonboken för att hitta kontakten i Touch flow gränssnittet? Kan man välja om förnamn eller efternamn skall stå först?
Finns det några små högtalare man kan köpa till som matchar utseendemässigt och som kan drivas med hjälp av telefonen och helst kunna ladda telefonen samtidigt?
Har nån lyckats testa än om fjärrkontrollen RC E100 fungerar till Diamond?
Blir verkligen telefonen 3mm tjockare med det större batteriet på 1350mA som någon nämnde tidigare i tråden?
Jag kan svara på en av dina frågor. :$ Ja man kan trycka på bokstäver längs högra sidan för att komma till kontakter som börjar på den bokstaven. Om förnamn efternamn och tvärtom har jag för mig att det bara fanns en namn ruta, så skriv typ Petersson Lars där om du vill. Ja tydligen funkade den på vilken ROM som helst O_o men jag vet inte, vad som händer ifall man avinstallerar, ifall dom gammla kommer tillbaks..
Den ser otroligt snygg ut. Fast jag vet inte om jag vill testa innan någon kan bekräfta att det går att få tillbaka den gamla.
Postad 19 juli 2008 - 12:10
zeraph
-
zeraph
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
har ni några bra länkar till sidor med spel och program, gärna gratis
Steffe
du har pm.
Postad 19 juli 2008 - 12:30
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
du har pm.
Ett sådant PM skulle jag gärna med vilja ha =)
Postad 19 juli 2008 - 12:37
BalleX
-
BalleX
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ett sådant PM skulle jag gärna med vilja ha =)
Jag med!
Postad 19 juli 2008 - 12:50
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Svaren på två av dina frågor är: Du kan söka på typ Mattias. Gå in i "Alla Kontakter": Högst upp så har du ett sökfält: "Sök ett namn" Börjar du skriva M så visar telefonen alla namn som börja på M, för att sedan plocka fram nya matchningar när du skriver nästa bokstav osv. Du kan ockå skrolla med tummen i kontaktlistan. När det gäller att söka i själva TouchFlo gränssnittet där du skapat favoritkontakter med bilder så kan du dra snabbt bland de små tumnaglarna för att på ett snabbt sätt komma till rätt kontaktbild. Alla dina kontakter ligger inte i TouchFlo gränssnittet, utan bara de som du gjort till favoriter. Du kan också bestämma hur namnet ska visas: Börja med för eller efternamn. När du lägger till en ny kontakt och skrivit in namnet på personen, t.ex Mattias Andersson, så kan du på rad 6 välja om du vill "Spara som" Mattias Andersson, Andersson Mattias. OBS: Detta gäller bara om du väljer att skriva in din kontakt som en "Outlook kontakt". Väljer du att skriva in personen som "Sim Kontakt" så har du inte samma möjligheter. Det finns ett bordställ till Diamond som kan användas till laddning och som har 3.5mm ljudutgång så du kan koppla telefonen till stereon. Här ser du den!Lösa högtalare vet jag inte om det finns. Bara kolla om det finns några med mini-usb sladd, för då lär det passa.
Redigerat av crest, 19 juli 2008 - 12:51.
Postad 19 juli 2008 - 13:06
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej igen =)
Här kommer en liten fråg =)
När jag ska lägga in personer som favoriter där man kan blädra imällan bilderna,
När jag ska lägga till en kontakt och väljer blädra bland mina kontakter så får jag bara upp mina mail kontakter..jag vill ju ha telefon nr till de jag ska ringa i listan. hur fixar jag det ?
Mvh Danne
Postad 19 juli 2008 - 13:17
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
..och en tjatig fråga: Kunde du surfa överhuvudtaget med ditt kort som följde med telefonen/abonnemanget? OM inte så var GPRS INTE aktiverat och då kan du inte ta emot/skicka MMS. Du skulle ju ringa in och kolla med kundtjänsten och kolla aktiveringen. Annars får vi hoppas att det "bara" var fel på kortet.
Jag har GPRS aktiverat, det var aktiverat från start, och jag fick nytt kort från Tele2 då jag köpte telefonen. Men MMS går inte att få att fungera på något sätt. Jag har provat alla manuella inställningar till kända Tele2 servrar, och körd de automatiska inställningarna. Inget av dem fungerar. Utan man måste gå till Tele2´s hemsida o hämta dem.
Postad 19 juli 2008 - 13:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej igen =)
Här kommer en liten fråg =)
När jag ska lägga in personer som favoriter där man kan blädra imällan bilderna, När jag ska lägga till en kontakt och väljer blädra bland mina kontakter så får jag bara upp mina mail kontakter..jag vill ju ha telefon nr till de jag ska ringa i listan. hur fixar jag det ?
Mvh Danne
Först går du till TouchFlo fliken "Personer" och klickar på "lägg till favorit" Sedan klickar du på namnet på den personen du vill ha... och har du skrivit in mail och telenummer, så markerar du telenumret och inget annat. Får du bara upp mailadresser, så kan det vara personer som du har på din MSN som du ser. (MSN kontakter.) Har du inte gjort några kontaktuppgifter på dom, med telenummer, så måste du lägga in dom som telefonkontakter. Hoppas att det fungerar nu.
Redigerat av crest, 19 juli 2008 - 13:33.
Postad 19 juli 2008 - 13:26
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har GPRS aktiverat, det var aktiverat från start, och jag fick nytt kort från Tele2 då jag köpte telefonen. Men MMS går inte att få att fungera på något sätt. Jag har provat alla manuella inställningar till kända Tele2 servrar, och körd de automatiska inställningarna. Inget av dem fungerar. Utan man måste gå till Tele2´s hemsida o hämta dem.
OK! Då kan du surfa med andra ord... eller hur? Om du går till Tele2s hemsida/kundtjänst på webben och kollar på de inställningar man kan begära att få skickade/eller titta på Manuellt för inknappning, så kan du välja HTC P3600 som också är en pocket pc, precis som Diamond. Kolla om det är andra inställningar för den enheten än vad du har i Diamond.
Redigerat av crest, 19 juli 2008 - 13:37.
Postad 19 juli 2008 - 13:39
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Först går du till TouchFlo fliken "Personer" och klickar på "lägg till favorit" Sedan klickar du på namnet på den personen du vill ha... och har du skrivit in mail och telenummer, så markerar du telenumret och inget annat.
Får du bara upp mailadresser, så kan det vara personer som du har på din MSN som du ser. (MSN kontakter.) Har du inte gjort några kontaktuppgifter på dom, med telenummer, så måste du lägga in dom som telefonkontakter.
Hoppas att det fungerar nu. 
Tack tack..nu löste det sig =)
Postad 19 juli 2008 - 13:42
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag med! 
Jag ännu mer! =)
Postad 19 juli 2008 - 13:43
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Här kommer länkar till gratis program! Tänk på att alla program inte är helt kompatibla med Diamond. Detta pga av att alla inte fungerar på WM 6.1, samt att Diamond har VGA upplösning. PocketPC FreewareFreeware PocketPCBetalprogram (samt en del gratis) finns även hos HandangoTack tack..nu löste det sig =)
Redigerat av crest, 19 juli 2008 - 13:50.
Postad 19 juli 2008 - 14:07
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag skulle nog hålla mig borta från invisible shield, visst det är slitstarkt och skyddar men det är knappast invisible. Har det på min Mp3 spelare och det är svårt att få rent, det syns verkligen att det är en film på. Då skulle jag satsa på HTC original skyddsfilm eller någon ebay variant för någon $.
På en telefon som Diamond som har så högblank finish tror jag inte överdraget syns lika mycket, träffade en kille igår som hade det på Diamonden och det såg sjukt bra ut. OK! Då kan du surfa med andra ord... eller hur?
Om du går till Tele2s hemsida/kundtjänst på webben och kollar på de inställningar man kan begära att få skickade/eller titta på Manuellt för inknappning, så kan du välja HTC P3600 som också är en pocket pc, precis som Diamond.
Kolla om det är andra inställningar för den enheten än vad du har i Diamond.
Ja surfa fungerar, eller ja ALLT fungerar utom MMS. HTC 3600 inställningar fungerar EJ. edit: nej nu ger jag upp MMS funkar inte, jävligt irriterande!! Arghh...
Redigerat av Bikern, 19 juli 2008 - 14:25.
Postad 19 juli 2008 - 16:32
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu kommer jag och tjatar om min mp3 igen =)
Jag har gjort som jag fick tips om, att lägga musiken på minneskortet --> content ---> music. Detta funkar hur bra som helst, men bilderna till alla album hänger inte med av nån konstig anledning. Jag har ett album som heter around the fur, och där hänger bilden med. men tex till ett annat album, tillbaka till samtiden, så hänger det inte med. Jag kan inte se vad det är för skillnad på albumen. Om jag öppnar iTunes och väljer info på vilken som helst av låtarna så ser man klart och tydligt att där finns det en bild. Men det är bara bilderna till "gamla" album som hänger med, och inte dom nyuppdaterade. Är det nån som har en ide vad det är för fel? detta är väl egentligen inte något viktigt, men det stör mig att det blir ett utropstecken istället för en fancy bild!
mvh kristoffer
Postad 19 juli 2008 - 16:54
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Den ser otroligt snygg ut. Fast jag vet inte om jag vill testa innan någon kan bekräfta att det går att få tillbaka den gamla.
Bara gå in på Remove Programs och ta bort "Tom Manilla" och starta om telefonen så får du tillbaks den gammla...
Postad 19 juli 2008 - 18:11
Unregistered8fa6290e
-
Unregistered8fa6290e
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Bara gå in på Remove Programs och ta bort "Tom Manilla" och starta om telefonen så får du tillbaks den gammla...
Har precis installerat skinnet med framgång
Postad 19 juli 2008 - 18:26
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Om ni testar att lägga in MMS inställningar enligt HTC Nike (Touch) under manuella inställningar fråm Tele2´s hemsida så ska det fungera.
Fungerar utmärkt för mig nu... Har abonnemnag Kompis.
Postad 19 juli 2008 - 18:29
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Kanon!
Postad 19 juli 2008 - 18:38
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Om ni testar att lägga in MMS inställningar enligt HTC Nike (Touch) under manuella inställningar fråm Tele2´s hemsida så ska det fungera. Fungerar utmärkt för mig nu... Har abonnemnag Kompis.
Och du hade samma problem som oss före Nike iställningarna?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|