6 relaterade trådar
Postad 11 juli 2008 - 18:56 ![]() ![]() Postad 11 juli 2008 - 18:57
Hur gjorde du? Om jag i iTunes klickar på "iTunes Store" så får jag upp alla album osv. Men ingenting om aktivering av iPhonen. Jag ser dock ikonen för iPhone inne i iTunes så datorn verkar fatta att den finns där ... Något man inne i iTunes ska göra för att initiera aktiveringen? Hittar ingenting om detta i någon manual på nätet heller ![]() Vill ju börja använda den!!! Postad 11 juli 2008 - 19:07 Klicka bara på iPhonen i vänsterlistan. Då skall du få upp registrering osv. Sedan får nu ställa in vad som skall synkas osv. Postad 11 juli 2008 - 19:10 Postad 11 juli 2008 - 19:14
Trasigt eller ej vet jag inte, men det ser likadant ut på min.
Tackar för svaret. Då vet jag vad jag ska göra i alla fall ![]() Postad 11 juli 2008 - 19:14
Samma här så det är nog normalt. Sliter fortfarande med att få igång aktiveringen... Postad 11 juli 2008 - 19:15 Postad 11 juli 2008 - 19:16
Hehe, skönt att du också har noll i mottagning, började bli orolig. Då är det bara vänta på Apples överbelastade servrar ![]() Postad 11 juli 2008 - 20:09 Någon som är i samma situation som mig att de har användning för Fastpris på både telefoni och internet men som helst inte vill binda upp sig i 18 månader och som har någon bra lösning på det? Postad 11 juli 2008 - 20:22 Postad 11 juli 2008 - 20:33 Någon som vet om det finns någon som säljer Invisible Shield till Iphone 3G i Sverige? Postad 11 juli 2008 - 21:04 Uhm, har för mig att "jag läst det också" om man säger så... (Fick veta det vid samma tillfälle i onsdags när jag pulade med en iPhone.) Postad 11 juli 2008 - 21:08 men jag sitter här och myser med min vita 16gbare ![]() Postad 11 juli 2008 - 21:21
ÄR ju gratis frakt på dem från USA ändå. Blir nog billigare därifrån. Invisible Shield asså Postad 11 juli 2008 - 21:46 tacksam för svar Postad 11 juli 2008 - 21:50 Jaja, får väl vara duktig och sätta mig och ordna musik och filmer i nyinstallerade iTunes samt organisera mina kontakter i datorn. Det kommer ta sin tid men... den tiden har man nu ![]() Semester och allt... Skicka gärna fler bilder på iphones applikationer/ annat ni finner användbart eller bara kul!! /Dysterkvist Postad 11 juli 2008 - 21:54
Nej, det räcker att du använder en trådlös router, jag kör med den uppställningen och det fungerar klockrent. Postad 11 juli 2008 - 21:54 1. Hur tycker ni att kvaliten på ljudet från högtalaren är? Tex kan ni visa ett klipp från youtube för en kompis och man hör vad som sägs utan att behöva sätta örat precis intill. Förstår så klart att det inte är något kvalitétsljud men volymen känns ändå viktig. 2. Hur upplever ni hastigheten på surfandet. Har testat via wifi på Ipod touch och blev lite besviken. Såklart är den upplevelsen helt som smaken är olika... men kan någon ändå försöka beskriva upplevelsen av att surfa på den. 3. Hur reptålig kan man tänka sig att skärmen är? 4. Hur ligger telefonen i handen? Känns den smidig som mobil... kan man tänka sig att den tom går att tränga ner i framfickan på jeansen? Ja... fyra rätt så ivriga och kanske lite korkad frågor från en som knappt kan bärga sig innan Telia tar in fler vita 16 gigare. Tack på förhand för svar! ![]() EDIT: Ja... och snälla snälla... !! posta en massa bilder på era godbitar!! Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 11 juli 2008 - 21:56. Postad 11 juli 2008 - 22:02 2) Hastigehten kan jag inte klaga på i nuläget 3) 4) helt PERFEKT! bilder ( tagna med min andra mobil, så sorry för den dåliga kvaliten, kan ta några nya imon när det e ljust ute) somsagt, sorry för den dåliga bildkvaliten Redigerat av Carlgren, 11 juli 2008 - 22:02. Postad 11 juli 2008 - 22:02 Klart bättre en generation 1. Har inte testat den i stökig miljö, men i lugn miljö fungerar den riktigt bra. Dock finns det rum för förbättringar (men det gör det ju alltid. Har inte testat 3G så mycket, men det blir ju inte snabbare än WiFi. Men man får tänka på att det är en mobil enhet och browsern är inte lika snabb som på en stationär dator. Har haft generation 1 i fickan i 10 månader utan en enda repa på skärmen. Samma glasskärm fortfarande. Jag tycker den ligger bra i handen. Visst, den är större än vad man är van vid kanske, men det är ju ett pris man får ta, om man skall få en bra skärm för surf och video. Men jag är som sagt van vid storleken. Ligger fint i fickan ![]()
Postad 11 juli 2008 - 22:09 Kan du berätta hur bra MobileMe fungerar? Jag är mest intresserad av iPhone för att få push-mail till min telefon. Kan jag ha min egen e-post adress eller måste jag ha en i stil @mobileme.com? Postad 11 juli 2008 - 22:17 Saxat från http://www.telia.se/...o... Extrakort Med Extrakort kan du ha två gsm-nummer i samma abonnemang. Ring från din mobil och använd extrakortet för mobilt IT. Låt ditt ordinarie SIM-kort sitta kvar i din mobiltelefon och använd extrakortet exempelvis i en annan telefon, så har du två telefoner som du enkelt kan skifta mellan. En fast vidarekoppling styr automatiskt inkommande samtal till ditt extrakort när du inte svarar på ditt huvudnummer. Båda korten använder samma Mobilsvar. Månadsavgift: 40 kr - Telia Mobil (Se prisinformation) Dock är det väl max 5GB som gäller per månad även om det funkar..... Postad 11 juli 2008 - 22:28 ![]() Priset är inte 199$ någonstans i världen, inte ens i staterna, där kostar en iPhone 3G UNGEFÄR som här i svedala. Och ang leveranser av telefoner så vet inte vi i butikerna något förns det rullar av budbilen. Inte jag, min butikschef, ingen alls, det tycks bara vara de högre cheferna som vet något om något, och det är sekrestess på precis allt. Har nästan tappat bort räkningen på hur många sekretessavtal man har fått skriva under, ett samarbete med apple liknar inget annat i branchen. Ivf så har jag haft en 8Gb sedan i tisdags, och den är helt sjukt nice. Har inte haft mycket erfarenhet av iPhone innan, så jag är helt såld på den. OCH så måste jag säga att detta har varit den bästa arbetsdagen på företaget för mig, sjukt roligt med nya folk, och den sjuka efterfrågan som varit. ![]() /ChiliP Postad 11 juli 2008 - 22:29
Har inte hunnit testa så mycket än, men push-mailen verkar funka fint. I dagsläget tror jag man är tvungen att ha [email protected]. Jag har dock egen domän så jag ska lösa det genom att helt enkelt forwarda allt som kommer till namn@mindomän.se till [email protected] så slipper man använda @me.com mailadressen men får ändå pushfunktionerna. Pushningen av kontakter och sync mot Vista/Windows Kontakter verkar också funka kalas ![]() Ska ge mig på och testa fotoalbumfunktionerna nu... Edit: En nackdel är att det inte funkar 100% med IE7. Apple rekommenderar FF3 eller Safari. Redigerat av tommydl, 11 juli 2008 - 22:30. Postad 11 juli 2008 - 22:43 ![]() Jag har en 16GB Vit Jag har stora problem med att få mottagningen på telefonen att fungera tillfredställande Om jag har WLANet igång så stängs 3gn av samt att GSM mottagningen visas som 1 stapel och max 2 om jag slår av WLANet brakar 3g mottagningen upp i topp Om jag har 3G aktiverat så ligger även då GSM mottagningen lågt men om jag stänger av 3gt så funkar GSM utan problem Detta är ett problem för mig som bor i Norrland där 3G mottagningen är lite sisådär då hoppas GSM mottagningen upp och ner som en Jojo Någon som har liknande bekymmer ? Postad 11 juli 2008 - 22:45
Kan hålla med om att det klankas lite väl mycket just på priserna, detta är en top-of-the-line, de kostar *stålar* oavsett vilket märke och vilken operatör man väljer... MEN, det jag är så j-a arg över är att Telia verkligen utnyttjar situationen och inte vill sälja en telefon till mig såvida den inte är bunden till just Telia. Jag betalar gärna vad ett abonnemang skulle kosta under hela bindningstiden bara jag kan få den upplåst, men inte ens det vill de gå med på... VAKNA för f*n, det är inte statliga televerket längre !! Det enda det beteendet leder till är mer klankande och att folk jailbreakar & gråimporterar och får ett skäl till att stava Telia med F. Postad 11 juli 2008 - 22:54 OK jag har också egen domän och blir alltså tvungen att forwarda alla mina mejl till @me.com. Kan man skriva namn@mindomän.com som avsändare när man sänder mejl med iPhone/MobileMe? Postad 11 juli 2008 - 23:03
Hmm, man verkar inte kunna ange en annan epostadress som avsändare. Det går inte i webmail-interfacet iaf. Riktigt dåligt. Funkar inte det så går tjänsten helt bort för mig ![]() Postad 11 juli 2008 - 23:06
Ärligt talat så tror jag att 3 eller Telesnor hade gjort samma sak, operatörslåst den alltså. Är man som operatör unik på marknaden med en produkt så vill man ju självklart tjäna pengar på det. Borde väl inte vara så ologiskt. ![]() I Telias fall så gör man allt för att föryngra sin klientel, och detta är ju ett väldigt bra steg i rätt riktning, tycker jag iaf. Att få fler yngre kunder, som upptäcker att det inte är skitdyrt och allt är dåligt med Telia. Inte för att predika på er, men jag tror iaf på produkten jag säljer. Något jag aldrig skulle kunna göra hos t.ex telenor:) Tjo! /ChiliP Redigerat av ChiliPalmer, 11 juli 2008 - 23:07. Postad 11 juli 2008 - 23:17 ![]() Ett par saker jag har reagerat på dock: 1. Interfacet i telefonen är något segare än i iPhone generation 1. Den hakar upp sig lite ibland och behöver någon extra sekund på sig stundtals.. det behövde aldrig min generation 1. 2. Det märks att byggkvaliteten sjunkit en aning. Man känner om man stryker med fingrarna längs kanter och skarvar att det inte är helt hundra överallt. Generation 1 var verkligen gediget byggd och man kände hur otroligt proffsigt byggd den var, men här märker man att det är lite si och så. 3. Skaffa skydd! Den kommer bli repig på mindre än en vecka. Demolurarna i butiken i morse hade redan hunnit bli repiga av personalens demovisande.. bådar inte gott. Plasten på baksidan verkar vara riktigt mjuk...... 4. Batteritiden verkar inte riktigt hålla vad den lovar.. Detta är vad jag har noterat som brister än så länge.. annars är den lika underbar som ettan, om inte ännu mer underbar. GPS-positioneringen fungerar ruggigt snabbt. Angående Safari.. vafan.. vart är flashstödet???? Dessutom kunde dom skickat med lite fler och nyare ringsignaler och lite annat smått och gott så man kände att man köpt något nytt och inte något halvnytt. Angående Teliabutikerna så tycker jag att det var riktigt, riktigt dåligt att man inte hade någon vit lur att visa upp förutom de intetsägande bilderna på apple.com. Kul att man bjöd på äpplen till oss köande.. ![]() Postad 11 juli 2008 - 23:23 Flash är lite knepigt. Visst hade jag gärna set flash på iPhonen. Hade varit suveränt. Apple uttalade sig tidigare i år att flash var för inaktivt och att det drog för mycket batteri. Är det sant vet jag inte (det finns ju trots allt på flera mobila plattformar), men tittar jag på CPU användandet när jag drar igång flash så är det skrämmande vad mycket kraft flash drar. Postad 11 juli 2008 - 23:26
Självklart ska man tjäna pengar på den, men på detta sättet missar man ju att tjäna pengar ! Jag vill ju betala hela abonnemangskostnaden på ett bräde, men de vill ju inte ändå, det kallar jag ologiskt ! Nja, om man tvingar folk som vill ha en olåst telefon att gråimportera eller hacka den så stiger man ju knappast i graderna... Postad 11 juli 2008 - 23:33
Tydligen bekräftat nu att det faktiskt kommer riktiga navigationsmjukvaror till iPhone.
Postad 11 juli 2008 - 23:41 -Men vi har de vita kvar... -Hmf! Nej, då får det vara! Och inte fick man ställa sig i nåt kösystem heller. Det enda man kan göra är att dyka förbi butiken lite titt som tätt. Ringa fungerar ju inte då de aldrig svarar. Ska flyga ner och kika hemma i Stockholm nu i början på nästa vecka och se om det inte finns någon tjock svarting som man kan klämma på. Ja, och köpa då. När dyker leveranserna upp? Morgon? Eftermiddag? Måndag? Tisdag? Onsdag? ... Jädrar vad jag önskar att det var en vit jag ville ha. De hade de kvar även andra gången jag var där några timmar senare. \O: Postad 12 juli 2008 - 01:10 Förstår inte riktigt varför Apple skulle vilja hemlighålla leveranser av iPhone? Tycker speciellt det du säger är konstigt eftersom norska telia (netcom) på på första sidan klart och tydligt förklarar för sina kunder att det är slutsålt på iPhone men att det kommer en ny leverans på onsdag, varje onsdag t.om. Borde vara något liknande i Sverige... Fast norskarna kanske inte bryr sig lika mkt om sekretessen, de har ju massa olja liksom ![]() Redigerat av shapic, 12 juli 2008 - 01:12. Postad 12 juli 2008 - 01:41
Kära iPhone-människor! Vad sägs om att vi alla delar på ett gemensamt itunes konto?
Postad 12 juli 2008 - 02:10 ![]() ![]() ![]() edit: men jag undrar fortfarande det här med remoten? var fan ska man skriva in dom fyra sifrorna som man får upp på iphonen? jag har en wifi router och har kollat runt överallt i itunes, JAG HITTAR INGET! störande mvh edit: WOHO ![]() ![]() ![]() Redigerat av xarl, 12 juli 2008 - 03:02. Postad 12 juli 2008 - 04:11 I övrigt så är mina första 15 minutrar helt över förväntan! Postad 12 juli 2008 - 07:37 Postad 12 juli 2008 - 08:04 I morse när jag kollade så till min förvåning hade telia registrerat 0,169 mb och då har jag endast surfat hemma på wifi, det borde väl inte telia registrera, eller? Någon som vet hur det ligger till? Mvh Postad 12 juli 2008 - 08:15
0,016MB på min iPhone, enbart surfande hemma. Kanske nått när man registrerade den? Postad 12 juli 2008 - 08:17 Jag vill ju gärna ha push-mail, så man slipper en massa krångel. Redigerat av JonIIx, 12 juli 2008 - 08:19. Postad 12 juli 2008 - 08:20
Ja om du jailbreakar den ![]() Postad 12 juli 2008 - 08:21
Har flera olika e-post adresser, både POP och IMAP. Till min förvåning var det bara att godkänna vilka e-post konton man ville importera vid uppstarten, vips var allt up and running på en minut. Helt otroligt måste jag få säga. Allt fungerar felfritt, även med en stor IMAP låda. Postad 12 juli 2008 - 08:30
Njae... tycker snarare norrmännen är lite mer luddiga i det utlåtandet. "Vi får nya varor varje onsdag" kan ju lika gärna betyda att de får leveranser av telefoner varje onsdag men det behöver inte betyda att de får nya Iphones varje onsdag. Är det osäkert så är det ju bättre som Telia att säga att man kanske får vänta till slutet på augusti. Själv beställde jag min för exakt 9 timmar sedan. Hade inte tänkt ha någon men klarade inte av att stå emot efter allt läsande på detta forum. ![]() ![]() När det gäller färgen tog jag en svart... men sjutton om jag inte ångrade mig idag. Men... ett I-landsproblem. Men visst vore det kanon om "varor" i norges fall betyder just Iphones och att det gäller samma sak i Sverige. Men vågar inte hoppas. Har ställt in mig på att få den i slutet på augusti så slipper jag bli besviken. EDIT: Okej... du hade rätt... när jag klickade runt lite så står det faktiskt att "vi får nya Iphones varje onsdag". Shit... nu växte hoppet. Varför skulle då inte Sverige få leveranser varje onsdag!? Kanske man har sin Iphone i handen innan juli månads slut!? Hoppas hoppas. Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 12 juli 2008 - 08:33. Postad 12 juli 2008 - 08:51 O just det, till er som säger att ni skulle vilja ha röstnavigering...orkar ni verkligen lyssna på en tröttsam röst som säger när ni ska svänga? Inte jag, jag har använt TomTom under lång tid tidigare och rösten har varit avstängd i 99% av tiden för man orkar ju inte med att lyssan på den. Tack Apple, ni har lyckats.
Jag är inte helt hundra på vad du menar här men jag har stora problem med åtkomsten till 3G/HSDPA och jag bor i Malmö. Det är konstigt men så här agerar det : 1) Jag slår på 3G, den söker tjänst och hittar men det blir i stort sett ingen mottagning alls. 2) Jag slår av 3G, då hittar den GSM och ger mig max täckning samt att jag har tillgång till Edge. What's the deal? Jag har använt mig av operatören Tre i Malmö under 4-5 års tid och har aldrig, och då menar jag aldrig, haft problem med 3G-täckningen. Någon som upplever samma sak som mig? Postad 12 juli 2008 - 08:54 Redigerat av Drey123, 12 juli 2008 - 08:57. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |