Spel som du precis har spelat igenom
2102 svar till detta ämne
Postad 12 August 2013 - 21:28
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Blev precis klar med Dead Space efter att ha tagit tag i det hela och avsluta vad jag påbörjade ca april 2012. Hade kört hälften av banorna när jag inte pallade mer. Är alldeles för lättskrämd för sånt här egentligen, lol. Men så tog jag min samman och plöjde igenom den resterande halvan nu under senaste veckan. Riktigt bra spel, atmosfären är väldigt ödesmättad och man känner sig verkligen isolerad på Ishimura. Spelar givetvis med hörlurar på och jag har ett antal gånger fått sluta spela för att jag blivit mentalt utmattad, har fått köra ca 45 min till 1 timme i taget. Men som sagt så är jag sjukt lättskrämd. Men effektfullt och stämningsfullt var det, en höjdare!
8/10
edit: måste ju nämna uppgraderingssystemet med noderna också. Gillade det skarpt. Tyckte inte heller jag hade för mycket pengar, fick verkligen tänka på att inte göra av med för mycket ammo. Och ibland svor jag för mig själv när det inte ville komma någon sparstation. Det bidrog till spänningen.  Så spelet var för övrigt bra balanserat och så. Inte dumt alls som sagt!
Redigerat av jayreso, 12 August 2013 - 21:30.
Postad 12 August 2013 - 22:42
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Blev precis klar med Dead Space efter att ha tagit tag i det hela och avsluta vad jag påbörjade ca april 2012. Hade kört hälften av banorna när jag inte pallade mer. Är alldeles för lättskrämd för sånt här egentligen, lol. Men så tog jag min samman och plöjde igenom den resterande halvan nu under senaste veckan. Riktigt bra spel, atmosfären är väldigt ödesmättad och man känner sig verkligen isolerad på Ishimura. Spelar givetvis med hörlurar på och jag har ett antal gånger fått sluta spela för att jag blivit mentalt utmattad, har fått köra ca 45 min till 1 timme i taget. Men som sagt så är jag sjukt lättskrämd. Men effektfullt och stämningsfullt var det, en höjdare! 8/10
edit: måste ju nämna uppgraderingssystemet med noderna också. Gillade det skarpt. Tyckte inte heller jag hade för mycket pengar, fick verkligen tänka på att inte göra av med för mycket ammo. Och ibland svor jag för mig själv när det inte ville komma någon sparstation. Det bidrog till spänningen. Så spelet var för övrigt bra balanserat och så. Inte dumt alls som sagt!
Dead Space är bland det bästa som hänt den här generationen, men jisses vad läskiga vissa segment kunde vara. Jag skippade del tre. Fick nog efter tvåan. Mina nerver pallar inte.  OT Fire Emblem - AwakeningJag älskar den här genren. Det är som JRPG, bra story fast med roliga strider. Eller, det brukar kännas så iaf. I Awakening kändes både stridssystemet och storyn ganska meh. Jag fattar inte alls all praise det fått. Det är på intet sätt ett dåligt spel, jag förväntade mig bara mer. Betyg: Vandal hearts - Flames of judgment < Fire Emblem - Awakening < Valkyria Chronicles < Jeanne D'Arc < Final Fantasy Tactics - War of the Lions < Tactics Ogre < XCOM
Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 August 2013 - 22:50.
Postad 13 August 2013 - 09:09
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Blev precis klar med Dead Space efter att ha tagit tag i det hela och avsluta vad jag påbörjade ca april 2012. Hade kört hälften av banorna när jag inte pallade mer. Är alldeles för lättskrämd för sånt här egentligen, lol. Men så tog jag min samman och plöjde igenom den resterande halvan nu under senaste veckan. Riktigt bra spel, atmosfären är väldigt ödesmättad och man känner sig verkligen isolerad på Ishimura. Spelar givetvis med hörlurar på och jag har ett antal gånger fått sluta spela för att jag blivit mentalt utmattad, har fått köra ca 45 min till 1 timme i taget. Men som sagt så är jag sjukt lättskrämd. Men effektfullt och stämningsfullt var det, en höjdare! 8/10
edit: måste ju nämna uppgraderingssystemet med noderna också. Gillade det skarpt. Tyckte inte heller jag hade för mycket pengar, fick verkligen tänka på att inte göra av med för mycket ammo. Och ibland svor jag för mig själv när det inte ville komma någon sparstation. Det bidrog till spänningen. Så spelet var för övrigt bra balanserat och så. Inte dumt alls som sagt!
Dead Space är grymt läskigt! Möjligtvis kan jag tycka att DS3 var en aning mindre läskigt, dock jävligt snygga miljöer och lite mer action. Att flyga ute i rymden var en höjdare tyckte jag  Men Dead Space 2 har jag inte spelat ut än, haft det säkert i ett halvår. Kan eventuellt spela utan ljud, dagtid och med moraliskt stöd bredvid mig.
Postad 13 August 2013 - 20:21
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Haha, ok verkar som jag inte är ensam om att få höjd puls av Dead Space, gott att höra.
Postad 13 August 2013 - 21:20
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
jag blir livrädd av såna spel. började lira ettan men kom ungefär 10 minuter in innan jag var tvungen att stänga av  . håller på och lirar om hl2 just nu, och har precis kommit förbi ravenholm. hatar det förbannade stället! vet att det inte är SÅ läskigt, men jag skrämmer upp mig själv som fan hela tiden.
Postad 14 August 2013 - 00:41
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Klarade precis ut steamworld dig, en trevlig liten metroidvaniagrävartitel från 3ds e-shop. Lagom utmaning, 5-6 timmars speltid, kunde knappt lägga ifrån mig det. Lite smått enformigt efter ett tag, och slutbossen hade mått bra av att vara lite svårare, men det var ändå kul så länge det varade.
Postad 14 August 2013 - 08:51
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Dead Space är bland det bästa som hänt den här generationen, men jisses vad läskiga vissa segment kunde vara. Jag skippade del tre. Fick nog efter tvåan. Mina nerver pallar inte. 
OT
Fire Emblem - Awakening
Jag älskar den här genren. Det är som JRPG, bra story fast med roliga strider. Eller, det brukar kännas så iaf. I Awakening kändes både stridssystemet och storyn ganska meh. Jag fattar inte alls all praise det fått. Det är på intet sätt ett dåligt spel, jag förväntade mig bara mer.
Betyg: Vandal hearts - Flames of judgment < Fire Emblem - Awakening < Valkyria Chronicles < Jeanne D'Arc < Final Fantasy Tactics - War of the Lions < Tactics Ogre < XCOM
srpg mao?  jag gillar nog valkyria chronicles mer än ff-tactics, men tja smaksak  Spelade för övrigt ut Kotor på ipad igår. Precis lika bra som man minns det, störde mig inte att köra på platta jämfört med tgb+mus. Ger det en stark 4/5.
Postad 14 August 2013 - 09:40
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
srpg mao? jag gillar nog valkyria chronicles mer än ff-tactics, men tja smaksak 
Jepp SRPG. Jag har fortfarande inte klarat Valkyria Chronicles, men är ganska säker på att jag är i slutet av det. Mina savefiler har tidsstämplar där det gått sex månader mellan varje.  Jag vet inte vad det är som inte klickar, allt är så välgjort i det. Klarar jag det i år så markerar det fem år sedan jag började.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 August 2013 - 09:41.
Postad 14 August 2013 - 11:30
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Jepp SRPG. Jag har fortfarande inte klarat Valkyria Chronicles, men är ganska säker på att jag är i slutet av det. Mina savefiler har tidsstämplar där det gått sex månader mellan varje. Jag vet inte vad det är som inte klickar, allt är så välgjort i det. Klarar jag det i år så markerar det fem år sedan jag började. 
hehe bra där. animen var helt ok också, visst kom det en 2a till 3ds eller något sådant? har för mig jag läst det någonstans, ang valkyria chronicles vs.
Postad 14 August 2013 - 13:42
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Puzzle Quest. Avkopplande spel jag sysselsatt mig i flera år med i små doser. Min karaktär blev über stark i slutet och nu funderar jag på om det går att importera karaktären till Puzzle Quest 2? (Xbox)
Postad 14 August 2013 - 14:06
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
hehe bra där. animen var helt ok också, visst kom det en 2a till 3ds eller något sådant? har för mig jag läst det någonstans, ang valkyria chronicles vs.
Det finns en 2:a och 3:a till PSP/Vita.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 August 2013 - 14:08.
Postad 14 August 2013 - 14:06
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Puzzle Quest. Avkopplande spel jag sysselsatt mig i flera år med i små doser. Min karaktär blev über stark i slutet och nu funderar jag på om det går att importera karaktären till Puzzle Quest 2? (Xbox)
Kommer inte ihåg riktigt, länge sedan jag spelade pq 1 & 2 men tyvärr tror jag inte det går. Tog du alla achievements på pq1?
Redigerat av Topper Harley 77, 14 August 2013 - 14:07.
Postad 14 August 2013 - 14:10
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Tomb Raider
Delar uppfattning med Wickermans i tidigare inlägg. Tycker det är värt 8 av 10. Skulle kunna få full pott men det var vissa element i spelet som i min mening drar ned betyget:
1) För enkelt.
Det var få (inga?) avsnitt under spelets gång som bjöd på någon form av direkt utmaning, spelet kändes mer som en trevlig matiné än ett utmanande äventyrsspel. Exempelvis så avslöjade kameran gång på gång vart man skulle härnäst och det är i praktiken omöjligt att inte förstå hintarna om var man ska ta vägen (vilken vägg man ska hoppa till, vilket rep man ska reppelera eller vilken kruka man sätta i gungning för att slå sönder en blockerad dörr). Detta kändes aldrig utmanande.
Vidare så är det i praktiken omöjligt att inte på ett för tidigt stadium låsa upp alla skills. I början sitter man och funderar och väger för och nackdelar över vilket av skills-träden man ska spendera sina skills-points i för att i mid-game inte bry sig speciellt mycket för man vet att man snart låst upp allt ändå.
Vapnen är alldeles för "obalanserade" (eller "balanserade") beroende på hur man ser det. Fienderna rör sig enligt samma rörelsemönster och tar skydd men sticker ut huvudet för enkelt. Då spelar det heller ingen roll om man skjuter med pilbågen, pistolen eller maskingeväret, de dör likaväl av ett skott av samtliga. Jag kom på mig själv med att använda pistolen allt som oftast då det räckte med ett skott och den gav inte så mkt rekyl. Använde inte hagelgeväret en enda gång i hela spelet (använde bara maskingeväret i end-game då ammunitionen till pistolen tagit slut).
I början oroar man sig över att ammon (pilarna) ska ta slut och siktar noga för att få varje skott att träffa. Det är onödigt då det finns mer ammo utspridet på ön i överflöd. Det måste vara helt omöjligt att få slut på ammo i det här spelet.
Synd på ett spel med så stor potential. Miljöerna och storyn är utmärkta! Det fanns en stor potential i spelet men föll dessvärre på grund av brist på utmaning mid-game och framåt.
Nu dags att sätta tänderna i BioShock Infinite
Postad 15 August 2013 - 06:47
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Kommer inte ihåg riktigt, länge sedan jag spelade pq 1 & 2 men tyvärr tror jag inte det går. Tog du alla achievements på pq1?
Nej, jag saknar en men jag minns inte vilken. Säkert att vinna en multiplayer match eller liknande...
Postad 15 August 2013 - 08:40
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag har en kvar på 1an, man ska smida ett vapen, smått omöjligt har jag för mig
Postad 15 August 2013 - 09:07
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Då är det säkert den jag saknar.... Tror inte jag börjar från början med en ny karaktär i PQ2. Nu blir det Dead Space istället- lite smått otäckt.
Postad 17 August 2013 - 21:40
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Inte spelat genom men slösade nyss en stund på Battlefield 3 singleplayer kampanj, vilken jävla dynga.
4/10 - Bläää!
Postad 17 August 2013 - 22:07
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
I veckan gav jag Europa Universalis III ett försök, som Sverige självklart. Shit vad svårt det är, dansken och norsken attackarerar mig och jag har knappt något chans att bygga ihop en vettig armé innan både ekonomin och moralen är i botten. Kanske skulle ha valt ett lättare land. Sedan är spelet väldigt komplext så det är svårt att överblicka allt och det är lätt att man missar någon information. Kanske ger det några fler chanser men just nu får det ligga på hyllan.
Postad 18 August 2013 - 09:47
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Avslutade igår Tomb Raider: Anniversary, det första TR jag spelat i den gamla andan (har sedan tidigare lirat det nya). Måste säga att detta var ett spel som jag utvecklade en hatkärlek till under de ca 15 timmar det tog mig att komma igenom det. Pusseldelen tycker jag var riktigt välgjord, med genomtänkta, kluriga pussel i en storslagen miljö. Det kändes alltid relativt nytt och fräscht och jag tröttnade inte på den biten överhuvudtaget. Däremot faller spelet på kontrollen, som inte ville lyda för fem öre. Maken till usel kontroll kan jag inte minnas (körde med handkontroll på pc). I kombination med att man i många fall måste tajma hopp och annat väldigt precist och att om man misslyckas så måste man göra om en hel del för att komma tillbaka dit man var så ledde det till att jag vid ett flertal gånger kände att jag ville slänga handkontrollen i väggen. Jag hoppade åt fel håll, auto aim låser konstant på "fel" mål, kameravinklar som byter håll precis innan man ska hoppa, etc. Otroligt mycket frustration av fel anledning. Så helhetsintrycket blir väldigt blandat. 6/10
Redigerat av jayreso, 18 August 2013 - 09:48.
Postad 18 August 2013 - 16:07
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Avslutade igår Tomb Raider: Anniversary, det första TR jag spelat i den gamla andan (har sedan tidigare lirat det nya). Måste säga att detta var ett spel som jag utvecklade en hatkärlek till under de ca 15 timmar det tog mig att komma igenom det. Pusseldelen tycker jag var riktigt välgjord, med genomtänkta, kluriga pussel i en storslagen miljö. Det kändes alltid relativt nytt och fräscht och jag tröttnade inte på den biten överhuvudtaget. Däremot faller spelet på kontrollen, som inte ville lyda för fem öre. Maken till usel kontroll kan jag inte minnas (körde med handkontroll på pc). I kombination med att man i många fall måste tajma hopp och annat väldigt precist och att om man misslyckas så måste man göra om en hel del för att komma tillbaka dit man var så ledde det till att jag vid ett flertal gånger kände att jag ville slänga handkontrollen i väggen. Jag hoppade åt fel håll, auto aim låser konstant på "fel" mål, kameravinklar som byter håll precis innan man ska hoppa, etc. Otroligt mycket frustration av fel anledning. Så helhetsintrycket blir väldigt blandat. 6/10
Jag spelade när det kom och med tangentbord och mus. Håller med dig helt, men med den tidens mått var det en fullpoängare. Jag har för mig att det gick att spara var som helst?
Postad 18 August 2013 - 21:23
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Jag spelade när det kom och med tangentbord och mus. Håller med dig helt, men med den tidens mått var det en fullpoängare. Jag har för mig att det gick att spara var som helst?
Hmm, det kan du nog ha rätt i, lol. Jag hade inte spelat på ett par månader och drog igång igen för nån vecka sen. Det finns ju ett check point-system, så jag utgick ifrån att det var allt. Men nu när du säger det så minns jag nog att jag sparade manuellt när jag spelade i våras. Nåväl, mitt betyg står fast, för kontrollen var bedrövlig.
Postad 23 August 2013 - 21:31
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Medal of Honor. Ganska rolig multiplayer och generellt underhållande. 7/10
Postad 23 August 2013 - 22:38
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Splinter Cell Conviction
Köpte det nytt på en sådan där inbytesdeal på Gamestop (2 spel + 1 krona) och sedan har det legat i hyllan. Innan jag spelade gick jag in på metacritic och kollade och lovorden fullkomligt haglade över spelet från recensenterna. Förvånande då Ubisoft själva erkännt att spelet inte var så bra som de hade önskat och långt ifrån något Splinter Cell-spel. Alldeles för mycket pang-pang och springa runt och leka actionsoldat. Ett dåligt försök att köra en modern shooter av ett stealthspel. Som fan av de första spelen är jag inte alls nöjd. Låt Splinter Cell vara just det och inget annat. Det fanns banor som var bra och nervpirrande men de var alldeles för få. Och spelet var inte särskilt långt heller.
Betyg: 2/5
Postad 23 August 2013 - 23:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Innan jag spelade gick jag in på metacritic och kollade och lovorden fullkomligt haglade över spelet från recensenterna.
Var tvungen att kolla... 85 %. Märkligt. Medal of Honor. Ganska rolig multiplayer och generellt underhållande. 7/10
Och du som skrattade åt att jag gillade det
Postad 25 August 2013 - 20:22
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Och du som skrattade åt att jag gillade det 
Gjorde jag? Då ber jag om ursäkt och skyller på jag ju var så omogen då, ung och osäker du vet..... för ett par år sen...  (antar jag)
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 August 2013 - 20:22.
Postad 25 August 2013 - 20:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Eller vänta lite nu, nu när jag tänker efter kan det ha varit Warfighter du skrattade åt och det har du väl inte testat än =P
Postad 25 August 2013 - 22:26
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Nä men om de kastar med det i någon annan humble bundle så kanske jag testar jag det också. Det tog ju bara 4-5 timmar att springa igenom MoH så det är ingen stor commitment. Nu har jag alla Dead Space dårå förresten men har inte spelat någon än. Men det kommer.
Postad 01 September 2013 - 02:49
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
evoland avklarat. får mig att känna ett enormt hat mot jrpg. kul ide, hade gärna fått vara längre (och med mer action-rpg mindre läjm-rpg).
Postad 01 September 2013 - 13:04
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
rage avklarat. helt ok då, även om dialogen kändes ganska meh, och det var ganska irriterande att texturer hela tiden laddades in och ur. hur fan tänkte carmack där? kändes iallafall som ett gammalt hederligt fps, och det är i mina ögon positivt.
Postad 01 September 2013 - 14:07
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Last of us, GOTY hittills.
Postad 01 September 2013 - 14:14
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10556 inlägg
rage avklarat. helt ok då, även om dialogen kändes ganska meh, och det var ganska irriterande att texturer hela tiden laddades in och ur. hur fan tänkte carmack där? kändes iallafall som ett gammalt hederligt fps, och det är i mina ögon positivt.
Vilken version körde du? Lånade 360 versionen och den fungerade helt okej. Verkar mest va PC versionen som ballade ur. Det var rätt mysigt ändå långt bättre än vad internet föreslagit
Postad 01 September 2013 - 14:30
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
pc. körde ändå på hyfsat bra inställningar men ändå var det så.
ja det var helt klart bättre än vad man hade hört. men internet brukar ha en tendens att ha fel
Postad 01 September 2013 - 15:24
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10556 inlägg
Antog det. Jag har inte kört det på PC just pga alla klagomål och hade smått skrivit av det när jag hittade det på bibblan. Rätt skönt lira nerhypade lir ibland  . Såg riktigt bra ut för att vara 360 också.
Postad 01 September 2013 - 17:00
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Postad 01 September 2013 - 17:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vet inte om jag vågar förklara vad jag tror han menar, kan bli så att det misstolkas så att hela forumet anser att just jag går helt offtopic, men han menar nog spel som inte är så kritikerrosade.
Postad 01 September 2013 - 17:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10556 inlägg
I det här fallet ett spel som alltså får en massa dålig press pga en spelförstörande bugg som får det att se skit ut. Vilket gör att allt fokus hamnar dära.
Postad 01 September 2013 - 20:11
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Lego the lord of the rings
- småkul och en hel del att göra. helt ok fast man får ta det för vad det är. Var på väg att klaga på att den var för lätt när jag kom på att det ju egentligen är ett barnspel.
Binary Domain
- spelet var riktigt kul och påminde en hel del om Vanquish men kom inte riktigt upp i samma nivå.
Redigerat av Palter, 01 September 2013 - 20:12.
Postad 03 September 2013 - 23:17
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
half life 2 ep 1 och 2 avklarade. lagom glad man blir när man dragit trädgårdstomten 3/4 av spelet, för att den sen bara ska försvinna.
ge oss mer nu valve. meeeeeeer!
Postad 04 September 2013 - 07:44
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
half life 2 ep 1 och 2 avklarade. lagom glad man blir när man dragit trädgårdstomten 3/4 av spelet, för att den sen bara ska försvinna. ge oss mer nu valve. meeeeeeer!
Hahaha! Jag lärde mig hata achievement/trophies iom den där trädgårdstomten. :-)
Postad 04 September 2013 - 16:19
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Hahaha! Jag lärde mig hata achievement/trophies iom den där trädgårdstomten. :-)
Nej, det är ju det mest fantastiska och minnesvärda achievementet någonsin! Hysteriskt kul.
Postad 04 September 2013 - 16:30
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Tiny & Big: Grandpa's LeftoversSmåkul 3D-plattformsspel med pusselelement. Går ut på att skära sin omgivning med laser och ta sig framåt. Spelmekaniken blir dock rätt enformig, trots att spelet inte är mer än 3-4 timmar långt. Bandesignen är heller inte mycket att skriva hem om. För $10 så kan jag knappast rekommendera det, men lite kul att pilla med om man hittar det på nån rea. 5/10PrimordiaPeka-klicka-äventyr i futuristisk tappning. Klart underhållande spel, både vad gäller det kluriga och storyn. Lite för ofta dock väl svår. Antingen är det jag som inte kan greppa enkla logiska resonemang, eller så är spelet ibland lite väl ologiskt. Jag fick kolla på nätet ett antal gånger för att komma vidare, vilket var lite synd. Grafiken i pixel art är väl rätt klyschig numer, men gillar ändå stilen, väldigt välgjord. Röstskådespeleriet var väl inte så mycket att hurra för. 7/10FezLysande! Lysande! Fantastisk bandesign, härlig musik. Grymt kul idé! Hade varit full pott om det inte vore för alla problem jag hade med det (pc-version). Först buggade det ur helt och min sparfil blev obrukbar. Förlorade ca 40% progress. Började om. Började uppleva hackande bild efter ett tag, laddtider som var helt sjuka, etc etc. Fick mig verkligen ur spelet och på lite halvtaskigt humör emellanåt. Så jag kan inte ge det annat än 8/10
Postad 19 September 2013 - 10:54
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Bioshock Infinite - Fantastiskt bra spel!! Storyn och miljöerna får lätt högsta betyg! Fascinerande hur snyggt och levande de har skapat spelvärlden. Och storyn är den bästa jag hittills spelat. Var nyfiken på att klara det för att begripa vad alla pratar om med "mindfuck"-slutet. Man blev inte besviken, tvärtom!
Striderna också bra. Många utmanande tillfällen, ffa mot Handymans och ***Spoiler*** (på kyrkogården, ni som spelat vet jag menar).
Det bästa spel jag spelat på många år!
Betyg 9/10 (kanske rent av en 10:a, måste smälta det lite först...  )
Postad 26 September 2013 - 02:45
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1307 inlägg
Aliens vs Predator 2010. Marinkampanjen var ganska generisk och gick på räls men shotgun/sniper var kul å spela med. Melee i spelet var tråkigt och op, så att döda aliens med predator kändes som en ren formalitet. Predator var nog roligast, speciellt när man fick spjutet, men aliens var kul för att de var så snabba och man hade mycket större frihet. Försökte mest köra stealth med djuren och det funkade ju bra, mycket effektivare än att mörda allt  Klarade alienkampanjen på 1.5 timme heh. Jobbigt med alla scriptade sekvenser och mellansekvenser, tog ju upp en massa tid och lagom effektivt att använda stealth kill när dödsanimationen tar typ 5 sekunder så man hinner bli slaktad själv. Slutet i marinkampanjen måste hamna bland de sämsta jag sett, men kul att de upptäckte alienenas hemplanet som de var på i Prometheus, men blev ju ingen fortsättning i colonial marines ändå.
Postad 27 September 2013 - 21:42
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
precis klarat angry video game nerd adventures. på enklaste. dog 205 gånger. illa värre. skönt spel, men mitt högra ben kommer inte vara särskilt glad på mig imorrn.
Postad 28 September 2013 - 13:37
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
En summering av spelen jag spelat under september och som jag känner mig "klar" med.
Civ 4 & 5
Har kört dessa i lite tandem under de sista månaderna. I början gillade jag inte alls Civ 5 system och hur man slogs. Men sakta och säkert har det spelet vunnit över mig. Har fler timmar med Civ 4 men den sista månaden har jag spelat 90% Civ 5. Det är ett spel som äter upp tid och det är mest roligt när man kan investera en 5-6 timmar på raken och slipper att dela upp sin spelsession i kortare pass. Och spelet lider fortfarande av problemet att sista hundra omgångarna känns som en transportsträcka.
Magic the Gathering Duel of Planeswalkers 2013
Magic är fortfarande stort som samlarkortspel efter nästan 20 år och i digital form har det bara blivit bättre och bättre. Jag har inte spelat 2014 än utan suttit med 2013 på Xbox. Även om det fungerar och är roliga lekar känner jag en begränsning i hur man sköter spelet med hjälp av en handkontroll, det är inte lika smidigt som med mus. Men det är en mindre klagomål, många roliga och varierande lekar där du kan låsa upp kort och till viss del finjustera lekarna gör att jag lagt många timmar på detta spel.
Simcity
Katastrof första veckan, synnerligen irriterande första månaden på grund av alla buggar. Nu efter 7 patchar flyter spelet på riktigt bra och är helt klart ett av mina favoritspel för 2013. Jag kan utan problem bränna 3-4 timmar på en kväll att sitta och pyssla om mina städer, se till att de fungerar i balans och åtnjuta synergin av flera fungerande städer. Faktiskt och det trodde jag inte när jag började spela Simcity är detta den bästa versionen av spelet och med kommande expansioner kan det bara bli bättre.
Postad 28 September 2013 - 15:45
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Och spelet lider fortfarande av problemet att sista hundra omgångarna känns som en transportsträcka.
Jag tycker dock det blev avsevärt bättre med Corporations och spioneri i fyrans Beyond The Sword. "Transportsträcka" känns lite för starkt uttryckt efter att dessa komponenter kom in i bilden.
Postad 29 September 2013 - 14:04
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag tycker dock det blev avsevärt bättre med Corporations och spioneri i fyrans Beyond The Sword. "Transportsträcka" känns lite för starkt uttryckt efter att dessa komponenter kom in i bilden.
Ja, jo... Men det känns väldigt mycket som att de 50% av spelet avgör mer än de sista 50%. Kanske har jag fel taktik men någonstans på vägen brukar jag oftast förstår var det hela är på väg.
Postad 02 October 2013 - 22:18
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Need For Speed: Most Wanted. Egentligen är det konstigt att jag spelade klart det här spelet för jag tänkte hela tiden "det här är rätt trist, hot pursuit var så mycket bättre, jag ska bara kolla om det blir lite roligare med boost/ska bara kolla om den andra bilen/ska bara kolla om färgen/vore coolt att testa long gears innan jag raderar/nu är jag så nära nästa most wanted så jag kan lika gärna/ska bara se hur arg polisen blir vid wanted lvl6/ska bara toppa Veyron och se hur fort..." och till slut, 14 timmar senare, var man most wanted och hade kört alla bilar. Så något rätt gjorde dom, men det är ändå inte så bra spel, det är ok bara  6/10
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 04 October 2013 - 13:41.
Postad 04 October 2013 - 19:55
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Age of Empires Online.
Spelet läggs ner nästa år så jag tänkte det vore bra att spela igenom det nu, jag har ju trots allt lagt ut 100:- på premiumtjänsten. Bra idé och snyggt spel, om man gillar den tecknade stilen. Och kampanjen kan ge upp till 100 timmars spel för den som så önskar, inte illa för ett spel som du kan spela gratis. Spelet är klassiskt AoE med att bygga byar, enheter och attackera fienden. Det finns en del irriterande buggar och ibland är det väldigt oklart vad du exakt behöver göra för att komma vidare. Det blir lite mycket trial and error för min smak. Men kan du leva med detta så har du ett spel som fram till mars nästa år ger dig Age of Empires gratis.
Betyg: 3/5
Postad 05 October 2013 - 01:40
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2484 inlägg
Just Cause 2. Jag hade praktikplats på Avalanche som QA-testare i tre månader under alphastadiet och kunde inte förmå mig köpa det färdiga spelet när det väl kom ut. Separationsångesten gjorde sig för påmind.
Men till slut blev längtan tillbaks till Panau för stor, så jag köpte mig det på Xbox Marketplace. De senaste veckornas fritid har jag således spenderat på att nöta igenom spelet samt experimentera med änterhaken. Eftersom jag trots allt varit med att testa spelet på ett hörn satte jag upp målet att varenda achievement ska låsas upp. Att inte göra det vore pinsamt. Så nu i natt låste jag upp det 50:e och sista achievement.
Det som gör Just Cause 2 till ett fantastiskt spel är mycket, dels hur vackert Panau är, dels hur kompetent spelmotorn är. Kompromisserna är ytterst få. Avalanche Engine 2.0 kan mycket väl räknas som en av sin generations absolut bästa spelmotorer för konsol.
Kombinationen av actionklyschor, explosioner, korkade militärer, fordon, vapen och politisk satir är extremt beroendeframkallande.
Så, partisk men nöjd ger jag Just Cause 2 betyget 9/10.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|